לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1879418,794 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
בואו לגלוש אתנו!
המשך >>

לצפיה ב-'יעוץ חינוכי התנהגותי לחופשת הפסח'
יעוץ חינוכי התנהגותי לחופשת הפסח
05/04/2017 | 08:57
26
שליש מן הטיפול המוצלח בהפרעת קשב הוא יעוץ חינוכי-התנהגותי היועצים החינוכיים כאן כדי לענות על שאלותיכם בהתנהלות בחופשה, וכמובן בנושאים: 
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
אתם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו

 
לצפיה ב-'משך השפעה של ריטלין LA?'
משך השפעה של ריטלין LA?
04/04/2017 | 21:52
2
57
שלום

לכמה שעות משפיע ריטלין LA?
באתר שלמכון אניגמה אני רואה שרשום 8-9 שעות ואילו באתר בתי מרקחת קשובים אני רואה שרשום 6-8 שעות...
 
בתודה
לצפיה ב-'בממוצע 8 שעות, ותלוי בתגובת הגוף של כל אחד'
בממוצע 8 שעות, ותלוי בתגובת הגוף של כל אחד
06/04/2017 | 21:07
41
ככל שחילוף החומרים של המטופל מהיר יותר, כך הכדור משפיע פחות שעות.
לצפיה ב-'גם לבני זה השפיע הרבה פחות'
גם לבני זה השפיע הרבה פחות
10/04/2017 | 09:47
27
לצפיה ב-'מבקשת המלצה לעורך דין'
מבקשת המלצה לעורך דין
05/04/2017 | 20:54
1
47
בית הספר מפר את זכויותיו של בני באופן קבוע. אני חוששת שאם אפנה בתלונה לפיקוח בית הספר יפנה לרווחה עם סיפורים מסולפים. צריכה להתייעץ דחוף עם עורך דין. תודה.
לצפיה ב-'כדאי להתייעץ עם "הלה למען החינוך"'
כדאי להתייעץ עם "הלה למען החינוך"
06/04/2017 | 21:06
29

ויש להם קו חם:  03-6815315
לצפיה ב-'ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב'
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
03/04/2017 | 22:01
21


הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
אתם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
לצפיה ב-'שלום לכולם, בקשר לקונצרטה בהריון'
שלום לכולם, בקשר לקונצרטה בהריון
03/04/2017 | 11:30
3
59
היי
אני בתחילת החודש השלישי, ולוקחת קונצרטה אני מנסה להבין עד כמה לא מומלץ ליטול קונצרטה בהריון ?
והאם יש תחליפים שבאמת עובדים....
אני פשוט ממש לא מסוגלת לעבוד בלי זה..........
אשמח לשמוע קצת מהניסיון שלכם............
בתודה 
לצפיה ב-'אין מחקרים כי לא עושים ניסוי בבני אדם'
אין מחקרים כי לא עושים ניסוי בבני אדם
06/04/2017 | 21:14
31
ההמלצה הגורפת היא לא לקחת ריטלין, קונצרטה וכו' בהריון. 
זה מאוד קשה, אז שומרים דיאטה בלי סוכר ובלי חומרים ממריצים 
ומשתדלים לעשות התעמלות.
לצפיה ב-'במרכז לייעוץ טרטולוגי נותנים ייעוץ טלפוני'
במרכז לייעוץ טרטולוגי נותנים ייעוץ טלפוני
09/04/2017 | 19:43
1
18
והייעוץ שלהם מביא בחשבון גם נתונים שקשורים להיריון שלך וגם את חומרת ההשלכות של אי-שימוש ברטלין, ואני מניחה שעוד פרמטרים. הם לא תמיד אומרים רק "לא" - אבל הם בהחלט לא אומרים "כן, בטח, אין בעיה"... הם נזהרים ושוקלים לפי כל הידע שלהם והנתונים של המתייעצת את כל ההיבטים.
אף על פי שלא עושים ניסויים בבני-אדם, מצטברים בהדרגה נתונים, ומי שבקיא בהם זה המרכז הטרטולוגי, אז כדאי מאוד לפנות אליהם. הם נותנים גם ייעוץ טלפוני.
לצפיה ב-'קונצרטה בהריון'
קונצרטה בהריון
30/04/2017 | 12:59
13
התשובה הקודמת של מיכל -נכונה.
למיטב ידיעתי תקבלי תשובה שמאד לא מומלץ.
אשמח אם תשתפי כאן את התשובה שקיבלת.
אולי לפחות תרדי לריטלין קצר טווח, כדי להקטין את שעות החשיפה.
הייתי עושה כל מאמץ להמנע בכלל.
לצערי אין פתרונות אחרים
 
