לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
83388,338 עוקבים אודות עסקים

פורום נשואים נשואות דתיים

ברוכים הבאים לפורום נשואים נשואות דתיים הפורום הזה נועד להיות בית לכל הנשואים והנשואות מכל סקאלת המגזר הדתי, לזוגות דתיים מאורסים, ולכל מי שמתעניין בטהרת חיי המשפחה היהודית. בואו לשתף, להתייעץ, לפרוק,להמליץ, להתלבט, לספר, לעדכן, לקטר, ללמוד וללמד על מנת שלכולנו יהיה כאן נעים, אנא שימרו על אווירה מכבדת לכולנו ובשורות טובות!

אודות הפורום נשואים נשואות דתיים

ברוכים הבאים לפורום נשואים נשואות דתיים הפורום הזה נועד להיות בית לכל הנשואים והנשואות מכל סקאלת המגזר הדתי, לזוגות דתיים מאורסים, ולכל מי שמתעניין בטהרת חיי המשפחה היהודית. בואו לשתף, להתייעץ, לפרוק,להמליץ, להתלבט, לספר, לעדכן, לקטר, ללמוד וללמד על מנת שלכולנו יהיה כאן נעים, אנא שימרו על אווירה מכבדת לכולנו ובשורות טובות!
הפורום לא פעיל
x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום נשואים נשואות דתיים !!
 

בס"ד

שלום לכולם,

הגעתם למקום הכי שווה בעולם הדתי, והחרדי.

לעולם הנישואין, 

עולם הנישואין הוא מרתק, יפה, מצחיק, עצוב, מיוחד, תשוקתי, וקשה.

בפורום הזה מדברים על הכול.

על מה שרע, על מה שטוב, על מה שקשה, על חינוך הילדים, טהרת המשפחה, רעיונות לפרשת השבוע כללי וחסידי.

בפורום יש קבוצות דיון על נושאין רבים שמעניינים לא רק את הציבור הדתי, אלא גם את הציבור החילוני.

מוזמנים תמיד לבקר בפורום החל משעה אחרי צאת השבת ועד שעה לפני כניסת השבת...

ביום, בלילה. מתי שנוח לכם.

כולכם מוזמנים לגלוש לכאן, להציע נושאים לדיון ולהביע דעתכם בכל נושא ועניין הקשור לחברה הדתית.

* יש לשמור על שפה יפה ולא פוגעת.

* בעלי השאלונים מחוייבים לבקש רשות ממנהל הפורום לפני כתיבת הודעה בכדי למנוע אי נעימות של מחיקת הודעה

* אין לפרסם על גבי הפורום

* יש להיצמד לתקנון האתר תפוז.

ברוכים הבאים וגלישה נעימה.

שוקו בת 

יחי המלך המשיח!!!

 

המשך >>

לצפיה ב-'התווספות כפתור עריכה חדש ב'
התווספות כפתור עריכה חדש ב|תפוז|
30/07/2014 | 13:37
4
אנו שמחים להודיע שהחל מהיום נוספה לפורומים אפשרות חדשה- עריכת הודעה|!|

ניתן לערוך את ההודעה עד רבע שעה מפרסומה (גם אם נוספו לה תגובות),

ולאחר מכן יהיה כתוב על גבי ההודעה שהיא נערכה.



|*| איך עורכים את ההודעה?|*|

לאחר פרסומה, יש לפתוח את ההודעה בפורום.

בשורה הכחולה שבתחתית ההודעה, בסופה (צד שמאל שלה) יופיע: ">עריכה".

לחיצה על "עריכה" יכניס חזרה לתוכן ההודעה ויהיה ניתן לערוך ולשנות אותה לחלוטין!



בכל עניין (טכני או כללי) ניתן לפנות אלינו באחת מהדרכים הבאות:

?    בשרשור המיועד בפורום משוב:  http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

?     במסר ל"הנהלת הפורומים"

?    למייל: forums@tapuz.co.il.
לצפיה ב-'מה תרצו שיהיה בדור הבא של הפורומים?'
מה תרצו שיהיה בדור הבא של הפורומים?
28/07/2014 | 13:21
5
אנו מתחילים בימים אלו  תהליך אפיון ועיצוב מחדש של הפורומים בפרדס ומאוד מעוניינים שאתם תהיו שותפים לו.

  
כרגע אנחנו ממש בתחילת התהליך ונשמח לקבל מכם הצעות... מה פורום החלומות שלכם?

|שמש| איפה בעיניכם החוזקות של הפורומים|?|  באילו דברים לדעתכם אסור לגעת|?|
|שמש| אילו פיצ'רים חסרים לכם|?| מה לדעתכם כדאי להוסיף|?|


אתם מוזמנים להגיב בפורום פורומים 2015

לצפיה ב-'עליית עמוד ההודעה החדש ב'
עליית עמוד ההודעה החדש ב|תפוז|
27/07/2014 | 12:01
5
גולשות וגולשים יקרים,
היום העלנו את עמוד הוספת הודעה החדש בכל הפורומים :-)

העמוד החדש כולל:
- עורך חדש בעמוד ההודעה שיאפשר הדגשת טקסט, לינקים, גדלי וצבעי פונט שונים.
- העלאת מספר תמונות  / סרטוני וידיאו / קבצים אחרים להודעה אחת.

בכל עניין (טכני או כללי) ניתן לפנות אלינו בשרשור המיועד בפורום משוב, במסר ל"הנהלת הפורומים" או למייל forums@tapuz.co.il.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

