לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1820218,202 עוקבים אודות עסקים

פורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

לצפיה ב-'דרושים הורים לפרויקט מיוחד'
דרושים הורים לפרויקט מיוחד
04/11/2019 | 15:51
1
לניסוי חברתי מצולם דרושים הורים לילדים עד גיל 3 , דוברי אנגלית( או ברמת דובר) בעלי מבטא אמריקאי בלבד! הצטרפו לפרויקט מרתק שבוחן את הקשר שבין הורים לילדיהם.
השתתפות הילדים אינה חובה, אך מומלצת בחום.
המשתתפות/ים יקבלו מוצר יוקרתי של מותג הילדים הנותן חסות לפרויקט.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר במייל : ben@veo.co.il או בטלפון: 052-6467234
לצפיה ב-'חשוב מאד- עזרה ראשונה לפעוטות ותינוקות!'
חשוב מאד- עזרה ראשונה לפעוטות ותינוקות!
15/10/2019 | 11:11
3
קורס עזרה ראשונה והחייאת תינוקות/פעוטות!
 
בעקבות ריבוי מקרי הטביעה של פעוטות, שכחה ברכב, חנק ועוד, אני רואה צורך וחשיבות גדולה לקדם את הנושא של קורס החייאת תינוקות ועזרה ראשונה, עבור הורים צעירים והורים בכלל.
 
המחוייבות שלנו כהורים זה לדאוג לבריאות ילדינו. יותר מזה, לדאוג שתהיה לנו את היכולת להציל את חיוו הילד שלנו ברגע קריטי!
 
רופאי הילדים ממליצים לעשות את הקורס פעם בשנה, כי זה משהו שנשכח כאשר לא מתרגלים (ומזל שאנחנו לא מתרגלים).
 
בקיצור, מצאתי קורס וידאו לעזרה ראשונה לפעוטות, (זהו הקורס וידאו הראשון בארץ) שמעביר אותו פרמדיק בכיר בתחום. זה קורס מעולה וברגע שרכשתי אותו יש לי (ולבעלי כמובן) את הקורס זמין לנו לכל החיים, לתרגל ולהזכר.
 
הכנתי לכן, בלינק המצורף, קובץ עם טיפים ראשונים לעזרה ראשונה, אבל ברור שזה לא מספיק. תתחילו מזה ותעברו לקורס הוידאו. זה הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות עבורכן ועבור הילדים שלכן.
 
 
בהצלחה ורק בשורות טובות
ענת
לצפיה ב-'קושי בבחירות יומיומיות'
קושי בבחירות יומיומיות
20/08/2019 | 16:18
1
17
תי, בת ה-5, ילדה בכורה ויחידה בחודשים האחרונים מתקשה להחליט כשר יש יותר במחירה אחת. איזה שמלשה ללבוש, איזה ממתק לקנות, איזה משחק לקחת לסבתא. דברים פשוטים בענינו, גורמים לה לתסכול רב ואחרי דקות ארוכות, לעתים עד חצי שעה של התלבטויות שנגמר בבכי מר. תוך כדי התלבטות היא משתפת בסיבות להתלבטות ומבקשת עזרה אבל כל ניסיון שלנו לעזור בהסברים הגיוניים, או מתן יתרונות וחסרונות של בחירה כזאת או אחרת, לא מתקבל על ידה. גם הסנקציות שניסינו מחוסר ברירה עובדות מאוד נקודתית ולעתים בכלל לא. איך אפשר לעזור לה?
לצפיה ב-'ניסיתם לצמצם הבחירות ל 2?'
ניסיתם לצמצם הבחירות ל 2?
30/08/2019 | 20:05
6
לבחור דבר אחד זה לוותר על השני.
הויתור והמחשבה "מה היה אילו" היא אמנם קשה לכולנו אך ניתן לתווך ולעזור להבין שתמיד יש ויתור מסויים ושכל בחירה היא טובה דיה...
 
