לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
84448,444 עוקבים אודות עסקים

פורום כותבי תזה ודוקטורט

פורום כותבי תזה ודוקטורט (או דיסרטציות) הו אפורום שנועד למתן תמיכה ומידע לאנשים העומדים בפני כתיבת עבודות מחקר לתארים מתקדמים. מהרגע שבו מתקבלת ההחלטה להתחיל את המסלול ועד לרגע הסיום שלו קורים דברים רבים - לעתים אנו מגלים לפתע מציאות אחרת ממה שציפינו לה, נחשפים לעובדות אקדמיות ואחרות שלא היינו ערים להן, לעתים - אנחנו מגלים את המציאות שציפינו לה, אבל מגלים שהכלים שחשבנו שיש לנו אינם מתאימים או אינם מספיקים כדי להתמודד איתה.והכי חשוב - המצב האישי המשפחתי והאקדמי שלנו משתנה כל העת. איך מתאימים את עצמנו לשינויים אלה? איך מתמודדים עם קשיים נקודתיים?ואיך מתגברים על משברים בדרך אל התואר הנכסף? וגם - איך מתמודדים עם סוגיות טכנולוגיות, עם מנחים כאלה ואחרים ועוד ועוד שאלות רלוונטיות, ככל העולה על הדעת.הפורום הזה יאגד בתוכו את ההתלבטויות, את התהיות, מידע טכנולוגי, אקדמי ומנהלי, וכמובן- הרבה תמיכה ושותפות של אנשים שעוברים דברים דומים.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום כותבי תזה ודוקטורט

פורום כותבי תזה ודוקטורט (או דיסרטציות) הו אפורום שנועד למתן תמיכה ומידע לאנשים העומדים בפני כתיבת עבודות מחקר לתארים מתקדמים. מהרגע שבו מתקבלת ההחלטה להתחיל את המסלול ועד לרגע הסיום שלו קורים דברים רבים - לעתים אנו מגלים לפתע מציאות אחרת ממה שציפינו לה, נחשפים לעובדות אקדמיות ואחרות שלא היינו ערים להן, לעתים - אנחנו מגלים את המציאות שציפינו לה, אבל מגלים שהכלים שחשבנו שיש לנו אינם מתאימים או אינם מספיקים כדי להתמודד איתה.והכי חשוב - המצב האישי המשפחתי והאקדמי שלנו משתנה כל העת. איך מתאימים את עצמנו לשינויים אלה? איך מתמודדים עם קשיים נקודתיים?ואיך מתגברים על משברים בדרך אל התואר הנכסף? וגם - איך מתמודדים עם סוגיות טכנולוגיות, עם מנחים כאלה ואחרים ועוד ועוד שאלות רלוונטיות, ככל העולה על הדעת.הפורום הזה יאגד בתוכו את ההתלבטויות, את התהיות, מידע טכנולוגי, אקדמי ומנהלי, וכמובן- הרבה תמיכה ושותפות של אנשים שעוברים דברים דומים.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
אנא קראו את תקנון הפורום לפני שאתם מגיבים כאן לראשונה
לא יתאפשר פרסום מכל סוג שהוא בפורום זה, להוציא אם תואם עם הנהלת הפורום או הנהלת תפוז
 
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'איור מודל מחקר- יש פתרון טוב יותר מ WORD לכך?'
איור מודל מחקר- יש פתרון טוב יותר מ WORD לכך?
18/07/2018 | 09:19
1
28
אני מוצא שלעשות איור של מדל מחקר בתוכנת וורד פשוט מתיש. מכירים תוכנה או אפשרות אחרת? (אני מכיר את האופציות והשבלונות הקיימות בוורד)
לצפיה ב-'visio'
visio
18/07/2018 | 12:12
13
לצפיה ב-'תודה רבה למגיבים בנוגע לכנס באנגלית '
תודה רבה למגיבים בנוגע לכנס באנגלית
17/07/2018 | 22:52
20
לצפיה ב-'שאלון מתוקף'
שאלון מתוקף
17/07/2018 | 12:18
38
היי, אחרי לילות רבים של חיפושים אנסה את מזלי פה.
במסגרת עבודת גמר לתואר שני שלי, אני צריכה להכין שאלון מתוקף. מצאתי מחקרים בנושא וגם נושאים דמים ובניתי שאלון, המנחה לא אהב. 
יש לכם איזה שאלון שממנו אעזר בנושא מידת הקשר בין ידע לבין יישום? הנושא צריך להיות נפוץ אבל לא מצאתי משהו (חיםשתי גם בספרות זרה)
לצפיה ב-'הכנה להגשת מסמכים לקול קורא למשרה תקנית'
הכנה להגשת מסמכים לקול קורא למשרה תקנית
13/07/2018 | 14:58
22
99
שלום לכולם,
לפני זמן מה התפרסם קול קורא למשרה תקנית באחת האוניברסיטאות בישראל, והחלטתי לנסות להתמודד.
כל מועמד נדרש להגיש Letter of Application, קורות חיים מפורטים (CV), הצהרה בהיקף של עמוד אחד שמפרטת את ה-research agenda בהווה ובעתיד, שני מאמרים שפורסמו בעת האחרונה, ו-3 שמות של ממליצים.
מאחר וזו פעם ראשונה שאני נדרש להכין את המסמכים הללו, אני לא ממש יודע מה צריך להכיל ה-Letter of application ומה ההיקף שלו, וכן מה מקובל לרשום ב-research agenda.
האם תוכלו לתת עצות מועילות לגבי הנ"ל?

בתודה,

אביר
לצפיה ב-'אז ככה '
אז ככה
15/07/2018 | 09:28
21
77
בעקרון letter of application (או cover letter) הוא מכתב שבו אתה אומר שאתה מגיש מועמדות למשרה ומציג את עצמך בקצרה. זו בדרך כלל הזדמנות טובה להדגיש נקודות עיקריות שבהן אתה מתאים למשרה.
 
חשוב לדעת שיש כאן הבדל מאוד גדול בין מערכות אקדמיות שונות:
בארה"ב ה-cover letter יכול להיות המסמך החשוב ביותר בהגשה שלך, והוא מסמך שיווקי פר-אקסלנס שבו אתה ממש מראה בדיוק למה אתה המועמד המושלם למשרה הזו. הוא צריך להיות באורך של כשני עמודים ויש הרבה מאוד מדריכים לאיך לכתוב את המכתב המושלם.
 
בארץ, על פי רוב, אין ציפייה שהמכתב יהיה ארוך, משתפך, או מאוד שיווקי (אם כי כדאי להתייעץ עם מנחה או מישהו שמכיר את המערכת כדי לוודא שאין איזו ציפייה שונה בתת-התחום שלך). לכן למשרה בארץ בדרך כלל כותבים מכתב יחסית ישיר וענייני:
 
"פרופ' X היקרה [ראש ועדת החיפוש אם ידוע, או ראש החוג אם לא],
אני פונה אלייך על מנת להגיש את מועמדותי למשרה [שם המשרה].
אני [תיאור של התפקיד הנוכחי שלך: דוקטורט, פוסט כד'], וסיימתי את הדוקטורט שלי באוניברסיטת X בנושא Y בשנת Z, בהנחיית B.
אני עוסק בנושאים [תיאור נושאי המחקר העיקריים שלך, עם דגש על אלה שרלוונטיים למשרה].
יש לי ניסיון הוראה ב-[תיאור קצר של ניסיון ההוראה].
מצורפים קורות חיים, תיאור תכנית המחקר שלי, שני מאמרים, ורשימת הממליצים שלי. אשמח לספק חומרים נוספים במידת הצורך.
 
בברכה, [שמך] "
 