לצפיה ב-'פרשיה'
פרשיה
23/07/2014 | 15:19
2
22
פרשת מסעי  חוק וסדר
וְלֹא תְטַמֵּא אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ אֲשֶׁר אֲנִי שֹׁכֵן בְּתוֹכָהּ כִּי אֲנִי ה' שֹׁכֵן בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
פרשת מסעי מתרחשת בערבות מואב. היא מסיימת את ארבעים שנות המסע הקשה במדבר, החל מהיציאה ממצרים ועד הכניסה לארץ. עליהם עוד לשמוע את נאומו של משה, שהוא ספר דברים. לאחר רשימת המסעות בפרשה, התורה חוזרת על ההזהרה הכללית שעליה הוזהרו פעמים אחדות, ושעליה יחזור גם משה יותר מפעם אחת בספר דברים, והיא ההוראה להשמיד את עמי כנען ואת כל חפצי הפולחן שלהם. מעתה כל הפרשה עוסקת בענייני הנחלת הארץ: תחילה גבולות הארץ, אחר כך מי הם האחראים לחלוקה, מה הן ערי הלויים והערים שיקדישו לערי מקלט, ולבסוף – נחלת בנות צלפחד. אין ספק שהעם המגיע לארץ החדשה-ישנה אחרי שנות עבדות ושנות הנדודים הארוכות, מחכה לשבת במנוחה ולחיות חיים נורמליים, לגור בבית הקבע ולהתפרנס מיגיע כפיו.
רבות מהמצוות דומות לדרכי ההתנהלות שבני ישראל הכירו מההוויה המצרית ומעמי האזור, אולם הן קיבלו את האופי המיוחד לעבודת ה', והן שונות באווירה שהן יוצרות, בגישה שלהן לנסיבות ובכוונתן. כך היא המצווה להבדיל שש ערים מערי הלויים. ידוע שבעולם העתיק היו הרוצחים, בין בשוגג ובין במזיד, בורחים למקום פולחן, ושם לא נפגעו על ידי מי שרצה לנקום בהם. מהתנ"ך ידוע לנו שמשה ברח למדיין אחרי שהתברר לו שנודע שהרג איש מצרי, ולפני חזרתו למצרים ה' אומר לו: לֵךְ שֻׁב מִצְרָיִם כִּי מֵתוּ כָּל הָאֲנָשִׁים הַמְבַקְשִׁים אֶת נַפְשֶׁךָ (שמות ד,יט). קין היה נע ונד אחרי שרצח את הבל, אבשלום ברח לגשור אחרי שרצח את אמנון ועוד. בין המצוות הרבות שבפרשת משפטים יש לכך דוגמה: "וְכִי יָזִד אִישׁ עַל רֵעֵהוּ לְהָרְגוֹ בְעָרְמָה מֵעִם מִזְבְּחִי תִּקָּחֶנּוּ לָמוּת"(שמות כא,יד). הרי דוגמה אחת לכך שהיה מקובל שרוצח אוחז בקרנות המזבח, ולא כמטפורה, כדי לא להירצח ע"י נוקם.
אלו דוגמאות ממה שהכירו בני ישראל עד כה. התורה מודעת לכך, והיא כביכול אומרת: בואו ניתן לזה דרך משלנו. מובן שרצח הוא דבר נורא, והוא עלול להרתיח את דמם של הקרובים לנרצח, ולכן הם ידרשו "גאולת דם". נכון שיש מקומות שאליהם הרוצח יכול לברוח ולהרגיש מוגן, אבל בואו נטפל בזה בדרכנו, ולא בדרכי הגויים.
'הסדר החדש' אומר, שיש להבדיל ערים מיוחדות מתוך ערי הלויים, שלוש בעבר הירדן המזרחי ושלוש במערבי, והן תשמשנה ערי מקלט לרוצח בשגגה בלבד. לכן לפני הכניסה לעיר ייערך משפט, ולפיו ייקבע אם הרצח בוצע בשגגה או במזיד, ורק אם בוצע בשוגג יהיה הרוצח זכאי למקום מקלט. גואל הדם אינו רשאי לפגוע ברוצח בעודו בעיר המקלט. אין משפטי שדה, ואין לקיחת החוק לידיים. יש סדר ויש משפט, יש דין ויש דיין. חז"ל, כדרכם, הוסיפו פרטים נוספים לארגון ולסדר במדינה היהודית. מסכת מכות (י, עב) מציינת בהקשר לערי מקלט שבפרשת שופטים, "היו כותבין בפרשת הדרכים ומפנין הדרכין, שלא יהא בהן דבר שיאחר הבורח מן המרוצה..."
עיר המקלט איננה מקום מפלט בלבד, אלא גם מקום העונש, שכן לא ייתכן שאדם רצח, גם אם בשוגג, ולא יבוא על ענשו. לכן עליו להישאר שם בלי משפחתו ובלי הקרובים אליו (ובלי אמצעי הקשר הקיימים בימינו), עַד-מוֹת הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל (לה, כו). זהו נתק מוחלט, שעלול להימשך שנים רבות, והעונש- גם אם איננו קשה כמו גזר דין מוות- הוא קשה לרוצח וקשה למשפחתו.
ספר החינוך, בסיום דבריו על עיר המקלט בפרשתנו, אומר: "ונוהגת מצווה זו בשעה שישראל שרויין על אדמתן... ולעתיד לבוא, אחר ירושה וישיבה, מייד נקיים מצוות עשה זו, במהרה בימינו אמן".
ולנו לא נותר אלא להצטרף לתקוותו, שנזכה לגאולה במהרה, גאולה שתזכה אותנו בשופטי צדק ובהתנהלות חברתית תקינה, בין במגזר הפרטי ובין בציבורי, כי "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה..."
לצפיה ב-'yoelnd '
yoelnd
23/07/2014 | 17:27
10
תודה רבה ויישר כח
לצפיה ב-'קריאת השבוע - פרשת מסעי'
קריאת השבוע - פרשת מסעי
25/07/2014 | 09:49
7

לאחר הפסקה של שבועיים עקב צו 8, שמח לחזור. יהיו נא הדברים להצלחת חיילנו ולרפואתם השלימה של כל הפצועים ולע"נ של הקדושים שנפלו על הגנת העם והמולדת.

מוצאיהם למסעיהם - אל עצם התכלית

פרשת השבוע שלנו חותמת את ספר במדבר ולמעשה חותמת את התורה שבכתב, כאשר ספר דברים הוא בבחינת "הואיל משה באר את התורה", הסבר והרחבה לתורה שבכתב.

פרשת מסעי פותחת בפסוק: "אלה מסעי בני ישראל אשר יצאו מארץ מצרים לצבאותם ביד משה ואהרון". ונשאלת השאלה מדוע היה צריך לכתוב ולהדגיש שמסעות אלה היו ביד משה ואהרון והרי דבר זה ידוע?

אומרת לנו התורה אלה המסעות שעשו בני ישראל מיציאת מצרים ביד משה ואהרון ללמדך שלולא משה ואהרון לא היו יוצאים ממצרים. לא שלא היה באפשרותם לצאת אלא שלא היה ברצונם לצאת.
ובאה התורה וממשיכה: "ויכתב משה את מוצאיהם למסעיהם על פי ד' ואלה מסעיהם למוצאיהם" כשאנו מתבוננים בפסוק זה, יכולים אנו לראות שהתורה חוזרת על עצמה בחזרה הפוכה. בתחילה אומרת לנו התורה שמשה כתב את מוצאיהם של בני ישראל למסעיהם ולאחר מכן חוזרת התורה ואומרת לנו אלה מסעיהם למוצאיהם.

ונשאלת השאלה מה פשר חזרה הפוכה זו?