לצפיה ב-'דרושים תינוקות ואמהות לצילומים'
דרושים תינוקות ואמהות לצילומים
17/07/2019 | 15:06
8
חברה חדשנית שמייצרת מוצרי טקסטיל לתינוקות מחפשת אמהות ותינוקות בני 5 חודשים עד שנה לצילומים של המוצרים המיועדים לאריזות וקטלוגים. מאזור המרכז
חושבת שמתאימה ?
ניתן לשלוח תמונות בצרוף פרטים אישיים ומספר טלפון להתקשרות לאימייל babhug7@gmail.com
����
לצפיה ב-'גן נעמת מחנה יהודה בפת'
גן נעמת מחנה יהודה בפת
08/07/2019 | 10:31
17
שלום אני עתיד להכניס את התאומים יהיו בני 7 חודשים לגן נעמת בסניף של מחנה יהודה בפת אשמח לקבל המלצות או כל מידע שיש לכם לגבי הסניף הזה , תודה רבה
לצפיה ב-'שאלה/עצה בנוגע לגיל שנתיים ה"נורא".'
שאלה/עצה בנוגע לגיל שנתיים ה"נורא".
03/06/2019 | 15:36
1
27
הבן שלי חוגג או טו טו שנתיים. יחד עם המעמד המרגש, כבר כמה חודשים שאנחנו מרגישים את מה שאומרים שקורה במהלך השלב הזה. אנחנו לא מתרגשים שזה קורה וזה בדרך כלל חולף מאוד מהר. השאלה שלי היא אם יש משהו שהוא עשוי להיות too much או לשים לב אליו?
למה הכוונה, למשל כשהוא בהתקף עצבים בגלל משהו, בנקודות השיא זה מגיע לקצת צרחות שלו, הוא נושך משהו שהוא מחזיק או קרוב אליו, אם יש לו אוכל ביד או משהו הוא מועך ממש ב"קריזה". פעמים בודדות הוא גם "מרביץ" לי או לאשתי ומנסה לנשוך אותנו (זה באמת נדיר).
אנחנו מצדנו, מציבים גבולות ברורים, מציעים אלטרנטיבות כשאפשר. מנסים לשמור על הקו בין לא לעודד התנהגות כזאת ולא לתת "פרס", אבל גם לא לנהל איתו מלחמת עולם על משהו שאפשר להתגמש איתו בצורה כזאת או אחרת. אחרי שהוא נותן מכה אנחנו מסבירים לו שלא עושים את זה והמון עבודת מלל ועל הצד המנטלי, גם תוך כדי ואחרי שהוא נרגע.
שוב, אני מחדד, זה חלק מאוד שולי אצלו ובשגרה הוא מאוד מאוד חייכן, רגוע ומחובר אלינו. זה קורה לרוב רק איתנו (יותר עם אשתי), בגן אין תלונות שהוא מרביץ/נושך וכאלה.
אני מודע לכך שזו תופעה מוכרת ואף חשובה, השאלה היא האם גם אתם חוויתם דברים דומים או שזה נראה לכם טיפה על הצד ה....קיצוני יותר של העצבים?
לצפיה ב-'נשמע מאוד נורמלי..'
נשמע מאוד נורמלי..
11/07/2019 | 19:33
10
וגם התגובות שלכם נשמעות מתאימות...
לצפיה ב-'אם את/ה חושש שילדיך נפגע'
אם את/ה חושש שילדיך נפגע
29/05/2019 | 15:20
22
אם ילדיך נחשף לתכנים לא ראויים, ואת/ה רוצה לדעת איך לטפל בזה,
או שאת/ה חושש/ת שנפגע, הירשמ/י לקבלת הדרכות חינם
https://yoelbukshpan.ravpage.co.il/%D7% ... 7%A0%D7%94
לצפיה ב-'מעבר לבוסטר'
מעבר לבוסטר
23/05/2019 | 16:01
9
שלום לכן.
 
יש לי שאלה. הבן הקטן שלי בן שלוש וקצת ושמתי לב שנורא קשה לי לקשור אותו בכסא בטיחות, הרצואות קטנות עליו פתאום והראש יוצא החוצה, והשאלה שלי עם אני יכולה להעביר אותו לבוסטר גב ולחגור אותו עם החגורה של האוטו.
 
תודה רבה לכן.
לצפיה ב-'ילדת בן/בת בכור/ה (או תאומים, שלישיות) בשנה וחצי האחרונות?'
ילדת בן/בת בכור/ה (או תאומים, שלישיות) בשנה וחצי האחרונות?
24/02/2019 | 05:12
34
אנו רוצות להבין טוב יותר היבטים שונים של מה שעבר עליך מאז. 
נודה לך אם תעני על שאלון מחקר, מטעם אוניברסיטת בר אילן, במטרה להבין טוב יותר את החוויה של נשים במעבר להורות. 
אנונימיות מובטחת! אינך צריכה לרשום שום פרט מזהה על גבי השאלון. 
מילוי השאלון לוקח כ-10 דקות וניתן למלאו גם דרך הטלפון הנייד.
בברכה,
פרופ' אורית טאובמן – בן-ארי וצוות המחקר.
קישור לשאלון: 
לצפיה ב-'ללמד תינוקת בת 8 חודשים מה זה "לא"'
ללמד תינוקת בת 8 חודשים מה זה "לא"
15/02/2019 | 10:43
5
41
"היא עוד לא מבינה", "עוד אין לה מושג"....אני יודעת, זה מה שהרבה אומרים.
צאו מתוך נק' הנחה שאני מכירה את התינוקת שלי. היא מבינה ויודעת. היא בודקת גבולות. זוחלת למקומות שאמרתי לה "לא" ו"לא מרשה", נעצרת, מסתכלת עלי בחיוך ואז...נוגעת. ואני אומרת "לא" תקיף ומרחיקה אותה והיא שוב חוזרת. גם 3 דק' בלול כ"סקנציה". לא עוזרות.
אציין שבחלק מהפעמים היא כן מיישמת. מסתכלת עלי, משתהה לכמה שניות ועוברת הלאה, כך שהיא מבינה.

