לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'מסך מולטימדיה מאזדה 3 '
מסך מולטימדיה מאזדה 3
10/12/2016 | 00:17
2
27
הי, ב-3 החדשה (2014) אפשר לקפל את מסך המולטימדיה שבאמצע הקונסולה? 
לצפיה ב-'לא, למה?'
לא, למה?
10/12/2016 | 13:36
4
לצפיה ב-'לפני הצג יש כפתור'
לפני הצג יש כפתור
10/12/2016 | 14:52
5
לחיצה עליו משחררת את הנעילה של הצג. לחיצה קטנה בתחתית והצג מתקפל ונסגר
כאילו אין כלום.
לצפיה ב-'איביזה או מיצובישי?'
איביזה או מיצובישי?
09/12/2016 | 19:45
2
40
הי.
משתף בהתלבטות: איביזה או מיצובישי ספייס סטאר.
נכון, אני מודע לכך שאלה לא בדיוק מכוניות מאותה קטגוריה והסיאט היא הרבה יותר רכב "אמיתי". ההתלבטות היא בגלל הבדל במחיר של 10 אלפים ש"ח ביניהן
המכונית תשמש כרכב שני לאשתי, שייסע מעט - בית עבודה - ולא בנסיעות ארוכות.
אשמח לחוות דעת לכאן או לכאן
 
לצפיה ב-'באופן כללי אני לא אוהב את המיצובישיות.'
באופן כללי אני לא אוהב את המיצובישיות.
10/12/2016 | 13:11
12
לפני כעשר שנים או משהו כזה יצא לי לנהוג על לנסר, סופר לנסר וגאלאנט. צריכת דלק נוראית. לא יודע איך זה היום.
לצפיה ב-'אין לכאן או לכאן המיצובישי היא BIG NO NO'
אין לכאן או לכאן המיצובישי היא BIG NO NO
10/12/2016 | 13:28
15
אתה שואל על חדשה?
מה עם i10 ?
לצפיה ב-'שאלה למומחי רכב/מהנדסים וכו'... '
שאלה למומחי רכב/מהנדסים וכו'...
09/12/2016 | 00:00
5
67
יש לי מעין בעיה ברכב שבה כל פעם שאני מפעיל את מנגון מפשיר האדים הקליטה של הרדיו משתבשת.
הקטע המוזר: זה קורה רק כשאני מפעיל את המפשיר האחורי (כשרק הקדמי פועל זה בסדר)
והכי הזוי- זה קורה רק בתחנת גלגלצ! (תדר 91.8)

אשמח אם מישהו יוכל להביא הסבר לתופעה... תודה מראש! :)
לצפיה ב-'זה לא משנה כל כך, ממילא חירבו את גלגלצ '
זה לא משנה כל כך, ממילא חירבו את גלגלצ
09/12/2016 | 08:25
48
פעם הייתי שם רק אותם , אחר כך הכניסו מזרחית והסיפור נגמר 
שיחליטו או מזרחית או ישרה . 
טוב שיש  USB 
 
אגב אתה יכול לא להתשתמש בכלל במפשיר אדים האחורי .
שים את בורר היניקה של האויר על אויר מבחוץ 
ותפעיל את המאוורר 
את שני התריסים הצדדיים בדשבורד של יציאת האויר
תכוון כלפי שמשות הצד וקצת למעלה , כך שהאויר יזרק לאחור . 
לא יהיו לך אדים מאחור וגם מקדימה 
 
לצפיה ב-'אנטנה בחלק האחורי של הרכב?'
אנטנה בחלק האחורי של הרכב?
09/12/2016 | 08:56
2
70
תמדוד את אורך המפשיר, אם הוא בסביבות 82 ס"מ אזי נוצר לך אלמנט פרזיט של רבע אורך גל.
לצפיה ב-'תודה רבה!! אפשר הסבר על האלמנט וכו'? '
תודה רבה!! אפשר הסבר על האלמנט וכו'?
09/12/2016 | 18:30
1
41
אני אמנם מבין טיפה בפיזיקה ותקשורת אבל לא עדי כך... אשמח להסבר או קישור להסבר על האלמנט
לצפיה ב-'לא ענית לשאלתי. '
לא ענית לשאלתי.
10/12/2016 | 11:55
22
ההסבר לא מתאים לפורום הזה.
לצפיה ב-'איזה רכב זה?'
איזה רכב זה?
10/12/2016 | 10:07
13
יש לך אנטנה על השמשה האחורית או מעליה?
לצפיה ב-'מוסך ראשי מול מוסך פרטי קטן ואינטימי'
מוסך ראשי מול מוסך פרטי קטן ואינטימי
08/12/2016 | 21:34
5
57
אני צריך פחחות לסובארו אימפרזה.בפעם הקודמת הלכתי למוסך הראשי של סובארו בהרצליה פיתוח.אבל עכשיו מעבר לתיקון הנזק הספציפי אני רוצה על הדרך לתקן כמה דפיקות נוספות.השאלה אם מוסך ראשי עושה קומבינות או שאני צריך מוסך פחחות קטן.
מישהו יכול להמליץ בבני ברק או לחילופין בהרצליה?
לצפיה ב-'לפחחות תברח מהמוסך של סובארו ולך אל המוסך שמשמש הכי הרבה את '
לפחחות תברח מהמוסך של סובארו ולך אל המוסך שמשמש הכי הרבה את
08/12/2016 | 21:38
2
56
חברות הביטוח. אתה רוצה מוסך פחחות כללי שעובד הכי הרבה שאפשר להעלות על הדעת.
לצפיה ב-'הראשי של סובארו בפ"ת כבר חמש שנים'
הראשי של סובארו בפ"ת כבר חמש שנים
09/12/2016 | 07:56
53
שמעתי טובות בעבר על אוטופיקס בהרצליה פיתוח. בדוק והשווה מחירים בינם לראשי.
לצפיה ב-'הפנמתי'
הפנמתי
10/12/2016 | 11:33
9
לפני כמה שנים דפקו לי את הפגוש האחורי עד העצם.הלכתי למוסך הראשי של סובארו רק בגלל שזה קרוב לי לעבודה וזה היה נוח.הפקידות טיפלו בי יפה ודאגו שאקבל החזר גם על מוניות.במבחן התוצאה הצבע על הפגוש התפוצץ כמו בוץ יבש,אולי איכות הצבע והיבוש בתנור.ראיתי פגושים דפוקים שהצבע נשאר על הדפיקה כמו חדש
לצפיה ב-'מוסך חיים. יצחק שדה33 ת"א. אחלה שירות, אחלה עבודה ואחלה צוות'
מוסך חיים. יצחק שדה33 ת"א. אחלה שירות, אחלה עבודה ואחלה צוות
09/12/2016 | 13:12
33
הרי אותי באופן אישי הוא בטח לא יזכור מלפני כמעט שנתיים (פיאט פונטו לבנה שנכנסו בה מאחור). אבל תוכל להגיד לו ששלח אותך לקוח מאד מרוצה. מאד מאד מרוצה (ואני קמצן במחמאות מסוג זה).
לצפיה ב-'יש אפשרות נוספת'
יש אפשרות נוספת
09/12/2016 | 16:16
31
הפחחים והצבעים רובם מהמגזר.לכל אחד שעובד ביום יום במוסך גדול יש בבית בית מלאכה. שם הוא עובד בעיקר בשבתות .יש ציוד וכל מה שנדרש לעבודה.
וסוברו זה ה"לחם" שלהם.
תיגש לפחחיה דבר עם בעל המקצוע יעלה לך חצי .
גם נושא חלקי חילוף ומאיפה להשיג הם יודעים יותר טוב.
לצפיה ב-'פיאט פונטו 2004 החלפת נוזל קירור'
פיאט פונטו 2004 החלפת נוזל קירור
08/12/2016 | 12:58
3
44
אהלן ישלי פיאט פונטו שנת 2004 אקטואל
קניתי פראפלו אדום 
רוצה להחליף את כל הנוזל קירור

עכשיו הבנתי שזה ככה אשמח אם מישהו יעשה לי קצת סדר או ימצא משהו מפורט עם תמונות יעזור לי מאוד

לפתוח מכסה רדיאטור
לפתוח בנד למטה והוציא את הצינור ולרוקן את כל המים להחזיר את הצינור למקום ואת הבנד 
אחרי זה לפתוח בורג ניקוז אוויר ראשון להתחיל למלאות עד שרואים זרימה בלי בועות דרך הבורג 
ולסגור אותו
לפתוח את הבורג ניקוז אוויר השני להמשיך למלאות עד שיוצא שפריץ של מים לסגור גם את הבורג השני 
להמשיך למלאות מעל המקסימום
להשאיר מכסה פתוח ולהניע
אחרי ההנעה ירד 'קצת המים
ולהמשיך למלאות ׁׁ(בזמן שהרכב מונע)

עד לפה אני בסדר הבנתי הכל נכון ?? 

