לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1819118,191 עוקבים אודות עסקים

פורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

לצפיה ב-'גמילה מחיתולים '
גמילה מחיתולים
05/10/2016 | 19:32
11
324

שלום רב,
בן שנה ושלוש, ניסיתי להושיבו על סיר ולהעסיק אותו בכל מיני ספרים, סיפורים, מחשקים, צעצועים. היה יושב כמה דקות ולאחר מכן היה קם והולך עושה פיפי על הרצפה. ניסיתי להסביר לו "פיפי עושים בסיר" וככה כמה וכמה פעמים היה יושב על הסיר, קם ועושה פיפי בצד...
פתאום הבנתי שאין אצלו את הקישור בין הסיר ללעשות פיפי בסיר, לא מבין מה ההגיון שבדברים ולמה הוא צריך לעשות בסיר ולא בתחתונים או על הרצפה... 
הוא בשל לגמרי לגמילה, מבין הוראות, מבצע פקודות, יודע להתאפק (עובדה שבבוקר הוא עושה המון פיפי בחיתול וככשמתי אותו על הסיר התאפק והלך עשה בצד).
השאלה איך גורמים לו לקשר הזה במוח בין הצרכים לסיר?
(הערה: ניסיתי להושיבו על ישבנון על האסלה- מת מפחד, ככה שהחלטתי להמשיך עם הסיר הוא פחות מאיים)
קיצור, איך גומלים?
 
לצפיה ב-'לא הבנתי- הוא בן שנה ושלוש או שהתבלבלת בכתיבה והוא בן '
לא הבנתי- הוא בן שנה ושלוש או שהתבלבלת בכתיבה והוא בן
05/10/2016 | 21:53
1
105
שנתיים ושלוש?!
אני ממש לא מומחית לנושא גמילה, אבל צריך הבהרה פה לגבי הגיל.
 
שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'סליחה ומחילה'
סליחה ומחילה
06/10/2016 | 09:19
126
הוא בן שנתיים ושלוש....
לצפיה ב-'אוי. קיי- שנתיים ושלוש'
אוי. קיי- שנתיים ושלוש
06/10/2016 | 09:25
3
94
שוב- כותבת לא כמומחית בנושא, אלא פשוט כאמא וטיפה גם כמרפאה בעיסוק.
אמנם הילד שלך בן 2.3 וכאילו לפי הגיל- יכול היה להיגמל מהחיתול, אבל לפי התיאור שלך- הוא ממש לא נשמע בשל לזה.
אין טעם להאבק. תעזבי אותו. תני לו את הזמן הדרוש לו.
שני הילדים הגדולים שלי (כיום בת 10 ובן 7) נגמלו ממש מאוחר- בגיל 3 וחצי. הם פשוט לא היו מוכנים לפני כן, וזה בא להם לבד ומיוזמתם בגיל זה.
לא השתמשתי בכלל בסיר, אלא ישר לשירותים.
אל תלחיצי אותו סביב העניין. נשמע שאת צריכה לעזוב אותו לחודשים הקרובים, ולזרום איתו ולראות מה קורה הלאה.
 
 
שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'מה הכוונה מיוזתם?'
מה הכוונה מיוזתם?
06/10/2016 | 18:25
2
54
יענו לחכות לגיל בו הוא יראה שכל בני גילו גמולים ואז ירצה מרצונו להגמל? הגיוני?
דבר נוסף זה שאצלנו בגן של העירייה מגיל 3 כבר  לא מקבלים ילדים עם תיתולים, מצפים שהילד עד אז יהיה כבר גמול לחלוטין...
מה לגבי הלילה? גמילה מאוחרת יותר?
לצפיה ב-'מיוזמתם זה אומר לדוגמא שיום אחד הבן שלי '
מיוזמתם זה אומר לדוגמא שיום אחד הבן שלי
06/10/2016 | 19:00
1
83
פשוט רצה לעשות פיפי בשירותים, וכנ"ל לגבי ביתי.
אצל כל אחד הטריגר היה אחר. אצל הבת אני זוכרת שחברה לה הגיעה והלכה לעשות פיפי בשירותים ואז גם הבת שלי רצתה.
גמילה בלילה לרוב היא יותר מאוחרת. האינדיקציה היא לראות שהילד קם עם חיתול יבש מספר לילות ברצף, ואז יודעים שיש בשלות פיזית לגמילת לילה.
ועם כל הכבוד לגני עירייה- הם ממש לא מעניינים אותי. אם ילד לא בשל לגמילה, אז אי אפשר לגמול אותו בכוח, ולא בא בחשבון שהורים יהיו בלחץ בגלל סיבה זו.
 
כתבת: "אצלנו בגן של העירייה מגיל 3 כבר לא מקבלים ילדים עם חיתולים". מה זאת אומרת? אבל יש חוק שאומר שמגיל 3 ילד זכאי להיות בגן עירייה. אז את רוצה לומר לי שיש ראיונות קבלה?! .
תעשי טובה לעצמך ולילד- ואל תילחצי מהשטות הזו. ילד זה ילד. זה לא רובוט.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028

 
לצפיה ב-'אני עדיין תוהה יוזמה של מי צריכה להגיע קודם'
אני עדיין תוהה יוזמה של מי צריכה להגיע קודם
13/10/2016 | 22:15
33
שלי או של הילד?
יש גישה שדולגת דווקא בכך שעל ההורים לקחת יוזמה ולא לחכות שזה יבוא מהילד... איך שאני רואה הוא דווקא מסתדר עם החיתול לא רע בכלל
את לא חושבת שככל שגומלים בגיל מאוחר יותר ככה זה יותר קשה?
לצפיה ב-'גמילה מחיתולים בגיל שנתיים ושלוש'
גמילה מחיתולים בגיל שנתיים ושלוש
06/10/2016 | 12:32
2
83
הי:)
 
