לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
92199,219 עוקבים אודות עסקים

פורום כותבי תזה ודוקטורט

פורום כותבי תזה ודוקטורט (או דיסרטציות) הו אפורום שנועד למתן תמיכה ומידע לאנשים העומדים בפני כתיבת עבודות מחקר לתארים מתקדמים. מהרגע שבו מתקבלת ההחלטה להתחיל את המסלול ועד לרגע הסיום שלו קורים דברים רבים - לעתים אנו מגלים לפתע מציאות אחרת ממה שציפינו לה, נחשפים לעובדות אקדמיות ואחרות שלא היינו ערים להן, לעתים - אנחנו מגלים את המציאות שציפינו לה, אבל מגלים שהכלים שחשבנו שיש לנו אינם מתאימים או אינם מספיקים כדי להתמודד איתה.והכי חשוב - המצב האישי המשפחתי והאקדמי שלנו משתנה כל העת. איך מתאימים את עצמנו לשינויים אלה? איך מתמודדים עם קשיים נקודתיים?ואיך מתגברים על משברים בדרך אל התואר הנכסף? וגם - איך מתמודדים עם סוגיות טכנולוגיות, עם מנחים כאלה ואחרים ועוד ועוד שאלות רלוונטיות, ככל העולה על הדעת.הפורום הזה יאגד בתוכו את ההתלבטויות, את התהיות, מידע טכנולוגי, אקדמי ומנהלי, וכמובן- הרבה תמיכה ושותפות של אנשים שעוברים דברים דומים.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום כותבי תזה ודוקטורט

פורום כותבי תזה ודוקטורט (או דיסרטציות) הו אפורום שנועד למתן תמיכה ומידע לאנשים העומדים בפני כתיבת עבודות מחקר לתארים מתקדמים. מהרגע שבו מתקבלת ההחלטה להתחיל את המסלול ועד לרגע הסיום שלו קורים דברים רבים - לעתים אנו מגלים לפתע מציאות אחרת ממה שציפינו לה, נחשפים לעובדות אקדמיות ואחרות שלא היינו ערים להן, לעתים - אנחנו מגלים את המציאות שציפינו לה, אבל מגלים שהכלים שחשבנו שיש לנו אינם מתאימים או אינם מספיקים כדי להתמודד איתה.והכי חשוב - המצב האישי המשפחתי והאקדמי שלנו משתנה כל העת. איך מתאימים את עצמנו לשינויים אלה? איך מתמודדים עם קשיים נקודתיים?ואיך מתגברים על משברים בדרך אל התואר הנכסף? וגם - איך מתמודדים עם סוגיות טכנולוגיות, עם מנחים כאלה ואחרים ועוד ועוד שאלות רלוונטיות, ככל העולה על הדעת.הפורום הזה יאגד בתוכו את ההתלבטויות, את התהיות, מידע טכנולוגי, אקדמי ומנהלי, וכמובן- הרבה תמיכה ושותפות של אנשים שעוברים דברים דומים.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
אנא קראו את תקנון הפורום לפני שאתם מגיבים כאן לראשונה
לא יתאפשר פרסום מכל סוג שהוא בפורום זה, להוציא אם תואם עם הנהלת הפורום או הנהלת תפוז
 
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'המנחה כל הזמן מבקר את הכתיבה שלי'
המנחה כל הזמן מבקר את הכתיבה שלי
30/11/2019 | 10:31
6
64
 
היי לכולם.
כתבתי מספר פעמים בודדות פה.
כעת אני בשנה שנייה ללימודי תואר שלישי (בתחום סביבתי) ואני נדרש לכתוב הצעת מחקר. יש לי לקות למידה מסוימת כשכאשר אני קורא מהר מדי אני מפרש דברים לא נכון וגם אני מתעייף יותר מדי מהר. הפתרון שלי הוא בדרך כלל הקראה קולית, הדגשת מילות מפתח וכו', כל הדברים הללו עזרו לי בהצלחה בתיכון, תואר ראשון ושני. 
אבל בלימודי תואר שלישי, אני מאוד מתקשה עם הכתיבה... המנחה כל הזמן מבקר אותי, מתקן לי טעויות ואף טוען שהכתיבה שלי מעורפלת. לפעמים זה הגיע לכך שהוא צועק עליי בגלל הכתיבה. אני דוחה המון דברים שקשורים לתואר שלישי על מנת ללטש כמה שיותר את ההצעת מחקר אבל המצב נשאר אותו הדבר... כתוצאה מכך כרגע המצב שלי לא טוב, הרבה דברים נדחו בגלל הצעת מחקר וגם אני לא מצליח להתקדם בהצעת מחקר. הוא מצידו אומר שהוא מבין את ההשקעה שלי בהצעת מחקר והוא רוצה לעזור לי. אך האם לצעוק זהו המצב? זה רק גרם לי להתרחק ממנו ואני במצב שכבר התחלתי לפקפק בעצמי, מצב זה לא קרה מאז לימודי תיכון... 
יתרה מכך, אני חושב שאני טוב בדברים אחרים בלימודים ואפילו זה בא לידי ביטוי כמו שזכיתי בהרצאה הטובה ביותר של סטודנט בכנס אקדמי לפני מספר חודשים 
אבל עדיין הוא לא רואה את זה.
אני מנסה למצוא פתרונות אבל לא יודע מה האידיאלי בשבילי ואני אפילו חושב על הפסקת לימודי תואר שלישי.
 
תודה רבה.
לצפיה ב-'האם המנחה מודע ללקות שלך?'
האם המנחה מודע ללקות שלך?
30/11/2019 | 11:14
4
58
אם לא, אז כדאי לספר לו. מנחה לא צריך לצעוק על סטודנטים אבל אם הוא לא רואה שיפור בכתיבה, אז אפשר להבין גם התסכול שלו. האם אתה מקבל עזרה חיצונית ללקות? מן הסתם כתיבה לדוקטורט היא הכי מורכבת ומה שעבד בתארים קודמים לא בהכרח יעבוד פה. שווה אולי לתת לסטודנטים אחרים לקרוא את מה שאתה כותב לפני שאתה מעביר למנחה כדי לראות אם יש דברים לא ברורים.
 
אבל השאלה המרכזית היא מה אתה עושה עם ההערות שלו? האם הן ענייניות? הן משפרות את הכתיבה שלך? האם הן הערות ספציפיות של מה לשפר או רק כלליות?
 
לגבי דברים אחרים, זה טוב מאוד שיש לך אותם כדי להעשיר את קורות החיים שלך אבל הן לא ממש קשורות להצעת המחקר ולמנחה לא בהכרח יש קשר אליהם. לכן זה טוב להשקיע בהם אבל לא הכרחי שהוא יגיב להם.
לצפיה ב-'עזרה בעריכה'
עזרה בעריכה
30/11/2019 | 15:25
57
בנוסף לכל הדברים שאמר קוסם  למעלה, אני מציע לך לנסות להיעזר לא רק בסטודנטים ועמיתים אחרים אלא לשקול עריכה מקצועית.
אם הלקות שלך לא מאפשרת לך שיפור בכתיבה ותיקונים לפי דרישות המנחה, אתה תהייה חייב באיזשהו שלב לקבל עזרה חיצונית בכתיבה/עריכה כדי לדלג על המחסום העכשווי כפי שתארת אותו.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
30/11/2019 | 20:24
2
57
המנחה מודע ללקות שלי עוד בפגישה הראשונה. נוסף לכך, הוא גם ציין שיש לו לקויות בכתיבה בעברית (כמו למשל יהיה במקום אהיה) וראיתי את זה כשהוא כתב מדי פעם בעברית. אבל הוא יכל לפרוק תסכולים בדרך אחרת... כשהוא צועק אני מרגיש חוסר אונים מולו...
 
ברוב החיים שלי אני 'עוזר' לעצמי כפי שתיארתי בהודעה הראשית כמו הקראה קולית במחשב. בזבזתי כבר המון כספים על למצוא הגהה מקצועית ולצערי הכל נמחק על ידיו וגם הכסף שלי...
 
בקשר להערות, אני מקשיב להערות שלו אבל הרבה מהערות זה כמו ????? או 'דיברנו על זה כבר בעבר' עם אותיות גדולות. שוב זה גורם לי להרגיש חסר אונים ויותר מזה גם חסר תועלת.
 
לפעמים אני חושב שפשוט לאקדמיה אין מקום בשבילי, רק כי המנחה גרם לי להרגיש חסר ערך. אני אמנם אוהב ללמוד דברים חדשים אבל אני לא מצליח להגיע למצב שאני יכול להעביר מידע לאחרים בגללי...
לצפיה ב-'הבנתי שאתה עוזר לעצמך, אבל האם יש מישהו אחר שגם עוזר'
הבנתי שאתה עוזר לעצמך, אבל האם יש מישהו אחר שגם עוזר
30/11/2019 | 21:01
46
מעבר להגהות? שווה לתת לחבר או בן משפחה לקרוא מה שכתבת ולראות אם יש איזה שהם בעיות בכתיבה (הם לא חייבים להיות מומחים בתחום כדי לזהות כתיבה מעורפלת).
 