לצפיה ב-'השפעה לא ברורה - ריטלין ואדרל'
השפעה לא ברורה - ריטלין ואדרל
01/04/2017 | 23:05
1
100
שלום,
בני בן 6.5, מאובחן ADHD.
התחלנו טיפול בריטלין 20 LA, ללא שיפור ניכר (עדיין בגן, וגם היו בעיות התנגות בגן, כך שהיה מעט קשה לבודד ולהיות בתוחים בקשר להשפעה), כל זמן הניסיון שאלנו את עצמנו, יש הבדל ? הניסיון היה של שבועיים, בהם התחלנו בחצי כמות למשך 3 ימים ולאחר מכן עברנו למינון המלא. תופעות לוואי, דיכוי תיאבון, ואיחור של שעת השינה הרגילה בכשעתיים (למרות שלקח הכדור מייד בבוקר)
עברנו לאטנט 10 מ"ג, במשך שלושה ימים נתנו רק חצי כדור, ההתנגות האימפולסיבית המשיכה ונוצור גם טיקים של מגע עם היד בפנים בכל מס' שניות...
 
לאן מתקדמים מכאן ?
יש עצות ?
 
תודה רבה!
לצפיה ב-'חשוב שיהיה רופא מעודכן בטיפול התרופתי להפרעת קשב'
חשוב שיהיה רופא מעודכן בטיפול התרופתי להפרעת קשב
06/04/2017 | 21:17
38
לפעמים לוקח זמן להתאים את התרופה הנכונה.
כמו כן, לפעמים אין השפעה של הכדור בגיל צעיר, ואז מחכים לגיל מבוגר יותר.
כאמור, כדאי רופא מומחה לטיפול בהפרעת קשב שילווה את הילד.
לצפיה ב-'ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב'
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
27/03/2017 | 21:41
28

הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
אתם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
לצפיה ב-'שאלון להורים לילדים בגילאי 6-12'
שאלון להורים לילדים בגילאי 6-12
28/03/2017 | 12:06
41
שלום רב,
שאלון זה הינו חלק ממחקר משותף של המכללה האקדמית תל חי ושל המרכז הפסיכיאטרי לילד ולנוער בבית חולים זיו בצפת. המחקר נערך במסגרת לימודי התואר הראשון בחוג לעבודה סוציאלית.
השאלון עוסק בהיבטים של רווחה אישית, התמודדות רגשית ותחושת מסוגלות של הורים לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז. בנוסף, מחקר זה משווה בין הורים לילדים ללא הפרעת קשב וריכוז לבין הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז.
השאלון הנו אנונימי והשימוש בו הוא לצורכי מחקר בלבד. חשוב להקפיד למלא את כול השאלות, ולסמן תשובה אחת בלבד. שאלה שלא תענה, תפגע ביכולת הסקת המסקנות. יש חשיבות לענות את התשובה המשקפת ביותר את דעתך. אין תשובות נכונות או שגויות, עמדתך היא הקובעת וחשובה לנו מאוד.
 
 
נשמח מאוד להיענות מצד שני ההורים
תודה רבה רבה
עידו, תמר ותפארת- סטודנטים בחוג לעבודה סוציאלית
                             המכללה האקדמית תל-חי.
 