עצות? (שוב, לא עצות של "היא עוד לא מבינה")
תודה
לצפיה ב-'להמשיך להרחיק'
להמשיך להרחיק
19/02/2019 | 15:01
1
28
לדעתי בגיל הזה כל מה שצריך לעשות זה להגיד "לא" תקיף ולהרחיק. כשחוזרת לשם, שוב להרחיק, ושוב ושוב ושוב ושוב - גם אם זה הרבה פעמים, עד שהיא תבין שאין טעם לנסות לעשות משהו שאת לא מרשה. 
לא נראה לי שסנקציות רלוונטיות בגיל כ"כ צעיר.
לצפיה ב-'תודה '
תודה
20/02/2019 | 09:39
9
לצפיה ב-'מסכימה עם יוצאים לדרך חדשה וגם'
מסכימה עם יוצאים לדרך חדשה וגם
23/02/2019 | 06:48
2
25
להפנות למה שכן...
אסור לצייר על הקיר אבל אפשר לצייר על הדף.
חשוב לא "לשחוק" את הלא כדי שלא יהפוך להיות משחק ולתת אופציה שהיא כן בסדר.
וכשלא מקשיבה, להזיז. סנקציות פחות רלבנטיות. מספיק לקחת מהמקום.
לצפיה ב-'עדכון: היא משתפת פעולה בימים אלה ומתרחקת ממקומות ה"לא"'
עדכון: היא משתפת פעולה בימים אלה ומתרחקת ממקומות ה"לא"
28/02/2019 | 22:19
1
19
תודה על התגובה
לצפיה ב-'מעולה:)'
מעולה:)
20/03/2019 | 12:11
10
חשובה העקביות
לצפיה ב-'לחברי פורום '
לחברי פורום
09/01/2019 | 18:11
1
43
הורים לגיל הרך 
אנחנו צוות פורום "ספרות ילדים ונוער "
מחפש חברים לפורום שלנו. 
הפורום עוסק בהמלצות על ספרים איכותיים, ומעלה מגוון פעילות בנושאים שונים .
לכול אוהבי הספר,מזמינה להתרשם  נשמח 
 
הערה: את האישור לפירסום הבקשה קבלתי משיר מנהלת אשכול תרבות .
תודה 
לצפיה ב-'איזה יופי! מקסים! תודה על ההזמנה'
איזה יופי! מקסים! תודה על ההזמנה
13/02/2019 | 11:16
115
לצפיה ב-'ספר ילדים והדרכת הורים "אבירי המ.ל.ך" בהצעה ייחודית'
ספר ילדים והדרכת הורים "אבירי המ.ל.ך" בהצעה ייחודית
08/01/2019 | 12:24
1
17
    כשסיפור וטיפול נפגשים ונותנים כלים לחיים טובים
ספר הילדים והדרכת ההורים "אבירי המ.ל.ך" (אבירי מוח לא כוח) / עופרה רוזנפלד בעל תו התוכן של מכון אדלר להורות.         *לתקציר הספר גלגלו מטה...
המלצות אקדמיה והמלצות בשטח
"מזמן לא נתקלתי בספר ילדים המיועד גם להורים כתוב ומאויר כל כך טוב... הספר מדבר אל הילד בגובה העיניים,                                                                     לא מתיימר להיות חכם ממנו, ללמד אותו לקח, או להתיילד בפניו....
עופרה נותנת כלים פשוטים להתמודדות בחיים במצבים רגשיים שונים "אביר אמיתי יודע להבליג על הכעס ולעשות שלום"                              
אני ממליצה בחום גדול לרכוש את הספר כמתנה לכל הורה מתחיל או הורים ותיקים, גננות ומורים
בכדי שכולם ילמדו וישננו את שפת "מלכת המחשבות" כמו שעופרה רוזנפלד מציעה". / רחל אמיתי אשת ספר
http://saloona.co.il/alma2016/?p=784
וזה מה שאמא של שני בן ה 7, רונית, סיפרה שהוא אמר על הספר:
שני מדפדף ואומר... תאמיני לי... בעוד שנה ידברו על הספר הזה בטלוויזיה. ילדים מאד יאהבו את זה".
https://www.facebook.com/ofra.milat
מה האקדמיה אומרת:
ד"ר זיוית אברמסון, פסיכולוגית ומרצה בכירה במכון אדלר
"הספר ממזג יצירתיות עם ידע וחשיבה מקצועית, ומיועד להורים שיש להם נכונות להשקיע מחשבה, יצירתיות וזמן בגידול ילדיהם. בעזרת הספר הם יוכלו ללמד את הילדים כיצד ניתן להשתמש בכלים של חשיבה, רגש ודמיון לשיפור יחסי האנוש שלהם, לתרום להעלאת רמת האינטליגנציה הרגשית של הילדים וכך לחזק אותם בהתמודדות עם קשיים שיזמנו להם החיים בעתיד."