לגבי המנחה, נראה שיש קצת חוסר קומוניקציה ביניכם. יכול להיות שמישהו חיצוני, כמו מישהו באוניברסיטה שאחראי על איבחונים של לקויות למידה, יכול לשוחח איתו. אם אתה לא מבין הערות מסוימות או שהן מעורפלות, כדאי לדבר איתו ולבקש הבהרות. גם אולי כדאי לערוך שיחה פתוחה איתו לגבי הדרכים שאתה מוצא שהן הכי יעילות לקבל פידבק.
 
אם באמת שום דבר לא עוזר, שווה לחשוב על החלפת מנחה.
לצפיה ב-'נראה שהגהה אינה הבעיה היחידה פה.'
נראה שהגהה אינה הבעיה היחידה פה.
01/12/2019 | 18:48
42
נראה שאתה צריך עורך מקצועי, מן התחום שלך, שיעבור איתך על ההערות של המנחה ויבין מקצועית מה הבעיה בדיוק. הגהה - לפחות עקרונית, לא יודע מה עשו עבורך ומי - מוגבלת לעניין הלשון. אבל נראה כאילו הבעיות שמזהה המנחה שלך הן גם תוכניות, מתודולוגיות, מקצועיות.
לצפיה ב-'בוא נפריד בין שני הדברים:'
בוא נפריד בין שני הדברים:
01/12/2019 | 09:28
58
הצעקות של המנחה והצעת המחקר.
1. זה לא בסדר שהמנחה שלך צועק עליך. אם זה מפריע לך זה מובן, ואם אתה רוצה להחליף מנחה בגלל זה זה גם מובן. זה לא קשור אליך אלא יותר אליו ואל מה שהוא מרשה לעצמו לעשות.
2. הצעת המחקר שלך. אם הצעת המחקר שלך לא טובה, אתה לא יכול להגיש אותה, כי היא תידחה. המנחה מנסה לעזור לך, וככל הנראה עושה כמיטב יכולתו. זה לא משנה אם יש לך ליקוי למידה אם התוצר שאתה מגיש לא טוב - אתה צריך להיעזר במנחה ובגורמים נוספים, אם צריך (כמו אלה שצוינו לעיל), כדי שהתוצר יהיה טוב. המנחה מבקר אותך, מתקן לך טעויות וטוען שהכתיבה שלך מעורפלת, כי זה התפקיד שלו, וכנראה הצעת המחקר שלך מרובת טעויות ומעורפלת, ואתה צריך למצוא את הדרך לתקן אותה. זה שאתה טוב בדברים אחרים בלימודים לא רלוונטי להצעת המחקר, ולא יעזור לך להגיש הצעת מחקר טובה.
 
אישית, במקומך, לגבי הצעקות, אם הייתי שוקלת באמת לעזוב את המנחה בגלל הצעקות שלו, קודם כל הייתי מנסה לשוחח עם המנחה ולהבהיר לו שהצעקות פוגעות בי, ומבקשת ממנו להימנע מהן. אם זה לא עוזר, הייתי מנסה להחליף מנחה.
פרט לכך, הדבר הכי חשוב כרגע הוא להביא את הצעת המחקר למצב שבו היא תהיה טובה. לצורך כך רצוי להיעזר בכל מה שאפשר - כולל לבקש מהמנחה הסברים ברורים לגבי הערות שלו שאינן ברורות לך, כדי שתוכל לתקן. אבל אף אחד לא יכול לכתוב את הצעת המחקר במקומך, ואם אתה מגיע למסקנה שאתה באמת לא מסוגל לעשות את זה - לא מסוגל להשתלט על החומר ולהטמיע אותו בשום אופן כדי להיות מסוגל לכתוב את ההצעה, אז כדאי אולי לשקול לוותר על התואר. גם כאן, לפני שהייתי מוותרת (אבל אחרי שהגעתי למצב שבו אני שוקלת ממש לעשות את זה) הייתי מתייעצת קודם עם המנחה, כי אולי הוא רואה את הדברים אחרת ממך, ואולי אתה מחמיר עם עצמך יותר מדי ובעצם מצבך מבחינת הצעת המחקר פחות גרוע מכפי שנראה לך.
 
לצפיה ב-'עצות בנוגע להצעת תקציב מחקר וכתיבת בקשה למענק'
עצות בנוגע להצעת תקציב מחקר וכתיבת בקשה למענק
05/11/2019 | 17:11
6
120
אני שוקלת להגיש בקשה למענק מחקר בשביל חלק ממחקר הדוקטורט שטרם השלמתי.
מכיוון שמעולם לא עשיתי את זה, קשה לי להעריך אילו הוצאות צפויות לי בתהליך (למשל, המחקר כולל דיון קבוצתי של אנשים מרחבי הארץ [לא ישראל ומרחקים גדולים], אז נראה לי שיהיה צורך בהחזרי הוצאות נסיעה למשתתפים, שכירת מקום אם האוניברסיטה לא תארח את המפגש, כיבוד קל, ואולי גם הוצאות על תמלול). הצעות לכתיבת מענקים ולתכנון הצעות תקציב יתקבלו בברכה.
תודה!
לצפיה ב-'כללת את הדברים העיקריים'
כללת את הדברים העיקריים
05/11/2019 | 20:53
5
86
בהחלט הייתי מכניס תמלול. אם המענק מאפשר הייתי מכניס גם תגמול סמלי למשתתפים (כרטיס מתנה או משהו דומה). אפשר לכלול גם ציוד כמו מכשיר הקלטה עם מספר מיקרופונים ששמים על השולחן ותוכנות (רשיון לתוכנה לניתוח איכותני אם אין אפשרות לקבל כזאת בחינם). בנוסף, ושוב בהתאם לתנאי המענק, אפשר לכלול גם הוצאות לפרסום כגון נסיעה להצגה בכנס ו/או פרסום בכתב עת אופן אקסס.
 
חשוב לקרוא היטב את תנאי המענק ולראות מה נחשב מבחינתם הוצאה לגיטימית ומה לא.  יש הבדלים בין קרנות ומענקים לגבי מה אפשר לבקש.
אפשר ורצוי להתייעץ עם רשות המחקר באוניברסיטה (והם גם יכולים לתת עצות ורעיונות נוספים לגבי מה אפשר לכלול)
לצפיה ב-'תודה רבה ועוד שאלה'
תודה רבה ועוד שאלה
08/11/2019 | 19:19
4
87
איך קוראים באנגלית לסעיף "בלתי מתוכנן" בתקציב? ברור שעשוי להיות כזה, אבל לא יודעת איך להכניס אותו אם בכלל. תודה
לצפיה ב-'בשום אופן לא להכניס סעיף כזה'
בשום אופן לא להכניס סעיף כזה
09/11/2019 | 06:33
3
95
התקציב צריך להיות מתוכנן וכל הוצאה צריכה להיות מוצדקת. 
לצפיה ב-'ואני אוסיף'
ואני אוסיף
09/11/2019 | 10:21
1
95
זה פשוט נראה רע כי משתמע מזה שאת לא באמת יודעת מה את עושה ומה הפרוייקט שלך מחייב. הטריק בבקשות לגרנטים הוא לבקש בהרחבה כל מה שצריך, כולל הדברים הקטנים ביותר, אבל שלכולם תהיה הצדקה. אם מבקשים פחות מדי, השופטים עלולים לחשוב שאולי אין לך מספיק אמצעים לערוך את המחקר. אבל מצד שני, לא לבקש דברים שאינם נובעים ישירות מהפרוייקט או עמומים.
לצפיה ב-''
09/11/2019 | 16:53
19
לצפיה ב-'תודה לשניכם!'
תודה לשניכם!
11/11/2019 | 19:14
24
לצפיה ב-'ספרות מחקר'
ספרות מחקר
04/11/2019 | 10:45
5
103
שלום לכולם,
אני צריכה ספרות מחקר אבל אני כבר לא באקדמיה. נדמה לי שבעבר מישהו שאל על כך והייתה איזו דרך שאפשר בכל זאת לקרוא בספרות, מישהו יכול בבקשה לכתוב זאת שוב?
לצפיה ב-'אפשר ללכת לספרייה'
אפשר ללכת לספרייה
04/11/2019 | 11:58
4
73
לרוב הספריות האקדמיות אפשר להיכנס באופן חופשי, לאתר חומרים ולצלם לעצמך. רק אי אפשר לשאול. פשוט היכנסי לספרייה במוסד הקרוב לביתך. 
אם מדובר בגישה אלקטרונית, את מוזמנת לבקש כאן מאמר ספציפי ומי שיכול ישלח לך. (ואפשר כמובן לבקש גם מחברים אחרים).
לצפיה ב-'באיזה תחום?'
באיזה תחום?
04/11/2019 | 13:49
3
68
החל משנה שעברה בספריית מדעי החברה באוניברסיטת תל אביב כבר לא גובים תשלום בכניסה (יש ספריות שרוצים שלושים שקל אבל שם לא). את יכולה לקנות דיסקונקי גדול ולשבת יום אחד ולהוריד כל מאמר שיכול להיות רלוונטי לדעתך. וכמובן גם לסרוק/לצלם מספרות. הם פתוחים השנה עד תשע בלילה.
לצפיה ב-'חיבור מרחוק'
חיבור מרחוק
04/11/2019 | 14:40
2
71
תודה רבה לשתיכן!
אלו אפשרויות טובות, ואכן במדעי החברה.
אולי בכל זאת יש אפשרות לחיבור מרחוק? אולי בוגרי אוניברסיטה יכולים לבקש/לקנות כזה דבר למרות שסיימו?
לצפיה ב-'sci-hub'
sci-hub
07/11/2019 | 13:09
1
62
יש אתר שנותן לך גישה כמעט לכל מאמר: sci-hub.tw
את מחפשת במאגרי המידע המועדפים עלייך, ואת הכותרות של המאמרים שאת רוצה גישה מלאה אליהם את מחפשת בsci-hub 
לצפיה ב-'מעולה! תודה רבה!'
מעולה! תודה רבה!
11/11/2019 | 18:28
18
לצפיה ב-'הכנת הרצאה לכנס'
הכנת הרצאה לכנס
03/11/2019 | 19:54
3
106
מי מכם אולי יודע כמה מילים אפשר לכלול בהרצאה שמשך הזמן שלה צריך להיות 20-25 דקות ? מה מקובל? בתודה מראש
לצפיה ב-'בערך 2400, אבל זה משתנה מאדם לאדם'
בערך 2400, אבל זה משתנה מאדם לאדם
04/11/2019 | 11:56
70
כלל האצבע הוא 2400 מילים ל-20 דקות. אבל כל אחד מדבר בקצב קצת שונה, לכן חשוב לקרוא בקול רם את ההרצאה כדי לתזמן. קריאה דמומה הרבה יותר מהירה ולא נותנת מושג נכון, אז אין ברירה אלא להרצות בלהט לקיר שממול...
חשוב להשאיר דקה או שתיים "ספייר", כי בהתרגשות של ההרצאה לפעמים נעצרים לרגע, או שהקצב לא בדיוק זהה, והרי סוף ההרצאה הוא בדרך כלל הכי חשוב: שם מגיעים לפואנטה, לחידוש שלך, ואת לא רוצה להעמיק בהקדמות ולהישאר בלי הסיכום. 
בהצלחה!
לצפיה ב-'בדיוק חזרתי מכנס. ההרצאה של 20 דקות שנתתי שם... '
בדיוק חזרתי מכנס. ההרצאה של 20 דקות שנתתי שם...
07/11/2019 | 10:38
1
83
היתה כ-3200 מילים.
אבל כמו שבלומר ציינה, זה משתנה מאדם לאדם.
הדרך הכי טובה לדעת היא לכתוב את ההרצאה, ואז לתת אותה בפני העציץ הקרוב למקום מגורייך, ולמדוד כמה זמן זה לוקח.
אחרי שנותנים איזה 15-20 הרצאות, כבר לומדים לתזמן את זה גם בלי להתאמן.
לצפיה ב-'בערך 9 עמודים, רווח כפול, פונט 12'
בערך 9 עמודים, רווח כפול, פונט 12
07/11/2019 | 23:51
51
עדיף לשאוף למינימום הזמן וכך מתאפשר להקריא יותר לאט. זה נכון בעיקר כשמדובר בהקראה בשפה זרה. מבטא זר עדיף לבטא לאט.
לצפיה ב-'תוכנות לניתוח נתונים איכותני'
תוכנות לניתוח נתונים איכותני
04/11/2019 | 11:27
1
41
שלום, לקראת שלב הניתוח - אשמח להתייחסות (או לתת רפרנס) על השוואה בין תוכנות הניתוח השונות: נרלייזר/ATLAS/NVIVO?
 