לגבי research agenda, זה צריך להיות מסמך שבו אתה מציג את תכניות המחקר שלך לשנים הבאות. המטרה של המסמך הזה היא להראות שאתה מסוגל להציג רעיונות מגובשים למחקר שאינו מה שכתבת עליו את הדוקטורט, שיש לך הבנה ברורה של מה אתה רוצה לעשות, ואילו פרסומים אמורים לצאת מזה. שוב, בתלות בתחום ובמשרה, כדאי בדרך כלל להראות שיש לך רעיון למשהו כמו שני פרוייקטים רציניים ומגובשים של מחקר. רצוי שלא להגזים כאן, ולא לזרוק על הנייר כל רעיון חצי אפוי שיש לך, כי זה יראה כאילו יש לך ציפיות לא ריאליות מעצמך.
לצפיה ב-'עכשיו יותר ברור לי'
עכשיו יותר ברור לי
15/07/2018 | 15:37
53
תודה רבה על העזרה
לצפיה ב-'למקרא דברייך, נראה לי שהגישה הישראלית יעילה יותר.'
למקרא דברייך, נראה לי שהגישה הישראלית יעילה יותר.
15/07/2018 | 16:04
16
61
מכתב הפנייה האמריקאי במידה רבה משכפל את תיאורי המחקר וההוראה שיבואו לאחר מכן ובכל מקרה המידע הזה משוקף ברובו בקורות החיים וגם במכתב הישראלי הקצר. אז למה צריך את מכתב פנייה מפורט כל כך?
לצפיה ב-'הגישה הישראלית דורשת פחות השקעה, אבל לא בהכרח טובה יותר'
הגישה הישראלית דורשת פחות השקעה, אבל לא בהכרח טובה יותר
15/07/2018 | 16:51
3
53
מכתב ההפנייה מאפשר לך להביע את עצמך ואפשר ללמוד לא מעט עליך. בלעדיו, אתה נשפט רק על פי קו"ח, פירסומים וכו'. זה אולי הופך את זה למשהו יותר אובייקטיבי אבל קורות חיים יכולות גם לרמות. המכתב מאפשר ללמוד יותר על האדם עצמו, מה הוא חושב הם הדברים החזקים אצלו, וגם תוכניות לעתיד (שהן מעבר למה שמפורסם בהצהרת המחקר, שגם לא מבקשים אותה תמיד). אפשר ללמוד גם מכמה המועמד השקיע ולמד על המחלקה ומה שכתוב במודעה והתייחס להם ספציפית, לעומת כאלו שכותבים הצהרות כלליות. אפשר ללמוד מרמת הכתיבה, כמו גם משגיאות. קורה לא פעם שמועמדים טועים בשם המחלקה, האוניברסיטה וכו'. אז זה אכן מעצבן בתור מועמד, אבל זה מהווה סינון נוסף למחלקה. בדיוק כמו שקרנות מחקר או אוניברסיטות  לתואר ראשון דורשים אפליקציות מסובכות שדורשות הרבה הכנה. זה חלק מהסינון.
לצפיה ב-'המכתב דווקא מאפשר לרמות יותר מקורות חיים. הוא גמיש יותר.'
המכתב דווקא מאפשר לרמות יותר מקורות חיים. הוא גמיש יותר.
15/07/2018 | 17:40
2
44
בכל מקרה, אם יש מכתב למחקר ומכתב להוראה (שיכול לכלול גם סעיף שירות מחלקתי) באמת שאין צורך במכתב פנייה מפורט, ואני אומר את זה לא כמועמד שכתב מכתבים כאלה אלא כחבר בוועדת איתור שנאלץ לקרוא את המכתבים האלה וגם את הצהרות המחקר וההוראה. מכתב הפנייה חוזר ומעתיק מה שכתוב בהצהרות עצמן רק בצורה מקוצרת יותר. אותן פסקות שמוקדשות ל"למה אני מתאים למחלקה שלכם" לא פעם מתגלות כמאולצות, מרוחות ומיותרות שגורמות למועמדים טובים לעשות שטויות כי הם צריכים להוכיח את שבאמת לא צריך להוכיח. למה אתה רוצה לעבוד דווקא אצלנו? כי אצלכם יש עבודה! והמועמד יעשה כל עבודה, רק תיקחו אותו, ולכן יכתוב כל שטות כדי להוכיח שהוא מתאים. זה פשוט מיותר. ההתאמה למחלקה ניכרת בהצהרות הספציפיות, לא צריך עבורן מכתב כללי. סינון דרך התשה באמת אינו שיטה טובה.
לצפיה ב-'אני חושב שקשה לרמות היום כשהכל גלוי ברשת'
אני חושב שקשה לרמות היום כשהכל גלוי ברשת
15/07/2018 | 19:07
1
46
אתה צודק שיש כפילויות אבל אני הייתי עושה הפוך. אני הייתי מוותר על המכתבים של המחקר ובטח של ההוראה כשכולם מספרים שם סיפורים דומים.
 
ואתה גם צודק שהתשובה לשאלה למה אתה מגיש מועמדות היא תמיד זהה: אני רוצה עבודה ואתם מציעים אחת. יש כאן קצת טקסיות אבל כן צריך להסביר למה אתה הכי מתאים למחלקה ואת זה לא כולם עושים.
לצפיה ב-'כן על המכתבים האלה ניתן לוותר לטובת עיבוי מכתב הפנייה.'
כן על המכתבים האלה ניתן לוותר לטובת עיבוי מכתב הפנייה.
15/07/2018 | 19:14
18
לצפיה ב-'לא יודעת מה יעיל יותר, אבל זה פשוט המצב'
לא יודעת מה יעיל יותר, אבל זה פשוט המצב
16/07/2018 | 09:03
11
49
למען האמת, הייתי ממש שמחה הם היו מוצאים דרך פשוט לייצר אחידות בדברים האלה, כי אחרי השנה שעברתי בשוק העבודה המזעזע, אני פשוט הייתי שמחה אם זה לא היה דורש ממני לכתוב 30 אפליקיישנז שונים, עם דרישות שונות, דדליינים שונים, פרק זמן שונה עד לקבלת החלטה, וכו'.
לצפיה ב-'השיטה הבריטית היא הכי יעילה'
השיטה הבריטית היא הכי יעילה
16/07/2018 | 10:24
10
60
שולחים הצהרת כוונות לרוב קצרה, ואין צורך במכתבי המלצה. המכה הכי גדולה זה המכתבים כי זה משהו שלא תלוי בך וצריך לרדוף אחרי הממליצים לפעמים. בבריטניה, כמו גם באוסטרליה וניו זילנד ועוד כמה מדינות שולחים את המכתבים אחרי ראיון או אפילו כשמתקבלים. זה הרבה פחות חשוב.
לצפיה ב-'השיטה הבריטית יעילה, אבל יש לה את הבעיות שלה '
השיטה הבריטית יעילה, אבל יש לה את הבעיות שלה
16/07/2018 | 12:47
8
54
למשל, הקטע הזה שבו מזמינים את כל המרואיינים ביום אחד, ועוד מכריחים אותם לשבת לאכול ביחד ארוחת ערב וצהריים.  מצד אחד, ללא ספק יעיל ומהיר. מצד שני, הכי awkward שיש.
לצפיה ב-'לא בכל מקום עושים את זה'
לא בכל מקום עושים את זה
16/07/2018 | 20:31
7
41
יש מקומות כמו אצלנו שבהם מגיעים רק לתת הרצאה ואחרי זה ראיון ושולחים כל אחד לנפשו. שום ארוחת צהריים או ערב, אין שיחות פרטיות עם כל אחד מהמרצים, הכל ישיר. בארה"ב זה ארוע שלם שלוקח יומיים לכל מועמד. בבריטניה היתרון הגדול הוא שבסוף היום יש הצעת עבודה למועמד וברור לכולם מה קורה. אין את המריחה של חודשים באפילה כמו בארה"ב שגורמת לא רק למתח נפשי גבוה אלא גם לבעיות כשיש הצעה ביד ומחכים לתשובות מראיונות שנתת.
לצפיה ב-'שיחות פרטיות עם המרצים לא ראיתי בשום מקום בבריטניה '
שיחות פרטיות עם המרצים לא ראיתי בשום מקום בבריטניה
17/07/2018 | 09:01
6
40
אבל בראיונות שאני השתתפתי בהם הפורמט היה שמביאים את כל המועמדים בערב קודם, ואז יש ארוחת ערב למועמדים שאינה נחשבת חלק מהראיון (ובמודע המאחרים בה אינם חברי ועדת החיפוש), ושהיא אמורה לכאורה להיות יותר כדי לשווק את החוג למועמדים מאשר להפך.
 
ביום הראיון כולם נותנים הרצאה בבוקר, ואז יש ארוחת צהריים (של כולם ביחד), ואז יש ראיון אחר הצהריים. אבל בין ההרצאה לראיון מושיבים את כולם באותו החדר ("חדר המורים" של החוג, בדרך כלל), כי לכאורה יש שעה קבועה לראיון, אבל בפועל יש סיכוי שהם יקדימו או יאחרו, אז אי אפשר לתת לאנשים פשוט ללכת ולחזור בשעה היעודה.
 
ככה יוצא שכולם יושבים במשך יום שלם ספונים ביחד באותו החדר ומחכים. זה מלחיץ בטירוף.
 
וכן, אין ספק שיש יתרון לתשובה המהירה, למרות שאגב בניגוד למה שחשבתי, זה לא תמיד באותו היום. בראיון אחד שנתתי השנה הם נתנו תשובה רק אחרי כמה ימים. בראיון השני אחרי שלושה ימים הודיעו לי שאני במקום השני למשרה, ואז לקח עוד שבוע עד שעדכנו אותי שלא קיבלתי אותה.
לצפיה ב-'זה תלוי במקום'
זה תלוי במקום
17/07/2018 | 10:15
54
אצלנו ובמקומות אחרים ששמעתי עליהם המועמדים מגיעים עצמאית למקום יום קודם (מממנים להם את המלון והארוחות), אבל לא עושים שום ארוע מיוחד לכבודם. ביום עצמו מראיינים אותם והם נותנים הרצאה. הרעיון הוא דווקא להיות קצת מנוכרים ורק להתרכז ביכולות האקדמיות שלהם. יש בזה גם חסרונות כמובן אבל זה מאזן את המצב שבו חלק מהמרואיינים מתאריינים דרך סקייפ. הם לפעמים באמת יושבים באותו המקום ביחד מחכים וזה קצת לא נוח.
 
ונכון, לפעמים לוקח כמה ימים לתשובה אבל זה עדיין הרבה יותר מהיר מארה"ב.
לצפיה ב-'אני לא מבין כיצד ניתן לתת תשובה באותו יום '
אני לא מבין כיצד ניתן לתת תשובה באותו יום
17/07/2018 | 16:18
3
28
או אחרי כמה ימים וזאת בעיקר כאשר כל המועמדים הגיעו יחד. הרי צריך זמן לעכל, לחשוב, לדון. אני גם שוקל את ההתכוננות לריאיון. צריך הרי לקרוא את החומרים של המועמד טרם הגיעו, כולל מחקר, כולל מכתבי המלצה, כדי שאפשר יהיה להעלות שאלות מתאימות בריאיון. אני אישית ראיינתי כל מועמד חצי שעה על המחקר שלו. אחרים ראייינו על דברים אחרים, כמו הוראה. כל זה מצריך הכנה מצידנו וגם שלא נבלבל בין המועמדים. יש גם עניין של התרשמות אישית שיש לה חשיבות כי הרי נעבוד עם המועמד בעשורים הבאים שכם אל שכם.
 