שנתיים ושלוש זה קצת יותר הגיוני (למרות ששמעתי על רבות שגמלו לפני גיל שנה וחצי, זה תהליך ארוך יותר).
לפי מה שאת מתארת הוא בוחר לעשות פיפי לא בסיר אבל אולי לא הבנתי נכון. אם זה המצב אז אולי זה משחק שליטה שבו הוא בוחר לעשות מתי שנכון לו אבל אולי לא זו היתה כוונתך אז אכתוב בצורה כללית יותר איך לדעתי ניתן לגמול (עם המון סבלנות).
ראשית, לחשוף אותו לכך כמה שיותר (סרטים, ספרים, ילדים גדולים יותר וכדומה).
אחרי כן באמת להושיב על הסיר בצורה יזומה אבל לא לכל הילדים נוח בתנוחה זו (הוא לא רגיל אליה) ולפעמים דווקא לקחת לעץ הקרוב או למקלחון, יעשה עבודה טובה יותר כי זה גם מלהיב לנסות להשקות פרח או עץ או לקלוע לחור במקלחת...
עוד דברי מפספס. בלי כעס, בלי אכזבה או תחושה שעושים לך דווקא- לומר "פיפי עושים בשירותים, עכשיו ננקה" (אפשר לתת לו אחריות בנושא- להביא את הסמרטוט או הניירות הסוגים וכדומה).
צריך לשחרר לחץ ולזרום איתו בנושא ולראות איך זה יסתדר לו.
אם את עושה את כל זה ורואה שזה לא הולך אולי שווה לחכות לפסח (גמילה זה הרבה מוכנות של ההורים אבל גם הילד צריך להיות בשל לכך).
המון בהצלחה!
 
לצפיה ב-'משחקי שליטה'
משחקי שליטה
06/10/2016 | 18:28
1
37
נגיד וזה משחקי שליטה, מה עושים במקרה כזה?
לחשוף לספרים זה באמת רעיון טוב. לגבי פיפי בעמידה ליד העץ, צריך הרי להגיע איתו כבר לשלב בו הוא יגיד שרוצה פיפי, לא?
ןלמה גומלים דווקא בפסח ולא למשל בסוכות? מעניין....
לצפיה ב-'בדיוק כמו שלוקחים יזום לשירותים'
בדיוק כמו שלוקחים יזום לשירותים
07/10/2016 | 12:30
44
באותו אופן בדיוק אפשר לקחת לנסות לעשות פיפי על העץ... לומר לו לנסות או שעכשיו ננסה לעשות פיפי או שננסה להשקות את העץ כי צריך לגדול או כל טענה אחרת שיכולה להלהיב אותו.
 
לגבי צורך בשליטה. זה לגמרי תואם גיל וחלק מההתפתחות. כדי להקטין אפשר לנסות לתת בחירה בין 2 אופציות בכל מה שאפשר (בשירותים בעמידה או בסיר בישיבה? לחתוך לך מלפפון לקוביות או עיגולים? וכך הלאה).
 
והסיבה שגומלים דווקא בפסח ולא הסוכות היא פשוט כמות הבגדים שצריך לרחוץ כשמפספס ולא שום סיבה אחרת... ��
לצפיה ב-'חיתולים לגמילה'
חיתולים לגמילה
10/10/2016 | 12:45
1
37
יש חיתולים שהם שלבי מעבר בתהליך הגמילה
לצפיה ב-'יש של הרבה חברות'
יש של הרבה חברות
10/10/2016 | 14:41
39
קודם כל- הפרסום בפורום אסור.
שנית, יש פולאפס של חברות שונות וזה עניין של העדפה.
ומעבר לכך, חיתול הוא חיתול ואם מחליטים להמשיך לגמילה, אני לא מוצאת טעם בחיתול שכזה. אחד הרעיונות בתהליך הגמילה הוא שהילד ילמד מה התחושה שמלווה לכך שעושה פיפי. ואם זה נספג בחיתול ולא הוא ולא ההורה מודעים לכך, זה לא משרת את המטרה.
פולאפס נוחים אצל ילדים שעדין ישנים עם חיתול אבל לא מוכנים לחיתול וכדומה או ילדים שמנסים להוריד את החיתול וההורה עדין לא מעוניין לגמול בגלל סיבות שונות.
פחות מתחברת לזה כחלק מתהליך הגמילה
לצפיה ב-' ושנה טובה לכל גולשי תפוז '
ושנה טובה לכל גולשי תפוז
29/09/2016 | 11:25
1
שנה טובה ומתוקה לכולם!
שתהיה לנו שנה של התחלות חדשות, שינויים, בריאות ואושר.
 
כתיבה וחתימה טובה
צוות תפוז אנשים
לצפיה ב-'שנה טובה'
שנה טובה
26/09/2016 | 22:34
1
13
שולחים שנות טובות למשפחה ולחברים?
לצפיה ב-'שנה טובה ומתוקה לכולם'
שנה טובה ומתוקה לכולם
28/09/2016 | 21:21
5
לצפיה ב-'עזרה בפעילות בייתית'
עזרה בפעילות בייתית
19/09/2016 | 12:27
7
115
שלום, ביתי בת שנה וחצי לא הולכת לגן אלא נשארת איתי בבית.
הייתי מעוניינת לדעת אילו פעילויות כדאי לעשות איתה בבית כדי שבסופו של דבר לא תגיע בעתיד לגן בפיגור, על מה לעבוד איתה מבחינה התפתחותית וכו'.
ובכלל, האם יש הכוונה כלשהי לחינוך ביתי לגיל הרך ולא רק לגילאי בית ספר?
תודה!
לצפיה ב-'הכל'
הכל
19/09/2016 | 18:42
65
ללכת לגינת משחקים ולהפגיש עם ילדים אחרים.
לתת לה לשחק בחול, דשא.
לתת לה לשחק עם מרקמים שונים.
לצייר איתה בצבעי פסטל ופנדה.
להדביק מדבקות.
צבעי אצבעות
משחקי דמיון (מטבח, בובות וכדומה)
לתת לה ללכת, לטפס ולהתנסות
לשיר לה שירי ילדים
לרקוד איתה
לשמוע מוזיקה
ללכת לג'ימבורי
ללכת לגן עם אמא
לשחק בבצק
מכוניות
לשבת מולה ולגלגל כדור הלוך ושוב
ללמד אותה למסור כדור (יקח זמן עד שתצליח)
לשחק משחקי קוקו
לשחק משחקי מחבואים
להקריא סיפורים
 
יש המון דברים לעשות .. הכל תלוי בשלב ההתפתחותי שלה ומה מעניין לה ולך.
מעבר לזה, יעזור אם תהיה לה איזו שיגרה של אוכל/שינה כדי שכשתכנס לגן, לא יהיה לה קשה מדי להסתגל לשיגרה כזו אבל מצד שני, זה גם תלוי ילד ואמא ובכלל...
תהני מהזמן איתה!
 