הטקסטים בעברית אז מידת יכולת העבודה של התוכנה בעברית רלוונטית מאוד (כולל שמות הקטגוריות).
תודה
לצפיה ב-'הצעה אחרת'
הצעה אחרת
25/11/2019 | 16:17
13
השוותי בינהם לא מזמן, התייעצתי וכו' והגעתי למסקנה שMAXQDA הכי מוצלחת במגבלות התקציב ובמגבלות הסבלנות הטכנולוגית שלי. היה כיף חיים לנתח, פשוט ממש ובסוף הוא נותן טבלאות וגרפים מצויינים. אולי באטלס יש יותר מזה (ממה שהבנתי) אבל הוא דורש יום לימודים ארוך אפילו ממי שלא מאותגר טכנולוגית ויותר יקר. לי זה לגמרי מספיק וממש מעולה.
לצפיה ב-'מחפש אנשים שמוכנים לעשות ריווו לספר דוקטורט'
מחפש אנשים שמוכנים לעשות ריווו לספר דוקטורט
01/11/2019 | 18:24
93
שלום לכולם
 
שמי אבי ואני נמצא בשלבי סיום של כתיבת ספר הדוקטורט.
לפני שאגיש אותו למנחה הייתי שמח אם היה זוג עיניים רענן (ומוכשר) שיעבור עליו או על פרקים מתוכו, ויתן הערות בונות - בתשלום ראוי כמובן.
 
מחפש מישהו שיוכל לתת הערות הן ברמת התוכן (אולי אפילו המתמטיקה) והן ברמת המבנה ואולי גם בנושא הניסוח באנגלית (אבל לא הכרחי).  
מדובר בתיזה בהנדסת חשמל בתחום המודלים הסטטיסטים (שערוך פרמטרים על ידי EM וגם בשיטה ביזיאנית) שחלקים ממנה כבר פורסמו במספר כנסים ועיתונים.
 
אם אתם יכולים ומעוניינים לעזור או לחליפין מכירים מישהו שיכול לסייע אשמח אם תפנו אותי אליו (או להפך).
 
תודה מראש
אבי
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'תעלולי וורד - ספירת מלים לא אחידה של אותו טקסט'
תעלולי וורד - ספירת מלים לא אחידה של אותו טקסט
27/10/2019 | 12:53
3
87
קרה לי דבר משונה: כשאני מסמנת במסמך את גוף המאמר בלי התקציר וההפניות, מתקבלת למטה משמאל ספירת מלים אחת (9120 מתוך הטקסט הכולל).

אבל כשאני מעתיקה את אותו קטע בדיוק (המאמר בלבד, בלי תקציר והפניות) למסמך אחר, מתקבלת ספירת מלים אחרת, שונה משמעותית (8866).
איך זה ייתכן? למי פתרונים?
תודה!
לצפיה ב-'אולי אחד כולל רווחים והשני לא'
אולי אחד כולל רווחים והשני לא
27/10/2019 | 15:08
29
לצפיה ב-'ראי שאלה בקובץ המצ"ב'
ראי שאלה בקובץ המצ"ב
27/10/2019 | 22:23
1
70
לצפיה ב-'תודה!!'
תודה!!
27/10/2019 | 23:15
25
לצפיה ב-'כשכישורים אקדמאיים הם מכשול: קניית רכב'
כשכישורים אקדמאיים הם מכשול: קניית רכב
26/10/2019 | 17:20
7
141
אומרים שלטניסאים אסור לשחות. למה? כי הם מפתחים שרירים שמגבילים את תנועת היד במשחק טניס. כך קורה למי שמקדיש את חייו לניתוח מאגרי נתונים, כשהוא בא לקנות רכב (או בית). הניסיון לחשוב רציונלית ולעמת אפשרויות שונות, לעקוב אחר תרחישים אפשריים, להטיל ספק בהיגיון או בנתונים עצמם - כל התכונות שמקדמות מחקר עומדות לרועץ כאבן נגף בעלת פוטנציאל מיגרני בדרכו של האקדמי המנסה לרכוש רכב.

לראשונה בחיי אני עומד בצומת התחבורתי. השלג העומד עלינו לכלותנו בחודשים הקרובים בצירוף שביל הגישה במעלה הגבעה לביתי הקט, מחייבים רכב המותאים לתנאי שלג. קודם כול, הכול בכלל התחיל כאשר בניגוד לתוכניות המדוקדקות שלנו, קנינו בית על הגבעה בעוד בזמנו נשבענו שלא נעשה כן - בגלל השלג! וכך עבירה גוררת עבירה, ועכשיו אני צריך רכב 44X  כדי לתקן את העבירה הראשונה (פלוס חרגנו מתקציב הבית בעשרות אחוזים). אז עכשיו אני מתחקר רכבים לשלג. טירוף. כל אחד והדעה שלו, כל אתר והסקירה שלו וכל אתר מבקר אתר אחר. פלוס סוכני הרכב: אכזבה גדולה. קיוויתי לאיזה סוחר חלקלק, מקריח בחולצה צבעונית, שירמה אותי בכוח השכנוע שלו לקנות וכך יפתור לי את הבעיה. במקום זאת מדובר בצעירים חביבים ואדיבים שמכבדים את הלקוח ואת חופש הבחירה שלו. אפילו באתי עם תדפיס של המכונית האחרת ששקלתי וביקשתי מהמוכר בסוכנות המתחרה שיעבור על הרשימה ויראה לי למה הרכב שלו טוב יותר. (מתוחכם,אה?). והוא במקום שיפריך וימסמס את המתחרה, רק מאשר כך ואחרת, אם כי בכל זאת הצביע על הבדל לטובת הרכב שלו (סוברו פורסטר) בנהיגת שלג להבדיל מהרכב על הנייר שהצגתי (טויוטה ראב4). אבל אני הרי באתי מוכן וכבר ראיתי באינטרנט שהטויוטה יותר טובה לשלג. אז בבית שוב בדקתי: הפלא ופלא! פתאום, מעשה שטן, כל האתרים מראים שהסוברו טובה יותר לשלג, בדיוק כפי שאמר הסוכן!
המסקנות עגומות כמובן לגבי רכישת רכב אבל, חשוב מכך, גם לגבי כישורי המחקר שלי: מי יודע לאילו מסקנות הייתי מגיע אילו הייתי קורא חומרים נוספים למחקר שלי? וכך, כמו במחקר עצמו, המסקנה היא פשוט שורה יפה כשנכתבת כשנמאס לי להמשיך לחקור. כך יהיה גם לגבי הרכב. אלא שהמחיר על שגיאה ברכב שונה מן המחיר שבדחיית מאמר. וכעת השאלה היא: איזה מחיר נורא יותר?