צרו קשר ofra@milat.co.il    בחנות אתר מילת www.milat.co.il     0546555841                   
   

תקציר הספר: הספר בעל תו תוכן של מכון אדלר, נכנס ללימוד בקורס התפתחות הילד במכללת רידמן.
יובל, ילד בכיתה א', מתמודד עם קשיים ביצירת קשר עם חבריו לכיתה. במהלך מסעו לרכישת חברים הוא חווה תסכול ואכזבה, אך לומד לבנות, בתיווכם של בני משפחתו, את הגשר לקשר עם הסובבים אותו. הפתרונות היצירתיים
שיובל מוצא מאפשרים לו להרגיש טוב עם עצמו, ולבחור להיות חשוב ומועיל בקבוצת בני גילו.
חלק שני להורים: תיאוריה בגובה עיניים להורים ולמחנכים על הגישה הטיפולית שעליה מתבסס הספר והצעות לפעילויות חווייתיות המתאימות לגישה זו. במארג הסיפורי המאויר להפליא מתקפלים כלים מתוך העולם הטיפולי של             
הפסיכותרפיה והנחיית הורים אדלריאנית, כמו גם כלים מעולם ה- NLP והפסיכותרפיה הגופנית כדוגמא: כלים של דמיון מודרך, שימוש במשחק, יצירת תקשורת פתוחה ושוויונית, שימוש שונה בשפה,
פיתוח מודעות למקום שבו הילד אחראי לבחירותיו ויכול לשנות אותם כדי להרגיש טוב יותר, חלק שלישי: הצעות ל'תיווך' של ההורה ובו הצעת פעילויות לעידוד יצירתיות ופיתוח מודעות של הילד והרחבת התקשורת שבין ההורה והילד.
חשיבה של פתרון ולא עלבון.
המחשה: אמא של יובל מספרת לו על מלכת המחשבות ולוחם הרגשות כדי להסביר לו איך נוצרים רגשות קשים וטובים בספרה לו את הסיפור על מלכת המחשבות. "הַמַּחְשָׁבָה הִיא מַלְכָּה, הַשָּׁטָה בִּסְפִינָה גְּדוֹלָה.
בְּיוֹם יָפֶה הַסְּפִינָה שֶׁלָּהּ שָׁטָה יַצִּיבָה עַל פְּנֵי הַגַּלִּים, וְהִיא חוֹשֶׁבֶת כַּמָּה הַכֹּל טוֹב וְיָפֶה. בְּיוֹם שֶׁבּוֹ הַיָּם רוֹגֵשׁ וְגוֹעֵשׁ,בִּשְׁעַת סְעָרָה, הַמַּלְכָּה חוֹשֶׁבֶת שֶׁהַכֹּל קָשֶׁה וְנוֹרָא. אָז הַמַּלְכָּה מְסַפֶּרֶת לְעַצְמָהּ שֶׁמַּשֶּׁהוּ רַע יִקְרֶה. היא אוֹמֶרֶת לְעַצְמָהּ שֶׁ"הִיא לֹא תַּצְלִיחַ", שֶׁ"הִיא לֹא שָׁוָה", וְשֶׁ"הַכֹּל לֹא טוֹב". אַחֲרֵי הַסְּעָרָה, הַיָּם חוֹזֵר תָּמִיד לִהְיוֹת שָׁקֵט. וְאוּלַי, אִם נַעֲצֹר מִדֵּי פַּעַם וְנַחְשֹׁב עַל כָּךְ, נִלְמַד לְהָכִין אֶת עַצְמֵנוּ גַּם לִסְעָרָה וְגַם לְשֶׁקֶט,וְנוּכַל לֵהָנוֹת מֵהַשֶּׁמֶשׁ הַנְּעִימָה בִּשְׁעַת רְגִיעָה וּלְחַפֵּשׂ גַּלְגַלֵּי הַצָּלָה בִּזְמַן סְעָרָה, וְלָדַעַת שֶׁהַכֹּל חוֹלֵף".

כעת עולה מפגש תיאטרון עם הספר "כשסיפור פוגש טיפול", שימוש בבובה ואמצעי המחשה לגנים ובתי ספר ובמסגרת הדרכה הורית בקבוצות. קבוצות נפתחות: ברחובות, נס ציונה, ת"א, חולון, בת-ים.

המלצה לרכישת הספר: בחנות האתר www.milat.co.il  , דרך מייל: ofra@milat.co.il  ישירות לעופרה : 054-6555841
מחיר בחנויות 89 ₪, וכאן לקראת טו באב רק 70 ₪ + משלוח (20 ₪) קבוצות של מינימום 10 איש מחיר ספר 60 ₪ + משלוח. (תשלום ב BIT ובהוראה בנקאית)