ועלינו להבין שישנן שתי אפשרויות לראות יציאה ממקום נתון והגעה למקום אחר. יש אפשרות לראות את היציאה כתכלית ולראותה כחשובה בפני עצמה ללא קשר עם עצם ההגעה למקום אחר. אך ישנה אפשרות אחרת לראות יציאה ממקום והגעה למקום אחר. וזאת הדרך שהתורה מבקשת מאיתנו לראות בה את יציאת מצרים והגעתנו לארץ ישראל. אין חשיבות ליציאה ללא תכלית ההגעה לארץ ישראל על כן התורה אומרת לנו בתחילה: "ויכתב משה את מוצאיהם למסעיהם על פי ד'" משה מצווה לכתוב ולהנציח את אותה הדרך שבה רוצה הקב"ה שנתיחס למוצאינו ולמסעינו. מוצא מצביע על מקום היציאה, בעוד מסע מצביע על עצם ההליכה לכיוון התכלית. ואומרת לנו התורה, שתכלית יציאתנו ממצרים היא לא בגדר מוצאות גרידא, יציאת מצרים בתור שכזאת לא חשובה ללא עצם ההגעה לארץ ישראל. וכדי להדגיש לנו זאת ממשיכה התורה ואומרת: "ואלה מסעיהם למוצאיהם" הסיבה העיקרית לכך שחטאו והתלוננו בני ישראל בזמן הליכתם במדבר על כך שיצאו מארץ בה היו אוכלים קישואים ועל סיר הבשר וכד' ובעטו בארץ חמדה, היא שלא הבינו דבר זה. לדידם המסעות נגרמו על ידי היציאות ולכן כתוב שהמסעות היו למוצאיהם.

ברור שישנה חשיבות גדולה לעצם היציאה ממצרים, אך רק אם היא מקושרת להגעה לארץ זבת חלב ודבש, ארץ אשר עיני ד' בה מראשית שנה ועד אחרית שנה.

וכפי שנאמר בסוף פרשתנו שחותמת את התורה שבכתב אולי כמסקנה שמבטאת את תכלית התורה (אמנם לאחר סיום זה ישנה פרשת בנות צלפחד ותגובת בני שבטן, על כך שלא תיסוב נחלה משבט לשבט, אך כפי שמלמדים אותנו רבותינו אין פרשה זו באה בתור תורה שבכתב, ואין היא ממדתו של משרע"ה, אלא באה היא בתור הנהגה שצריכה לשעה מכח חכמים שמכין ועונשין שלא לפי תורה וזה הדבר בעצם שכינה דוברת מתוך גרונו כפי שמוזכר בפסוק "ויצו משה את בני ישראל על פי ד'") "ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה כי הדם הוא יחניף את הארץ ולארץ לא יכפר לדם אשר שפך בה כי אם בדם שפכו ולא תטמא את הארץ אשר אתם ישבים בה אשר אני שכן בתוכה כי אני ד' שכן בתוך בני ישראל", כאשר אנו מגיעים לאותה התכלית של יציאת מצרים היא ארץ ישראל, עלינו לזכור את הדבר הפותח ומסיים בעצם את התורה שבכתב והם: חטאו של האדם כלפי אחיו ופסוקים אלה החותמים את התורה. קדושת החיים ואי התפשרות כלפי רוצחים ואיסור החנופה כלפיהם הם הדברים ששוזרים בתוכם את כללות התורה ובכך שאנו ח"ו מתחנפים לרוצחים אנו לא רק מטמאים את הארץ שבה אנו יושבים כמאמר הפסוק אלא מטמאים את שמו ברוך הוא כפי שאומר הפסוק "אשר אני שכן בתוכה" הקב"ה שוכן בתוך הארץ ובטמאנו אותה מחללים אנו גם את שמו.

שבת שלום ובשורות טובות
לצפיה ב-'שבת שלום וחודש טוב'
שבת שלום וחודש טוב
25/07/2014 | 09:17
8
שבת שקטה ורגועה!
שיחזרו חיילינו בריאים ושלמים במהרה!
לצפיה ב-'צריכה עזרה'
צריכה עזרה
23/07/2014 | 12:56
62
שלום.
התחתנתי בגיל די צעיר ..הבאתי חמישה ילדים מתוקים בהפרשים מאוד צמודים ונתתי את כל כולי לטיפול בילדיי .הייתי מסורה אליהם טוטאלית וויתרתי על החלומות הגדולים שהיו לי ,ויתרתי על המימוש העצמי שלי..ביטלתי את השימוש והיתרון בתואר שהשגתי בדם ,יזע ודמעות ,ביטלתי את מעגל החברים הקרובים שלי...ביטלתי את ההנאות הפרטיות שלי הכל עשיתי כדי לתת להם אמא במלא מובן המילה!!!מבחינתי זה היה הייעוד שלי...לפני חודש הגעתי לגיל 30 -גיל מיסתבר מלא תובנות על החיים..החלטתי הפעם לעשות משהו בישבילי ..להדליק בי ניצוץ שמיסתבר שכבה עם הזמן...לא למהר ללדת ילד אלא ללדת את עצמי מחדש ...לא להתמסר עד אובדן עצמי  לשיגרה השוחקת והמבטלת  ולעשות משהו עכשיו  בישבילי לפני שיהיה מאוחר מדי ,,ואחיה בתחושת החמצה גדולה שלבטח תביא מרירות...אני כל כך מפחדת להגיע לזה הזמן עובר מאוד מהר...ודי יותר מדי דחיתי את הקץ בישבילי.
לפני שבוע עשיתי מעשה ושלחתי קורות חיים ל20 מעסיקים,הייתי מאוד סקפטית ונטולת תקווה שמישהו בכלל ימשיך לקרא את הקורות החיים שמראות שיש לי חמישה ילדים ואני נטולת ניסיון תעסוקתי בתחום שלמדתי..אבל אמרתי לעצמי תעשי את שלך לפחות זה לא לשבת בחיבוק ידיים ולהרגיש פרזיטית..ולחלום על עולם שבו רואים אותי ואני באה בו לידי ביטוי....למרבה הפלא הגדול חזר אלי מעסיק אחד ..קבעתי איתו ראיון והלכתי בחשש ענקי עם תחושה שאיבדתי ושכחתי איך מדברים  בראיון  ואיך מנהלים בכלל את השיחה עם זר לי ... הייתי עם  בטחון בגובה הרצפה והרגשה שאני לא שווה ממש כי מלבד תעודה אין לי ניסיון פרקטי וזה היום מה שמדבר..וכל הניסיון שיש לי מיסתכם בזה שגידלתי את ילדיי.