                                                    
לצפיה ב-'ילדה בת 5.8'
ילדה בת 5.8
27/03/2017 | 08:54
3
110
ילדתי אובחנה על ידי רופא התפחותי כ- ADHD כבר בגיל 4.5. בשנה הבאה אמורה לעלות לכיתה א'. עובדים איתה בכל המישורים- ההתנהגותיים, רגשיים, לימודיים וכו.
ניסינו גם נוירופידבק- לא עזר בעליל.
תרופות טבעיות עזרו למשך חודשיים ופתאום הפסיקו לעבוד. (תערובת צמחים) אך זה נתן לנו תקווה באותם חודשיים כי פתאום הייתה לנו ילדה שחזרה מהגן וסיפרה כל מה שלמדה באותו יום... פשוט בכינו מהתרגשות.
בכל מקרה, לאחר התייעצויות עם אנשי מקצוע, וליווי של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, וכמובן חווד של הגננת על מה שקורה איתה ביום יום- החלטנו בלב כואב שהאהבה הכי גדולה שנוכל לתת לה תהייה על ידי תרופה. בדיוק כמו שלא מונעים מאדם לקוי ראייה משקפיים ומלקוי שמיעה- מכשיר שמיעה. התחלנו בליווי של נוירולוג לתת פוקלין 10 מ"ג. ביום הראשון היה כמו קסם- הילדה שמעה הכל.... בימים שלאחר מכן, זה פשוט נעלם...הגדלנו כמעט ל-15 מ"ג אך קיבלנו ילדה עצובה, רגישה ועצבנית. וביום יום= היא ילדה מאושרת עם שמחת חיים. לבסוף הרופא אמר לעצור, עשינו הפסקה של שבועיים לנקות את הגוף ואז הוחלט שננסה את מה שכולם מתחילים איתו- ריטלין 10 מ"ג. אנחנו נותנים כבר שבוע 5 מג בכל בוקר. אין שום השפעה על הריכוז ונראה שיש קושי ללכת לישון בזמן.
בהוראת הרופא העלינו ל 7.5 מ"ג והיו תופעות לוואי כמו עם הפוקלין. נתבקשנו לחזור שוב ל-5מ"ג ולתת לגוף להתרגל....השאלה שלי בבקשה= נראה שיש לילדה שלנו קושי מאד גדול להתרכז, ואולי צריכה מינונים גבוהיים. האם נמצא כדור שלא יפגע בשמחת החיים שלה? כדור שיעשה לה טוב? אנחנו בתחילת הדרך בנושא, לא מבינים הרבה בעולם התרופות וחוששים מאד....נשמח לקבל עצות טובות או סתם מילות עידוד, אם ישנן כאלה....
 
לצפיה ב-'מציאת התרופה המתאימה'
מציאת התרופה המתאימה
27/03/2017 | 21:47
82
התאמת התרופה המתאימה והמינון המתאים לעיתים לוקחת זמן וזה שונה מילד לילד.,
המטרה היא לשפר את איכות החיים שלה ולא לפגוע בה.
זה מצריך לפעמים סבלנות ורק רופא מומחה יכול לענות לשאלות ששאלת.

לצפיה ב-'שלחתי לך מסר'
שלחתי לך מסר
15/04/2017 | 11:36
18
לצפיה ב-'נוירופידבק'
נוירופידבק
11/05/2017 | 12:16
18
לצפיה ב-'סטרטרה '
סטרטרה
27/03/2017 | 09:59
1
75
בתי  בת 8.5 (26 קג בערך) מקבלת מינון סטרטרה 10 מ"ג כבר חודש ימם
יש שיפור בריכוז בהיפראקטיביות עם מעט מאוד תופעות לוואי -, אבל ההטבה לא מספיקה. אני רוצה לעלות מינון.
המינון הבא של הסטרטרה הוא  18 מ"ג . כמעט פי 2.
אין אפשרות להכין מינון ביניים ? נגיד 14 מ"ג?
 
שרונה
לצפיה ב-'מינון סטרטרה'
מינון סטרטרה
31/03/2017 | 22:43
52
המינון ממש לא ברור לי. האם היא מקבלת תרופות נוספות? האם יש לה בעיות נוספות?
רק רופא יכול להחליט על מינון, אבל המינון המקובל הוא 1.2 עד 1.8 מג לקילו.
מתחילים ב 10 מג 3 ימים כדי לעלות במינון בהדרגה, אבל אם אין נסיבות מיוחדות, המינון הוא 25 עד 40 מג.
התרופה מגיעה גם בסירופ שבו אפשרל לתת כל מינון ביניים.
תבררי עם הרופא למה זה המינון שהוא המליץ? אם אין נסיבות מיוחדות, תחליפי רופא. הוא כנראה לא מכיר את התרופה.
למען הסר ספק אין קשר בין המינון של סטרטרה למינון של ריטלין או תרופות אחרות.
 
לצפיה ב-'סיפור על ילדה שלא הצליחה ללמוד לקרא ולמדה אחרת'
סיפור על ילדה שלא הצליחה ללמוד לקרא ולמדה אחרת
26/03/2017 | 00:07
114

תבה שהתפרסמה בלאישה : 
 
http://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939193,0...
 