אני לוקח בחשבון גם את הצורך של חברי הוועדה להתרגל למועמד ולכך שהבחירה שלהם לא התקבלה. וועדות האיתור יכולות להציף צרות של פוליטיקה מחלקתית. נדרש תהליך הדרגתי שבו אדם לומד לפחות למה המועמד שלא בחר בו התקבל בסופו של דבר וגם להשמיע דעה בנדון. גם כך מדובר בשידוך כפוי. הפתאומיות והחדות של התהליך נראית לי בעייתית אם לא מבחינת הבחירה הנכונה, אז לפחות מבחינת המחלקה שתצטרך להתמודד עם הבחירה ועם התהליך בדיעבד. מה שכן, בהחלט ניתן לקצר הליכים בארה"ב, זה כן.
לצפיה ב-'להפך, ככל שיש יותר זמן לחשוב נכנסים גורמים זרים להחלטה'
להפך, ככל שיש יותר זמן לחשוב נכנסים גורמים זרים להחלטה
17/07/2018 | 17:28
2
26
דווקא כשהכל טרי אפשר לדון ולהחליט. את החומרים על המועמדים קוראים לפני היום ככה שאתה יודע למה לצפות פחות או יותר, ובבריטניה אין ראיונות אישיים. הכל גלוי לכולם.
 
מכל הועדות שהייתי בהם, כמעט תמיד היה מועמד בולט אחד או התלבטות בין שניים. די מפתיע לראות מועמדים שמגיעים לא הכי מוכנים או פשוט ברור שהם לא מתאימים. הבעייה המרכזית אני חושב היא בשלבי הסינון הראשוני ששם יכולים להיות לך מאות מועמדים באוניברסיטאות מובילות וזה מצריך הרבה עבודה וגם שרירותיות.
לצפיה ב-'האם היית מיישם את הגישה הזו בממדים אחרים של החיים?'
האם היית מיישם את הגישה הזו בממדים אחרים של החיים?
17/07/2018 | 17:37
1
28
נניח, היית מחליט בן לילה איזו משכנתא לקחת או איזה רכב לקנות - רק כדי למנוע כניסת גורמים זרים להחלטה? היית הולך לראות חמישה בתים ביום אחד ולמחרת מחליט איזה מהם אתה קונה?
 
אבל כן, לשתי הגישות יש חסרונות: אריכות מכניסה גורמים נוספים, לא בהכרח זרים, וקיצור מונע כניסת גורמים נוספים, אולי רלוונטיים, ואני כבר לא מדבר על השתנות עמדות בתוך התהליך.
לצפיה ב-'אז זהו, זה שונה מהחלטות אחרות'
אז זהו, זה שונה מהחלטות אחרות
17/07/2018 | 18:11
27
אם כי אני חושב שזה די דומה לקניית רכב האמת (לפחות חדש). אתה בוחר מאפיינים מסוימים שאתה מעוניין בהם (גודל, מנוע, טווח מחירים וכו') וסוקר את השוק. יש מאה מכוניות שמתאימות לך ובתכלס, כולם כנראה יהיו טובות. אותו הדבר באקדמיה. יש לך עשרות מועמדים מצוינים לכל משרה שלנסות להבחין ביניהם זה כמעט בלתי אפשרי ובסוף נופל על כל מיני גורמים קטנים שלא ממש רלוונטיים. אלו שמגיעים לראיון הם מועמדים מצוינים. עכשיו אתה בודק את ההתאמה שלהם למחלקה כמו נסיעת מבחן לרכב.
 
היום להגיש מועמדות למשרה אקדמית הפכה לקרקס שמלווה בהפקה יקרה. זה בגלל שיש כמות העצומה של מועמדים טובים וצריך למצוא הצדקה כביכול לחיפוש ארוך. בפועל, הרבה מועמדים יתאימו למשרה והבחירה ביניהם היא לא פעם די שרירותית.
לצפיה ב-'את מוכנה לספר קצת על החוויה המלחיצה הזו? '
את מוכנה לספר קצת על החוויה המלחיצה הזו?
17/07/2018 | 16:19
28
נשמע כמו חומר מצוין לסרט.
לצפיה ב-'כן, קראתי כמה עשרות מכתבי המלצה לאחרונה. זה באמת מיותר.'
כן, קראתי כמה עשרות מכתבי המלצה לאחרונה. זה באמת מיותר.
16/07/2018 | 15:04
58
כולם נפלאים, כולם הסטודנטים הכי טובים שהיו למנחה.
לצפיה ב-'סוגיית השיווק העצמי'
סוגיית השיווק העצמי
17/07/2018 | 12:47
2
36
הי,
שוב תודה על התשובה המפורטת שסידרה לי קצת את הדברים בראש.
יש לי שאלה נוספת, אם אפשר. רשמת שבארץ הציפייה היא לרוב למכתב קצר ולאקוני בדומה לדוגמא שהבאת, ובארה"ב אתה צריך להיות שיווקי.
במקרה שלי אני מתלבט אם להיות שיווקי, במסגרת הדף הבודד שאני צריך לכתוב. הסיבה לכך היא שמאז הדוקטורט הצלחתי לפרסם רק שני מאמרים בתוך שנתיים, וזאת עקב עומסי הוראה כבדים (הכנת מספר רב של קורסים, ושעות הוראה רבות לאורך כל השנה).
ההתלבטות שלי היא שאולי התוכן השיווקי יכול להועיל בכך שיסייע בדירוג שלי מול שאר המועמדים שאולי הספיקו יותר בתחום המחקר ואין להם עומסי הוראה כמו במקרה שלי.
 
מה דעתך?
 
תודה,
 
אביר
לצפיה ב-'זה לא רק שיווקי, אפשר לזהות בקלות מועמדים שרק משווקים את'
זה לא רק שיווקי, אפשר לזהות בקלות מועמדים שרק משווקים את
17/07/2018 | 13:16
193
עצמם. אתה צריך להיות קונקרטי. אוקיי, אולי אין לך הרבה פרסומים אבל לימדת הרבה קורסים ויש לך נסיון בזה. או שיש לך מחקר שהוא חשוב ורלוונטי למחלקה. אתה גם יכול לדבר על המחקרים שעדיין לא פורסמו, זה משהו שלא מופיע בCV וייחודי רק לך.
לצפיה ב-'אני רק אעיר באופן כללי על כתיבה.'
אני רק אעיר באופן כללי על כתיבה.
17/07/2018 | 16:25
39
1. אם תחפור באמת פנימה, מבלי לחשוש להחניף לעצמך, תגלה שיש לך לא מעט מה שניתן לתאר כהישגים אם במחקר אם בהוראה, אם רשמית ואם לא רשמית. גם הכנת קורס היא תהליך כמו-מחקרי במידה מסוימת, נחשפת לחומרים, השתלמת במה שצריך, התלבטת החלטת ניסית תיקנת. יש לא מעט שאנחנו נוטים למחוק לטובת השורה התחתונה אפשר דווקא להדשי אותו.
 
2. מכתב טוב הוא מכתב שלא מנסה להציג תדמית שאינה האדם עצמו. אל תתנצל על פוקוס בהוראה, אלא נצל אותו, בכתיבה מפורטת ובטוחה בעצמה, שלא מעמידה פנים אלא גאה, במידה צנועה, בהישגים שלה.
לצפיה ב-'מאמרים'
מאמרים
15/07/2018 | 17:30
7
78
שלום
כתבתי מאמר עם footnote וכעת מסתבר שכתב העת הזה רוצה footend
מישהי/ו ?
האם יש קסם קטן שיכול לסייע?
תודה מראש
לצפיה ב-'יש פונקציה ב-WORD שממירה את זה ברגע.'
יש פונקציה ב-WORD שממירה את זה ברגע.
15/07/2018 | 17:41
6
27
לצפיה ב-'קצת הכוונה? איפה? איך? '
קצת הכוונה? איפה? איך?
15/07/2018 | 17:47
5
42
זה בדיוק מה שאני מחפשת.
ואיך אומרים? המתחיל במצווה...
לצפיה ב-'חפשי תחת הערות השוליים, יש שם "המר"'
חפשי תחת הערות השוליים, יש שם "המר"
15/07/2018 | 18:54
4
50
לי יש את הגרסה האנגלית
 
 
לצפיה ב-'גם לי יש את הגירסה האנגלית.'
גם לי יש את הגירסה האנגלית.
15/07/2018 | 19:03
3
59
מצרפת תמונת מסך בתקווה להכוונה ברורה יותר.
תודה
 
לצפיה ב-'רואה את החץ המעל 16?'
רואה את החץ המעל 16?
15/07/2018 | 19:12
2
57
לחצי עליו, סמני את ההערות הרצויות ואז convert
 
 
לצפיה ב-'הופה, תודה. כבר מנסה'
הופה, תודה. כבר מנסה
15/07/2018 | 19:34
1
20
לצפיה ב-'מ ע ו ל ה'
מ ע ו ל ה
15/07/2018 | 19:42
21
לצפיה ב-'כנס באנגלית'
כנס באנגלית
13/07/2018 | 23:38
4
102
היי, בעוד שבועיים אני נוסעת להרצות באנגלית בכנס חשוב. אני ממש לחוצה מהעניין של האנגלית. יותר משלב הדיון מאשר מההרצאה. 
תחלקו איתי טיפים?
תודה!
לצפיה ב-'לקראת הכנס'
לקראת הכנס
14/07/2018 | 11:32
71
קודם כל, שיהיה בהצלחה.
בדרך כלל כנסים בינלאומיים מושכים אליהם מספר רב של משתתפים מכל העולם, כך שהאנגלית של חלק גדול מהמשתתפים אינה מושלמת או לא לגמרי מובנת בגלל המבטא. כך שאת בחברה טובה.
תבואי לבושה בצורה מכובדת, עם מצגת טובה ומהודקת, כשאת בקיאה לגמרי בחומר. אם את סטודנטית לתואר שני הציפיות של הקהל יהיו אחרות מאשר כשאת דוקטורנטית או חברת סגל.
דבר נוסף, חפשי בקהל מישהו מישראל (אם יש כזה), או קולגה זרה שאת מכירה ונסי ליצור איתם קשר עין כדי לא להילחץ מנוכחות הקהל הזר.
 