ניכנסתי לראיון והמנהל קיבל אותי עם חיוך ונתן לי תחושה טובה ורגועה...מה שבאמת הרגיע אותי והוריד את מפלס החרדה הגבוה עניתי לו לעניין וברוגע למרבה הפלא...לא שיקרתי.אמרתי לי בדיוק מה עשיתי כל השנים האלו שהוא ביקש לדעת...ודיברתי בכנות..אחרי הראיון לא ציפיתי לכלום. למרבה ההפתעה הוא חזר אלי ואמר לי שהיתקבלתי ואני מתחילה לעבוד עוד שבוע הייתי בשוקק של החיים בחלומות הכי יפים שלי לא תיארתי לעצמי שמישהו בכלל יסתכל לכיוון שלי אחרי שנים ארוכות מחוץ לעולם העבודה.
עכשיו הבעיה שלי שאני מלאת חששות לעשות טעויות, אני מודעת מאוד לזה שחובת ההוכחה עלי ואני נימצאת במבחן גורלי של חיי ותחת זכוכית מגדלת של המעסיק בהתחשב בנתונים שלי..
אני בלחץ עושה  הרבה טעויות וכשאני מודעת לזה שאני בבחינה אני מיתבלבלת...אני מרגישה שכל הבטחון ביכולות  שלי  שהיה לי בעבר נעלם  לו עם השנים ,ולא בטוחה שהיכולות האלו עדין קיימים וחיים בי ואם יש להם איזה זכר ...התובענות והטוטאליות בגידול ילדי הביאה אותי לצערי הרב למקום שכבר שחכתי מי אני ומה אני ומה החוזקות והכישורים שקיימים בי שפעם היו לי מאוד ברורים ובטוחים ...תחושה שהאמון בעצמי ניסדק.ומאוד מפחדת לשדר את זה ולעשות טעויות שיקלקלו לי את הנס הזה שקרה לי

אשמח לשמוע מה דעתכם...תודה רבה!!!
לצפיה ב-' פורומים חדשים בתפוז '
|תו| פורומים חדשים בתפוז |תו|
17/07/2014 | 11:28
10
|קדימה| אנו שמחים לבשר על חידוש פתיחתו של פורום אוונסנס ואיימי לי|!|  בימים אלה איימי לי עובדת על מוזיקה חדשה.
בואו להתעדכן בכל מה שחדש אצל הלהקה הגוטית - רוקטיסטית>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| לפני יומיים היא צייצה בטוויטר ציוץ שהצליח לעצבן רבים, אבל עדיין אנחנו אוהבים לשמוע את המוזיקה שלה בבית, בנסיעות באוטו ובמסיבות
היכנסו עכשיו לפורום ריאהנה |!|

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| מכוכבת ילדים לילדה פרועה, אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה בשנה האחרונה בכל ערוץ אפשרי. ולכן פתחנו לכם את פורום מיילי סיירוס
בפורום תמצאו את כל החדשות והעדכונים החמים על מיילי ומי יודע אולי נצליח להביא אותה להופעה בארץ.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס כבר עכשיו לפורום של הראפרית המובילה ניקי מינאז'. ניקי עובדת בימים אלה על אלבום חדש ומשתפת פעולה כמעט עם כל אמן אפשרי!
בואו להתעדכן בכל הלהיטים שלה עכשיו בפורום>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
  

|קדימה| היא התחילה את דרכה בסרט "קאמפ רוק" והיום היא אחת הכוכבות הגדולות בארה"ב. עם אלבום חדש והשתתפות בסדרה המצליחה "גלי" האם היא בדרך אלינו?
בואו לדבר על זה בפורום של זמרת הפופ והשחקנית דמי לובאטו.

היכנסו לפורום כבר עכשיו >>
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
לצפיה ב-'פרשיה'
פרשיה
16/07/2014 | 15:23
21
פרשת מטות   האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?
בקשתם של שנים וחצי השבטים להשתקע בעבר הירדן נתקלה בתגובתו הזועמת של משה "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה"? (לב, ו). תגובה זו נשמעת לכאורה כמחאה נגד פגם מוסרי ששנים וחצי השבטים נגועים בו. לכאורה טוען משה שאין זה מוסרי שחלק מהעם יצא למלחמה, תוך נטילת סיכון לביטחונו האישי, בעוד שחלק אחר של העם יהנה מפירות אותה מלחמה אך לא יסכן לשם כך אפילו בן אחד מבניו. אכן אמירה זו שימשה ומשמשת את הטוענים נגד הפטור (או הפטור החלקי) שניתן לבני הישיבות משירות צבאי ומנטילת חלק במלחמות ישראל.
גם אם הטענה המוסרית במקומה עומדת (ועל כך להלן) הרי שאין היא נובעת מפשוטם של כתובים. אמירתו של משה אינה עומדת בפני עצמה אלא הולכת ומוסברת על ידו בהמשך. מיד לאחר הדברים המצוטטים טוען משה באריכות כי אי השתתפותם של שנים וחצי השבטים במלחמה לכיבוש הארץ עלולה להניא את לבם של בני ישראל "מעבור אל הארץ אשר נתן להם ה'" (לב, ז) וכתוצאה מכך להביא עליהם את חרון אף ה', כפי שקרה לאחר חטא המרגלים. נמצאת למד שמשה איננו טוען לפגם מוסרי בדרישת שנים וחצי השבטים, אלא לחשש מתוצאות הבקשה לרצונם של שאר השבטים לצאת לכבוש הארץ.
לצורך הדיון בפרשה אני מוכן לקרוא את דברי משה "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה" (שם) כטענה מוסרית, וזאת בניגוד לפשוטם של כתובים, כפי שאני מבין אותם. האם לפי קריאה זו ניתן לגייס את דבריו של משה כנגד הפטור הניתן לבני הישיבות? לדעתי גם קריאה כזו אינה יכולה לסייע. טענתו של משה היא טענתו של מנהיג המקובל על שנים וחצי השבטים וממילא אין הם יכולים להתעלם מדבריו ועליהם למצוא את הדרך הנאותה לשכך את כעסו. כך הם אכן עושים בהציעם לצאת חלוצים לפני המחנה ולהתיישב בעבר הירדן רק לאחר כיבוש הארץ. הטענה המוטחת כיום כלפי הציבור החרדי היא טענה של מי שבא מחוץ למחנה זה, וממילא היא מתקבלת בעוינות ובחשד. הציבור החרדי אינו סבור שהוא כפוף לטענות מוסריות מצד גורמים הנחשבים בעיניו ככופרים וממילא כאויבים. זהו ציבור הכפוף למנהיגיו והוא יעשה את מה שהם סוברים שהוא מוסרי ולא את מה שאחרים סוברים שהוא מוסרי.
כאמור לפי הקריאה השניה המוצעת קריאתו המוסרית של משה נענתה. מה היה קורה לו לא הייתה נענית? סביר להניח שמשה היה דוחה את בקשתם וכופה את דעתו בכוח על הסוררים, כפי שעשה בעבר. האם ניתן להיעזר בהיפותיזה זו ולהציע לפעול בכוח הזרוע או בכוח החוק, נגד הציבור החרדי על מנת לאלצו להתגייס לצבא?
למעשה כך אנו מנסים לפעול אך לדעתי סביר שדרך זו תוביל אותנו למבוי סתום, יותר משתוביל לפתרון הבעיה. כך סברו למשל חלק מהשופטים בבית המשפט העליון בדונם בעתירה נגד "חוק טל". עמדת המיעוט בבג"ץ זה הייתה "שסוגיית גיוסם (או אי גיוסם) של בני הישיבות החרדיות לצבא ההגנה לישראל היא, בראש ובראשונה, סוגיה חברתית מורכבת" וככזו ראוי לה שתלובן בנחת עם מנהיגיו של הציבור החרדי.
לסיכומם של דברים נראה שכל עוד לא קם לנו מנהיג כמשה המקובל על כל הציבור, לא נותרה ברירה אלא להידברות בין המנהיגים על מנת להגיע לפתרון מוסכם. בדרך כלל פשרה עדיפה ממלחמה.
לצפיה ב-'פרשיה'
פרשיה
09/07/2014 | 19:11
2
32
פרשת פנחס בנות צלפחד דוברות
פרשת פנחס כמו נלמדה ונלקחה (מלשון לקח) מהשבועות האחרונים של חיינו בארץ הזאת – אופי החיים פה, ההתמודדויות, המאבקים עם אויבינו וגם בינינו לבין עצמנו, כמו גם התאווה לשררה והשלכותיה, הקנאות, תכונות המנהיג ועוד... התלבטתי מאוד במה לבחור מתוך גלריית המצבים המופיעים בפרשה, ואז הגיעה אלינו הבשורה הקשה על מציאת גופות הנערים... ההלוויות, ההספדים קורעי הלב, וגם אמירת הקדיש של רחלי פרנקל, אמו של נפתלי ז"ל, כשהיא ניצבת ליד אישהּ ובנה.
רחלי פרנקל קידשה שם שמים ברבים, באמירתה ובעמידתה. רחלי מוכרת בפעילותה למען נשים במסגרות שונות, כיועצת הלכה, כמלמדת במסגרות מגוונות גמרא, הלכה ויהדות, כרבנית ב"בית הלל". תלמידת חכמים – מעידים עליה – למדנית ובקיאה. לכבודה חשבתי שמתאים ביותר שנשוב ונעסוק בבנות צלפחד, שגם הן לימדו אותנו פרק בעמידה איתנה, בעוצמה נשית ובאמונה בלתי מנוצחת.