לצפיה ב-'אל תסתמך על סוכני מכירות שלא רק שהם מוטים'
אל תסתמך על סוכני מכירות שלא רק שהם מוטים
26/10/2019 | 19:52
2
82
רבים מהם חסרי ידע אמיתי בנושא. תתייעץ עם חברים וקולגות, בטוח אתה לא היחיד שקונה רכב שלג בסביבה. יש גם אתרים מקצועיים. תראה אם יש הסכמה כללית ביניהם גם אם יש קצת הבדלים בדירוגים הפנימיים. בסופו של דבר יש יותר מרכב אחד שהוא טוב וההבדלים קטנים. חשוב גם שתרגיש נוח ולכן תבדוק מה מרגיש לך נכון מעבר לכל הדירוגים.
לצפיה ב-'ונניח אני מקבל עוד כמה דעות. '
ונניח אני מקבל עוד כמה דעות.
26/10/2019 | 20:37
1
67
זה רק מוסיף לבלבול כי זה מוכיח שעוד דעות פירושו עוד מידע סותר ועוד נתונים. נניח אחרי 20 שיחות עם אנשים שונים אני מגיע למסקנה הפוכה. מה למדנו?
א. טוב שביררתי הלאה.קודם היה לי מידע חלקי.
ב. בירור הלאה הופך מסקנות. לכן יש להמשיך לברר. כל מסקנה היא חלקית בהתבסס על מידע קיים. 20 מקורות הם חצי מ-40 ו-10 זה חצי מ-20. לכן החלקיות של 10 מקורות ביחס ל-20 אינה פחותה מהחלקיות של 20 מקורות ביחס ל-40. מה הטעם להמשיך לברר? מה היה הטעם לברר מלכתחילה?
לצפיה ב-'כאמור, אל תחפש את הכי טוב'
כאמור, אל תחפש את הכי טוב
27/10/2019 | 00:13
60
תראה אם אותן מכוניות חוזרות על עצמן בדירוגים שונים ואז לך תעשה נהיגת מבחן ותראה מה טוב לך.
לצפיה ב-'ומה שהכי משגע אותי,'
ומה שהכי משגע אותי,
26/10/2019 | 20:39
1
90
הוא שרכב חדש לגמרי עולה, כמו רכב בן 3 שנים בדרגה גבוהה יותר של נוחות. זה לגמרי מבלבל לי את כל הנתונים. מה גם שהבדלי הנוחות מיטשטשים בגלל הבדלי השנים: בשנה חדשה מה שפעם היה יוקרה נעשה סטנדרטי, בעיקר בטכנולוגיה הממוחשבת.
לצפיה ב-'בינתיים שרפתי יום עבודה רק על זה.'
בינתיים שרפתי יום עבודה רק על זה.
27/10/2019 | 01:57
72
אם אני לא אקנה בקרוב, המחקר שלי לא יתקדם מילימטר.
לצפיה ב-'זהו, נפתרה הבעיה. קניתי את האוטו. חדש מהניילונים.'
זהו, נפתרה הבעיה. קניתי את האוטו. חדש מהניילונים.
30/10/2019 | 14:14
59
טוב לא טוב, לא משנה. עכשיו אני יכול להמשיך בחיי. ורק כדי למנוע הסחות דעת, נתתי את האוטו לאישתי ואני ממשיך לנסוע בגרוטאה הישנה שלנו. למעט מצבי שלג. אם כי אתמול כשהבאנו את האוטו מהסוכנות, ממש כשחנינו אצלנו, שמעתי חריקה משונה מהגיר האוטומטי. ממש לפני שכיבינו את האוטו. לא ישנתי חצי לילה בגלל זה. ברכב הישן שלי לא הייתי דואג. עדיף לא להתקרב לרכב הזה בכלל מחשש דאגות מיותרות.
 
אגב, אם מישהו חשב שקניית רכב היא אירוע מרגש, טעות. זה לוקח נצח נצחים, שעות, עד שכבר נכנסים לאוטו לנסוע, כבר רציתי ללכת הבייתה ברגל. ורק באופן סמלי, הבוקר לקחתי את הרכב הישן למוסך לבדיקה חצי שנתית. להזכיר לי את מקומי בעולם. אח, איפה הימים שגרתי בדירה חדר שכורה ונסעתי באוטובוס. בלי דאגות.
לצפיה ב-'אפרים קישון קם לתחייה, ואני מתכוונת לזה כמחמאה'
אפרים קישון קם לתחייה, ואני מתכוונת לזה כמחמאה
31/10/2019 | 17:21
48
מי היה מאמין שאפשר לכתוב משהו מצחיק ומעניין על קניית רכב לשלג.
זהירות עם הרשרוש בגיר האוטומטי!!
לצפיה ב-'אשמח לעזרה בגישה לעבודת תזה'
אשמח לעזרה בגישה לעבודת תזה
27/10/2019 | 00:51
1
76
מבר אילן
"קטגוריזציה של הקונפליקט המיני התוך-אישי בעידן הווירטואלי אצל מתבגרים יהודים וערבים"/ יניב אפרתי

תודה

לצפיה ב-'הסתדרתי'
הסתדרתי
27/10/2019 | 13:05
18
לצפיה ב-'מילגה ללימודי דוקטורט'
מילגה ללימודי דוקטורט
22/10/2019 | 14:23
4
148
אני מתחילה דוקטורט בגיל מאוחר. האם זה יכול להשפיע על הבקשה לקבלת מילגה? יש העדפה לסטודנטים צעירים?
לצפיה ב-'עקרונית זו לא צריכה להיות בעיה'
עקרונית זו לא צריכה להיות בעיה
24/10/2019 | 17:24
1
110
התחלתי דוקטורט בגיל 45 וקיבלתי מלגה זהה לזו שקיבלו הצעירים ממני. וכמובן שרשמית אסור להפלות מטעמי גיל. עם זאת, את ההחלטות מקבלים בני אדם, ואי אפשר לדעת אם היותך מבוגרת, או היותך אישה, או הנושא שבחרת, או המנחה שלך, יהיו לצנינים בעיני מישהו. 
כמובן שכדאי להגיש בקשה לכל מלגה שיש לך סיכוי לקבל, ותמיד להתייעץ על כך עם המנחה. במקרה הגרוע לא תקבלי, כלומר אם לא יועיל - לא יזיק.
ואחרון לא חביב: בחלק גדול מהתחומים (בעיקר רוח וחברה) המלגות שנקראות "מלגות קיום" לא באמת מאפשרות להתקיים רק מהמלגה, אז אל תבני על זה...
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
24/10/2019 | 17:57
70
אנסה לקדם את הנושא, למרות החששות. 
הדוקטורט הזה מאוד חשוב לי. 
לצפיה ב-'איזו מלגה? נתקלתי במספר מלגות חיצוניות עם הגבלת גיל'
איזו מלגה? נתקלתי במספר מלגות חיצוניות עם הגבלת גיל
27/10/2019 | 16:21
1
56
לא מלגות של המוסד עצמו.
לצפיה ב-'אני עדיין לא יודעת'
אני עדיין לא יודעת
27/10/2019 | 20:37
57
אני עדיין לא יודעת לאיזו מילגה אגיש בקשה. אדבר עם המנחה על האפשרויות. 
אני מניחה שאכוון למילגה של האוניברסיטה. 
(סיימתי בהצטיינות יתרה תואר שני...אולי זה יעמוד לזכותי על חשבון הקמטוטים ושיער השיבה המבצבץ:) 
לצפיה ב-'עזרה בגישה למאמר'
עזרה בגישה למאמר
19/10/2019 | 15:04
2
67
מחפשת את המאמר: 
 Dirk Heirbaut, 'Feudal Law: the Real Ius Commune of Property in Europe, or: Should We Reintroduce Duplex Dominium?' (2003) 11 European Review of Private Law, Issue 3, pp. 301–320
למוסד שלי אין גישה. מישהו אולי יכול לעזור?
תודה.
לצפיה ב-'שלחתי במסר'
שלחתי במסר
21/10/2019 | 03:05
1
18
לצפיה ב-'קבלתי. תודה רבה! מאד עוזר לי'
קבלתי. תודה רבה! מאד עוזר לי
21/10/2019 | 17:31
10
לצפיה ב-'מסמך כוונות מחקר במדעי הרוח'
מסמך כוונות מחקר במדעי הרוח
18/10/2019 | 18:25
1
80
יחד עם מסמכי ההרשמה לדוקטורט, אני צריכה להגיש מסמך שנקרא "כוונות מחקר", ואני מבינה היטב מה צריך להיות רשום בו (רציונל/חידוש/שיטה/ציפיות וכו'..). רוב הפרטים האלה כמעט וסגורים ביני לבין המנחה שלי.
ובכל זאת, לא אמורה להיות איזו דוגמה למסמך כזה באתרי האוניברסיטאות? הסגנון שלו אמור להיכתב כמו שכותבים הצעת מחקר, רק קצר יותר?
האם יש שם מקום לנימה אישית?
בכל אופן, לפני שאני ממטירה על המנחה שלי שאלות, אשמח אם תשתפו אותי במה שאתם יודעים.
ועוד, האם מקובל לבקש מהמנחה מסמך כזה לדוגמה? נניח משהו שכתב דוקטורנט שעבודתו כבר אושרה?
תודה לכולם
לצפיה ב-'בהחלט אפשר לבקש דוגמה מהמנחה'
בהחלט אפשר לבקש דוגמה מהמנחה
14/11/2019 | 18:00
8
אולי את מכירה סטודנטים שהתחילו קצת לפניך שיוכלו לתת לך לראות מה הם כתבו?
בהצלחה
 