ואחרי שתקראו את הכתבה תקשיבו לשיר של כינור (ברקן) לדעתי זה ישלים לכם את השוני בדרכי החשיבה .

 
לצפיה ב-'מתן אטנד פעמיים ביום'
מתן אטנד פעמיים ביום
24/03/2017 | 23:04
1
106
שלום רב
בני הבכור מקבל אטנד  בכל בוקר לפני בלימודים. אנו שוקלים לתת לו כדור נוסף בצהריים על מנת ליצור חוויות רגועות עבורו ועבור בני המשפחה בבית. אשמח לחוות דעת בעיניין
 
 
לצפיה ב-'אטנט פעמיים ביום'
אטנט פעמיים ביום
31/03/2017 | 22:30
77
זה בהחלט מקובל. קיים גם אדרל XR שהוא כמו פעמיים ביום אטנט, רק שהוא הרבה יותר יקר.
תוכלו לנסות ולתת בצהריים חצי מנה מזו של הבוקר. לפעמים זה מספיק, כדי לתגבר מעט את התרופה שכבר נמצאת בגוף רק ברמה לא מספקת.
כמובן שרופא חייב להיות בתמונה ולאשר את זה.
 
לצפיה ב-'ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב'
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
20/03/2017 | 21:08
32
הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
אתם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
לצפיה ב-'attent'
attent
23/03/2017 | 12:55
2
114
היי ילדי אובחן וכרגע מטופל באטנט 20מ"ג ויש לו טיקים של הוצאת אויר פעמיים קצרות  במהלך כל היום האם זה יחלוף?? או שצריך לשנות את המינון? הרופא אמר שזה בסדר ולא להעיר לו..
ועוד שאלה בבקשה האם זה אכן גנטי?? אני רוצה לקבוע תור לנויירולוג  והאמת שניסיתי את הכדור שלו כדי לראות מה זה עושה לי והאמת היא שזה נתן לי מרץ שזה גם דבר שאני בתור אמא זקוקה לו וגם הייתי יותר קשובה אך גם קצת עצבנית האם המינון נכון לי?? אני בת 38 ושוקלת 60
לצפיה ב-'אטנט לאמא ולילד'
אטנט לאמא ולילד
31/03/2017 | 16:32
1
64
טיקים לעיתים חולפים ולרוב לא.
אם זה לא נורא מציק תנסי להמשיך.
לגבייך: לא ברור אם טיקים זה גנטי, בכל מקרה זו לא סיבה לפסול את הכדור, כי אפשר לנסות ואם יש טיקים טורדניים להפסיק וזה חולף.
אבל!!! אל תקחי בלי פיקוח של רופא. הרופא צריך להסתכל על מכלול מצבך הבריאותי ולהחליט.
אטנט אינו כדור מרץ. הוא מאפשר לך להיות יותר ממוקדת ויעילה. זה לא עניין של מרץ.
חלק מתופעות הלוואי כמו עצבנות חולפות עם הזמן. ומקובל להתחיל במינון נמוך ואז לעלות.
בהלחט יתכן שתקחי מינון נמוך יותר מבנך. כאמור רק בפיקוח של רופא
 
 
לצפיה ב-'פוקלין 20'
פוקלין 20
01/04/2017 | 11:30
52
היי אז פנינו לנויירולוג בעניין ירידה רבה במשקל של הילד תוך זמן קצר הוא בן 11  והוא החליט להחליף לילד לפוקלין 10 כדורים של 20 מג  הטיקים שהיו לפני בעקבות האטנט פחתו הילד רענן יותר פחות רובוטי חזר לו התיאבון העניין הוא שאני מקווה שגם ימשיך לעזור לו בלימודים אנחנו בכדור השלישי ופתאום יצאנו לחופשת פסח והכדור גם מאוד יקר הוא עןלה 300 לחודש
לצפיה ב-'מינון VAYANSE'
מינון VAYANSE
22/03/2017 | 18:00
1
86
שלום, אני בת 26 שוקלת 55.
לאחרונה עברתי לטיפול בוויואנס 30 מג. VYANSE
רציתי לשאול מה הם התסמינים לכך שהמינון נמוך מדי?
כיצד יודעים שצריך לעבור למינון גבוה יותר?
הכדור משפיע עלי כ8-9 שעות, האם זה אומר בהכרח שאני צריכה מינון גדול יותר?
לצפיה ב-'מנון ויואנס'
מנון ויואנס
31/03/2017 | 14:42
58
סביר ש 30 מג נמוך עבורך.
אם את מרגישה עייפה, או שאין אבדן תיאבון, או שהכדור משפיע לזמן קצר, כנראה שהמינון נמוך מידי.
את יכולה להסתייע ברופא ולקבל 50 מג ולנסות אותו. אם הוא יהיה גבוה מידי , אפשר באמצעים ביתיים להקטין את המינון למינון ביניים כמו 40 מג
 