פרשת בנות צלפחד היא עדות נאמנה למצבן של הנשים בתקופה הקדומה. אומות העולם בימים ההם התייחסו אל האשה כאל שפחה, שלא העזה אפילו בדמיון, לתבוע זכותה מן החברה אשר קיפחה אותה.
והנה התורה מקדישה פרשה שלמה לחמש הנשים המתייצבות "לִפְנֵי מֹשֶׁה וְלִפְנֵי אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן וְלִפְנֵי הַנְּשִׂיאִם וְכָל הָעֵדָה" (במדבר כז, ב). הן תובעות שוויון זכויות עם הגברים: "תְּנָה לָּנוּ אֲחֻזָּה בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִינוּ" (שם, ד). חז"ל הפליגו בשבחן ואמרו כי בנות צלפחד חכמניות הן, צדקניות הן. הם הדגישו ואמרו: "יפה כוח נשים מכוח גברים". הנשים היו גודרות מה שהאנשים פורצים – שאמר להן אהרן הכהן 'פִּרקו נזמי הזהב' ולא רצו הנשים ומיחו בבעליהן (במדבר רבה). הנשים לא השתתפו במעשה העגל וכן במרגלים שהוציאו דיבה... שהרי כתוב "מוֹת יָמֻתוּ בַּמִּדְבָּר וְלֹא נוֹתַר מֵהֶם אִישׁ" (כו, סה) – איש ולא אשה. האנשים אומרים: "נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה" (יד, ד) והנשים אומרות: "תְּנָה לָּנוּ אֲחֻזָּה". אמר להן משה: הלוא ישראל מבקשין לחזור למצרים ואתן מבקשות נחלה בארץ?! אמרו לו: יודעות אנו שסוף כל ישראל להחזיק בארץ.

וכך מתארים חכמים את המעמד התוסס, את הוויכוח הער והנמרץ בין הנשים ובין משה רבנו: ותקרבנה בנות צלפחד – חמשתן אמרו חמישה דברים. הראשונה אמרה: "אָבִינוּ מֵת בַּמִּדְבָּר". השנייה אמרה: "וְהוּא לֹא הָיָה בְּתוֹךְ הָעֵדָה הַנּוֹעָדִים עַל ה' בַּעֲדַת קֹרַח". השלישית אמרה:  "כִּי בְחֶטְאוֹ מֵת". הרביעית אמרה: "וּבָנִים לֹא הָיוּ לוֹ". החמישית אמרה: "לָמָּה יִגָּרַע שֵׁם אָבִינוּ מִתּוֹךְ מִשְׁפַּחְתּוֹ, כִּי אֵין לוֹ בֵּן". אמר משה: אי אפשר לבת לירש. אמרו לו: למה?! אמר להן: שאתן נקבות. אמרו לו: וכה אמרת משה רבנו שהואיל והזכר יורש? [אם כך] תתייבם אמנו לאחי אבינו שהוליד זכר שיירש. אמר להן משה: אי אפשר להתייבם, הואיל שיש לה בנות.אמרו לו: מה הוא זה שאתה עושה משה רבנו?! שנירש את אבינו – אין אנו בנים. שתתייבם אמנו – אנו בנים?! אותה שעה סילקו את משה. כיוון ששמע משה כן, מיד "וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת מִשְׁפָּטָן לִפְנֵי ה'". וכאמור, העמדה שנקט הקב"ה בוויכוח בין הנשים לבין גדול הנביאים: "כֵּן בְּנוֹת צְלָפְחָד דֹּבְרֹת נָתֹן תִּתֵּן לָהֶם אֲחֻזַּת נַחֲלָה".חז"ל מוסיפים: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה זו לפני במרום. שראתה עינן מה שלא ראתה עינו של משה. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

מבין השורות ניתן לחוש את הסיפוק הגדול של חז"ל מן הניצחון המלא של הבנות שהצליחו בחוכמתן לגבור על גְדול הנביאים והם מבטאים את המסר באגדה הבאה: ותקרבנה בנות צלפחד – כיוון ששמעו שהארץ מתחלקת לשבטים ולא לנקבות. נתקבצו זו על זו ליטול עצה. אמרו: לא כרחמי בשר ודם, רחמי המקום. בשר ודם – רחמיו על הזכרים יותר מן הנקבות, אבל מי שאמר והיה העולם – אין כן, אלא רחמיו על הזכרים ועל הנקבות, רחמיו על הכל, שנאמר: "טוֹב ה' לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו" (תהילים קמה, ט). מסקנתן של בנות צלפחד – שגובתה בהמשך בתשובתו של הקב"ה – היא שקיפוח האשה הוא מעשה ידי אדם ולא פרי הסדר שקבע בורא עולם.