מקווה שעזרתי,
 
אביר
לצפיה ב-'הכנה '
הכנה
14/07/2018 | 16:37
66
נסי לחשוב מראש על שאלות אפשריות לדיון ולהתכונן אליהן. 
חוץ מזה, תמיד אפשר לבקש הסבר נוסף לשאלה שנשאלת אם אם השואל יכול להדגים זאת (אם זה רלוונטי) - על זה את יכולה להתכונן. 
שיטה שלא השתמשתי עד כה, אבל בהחלט הצלחתי לראות היא - מרצים שעונים תשובה רק לא על השאלה שנשאלו....
האמת היא שאחרי כמה כנסים את פשוט תהיי מיומנת בחומר שלך ובשאלות האפשריות שזה יזרום ממך. אישית, התאמנתי לא מעט עם דוברי אנגלית לקראת כנס חשוב.
שיהיה בהצלחה!
לצפיה ב-'באיזה תחום עיסוק את? '
באיזה תחום עיסוק את?
15/07/2018 | 09:18
55
ישנם תחומי מחקר (כמו היסטוריה, למשל) שבהם הסטנדרט הנוהג בכנסים הוא שמקריאים את ההרצאה מהדף ולא מדברים באופן חופשי. יש לזה כמה חסרונות, אבל יש לזה יתרון גדול: שמי שלא דובר אנגלית שוטפת, או שהוא פחות מהוקצע בדיבור מול קהל, עדיין מצליח לתת הרצאה רציפה שמעבירה את המסר שהוא רוצה להעביר.
אם את במקרה בתחום כזה, אני ממליצה מאוד באמת לכתוב את כל הטקסט של ההרצאה, כולל הבדיחות והכל, ואז להדפיס אותו בפונט גדול (מינימום 14, רווח כפול), ופשוט להקריא מהדף לאורך ההרצאה.
 
ובכל מקרה, בין אם את מדברת מהדף או באופן חופשי, אני ממליצה לעשות כמה חזרות על ההרצאה בבית (מול חברים/משפחה/חיות מחמד/עציצים). זה גם יעזור לך להיות יותר משוחררת במועד עצמו, וגם (ובעיקר) יאפשר לך לוודא שההרצאה שלך באמת עומדת בדרישות הזמן. אין דבר יותר מעצבן בכנסים ממישהו שגוזל יותר דקות ממה שמגיעות לו על פי התכנית .
לצפיה ב-'מה שקצר, אפשר לומר לאט.'
מה שקצר, אפשר לומר לאט.
15/07/2018 | 16:30
55
אני מגלה שוב ושוב שעדיף טקסט קצר שמקריאים לאט (אם מקריאים). הנורמה המקובלת היא שהרצאה בת-15-20 דקות היא בערך 8-10 עמודים ברווח כפול פונט 12. אני שואף לשבעה עמודים. זה מאפשר לי להקריא ממש לאט וזה חשוב במיוחד למי שמבטאו זר.
לצפיה ב-'מחקר בתחום הפסיכולוגיה החברתית'
מחקר בתחום הפסיכולוגיה החברתית
13/07/2018 | 19:52
41
שלום
אני סטודנט למדעי ההתנהגות בבן גוריון ואני משתתף במחקר בתחום הפסיכולוגיה החברתית. המחקר משווה קשרים בין אמונות להתנהגות חברתית בין גרמניה וישראל ונעשה בשיתוף של אוניברסיטת בן גוריון ואוניברסיטת מיינז בגרמניה. אודה לכם מאוד אם תענו על שאלון המחקר שלנו.
תודה לכל העונים.
https://www.soscisurvey.de/studysociety/
לצפיה ב-'לפני הרבה זמן נתתם לי תובנות מועילות '
לפני הרבה זמן נתתם לי תובנות מועילות
12/07/2018 | 17:31
5
136
לגבי סטודנטית שחשבתי לוותר עליה (ובזכות העצות שלכם החלטתי לתת לה עוד צ'אנס).
אתמול, לאחר הרבה קשיים ומכשולים (החיים זה מה שקורה כשעסוקים בלתכנן תוכניות אחרות), הסטודנטית הגנה בהצלחה על עבודת הדוקטורט שזכתה לשבחים מהבוחנים.

עוד דוגמא לכך שהתמדה וכוח רצון הם מרכיבים מרכזיים במסלול הארוך הזה שנקרא דוקטורט.
לצפיה ב-'בשעה טובה, וכל הכבוד!'
בשעה טובה, וכל הכבוד!
12/07/2018 | 18:18
39
לצפיה ב-'איזו סטודנטית זו?'
איזו סטודנטית זו?
12/07/2018 | 18:58
2
119
זו שסבלה מבעיות עיניים נוראות או זו שמהנהנת כשמסבירים לה את הבעיות שלה ואז חוזרת עליהן כאילו כלום?
 
בכל מקרה שיהיה במזל טוב. עדות למעלותיו של המנחה.
לצפיה ב-'הראשונה'
הראשונה
12/07/2018 | 22:59
1
110
ובעיית העיניים (גלאוקומה) קיימת אך מטופלת, ובנוסף היא למדה להיעזר באמצעים כמו screen reader שמיועד לעוורים וכבדי ראייה, מה שמאפשר לה להתמודד טוב יותר עם קריאה וכתיבה. 
 
השנייה הגנה היום גם כן על עבודת הדוקטורט- בהצלחה, אך עם דרישה לשינויים די משמעותיים (במקרה שלה אני לא המנחה הראשי)
לצפיה ב-'שיהיה בהצלחה לשתיהן!'
שיהיה בהצלחה לשתיהן!
13/07/2018 | 17:07
21
לצפיה ב-'בשבח האופטימיות '
בשבח האופטימיות
13/07/2018 | 12:13
74
האמת היא שהשורה התחתונה שלך - היא הדבר ה'חם' הקיים היום ויש לזה גם שם 'גריט'. אמנם, הוא כולל גם תשוקה לאותו ענין, אבל אנחנו באותו מעגל. 
נמצא שההתמדה, וכוח הרצון יחד עם התשוקה - הם שמבחינים בין אלו שהצליחו ואלו שלא. 
אני מניחה שהסיפוק הוא גם שלך ולא רק שלה ! בעיני, התמיכה שלך וההחלטה לא לוותר עליה היא מרכיב מרכזי. 
אני מכורה לסיפורי הצלחות כאלו- נו, כנגד כל הסיכויים וכו' וכו'. 
לצפיה ב-'הערכת שעות לפרוייקט כתיבה'
הערכת שעות לפרוייקט כתיבה
12/07/2018 | 10:55
2
76
ביקשו ממני לקחת טקסט אקדמי באנגלית (פרק בספר) באורך של 13,000 מילה ולקצר ל-5,000 מילה (לא כולל רשימת מקורות). מדובר בנושאים שאני מכירה היטב, ולא נדרש חיפוש בספרות או משהו כזה. זו כתיבה נטו. תחום בריאות הנפש.
1. כמה שעות הייתם מעריכים שפרויקט כזה יכול לקחת?
2. האם הייתם מתמחרים כזה דבר לפי שעות או בצורה אחרת? ובכמה הייתם מתמחרים?
תודה!
לצפיה ב-'פני לפורום תרגום ועריכה בתפוז'
פני לפורום תרגום ועריכה בתפוז
13/07/2018 | 10:41
1
42
יש שם אנשים בעלי נסיון רב בעריכה
 
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
15/07/2018 | 10:06
7
לצפיה ב-'בחירת מנחה בביורפואה'
בחירת מנחה בביורפואה
10/07/2018 | 13:48
61
שלום רב,
מחפשת מנחה לתואר שני בביו-רפואה, אשמח לקבל המלצות בתל אביב או ירושלים. 
בנוסף, כל טיפ על בחירת מנחה / מעבדה יתקבל בשמחה...
תודה רבה!
לצפיה ב-'עיבודים סטטיסטיים ב- SPSS'
עיבודים סטטיסטיים ב- SPSS
08/07/2018 | 10:29
52
ביצוע ניתוחים סטטיסטיים ב- SPSS על ידי סטטיסטיקאי.
השירות כולל את שלבי ההקלדה, ניתוח הנתונים וכתיבת פרק הממצאים באופן מפורט וברור.
העבודה מתבצעת תוך 1-2 ימי עסקים.
 
יאיר.
 
סלולר: 7729513- 054
 
 
לצפיה ב-'מציאת מאמר'
מציאת מאמר
07/07/2018 | 21:04
2
76
היי לכולם,
שוב פונה לאחר שהעלתי חרס בידי ולא הצלחתי לאתר את המאמר
אודה למי שיש בידו לסייע
אמיר
 
Werner, P. (2003). Knowledge and correlates of osteoporosis: a comparison of Israeli-Jewish and Israeli-Arab women. Journal of women & aging, 15(4), 33-49.
 
 
לצפיה ב-'מצ"ב'
מצ"ב
07/07/2018 | 23:17
1
25
לצפיה ב-'תודה רבה מקרב לב!'
תודה רבה מקרב לב!
08/07/2018 | 11:27
19
לצפיה ב-'עזרה במציאת המאמרים'
עזרה במציאת המאמרים
05/07/2018 | 20:47
2
73
שלום אנשים,
אשמח אם תוכלו לסייע לי לשים יד על המאמרים הללו. יודע שאולי זו בקשה גדולה, אני פשוט לא מצליח למצוא אותם באופן חינמי. אולי למי מכם יש גישה דרך המוסד האקדמי שלו, בתודה מראש, אמיר
 
 
Werner, P. (2003). Knowledge and correlates of osteoporosis: a comparison of Israeli-Jewish and Israeli-Arab women. Journal of women & aging, 15(4), 33-49.
 