עכשיו ככה
ישלי בעיה במד חום מנוע
הוא פשוט לא עובד
והבנתי שבזמן ההחלפה של המים שמניעים צריך להיות עם העין כל הזמן על המד חום שלא יעלה 
זה בעיה להחליף בלי להיות בהשגחה על המד חום ? מה עושים במצב כזה ??

אשמח לעזרה תודה רבה אנשים והמשך יום טוב
לצפיה ב-'יותר חשוב לתקן את מד החום מאשר להחליף נוזל קירור'
יותר חשוב לתקן את מד החום מאשר להחליף נוזל קירור
08/12/2016 | 14:18
2
40
חבל להשקיע בנוזל קירור אם תוך שנה שנתיים ילך המנוע בגלל התחממות.
לצפיה ב-'נשמע מוזר בכל מקרה שהמנוע צריך להיות מונע תוך כדי'
נשמע מוזר בכל מקרה שהמנוע צריך להיות מונע תוך כדי
09/12/2016 | 14:32
1
25
מה אני מפספס פה? זה בד"כ דבר שאסור לעשות. המים האלה כשהם מתחממים משפריצים בכח החוצה. ואם הם אינם אז הטמפ' של המנוע עולה מהר מאוד...
לצפיה ב-'לא מניעים תוך כדי מילוי אין צורך, אם כי המנוע '
לא מניעים תוך כדי מילוי אין צורך, אם כי המנוע
09/12/2016 | 16:32
25
יכול לעבוד כמה דקות ללא מים כלל , בתנאי שהוא קר מלכתחילה 
ממלאים מים ורק אחר כך מניעים בכדי להפעיל את המשאבה .
מדוממים ובדרך כלל צריך להוסיף עוד קצת 
אם מלאת כ 4 ליטרים אז אין שום בעיה , לאחר נסיעה או 2 בודקים את רמת המים 
כך שאם היה כיס אויר והוא השתחחר אז חסר קצת מים . 
 
לצפיה ב-'citroen c4'
citroen c4
09/12/2016 | 15:00
34
למיטב ידיעתי הרכב עבר שינוי משמעותי בעיצוב באיזור 2011,
ושידרוג משמעותי במכלולי המנוע והגיר באיזור 2014 (בלי שינויי עיצוב).
במידה ואני קונה את הרכב משנתונים 2014-2015, כיצד אני יכול  לדעת אם אלה המנועים החדשים או הישנים ?
לצפיה ב-'זוכרים הדלקות מנורת החלקה בכמעט כל זינוק קטן'
זוכרים הדלקות מנורת החלקה בכמעט כל זינוק קטן
07/12/2016 | 08:45
54
93
במאזדה 3? חשבנו שזה היובש והאבק? אתמול האוטו היה בטיפול והתגלה, כמו שחשבתי, בולם צד ימין שבכה שמן. הכל תקין היום.
המשך>>
במאזדה 3? חשבנו שזה היובש והאבק? אתמול האוטו היה בטיפול והתגלה, כמו שחשבתי, בולם צד ימין שבכה שמן. הכל תקין היום.
לצפיה ב-'נראה לי שהצלחתי להבין את הבעיה'
נראה לי שהצלחתי להבין את הבעיה
06/12/2016 | 18:17
12
93
היי,
בהמשך לדיון הזה
 
נראה לי שהצלחתי להבין מתי הבעיה מתרחשת.
אחזור על פרטי הרכב:
סוזוקי אלטו שנת 2015
עד כה נסע כ- 39 א' קמ'.
תיבת הילוכים ידנית
 
אתאר את מה שהצלחתי להבין:
אני מתחיל לנסוע (בבוקר או אחה"צ) הכל כרגיל.
בדרך יש פקק ואז מן הסתם ישנן החלפות הילוכים רבות יחסית. הרכב נוסע רגיל.
לאחר שאני מסיים את הפקק ואני מתחיל להאיץ, הרכב נוסע פחות טוב, התאוצה פחות טובה ומתחילות רעידות.  התופעה היא ללא קשר להחלפת הילוכים, זה יכול לקרות גם כשאני בהילוך מסויים ועדיין לא החלפתי להילוך הבא.
לאחר נסיעה בפרק זמן מסויים הרכב חוזר לנסוע רגיל.
 
מה נראה לכם? מה זה יכו להיות?
 
 
 
לצפיה ב-'אמרנו כבר, לא? זאת לא בעייה בקלאץ' אלא בעייה בחיישן המצערת'
אמרנו כבר, לא? זאת לא בעייה בקלאץ' אלא בעייה בחיישן המצערת
06/12/2016 | 22:50
11
23
לצפיה ב-'לא בטוח שזה חיישן מצערת. אבל די בטוח שזה לא המצמד.'
לא בטוח שזה חיישן מצערת. אבל די בטוח שזה לא המצמד.
06/12/2016 | 23:23
6
15
לצפיה ב-'בטוח שזה לא הקלאץ'. זה בטוח. ולגבי חיישן המצערת, זה עסק'
בטוח שזה לא הקלאץ'. זה בטוח. ולגבי חיישן המצערת, זה עסק
07/12/2016 | 07:00
5
38
אחר. זאת ההערכה שלי.
מה נראה לך יסביר בעיות שפעם יש ופעם אין ומתחיל מאמצע נסיעה ונעלם סתם ככה אח"כ? וכו'...
אצלי באופנוע נגרמה שחיקה לחיישן הזה ואחרי רכיבה מת"א לירושלים בהגיעי לירושלים זה היה בא לידי ביטוי ומכבה האופנוע בעת גלישה איטית לקראת רמזור עת הייתי לוחץ על הקלאץ'... זאת הייתה הדוגמה שלי. כאמור אי סדירות בפעולת המנוע בלחיצה על הקלאץ' בטורים נמוכים אחרי נסיעה יחסית ארוכה כלומר המנוע חם למישעי...
המסלול עם האופנוע היה רפטיטיבי יומיומי ובשעות קבועות עם פקקים קבועים ועם "מנוברות קבועות" מצידי כרוכב והמעניין היה שכל יום בגלישה לקראת אותו רמזור בירושלים לאחר רכיבה ללא הפרעות מת"א לירושלים. הכל זהה. הכביש העמוס לעייפה ועדיין הדרך ארכה בדיוק אותם זמנים [החזרה כ50 דק' DOOR TO DOOR... למרות כביש עמוס לעייפה ופקוק. זה יתרון האופנוע כשאתה רוכב זהיר שיודע להוציא מהכלי את החווייה שברכיבה...] כשהאופנוע בהילוך ואני לוחץ קלאץ', בכל יום המנוע התכבה באופן זהה. אני בשלב כלשהו קלטתי שזה תמיד באותה הצומת וכבר חיכיתי לזה וניסיתי לתת מעט גז תוך כדי הקלאץ' ואכן היה אפשרי למנוע את כיבוי המנוע אבל היה לא מאד פשוט...זאת ההוכחה הפנטסטית שמדובר בחיישן.
ההוכחה הושלמה לאחר שביררתי בפורום בינלאומי על האופנוע הספציפי ובעקבות מה שלמדתי מהם, החלפתי החיישן ו... הבעייה חלפה ואיכות התפקוד של המצערת השתדרגה.   
לצפיה ב-'נשמע שמה שהלך אצלך באופנוע היה חיישן סרק/מנוע צעדים. '
נשמע שמה שהלך אצלך באופנוע היה חיישן סרק/מנוע צעדים.
07/12/2016 | 20:57
4
20
תקלה בו מתבטאת, כמו שהיה אצלך, רק בסרק. כאן הוא מדבר על בעיה בזמן הנסיעה.
מה יכול לגרום לזה? תקלה במזרקים, תקלה במחשב ההזרקה, תקלה בחיישן ניטור כלשהו (חמצן, למשל) שנותן למחשב המנוע/הזרקה נתונים שגויים וגורם למנוע לעבוד בצורה לא נכונה וכן הלאה.
לצפיה ב-'אבל סיפרתי לך שהחיישן הוחלף והבעייה נעלמה כליל...'
אבל סיפרתי לך שהחיישן הוחלף והבעייה נעלמה כליל...
09/12/2016 | 08:37
3
22
הבעייה בחיישן המצערת שהוא מתבלה ואז איזו חש כהלכה את המצב של העדר גז...
 