לצפיה ב-'אויש שכחתי'
אויש שכחתי
19/09/2016 | 18:43
4
61
משחקי הרכבה (לגו גדול או דופלו או משחקים אחרים תואמי גיל)
חרוזים גדולים ומשחקי השחלה
משחקי קוביות
משחקי התאמה (להתאים צורה לפתח לדוגמא)
לצפיה ב-',תודה רבה על התשובות! אך אני צריכה עוד עזרה בנושא...'
,תודה רבה על התשובות! אך אני צריכה עוד עזרה בנושא...
21/09/2016 | 12:14
39
הרבה מהדברים שהזכרת היא כבר עושה די הרבה זמן. טפו טפו טפו היא מאוד מתקדמת מבחינה התפתחותי, קוגניטיבית... הבעיה היא שיש לי הרגשה שהיא במסלול ההיפראקטיביות.
היא לא מסוגלת לשבת, קופצת מדבר לדבר. 
התחלתי לקחת אותה לגן ביחד ושמתי לב שבעוד שאר הילדים יודעים לשבת בריכוז, בעבודות יצירה, באוכל וכו' היא פשוט לא יודעת לשבת. גם כשהיא כבר כן מוכנה לבוא לריכוז זה תמיד בעמידה (אני יושבת ומראה לה שאני משתתפת), לא במעגל אלא יותר פנימה, אם הייתה קצת פחות פחדנית היא הייתה ניגשת לגגנת בזמן הריכוז (היא רוצה לגשת אליה, מבקשת ממני שאבוא איתה), גם אז היא איננה משתתפת בריכוז ברציפות, אלא נעמדת כמה שניות, רצה למשחקים, חוזרת, שוב רצה וכך הלאה. שמתי לב שתמיד היא צריכה שיהיה לה משהו ביחד (ספר, צעצוע, בובה) גם אם בכלל לא משתמשת בהם.
ביצירה היא מדביקה שתי מדבקות ורצה למשחקים, חוזרת לכמה שניות ושוב רצה.
באוכל אחרי ביס היא כבר קמה, משחקת עם הכיסאות, מתיישבת, נותנת ביס, שוב משחקת, גוררת ונעמדת על הכיסאות וכו'.
יש לציין שהיא כך גם בבית, גם כשמדובר בדברים שהיא מאוד אוהבת. בכל זאת קופצת ממשחק למשחק, וגם כשאני מנסה להושיב אותה למשחק ספציפי בלי גירויים מסביב עדיין קופצת ומחפשת במה להתעסק.
גם מנושא האכילה היא מאוד בעייתית, לא יושבת לאכול, מתרוצצת עד לרמה שיכולה להעביר יום שלם כשכמעט ולא אכלה כלל (נעה בין אחוזון 0 ל- 3).
אני מנסה לעשות איתה הרבה מהסברים שאמרת אבל פשוט אי אפשר (גם אבא, סבא וסבתא מנסים).
אשמח לטיפים ורעיונות איך אפשר לנסות להרגיל אותה להתרכז בדבר אחד ולשבת יותר מכמה שניות במקום אחד.
תודה וסליחה על האורך...
לצפיה ב-',תודה רבה על התשובות! אך אני צריכה עוד עזרה בנושא...'
,תודה רבה על התשובות! אך אני צריכה עוד עזרה בנושא...
21/09/2016 | 12:15
2
24
הרבה מהדברים שהזכרת היא כבר עושה די הרבה זמן. טפו טפו טפו היא מאוד מתקדמת מבחינה התפתחותי, קוגניטיבית... הבעיה היא שיש לי הרגשה שהיא במסלול ההיפראקטיביות.
היא לא מסוגלת לשבת, קופצת מדבר לדבר. 
התחלתי לקחת אותה לגן ביחד ושמתי לב שבעוד שאר הילדים יודעים לשבת בריכוז, בעבודות יצירה, באוכל וכו' היא פשוט לא יודעת לשבת. גם כשהיא כבר כן מוכנה לבוא לריכוז זה תמיד בעמידה (אני יושבת ומראה לה שאני משתתפת), לא במעגל אלא יותר פנימה, אם הייתה קצת פחות פחדנית היא הייתה ניגשת לגגנת בזמן הריכוז (היא רוצה לגשת אליה, מבקשת ממני שאבוא איתה), גם אז היא איננה משתתפת בריכוז ברציפות, אלא נעמדת כמה שניות, רצה למשחקים, חוזרת, שוב רצה וכך הלאה. שמתי לב שתמיד היא צריכה שיהיה לה משהו ביחד (ספר, צעצוע, בובה) גם אם בכלל לא משתמשת בהם.
ביצירה היא מדביקה שתי מדבקות ורצה למשחקים, חוזרת לכמה שניות ושוב רצה.
באוכל אחרי ביס היא כבר קמה, משחקת עם הכיסאות, מתיישבת, נותנת ביס, שוב משחקת, גוררת ונעמדת על הכיסאות וכו'.
יש לציין שהיא כך גם בבית, גם כשמדובר בדברים שהיא מאוד אוהבת. בכל זאת קופצת ממשחק למשחק, וגם כשאני מנסה להושיב אותה למשחק ספציפי בלי גירויים מסביב עדיין קופצת ומחפשת במה להתעסק.
גם מנושא האכילה היא מאוד בעייתית, לא יושבת לאכול, מתרוצצת עד לרמה שיכולה להעביר יום שלם כשכמעט ולא אכלה כלל (נעה בין אחוזון 0 ל- 3).
אני מנסה לעשות איתה הרבה מהסברים שאמרת אבל פשוט אי אפשר (גם אבא, סבא וסבתא מנסים).
אשמח לטיפים ורעיונות איך אפשר לנסות להרגיל אותה להתרכז בדבר אחד ולשבת יותר מכמה שניות במקום אחד.
תודה וסליחה על האורך...
לצפיה ב-'היא עוד מאוד צעירה וזה גם עניין של הרגלין'
היא עוד מאוד צעירה וזה גם עניין של הרגלין
22/09/2016 | 17:28
1
37
אז הייתי קודם כל מנסה לבנות סדר יום והרגלים.. מתי יושבים ובמה משחקים. לאכול, לדוגמא, רק ליד השולחן ואם קמים אז סיימה לאכול עד הארוחה הבאה...
לתת לה גם דוגמא אישית ולשבת איתה (בעיקר באוכל) ולפעמים זה גם עניין של גבולות... עכשיו כולם יושבים במפגש ואפילו להושיב עליך.
היא עוד מאוד צעירה ובגילה זה עוד די נורמלי להיות עם טווחי קשב קצרים. זה עניין של אימון, הרגל וגיל
לצפיה ב-'המון המון תודה! '
המון המון תודה!
25/09/2016 | 11:24
5
לצפיה ב-'מומלץ'
מומלץ
21/09/2016 | 20:34
41
משחקי הרכבה למיניהם, תדפיסי כל מיני ציורים ושתצבע והלגו דופלו יכול להיות מעולה בישבילה זה בדיוק לגיל הזה.
אני לא מכירה לעומק את החינוך הביתי, אבל ממליצה אולי לחפש באינטרנט או להתייעץ עם מישהו שמבין בנושא
לצפיה ב-'המלצה על ספריה של עפרה שפר ברוש'
המלצה על ספריה של עפרה שפר ברוש
21/09/2016 | 11:02
1
100
ספריה של עפרה שפר ברוש מומלצים להורים ולאלו הרוצים לקבל טיפים בנוגע לגידול ילדים. ממליץ עליהם בחום!
לצפיה ב-'אני מבקשת לא לפרסם בפורום'
אני מבקשת לא לפרסם בפורום
21/09/2016 | 18:37
14
לצפיה ב-'חייבת התייעצות דחופה אשמח לעזרתכם.'
חייבת התייעצות דחופה אשמח לעזרתכם.
15/09/2016 | 00:39
3
146
הבן שלי בן 3.5 בתקופה האחרונה מבקש להתקלח לבד...
אם אני מתווכחת איתו הוא ממש רב איתי.
קלטתי שהוא נהנה לשבת עם הדוש באמבטיה ולכוון אותו לאיבר שלו הוא לא מפסיק לגעת שם.
אני תוהה איך אני מסיטה אותו מהנושא הזה?
תקופה שאמרנו לו שאסור הוא נגע יותר בכוונה אז כרגע אנחנו מתעלמים אך עדין נורא מודאגים.
האם התופעה מוכרת?
לצפיה ב-'שלב התפתחותי נורמטיבי וטיבעי לחלוטין'
שלב התפתחותי נורמטיבי וטיבעי לחלוטין
15/09/2016 | 14:46
2
95
הבן שלך לומד את גופו ולומד שניים לגעת באיבר המין...
זה לגמרי לגיטימי ונורמלי, כל עוד לא אובססיבי בנושא או עושה זאת בזמנים לא מותאמים.
צריך ללמד אותו שלא נוגעים באיברים הפרטיים שלנו בנוכחות אחרים אלא רק בפרטיות (אין מה לעשות הוא יגע וזה גם בסדר שנוגע ובודק. ככה לומדים). דווקא באמבטיה זה גם כביכול זמן פרטי שלו אז אפשר לאפשר לו כמה דקות שיתקלח לבד ואז אתם תעזרו לו לסיים (אתם גם יכולים להנחות אותו- תשטוף במים, עכשיו נסבן.. בא נשטוף שוב וכך הלאה...).
 