Werner, P., Olchovsky, D., & Vered, I. (2005). Osteoporosis health-related behavior among healthy peri-menopausal and post-menopausal Israeli Jewish and Arab women. Aging Clinical and Experimental Research, 17(2), 100-107.
 
Werner, P., Olchovsky, D., Shemi, G., & Vered, I. (2003). Osteoporosis health-related behaviors in secular and orthodox Israeli Jewish women. Maturitas, 46(4), 283-294.
 
לצפיה ב-'אין לי את הראשון. מצרף את שני האחרים'
אין לי את הראשון. מצרף את שני האחרים
06/07/2018 | 04:31
1
31
לצפיה ב-'רוב תודות '
רוב תודות
06/07/2018 | 07:25
41
מודה לך על המענה המהיר!
אמיר 
 
לצפיה ב-'ציון ערך מויקיפדיה ואתרי אינטרנט'
ציון ערך מויקיפדיה ואתרי אינטרנט
03/07/2018 | 16:54
13
110
בתזה שלי הנחקרות ציינו שמות של כחמש סדרות טלוויזיה פופולריות,
ציינתי בהערת שוליים הסבר קצר על כל סדרה עבור הקורא
האם זה בסדר שזה מויקיפדיה? והאם אני צריכה לציין אותם גם ברשימה הביבליוגרפית?
דבר נוסף, יש גם הפנייה לדף באתרי היכרויות. מישהו יודע איך מצטטים? והאם גם במקרה הזה, יש לציין זאת בביבליוגרפיה..
תודה מראש!
לצפיה ב-'באתר של כל ספרייה אקדמית יש מדריך לרישום ביבליוגרפי'
באתר של כל ספרייה אקדמית יש מדריך לרישום ביבליוגרפי
04/07/2018 | 08:14
1
93
למשל כאן
בכל מדריך יש הסבר לגבי הפניות לאינטרנט. 
אם השתמשת בוויקיפדיה יש לציין זאת כמו כל מקור אחר. לחילופין את יכולה להשתמש באתר של חברת הטלוויזיה הרלבנטית. 
כל מידע שאינו פרי מחשבתך ושקראת חומר כלשהו כדי לכתוב אותו - דורש הפניה. 
אני תוהה: האם למדת קורס הדרכה ביבליוגרפית בתואר הראשון? 
לצפיה ב-'ברור לי'
ברור לי
04/07/2018 | 09:20
84
קודם כל תודה:). וכן, למדתי 
לא הייתי שואלת אם זה לא היה אחרי שחפרתי 
אני יודעת איך לצטט השאלה איך לציין זאת בהערת שוליים והאם זה בסדר להסתמך על ויקיפדיה
לצפיה ב-'תוספת לנאמר'
תוספת לנאמר
04/07/2018 | 17:32
77
מסכימה עם בלומר.
לדעתי ויקיפדיה היא מקור רע להפניה בשל כל מה שעושה אותה זמינה, גמישות, עריכות חוסר רשמיות ועוד.

אני מבינה שאת מבקשת להציג הסבר על הסדרות, אבל הסדרה עצמה היא מקור שאליו ניתן וצריך להפנות  (לא שונה מספר או מאמר). 
ישנם כללים לצטוט סדרות, פרקים, סרטים והצגות, ראי לדוגמא כאן.
אם את מעוניינת בהסבר על התוכנית - עדיף, לטעמי, להפות לאתר האינטרנט הרשמי של הסדרה הספציפית באתר הרשת המפיקה/ משדרת או לחילופין להפנות לעמוד הרלוונטי באתרים כמו IMDB ודומיו (אינציקלופדיה מקוונת ייעודית לסדרות וסרטים). 

בהצלחה!
לצפיה ב-'לא לצטט ויקיפדיה'
לא לצטט ויקיפדיה
05/07/2018 | 10:08
9
97
הבעייה המרכזית היא שהיא מתעדכנת כל הזמן והמידע משתנה בו. יש אתרים רשמיים או אפשר להפנות לדף בIMDB. אלו לא משתנים כל כך מהר.
לצפיה ב-'אמנם וויקיפדיה יכולה להשתנות, אך כל הגרסאות נשמרות ואפשר'
אמנם וויקיפדיה יכולה להשתנות, אך כל הגרסאות נשמרות ואפשר
10/07/2018 | 18:42
7
24
להפנות לגרסה מסוימת. אתרים אחרים, כמו למשל IMDB, גם משתנים, אך השינויים אינם שקופים, ואין דרך להבטיח (או אפילו לדעת אם) הכותב והקורא מקבלים אותה גרסה של העמוד.
לצפיה ב-'כן, אבל אתה לא מצפה מהקורא להתחיל לחפש את הגרסא'
כן, אבל אתה לא מצפה מהקורא להתחיל לחפש את הגרסא
11/07/2018 | 10:20
2
24
שהכותב השתמש בה, זה לא פרקטי וגם לא תמיד כל כך פשוט. נכון, אתרים אחרים משתנים גם כן אבל לא בתדירות כזו ולא לגבי פרטים בסיסיים אלא אם יש טעות.
לצפיה ב-'מדוע חשוב לך כל כך להיות מסוגל לגשת לחומר המקורי?'
מדוע חשוב לך כל כך להיות מסוגל לגשת לחומר המקורי?
11/07/2018 | 15:12
1
20
נניח שאתה קורא בכתב עת מדעי מאמר על ניסוי. הרי המאמר רק מדווח מה קרה ולא מספק את המדידות או  את התת-מדידות עצמן במלוא הפירוט. תמיד ישנה רמה של תיעוד בסיסי שלא מופיעה במחקר. נניח מישהו מודד את הטמפרטורה של השמש במשך חמישים שנה. אז נותנים ממוצעים חודשיים גג, לא פר יום. גם אז תוכל לומר "אין לי גישה למקור עצמו" ואני כבר לא מדבר על תוצאה של כל מכשיר מדידה בכל נקודה בזמן. תמיד סומכים על המדווח מאיזה שלב ומעלה. למה אי אפשר פשוט לסמוך על הציטוט שמספק מי שמציג חומרים מוויקיפדיה? למה, מישהו הולך לבדוק חומרים שמצוטטים מספר ואפילו מתוך ארכיון? להפך, מוויקי כל כך קל לצטט (קופי פייסט) שזה מייתר את הצורך לראות את הגרסה המקורית וגם אם כן ניתן לראותה - אז מה? הכותב הרי אנונימי, הטקסט ערוך בידי אין לדעת מי, זה לא ממש משנה.
 
כמובן שמה שכן משנה זה אם הדברים נכונים עובדתית וכן הלאה, אבל זו שאלה שניתן לשאול על כל מקור. לצטט מוויקי לא יותר גרוע מלצטט מכל מקור מפוקפק אחר, אבל היעדר הגישה לגרסה המקורית לא ממש משנה לדעתי.
לצפיה ב-'יש הבדל בין גישה לנתונים הגולמיים ובין מקור מצוטט'
יש הבדל בין גישה לנתונים הגולמיים ובין מקור מצוטט
11/07/2018 | 15:35
16
אכן ברוב המקרים, אלא אם מדובר על נתונים ציבוריים או מפורסמים, אין גישה לנתונים של הניסוי. אבל כשמישהו מצטט מקור כלשהו אני לא פעם בודק את המקור אם זה משהו שנראה לי קריטי. באחוז גבוה מאוד של מקרים אני מגלה שהציטוט לא נכון לפחות בחלקו. זה נכון שגם באופן כללי ויקיפדיה אמינה אבל זה מאוד תלוי בנושא. בתחומים כמו תרבות פופולארית אין טובים מהם אבל אם מדובר בנושאים מדעיים, יש שם לא מעט אי דיוקים.
לצפיה ב-'מה זאת אומרת לחפש? הקישור שמופיע בביבליוגרפיה הוא קישור '
מה זאת אומרת לחפש? הקישור שמופיע בביבליוגרפיה הוא קישור
11/07/2018 | 17:04
3
16
לגרסה המסוימת, אין צורך לחפש. ראה למשל: [1].
 
[1]
Wikipedia contributors. Plagiarism [Internet]. Wikipedia, The Free Encyclopedia; 2004 Jul 22, 10:55 UTC [cited 2004 Aug 10]. Available from: https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Plagiar...
לצפיה ב-'זה טוב מצד אחד'
זה טוב מצד אחד
11/07/2018 | 17:14
2
19
אבל מדגיש את הבעייתיות של שימוש בויקיפדיה. אתה מפנה למקור שבמודע הוא לא בהכרח מעודכן. אני הייתי ממליץ על שימוש במקורות יותר יציבים.
לצפיה ב-'"מקור שבמודע הוא לא בהכרח מעודכן"? '
"מקור שבמודע הוא לא בהכרח מעודכן"?
11/07/2018 | 17:20
1
18
מה זה שונה מכל מקור אחר שלא יכול להתעדכן בכלל מרגע פרסומו?
 
בהתחלה התנגדת לוויקיפדיה כי "היא מתעדכנת כל הזמן והמידע משתנה בו". עכשיו אתה מתנגד כי "לא בהכרח מעודכן".
לצפיה ב-'זו אותה בעייה של חוסר אמינות בגלל עידכונים שוטפים'
זו אותה בעייה של חוסר אמינות בגלל עידכונים שוטפים
11/07/2018 | 18:59
22
כל אחד יכול לעדכן את ויקיפדיה ויש כמעט אפס מידע לגבי מי הוא או היא והמידע לא עובר שום סינון כמעט. כשיש לך מחקר, בהנחה שאין זיופים או טעויות אז המידע בו אמין והוא גם עבר שיפוט. אפשר להשתמש במידע הזה ברמה גבוהה של וודאות.
 