אל תשכח שבאופנוע יש הורדה אקטיבית של הגז כלומר בניגוד לרכבים, באופנוע הסטת הידית לצד אחד מעלה גז והסטת הידית לצד השני מורידה את הגז מאד מהר, זה כנראה יוצר איזה בלאי אקטיבי מואץ לחיישן המצערת שנדרש לעקוב אחרי שגעונות הרוכב והמנוברות הרלוונטיות...
לצפיה ב-'אין בויסטרום מצערת על-חוט, למיטב זכרוני, ולכן אני די בטוח '
אין בויסטרום מצערת על-חוט, למיטב זכרוני, ולכן אני די בטוח
10/12/2016 | 11:37
2
19
שאין בו חיישן מצערת. לדעתי אתה פשוט קורא לחיישן בשם הלא נכון. שים לב שאפילו אתה מדבר על "מצב של העדר גז". העדר גז = סרק...
לצפיה ב-'אני מתכוון לTHROTTLE POSITION SENSOR] קבל קישור'
אני מתכוון לTHROTTLE POSITION SENSOR] קבל קישור
10/12/2016 | 15:17
1
9
חלק מס 7 החלפתי [שהוא הTPS]
 
וגם קבל קישור לחלק השני שהחלפתי:
חלק מס 11 החלפתי שאלה הכבלים של המצערת.
 
בכל 7 שנות האופנוע ההוא אלה היו החלקים היחידים שרכשתי בארץ [למעט הנוזלים כשמן מנוע, DOT4 ונוזל הקירור וזוג צמיגים בודד] אז אני זוכר מעולה. אלה היו דברים דחופים ולא נערכתי אליהם.
 
אני גם זוכר שכשהגעתי לעופר אבניר וביקשתי החלקים לפי המספר הקטלוגי הם היו בשוק מהיכן אני מביא מספר קטלוגי. ביקשתי הכבל העדכני חלק מספר58300-06G01 ולא מצאו את זה ותחת זאת קיבלתי את מה שהיה אצלי באופנוע בלי לשדרג את החלק כלומר עם הסיומת 0 ולא 1 [סתכל בקישור. אתה תבין בקלות] דהיינו 58300-06G00. לא מאד משמעותי כמובן כי זה עבד טוב כ6 שנים. ההחלפה הזאת של הכבלים הייתה למיטב זיכרוני בשנה האחרונה עם האופנוע. [את הTPS החלפתי לדעתי שנה לפני כן ?]
לגבי הכבל, בטיפול שיגרתי ראיתי שנותרו רק כמה סיבי מתכת בודדים עד לקריעה מלאה. גיליתי במקרה אחרת הייתי נתקע באמצע הדרך... אבל זה היה במצב סופני והשארתי האופנוע מפורק ונסעתי עם הרכב לאבניר לרכוש החלק המדובר.
 
האם הTPS זה לא חיישן המצערת בעברית?
היה צורך לכוונו כיוון עדין לגוף המצערת הגדול [THROTTLE BODY] היכן שה"פרפרים" נמצאים. הכיוון היה הסטת החלק מעט לימין או לשמאל כדי שקו המצערת יהיה מאוזן [כפי שמחשב האופנוע הדגים ב"MODE של המבחן"]. לזה קוראים בספר האופנוע TPS ADJUSTMENT.
לצפיה ב-'נראה שאכן זה הדבר. מוזר, לא הכרתי חיישנים כאלו שאשכרה יכולים'
נראה שאכן זה הדבר. מוזר, לא הכרתי חיישנים כאלו שאשכרה יכולים
10/12/2016 | 16:29
3
להתבלות. כל אלו שיצא לי לראות עבדו בלי מגע ישיר, ולכן לא התבלו, אלא פשוט, כמו רוב המכשירים האלקטרונים, או עבדו תקין - או לא עבדו. וכשהם לא עבדו, הרכב לא נסע בצורה תקינה בשום מצב (או לא נסע בכלל). מתברר שיש גם חיישני מצערת עם מגע ממש, שיכולים להתבלות ואז באמת לא לדייק בזיהוי מצב המצערת, מה שיהיה מורגש רק בסרק - כמו שאתה תיארת.
אבל מניסיוני עם תקלות דומות במכוניות מוזרקות, בדרך כלל הבעיה היתה במנוע הצעדים (או אלמנט מקביל. יש כמה שיטות), שמסדיר את סל"ד הסרק.
מה שבטוח - לא המצמד... ואחרי זה אידיט עוד אומר שאם המכונאי אמר, אז הוא יודע. זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוב.
לצפיה ב-'מאחר ולא נדלקה שום נורת בקרה'
מאחר ולא נדלקה שום נורת בקרה
07/12/2016 | 18:29
3
18
איך אפשר לבדוק את זה?
ומדוע דווקא אחרי נסיעה בפקק מתרחשת התופעה? 
תודה.
לצפיה ב-'גם אם לא נדלקה נורה, יכול להיות שיש רישום במחשב'
גם אם לא נדלקה נורה, יכול להיות שיש רישום במחשב
07/12/2016 | 21:04
2
31
זה משהו שבמוסך יוכלו לקרוא - או בעזרת אפליקציה מתאימה ומתאם OBDII תוכל לקרוא בעצמך.
למה אחרי נסיעה בפקק? אולי בנסיעה בפקק חיישן כלשהו מתחמם לרמה שגורמת לו לעבוד בצורה לא סדירה. אולי אופי הנסיעה בפקק גורם להצטברות פיח בראש המנוע, וזה פוגע בפעולת המנוע. יכולות להיות כל מיני סיבות - תלוי מה התקלה. מה שכן, העובדה שהיא לא קבועה הופכת את האיתור לקשה יותר.
לצפיה ב-'לגבי OBDII'
לגבי OBDII
09/12/2016 | 07:27
1
21
איזה דגם מומלץ?
תודה
לצפיה ב-'לא יודע. יש לי איזה סיני בשנקל שעובד סבבה. לא התעמקתי'
לא יודע. יש לי איזה סיני בשנקל שעובד סבבה. לא התעמקתי
10/12/2016 | 11:39
6
ומדובר ברכיב פשוט שלא נראה לי שיש בו יותר מדי מקום להבדלים בגלל איכות יצור או משהו.
החלק החשוב יותר הוא האפליקציה שמתקשרת איתו. לי יש נסיון טוב עם OBD car doctor
לצפיה ב-'כ"ס או מומנט, מה חשוב יותר לעליות'
כ"ס או מומנט, מה חשוב יותר לעליות
05/12/2016 | 23:21
75
144
שלום,
אני שוקל לרכוש פיזו 3008 .
האופציות העומדות לפני הן
מנוע טורבו דיזל בהספק 120/3500 ובמומנט 30.6/1750
מנוע טורבו בנזין בהספק 165/6000 ובמומנט 24.48/1400

בגדול, אני עולה הרבה עליות על בסיס יומי, ויש לי חשש שהמנוע דיזל יהיה קצת חלש, בעוד שעם המנוע בנזין יש לי ניסיון אישי ואין...
המשך>>
שלום,
אני שוקל לרכוש פיזו 3008 .
האופציות העומדות לפני הן
מנוע טורבו דיזל בהספק 120/3500 ובמומנט 30.6/1750
מנוע טורבו בנזין בהספק 165/6000 ובמומנט 24.48/1400

בגדול, אני עולה הרבה עליות על בסיס יומי, ויש לי חשש שהמנוע דיזל יהיה קצת חלש, בעוד שעם המנוע בנזין יש לי ניסיון אישי ואין איתו בעיה.
הייתי רוצה ללכת על הדיזל, אבל האם החששות שלי נכונים?
תודה,



לצפיה ב-'קיה - אורות דרך לא נכבים'
קיה - אורות דרך לא נכבים
08/12/2016 | 12:12
5
58
שךום רב,
קיה קארנס חדשה, כאשר אני מכבה את המנוע, האורות אינם נכבים (או עוברים לאור חנייה חסכוני) אלא נשארים במצב נסיעה (אור נמוך/גבוה).
רק אשר אני מזעיק את הרכב, האורות נכבים.
ניסיתי המתנה סבירה, אבל זה לא נכבה בכלל עד האזעקה.
מה ניתן לעשות?
 