לצפיה ב-'שאלה נוספת על שיטת רישום מקורות.'
שאלה נוספת על שיטת רישום מקורות.
15/10/2019 | 13:07
13
74
אני מחפשת שטה עם הוראות ברורות שאוכל להמד אליה.
כפי שכתבתי יש לי מסמכי ארכיונים רבים אך גם מקורות שהם ספרים, מאמרים, קטעי עתונים ועוד.
אני לא מעוניינת ברישום בסוגריים בטקסט.
התחום הוא ממדעי הרוח והמנחה שלי לא מעורבת (רק שיהיה אחיד).
מצאתי מסמך בשם:"מדריך לעריכת עבודות כתובות בתולדות האמנות", של המחלקה לאמנות יהודית בבר אילן.
לא ברור לי מהי השיטה (mla?) האם מישהו מכיר את המסמך המצורף?
בתודה מראש  לעונים.


לצפיה ב-'בחרי אחת מהשיטות שמקובלות במדעי הרוח'
בחרי אחת מהשיטות שמקובלות במדעי הרוח
15/10/2019 | 15:20
1
63
בשיטות המקובלות במדה"ר לא נהוג להכניס סוגריים לגוף הטקסט (כהן, 2009), אלא להוסיף הערת שוליים / הערות סיום. כל ההפניות הן בהערות, לרוב בהפניה מלאה ואח"כ בקיצור, או ישר בקיצור כהפניה לרשימה הביבליוגרפית בסוף.
השיטות המקובלות ביותר הן "שיקגו" ו-"MLA" (האגודה הגדולה ביותר בתחום, Modern Language Association). יש מדריכים מסודרים באתרים של כל הספריות האקדמיות בארץ. למשל כאן.
המסמך שצירפת נראה לי בסדר, אם נוח לך השתמשי בו. 
לצפיה ב-'הכי טוב השיטה המשולבת '
הכי טוב השיטה המשולבת
15/10/2019 | 16:04
42
הערת שוליים עם מקור מלא ואז בקיצור כהפנייה ביבליוגרפית לרשימה שבסוף המסמך. עשי לכולם טובה ואל תכתבי בהערת שוליים "כהן, הצלבנים, עמ' 6" כך שהקורא שלך צריך לחזור אחורה מיליון הערות לחפש מי זה כהן. ערכי רשימה ביבליוגרפית בסוף. לא ברור לי מי המציא את השיטה המטורללת הזו אבל היא נראית לי אחת הסיבות המרכזיות לקריסת מדעי הרוח. בכל פעם שאני יוצא לציד הערות כזה אני מצטער שלא נכנסתי לעסקי בנייה עם אבא שלי. יותר קל לסחוב שקי חול שלוש קומות מלחפש מי זה כהן מהצלבנים.
לצפיה ב-'תודה רבה לכם! בחרתי בסוף להצמד לשיטת שיקגו 16.'
תודה רבה לכם! בחרתי בסוף להצמד לשיטת שיקגו 16.
17/10/2019 | 10:20
22
מצאתי מסמך שנראה מתאים מטעם החוג לאמנות באוניברסיטת תל אביב ואני משתדלת להיצמד אליו ולשיטה. כמו כן אני עובדת עם ref works.
לצפיה ב-'שאלת המשך. מאיזו ספריה או מאגר כדאי "למשוך" פרטים לrefworks?'
שאלת המשך. מאיזו ספריה או מאגר כדאי "למשוך" פרטים לrefworks?
17/10/2019 | 10:31
4
37
למאמרים באנגלית הסקולר די סביר.
לספרים ומאמרים בעברית לספרים ומאמרים בעברית אני עושה חיפוש בספריות של האוניברסיטאות אבל זה תמיד משובש.
היכן באתר ספריית הקונגרס ניתן לעשות חיפוש שמאפשר משיכה של הפקטים בשיטת שיקגו לrefworks?
תודה רבה
לצפיה ב-'זאת בדיוק הבעיה עם תוכנות ביבליוגרפיות'
זאת בדיוק הבעיה עם תוכנות ביבליוגרפיות
17/10/2019 | 15:22
210
הן לא עובדות טוב עם עברית. צריכים להכניס את המקור ידנית וזה גורם בעיות גם באנגלית, קל וחומר בעברית. אני כבר לא מדבר על מצב שבו אם המקורות בעברית והם מוכנסים באותיות לטיניות, צריך לעשות טרנסליטרציה וגם לזה יש מיליון שיטות בערך.
לצפיה ב-'אני מוצא לא מעט טעויות בפרטים בגוגל סקולר'
אני מוצא לא מעט טעויות בפרטים בגוגל סקולר
17/10/2019 | 23:12
38
תמיד מעדיף לקבל את הפרטים ממאגר מידע אקדמי או מהאתר של כתב העת עצמו. לגבי מקורות בעברית- לא יכול לעזור (המקורות שלי הם רק באנגלית)
לצפיה ב-'worldcat'
worldcat
18/10/2019 | 05:00
1
27
יש שם כפתור של cite/export ובוחרים איזה סגנון ציטוט שרוצים.
לצפיה ב-'תודה. גם לשם איכשהו הגעתי אבל לא ידעתי שניתן לייצא'
תודה. גם לשם איכשהו הגעתי אבל לא ידעתי שניתן לייצא
19/10/2019 | 10:43
5
לצפיה ב-'תודה רבה. מתיש....'
תודה רבה. מתיש....
19/10/2019 | 10:50
4
29
ההשקעה בהכנסת המקורות לרפוורקס משתלמת בסופו של דבר, אבל יש סביב זה כל כך הרבה עבודה! הרבה חיפושים. יותר מקרים יוצאי דופן ממקרים "רגילים".
לא רואים את הסוף.

 
לצפיה ב-'לא אציע לך להחליף אחרי שכבר התחלת'
לא אציע לך להחליף אחרי שכבר התחלת
19/10/2019 | 15:52
41
אבל רפוורקס היא התוכנה הביבליוגרפית הגרועה מבין אלו שבדקתי. אני עובד עם אנדנוט  אבל היא עולה כסף. בגזרת החינמיות ממליץ על מנדליי (שהשתמשתי בה קצת על מחשב עם אובונטו וללא ווינדוס).
לצפיה ב-'לכן זנחתי לגמרי את התוכנות האלה,'
לכן זנחתי לגמרי את התוכנות האלה,
19/10/2019 | 16:28
2
56
ואני עובד בשיטת הערת שוליים הכוללת הפנייה לרשימה ביבליוגרפית. זה הכי פשוט. רושמים את המקור המלא ברשימה פעם אחת ואחר כך פשוט "סמית', הקופים על הירח, עמ' 6". זה כשיש לי אפשרות בחירה. אם לא, על פי כללי כתב העת.
 