לצפיה ב-'להחליף רטלין בפרובג'יל'
להחליף רטלין בפרובג'יל
14/03/2017 | 16:34
1
128
אובחנתי בקשב ריכוז ADHD האם אפשר להחליף את הרטלין בפרובג'יל?
לצפיה ב-'פרוביגיל'
פרוביגיל
17/03/2017 | 09:06
118
טכנית:  יש מחסור כעת בארץ בפרוביגיל, אז זה קצת בעיתי.
אבל החשוב יותר הוא הנושא המהותי והתשובה היא: בדרך כלל לא.
נכון שפרוביגיל הוא קרוב רחוק של משפחת הממריצים (ריטלין אטנט) ונכון שפרוביגיל והממריצים מטפלים בבעית שינה שנקראת נרקולפסיה, אבל בעוד לשיתר בני המשפחה השפעה מהותית על קשב, לפרוביגיל השפעה נמוכה הרבה יותר.
אמנם יש לו פחות תופעות לוואי, אבל הוא יותר חלש בהשפעתו על הקשב.
לכן רק אם עברת את כל התרופות שמיועדות לבעית קשב, ושינית מינונים כדי לוודא שהמינון מתאים בכל תרופה, ולא נותר מוצא אחר, תנסה פרוביגיל.
לצפיה ב-'בית ספר פתוח'
בית ספר פתוח
16/03/2017 | 14:27
1
107
האם ילד המאובחן עם HDAD שעולה לכיתה ז' (מתבטא בקשיי ריכוז ולימוד + יציאות מרובות מהכיתה) יכול להתאים למסגרת של בית ספר פתוח ? האם מישהו מכיר ויכול להוסיף חוו"ד על בית הספר הפתוח  ע"ש בארי בנווה שאן - חיפה?
לצפיה ב-'בית ספר פתוח? תלוי בגישה שלך'
בית ספר פתוח? תלוי בגישה שלך
17/03/2017 | 06:08
97
קודם כל, ילדים עם הפרעת קשב (וגם מבוגרים) זקוקים למסגרת ברורה ונחושה. היא עושה להם סדר בראש ומגבירה את הבטחון העצמי שלהם. יש בתי ספר שנותנים לנער לעשות מה שהוא רוצה, ובתי ספר שמציבים גבולות.
שנית, תלוי מהי הגישה שאת מאמינה בה:
 
האם את מאמינה בגישה דמוקרטית, לתת לילד להחליט על עצמו ועל סביבתו ולא להכניס אותו למסגרת שתדרוש ממנו להתחייב להיות תלמיד רגיל, לעשות שעורי בית, מבחנים ובגרויות?
 
האם את מאמינה שאמנם בית הספר הרגיל לא מתאים לילד שלך, אבל כדי שהוא יוכל להשתלב בחברה הרגילה הוא צריך לעמוד בהתחייבויות של תלמידים רגילים?
האם את מוכנה לחפש עבורו את הרופא הטוב ביותר שייתן לו טיפול תרופתי שיעזור למקד את הקשב בזמן הלימודים?
(את מספרת על טיפול תרופתי שלא עוזר. זה הזמן לשנות טיפול או רופא)
 
תוכלי לנתב את הבן שלך למסגרת המתאימה בעינייך אחרי שתגדירי לעצמך מה חשוב בעינייך. רק כך תוכלי לעמוד מאחרי הבחירה שלך עבור ילדך ולתת לו בטחון שהוא נמצא במסגרת הכי נכונה עבורו במסגרת האפשרויות הקיימות.
 
מבחינת החוק, הוא קטין ואת האפוטרופוס המחליט עבורו, כך שמוטלת עלייך אחריות גדולה.
 