 
התקנה מקומית של אדי מערכות (אם קשור לאיתוראן במקרה).
 
לצפיה ב-'אני מניח שחזרה לאדי מערכות.'
אני מניח שחזרה לאדי מערכות.
08/12/2016 | 15:46
2
18
לצפיה ב-'הם לא רק איתוראן בלבד ??'
הם לא רק איתוראן בלבד ??
08/12/2016 | 15:54
1
32
לדעתך זה קשור אליהם? הם לא התקינו רק איתוראן? ושאר המערכות הם מקוריות מהיצרן ?
לצפיה ב-'יש לי הרגשה שהם עשו'
יש לי הרגשה שהם עשו
08/12/2016 | 19:05
37
שם משהו לא נכון.
לצפיה ב-'חפש בספר רכב, זה לפעמים תכונה של הרכב מה שאתה מתאר '
חפש בספר רכב, זה לפעמים תכונה של הרכב מה שאתה מתאר
08/12/2016 | 18:46
13
לצפיה ב-'אין לך אזעקה ברכב. אתה מתכוון אולי לנעילה עם השלט'
אין לך אזעקה ברכב. אתה מתכוון אולי לנעילה עם השלט
08/12/2016 | 19:52
29
כשאתה נועל עם השלט האורות כבים מיידית.
האם לזה התכוונת?
 
אתה יכול להעביר את מפסק האורות לסגירה בלי שיהיה על מצב האוטומט, לא? ואז האורות ייסגרו בלי קשר לסגירת הדלתות או לחיצה על השלט...
מצטרף לקודמיי: תבדוק בספר הרכב. 
 
לצפיה ב-'חזרתי לעדכן - תוקנה פונטו ספייס 2006'
חזרתי לעדכן - תוקנה פונטו ספייס 2006
07/12/2016 | 14:37
3
72
בהמשך לשירשור שפתחתי אז - בדקתי בכמה וכמה מוסכים. חלקים הציעו לי מחירים סביב ה-4K או קצת יותר. חלקם 2K אבל עם דלת תא מטען ללא צביעה (כי הצבע לא תאם) וכד'.
בסופו של יום - אחרי מאמצי חיפוש לא קטנים שלי בעצמי מצאתי בפירוקיה באזור דלת תא מטען לשנתון הנכון ובצבע הנכון. למעשה, כבר עמדתי לבלוע את הגלולה המרה של צביעת הדלת (עמדתי להתפשר על דלת בצבע אחר). אז גיליתי שיש להם את הצבע שאני צריך. הדלת עלתה 580 ש"ח.
 
תיקנתי אצל עדני ברעננה - מקום שמתעסק רק בפחחות מול הקניון באיזור התעשיה. הוא לקח 1000 ש"ח כולל מע"מ על טמבון (מצא לי אחד בצבע של הרכב) + מתיחת הפח חזרה וסידור כל הדברים כולל החלפת דלת תא המטען. עשה אחלה עבודה.
 
התוצאה הסופית עלתה 1600 ש"ח בערך. שמתי אצלו את הרכב בבוקר וכמה שעות אח"כ הוא התקשר להגיד שהוא מוכן. פשוט נהדר.
 
במוסך מורשה של פיאט רצו כמעט 10K אני מזכיר. כשניסיתי להגיד להם שאומנם צריך למתוח את הפח אבל לא הרבה הם התחילו לספר לי סיפורים על כך שאני לא מבין. אני תמיד שאלתי - אם דלת תא מטען עולה נניח 1000 ש"ח (אחרי רווח שלהם) וטמבון נניח עוד 700 ש"ח (מחיר שלהם) אז תהיתי לאן הולך שאר הכסף. "צחקו" או זילזלו שאני לא מבין כלום ושכדאי לי למכור את הרכב לפירוק במקום להשקיע.
 
לצפיה ב-'מוסך יבואן גובה לפי שעתון של היצרן, וגם הם צריכים רווח יותר '
מוסך יבואן גובה לפי שעתון של היצרן, וגם הם צריכים רווח יותר
07/12/2016 | 19:07
2
40
גדול (לוופלות, פקידה, והבריכה בבית של בעל המוסך ולא לשכוח שהבעלים של סמל"ת צריך לממן מקום לצי הפרארי ושאר היצירות המוטוריות המעניינות שיש לו.
לצפיה ב-'מסכים, אבל יש גם אפקט של פלצנות '
מסכים, אבל יש גם אפקט של פלצנות
08/12/2016 | 10:34
1
47
בכל מקרה, גם המוסכים האחרים הציעו סביב 4K. למעשה, עם קצת עבודת רגליים חסכתי בערך 3000 ש"ח וזה המסר שרציתי להעביר בפוסט הזה, בגדול. שלפעמים כדאי לחקור ולבדוק לבד כי זה חוסך המון כסף.
 
לצפיה ב-'אנשים שעובדים יקר אף פעם לא מבינים / יודעים איך '
אנשים שעובדים יקר אף פעם לא מבינים / יודעים איך
08/12/2016 | 19:17
34
אחרים עובדים בזול .
לצפיה ב-'מתלבט בין מנוע 1.4\1.6'
מתלבט בין מנוע 1.4\1.6
07/12/2016 | 11:11
4
75
שלום, אני מעוניין ביונדאי i-25. (שנתון 2011)
הצרכים שהאוטו ממלא: נסיעות יומיות מבקעת אונו להרצליה. 2 ילדים מאחורנית, בוסטר וכיסא, עגלת תינוק בבגאז'. מזגן דולק + טיולים משפחתיים בקיץ (כמו רוב המשפחות).
 
ממוצע ק"מ שנתי: 22 אלף בשנה
 
עד כמה מנוע 1.4 יוכל למלא את הצרכים האלה או שעלי להתמקד ב 1.6?
 
לצפיה ב-'לדעתי גם ה1.4 '
לדעתי גם ה1.4
07/12/2016 | 12:17
48
יעשה יופי של עבודה. למעשה אין הבדלים מי יודע מה בנתונים של הספק/מומנט.
אם תשאל אותי אישית אני תמיד אעדיף את המנוע הגדול.
לצפיה ב-'בשלב כלשהו מנוע ה-1.4 ל' קיבל תיבה רציפה, במקום ה-4 הילוכים '
בשלב כלשהו מנוע ה-1.4 ל' קיבל תיבה רציפה, במקום ה-4 הילוכים
07/12/2016 | 21:14
32
שהיתה לפני זה (ונשארה גם אחרי זה ב-1.6 ל').
מניח שהוא עוזר בחסכון בדלק, אבל אין לי מושג איך האמינות שלו.
אישית, למשפחה עם שני ילדים הייתי קונה משפחתית נורמאלית, אלא אם האקסנט הרבה יותר זולה.
לצפיה ב-'לא משנה נפח המנוע. הרכב הזה קטן וצפוף'
לא משנה נפח המנוע. הרכב הזה קטן וצפוף
08/12/2016 | 07:19
48
הרכב הזה לא יתאים כרכב משפחתי ל 4 אנשים יחד עם כל הפריטים הנדרשים לילדים קטנים (אלה. כמה שהם יותר קטנים צריך לסחוב יותר פריטים...).
אני אישית גם מקבל כאבי גב מנסיעה ברכב הזה. 
תחשבו על רכב יותר גדול, כמו פורד פוקוס, סקודה אוקטביה, או I-35 או קיא פורטה.
לצפיה ב-'אנחנו קטנים :), הצטופפנו עד היום עם i10'
אנחנו קטנים :), הצטופפנו עד היום עם i10
08/12/2016 | 14:42
18
לצפיה ב-'התייעצות לגבי תיקון רכב עקב כשלון טסט'
התייעצות לגבי תיקון רכב עקב כשלון טסט
07/12/2016 | 17:35
7
90
שלום
סיטרואן סי 4 2006. 65000 ק"מ.
הרכב לא עבר טסט בגלל בולמי זעזועים אחוריים וחור במיכל דלק.
התיקון רוצים עליו במוסך מורשה 5300 כולל מעמ.
האם המחיר טוב?
האם כדאי לתקן בכלל??
עשיתי טיימינג רק לפני חצי שנה.....
 