לצפיה ב-'הפרסום בפורום אסור'
הפרסום בפורום אסור
13/02/2019 | 11:17
4
לצפיה ב-'השתלבות חברתית ילדה בגן חובה'
השתלבות חברתית ילדה בגן חובה
16/12/2018 | 21:28
2
78
היי, ערב טוב
בתי בת 5, ילדה באמת מקסימה וטובת לב, יפה, מוכשרת וחכמה.
נכנסה השנה לגן חובה חדש.
היא הצליחה יחסית להתחבר לקבוצת בנות (2 בנות). אבל שומע הרבה ממנה ומהצוות שהן לא ממש מתיחסות אליה כמו חברה. הן לפעמים מעליבות אותה, או שאחת מחליטה לא לשתף אותה והיא נפגעת.
למרות זאת, היא מבקשת להפגש איתן גם אחהצ, וממשיכה לרצות בחברתן.
בנוסף, יש בנות אחרות בגן (חזקות פחות מחברותיה) שרוצות להפגש איתה והיא פחות רוצה להפגש איתן.
ההתלבטות שלנו בתור הורים, האם לאפשר לה את מע' היחסים הזו ולאפשר לה ללמוד בעצמה ואולי לפתח קצת יותר בטחון. או שעדיף לא לאפשר עד כמה שניתן את הקשר איתן?
אנחנו כל הזמן מחזקים אותה ומסבירים לה כמה שהיא טובה, וחברותית ושמי שלא רוצה להיות חבר שלה זה הפסד שלו, ומנסים לתת לה כלים להתמודד עם סיטואציות.
אשמח לשמוע את דעתכן המלומדת.
 
לצפיה ב-'מענה לנתנאל - השתלבות חברתית ילדה בגן חובה'
מענה לנתנאל - השתלבות חברתית ילדה בגן חובה
24/12/2018 | 21:00
46
שלום,
שמי רותם ואני סטודנטית לתואר שני בייעוץ חינוכי, אשמח להתייחס לנושא שהעלית על פי מחומש ההורות - המודל להורות מיטיבה, הכולל חמישה עקרונות עליהם אשים דגש בתשובתי. ממה שתיארת אני מבינה שאשתך ואתה מבולבלים בנוגע לאופן בו כדאי לפעול באשר להשתלבותה של בתכם בגן חובה, כמו הורים רבים שמתלבטים באשר לילדיהם בגילאים שונים. מצד אחד אנו חושבים שעל מנת שילדינו לא יפגעו נכון להתערב ולמנוע מהם את הכאב, ומצד שני אנו יודעים שלאורך החיים קיימות התמודדויות רבות, ולעתים נכון לתת לילדנו לחוות וללמוד מהחוויות שלהם בעצמם, ללא התערבות מצדנו. באשר למקרה זה, אינטראקציות בין אישיות בין ילדים בפרט, אשר רק לומדים את העולם הזה, הן עניין מורכב, לכן יש חשיבות נרחבת לכך שהדמויות המטפלות והחינוכיות יתווכו בין הילדים על מנת ללמד אותם איך מתנהלים. אני יכולה להבין מדוע בתכם מתעקשת להשתייך לבנות מסוימות בגן ולאחרות לא. אני מתארת לעצמי שביתך מבינה ששתי הבנות הללו נחשבות "חזקות" בגן והיא רוצה להיות חזקה גם כן, ולכן גם במחיר של להיעלב מהן, היא רוצה להיות חלק מהן מבחינה חברתית. הבנות האחרות שרוצות שהיא תהיה חברה שלהן, "לא חזקות" כמו הבנות האחרות ולכן היא לא מעוניינת להשתייך אליהן.
במחומש ההורות, עליו אתבסס בתשובתי, קיים מרכיב משמעותי שמלווה אותו לכל אורכו והוא נושא המודעות. העובדה שאשתך ואתה מעורבים, מודעים לבעיה, מדברים עליה ומתייעצים בנוגע אליה, היא כבר התחלה של תהליך, ועל כך כל הכבוד. העיקרון הראשון של מחומש ההורות הוא שותפות, שלפי המשתמע מפנייתך אשתך ואתה מתנהלים בשותפות הורית בכך שאתם לוקחים חלק פעיל בהורות, דנים ומתעסקים בנושא באופן משותף, חושבים יחד כיצד להתמודד, מעלים לבטים רציונליים באשר לכך ואף מתייעצים. כמו כן, אני מבינה שאתם ביחסי שותפות עם הגן, כיוון שאתם יודעים גם מה מתנהל שם. אני תוהה האם בגן הגננת והסייעות מתווכות בין הבנות במהלך הפעילויות השונות? האם אתם בביתכם מתווכים ביניהן כאשר הן נפגשות אחר הצהריים? בנוסף האם היה ניסיון להפגיש את בתכם עם כל אחת מהבנות בנפרד ולראות מה האינטראקציה ביניהן? האם המפגש מתנהל באותו אופן, או שקיים שוני? העיקרון השני הוא מנהיגות- אתם, ההורים, המנהיגים של המשפחה, לוקחים אחריות ובוחרים לפעול. בנוסף, אני מבינה מהפנייה שערכי חברות, התמודדות, חוזקות וביטחון הינם ערכים שחשובים בעיניכם ואתם משתמשים בהם וחותרים אליהם. כמנהיגים, אתם יכולים לשוחח עם בתכם על ערכים של חברות ומה מצופה מחברים למשל. העיקרון השלישי הוא אהבה- כשבתכם עצובה ופגועה בעקבות ההתייחסות של הבנות בגן חשוב להביע כלפיה אמפתיה שמבטאת ארבעה מסרים של אהבה- שאתם איתה, שאתם מקשיבים לה, שאתם מבינים אותה ושאכפת לכם ממנה, כבר היא תרגיש נתמכת ושהיא לא לבד. בהקשבה אמפתית שומרים על קשר עין, מתעניינים ומשקפים את התוכן והרגשות של הילד. למשל: אני מבין שגלי לא שיחקה איתך ושיחקה רק עם אורית, יכול להיות שהרגשת בודדה? זה באמת לא נעים להרגיש לבד. העיקרון הרביעי הוא עצמאות- התמודדות עצמאית עם משימות ברמה שמתאימה לשלב ההתפתחותי מקדמים ביטחון עצמי. בפנייתכם העליתם את האפשרות לתת לה להיות בקשר עם הבנות מהגן, ללא הגבלה, וללמוד בעצמה. התמודדות שכזו נכונה במידה והיא מסוגלת לכך וזה מתח אותה. אתם חושבים שבתכם יכולה להתמודד עם הקושי הזה, גם בגן וגם במפגשים אחר הצהריים? האם לפי מה שאתם רואים וחווים איתה, זה מחזק אותה ועוזר לה לפתח ביטחון, או שמא ההפך הוא הנכון? העיקרון החמישי והאחרון הוא כללים- כל משפחה צריכה להנהיג כללים בכל תחומי החיים. אם ההתנהגויות שלהן מתרחשות אצלכן בבית או במגרש המשחקים אתם יכולים להתייחס לכללים הנהוגים אצלכם בבית לגבי משחק עם חברים. כמו, אצלנו משתפים את.. מתפשרים, מוותרים לעתים ועוד. אני מבינה מפנייתכם שהחברות מעליבות את בתכם או לא מוכנות לשחק איתה והיא זו שחווה את הפגיעה. אני מקווה שהיא לומדת במסגרת המשפחה כללים של משחק תקין עם חברים (לעמוד על שלך, לוותר, להתחלק, וכו').
מקווה שהצלחתי לעזור, ולו במעט, בהצלחה!
 