 
 
לצפיה ב-'הדרכת הורים'
הדרכת הורים
15/03/2017 | 12:44
1
78
אשמח להמלצות להדרכת הורים מנסיון בלבד לילדים עם הפרעות קשב 
לצפיה ב-'באיזה איזור בארץ?'
באיזה איזור בארץ?
31/03/2017 | 01:28
18
לצפיה ב-'רציתי לשתף אתכם - אם זה בסדר '
רציתי לשתף אתכם - אם זה בסדר
13/03/2017 | 00:04
1
176

שמי איילת שלום. יש לי בת, קוראים לה ברקן או בשם הבמה שלה כינור חיים. ברקן, בת 18 לא הסתדרה במסגרות הלימוד, היא שונה. כשהייתה קטנה לא מצאו מה הבעיה, בזמנו אמרו שחוץ מלקות למידה קלה לא יודעים מה קורה, היא לא הצליחה ללמוד לקרוא, היא לא הצליחה להתחבר עם ילדים, המורים סבלו..היא סבלה... המטפלים למיניהם ניסו לעזור אך ללא הצלחה.
עד כיתה ו' זה הלך והתדרדר... היא לא הצליחה ללמוד לקרוא... היא לא הצליחה ללמוד אנגלית... היא לא שיתפה פעולה בדרך המקובלת... אפשר לומר שהיא שיגעה את כולם כולל את עצמה... אני ראיתי כיצד היחס אליה הולך ומחמיר... בהתחלה היו אלה הילדים, אך כאשר המורים והמטפלים התחילו לדבר אליה לא יפה הבנתי שהאסון עומד בפתח... אז בכיתה ו' החלטנו להעביר אותה לחינוך ביתי ומאז ברקן ואני ביחד בבית.
שאלתי את עצמי שאלות מאוד נוקבות שרק מאוחר ברקן נתנה להם כותרת המתאימה יותר :
"מדוע אנשים צריכים כותרת כדי התייחס נכון אל השונה מהם "
אני חייבת להודות שאני נבהלתי...אז בתחילה נאחזתי במה שהיא טובה.
ברקן ילדה של שירה. עוד לפני שהיא דיברה היא שרה, ממש שרה בשפה של תינוקות אבל במנגינה הנכונה, זאת הייתה נקודת האחיזה הראשונה שלי, ומשם זה כבר התפתח. אם לומר את האמת -תהליך הלמידה של ברקן הפתיע את כולם.... כולל אותי.
אז מה עשינו בבית?
בבית היא למדה, אמנם בשיטות מוזרות שהיא ואני המצאנו ועדיין ממציאות עבורה. היום ברקן  קוראת המון, למרות שעד כיתה ג' היא לא הצליחה ללמוד לקרוא בכלל ולבסוף היא למדה לקרוא באמצעות הלחנת טקסטים מספרי ילדים. היכולת להלחין במקום זו איזו שהי מתנה מולדת אצלה, יכולת שאנחנו עובדים איתה גם על הבמה בהופעה... ברקן מאלתרת באופן מלא: מילים, לחן וחרוזים הכל ברגע .
את נושא הבנת הנקרא למשל היא למדה רק דרך אפייה ובישול, אנגלית היא למדה בדרך כל כך הזויה שזה יהיה סיפור ארוך... נשאיר אותו למופע...