לצפיה ב-'מה הקשר בין טיימינג לבין בולמי זעזועים אחוריים? ומה הקשר בין'
מה הקשר בין טיימינג לבין בולמי זעזועים אחוריים? ומה הקשר בין
07/12/2016 | 19:04
3
594
שניהם לחור במיכל הדלק?
את מיכל הדלק תתקן אצל מישהו שמתעסק בזה (חבל לשלם למוסך על הפירוק ההרכבה וקופון שהם גוזרים על ההעברה וההחזרה. רק תוודא שאת התיקון עושים לך כשהמיכל לא על הרכב שמכון התיקון (בד"כ חברה שמתעסקים עם אגזוזים או רדיאטורים) מפרק את המיכל מהרכב ושהם יודעים איך מרתכים מיכל דלק. שים לב שאתה חייב אישור מוסך מורשה על כל אחד מהתיקונים (או על שניהם ביחד אם זה באותו מוסך), מורשה משרד התחבורה, לא חייב מורשה יבואן.
בולמי זעזועים אחוריים כל מוסך ידע להחליף (כדי להיות על הצד הבטוח, כמעט כל מכון פרונטים היום יודע לעשות את זה ולבצע אח"כ כיוון לסרן האחורי.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
07/12/2016 | 19:19
1
54
איןקשר בין הטיימינג לאחרים. רק ציינתי שהשקעתי הרבה כסף כבר על הרכב...
 
איך המחיר למיכל דלק 2700?
לצפיה ב-'אולי חלק חדש ולא תיקון? יכול להיות שמיכל הדלק ברכב הוא'
אולי חלק חדש ולא תיקון? יכול להיות שמיכל הדלק ברכב הוא
08/12/2016 | 06:59
31
מפלסטיק ולא מתכת ואז אי אפשר לתקן. אפשר לחפש אחד מפירוק ואז זה יכול להיות יותר זול.
לצפיה ב-'הוא בסך הכל מקטר על ההוצאות הרבות שהוא נקלע אליהן '
הוא בסך הכל מקטר על ההוצאות הרבות שהוא נקלע אליהן
07/12/2016 | 19:26
15
לצפיה ב-'זה בטח לא 65000 ק"מ , קח הצעות מחיר במקומות אחרים '
זה בטח לא 65000 ק"מ , קח הצעות מחיר במקומות אחרים
07/12/2016 | 19:29
2
54
נשמע יקר ואפילו מאוד . 
מה עשית  לרכב ?  
לצפיה ב-'כמעט ולא נוסע ברכב....'
כמעט ולא נוסע ברכב....
07/12/2016 | 22:18
1
15
לצפיה ב-'תמכור את הרכב סע במוניות , יותר זול '
תמכור את הרכב סע במוניות , יותר זול
07/12/2016 | 23:02
45
מעניין כיצד במכון טסטים בודקים בולמי זעזועים 
מה האיבחון של הבעיה בהם ? 
לצפיה ב-'איזה אתרים יש שניתן לעשות בהם חיפוש חלקים לרכב לפי דגם הרכב?'
איזה אתרים יש שניתן לעשות בהם חיפוש חלקים לרכב לפי דגם הרכב?
07/12/2016 | 23:05
1
20
שלום

השאלה מתייחסת גם לאתרים כלליים
וגם ספציפית לאתרים המותאמים לטויוטה
מצאתי למשל אתר שמיועד לטויוטה, אבל משום מה אין ברשימת הקטגוריות את ה-Auris
http://www.toyotapartsdeal.com/

כ"כ אתר כללי, וגם שם לא מופיע ברשימת החיפוש טויוטה אוריס
http://www.autopartswarehouse.com/

מה הסיבה שהאוריס לא מופיע כמו כל הדגמים האחרים של טויוטה?

תודה
לצפיה ב-'אולי אלה אתרים אמריקאים ואין שם את הדגם הזה או ששמו אחר'
אולי אלה אתרים אמריקאים ואין שם את הדגם הזה או ששמו אחר
08/12/2016 | 10:10
9
לצפיה ב-'המלצה על רפידות וצלחות לטויוטה אוריס 2013 בנזין'
המלצה על רפידות וצלחות לטויוטה אוריס 2013 בנזין
06/12/2016 | 03:07
9
150
שלום
 
במוסך טויוטה מבקשים על החלפים לבד (בלי עבודה):
רפידות בלם קדמי - 456 ש"ח
צלחות בלם קדמי - 690 ש"ח
 
אשמח לשמוע את חוות דעת החברים על רפידות וצלחות בלם שמתאימות ספציפית לרכב הזה
אוריס 2013 בנזין, 1.6 ליטר, 132 כ"ס דגם - ZRE-185
 
קיבלתי הצעות לגבי רפידות בלם:
חברת רמסה במחיר 163 ש"ח
חברת פרודו - בערך 400 ש"ח
ולגבי צלחות בלם:
פרימקס - 370
פוסטר (סיני?) -בסביבות 250 ש"ח
 
איפה מיוצרים כל הנ"ל?
ומה הסיבה לפער המחיר הגבוה בין רפידות רמסה לפרודו למשל? האם זה העניין של האיכות? השם? או גם אורך החיים (ואז זה בעצם חסכוני להשקיע ביקר יותר)?
 
תודה
לצפיה ב-'תקנה בחו"ל , שילמתי על כל הרפידות למאזדה 500 ש"ח '
תקנה בחו"ל , שילמתי על כל הרפידות למאזדה 500 ש"ח
06/12/2016 | 08:40
42
אני אוהב במקרה של הברקסים לקנות את האורגינל
מה גם שעד עתה הם החזיקו 40000 ק"מ ויש להם עדיין עובי .
ברכב אוטומטי כבד . 
לצפיה ב-'קודם כל, אני מוכן להתערב שלא באמת צריך להחליף צלחות'
קודם כל, אני מוכן להתערב שלא באמת צריך להחליף צלחות
06/12/2016 | 11:21
7
48
המוסכים היום ממליצים להחליף צלחות בכל החלפה של רפידות. זה תוספת רווח בשבילם כמעט בלי מאמץ, אבל כמעט תמיד זה מיותר.
לגבי רפידות, פרודו זאת חברה מאוד ותיקה ומכובדת. החברה אנגלית אבל אני לא בטוח איפה הם מייצרים וגם לא משנה.
גם רמסה זה לא זבל סיני. נדמה לי שהחברה ספרדית, אבל שוב, לא מחייב שהייצור הוא בספרד וגם זה לא משנה ממש.
איכות קשורה יותר לאיכות הבלימה ושמירה על כושר בלימה בחום וכדומה. לא ממש קשור לאורך חיים.
לצפיה ב-'אני מוכן להתערב שגם רפידות עדיין לא צריך.'
אני מוכן להתערב שגם רפידות עדיין לא צריך.
07/12/2016 | 10:17
4
30
האם הוא שומע חריקות ממגע הפחית ? לא!
אצלי פעם אחרי שנתיים עם הרכב אמרו שהלך כבר 50% מהרפידה וביקשו להחליף לי
לצפיה ב-'לא מחכים עד לחריקות , '
לא מחכים עד לחריקות ,
07/12/2016 | 10:28
2
12
לצפיה ב-'למה לא? '
למה לא?
09/12/2016 | 10:21
1
4
כשהפחית נוגעת זה מייצר רעש. אם אתה עירני לו אז תחליף מייד ולא יהיה שום נזק !
 