לצפיה ב-'גם וגם'
גם וגם
08/01/2019 | 19:22
27
חשוב שתלמד להתמודד עם ילדות כאלה ומניעת הקשר לא תעזור במהלך היום בגן אבל בהחלט הייתי מחזקת גם קשרים אחרים בצורות שונות...
 
לצפיה ב-'אירוח: טיפול במחלות חורף באמצעות תרופות הומאופתיות'
אירוח: טיפול במחלות חורף באמצעות תרופות הומאופתיות
05/12/2018 | 13:14
2
ביום ד', בין השעות 20:00-22:00, נארח בפורום את אבי לבנט, מומחה להומאופטיה
 
 
על האירוח
 
טיפול במחלות חורף כגון שיעול, שפעת והצטננות, באמצעות תרופות הומאופתיות.
ההומאופתיה היא שיטת ריפוי טבעית, עדינה, יעילה ובטוחה, אשר מותאמת אישית לכל אדם על פי המאפיינים הייחודיים שלו ברמה גופנית ונפשית. הטיפול ההומאופתי יעיל בפתרון של בעיות גופניות, רגשיות ומנטאליות ,הן כרוניות והן אקוטיות. הטיפול יוצר שינוי רחב היקף, שורשי ומעמיק אשר השפעתו ניכרת לטווח ארוך ברבדים שונים של חיי המטופל.
 
 
על המתארח
 
אבי לבנט, עוסק בתחום הטיפול על גווניו השונים מעל 20 שנה, ומתמחה בהומאופתיה יותר מעשר שנים. במהלך השנים הללו למדתי תורות ושיטות שונות במקומות שונים בעולם מטובי המומחים בכל תחום.
תחום זה של עיסוק הינו תהליך התפתחות אינסופי המוביל אותי כאדם, באופן מתמיד, לגבהים חדשים, תחומים מגוונים, דינאמיות רגשית ומנטאלית אשר ממנה אני יוצר תהליך אישי וייחודי, עבור כל אחד מהאנשים שמגיעים אלי לטיפול.
ניסיוני הרב, עם מגוון רחב של מחלות וקשיים בתחום הגופני והרגשי, מאות רבות של מטופלים, ארגז כלים רחב, ומסירות רבה לעבודה ולמטופלים שלי, מאפשר לי לעזור לאנשים שונים בהרבה מאוד תחומים.
 

העלו את שאלותיכם על גבי שרשור זה כבר עכשיו!
לצפיה ב-'תשלום לביביסיטרית עבור סד"ג של 18+ שעות (כולל לילה)'
תשלום לביביסיטרית עבור סד"ג של 18+ שעות (כולל לילה)
15/10/2018 | 10:34
6
42
שלום,
כמה אמורים לשלם לביביסיטרית (אזור רמת גן) לשני ילדים (4.5, 8)+ כלב להוצאה מהגן ומבית הספר ושהייה איתם כולל בלילה, עד למחרת בבוקר (לקיחה לגן ולבית הספר) ? הילדים הולכים לישון ב - 20:30~, השכמה 06:00~ (תתכן גם השכמת לילה קצרה (-: ).
יום טוב ותודה רבה מראש על התשובות (-:
לצפיה ב-'אצלנו זה כ 30-40 לשעה'
אצלנו זה כ 30-40 לשעה
20/10/2018 | 13:29
5
31
תלוי בגיל הבייביסיטר וכו ....
מציעה לשאול גם בפורום הורים לפעוטות ופורום הורים לילדי יסודי. אולי יהיו מנוסות ממני
לצפיה ב-'תודה על העצה + מוודאת ש - 30-40 ש"ח לשעה 'סופרים' גם בשינה ?'
תודה על העצה + מוודאת ש - 30-40 ש"ח לשעה 'סופרים' גם בשינה ?
21/10/2018 | 08:44
4
29
עדן תודה רבה. אשאל גם בפורומים הנוספים שהצעת.
 