בכל מקרה המשכנו באבחונים למיניהם... עד פני כמה חודשים היו  קצת יותר הסברים לקשיים בדרך שלה אבל עדיין זה לא ממש מסביר את חוסר המוכנות שלה להתחבר לאנשים, את חוסר ההבנה שלה, הכוונה שיש פער מאוד גדול בין השכל (גבוה מאוד) לבין ההבנה של תהליכים אנושיים פשוטים... קל וחומר תהליכים אנושיים מורכבים.
המסע של ברקן היה ועודנו מורכב ולא פשוט, אין לה חברים. יש פער מאוד גדול בין היכולות שלה לבין התפקוד היומיומי, היא פשוט לא מבינה את המפה האנושית.
אחד הדברים שממש עזרו לברקן ללמוד, להתחבר לעצמה ולהפוך לאדם שמח הוא נושא השירה. לברקן יש קול מלאכי, היא שרה שירה טהורה, שירתה מלטפת, שירה אחרת, שונה. ברקן שרה את עצמה (אולי אני קצת משוחדת לכן כתבתי מה שאחרים אומרים).
בשנים האחרונות נוצר מופע של שעה ורבע בהם ברקן שרה, וקסם (דמות נוספת שנמצאת על הבמה אותה אני מגלמת) מספרת את הסיפור של ברקן. ההופעה הזו נרקמה בלי להתכוון מיום הולדת אחד לשני החל מגיל 14. מכיוון שלברקן אין חברים אז היינו עורכים לה ימי הולדת עם החברים שלנו (ההורים ). זה התחיל בזה שהתקשורת היחידה המשמעותית עם ברקן הייתה בשירה, אז בהופעה היו שירים כדי שהיא תבוא לידי ביטוי. בתחילה היא שרה פחות טוב ועדיין לא היה לה ביטחון לעמוד מול כולם, אז שרנו איתה. כל מי שעבד איתה באותה תקופה, שר איתה או ניגן איתה.
בנוסף- אלתרנו ביחד, יש לברקן יכולת מופלאה בה היא ממציאה שיר במקום והיכולת הזו מאז, רק הלכה והשתפרה וכיום במופע, הפסנתרנית מסתנכרנת איתה במקום, ולפעמים ממציאים פזמון במקום ולפעמים לא וזו תמיד הפתעה !
משנה לשנה, ההופעה השתפרה וכעת יש ממש הופעה עם מסר, הופעה שגורמת לאנשים להבין מה קורה לשונה בחברה... ברקן באומץ רב בחרה מה היא מוכנה ש"קסם" (הדמות שמלווה אותה במופע) תאמר לקהל ומה היא לא רוצה שייאמר. אפשר לומר שבהופעה הזו ברקן היא הבמאית. כמובן שהגזמנו וריכזנו, הרי אי אפשר להעביר 18 שנים בשעה, אך התוצאה עושה אפקט משמעותי על הקהל. לברקן חשוב להעביר את המסר כדי לעזור לילדים שנופלים בין הכיסאות כמוה.
מבחינתה חשוב : "שהחברה תבין איך לקבל את השונה ממך"
לברקן חשוב שאנשים יבינו שלמרות שיש לאנשים קשיים שנראים בלתי אפשריים לפתרון, יש פתרונות שונים, לאנשים שונים ובעצם ברקן היא הוכחה לכך שהשמיים הם גם לא גבול ואפשר לנפץ את תקרת הזכוכית הזו.
 