סיפרתי בעבר שברכב של אשתי גיר ידני, היא נתנה לקולגה לנהוג עבורה והוא בעליות הפקוקות לירושלים נסע עם בלם יד משוך ושחק הברקס אחורי. נוצר רעש קל מהפחית ברקס ובמוסך החליפו אבל אחרי כמעט שנה הופיע שוב והפעם רעש מחריד מהברקס האחורי [דיסק] והתברר כי המסילות בברקס אחורי שמאלי היו קצת תקועות והרפידה הפנימית נשחקה ואילו החיצונית בכלל לא. מייד החלפתי בעצמי והפעם גירזתי גם את המסילות כהלכה ומאז ועד היום אין אצלה כל בעיות.
מהניסיון שלי עם קיה, כל החלפת רפידות שלא חיכיתי לחריקת הפחית הייתה מוקדמת וסתם חבל על הכסף ועל הזמן. מה שאפשר לדחות רצוי לדחות.
לצפיה ב-'מה תעשה כאשר החריקות מתחילות בנסיעה ארוכה ? '
מה תעשה כאשר החריקות מתחילות בנסיעה ארוכה ?
09/12/2016 | 10:49
4
לשמור על הצלחות זה יותר חשוב , הן יכולות להחזיק כמה החלפות של רפידות 
מה קרה לרפידות עם ההתראה ? חלפו מן העולם ? 
גם אני כעת מושך את הרפידות למרות שקניתי כבר את החדשות 
ועלות החלפתן היא 120 ש"ח , כאן לא נותנים לי את התענוג להחליף בעצמי 
כי הם עובדים בזול . 
אפילו שיש סיכוי גדול מאוד שאני אמכור את הרכב לפני שהסט החדש 
יגיע ל 3/4 מהעובי 
לצפיה ב-'לרגע לא הסתמכתי על המלצות המוסך'
לרגע לא הסתמכתי על המלצות המוסך
07/12/2016 | 13:28
24
מבחינתם כבר בתחילת השנה רצו להחליף לי הכל.
אלא על מישהו אחר שבדק ואמר לי כמה עוד אני יכול לסחוב עם זה.
וכעת זה הזמן להחליף צלחות  ורפידות.
 
לצפיה ב-'בגדול אתה צודק, ובדיוק בגלל זה לא הסתמכתי על המוסך'
בגדול אתה צודק, ובדיוק בגלל זה לא הסתמכתי על המוסך
07/12/2016 | 13:27
1
26
הם רצו להחליף לי רפידות וצלחות כבר לפני כמעט שנה (בזמן שעשיתי טיפול)
הסתמכתי על מישהו אחר שבדק את הרכב, וכעת זה הזמן להחליף את שניהם (בצלחת הבנתי שיש גם בעיה של מדרגה).
 
איך הצלחות בלימה של פרימקס?
 
תודה
לצפיה ב-'לא מכיר פרימקס'
לא מכיר פרימקס
07/12/2016 | 14:36
29
ולא תמיד מדרגה זה בעיה. השאלה אם העובי של הצלחת ירד מתחת לעובי המותר לפי הוראות היצרן. בדרך כלל צלחות מחזיקות כמה מחזורים של רפידות.
לצפיה ב-'ייעוץ בקניית רכב משפחתי יד שניה'
ייעוץ בקניית רכב משפחתי יד שניה
04/12/2016 | 13:44
7
97
שלום

אני מחפש רכב משפחתי יד שניה. התקציב שלי הוא 55K. חשוב לי קודם כל אמינות (בלי הרבה תיקונים יקרים), אחר כך צריכת דלק טובה. אחר כך נוחות בנסיעה ובתפעול.
בהתחלה חשבתי על מאזדה 3 אבל הבנתי שהיא זוללת דלק. חשבתי על קורולה אבל היא יותר יקרה. הציעו לי באוויס פוקוס 2012 רגיל וסטיישן במחיר מבצע - 45K עם אחריות ותיקון ליקויים בבדיקה. המחיר זול באופן מיוחד ואני גם יודע למה - יש בעיות עם הגיר. אז קודם כל יש אחריות יבואן לעוד שנה מעכשיו וחוץ מזה, ההפרש בין זה לבין קורולה 2011 (שנה פחות) הוא 10K אז זה מתקזז עם מחיר הגיר.
כמה שאלות:
האם צריכת הדלק של הפוקוס סבירה?
האם סביר לקנות 1.6 או שהיא חלשה מדי וכדאי ללכת על 2.0 (מה עם צריכת הדלק של שתיהן)?
ראיתי כל מיני דיווחים על בעיות אבזור (מיקום פתחי מזגן, דיבורית ועוד). מה דעתכם?
קראתי שהגיר לפעמים מזייף. עד כמה הבעיה חמורה? האם בכל הרכבים התקינו עדכון תוכנה שפותר את זה?
האם יש חיסרון בסטיישן לעומת טרנד (חוץ מזה שהוא יותר ארוך)?

ולבסוף, האם במקום זה כדאי ללכת על יונדאי 30 סטיישן (שגם מציעים שם במבצע)?