לצפיה ב-'וואוו תודה רבה על התגובה!!!'
וואוו תודה רבה על התגובה!!!
15/09/2016 | 16:57
1
55
תודה. עזרת לי מאד !
לצפיה ב-'בשמחה'
בשמחה
15/09/2016 | 18:26
15
לצפיה ב-'שיעורי בית בגן'
שיעורי בית בגן
08/09/2016 | 08:46
11
167
הבת שלי החלה טרום חובה, ומידי פעם הגננת מלמדת את הילדים לכתוב אותיות, ואז הם צריכים לחזור הביתה ולעבור על החומר.
אני רוצה להקנות לבת שלי הרגלי למידה נכונים שיעזרו לה גם בהמשך בבית הספר.
איך מומלץ להרגיל את הילדה לעשות את המטלות שקיבלה? היא קצת היפראקטיבית, ומאוד קשה לה לשבת
לצפיה ב-'תגידי לגננת שתבוא אליי להדרכה'
תגידי לגננת שתבוא אליי להדרכה
08/09/2016 | 17:09
9
126
על איך לעבוד נכון עם ילדים בגיל גן טרום חובה, ועל אלו פעילויות כדאי להמליץ להורים לעשות עם הילדים בבית.
מעבר לזה- זה באמת מגוחך בעיניי נושא "שיעורי הבית" שהיא נותנת.
יותר טוב שההורה יקריא לילד ספרים, ירקוד איתו, ילך איתו לגינה, ישחק איתו משחקים שונים ומגוונים, יזמין חברים הביתה, יעשה עם הילד עבודות יצירה וכן הלאה וכן הלאה.
 
לגבי ההיפראקטיביות- אני לא יודעת למה את מתכוונת- האם את מתכוונת למלאת מרץ, או האם את מתכוונת לחשד  אמיתי להפרעות קשב וריכוז מלוות בהיפראקטיביות? כי מדובר על שני דברים שונים לחלוטין וההתייחסות צריכה להיות אחרת לחלוטין.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028

 
 
 
לצפיה ב-'בעניין זה'
בעניין זה
10/09/2016 | 10:55
8
76
שיעורי בית-הכוונה היא שפעם בשבוע הם לומדים אות, ובבית אנחנו חוזרים על זה. היא לא באמת נותנת שיעורים ברמה של בית ספר.
 