בנותיו של צלפחד: מחלה, נעה, חֹגלה, מִלכה ותִרצה. ראשי תיבות שמותיהן: מנחמת – בבקשת הנחלה הן מבקשות נחמה על מות אביהן. תשובת משה: מחר נקבל תשובה חסדי מקום – אותן אותיות בסדר שונה. והתשובה היא: ""כֵּן בְּנוֹת צְלָפְחָד דֹּבְרֹת".

שנזכה לנחם ולהתנחם. שנזכה לרוגע ולשלווה, לשקט ולשלום בנחלתנו.
לצפיה ב-'yoelnd '
yoelnd
11/07/2014 | 08:51
14

בשורות טובות!
לצפיה ב-'יישר כח ובשורות טובות'
יישר כח ובשורות טובות
11/07/2014 | 17:03
14
לצפיה ב-'נשואה מכורה לסקס ?'
נשואה מכורה לסקס ?
10/07/2014 | 11:46
138
יש פה נשואה שמכורה לסקס ?
לצפיה ב-'פורומים מקצועיים חדשים בתפוז!'
|*|פורומים מקצועיים חדשים בתפוז!|*|
10/07/2014 | 10:59
9
|גלובוס|חולמים על נכס בארה"ב?
פורום השקעות נדל"ן בארה"ב קם על מנת לספק לכם את כל המידע בנוגע לרכישת נכס מעבר לים.
בארה"ב תהליך רכישת נדל"ן הינו קל ופשוט בהשוואה לארץ - כך שעל מנת להצליח צריך רק לדעת לעשות זאת נכון ולבדוק את כל הנתונים לפני הרכישה.

מנהל הפורום, מומחה בתחומו, יספק לכם את כל המידע והתשובות לשאלות עכשיו בפורום השקעות נדל"ן בארה"ב.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|בית| בואו לחדש את הבית! בפורום החדש צביעה בהתזה.
פורום צביעה בהתזה פועל על מנת לספק לכם מענה לכל השאלות שעלו לכם בנוגע לאלמנטים שברצונכם לצבוע מחדש כגון אלומיניום, שערים, דלתות ועוד.
בפורום ניתן לקבל מידע, לשאול שאלות, לקבל תמיכה בזמן התהליך ולהפוך את הצביעה לחוויה מהנה. מנהל הפורום הינו מומחה בתחומו וישמח לסייע בכל.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
לצפיה ב-'מבצע "צוק איתן" ב אנשים'
מבצע "צוק איתן" ב|תפוז| אנשים
08/07/2014 | 19:37
9
לאור ההסלמה בשעות האחרונות והיציאה למבצע "צוק איתן" החלטנו לפתוח למענכם את פורום מבצע "צוק איתן".
פורום זה יאפשר לכולנו לשפוך את הלב, להשאר מעודכנים בהתפתחויות האירועים.
אנא גלו אחריות ואנא אל תפרסמו מיקומים של נפילת טילים

אתם מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולהתעדכן בכל מה שקורה בשטח
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

בתקווה לימים שקטים יותר|@|
לצפיה ב-'תשמרו על עצמכם דרומים שלנו '
תשמרו על עצמכם דרומים שלנו
08/07/2014 | 07:00
14
לצפיה ב-'הי"ד לילדים ממש עצוב '
הי"ד לילדים ממש עצוב
01/07/2014 | 17:16
1
22
לצפיה ב-'לגמרי'
לגמרי
04/07/2014 | 16:16
19
זה היה שבוע דכאוני מותח ומרגיז.
עד מתי תשכל חרב, השב גמול על גאים
לצפיה ב-'שבת שלום, שבת שקטה לדרומיים ולכולם'
שבת שלום, שבת שקטה לדרומיים ולכולם
04/07/2014 | 10:33
1
12
לצפיה ב-'שבוע טוב ושקט '
שבוע טוב ושקט
06/07/2014 | 18:22
5
לצפיה ב-'קריאת השבוע - פרשת בלק'
קריאת השבוע - פרשת בלק
04/07/2014 | 09:14
1
6

יהיו נא הדברים עילוי לנשמתם הטהורה של קדושי עליון איל בן איריס תשורה, יעקב נפתלי בן רחל דבורה וגיל-עד מיכאל בן בת גלים הי"ד

האמת האמונה והרצון

כל התורה היא כולה קודש וכולה אמת, וכבר עסקנו בפרשת בלעם מבחינה זו, שאמרה התורה שהקב"ה הפך את הקללה לברכה. היינו שלמילים עצמן שבלעם השתמש בהן בכוונה לקלל נתן הקב"ה משמעות של ברכה. ולכן ניתן להבין ממה שהוא אמר מה היתה כוונתו.

מן הדברים האלו, אפשר להבין ולו במקצת, את משמעות המילים "תורת אמת". זה לא רק שהתורה היא אמיתית. אלא שמעבר לממד הזה, יש לשים לב לכך שלשונית המילה שהיא נסמכת היא התורה ולא האמת. ביחס בין התורה והאמת, המוחלט הוא האמת. וזאת אומרת שהתורה אומרת מה שהיא אומרת מפני שזו האמת, ואין זו האמת מפני שהתורה אמרה כך. האמת, הטוב, היושר, הצדק, הקודש, וכו' הם המקור של התורה ואין מקורם בתורה. התורה באה לגלות לנו דברים שהם מחוץ ומעבר לעולמנו. כשאנו מתייחסים לדברי התורה, עלינו לדעת שלא בגלל שהתורה דורשת מאיתנו התנהגות מסויימת ההתנהגות הזו היא טובה; אלא שבגלל שהתנהגות זו היא טובה התורה דורשת אותה מאיתנו.