תודה
ארי
לצפיה ב-'אפשר למצוא את הרכב הזה גם במחיר נמוך יותר'
אפשר למצוא את הרכב הזה גם במחיר נמוך יותר
04/12/2016 | 20:21
6
73
אוטו מעולה, מלבד עניין התיבה - ולגבי זה יש טענות שהחלפת המצמדים פותרת את הבעיה, או לפחות מפחיתה אותה משמעותית.
צריכת הדלק - סביב 11-12 ק"מ לליטר בנסיעות לעבודה וחזרה שמערבבות פקקים ובין עירוני זורם.
לצפיה ב-'מה עם'
מה עם
05/12/2016 | 19:56
5
62
הבעיה של הרעידות והעברת הילוכים לא טובה. גם זה נפתר בהחלפת מצמדים?
עכשיו בכלל שיניתי פאזה והתחלתי לחשוב על דיזל - אוקטביה או פלואנס. היתרון הוא גם בצריכת דלק (למרות שזה אולי מתקזז בטיפולים היקרים). גם התקציב שלי ירד היום ב 10k (הוצאה בלתי צפויה שנחתה).
גם על היברידי אני חושב, אולי הונדה אינסייט, למרות שהבנתי שכל ההונדות נמוכות ואי אפשר לנסוע איתן על דרכי עפר או מדרכות. לא מוצא חן בעיניי.
לצפיה ב-'למה אתה רוצה לנסוע עם מכונית על מדרכה?!'
למה אתה רוצה לנסוע עם מכונית על מדרכה?!
05/12/2016 | 22:17
4
50
דיזלים בתקציב שלך עלולים להיות עם נסועה גבוהה מאוד, והמשמעות היא שאתה כבר קרוב בצורה לא נוחה להוצאות גדולות - סוף חיי הטורבו, למשל, או תיקון יקר במערכת ההזרקה. צריך לקחת את זה בחשבון.
החלפת המצמדים אמורה לפתור בדיוק את הבעיות הללו, ולכן הזכרתי אותה. אם היא אכן פותרת אותן או לא, זו כבר שאלה טובה.
האינסייט רכב נחות כמעט בכל מובן - מרווח, נוחות, ביצועים, רעשים, איכות בניה... עדיף לוותר.
לצפיה ב-'לפי מה שאני רואה'
לפי מה שאני רואה
06/12/2016 | 01:17
3
51
אני יכול לקנות משהו בסדר גודל של 120 אלף ק"מ. זה הרבה?
לצפיה ב-'לא. לא כזה הרבה לדיזל. בטוח שיש אוקטביה דיזל במחיר הזה עם '
לא. לא כזה הרבה לדיזל. בטוח שיש אוקטביה דיזל במחיר הזה עם
06/12/2016 | 23:23
2
34
נתונים כאלו? לגבי הפלואנס יש סיכוי, נמכרה בכמויות ועכשיו חברות הליסינג בטח תקועות עם הרבה מכוניות במגרש.
אם אתה בוחר בפלואנס - ברר אם החליפו כבר את ה"מוח" של הגיר. יש לו נטיה למות סביב 80-100 אלף קילומטרים, ולא כדאי לך שזה יקרה במשמרת שלך, כשכבר אין אחריות...
לצפיה ב-'דווקא'
דווקא
07/12/2016 | 00:13
1
33
לא ראיתי את זה בחברות אלא אצל אנשים פרטיים.
כמה עולה המוח הזה?
לצפיה ב-'לא יודע - בינתיים כל מי שאני מכיר שנתקל בזה היה עדיין '
לא יודע - בינתיים כל מי שאני מכיר שנתקל בזה היה עדיין
07/12/2016 | 21:28
13
באחריות. אבל ממה שהבנתי - זה בסדר גודל של אלפי שקלים.
לצפיה ב-'טוב, כבר '
טוב, כבר
05/12/2016 | 22:32
10
98
הלכתי לאיבוד ואולי אתם תעזרו, מנסה להחליט לגבי רכב ואני בודק אילו תוספות יש בכל אחד מהם- יונדאי I30 2008\9 ופורד פיאסטה 2010/12, בכל מקום כתוב משהו אחר ואני כבר לא יודע איפה להאמין, למשל לגבי בטיחות ובלמים, לגבי שני הרכבים ביד יצחק יש בקרת יציבות-ESP וABS (בפיאסטה משום מה מופיע ESP פעמיים) וביד 2 יש לשניהם תוספות של: ערכת למניעת סחרור גלגלים ASR, מערכת לחלוקת עוצמת הבלימה EBD. האם אלו חלק מהESP והABS או משהו אחר לגמרי?
באתר אחר ליונדאי יש ABS, EBD וגם משהו שנקרא BAS בעוד לפיאסטה יש רק את הABS והEBD. ביונדאי 2008 שקניתי לפני כמה חודשים ברישיון עצמו היה כתוב:ESP כן, כריות אוויר 6, ABS כן, אוטומט כן
חוץ מאלה לא ראיתי שכתוב דברים אחרים, אשמח להסברים
תודה
לצפיה ב-'ברור לך שהן לא באותו גודל?'
ברור לך שהן לא באותו גודל?
06/12/2016 | 11:35
9
46
פיאסטה זה סופרמיני, והמקבילה אליה בערך זה יונדאי I20.
בקשר למערכות, לפי מה שכתבת בשתיהן יש בערך אותו דבר. ABS ו-ESP זה היום חובה לפי חוק בכל המכוניות. ASR ו-EBD הן חלק מהמערכות כמו שכתבת, וגם אותן יש היום בכל רכב.
BAS זו מערכת שמגבירה את כוח הבלימה במצב בלימת חירום, כלומר מתחשבת גם במהירות הלחיצה על הדוושה ולא רק בעוצמת הלחיצה. למיטב ידיעתי גם היא קיימת בכל רכב. יש שני סוגים, מכני ואלקטרוני, ואין יתרון מובהק לאחד מהם.
לצפיה ב-'קודם כל תודה רבה על ההסבר'
קודם כל תודה רבה על ההסבר
06/12/2016 | 14:18
6
35
אז ESP וABS כוללים את הEBD והASR, אז לא אראה אותם מפורטים איפושהו אוקיי, זה ברור, האם גם BAS נמצאת איפושהו שם או שזה משהו נפרד?, האם ניתן לבדוק ברישיון או במקום כלשהו שהמערכת אכן נמצאת ברכב?, לגבי ההבדלים בגודל, האם היונדאי גדולה בהרבה מהפורד? במה מתבטא ההבדל, בבגז' או במושבים הקידמיים?
לצפיה ב-'גם BAS קיימת בשניהם.'
גם BAS קיימת בשניהם.
06/12/2016 | 15:35
5
23
בפורד קוראים לזה EBA - emergency braking assistance, אבל זה אותו דבר.
לגבי הגודל, יונדאי I20 היא באותו גודל כמו פיאסטה.
I30 יותר ארוכה ורחבה וגם המרחק בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים גדול יותר. כך שיש יותר מרחב לנוסעים, גם מלפנים וגם מאחור, וגם תא מטען יותר גדול. ואפשר להניח שגם צריכת הדלק יותר גבוהה.
לצפיה ב-'אוקיי'
אוקיי
06/12/2016 | 15:49
4
25
הרכב שלי עד לא מזמן היה דייהטסו שרייד ישנה, היא בערך בגודל של I20, לא? או שיותר קטנה?, אם ההבדלים בין הרכבים לא מי יודע כל כך גדולים אולי זה לא כזה נורא ועוד תהיה לגבי כל המערכות ששאלתי, אם אני הולך לראות את אחד מהרכבים איך אני יכול לוודא שכל המערכות (כולל הBAS או הEBA במקרה של הפורד) אכן מותקנות ברכב, זה אמור להופיע ברישיון, במקום אחר?, זה לא כמו פנסי ערפל שאפשר לראות אותם, איך אפשר לדעת?
לצפיה ב-'השרייד היא באותו סדר גודל, אבל סביר שקצת יותר קטנה'
השרייד היא באותו סדר גודל, אבל סביר שקצת יותר קטנה
06/12/2016 | 16:50
2
22
כי המכוניות הולכות וגדלות עם השנים.
לגבי המערכות, ברישיון הרכב מצוין אם יש לרכב ABS ו- ESP (בקרת יציבות) ולדעתי בשנים האלו שתי המערכות הן חובה ממילא.
כמו שכתבתי, ASR ו-EBD הן מערכות שמובנות במערכות הקודמות, אז תמיד יש.
לגבי BAS/EBA, לדעתי בשנים האלו תמיד יש אבל לא ממש אפשר לבדוק. זה מופיע בקטלוגים אבל קשה לבדוק לגבי רכב משומש.
ועוד משהו, חלק מהמערכות האלו לא ממש חיוניות ולא עושות הבדל של שמים וארץ. לדוגמה EBD זו מערכת שמחליפה מערכת מכנית שהייתה תמיד ועשתה בדיוק אותו דבר. אתה לא מרגיש שום שינוי ברכב עם המערכת הזאת. היצרנים פשוט אוהבים להוסיף  אותיות לועזיות וראשי תיבות. זה מרשים.
לצפיה ב-'עוד משהו קטן בקשר'
עוד משהו קטן בקשר
06/12/2016 | 19:27
1
22
לפורד פיאסטה, לפי מה שהבנתי ב2013 בצעו שינוי במנוע מה1.4 ל-1.6 והוחלפה גם תיבת ההילוכים והיא זו שיש איתה בעיות, כלומר אם אני קונה רכב עד 2012 אני לא צריך לחשוש מזה, אבל מצאתי את כתבה שכתוב בה גם לגבי "פורד פיאסטה עם מצמד כפול שיוצרה החל מיוני 2012", אז אם אני מתעניין ברכב שעלה לכביש באוקטובר או נובמבר 2012 האם יכולה להיות לה בעיה? פורד 2012 1400 היא גם עם מצמד כפול או  שמדובר רק ברכבים עם מנוע ה-1600.
שוב המון תודה על ההסברים והעזרה
לצפיה ב-'התיבה הדו-מצמדית היא רק עם מנוע 1600'
התיבה הדו-מצמדית היא רק עם מנוע 1600
06/12/2016 | 23:15
7
לצפיה ב-'נתונים'
נתונים
06/12/2016 | 19:36
18
I30 .
abs
מע" למניעת סחרור גלגלים asr
6 כריות אויר
בקרת יציבות esp
מעררכת לחלוקת עוצמת בלימה edb
פיאסטה
7 כריות אויר
abs
מע" למניעת סחרור גלגלים asr
בקרת יציבות esp
מע" לחלוקת עוצמת בלימה edb
נו ועכשיו איך תחליט?
 