ואני חושבת שלבת שלי יש הפרעת קשב וריכוז ביחד עם היפראקטיביות. הבעיה שאף רופא לפני גיל 6 לא מוכן לטפל בזה
לצפיה ב-'בת כמה הבת שלך?'
בת כמה הבת שלך?
10/09/2016 | 14:30
2
29
לצפיה ב-'בחורף תהיה בת 5'
בחורף תהיה בת 5
10/09/2016 | 18:35
1
24
לצפיה ב-'הבנתי...תראי-'
הבנתי...תראי-
10/09/2016 | 20:40
81
כמובן שלא ניתן לאבחן דרך האינטרנט...
בעיניי, שווה לבדוק דברים לעומקם אצל אשת מקצוע כמו מרפאה בעיסוק התפתחותית שמתמחה שעבודה עם ילדים עם קשיים התפתחותיים. צריך להבין מהם הקשיים ובמה הם באים לידי ביטוי.
אני, אגב, מכירה נוירולוג שמוכן להמליץ על טיפול תרופתי לפני גיל 6, תלוי עד כמה ההפרעה חמורה ועד כמה היא מפריעה לתפקוד הילד. אבל זה, כמובן, רק לאחר תהליך של אבחון מאוד מעמיק שאני מבצעת...לא ניתן לקבוע כלום דרך האינטרנט.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
 
לצפיה ב-'ניתן לפנות להתפתחות הילד'
ניתן לפנות להתפתחות הילד
11/09/2016 | 20:03
4
55
שם יש אנשי מקצוע רבים שיוכלו לתת מענה ולאו דווקא תרופתי. יש סיבות שונות לקשיים שאת מתארת והם לא בהכרח adhd.
בהצלחה
לצפיה ב-'נכון, ניתן לפנות להתפתחות הילד ולחכות 4 חודשים בתור...'
נכון, ניתן לפנות להתפתחות הילד ולחכות 4 חודשים בתור...
12/09/2016 | 12:05
3
43
או חצי שנה...או אם מפעילים המון לחץ- אז לחכות פחות. ככה זה לפחות באיזור השרון- זמן המתנה ממוצע לאבחון במסגרת הקופה 4 חודשים עד 6 חודשים.
יש גם אפשרות לפנות לגורמים פרטיים, ולקבל החזרים נאים מהקופות ו/או מביטוחים פרטיים.
חשוב לפרוס בפני ההורים את כל האופציות, ולתת להם להחליט מה נכון עבורם ומה מתאים עבורם.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'נכון, חשוב לפרוס את כל האופציות'
נכון, חשוב לפרוס את כל האופציות
12/09/2016 | 21:59
2
35
ולכן אני מציעה לה אופציה נוספת לזו שכבר הצעת...
לצפיה ב-'אני הצעתי לפנות לאבחון מקצועי-'
אני הצעתי לפנות לאבחון מקצועי-
12/09/2016 | 22:56
1
31
לא כתבתי פרטי או ציבורי. וגם ממש לא התכוונתי לעצמי וסליחה אם השתמע שכן. מה שבסך הכל התכוונתי, זה שצריך לבדוק לעומק מה מצב תפקודה של הילדה ושאי אפשר לעשות זאת במסגרת האינטרנט.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028

 
לצפיה ב-'אין לנו חוסר הסכמה... צריך איבחון'
אין לנו חוסר הסכמה... צריך איבחון
13/09/2016 | 18:04
13
לצפיה ב-'היא עוד קטנה'
היא עוד קטנה
09/09/2016 | 13:40
41
ואחרי יום שלם בגן היא בטח עייפה מאוד וצריכה לנוח קצת מצד אחד ולשחק ולהנות מהזמן שלה איתך מצד שני... שיעורי בית, אלא אם היא נהנית מזה, נראים לי ממש מיותרים לגילה.
אם את ממש מתעקשת אז אפשר לקנות חוברות ולתבוע בהתאם לאות או לצייר ציורים שמתחילים באות מסויימת וכדומה... זה צריך להיות מעניין וחוויתי עבורה וכחלק מהתנהלות (קוראות סיפור- אפשר לבחור מילה בסיפור ולשאול אם יש שם אות שמכירה וכך הלאה)...
 
לצפיה ב-'ילדה בת 5'
ילדה בת 5
07/09/2016 | 09:47
4
146
1.יש לי ילדה בת חמש.קנינו לה לפי בקשתה,תוכית בשנה שעברה.היא מאד אוהבת את התוכית,אבל ביום יום,א משחקת איתה.התוכית בכלוב,ואני לא אוהבת לשחרר אותה,כי היא עושה קקי בבית,ואחכ קשה ללכוד אותה ולהחזירה לכלוב.מעבר לזה,מתסכל אותי לראות ציפור סגורה כל היום בכלוב.כיצד ניתן להחזיר את הציפור לחנות,או למצוא לה פתרון טוב אחר,ולא אצי בבית,בלי לפגוע בבת שלי?מה אוכל לומר לה?
2.בעיה שניה-הבת שלי נכנסת להתקפי זעםכאשר לא מקבלת את מה שהיא רוצה.דוגמה,אם אנחנו בחנות והיא רוצה משהו ואני לא קונה לה,וגם אם אני רוצה קנות לה והמוצר בדיוק נגמר,או שיש תקה בקופה,ולא ניתן לקנות,גם אם אני לא אשמה,הילדה פשוט מתחילה לצרוח עלי,ולומר כמה אני מסריחה מגעילה,שורטת אותי,צועקת שאני אמא גרועה וכמה היא שונאת אותי.אני פשוט כבר עייפה מהריטואל הזה.אתמול למשל,היינו אצל רופאת הילדים עם ילד נוסף שלי.וככ התביישתי בהתנהגות של בת החמש שלי:((בגלל שלא קניתי לה מה שהיא רצתה,עשר דקות לפני כן,היא התחילה בחדר של הרופאה,ומר כמה היא שונאת אותי,שאני מסריחה אמא גרועה וכו.הוצאתי אותה מהחדר וסגרתי את הדלת.אחכ היא ביקשה להכנס,ושוב היא התחילה,וגם עתה על מיטת הרופאה,נשכבה שם והתחילה לקרוע ניירות.אשמח לקרוא את דעתכם.
לצפיה ב-'נשמע מורכב'
נשמע מורכב
09/09/2016 | 13:45
1
67
קצת קשה לענות בפורום על שאלות מורכבות כל כך.
אני אישית לא רואה איך הבת לא תפגע אם תתני את התוכית שהיא אוהבת.. את תמיד יכולה לנסות להסביר שהיא צריכה חברים ויהיה לה כיף יותר אצל x או פשוט לשים גבול ברור- היא לא יכולה לצאת מהכלוב כי זה מלכלך...
לגבי שאלתך השניה, נשמע שלילד. התקפי זעם וקושי עם גבולות ודחיית סיפוקים. קצת קשה לי "לנתח" את המצב מכמה שורות כתובות ואין באפשרותי לדעת ממה זה נובע אבל הייתי ממליצה לך ולבעלך ללכת להדרכת הורים כדי לראות שהגבולות שאתם מקנים לה בבית הם אחידים, עיקביים, אסרטיביים, יעילים וללא אלימות מילולית או פיזית מצידכם או מצידה.
 