מאי נפקא מינה? שגילוי הערכים ע"י התורה איננו כלל במדרגה אחת עם סוגים אחרים של ספרים דתיים אשר חסידיהם רואים  אותם כמקור של סמכות. ישנו א-ל אחד אשר פעם גילה רצונו לעמו בהר סיני והאירוע היה מספיק "אוניברסלי", כלל עולמי וכלל אנושי כדי שייאמר עליו במדרש:

"וישמע יתרו - מה שמועה שמע ובא ... ר' אליעזר אומר מתן תורה שמע ובא. שבשעה שנתנה תורה לישראל זעו כל מלכי האדמה בהבליהם שנאמר ובהיכלו כלו אומר כבוד. באותה שעה נתקבצו כל מלכי אומות העולם אצל בלעם הרשע. אמרו לו: בלעם, שמא המעשה זה עושה לנו כשעשה לדור המבול, שנאמר ד' למבול ישב וישב ד' מלך לעולם? אמר להם: שוטים שבעולם, כבר נשבע הקדוש ברוך הוא לנח שאינו מביא מבול לעולם שנאמר כי מי נח זאת לי אשר נשבעתי מעבור מי נח עוד על הארץ. אמרו לו: שמא מבול של מים אינו מביא מבול של אש מביא? אמר להם לא מבול של אש מביא ולא מבול של מים אלא תורה נותן הקדוש ברוך הוא לעמו ולידידיו שנא' ד' עוז לעמו יתן. כיון ששמעו כולם מפיו הדבר הזה ענו כולם ואמרו אחר כך ד' יברך את עמו בשלום ופנו והלכו איש למקומו. " (מכילתא פרשת יתרו מסכת עמלק פרשה א)

מדרש זה (יחד עם מדרשים אחרים שהם בעצם פרשנותם של התנאים על התורה) מבטא את העובדה שאם יש מקום לחשוב שאין אומות העולם מבינים את מה שמתרחש, יש להם אל מי לפנות: בלעם שהוא נביא אומות העולם המאוחדות מול ישראל. ומה עושה בלעם? הוא מצמצם את ממד מתן תורה הכלל עולמי לאירוע סתם ישראלי. וזאת אחרי שהוא חסם את דרכי התשובה שהיראה מעונש אלקי על מעשיהם התחיל לעורר. השלב הבא יבוא כארבעים שנה מאוחר יותר. הוא המסופר בפרשתנו. להפוך את מתן התורה לאירוע פרטי בין ד' לבין "ידידיו", זה לומר שרק כלפיהם היא רלוונטית. שאמתתה של התורה היא רק יחסית. ולפי סברה זו, אין באמת קשר מיוחד בין הקב"ה וישראל. לכן אפשר גם לנסות לרמות את ד' (בלילה אשר בו כתוב ש"ויקר א' אל בלעם") וגם להפעיל קסמים וכישופים (היום קרוב לודאי היה משתמש בכלי התקשורת…) כי רשעתו של בלעם היא למנוע שיכירו בכך שישנה אמת מוחלטת, שהטוב המוחלט קיים וזאת משום שידיעת האמת והטוב זמינה דוקא אצל ישראל.

וכאן אנו מגיעים לעומקם של הדברים. שאם אומות העולם לא ידעו, הרי בלעם הוא ידע. והמסקנה: ישנה אפשרות לדעת ובכל זאת לא להאמין. וישנה גם אפשרות להאמין ולדעת ולהתנגד לידיעה. כי ידיעה ואמונה אינם מספיקים. עוד צריך הרצון להסכים לטוב ולאמת. ואם ישאל השואל: איך זה אפשרי? איך ניתן להתנכר לאמת? והלא נאמר שבלעם היה נביא? על זה אמרו חז"ל על הפסוק "ויחבוש את אתונו" שהשנאה מקלקלת את השורה.  שנאתו של בלעם לישראל היא כל כך תהומית שהוא מעדיף לגרום לאבדון בנסיון לגרש את ישראל מן הארץ - היינו להשמידו מן העולם כדברי הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. אילו לא היה צריך לבקש את התורה מפי ישראל אז אולי, איך שהוא, היה אפשר לקבלה… אבל היות וישראל הם כוהני עולם ועל התורה כתוב כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה - יבקשו מפיהו, אין מקום בעולמו של בלעם לא לתורה ולא לישראל. לכן מדה כנגד מדה הוא נהרג, בעוד שזכה יתרו שמבני בניו ישבו בלשכת הגזית, בסנהדרין, אשר כל ענינו הוא לברר איך האמת המוחלטת והחד משמעית מוצאת את מקומה המדוייק במציאות הרב גונית והמשתנה.

שבת שלום ובשורות טובות!
לצפיה ב-'מיקי'
מיקי
04/07/2014 | 10:31
10
תודה
לצפיה ב-'פרשיה'
פרשיה
02/07/2014 | 14:47
1
12
פרשת בלק  קין, הקן, הקיני והקנאה  
"וַיַּרְא אֶת הַקֵּינִי וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר אֵיתָן מוֹשָׁבֶךָ וְשִׂים בַּסֶּלַע קִנֶּךָ. כִּי אִם יִהְיֶה לְבָעֵר קָיִן עַד מָה אַשּׁוּר תִּשְׁבֶּךָּ." (במדבר  כד, כא).
בלעם מתנה את מושבו האיתן של שבט הקיני באחיזת קינו בסלע. הנציב בפירושו ל "שים בסלע קנך" אומר: "ותקעו אהליהם בסלע, דהיינו חוזק של ישראל והוא כח התורה... והוא נבואה שבני קיני ישבו עם יעבץ ונהיו בעלי תורה ואח"כ יצא מהם יונדב בן רכב שידוע שנתברך שלא יהא זרעו כלה והמשיל ישיבתם בקן ולא בבית. משום שכך היה דרכם לשבת באהלים כמו קן שאינו קבוע במקום אחד" (העמק דבר כד, כא).
נשאלת השאלה מה הקשר בין הקיני לקיין, ומי הן הדמויות המאפיינות את שבט הקיני?
שלושת הדמויות – פנחס בן אלעזר, יעל אשת חבר הקיני, ויהונדב בן רכב, נקשרו כולם בקנאתם לקיום ברית ה' להצלת העם, ושלומו וכולם יקבלו שכר.

פנחס, הוא נכדו של פוטיאל ובנם של אלעזר ואחות ציפורה שהייתה מהשבט הקיני השייך לעם המדייני, רואה בקנאותו את הישראלי ואת המדיינית אשר נצמדו לבעל פעור והורג אותם. האם יש כאן תסביך 'אדיפוס' שהרי אמו הייתה אף היא מדיינית. ומה שכרו? "לכן אמור הנני נתן לו את –בריתי שלום והייתה לו ולזרעו אחריו ברית כהנת עולם תחת אשר קנא לאלהיו" (כה, יב-יג).