הביביסיטרית בת 21. רק מוודאת - אצלכם זה 30-40 ש"ח לשעה כולל 'ספירת' שעות הלילה כשעה רגילה ?
 
יום טוב ושבוע טוב
 
לצפיה ב-'ליותר מיום'
ליותר מיום
23/10/2018 | 19:15
3
65
בדרך כלל עושים איזה שהוא תחשיב גלובלי שנשמע הגיוני לכל הצדדים.
לדוגמא, אם מדובר על 24 שעות מתוכן 12 שעות הן בלילה, אפשר לומר למשל שעל 12 שעות משלמים 40 שקלים ומוסיפים עוד סכום ללילה שהוא סביר אך כמובן לא 40 שקלים...
נאמר 600 שקלים לכל הזמן.
אבל את גם מתארת מצב שהם בגן. על הזמן הזה מן הסתם לא צריך לשלם לה אלא אם היא מצופה לעשות דברים בבית בזמן הזה...
מקווה שגם בפורומים נוספים יוכלו להיות לך לעזר מניסיון ההורים באזורים השונים.
לצפיה ב-'עדן תודה רבה + חידודים והתחבטויות '
עדן תודה רבה + חידודים והתחבטויות
24/10/2018 | 17:59
2
24
עדן, תודה רבה.
 
ברור היה לי שעושים תחשיב שאינו בהכרח מכפלה של שעות. הדילמה אכן היתה לגבי כמה משלמים ללילה. לגמרי לא התייחסתי לשעות הגן/בית ספר (שהרי אז, הביביסיטרית כבר משוחררת הביתה. זה רלבנטי ל - 24 שעות).
 
אכן השאלה היתה גם על הדילמה של כמה משלמים ללילה (הנחתי עשר שעות לערך משמונה בערב עד שש בבוקר, נניח בלי השכמות ביניים של הילדים). האם 100 ש"ח ללילה לא נמוך מדיי - שהרי זה כאילו 10 ש"ח לשעה. נכון שהביביסיטרית אמורה לישון בלילה, אבל עדיין, זה לא הבית/המיטה שלה, היא לא בדיוק משוחררת בזמן הזה לעשות כרצונה.
לצפיה ב-'אם הילדים ישנים מ 8'
אם הילדים ישנים מ 8
24/10/2018 | 19:36
1
61
וקמים באזור 6, נאמר, נראה לי הגיוני לשלם 150 שח על הלילה ועל השאר את הסכום המוסכם.
בסופו של דבר זו איזו הערכה כללית לכל הזמן שנמצאת וזה צריך לצאת סכום הגיוני. לי נראה הגיוני לשלם כחצי מהתעריף על הזמן בלילה (למרות שכשתזמיני בייביסיטר כשתצאי בערב, תשלמי סכום מלא).
אם את מרגישה שצריך יותר או שהבייביסיטר מבקשת יותר וזה מקובל עליך, אז זה לשיקולך כמובן... 
לצפיה ב-'שוב תודה על המענה והסבלנות לענות לשלל החידודים '
שוב תודה על המענה והסבלנות לענות לשלל החידודים
25/10/2018 | 08:31
10
לצפיה ב-' מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית '
מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית
10/07/2018 | 11:52
4
 
 
ד"ר ומיילד מומחה ידבר איתך על כל לידה שהיא קצת אחרת, היכנסי עכשיו
 
לצפיה ב-'האם במעבר דירה יש אפשרות למישהו לחייב העברת רישום לגן חובה?'
האם במעבר דירה יש אפשרות למישהו לחייב העברת רישום לגן חובה?
19/05/2018 | 06:18
2
40
שלום
אנחנו לפני מעבר דירה עם ילד שעולה לגן חובה. המרחק בין הבתים אינו גדול אבל אזור הרישום משתנה. כרגע הילד בגן דו שנתי ויש לי העדפה ברורה שימשיך עוד שנה באותו גן.. האם יכולים לחייב אותנו לבצע העברת רישום לגן אחר? תודה
לצפיה ב-'בדרך כלל הם ירצו להעביר'
בדרך כלל הם ירצו להעביר
20/05/2018 | 14:46
28
בעיקר אם גם בית הספר שעולה אליו הוא אחר.
אבל מניסיוני, אם יש לכם סיבה טובה להשאיר אותו (לא להפריד אותו מהחברים) ואין שם בעיית מקום נוראית, אין סיבה שיכריחו לעבור.
לצפיה ב-'אם תשאירו את כתובת אחד ההורים בכתובת הישנה '
אם תשאירו את כתובת אחד ההורים בכתובת הישנה
03/09/2018 | 16:11
16
אז נשארתם באותו אזור רישום,
ובאותו גן, בית ספר וכו'.
הרבה יותר קל מלהתווכח עם פקיד עירייה אידיוט.
 