עבדתי עם מנדליי איזו תקופה, זה נוח יחסית אבל הולך ומסתבך אם משלבים עברית או שפות שונות. וחוץ מזה, וזה נכון לכל התוכנות: בסיום העבודה מייצאים את המסמך למצב של מסמך וורד רגיל ועליו ניתן לעשות עריכה ידנית כאוות נפשנו ולתקן את הערות השוליים הבעייתיות (+הוורד עושה קצת צרות בנושא). יופי! שולחים את המאמר, הוא נדחה, ורוצים לשלוח למקום אחר שבו שיטת ציטוט שונה. לכאורה אין קל מזה: פשוט חוזרים למאמר ו"בלחיצת כפתור" פשוטה מחליפים את שיטת הציטוט. אבל רגע! מה עם כל העריכה הידנית שעשינו בהערות השוליים על קובץ הוורד לאחר הייצוא? עושים אותה מחדש! ומה עם כל התיקונים הנוספים שעשינו על קובץ הוורד במסמך עצמו כנגזרת של התיקונים בהערות השוליים וגם כי תמיד עושים עוד ועוד תיקונים עד הרגע האחרון? עושים מחדש אם זוכרים בכלל. בקיצור, ברדק. לכן אני עובד ידנית, תמיד עם קובץ אחד וגרסה אחת. יותר עבודה אבל אין בלבול שהוא עיקר הצרה מבחינתי.
לצפיה ב-'יש כבר לא מעט כתבי עת שמאפשרים להגיש'
יש כבר לא מעט כתבי עת שמאפשרים להגיש
19/10/2019 | 17:06
1
49
מאמרים לשיפוט בלי לפרמט את הביבליוגרפיה לפי כללי כתב העת. רק אחרי שהמאמר מתקבל הם מבקשים לערוך את הרפרנסס בפורמט שלהם.
לצפיה ב-'כן יירבו! זו הגישה הנכונה.'
כן יירבו! זו הגישה הנכונה.
19/10/2019 | 17:12
32
לדרוש את הכללים שלהם לפני הקבלה זו פשוט שטות מיותרת. אני תמיד חושש שגם אם העורך מאשר את זה כשאני שואל, הקורא לא ידע וזה יעבוד כנגדי. במדעי הרוח, המעניקים לאומנות הכתיבה חשיבות רבה, זה יכול להיות שיקול משמעותי בהחלטת קבלה או דחייה.
לצפיה ב-'כמה פעמים שיניתם מאמר לפני פרסום?'
כמה פעמים שיניתם מאמר לפני פרסום?
15/10/2019 | 18:02
2
92
אחרי סדרה של שכתובים ושינויים, הגשתי מאמר שחזר מריוויו עם ביקורות אוהדות אך מקיפות. עכשיו אני משכתבת את המאמר מהיסוד. שוב. למעשה זה מאמר חדש שמבוסס על אותם חומרים. כל זה מתיש אותי מאוד, ועדיין לא הגשתי.
סיפורים על דרך החתחתים לפרסום מאמרים יתקבלו בברכה, בעיקר אם יש להם סוף טוב. תודה!
לצפיה ב-'הבעיה שאני רואה היא לא עצם השכתוב.'
הבעיה שאני רואה היא לא עצם השכתוב.
15/10/2019 | 19:12
92
זה דווקא לא רע, אם זה משפר. אלא שהיות שמדובר בתהליך כפוי ונרחב המתבצע בפרק זמן קצר יחסית (גם חצי שנה זה קצר יחסית לדוקטורט), עלולות להיווצר בו בעיות נוספות שהכותב לא רואה או לא יראה עד שיהיה מאוחר מדי. הרי יש סיבה שמראש כתבת כפי שכתבת ולא כפי שהשכתוב מבקש. היה איזה תהליך שניתב אותך לאן שהגעת ולא למקום שבו העורך רוצה שתהיי. והיות שאת אדם אחד שכותב גרסא שנייה, שתי הגרסאות ישתלבו גם אם לא תשימי לב, וכך נוצרים כפילויות, פערים, קפיצות מתודולוגיות בלתי מוסברות, הסתמכות על שלבי הסקה חסרים (כי הם בגרסא הקודמת ובראש של הכותב אבל לא על הדף), שלבי הסקה מיותרים (כי הכותב חשב שזה בגרסא השנייה אבל זה לא) וכן הלאה וכן הלאה. קצת כמו ניסיון להפוך חביתה מקושקשת לעין. אבל הכי חשוב לרצות את העורך. שיפרסם ואז נראה.
לצפיה ב-'תלוי'
תלוי
15/10/2019 | 21:43
78
רוב המאמרים שלי נכתבים עם שותפים, ואז יש לפעמים די הרבה פינג-פונג בינינו עד שמגיעים לגרסה שמחליטים להגיש.
שינויים לאחר ההגשה: לאותו כתב עת, בד"כ לא יותר מפעמיים  (מייג'ור רויז'ן בפעם הראשונה ומיינור בפעם השנייה). אבל קרה לי כבר שמאמר נדחה לאחר מייג'ור רויז'ן, או מאמרים שנדחו משניים-שלושה כתבי עת לפני שמצאו בית (אם כי חלק מהדחיות היו  על-ידי העורך ללא ריוויו, לפעמים תוך פחות מ 24 שעות).
 
דרך העבודה שלי במקרה שמבקשים שינויים למאמר שהוגש:
- קורא ברפרוף את ההערות ואז עוזב את המאמר ליומיים
- מעתיק את כל ההערות כנקודות לקובץ וורד. לפעמים בצורת טבלה שבה ההערות בעמודה אחת והתגובה בעמודה שנייה.
- מתחיל מכתיבת התגובות להערות. בד"כ לא לפי הסדר אלא קודם כל מהדברים הקלים יותר
- משנה את המאמר בהתאם לתגובה (ולפעמים חוזר ומעדכן את התגובה בהתאם למה שבאמת שיניתי במאמר)
- אם יש שותפים למאמר, שולח אליהם את התגובות להערות והמאמר המתוקן לקבלת משוב, ואז תיקונים אחרונים והגשה
לצפיה ב-'מספר שאלות בעניין עבודה ארכיונית.'
מספר שאלות בעניין עבודה ארכיונית.
15/10/2019 | 12:58
42
שלום.
התזה שלי מרובת ציטוטים של מסמכי ארכיון.
כתוצאה מכך יש הרבה הערות שולייםהגורמות לעומס.
שאלותיי:
1. האם יש צורך לכתוב גם את כותרת המכתב/ הדוח/ הפרוטוקול, או שמספיק לכתוב מ...א...תאריך..+הפניה לתיק הארכיון?
אם כן, האם מותר לקצר את הכותרת? לכתוב אותה רק כשיש בכך חשיבות?
2. האם ניתן לאחד להערת שוליים אחת מספר ציטוטים? למשל, התכתבות בנושא מסויים.
תודה רבה מראש!

לצפיה ב-'תסכול - איך אתם מתמודדים?'
תסכול - איך אתם מתמודדים?
14/10/2019 | 08:45
6
141
מאמר מסוים שכתבתי מתעכב ונדמה לי שרק אחד מהסוקרים נשאר לכל אורך הדרך. מתסכל לגמרי לקרוא את אותה הערה שכתב/ה וקיבלה התייחסות ושוב את אותה הערה.
אני מרגישה שלצד ההערה של הסוקר 'שיש למחקר פוטנציאל השפעה' יש גם ניסיון להתיש.
אולי זו אני שמאבדת את הסבלנות להתעסקות בצ'ופצ'יק של הקומקום'. כאילו מה?! להדגיש בפני הסוקר שהשתמשתי בפועל might או could ולא must - כלומר, עכשיו אני עוברת גם לשיעורי דקדוק?!
אני מוצאת את עצמי, מסבירה לסוקרים פעם את העקרונות של מחקר איכותני, פעם את הקשר בין מדגם לבין אוכלוסיה.
אני מבינה שאלו הם 'חוקי המשחק' וזו בחירה שלי 'לעלות למגרש'. אבל, זה פשוט מתיש. לוקחת נשימה עמוקה כדי לא לכתוב מכתב זועם לעורכת. טוב שיש מקום כמו הפורום לפריקת אגרסיות....

כל אסטרטגיה שלכם, תתקבל בברכה, העיקר לתעל את האנרגיות למקום חיובי.

דרך אגב, לקח לי חצי שעה לענות לשני הסוקרים ולתקן את הדרוש ולזה הם קוראים major revision ?!

לצפיה ב-'תכתבי לעורך האחראי'
תכתבי לעורך האחראי
14/10/2019 | 16:16
5
67
אימייל ישיר לעורך שמביע בצורה מנומסת את הדאגות שלך מהשפוטים יכול לעזור מאוד. הרבה פעמים עורכים לא ממש קוראים את המאמרים ומשאירים לשופטים ולכותב המאמר להתנצח אחד עם השני. כשכותבים ישירות לעורך הם חייבים לנקוט עמדה ולקרוא יותר בעיון את הביקורות.
לצפיה ב-'אמת, אבל אל תלכלכי על שופט מטומטם'
אמת, אבל אל תלכלכי על שופט מטומטם
14/10/2019 | 18:33
3
84
פשוט תגידי משהו בסגנון
 
I seem to be failing in communicating to the reader that, in fact, I am accepting his/her insightful comments and have addressed them thoroughly in the following ways...
 
Is there any way you could intervene in way that would allow us to move forward with the review process?
לצפיה ב-'יותר מזה'
יותר מזה
14/10/2019 | 20:59
2
91
הייתי מציע לא לבקש באופן ישיר מהעורך להתערב. עדיף לנסח את הפנייה באופן עובדתי: אלו היו ההערות, הגבתי בצורה כזאת וכזאת, אבל נראה שלא הצלחתי להעביר את המסר. אבקש את עצתך כיצד להתייחס. ואז, או שהעורך ייתן עצה או שיקבל את התגובה שלך ויגיד לך (באופן ישיר או עקיף) להתעלם מההערה.
 