לצפיה ב-''
13/09/2016 | 10:45
9
לצפיה ב-'ממליצה בחום לפנות להדרכת הורים-'
ממליצה בחום לפנות להדרכת הורים-
10/09/2016 | 14:35
1
57
בסגנון הדרכה פרטנית במסגרת מכון אדלר או מטפלות אחרות- פסיכולוגיות או עובדות סיציאליות, המומחיות בטיפול משפחתי והדרכת הורים (כתבתי בלשון נקבה, אבל כמובן שיש גם גברים מטפלים בתחום...).
התיאור שתיארת פה מורכב מדי בשביל להתייחס אליו התייחסות רצינית ומעמיקה דרך האינטרנט. זה לא יהיה אחראי מצידי להתחיל ולענות. זה מצריך התייחסות פרטנית והדרכה משמעותית עבורכם.
 
שיהיה בהצלחה!
שירה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'תודה שירה'
תודה שירה
13/09/2016 | 10:46
6
לצפיה ב-'גן דיגיטלי'
גן דיגיטלי
31/08/2016 | 15:26
2
98
תגידו מה אתם חושבים, אני פונה בכוונה לפורום של חינוך כי אני פחות מסכימה עם זה אולי יש דעות אחרות ואולי אני טועה.
אבל האם זה באמת נכון , אני עד עכשיו מתקשה להבין את מה שאני רואה בדף הפייסבוק.
לקראת תחילת השנה חיפשתי בפייסבוק המלצות גנים וכו', ומצאתי משהו מוזר מישהו עוד ראה את זה?
https://www.facebook.com/digitalgan/
לצפיה ב-'מחקרים מראים שצמצום זמן מסך'
מחקרים מראים שצמצום זמן מסך
01/09/2016 | 17:28
1
70
מפחית קשיי קשב וריכוז וקשיי שינה ועוד ...
בעיקר בגיל הרך...
אז לא לגמרי ברור לי הרעיון
לצפיה ב-'זה ידוע'
זה ידוע
21/09/2016 | 20:36
30
שעדיף כמה שפחות שעות מול המסך בגילאים האלה,
אז באמת לא ברור
לצפיה ב-'לשנת לימודים פוריה ומוצלחת!!!!'
לשנת לימודים פוריה ומוצלחת!!!!
01/09/2016 | 17:24
17
איך החלה השנה לילדים?
לצפיה ב-'אני מזכירה שהפרסום בפורום אסור!'
אני מזכירה שהפרסום בפורום אסור!
18/08/2016 | 17:07
36
הודעות פרסומת ימחקו.
אנא שימרו על כללי הפורום.
תודה וגלידה נעימה!
לצפיה ב-'אשמח לעזרתכם! '
אשמח לעזרתכם!
03/08/2016 | 12:44
2
84
שלום לכל ההורים!
במסגרת לימודינו לתואר ראשון בפסיכולוגיה אנו עורכות מחקר לגבי הקשר בין רגשות ושינה בילדות.
השאלון מיועד להורים לילדים בגילאי 5-7 וכולל מספר שאלונים. משך הזמן הכולל להשבה על השאלונים הינו 15 דק׳.
בין העונים על השאלונים במלואם יוגרלו 2 ארוחות בוקר זוגיות במתנה!
נשמח לעזרתכם!
השאלון בקישור המצורף,
תודה רבה!

http://bgumanagement.qualtrics.com/SE/?SID=SV_bpju7WqpfRVH8TH
 
לצפיה ב-'מציעה לכן לבקש לפרסם גם בפורום '
מציעה לכן לבקש לפרסם גם בפורום
03/08/2016 | 14:19
1
20
הורים לפעוטות (עד גיל 6) לפורום להורי בי"ס יסודי.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה רבה! נשמח לתגובות נוספות'
תודה רבה! נשמח לתגובות נוספות
09/08/2016 | 12:13
4
תודה לכולם ויום נפלא!
לצפיה ב-'נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016'
נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016
03/08/2016 | 14:07
1
המשחקים האולימפיים של קיץ 2016 עוד רגע כאן, ואנחנו מזמינים אתכם לפורום אולימפיאדה ריו 2016 כדי להתעדכן ולדבר על כל מה שחם!
 
 היכנסו כבר עכשיו:
לצפיה ב-'יש כאן רשימה של טיים שממש מתאימים לפורום הזה.ממליצה בחום'
יש כאן רשימה של טיים שממש מתאימים לפורום הזה.ממליצה בחום
31/07/2016 | 02:48
20
לצפיה ב-'נפתח פורום פוקימון GO'
נפתח פורום פוקימון GO
26/07/2016 | 11:51
1
 אם גם אתם נפלתם לטירוף החדש שמשגע את העולם, הפורום הזה נועד בדיוק בשבילכם!
היכנסו עכשיו לפורום פוקימון GO בתפוז, שם מחכים לכם פוקימונים נדירים ביותר:
לצפיה ב-'נפתח פורום שמאות מקרקעין'
נפתח פורום שמאות מקרקעין
21/07/2016 | 09:51
1
 האם אתם לקראת רכישה או מכירה של נכס? נמצאים בהליך לקיחת משכנתא וזקוקים לסיוע או הכוונה בהתנהלות עם שמאי הבנק?
 