מבחינת הגן - מדובר בהעדפה:
אם יש בגן חוסר במקומות - העיריה תעדיף להעביר אותכם ולא להעביר ילד שגר קרוב,
וכאמור - להתווכח עם פקיד שמתעקש לעבוד לפי הנוהל - זה כמו לדבר עם הקיר
לצפיה ב-'תינוקת מסרבת להכנס לכסא בטיחות ברכב'
תינוקת מסרבת להכנס לכסא בטיחות ברכב
05/05/2018 | 17:19
2
65
שלום לכולם,
 
מזה כ-5 חודשים בתי בת שנה -3 חודשים מסרבת בתוקף להכנס לכסא הבטיחות ברכב. היא לא השתגעה על הנסיעות ברכב עוד קודם, אך בד"כ היתה נרגעת ונרדמת בנסיעות. כשהיא הגיעה לגיל בו למדה כי היא יכולה להתנגד, נהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי להושיב אותה בכסא הבטיחות - הוא מקשיתה את גבה "נוזלת" החוצה, נתפסת בכל דבר בידיה, כך שאי אפשר לחגור אותה. לפני כחודש הצלחתי להושיב אותה בכסא, כשהסחתי את דעתה ע"י ניגון הוידיאו שהיא אוהבת בטלפון ששמתי לפני הכסא, והיא התנהגה יפה מאד. בנסיונות שבאו לאחר מכן היא כנראה כבר הבינה את הטריק ושום הסחות דעת לא עוזרות. היא ילדה מאד דעתנית ועומדת על שלה גם בתחומים אחרים, אך כסא הבטיחות זה משהו שבו אנו לא מצליחים להתגבר.
 
אני בטוח שיש/היו עוד הורים רבים במצבנו :) נשמח לכל עצה לאיך מתמודדים ומתגברים על אתגר זה?
 
תודה!
לצפיה ב-'שאלה'
שאלה
06/05/2018 | 09:13
1
57
מה קרה בכל ה 5 חודשים האלה? בסוף הצלחתם להכניס אותה? או ויתרתם ונסעתם בלי חגורה?
לצפיה ב-'שאלה חשובה'
שאלה חשובה
07/05/2018 | 19:17
48
אז נבין יותר ואולי נוכל לעזור
לצפיה ב-'ברחובות - דרושה משלבת לשנת הלימודים הבאה'
ברחובות - דרושה משלבת לשנת הלימודים הבאה
16/04/2018 | 14:15
86
דרושה משלבת חמה ונעימה לשנת הלימודים הבאה לילד פיקח ומקסים בתפקוד גבוה העולה לכיתה א' ברחובות. תנאים מצוינים למתאימה. 
נא ליצור קשר במייל הבא: oryes222@gmail.com 
 
לצפיה ב-'ילד שאוהב לרוץ ופחות לשבת... איזה גן יכול להתאים? '
ילד שאוהב לרוץ ופחות לשבת... איזה גן יכול להתאים?
09/04/2018 | 13:40
2
59
שלום,
הבן שלי בן שנתיים וארבעה חודשים , קצת היפר אקטיבי, חמוד וחייכן,אוהב לרוץ ופחות לשבת ולשחק במשחקים..., האם גן רגיל יכול להתאים לו כדי שיוכל להפיק תועלת ממנו? 
 
תודה 
לצפיה ב-'על אילו חלופות חשבת?'
על אילו חלופות חשבת?
09/04/2018 | 14:13
48
מעבר לזה שבגילו זו התנהגות אופיינית למדי ולא משהו חריג והם בגן לומדים לשבת יותר יחד עם כולם מתי שצריך.
 
לצפיה ב-'ילד שאוהב לרוץ'
ילד שאוהב לרוץ
20/10/2018 | 11:09
29
סוזנה שלום,
אני גנן ילדים במקצועי, מנהל גן של חינוך מיוחד.
כל גן יכול להתאים לילדים שפחות אוהבים לשבת (אני נזהר מלכנותם היפר אקטיבים לשם כך צריך לעבור איבחון). הדבר החשוב ביותר עבור הילד אינו סוג הגן אלא איכותם ומקציועתם של אנשי הצוות החינוכי. חשוב שיהיו בעלי ידע וכלים שבעזרתם יוכלו לעזור ולטפח את ילדך.
במידה ואת חושבת שילדך "חסר מנוחה" באופן קיצוני מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה/התפתחות הילד ולבדוק האם קיים פער מסווים מבחינה התפתחותית, במקרים כאלו ניתן להמליץ על גנים של החינוך המיוחד כגון גן עיכוב התפתחותי.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים
אורי דון יחייא - עו
עו"ד אורי דון יחייא
יורה דעה- הכנה למבחנים מחוננים ופיתוח חשיבה יצירתית
יורה דעה- הכנה למבחנים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