לצפיה ב-'אמת ויציב'
אמת ויציב
14/10/2019 | 21:25
37
לצפיה ב-'מעולה! '
מעולה!
17/10/2019 | 16:28
42
מתכוונת לאמץ בשתי ידיים ובעשר אצבעות!
לצפיה ב-'אני אחבר את העצה הטובה עם זו שאור302 הציע!'
אני אחבר את העצה הטובה עם זו שאור302 הציע!
17/10/2019 | 16:22
27
לצפיה ב-'עדכונים ממאבקי לכתיבת הספר'
עדכונים ממאבקי לכתיבת הספר
13/10/2019 | 02:52
2
89
אכן, מאבק, בעיקר בעצמי. הפרוייקט הוא אכן טיטאני, וההתקדמות היא אטית. לא רק מחמת חוסר זמן, זה דווקא אני מוצא. אלא שהזמן מקוטע, מנוקד. אני מגלה שאני צריך בערך יומיים של עבודה חלקית ומקולקלת כדי להיכנס למוזה של עבודה חלקה יותר. אלא שסוף שבוע הוא רק יומיים ואז עד שאני כבר נכנס למצב עבודה, חוזרים ללמד. עכשיו מתחילה חופשת הסתיו אז יש לי עד יום רביעי לעבוד. וזה בלי עניינים אחרים כמו הוראה שיש להתעסק בהם.
 
הכתיבה עצמה גם היא מתסכלת. הרי מדובר בסיבוב שלישי. ראשון היה הדוקטורט, שני היה פרסום המאמרים, ועכשיו חשבתי אני רק מעתיק מדביק ומלטש. מסתבר שלא. הפרק נוכחי הוא הפרק הפותח התאורטי, אולי משום כך התסכול, שכן אני משנה לא מעט ביחס למחקר הדוקטורט שלי. אני מנסה להתנחם בכך שהפרקים הבאים אמורים להיות קלים יותר. נראה.
 
מה שבטוח זה שכתיבת ספר קשה לעין שיעור מכתיבת מאמר, שבו מגבלת המילים היא קללה אבל גם ברכה. לא צריך לפתח כל דבר לעומק, אין מקום, ניגשים ישר לעניין. בספר הסיפור אחר. זה קצת כמו שעוברים מבית קטן לגדול ופתאום מגלים שצריך לקנות רהיטים נוספים כדי למלא חדרים ריקים.
לצפיה ב-'חזק ואמץ!'
חזק ואמץ!
13/10/2019 | 06:52
1
58
אתה כותב את "ספר הדוקטורט" כמה שנים אחרי סיום הדיסרטציה, ואחרי שכבר המשכת לעסוק בחומר במאמרים. זה מקשה עליך, כי אתה כבר במקום אחר מזה שהיית בו כשכתבת את הדיסרטציה ויש לך הרבה ביקורת על עצמך (שלא לדבר על זה שאתה אור302, מושג שהגדרתו המילונית היא "ביקורת עצמית קטלנית"). מצד אחר זה אומר שהספר יהיה תוצר של ויכוח ודיון ממושך בין אור-של-פעם לאור-של-עכשיו, מה שאומר שיש לו סיכוי להיות טוב בהרבה מהדיסרטציה. 
בארץ מצפים מאנשי מדעי הרוח לספר בשלב מוקדם, לפחות בתחום שלי זה משמעותי מאוד במציאת עבודה, ובנוסף יש חשש לפרסם יותר מדי מאמרים מהדוקטורט כי ההוצאות דורשות חומר "שלא פורסם", וזה לא לטובת הספרים. 
דוגמה אישית: לא מזמן כתב לי חוקר שקרא את ספרי, והיו לו כמה הערות נקודתיות נכונות וצודקות. אם הייתי מפרסמת מאמר על הנושא המסוים הזה אולי הוא או מישהו אחר היו מעירים לי לפני שזה הופך לספר. עכשיו זה אבוד, והטעויות מודפסות לדראון עולם או עד שמישהו אחר יכתוב מאמר על הנושא (הלוואי...). 
בהצלחה!
לצפיה ב-'הכול נכון.'
הכול נכון.
14/10/2019 | 01:42
52
בעניין המאמר שלא כתבת: הרי אם העניין שביקר החוקר היה יוצא כמאמר ואז מתוקן בספר - הרי השגיאה הייתה זמינה כמאמר ואף שתוקנה בספר, מי ערב לך שדווקא גרסת הספר הייתה זו שאנשים היו קוראים ומצטטים? מה גם שהיה עלייך לתקן את עצמך, להודות בטעות ולהסתבך עם ההשלכות הרוחביות של הציטוט, מה שיכול היה למוטט אולי את כל התזה שלך. יותר פשוט לטעות מבלי לדעת. פחות עבודה, כולם טועים לפעמים וזה בהנחה שמישהו תופס את השגיאה.
לצפיה ב-''
03/10/2019 | 19:09
1
123
***טריגר פגיעה מינית ופגיעה פיזית בילדות
 
 
 
 
 
הי,
במסגרת התואר השני אני לוקחת חלק במחקר גדול שנערך באוניברסיטת תל אביב ושואף לבסס ידע אמפירי איכותי שיעזור בטיפול, בחשיפה, במניעה והתמודדות של הגורמים המלווים ילדים שעברו פגיעה מינית ופיזית. כמו כן תקוותנו היא שחלק מהידע שיופק יעזור לקדם צדק עבור ילדים נפגעים בארץ ובעולם.
***מאמינים/ות שנפגעתם/ן בילדותכם/ן? אנו מאמינות כי יש בידיכם/ן ידע קריטי. ***
מצ״ב שאלון לבוגרים ובוגרות שעברו פגיעה בילדותם. במידה ועברתם/ן פגיעה בילדותכם/ן ואתם/ן מרגישים/ות בשלים/ות לכך נודה לכם/ן אם תוכלו למלא את השאלון החשוב הזה. הוא מבטיח סודיות מלאה.
השאלון נוגע בלב חווית הפגיעה על מנת לייצר שינוי אמיתי. (ביכולתכם להפסיק את המענה על השאלון בכל שלב).
צוות המחקר כאן עבורכך לכל דבר, אל תהסס/י לפנות אלינו
4childrenfuture@gmail.com
צוות החוקרות
 
לצפיה ב-'בהצלחה רבה ! '
בהצלחה רבה !
04/10/2019 | 07:02
68
הנושא זה כל כך חשוב ואני מקווה שמעבר לענין האקדמי, יהיו לו יישומים מעשיים. 
 
השאלון מיועד לנבדקים בגילים שבין 18 - 45. מדוע בחרתן את 45 כגבול עליון? 
 
 
 
 
לצפיה ב-'Cover letter - Lectureship'
Cover letter - Lectureship
29/09/2019 | 14:59
1
98
שלום! לצד ההכנות לראש השנה, אני עומלת כרגע על כתיבת COVER LETTER למשרת מרצה (מדעי החברה) באוניברסיטת מחקר מובילה בבריטניה. שתי שאלות:
1) תיאור המשרה כולל, כצפוי, הוראה ומחקר. בקריטריונים מופיעות קודם דרישות ההוראה ורק לאחר מכן דרישות המחקר. האם רצוי לכן לציין קודם את הניסיון בהוראה ורק אחר כך לעבור למחקר?
2) האם מכתב בן 2.5 עמודים זה סביר? ארוך מידי?
תודה רבה וחג שמח...
לצפיה ב-'השאלה היא על מה הדגש בתאור המשרה ובכותרת'
השאלה היא על מה הדגש בתאור המשרה ובכותרת
29/09/2019 | 15:59
88
האם מחפשים מרצה וחוקר במידה שווה או שיש דגש על אחד מהם? אם זה חצי חצי אז הייתי הולך לפי הסדר שנכתב. 2.5 עמודים זה קצת ארוך אבל לא נורא. אם אפשר לכתוב בשני עמודים עדיף אבל מצד שני, אם לא מגבילים אותך במספר העמודים אז לא חושב שזו בעייה.
 
ואם את צריכה עזרה להבין דברים שכתובים ב"בריטית" את מוזמנת לשאול בפרטי.
לצפיה ב-'נטישת דוקטורט'
נטישת דוקטורט
26/09/2019 | 07:24
6
254
שלום
המנחה ואני לא משדרים על אותו הגל והבחירה הייתה משהו בנוסח ברירת מחדל (גם שלו וגם שלי).
חוויתי תחושת ניכור והדרה מאז תחילת העבודה ביחד ונמאס לי, זו אינה מטרת המחקר (למיטב הבנתי).
רציתי להיפגש עם אחד הקודקודים ולשתף ולשמוע עצה טובה אבל מסתבר שזה תפקיד המזכירה שלו (לחסום גישה אליו) ולא הייתה לי נגישות.
האמנם יש מצב שהקודקודים כה נישאים מעם שאין אפשרות לפגישה קצרה לאחר תאום והמתנה כפי שיידרש?
כרגע אני במצב שנוטה יותר לעבר עזיבת המחקר והמקום הזה, נמאס מצביעות, אטימות והדרה. חבל על כל החומרים שכבר נאספו ועובדו אבל...
אשמח לשמוע מכם
לצפיה ב-'תלוי'
תלוי
26/09/2019 | 17:13
1
169
ראשית מי הם אחד הקודקודים ראש החוג? לא נראה לי שהחסימה היא בעיה מהותית אפשר אולי לנסות לשלוח מייל ישיר לבקש להתייעץ אולי, אפשר ללכת לכנס /סדנה /סמינר מחלקתי שהוא נמצא בו ולנסות לדבר, או לראות מתי הוא מלמד בשנה"ל ולנסות להיתקל בו.
אבל לא ברור לי  מה אתה רוצה שהוא(הקודקוד) יגיד למנחה?נו נו נו לא יפה שאתה לא מתייחס לדוקטורנט?- סביר שלא יקרה וגם לא יעזור, אולי אפילו יכעיס אותו. 
 