אז אם היא מתעדכנת כל הזמן איך אתה יכול לדעת מתי בדיוק אפשר לסמוך על המידע בויקיפדיה? ואם הדף שהפנית אליו כבר השתנה אז האם אפשר להתעלם מהמידע בו?
לצפיה ב-'יש גם יתרונות לויקיפדיה'
יש גם יתרונות לויקיפדיה
10/07/2018 | 20:49
37
למשל, אם צריכים להגדיר מונח ולא מוצאים הגדרה מתאימה אפשר לכתוב אותה בויקיפדיה ואז לציין בעבודה "ויקיפדיה מגדירה..."
לצפיה ב-'סיוע בכתיבת עבודות'
סיוע בכתיבת עבודות
30/06/2018 | 22:24
1
177
היי חברים,
לכל מי שמחפש סיוע בכתיבת עבודות, אקדליסט נותנים באתר שלהם כל מיני טיפים לכתיבה נכונה של עבודה ולפורמט מקצועי. השתמשתי כבר בכמה וכמה רעיונות שהם הציעו באתר לכתיבה של התיזה.
מומל. בחום!
לצפיה ב-'וואו! השתמשת? ממליץ?'
וואו! השתמשת? ממליץ?
01/07/2018 | 05:47
51
לצפיה ב-'פריפריה, סטודנטים מוחלשים/חלשים וקיטור'
פריפריה, סטודנטים מוחלשים/חלשים וקיטור
26/06/2018 | 17:47
18
207
עכשיו,כמה רגעים לפני בחינה והסטודנטים באחת המכללות שאני מלמדת מצאו פטנט חדש 'דף עזר'. היות והתחום הוא מדעי החברה, זה לא רלוונטי. הרעיון הזה הוא המשך ישיר של 'מדיניות המיקוד' שנהוגה במכללה שכוללת מספרי עמודים שעליהם לקרוא במאמר בעברית. ברור, שגם אז אני מקבלת שאלות אם אני יכולה עוד למקד...
 
טוב, אחרי כל זה ובמיוחד חוסר הסבלנות שלי כלפיהם (ווטסאפים וטלפונים למרות מספר רב של פעמים שביקשתי להמנע מכך). 
 
אני תוהה עד כמה יש כאן ענין מבני - של 'רוח המוסד'/מחלקה/פקולטה. בהמשך לכך, האם באמת אין להם כלים ללמוד? בשני המקומות מדובר על מגזרים שנחשבים 'מוחלשים' או בלשון מקצועית 'מיעוטים' ללא קשר לכמות המספרית שלהם. אם לוקחים בחשבון, את רמת החינוך בפריפריה בהכללה ובהחרגה של מקומות שהם יוצא מן הכלל שמעיד על הכלל כמו בית ג'אן בצפון ודימונה בדרום, מה לי כי אלין על חוסר היכולת שלהם להבין טקסט בעברית? 
אולי, מה שאני אמורה/צריכה לעשות במפגש או שניים בכל קורס ללמד אותם איך ללמוד. ללא שמץ של ציניות או אירוניה. 
מה דעתכם?
 
לצפיה ב-'כן. תלמדי. חלקם ימשכו באף בזלזול וחלקם ילמדו וגם יעריכו. '
כן. תלמדי. חלקם ימשכו באף בזלזול וחלקם ילמדו וגם יעריכו.
26/06/2018 | 20:58
6
142
באים אלי סטודנטים משנים מתקדמות ואומרים תודה על מעט הזמן שהשקעתי בללמד אותם ללמוד, והכי באים אלה שהיו נורא לחוצים/נודניקים/מתקשים. הם באמת לא יודעים. זה לא אומר שאסור לדרוש מהם, דרך אגב.
לצפיה ב-'אופרטיביות'
אופרטיביות
27/06/2018 | 07:13
5
111
אני חושבת שאאמץ את הכיוון שלך ואקדיש זמן להסביר להם איך ללמוד. 
הבנתי את זה רק אחרי שהוצפתי באופן בלתי הגיוני והצלחתי להרגיש את המצוקה שלהם. זה כמובן גם מעיד על מערכת החינוך הישראלית. עצוב. 
לצפיה ב-'מעולם לא נתתי לבית ספר להפריע להשכלה שלי...'
מעולם לא נתתי לבית ספר להפריע להשכלה שלי...
27/06/2018 | 15:07
4
121
בית ספר וכך גם אוניברסיטה זה בית חרושת לציונים.
 
אם מישהו באמת רוצה ללמוד, אנחנו חיים בתקופה שבה כמעט כל הידע נגיש, תעודה זה רק למשכורת, אז אין מה שיפריע לו (כמעט).
אבל עושה רושם שהמאסות שבאים לכותלי האוניברסיטה פחות מעניין אותם ללמוד ויותר להתפרנס.
 
האם יפריע למישהו לקרוא ספר טכני מתוך עניין ולא מתוך צורך לעבור קורס או סמינר?
 
לצפיה ב-'מה שכן באיזשהו שלב נתקעים בקריאת הספר...'
מה שכן באיזשהו שלב נתקעים בקריאת הספר...
27/06/2018 | 15:10
101
וכששואלים את מחברי הספרים שיסבירו לך מעבר, אז או שהם מתו או שהם כבר לא זוכרים או לא יכולים לעזור.
 
איזור הדמדומים...
 
לצפיה ב-'אבל...'
אבל...
28/06/2018 | 09:12
97
למרות שאני מכירה בכך שההשכלה היום היא תנאי סף לעבודה ואמצעי להעלאה במשכורת - יש לי עדיין תפישה 'נאיבית' - אני עדיין אוחזת בתפישת תפקיד ישנה ורואה את ההוראה כהזדמנות עבורם ללמוד ובעיקר לפתח חשיבה ביקורתית. אולי משום שאני יודעת שאם זה לא יהיה אצלי סביר שהם לא יידרשו לכך במהלך חייהם. 
 
לגבי נגישות הידע- נכון, הידע נגיש למי שיודע כיצד ואיך לחפש אותו, כיצד להעריך ולהשוות בין תכנים שונים וכו ובעיקר מסוגל להבין אותו. שוב, חזרנו למיומנות למידה, היות ולא מדובר על ידע טכני. 
לצפיה ב-'אוטודידקט יקר,'
אוטודידקט יקר,
30/06/2018 | 18:11
1
81
יש יחידי סגולה שמסוגלים באמת ללמוד בעצמם. הם יודעים איך לאתר את הספר הנכון והמאמרים העדכניים, מבינים מה שקראו ויודעים למצות את העיקר ולפתח תובנות חדשות על בסיס מה שקראו. (נניח רגע שמדובר רק במדעי הרוח, ואין צורך בשום מעבדה או תקציב מחקר. נניח גם שהם רוצים ללמוד ולא אכפת להם מציונים ותעודות). 
רוב הסטודנטים שלי, ואני חוששת שגם רוב הסטודנטים במוסדות יוקרתיים בהרבה מזה אני מלמדת בו, מתקשים ללמוד בעצמם אפילו כשאני מפנה אותם לביבליוגרפיה נבחרת, ועונה על שאלותיהם. הם מבקשים תיווך. 
בניגוד למה שכתבת, הידע היום הרבה פחות נגיש מבעבר! מה שנגיש זה אוקיינוס של מידע, שכדי להבנות אותו ולהפוך אותו לידע צריך - ובכן - ידע קודם. או מישהו שינחה אותך. או שניהם.  
רק לדוגמה, אני זוכרת איך הרגשתי בפעם הראשונה שניסיתי לקרוא בעצמי טקסט של אדורנו. חוויה מתסכלת ביותר! ובאמת רציתי להבין, ואני לא נחשבת מטומטמת. למזלי היה לי מרצה שהצליח לפתוח לי פתח למבוך הטקסטואלי הזה, אחרת הדוקטורט שלי לא היה נכתב עד היום... 
ולעתים גם מה שנראה פשוט הוא יותר מורכב ממה שנדמה, ויש הטיות שהקורא עלול לא להיות מודע אליהן בלי מנחה שבקי בתחום.
לצפיה ב-'זה שיש טקסטים שאינם נגישים ואי אפשר להבין אותם, זה נכון'
זה שיש טקסטים שאינם נגישים ואי אפשר להבין אותם, זה נכון
07/07/2018 | 12:32
24
גם לפני המצאת האינטרנט.
 
אני באמת שלא נכנס לענייני מדעי הרוח של ספרות וכדומה שם זה נתון לפרשנות, הרי אפשר לפרש טקסט ספרותי-פילוסופי כאוות נפשנו, זה לא כמו טקסט מתמטי-פיזיקלי שכדאי מאוד שיהיה מוגדר היטב אחרת זה יקוטלג כממבו ג'מבו פוסטמודרני.

 
 
לצפיה ב-'מוכר ולא חביב'
מוכר ולא חביב
27/06/2018 | 02:29
1
136
זה לא משנה כמה תלכי לקראתם, תמיד יהיה מי שירצה עוד. גם אם חומר הקריאה קליל, מועט ורק בעברית הם יבקשו "מיקוד" למבחן. אחרי שלא הביאו טקסטים לשיעורים כי זה "המון הדפסה" הם מבקשים חומר פתוח במבחן... אני מחליטה על מה אני מוכנה לוותר ועל מה לא, וזו זכותי כמרצה. מצדי שיכתבו משובים חלשים. בדרך כלל זה לא קורה, אם הם רואים שאני עקבית והוגנת. 
 