לצפיה ב-'לא חושב שיש BAS בכל רכב. ו-ESP הוא חובה רק מ-2010, ומכיוון '
לא חושב שיש BAS בכל רכב. ו-ESP הוא חובה רק מ-2010, ומכיוון
06/12/2016 | 23:13
1
21
שהוא מדבר על מכוניות משומשות, אז לא בטוח שזה יהיה בכל מכונית רלוונטית.
אבל העיקר נכון - אין הבדל משמעותי במערכות הבטיחות בין השתיים.
לצפיה ב-'תודה רבה לכולכם'
תודה רבה לכולכם
07/12/2016 | 15:27
4
לצפיה ב-'בקרת שיוט - חיסכון בדלק?'
בקרת שיוט - חיסכון בדלק?
03/12/2016 | 22:46
49
113
יש לזה משמעות בחיסכון בדלק ברכב?
המשך>>
יש לזה משמעות בחיסכון בדלק ברכב?
לצפיה ב-'המלצות לקרוסאובר 2011 ומעלה תקציב 60 אש"ח'
המלצות לקרוסאובר 2011 ומעלה תקציב 60 אש"ח
06/12/2016 | 09:07
2
41

5 מקומות מרווח
לנסיעה עירונית
תודה !
לצפיה ב-'בסכומים האלה'
בסכומים האלה
06/12/2016 | 09:59
58
פיז'ו 3008
או סיטרואן סי קרוסר (אאוטלנדר)
לצפיה ב-'אולי יונדאי טוסון נכנס '
אולי יונדאי טוסון נכנס
07/12/2016 | 11:05
11
לצפיה ב-'הונדה ג'אז'
הונדה ג'אז
03/12/2016 | 03:23
9
91
שלום לחברים המכובדים. 
מתלבט לגבי קניית רכב הונדה ג'אז.
1חדשה או בת 3 -לחסוך את ירידת הערך של 3 השנים הראשונות.(רוב בנות ה3 הן היברידיות מליסינג, כ 80k קמ, לא תמיד ידוע איך נהגו בהן בליסינג )
2.חדשה מהונדה או 0 קמ מליסינג.
פער המחירים קטן למיטב הבנתי: 105k שח בסוכנות, 99.5k באוטו סנטר שכמדומני היחיד שמוכר ג'אז בליסינג
3.מלבד יאריס, איזה עוד רכב מומלץ לדעתכם.{נסועה של כ 20k בשנה, מקסימום אמינות, זולה באחזקה, ירידת ערך מינימאלית (עד כמה שיכולה להיות מינימלית ברכב חדש,)מתכוון להחזיק את הרכב לתקופה ארוכה .}
תודה
לצפיה ב-'לא הבנתי את השאלה '
לא הבנתי את השאלה
04/12/2016 | 10:00
2
46
גאז משומשת עולה הרבה פחות מחדשה, זו שאלת תקציב קודם כל.
גאז חדשה אין היברידית
מאיפה הגיע השאלה על יאריס עם כל השאלה עוסקת בגאז?
 
לצפיה ב-'השאלה על היאריס, נוגעת להשוואה בין הונדה ג'אז,'
השאלה על היאריס, נוגעת להשוואה בין הונדה ג'אז,
04/12/2016 | 22:50
1
32
לסופר מיני יפנית קרובה:
מה שעלה על דעתי זה טויוטה יאריס, ומזדה 2.
חשבתי האם יש למישהו יש עוד זוית להסתכל על ההחלטה.
נ.ב
לרוב אני מחזיק מכונית הרבה זמן.כמעט עד "מותה". ההחלטה ללכת על חדשה, ברור לי שאינה "כלכלית" כמו שענתה לי הנמלה. אבל הרבה פעמים, קניית מכונית היא לא בחירה רציונלית :)
לצפיה ב-'קשה מאוד לענות. מדובר ברכבים טובים ואמינים. '
קשה מאוד לענות. מדובר ברכבים טובים ואמינים.
05/12/2016 | 01:46
28
מי מהם יותר טוב? זה עניין של גישה וסדרי עדיפויות. מי שגבוה ירגיש מצויין בהונדה ומוגבל ביאריס. מי שנוסע המון כנראה שהטויוטה תיהיה חסכונית יותר וזולה יותר לאחזקה. מי שאוהב לנהוג ההונדה תיהיה הבחירה שלו. מי שזוחל כל היום בעיר בפקקים יבחר בטויוטה. כך שקשה עד בלתי אפשרי לענות מה יהיה יותר טוב לך.
 
אתה הולך להחזיק את הרכב שנים אז מן הראוי שתגיע להחלטה לפי מה שחשוב לך. 
תתחיל מההיבט הכלכלי- 
חישוב העלויות אמור להיות פשוט
בדוק עלויות רכישה עלויות ביטוח וטיפולים תוכל לברר בטלפון אחד למרכז השרות של כל אחד מהרכבים וביטוח באתר וובי או בטלפון לחברת הביטוח או לשוקה. בדוק ירידת ערך ממוצעת לפי המחירון ותוכל לדעת פחות או יותר מהי ירידת הערך. אולי הנתון הזה פחות משמעותי עבורך כמי שיחזיק את הרכב הרבה זמן. בדוק צריכת דלק אמיתית ברשת. הג'אז ההיברידית עושה בפועל 1 ל 17 בנסיעה רגועה ויכולה לעשות גם פחות בנסיעה יותר מאומצת. זה מנסיוני לפחות. אין זכר ל 21 קילומטר לליטר שפורסמו.
אחרי שבדקת עלויות לך ובצע נסיעות מבחן במועמדות. נסיעת מבחן של חצי שעה תוכל לתת לך תחושה מציאותית יותר של הרכב ותוכל להתרשם ממימדיו וביצועיו. ואז בדוק אם יש דברים ששווה להתפשר עליהם בצד הכלכלי ואם צריך בכלל. 
 
לצפיה ב-'לקנות רכב ממודלים חדשים זה לא כלכלי בכל מקרה '
לקנות רכב ממודלים חדשים זה לא כלכלי בכל מקרה
04/12/2016 | 15:49
2
47
אם זה מה שמדאיג אותך , אתה צריך לקנות רכב בלא יותר מ 30000- 40000 ש"ח 
גם אם יהיו לך תקלות בהתחלה וביקורים במוסך עד שתיישר קו זה יעלה פחות 
מאשר להחזיק רכב חדש או בן 3 .
גם אם תוסיף קישקושים , כמו קרוז קונטרול או מולטימדיה בנוסף גם אז זה יהיה יותר זול  
ירידת ערך בשקלים קטנה ועלות ביטוחים קטנה . זה שרכב חדש יותר חסכוני בדלק זה  לא משמעותי במקרה כזה .
כל זה בהנחה שירידת ערך זה מה שחשוב לך 
לצפיה ב-'תודה. מלבד ירידת הערך, חשובה לי גם אמינות הרכב.וגם הבטיחות.'
תודה. מלבד ירידת הערך, חשובה לי גם אמינות הרכב.וגם הבטיחות.
04/12/2016 | 22:13
1
23
במקרה של הונדה ג'אז, 30-40 אלף ש"ח מביאים אותי לרכב משנת 2007-2009. ירידת הערך תהיה פחותה בהרבה כמובן, אולם גם האמינות וגם הבטיחות פחותים.
לצפיה ב-'האמינות לא צריכה להיות בעייה אם תתחזק את המכונית ...'
האמינות לא צריכה להיות בעייה אם תתחזק את המכונית ...
05/12/2016 | 05:51
35
... כאילו היא חדשה (טיפולים בזמן, חלפים איכותיים וכו') ולא תנסה לחסוך כי "המכונית כבר לא שווה את ההשקעה הזו".
 
בטיחות פחותה - סביר להניח אבל, כנראה יותר בקטע של בקרות אקטיביות למיניהן שנכנסות עכשיו.  שיקול שלך עד כמה זה שווה לך את הפרש המחיר.
לצפיה ב-'יצא לי לבצע נסיעת מבחן על הג'אז והיאריס ולדעתי מדובר'
יצא לי לבצע נסיעת מבחן על הג'אז והיאריס ולדעתי מדובר
05/12/2016 | 11:52
2
35
במכוניות בינוניות מינוס, במקרה הטוב (תא נוסעים, עידון, שקט, נוחות נסיעה).
לצפיה ב-'ומה לדעתך,MOI ,הן מכוניות "טובות",בקטיגורית סופר מיני?'
ומה לדעתך,MOI ,הן מכוניות "טובות",בקטיגורית סופר מיני?
05/12/2016 | 21:19
1
8
לצפיה ב-'לג'אז יש יתרון משמעותי בגזרת המרווח, היא באמת מרווחת מאוד'
לג'אז יש יתרון משמעותי בגזרת המרווח, היא באמת מרווחת מאוד
05/12/2016 | 22:42
26
יחסית לקטגוריה. אם שמים את היתרון הזה בצד אז לדעתי כל אחד מהאופ' הבאות עדיפה:
פיג'ו 208, סיאט איביזה, מאזדה 2, סקודה פאביה, רנו קליאו.

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

גולדן B - השקעות נדלן בגרמניה
גולדן - B
פרחי את מרקו- משרד עו
פרחי את מרקו
עו
משרד עו"ד גדעון איזנשטיין

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