ואז... בגיל 18 וחודשיים התחולל נס ברקן אובחנה כאוטיסטית דבר ששפך אור חדש על כל דרך החיים של ברקן , ואז היא שאלה,  שאלה מאוד חריפה   :                                                                                                                           "מדוע אנשים צריכים כותרת כדי להפסיק להיות אכזריים אל השונה מהם"        המופע עוסק בחיים של ברקן , ההתמודדות ללא אבחונים וללא מסגרת היכולה התמודד איתה .                                                                                            מעל המופע מרחפת השאלה הזאת, בסיום המופע יש דיון פתוח על השאלה הזאת , ברור שהדיון לא מסתיים במופע, אנשי חינוך, אנשי טיפול, הורים וילדים שהיו במופע העידו על כך שהמופע מלווה אותם והשאלה הנוקבת הזאת מקבלת תפנית בראשם בעקבות המופע .
למופע קוראים "להתגבר על השדים" המופע הקרוב יתקיים ב-  18.5.17 , יום חמישי,  בתיאטרון גבעתיים
אני מזמינה אתכם לבוא ולהתרשם באופן אישי מהמופע ואולי תוכלו לעזור לה להגשים את חלומה להפיץ את המסר לרבים רבים.
 
לצפיה ב-'מומלץ להזמין אתכן לכנסים ומפגשים'
מומלץ להזמין אתכן לכנסים ומפגשים
17/03/2017 | 05:48
32
לצפיה ב-'ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב'
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
06/03/2017 | 22:38
4
50
הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:הייעוץ החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
אתם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
לצפיה ב-'אבחון לילדה בת 3.7, אפשרי?'
אבחון לילדה בת 3.7, אפשרי?
14/03/2017 | 15:07
3
72
קצת רקע: ילדה בת 3.7, בעקבות לידה טראומטית מאובחנת עם שיתוק מוחין אך עצמאית לחלוטין.
הילדה מראה סימנים של היפראקטיביות, יש לה בעיה בדחיית סיפוקים, המילה לא חסרת משמעות מבחינתה, היא נוטה להגיב באימפולסיביות ונוטה להגיב באלימות כלפי אחרים וגם כלפי עצמה.
בנוסף לכל יש לה נטייה לברוח מכל מקום, גן/צהרון/אפילו מהבית ולנסות לצאת לשוטט.
כשהייתה בת 3 היינו אצל נוירולוג שאמר שיש פה מקרה של הפרעות קשב - הוא המליץ לחזור בגיל 4 ולהתחיל טיפול תרופתי.
לפני שבוע היינו אצל נוירולוג אחר שמייד אמר שיש הפרעות קשב וסכנה לילדה ונתן מרשם לריטלין.
הילדה מטופלת בתהפתחות הילד שם הנוירולוג שראה אותה טוען שהבעיה היא התנהגותית נטו ורק הדרכת הורים תפתור את הבעיה.
בגן (גן רגיל) יש ליווי פסיכולוגית של הצוות לעזור להם להתמודד איתה אך הם עדיין מתקשים ובנוסף הורים מהגן החלו להתלונן מאחר והיא מרביצה ונושכת באופן קבוע.
בקרוב אנו עולים לועדת טרום השמה לצורך בדיקה האם להעביר אותה לגן לחינוך מיוחד בשנה הבאה.
בסוף חודש הבא יש לנו אבחון התפתחותי דרך הקופה שלמיטב הבנתי זה אמור לעזור לנו להבין את מקור הבעיה ולהפנות אותנו לטיפולים שיוכלו לעזור לה.
 
ואחרי המגילה הזאת... האם יש אפשרות שבגיל כזה אכן ניתן לאבחן הפרעת קשב? האם אנו פועלים במסלול הנכון עבורה?
לצפיה ב-'כדאי לקחת אותה לפסיכיאטר לגיל הרך מומחה להפרעת קשב'
כדאי לקחת אותה לפסיכיאטר לגיל הרך מומחה להפרעת קשב
14/03/2017 | 16:08
1
62
בגילאים הצעירים לא ממהרים לאבחן הפרעת קשב, כי חוסר המנוחה יכול לנבוע משינויים מהירים בהתפתחות המוח שאופיינים לגיל הזה.
מה עוד שמדובר במקרה מורכב. 
 
גם לא ממהרים לתת ריטלין בגיל הזה, כי ייתכן שאיננו משפיע.
כאמור, הכתובת היא פסיכיאטר מומחה לגיל הרך עם התמחות בהפרעת קשב. 
לא כדאי לשחק עם תרופות לפי אבחונים בגרוש של רופאים שלא יודעים.
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
14/03/2017 | 18:38
15
לצפיה ב-'אבחון לילדה בת 3.7'
אבחון לילדה בת 3.7
30/03/2017 | 21:57
32
הי,
חשוב לזכור שמדובר בילדה עם שיתוק מוחין. זה אומר שהתמונה של הפרעת קשב היא חלק מתוך אבחנה נרחבת יותר. ישנם ילדים רבים עם שיתוק מוחין שסובלים גם מהפרעת קשב , בדרגות חומרה שונות, המפריעות לתפקוד ברמות שונות, אחרי הכל מדובר כאן במח צעיר שחווה פגיעה עקב לידה מוקדמת או אי ספיקת חמצן במהלך הלידה וכו'. המכון להתפתחות הילד הוא אכן הכתובת שלכם, ואני מציעה לבקש שפסיכולוגית התפתחותית תראה אותה ואתם צריכים "להתביית" על נוירולוג שאתם סומכים עליו, שיוכל להתייחס לילדה על מכלול הקשיים שלה, שמקורם בפגיעה המוחית. במקרה שלכם, ככל הנראה תצטרכו לקבל ותקבלו את כל מה שיש לקופה להציע לכם, את כל הטיפולים ההתפתחותיים, ללא הגבלה וללא השתתפות עצמית.

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

B'way- הורות ומשפחה בפרק ב'
גלית הלר זמינה עבורכם
טלי אנגור - טיפול בתסמיני אוטיזם
טלי אנגור -
פורום מכשירי שמיעה
פורום מכשירי שמיעה

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