אגב, אני אף פעם לא מוסרת מספר טלפון. כל התקשורת במייל. אבל אני עונה תוך יום לכל היותר והם מעריכים את זה. 
לצפיה ב-'לחלוטין'
לחלוטין
27/06/2018 | 07:18
105
ההתנהלות שאת מתארת - שורש הבעיה. אני לא בטוחה שאנחנו - המרצים - אמורים לעמוד בחזית הזו לבד. נדמה לי שאם היתה מדיניות ברורה קל יותר היה להם להסתגל. אבל זה לא המצב. להיפך. הם דיברו עם  מי שדיברו בפקולטה שהציע 'דף עזר'.
מעולם לא מסרתי מספר טלפון - קל היום למצוא מספר טלפון. 
 
לצפיה ב-'גם אני הבנתי בשלב מסוים שחסר במערכת '
גם אני הבנתי בשלב מסוים שחסר במערכת
28/06/2018 | 20:06
1
98
ה"ללמוד איך ללמוד".
אני מכניסה את זה בתכנון השיעורים שלי. 
לא נותנת מס' טלפון. כן זמינה במייל. 
עוזרת באיתור מילות חיפוש ועוזרת ללמוד איך לחפש, למרות שזה לא קשור בכלום לתחום שאני מלמדת. 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'מיומנות חיפוש'
מיומנות חיפוש
29/06/2018 | 07:19
65
אכן, באחד המקומות שאני מלמדת- הזמנתי את הספרנית לתת הדרכה בשיעורים שאני מלמדת. ייתכן שגם את זה אני צריכה להכניס כחלק מתכנון השיעורים - בנוסף ל'ללמוד איך ללמוד'. 
אני לא נותנת מספר טלפון - הענין הוא שקל לאתר אותו (את מי לא, בעידן הנוכחי....?) ולתדהמתי הם פונים אלי ב'צינורות הלא מקובלים', גם אחרי שכתבתי מפורשות והבהרתי איך בדיוק לפנות. אני זמינה במייל, רק שלפני מבחן באחד המקומות הם מציפים ובעיקר היסטריים - כך שאני עסוקה יותר בלהרגיע....בפעם הבאה, התכתובת תהיה בפורום שאפתח לקורס ולא במייל. 
לצפיה ב-'לדעתי, ללמד איך ללמוד זו אחת המטרות העקריות שלנו'
לדעתי, ללמד איך ללמוד זו אחת המטרות העקריות שלנו
29/06/2018 | 02:42
4
108
ברור לי לגמרי שהאתגר שלך הוא לא קטן כי לפחות חלק (ויכול מאד להיות שחלק נכבד) מהסטודנטים שלך לא באמת מעוניין בללמוד איך ללמוד והם פשוט רוצים את הציון שיאפשר להם את התואר.
עם זאת, גם חלק מהם עשויים להרויח מ״ללמוד איך ללמוד״ ולבטח אותו חלק אחר שבאמת רוצה להתקדם.

רעיון קטן שאפשר לאמץ. אצלי אני מקדיש זמן ובעיקר מטפטף לאורך הסימסטר עקרונות שונים של ״איך צריך ללמוד״, אבל בין היתר אני גם מכין מצגת מאד קצרה עם מספר עקרונות מאד בסיסיים שיכולים לעזור.
אחרי המבחן הראשון (אצלנו יש מבחנים גם במהלך הסמסטר, לא רק בסיומו), אני מצרף מטלה לשאר מטלות הקורס. הם מחויבים לקרוא את המצגת ואז לענות על דף משוב אישי שהוא בעצם מעין self reflection על מה הם עשו ומה הם לא עשו במהלך השבועות שקדמו למבחן. זה לא שאלון כללי אלא שאלון עם שאלות מאד ספציפיות שמכילות ״כמה״ ומכילות ״מתי״. את השאלון הם חייבים להגיש.
הדיווחים מסטודנטים מסויימים הם שהמטלה הזו עזרה להם להציב מראה מול הפנים וגם לראות שיש דברים מסויימים שהם יכולים ליישם מבלי להפוך את החיים שלהם ב- 180 מעלות. בדרך כלל סטודנטים כאלו משתפרים ולא במעט
לצפיה ב-'רעיונות מעניינים'
רעיונות מעניינים
29/06/2018 | 07:14
2
86
ההצעות האופרטיביות - מצגת ומטלה באמצע סמסטר נראים לי מאד. 
האם המטלה הזו כוללת ציון או רק חובת הגשה? 
שאלות ספציפיות הן עם פוטנציאל גבוה יותר ליישומיות מאשר שאלות כלליות. 
אני חושבת שאקח את זה צעד אחד הלאה ואזמין אותם לדון במטלה הזו בקבוצות קטנות. 
אם אין מבחינתך בעיה - אשמח לשמוע יותר על השאלון/מטלה שמקדם רפלקציה. 
לצפיה ב-'רק חובת הגשה'
רק חובת הגשה
29/06/2018 | 13:31
1
96
זה במסגרת מטלות שבועיות שהן חובה אבל רק חובת הגשה, כמו למשל לשלוח תשובות ל- guided reading questions בהקשר לטקסט שהם אמורים לקרוא לפני השיעור
שאלות לדוגמה- 
ביחס למה נעשה אחרי ההרצאה,
האם אני עובר על ההרצאה מחדש?
אם כן, מתי?
האם אני עובר על הטקסטבוק מחדש?
אם כן, מתי?
האם אני כותב שאלות ב- peerwise*?
אם כן, מתי וכמה שאלות אני כותב בממוצע?

האם אני עונה על שאלות ב- peerwise*?
אם כן, מתי וכמה שאלות אני כותב בממוצע?
 
וכך הלאה וכל הלאה
 
* מדובר בכלי שמאפשר לסטודנטים לכתוב שאלות מבחן על חומר שסיימנו, להעלות אותן על הרשת ולסטודנטים אחרים לענות על השאלות ואז לתת פידבק לכותבים. יש להם חובה של כתיבת שאלה ומענה על שלש שאלות על כל נושא שאנחנו מסיימים לדון בו בכיתה, אבל זו החובה המינימלית. השאלה פה היא לא רק אם הם עושים את המנימום אלא האם הם עושים יותר?
 
 
אלו רק דוגמאות לשאלות. הרעיון העקרי הוא שהשאלות יהיו קצרות ויתמקדו בדברים מאד ״טכניים״ ופרקטיים, פחות בפילוסופיות של לימוד

 
לצפיה ב-'מעולה!'
מעולה!
01/07/2018 | 17:32
51
ברשותך, אאמץ חלק מהשאלות, אוסיף ואתאים. 
 
אני אוהבת את הרעיון בבסיס השאלות - שיש להם אחריות ללמידה!
כמה בנאלי, ככה מפתיע אותם. השאלות למעשה, הם כלי אופרטיבי לרעיון הזה. 
 
תודה
לצפיה ב-'רעיון נפלא! הייתי שמחה לראות את המצגת הזאת אם תסכים לשתף'
רעיון נפלא! הייתי שמחה לראות את המצגת הזאת אם תסכים לשתף
14/07/2018 | 22:58
10
כששואלים תלמידה איך היא למדה היא עשויה לזכור באופן סלקטיבי ולמעשה לשקר גם לעצמה, אבל נראה שהמצגת שלך יכולה להתמודד עם הבעיה הזאת ותוך כדי החקירה העצמית גם להציג אסטרטגיות למידה למבחן הבא. כל הכבוד.
לצפיה ב-'למה "מוחלשים"'
למה "מוחלשים"
15/07/2018 | 17:37
1
11
גדלתי והתחנכתי במה שהיום מכנים במושגים מכובסים כסביבה "מוחלשת".
למה?!
אף אחד לא החליש אותי ומי שחלש התאמץ קצת יותר.
כל הסביבה החברתית שלי מסתייגת מהמילה "מוחלשים" אנחנו "מחוזקים" על ידנו. אנחנו לא פסיביים שאחרים לשים אותנו או דורכים עלינו.
מושגים אלה הפכו לקרדום לחפור בו.
וסליחה על הוצאת הקיטור
לצפיה ב-'רקע למושג 'מוחלשים' לעומת חלשים'
רקע למושג 'מוחלשים' לעומת חלשים
16/07/2018 | 00:56
9
ראשית, אני שמחה על העמדה האקטיבית. היא בריאה יותר מאשר העמדה הפאסיבית וה'אכלו לי שתו לי', אם אם הוא נכון !
שנית, המונח מוחלש נועד להדגיש את האחריות שיש למדינה במצב של הפריפריה החלשה (להבדיל מיישובים קהילתיים 'חזקים') , בתחומים רבים. כך למשל, מערכת חינוך שאינה מאפשרת מרחב בחירה או רמת לימודים הזהה לזו הקיימת בחלק ממרכז הארץ, מערך בריאות שונה, תעסוקה ועוד. ממדים אלו  ואחרים נבדקו כמותית ואיכותנית.כן, המדינה החלישה את הפריפריה. 
כפי שציינתי בתחילה - עמדה אקטיבית היא עמדה טובה יותר מאשר זו שמאשימה את המדינה ולא מנסה להחלץ מהמצב. משמח לדעת שאת וחברייך לא במקום הזה.
לצפיה ב-'סקירת ספרות בתזה'
סקירת ספרות בתזה
25/06/2018 | 23:47
5
150
היי לכולם,
כמה עמודים צריכה לקבל סקירת הספרות בתזה (מחקר כמותני)?
 
תודה לעונים
לצפיה ב-'אין מדד של עמודים'
אין מדד של עמודים
26/06/2018 | 15:31
4
118
המטרה היא שהקורא יראה את התשתית עליה נבנתה העבודה.