בפורום שמאות מקרקעין בתפוז תקבלו תשובות לכל השאלות:
לצפיה ב-'ילד בן 5 שלא מוכן לשחק עם בני גילו אלא רק עם ילדים גדולים '
ילד בן 5 שלא מוכן לשחק עם בני גילו אלא רק עם ילדים גדולים
19/07/2016 | 17:15
3
73
היי פורום,
נחמד לחזור לפה אחרי המון שנים שלא ביקרתי. נראה הפעם האחרונה שביקרתי פה הייתה לפני 10-12 שנה כשהפורום רק קם והגדולים שלי עוד היו קטנים.
אז יש לי ילד בן 5 ולו אח ואחות גדולים (בני 14 ו 12).
הוא בגן שפתי מגיל 3 וחצי. לפני כן היה בגן רגיל, אך בגלל עיכוב שפתי היה לו קשה להביע את עצמו יחסית לילדים אחרים, אז כנראה בגלל זה הוא הפסיק לדבר בגן בכלל. כל היום היה יושב ומחזיק את היד של הגננת.
כשהעברנו אותו לגן השפתי הוא נפתח ופרח, כי עובדים איתם בקבוצות קטנות ולכל אחד יש מקום וזמן להתבטא.
הבעיה היא כזאת: הוא לא מוכן לשחק עם ילדים בני גילו. כשהוא בגן, הוא משחק עם הילדים, כי אין ברירה כנראה. אף פעם לא מבקש ללכת לאף אחד אחה"צ. כשאימהות אחרות מציעות לו לבוא לשחק עם ילדיהן - הוא תמיד מסרב. אם אני רוצה להזמין מישהו אלינו הביתה - הוא צועק שהוא לא רוצה.
אנחנו גרים בבניין עם הרבה משפחות עם ילדים בכל מיני גילאים.
כשהיה קטן יותר - פשוט השתרך אחרי אחיו הגדולים ושיחק עם האחים הקטנים של חבריהם (שגם הם גדולים ממנו בכמה שנים טובות).
בזמן האחרון הוא משחק עם ילד בן 8 שגר בשכנות. כשהוא איתו - הוא שוכח לאכל ולשתות ולא רוצה לבוא הביתה. לא הייתי אומרת שהבן שלי בוגר במיוחד, כך שלא ברור מה הילד בכלל מוצא בו. הוא עדיין לא מדבר טוב, אבל הוא כן מאוד ספורטיבי ומתעניין בדברים "של גדולים" בגלל האחים הגדולים בבית. דיברתי עם האמא של בן ה 8. היא אומרת שבנה גם ממש אוהב אותו וגם את העובדה שמישהו מעריץ אותו (כי בבית שלו הוא הקטן) :).
זה מדאיג, כי הוא הולך לבלות את 13 השנים הבאות או יותר עם בני גילו! אז הוא חייב לדעת להסתדר איתם.
חשבתי שאולי "הטראומה" של חוסר היכולת לתקשר עם בני גילו כשהיה קטן מונעת ממנו לנסות שוב. וזה בנוסף לעובדה שהוא רגיל להיות עם גדולים בגלל אחיו.
אז מה עושים?
 
 
לצפיה ב-'הוא מוכן לנסות חוג ספורט?'
הוא מוכן לנסות חוג ספורט?
22/07/2016 | 19:30
2
33
לילדים בני גילו?
 
יש לו חברים נוספים או רק בן ה 8?
לצפיה ב-'הוא משתתף בחוג כדורגל עם בני גילו. הוא מאוד אוהב כדורגל וממש'
הוא משתתף בחוג כדורגל עם בני גילו. הוא מאוד אוהב כדורגל וממש
02/08/2016 | 16:41
1
25
נהנה בחוג, אפילו שהוא לא מכיר אף ילד שם. אין שם אינטרקציה של ממש בין הילדים. יש גם חוג בגן. כזה שהוא נשאר בו אחרי הגן עם עוד ילדים. גם חוג ספורט והוא אוהב את זה, אבל גם שם מפעילים אותם, אז אין ממש צורך באינטרקציה.
לא ברור אם הוא ממש משחק עם הילדים האחרים בגן. כנראה שלפעמים כן ולפעמים לא, אבל הוא לא רוצה ללכת לאף אחד ושאף אחד לא יבוא אליו.
כך שלמעשה אין לו עוד חברים חוץ מבן ה 8. והוא גם ממש אובססיבי אליו. אם הוא הולך לקרוא לו והילד לא בבית, הוא חוזר ובוכה ואומר שלא כיף לו לעשות שום דבר בלעדיו.
מלחיץ קצת. מקווה שזה יעבור עם הגיל. דיברתי עם מישהי שסיפרה שגם הבת שלה הייתה ככה בגיל הגן וכשעברה לבית הספר - ממש פרחה חברתית. אז יש תקווה!
לצפיה ב-'יש ילדים שכשמתבגרים זה מסתדר'
יש ילדים שכשמתבגרים זה מסתדר
02/08/2016 | 20:09
25
וזו תקופה.
 
ילדים בגיל הגן נורא נהנים לשחק עם גדולים מהם ובעיקר נהנים שגדולים מהם משחקים איתם...
 