האפשרויות שלך הן או לנסות לדבר עם המנחה לתאם ציפיות, או למצוא מנחה אחר באותה אוניברסיטה(והבנתי ממך שאין), או ללכת לנסות למצוא מנחה אחר באוניברסיטה זו או  אחרת או לעזוב את המחקר במסגרת אקדמית 
 
השאלה היא עד כמה הנושא מעניין אותך והכתיבה בוערת בעצמותייך? מה המטרות שלך במחקר? השתלבות באקדמיה - לדעתי אל תבנה על זה, לפחות לא אם אתה בתחום של מדעים עיוניים מדעי החברה וכו'. רבים מהכותבים בפורום יסכימו איתי שיזה יכול לקרות אבל סטטיסטית רבים לא מגיעים למשרה בתקן. 
 
האם אתה חושב שזה יוביל לקידום מקצועי משמעותי בתעשיה ? במידה שאתה לא במדעים העיוניים - תלוי עד כמה אתה חושב שזה יקפיץ אותך.
או שפשוט אתה נהנה לחקור והנושא בוער בעצמותייך ואתה ורוצה להגיע למישהו שיותר תיהנה ממנו ומהעבודה עמו. 
 
אם הרצון והתמריצים שלך גדולים ומשמעותיים מבחינת קידום בתעשיה/עניין בנושא שבוער בעצמותייך, תעשה כל מאמץ או ליישר את ההדורים עם המנחה ולתאם איתו ציפיות , או למצוא אחר במוסד אחר, לא נראה לי שלמנחה יש משהו נגדך ולכן לא נראה לי שהוא יחסום אותך. נשמע שהוא פשוט לא בנאדם זמין וההנחיה היא בעדיפות נמוכה בסדר העדיפויות שלו. 
 
מהרושם שלי, מנחים רבים אינם זמינים די הצורך. אישית חיכיתי למנחה 8 חודשים שיגיע לקרוא פרקים שכתבתי בינתיים המשכתי לכתוב ולקרוא אבל חיכיתי למשוב שכשהוא הגיע הייתי צריך לתקן הרבה יותר דברים שהתקדמתי עמם הלאה. ואז כשהוא הגיע לקרוא פרקים כל פעם הוא היה קורא קצת והיה צריך לנדנד, לתזכר וכו'. למזלי בסוף קרא הכל וכשקרא עשה עבודתו נאמנה והעיר יסודית והשקיע.
 
אני עוד בן מזל מול דוקטורנטים של מנחה אחר בפקולטה שהיה לו מעמד גבוה והוא אמנם סידר להם מלגות לרוב אבל אנשים נגררו אחריו 7-8 שנים! מלגאים ולא אנשים שמשלבים עבודה. 
 
אם התמריצים בתעשיה, או התמריצים הפנימיים לכתוב והעניין בנושא וההנאה מהמחקר  אינם מספיקים, אז לא כדאי להיתלות בעלות השקועה כי זה מסלול ארוך שיהיו לו עוד עלויות של השקעה מנטאלית וכספית שיש להניח שהן יותר גבוהות מאלו שכבר השקעת בהם ולעזיבה בשלב מאוחר יותר תהיה הפסד גדול הרבה יותר של המשאבים שהושקעו. 
שנה טובה ובהצלחה
לצפיה ב-'מסכימה עם יובלו'
מסכימה עם יובלו
28/09/2019 | 11:56
116
קשה לי לחשוב על תסריט שבו תלונה בפני בכיר בחוג תשפר משהו ביחסים עם המנחה. אם כבר, זה עלול לפגוע בך מאוד.
הבעייה של חוסר תיאום בין הציפיות של תלמיד מחקר מהמנחה שלו והציפיות של המנחה היא בעייה קשה וידועה. יש מקומות בחו"ל בהם חותמים (פיזית) על חוזה שמפרט מה חובות כל צד, אבל בארץ זה לא קיים ככל שידיעתי מגעת, וחבל. 
התייעצות עם דוקטורנטים ודוקטורנטים-לשעבר של אותו מנחה עשויה להיות מועילה יותר: אולי בעצם משהו בהתנהלות שלך בעייתי? אולי המנחה בעייתי, אבל יש לו יתרונות אחרים שבזכותם שווה לבלוע את הצפרדעים? ואולי המנחה הזה באמת לא מתאים לך - ואז כאמור הברירה היא לנסות להתחיל מחקר דומה במקום אחר או לעזוב בכלל. 
בהצלחה ושנה טובה יותר.
 
 
לצפיה ב-'מכיר את זה מקרוב'
מכיר את זה מקרוב
28/09/2019 | 16:14
138
חוויתי משהו דומה. לאחרונה די נפוץ העניין שמצטרפים לפרוייקט שהמנחה עובד עליו ולמעשה זה מצב שכולם זוכים בו - המנחה מקדם את הפרוייקט שלו, הדוקטורנט יוצא עם דוקטורט. לי היה מצב כזה - הצטרפתי לפרוייקט של המנחה שלי אבל עם הזמן הרגשתי שמשהו לא עובד בנינו, הרגשתי כפי שכתבת, שאנחנו לא משדרים על אותו גל, ולכן הגשתי הצעת מחקר והחלטתי שאני רוצה לבדוק מה קורה שם, לפני שאני ממשיך הלאה.
קבענו פגישה ובקשתי שנדבר על ההצעה קודם. לטענתו ההצעה לא הייתה טובה, ולכן באופן טבעי בקשתי ממנו שיסביר לי מה לא טוב ושישלח לי את ההערות. לא תאמינו אבל תשובתו הייתה "אני הכנתי מסמך מלא עם הערות, אבל לא תאמין וזה לא מקצועי מצידי, הוא נעלם לי". התחלנו לדבר על ההצעה בלי הערות ומיד הבנתי שהוא בכלל לא קרא אותה! פה אמרתי שזהו.
אני חבר סגל במוסד אקדמי ונפגשתי עם הדיקאן אצלינו במוסד ועם עוד מרצים בכירים שאמרו לי פשוט לברוח ולחפש מקום שבו יהיה לי טוב. דוקטורט, כפי שאתם יודעים, זה לא פרוייקט קצר וכרוך בהרבה מאוד השקעה. 
הקושי היה כשניסיתי למצוא מנחים במוסדות אחרים. ללא הצלחה. הדיקאן שלי התערב ושאל את המנחים שסרבו לי מה הסיבה. הם אמרו לו שהמנחה הקודם לא ממליץ. כן, בגלל קצר בנינו וחוסר מקצועיות מצידו הוא שם לי רגליים. 
היום אני במקום אחר עם מנחה אחר ורק אחרי שעברתי מנחה, הבנתי מה פספסתי כל הזמן הזה.
לדעתי - צריך למצוא את האיזון בין מנחה קשוב מצד אחד וחופש כתיבה מצד שני לנושא מחקר שיעניין אותך.
 
נ.ב
אם זה מנחם - הרוב המכריע של הסגל אצלינו לא סיים עם המנחה שהתחיל :)
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'תוכן והרגשה'
תוכן והרגשה
03/10/2019 | 11:10
2
103
מעבר למה שכתבו לך, שאפשר לסכם ב'עזוב ותחפש מנחה אחר/ת' הסגנון שבו כתבת את ההודעה מרגיש לי שנעלבת. 
 
אז כן. קודוקודים הם אנשים שבדרך כלל, פחות נגישים ויש להם 'שומרי סף'. נתנו לך עצות טובות איך לצלוח את המחסום הזה. אישית, בנסיבות אחרות, יכולה לומר לך שזה מה שעשיתי והצלחתי. 
 
שנית, בניגוד לזוהר שאולי קיים לאקדמיה מבחוץ, היא מקום רווי יצרים, תככים, קנאות ושאר היבטים אנושיים להפליא. ע"ע 'הערת שוליים' הנפלא. 
חלק מהאנשים אף טוענים לרווית יתר בארץ. לא בטוחה בזה. אולי משום שהמקום קטן יותר?
בכל אופן, גישה נעלבת היא לא גישה פרודוקטיבית. אני מקווה שזה לא נשמע נזיפה אלא שיקוף של מה שחוויתי מהטקסט. הפרידה מהמנחה יכולה להועיל לך. כדאי לעשות אותה 'באלגנטיות'. 
 
 
לצפיה ב-'כל שכתבתם אכן נוגע'
כל שכתבתם אכן נוגע
06/10/2019 | 15:52
1
85
החלטתי לנטוש את האוניברסיטה הזו ולנסות באוניברסיטה אחרת.
אולי שם יהיה טוב יותר (?)
תודה על העצות הטובוץ
לצפיה ב-'את צריכה לנסות לגבש דרך פעולה טרם המעבר,'
את צריכה לנסות לגבש דרך פעולה טרם המעבר,
06/10/2019 | 16:25
82
אחרת את עלולה לשחזר את הבעיות. הכי טוב לדבר עם מונחיים עכשוויים וקודמים של המנחה ולראות מה דעתם על העבודה המשותפת.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פינקו-ברקן משרד עו
צריכים דרכון פורטוגלי?
היבטים- פסיכותרפיה קוגנטיבית התנהגותית
מרפאת היבטים
פורום טיפול CBT
פורום טיפולי CBT

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