השיטה היא לקרוא תזות של המחלקה שלך עם מתודולוגיות דומות.

כמובן שגם המנחה יכול לסייע.

בהצלחה
לצפיה ב-'10 עמודים????'
10 עמודים????
27/06/2018 | 18:33
3
97
המנחה שלי אמרה ש10 עמודים זה מספיק
 
הייתכן?
לצפיה ב-'כפי שענו לך: אין כללים נוקשים.'
כפי שענו לך: אין כללים נוקשים.
27/06/2018 | 23:28
2
94
ההצעה לא נמדדת בכמות אלא באיכות.
 
בנוסף כדאי גם לבדוק את הנחיות האוניברסיטה. ישנם מקומות שבהם ביה"ס ללימודי מוסמכים/לימודים מתקדמים מגביל את אורך ההצעה (בבר-אילן היתה בעבר מגבלה של 15 עמודים להצעות מחקר לדוקטורט, למרות שהם לא עשו בעיות אם עברת את המגבלה ב 2-3 עמודים. אין לי מושג עם זה עדיין כך) ולפעמים החוכמה היא לדעת לסכם בצורה עניינית סקירת ספרות ארוכה למספר מצומצם של עמודים.
לצפיה ב-'סליחה, לא שמתי לב שהשאלה היתה על תזה'
סליחה, לא שמתי לב שהשאלה היתה על תזה
28/06/2018 | 14:54
1
95
ולא על הצעת מחקר. התשובה העקרונית זהה: מה שחשוב הוא האיכות ולא הכמות. והעצה של אף35 להסתכל על תזות אחרות מהמחלקה היא מצויינת. זה עוזר להבין לא רק כמה עמודי נדרשים (שזו השאלה הפחות חשובה- כאמור האיכות קובעת) אלא גם ובעיקר את מבנה העבודה
לצפיה ב-'תודה רבה על המענה (:'
תודה רבה על המענה (:
29/06/2018 | 08:28
18
לצפיה ב-'איך מתנהלים במהלך הדוקטורט בבן גוריון?'
איך מתנהלים במהלך הדוקטורט בבן גוריון?
25/06/2018 | 19:14
3
188
שלום לכולם
משתפת בתיסכול
אף אחד לא מסביר מה צריך להיות אורך ההצעה, כמה מפורטת, לוח זמנים וכו'.
כל פעם מתגלה לי טפח שמשנה את כל מה שחשבתי.
מרגישה מתוסכלת כי כשאני שואלת את המנחה הוא נותן לי להבין שאני נודניקית ו...מה לעשות שאני נעלבת בקלות? ואז כמה ימים סובלת מחוסר יכולת להתרכז ולשבת ולכתוב.
האם נתקלתם בתופעה כזו? רק בפקולטה למדעי החברה?
לצפיה ב-'מציעה לך לבדוק באתר של קרייטמן לגבי הפורמט'
מציעה לך לבדוק באתר של קרייטמן לגבי הפורמט
26/06/2018 | 20:56
1
111
וגם תמיד לבקש מדוקטורנטים אחרים. אם את חדשה באונ', לבקש מהמנחה דוגמה. זה מקובל מאד.
לצפיה ב-'כך עשיתי אבל אין כל כך שיתוף פעולה. תודה'
כך עשיתי אבל אין כל כך שיתוף פעולה. תודה
26/06/2018 | 20:58
41
לצפיה ב-'כמה הצעות'
כמה הצעות
27/06/2018 | 02:23
116
מסכימה עם מאיה, וגם: 
1. גשי למשרד של בי"ס קרייטמן והתייעצי עם הרפרנטית של מדעי החברה. לפחות את הכללים הרשמיים היא מכירה היטב. 
2. אם המנחה לא מסייע, אולי יש מרצה אחר במחלקה שיש לך קשר טוב איתו ותוכלי להתייעץ? הרי הכללים זהים. 
 
חוץ מזה, זה נשמע כמו התחלה לא טובה של יחסי מנחה-מונחה. כדאי לחשוב על זה עכשיו, כשאת בתחילת הדרך. 
לצפיה ב-'מנחה שלא מנחה'
מנחה שלא מנחה
24/06/2018 | 20:47
2
206
היי
 
יש לי שני מנחים.
מנחה תותחית - עונה למיילים, נותנת תקציבים, כותבת הערות (טובות..) ובאופן כללי - מתייחסת אליי כתלמידת מחקר.
 
מנחה שני - מנחה מתעלם - לא מגיב ל(שום!) מיילים, כמובן לא נותן תקציב, לא כותב הערות ובאופן כללי - לא ממש קיים. כשהוא מגיב (פעם בחצי שנה, כשאני שולח מיילים פעמיים בשבוע ויושב לפגישות עם המנחה התותחית פעם בשבוע-שבועיים) הוא לא ממש מגיב לעניין, כי הוא כבר בכלל לא יודע מה אני עושה (על אף שאני כותב לו מיילים ומעדכן בהכל...).
הוא באמת יושב באוניברסיטה אחרת, אבל כמה אפשר להתעלם ממני?
 
אני בעצם עושה ה-כ-ל מא' ועד ת' עם המנחה התותחית.
ואני שואל את עצמי - בשביל מה אני צריך אותו? הוא רק מפריע לי.. כשהוא מגיב הוא מגיב שטויות, לא בגלל שהוא לא חכם, פשוט בגלל שהוא לא מעורב..
 
מה אני יכול לעשות? מה הייתם עושים?
תודה
לצפיה ב-'האמת שנשמע שיש כאן שני צדדים קיצוניים'
האמת שנשמע שיש כאן שני צדדים קיצוניים
25/06/2018 | 08:02
148
לשלוח מיילים כמה פעמים בשבוע, ולהפגש כל שבועיים עם המנחה, זה נשמע לי כמו הנחייה צמודה מדי. זה כנראה תלוי בדיסציפלינה ובשלב האקדמי (לא אמרת אם זה למאסטר או דוקטורט).
 
אני כן יכולה להגיד שהניסיון שלי בדוקטורט היה שהתכתבתי עם המנחה רק כשהיה משהו מאוד ספציפי לשאול (או כשהוא ביקש שאשלח לו פרקים וכד'), ונפגשנו לפגישות תיאום ציפיות בערך פעמיים בסמסטר. היו אצלנו בתכנית מנחים שעבדו קצת יותר צמוד, וכאלה שעבדו קצת פחות צמוד, אבל קשה לי לחשוב על מנחה שהיה מרוצה (שלא לדבר על רוצה) פגישות שבועיות ומיילים בלתי פוסקים.
 
מצד שני, המנחה השני שלא מגיב ולא עושה כלום, גם זה נשמע כמו קיצוניות. יכול להיות שכדאי לשבת איתו לפגישה לתיאום ציפיות ברורות של איך הוא בעצם רואה את התפקיד שלו כמנחה ומה הוא רוצה ממך.
לצפיה ב-'אם הוא באוניברסיטה אחרת '
אם הוא באוניברסיטה אחרת
25/06/2018 | 16:31
144
אני מניחה שלקחת אותו כדי לעשות את הדוקטורט באותה אוניברסיטה והוא באוניברסיטה אליה אתה רשום -זה המצב?
אחרת למה בעצם צריך אותו.
אם כן, וביקשת את הנחייתו כדי שתוכל להירשם באותו מוסד, והמנחה השניה היא 100% ואף מעבר לכך, למה בעצם להתאמץ מעבר ללעדכן אותו?
ולמה לא להתייעץ עם המנחה השניה שהיא לדעתי אמורה גם לתקשר איתו. 
אני לא יודעת באיזה תחום אתה, אבל אם בתחום עיוני, אפשר בעצם לסיים עם המנחה השניה להגיש לו את העבודה ושיתפקד כ"שופט" לפני הגשה ולא כמנחה. אז תקבל יותר הערות ממנו על הטיוטה הסופית ותביא בחשבון שיקח זמן בין ההגשה למנחים להגשה הסופית אבל זה יותר טוב מלבזבז אנרגיות כל הזמן ולרדוף אחריו. 
לצפיה ב-'מאמינות וחוקרות ?'
מאמינות וחוקרות ?
24/06/2018 | 15:32
155

תכנית להעצמה אישית ואקדמיתלתלמידות מחקר (תואר שני או שלישי) ו/או חוקרות בפועל, המעוניינות להעמיק בהבנת המפגש שבין עולמן האישי והדתי לבין עולמן האקדמי.
מטרות התכנית:
*ליצור שיח אינטלקטואלי אמוני תוך חתירה לאמירה המשלבת שפה מחקרית ותורנית; *ההשתייכות לרשת חברתית מפרה ומעצימה של לומדות מתחומי דעת מגוונים.  
מסגרת הלימוד היא לימוד בית מדרשי בחבורה, העוסק בסוגיות מתכני המחקר והעולם הרוחני של המשתתפות. הלימוד יעשה בסדנאות, יוצגו רפרטים, וישולבו מרצים אורחים.
כנס למשתתפות התכנית בו יוצגו פירות מחקריהן של המשתתפות, שיועלה לאתר היוטיוב של אוניברסיטת בר-אילן..יינתן ליווי בהכנת ההרצאה ובכתיבת מאמר. מאמרים שיימצאו ראויים יפורסמו בקובץ מאמרים שתוציא המדרשה.
מתקיים בבר אילן, וסטודנטיות משם גם מקבלות מלגה (2000 שח). לפרטים נוספים אפשר לפנות כאן בפרטי או 0506045000\

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום פסיכומטרי
פורום פסיכומטרי
פורום דרכון רומני
זקוקים לדרכון רומני?
שמשי פסיכומטרי
מכון שמשי פסיכומטרי

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