בשנה הבאה הייתי מנסה בכל זאת להציע שפעם בשבוע יבחר חבר שיבוא אליומואם קשה לו אז אולי אפילו תיפגשו בגינה.
מעולה שהוא בחוגים. זה חשוב שנהנה.
והשנה הבאה גם תמיד תוכלי לדבר ולהתייעץ עם הגננת בנושא...
לצפיה ב-'העשרה של ילדים בגיל הרך'
העשרה של ילדים בגיל הרך
19/07/2016 | 00:08
1
62
הי,
יש לי ילדה בת 2 ועשרה חודשים, פיקחית מאד ,בוגרת, קולטת ולומדת מהר כל מה שמלמדים אותה.  אני כל הזמן בתחושה שאולי דוקא בגיל הזה שהילדים קולטים וסופגים מהר, אני מפספסת שאני לא מעשירה אותה מספיק בידע ובמיומניות . יש לכם רעיונות לדברים שכדאי כבר עכשיו ללמד ,איך אפשר להעשיר אותה ( מעבר לדברים הרגילים כמו קריאת ספרים וכו וכו ) מה אפשר לעשות איתה בגיל הזה כדי לקדם אותה ולפתח אותה ? 
לצפיה ב-'ללמד מתוך משחק ומהיום יום'
ללמד מתוך משחק ומהיום יום
22/07/2016 | 19:27
46
הי:)
נשמע שאת רוצה לקדם את הקטנטונת וזה נפלא. אישית, אני חושבת שאפשר ללמוד בכל סיטואציה ובכל מצב טיבעי.
לבשל ביחד ולהסביר, לצייר יחד, להראות לה איך כותבים את שנה וכו. כל מה שיכול להיות טיבעי... הולכים ברחוב ורואים פרח.. אפשר לבחון אותו, להריח, לבדוק מרקם, צבע וכו.
יש גם חוגים עם אמא לגיל. רובם יותר פיזיים (ריקוד, התעמלות, שחיית פעוטות וכדומה) שגם יכולים לתרום ולעודד למידה והזדמנויות למידה.
 
לצפיה ב-'שינה בגיל שנה ו-8 חודשים'
שינה בגיל שנה ו-8 חודשים
17/07/2016 | 09:37
2
49
בוקר טוב!
אני אמא עייפה (תיכף תבינו למה) ל-3 ילדים: ילדה בת 6, ילדה בת 3 וילדון בן שנה ו-8 חודשים.
2 הבנות ישנות בחדר משלהן והבן הקטן עדיין יונק, נרדם לפעמים בעגלה או תוך כדי ההנקה.
אם הוא נרדם בזמן ההנקה ואני עדיין ערה , אני מעבירה אותו לעגלה עד שהוא מתעורר.
הקטנצ'יק מתעורר הרבה פעמים במשך הלילה כדי לינוק, ומפאת העייפות שלי יוצא שרוב הלילה הוא ישן איתנו במיטה.
אני מאוד רוצה לשנות את זה אבל מאוד לא בטוחה כיצד לעשות זאת ומה עליי לעשות.
האם קודם עליי לגמול אותו מהנקה לגמרי? האם לגמול אותו מהנקה במשך הלילה? ואם כן - כיצד? איך עומדים בבכי הזה?  האם להעביר אותו לישון במיטת התינוק שלו שעומדת בחדר ללא שימוש? או להמשיך להרדים בעגלה? האם עדיף להעביר אותו כבר לחדר של הבנות (הוא אוהב מאוד להיות במחיצתן)?
אשמח מאוד לכל עצה שתוכל לעזור לי,
תודה רבה
אביטל
לצפיה ב-'קודם כל לימוד הרדמות עצמאית'
קודם כל לימוד הרדמות עצמאית
18/07/2016 | 14:14
1
35
הי!
נשמע ממש מתיש ונראה לי שיש כמה דברים שאולי אפשר לעשות אחרת..
ראשית, הוא כבר באמת לא קאטנצ'יק אלא כבר פעוט לכל עניין ודבר ולכן הוא גם מתנהל כאחד ומוחה כאחד על כל הרעת תנאים (ואם אפשר בקול רם ככל האפשר).
לדעתי, בגילו אפשר בהחלט לגמול מהנקה בכלל אבל יש לי שממשיכים להניק מסיבות שונות. כך או כך, ההנקה אינה באמת משביעה או באה במקום אוכל אלא היא רק בגדר פינוק. 
אז דבר ראשון, הייתי דואגת שיאכל ולא ינק במקום ואם את בוחרת להניק זה במקום שתיה ולא במקום. זו לפחות דעתי.
שנית, כולנו מתעוררים בלילה מספר פעמים אבל מצליחים להרדם חזרה כי אנחנו נרדמים בלי עזרה בתחילת הלילה. אם הוא נרדם עליך ואז הוא בעגלה אז הוא יתעורר כמו כל ילד, אבל לא יצליח להרדם חזרה. יותר מזה, הוא יתעורר ולא יקבל את התנאים שנרדם בהם וזה ישר מעורר אף יותר ואז הוא דורש את אותם תנאים כדי להרדם שוב.
כל תלות ההרדמות, גורמת להתעוררויות בלילה ולרצוו לקבל את אותם התנאים שרגיל אחיהם, כדי להרדם חזרה.
אישית, הייתי מתחילה ליידד אותו עם המיטה שלו ומתחילה בלשים אותו שם בלילה ולא בעגלה. שנית, לא הייתי מניקה בלילה והכי חשוב- מתחילה להרדים לאט לאט ללא גורמי תלות (וכשלא עייף מדי. גם זה מאוד משפיע על התעוררויות בלילה כי בעייפות יתר מופרש הורמון סטרס שמפריע לשינה רציפה ואיכותית).
איך להרדים עצמאית?
יש הרבה שיטות שאת יכולה לקרוא אליהן באינטרנט. צריך לבחור אחת שתוכלי לבצע ולא תוותרי ואחת שתוכלי לעמוד בה לאורך זמן כי זה לא זבנג וגמרנו. אפשרות נוספת היא גם לבקש עזרה מקצועית מיועצת שינה שתוכל ללוות בתהליך. לעיתים זה עוזר שמישהו מבחוץ מרגיע ומלווה בתהליך.
 
הרבה סבלנות ובתקווה שיהיו לכם לילות שקטים בקרוב....
 
לצפיה ב-'תודה רבה '
תודה רבה
19/07/2016 | 08:39
1
לצפיה ב-'אתר דרושים חדש בתחום החינוך וההדרכה'
אתר דרושים חדש בתחום החינוך וההדרכה
11/07/2016 | 16:22
21
היי חברים
ראיתי שהוקם אתר חדש לפרסום משרות בחינם בתחום החינוך וההדרכה.
האתר נקרא דרושים בחינוך
שווה להסתכל
 
קישור לאתר: דרושים בחינוך

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

סימונטיקס בע
מתנהלים נכון?
אורי דון יחייא - עו
עו"ד אורי דון יחייא
פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