יעל הורגת את סיסרא, "ותקח יעל אשת חבר את יתד האהל ותשם את המקבת בידה ותבוא אליו בלאט ותתקע את היתד ברקתו ותצנח בארץ והוא נרדם ויעף וימת". סיבת בואו של סיסרא ליעל אשת חבר הקיני היא "כִּי שָׁלוֹם בֵּין יָבִין מֶלֶךְ חָצוֹר וּבֵין בֵּית חֶבֶר הַקֵּינִי" (שופטים .ד,יח), והיא מחליפה את הברית שנכרתה עם יבין בברית עם   ישראל. במעשה זה היא מושיעה את ישראל והופכת לגיבורת האומה. ומה שכרה על מעשה נועז זה? "ואני עתיד לתת שכר טוב למי שגודר את עצמו מהעברה כשם שנתתי ליוסף וליעל ולפלטי" (תנחומא, בראשית, דף כא), והיא גם מבורכת: "תברך מנשים יעל אשת חבר הקיני. מנשים באהל תברך" (שופטים ה, כה), ובזכותה תשקוט הארץ ארבעים שנה.

יהונדב בן רכב מוזכר לראשונה בספר מלכים כמי שהצטרף ותמך רעיונית ומעשית, במלך יהוא בעת שכינס בעורמה את כל נביאי הבעל למקום אחד והרג אותם. "וַיֹּאמֶר לְכָה אִתִּי... וּרְאֵה בקִנְאָתִי לַה" (מלכים ב, י, טו-טז). כאן נסגר המעגל ומודגש הדמיון לקין, ובהמשך לאחר כ- 200 שנה, מוזכרים צאצאיו של יהונדב, בהקשר של ציוויו של אביהם, והקפדתם הרבה לשמור את הציווי: "והוא נבואה שבני קיני ישבו עם יעבץ. ונהיו בעלי תורה, ואחר כך יצא מהם יונדב בן רכב שידוע שנתברך שלא יהיה זרעו כלה והמשיל ישיבתן בקן ולא בבית. משום שכך היה דרכם לשבת באהלים ולא בבית (העמק דבר, כד, כב). "וּבַיִת לֹא תִבְנוּ וְזֶרַע לֹא תִזְרָעוּ וְכֶרֶם לֹא תִטָּעוּ וְלֹא יִהְיֶה לָכֶם כִּי בָאֳהָלִים תֵּשְׁבוּ כָּל יְמֵיכֶם לְמַעַן תִּחְיוּ יָמִים רַבִּים עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתֶּם גָּרִים שָׁם... וַנִּשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוֹנָדָב בֶּן-רֵכָב אָבִינוּ, לְכֹל, אֲשֶׁר צִוָּנוּ"... ומה שכרו? – "לָכֵן, כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת--אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל:  לֹא-יִכָּרֵת אִישׁ לְיוֹנָדָב בֶּן-רֵכָב, עֹמֵד לְפָנַי--כָּל-הַיָּמִים" (ירמיהו לה א- יט). בשל אישיותו של יהונדב, שהיה מוכר כאיש דת קנאי, הוא צורף על ידי המלך למשימת החיסול של נביאי הבעל. חז"ל קשרו את בני רכב עם יתרו, בהסתמך על הפסוקים: "ומשפחות סופרים ישבו (ישבי) יעבץ תרתעים  שמעתיים שוכתיים, המה הקינים הבאים מחמת אבי בית רכב" (דברי הימים א, נה).

לסיכום, יש להבדיל בין קנאה לקנאה. קיין קנא באחיו והרג אותו שלא לשם שמים. קנאתם של פנחס, יעל ויהונדב היתה קנאה לשם שמים ולכן מכאן ואילך הם ידבקו ויתמזגו בעם ישראל, כנבואתו של בלעם, ושכרם על פי חז"ל, יגיע לאחר גלות אשור, כשצאצאיהם ישבו בלשכת הגזית "הרי כולנו היינו באותה עצה, ואיך זכו בניך (בני יתרו) לשבת במקום כה רם? אמר רבי נתן: "גדול הברית שנכרת עם יונדב בן רכב, מן הברית שנכרת עם דוד" (מכילתא דר' ישמעאל, ב).
לצפיה ב-'yoelnd '
yoelnd
04/07/2014 | 10:29
8
לצפיה ב-'בוקר טוב'
בוקר טוב
04/07/2014 | 09:21
33
בוקר טוב
מס הכנסה לוקח לנו אלפיי שקלים בשנה
מי שהמשכורת שלו מ6000 ש"ח
אני מוכן לעשות בדיקת זכאות בחינם!
תשאירו פרטים ואחזור אלייכם.
לצפיה ב-'זוגות דתיים שלא רוצים ילדים.'
זוגות דתיים שלא רוצים ילדים.
02/07/2014 | 16:09
61

לצורך כתבה, אני מחפשת זוגות נשואים, דתיים, שלא מעוניינים להביא ילדים לעולם.
מכירים כאלה?
אשמח אם תפנו אותם אלי [או אותי אליהם ] למייל - reut.mishelach@gmail.com

תודה רבה!
לצפיה ב-'בגד ים'
בגד ים
29/06/2014 | 13:59
6
107
אני רוצה ללכת לבריכה מעורבת עם הילדים. מחפשת בגד ים לדתיות במחיר שפוי או מכנס בגד ים של גברים שזה צנוע וחולצת בגד ים שלימה (כמו של גלישה) . היכן אפשר למצוא כאלה??
לצפיה ב-'מאמי'
מאמי
30/06/2014 | 18:02
5
82
הרב שלי אומר שאסור ללכת לבריכה מעורבת לפי ההלכה כי זה נחשב בית מרחץ. אבל חוף מעורב מותר
לצפיה ב-'ואם אני צנועה אז איזה בעיה יש בזה?'
ואם אני צנועה אז איזה בעיה יש בזה?
30/06/2014 | 20:03
47
לצפיה ב-'למה בריכה אסור וים מותר?'
למה בריכה אסור וים מותר?
01/07/2014 | 16:59
3
42
לצפיה ב-'כי'
כי
01/07/2014 | 18:34
2
60
בריכה מוגדרת הלכתית כבית-מרחץ.
ים לא.
זה כמובן לא אומר שאפשר ללכת לחוף מעורב עם ביקיני, אבל אם לבושים בצורה צנועה אין בעיה
לצפיה ב-'אבל המראות לא צנועות מגברים '
אבל המראות לא צנועות מגברים
01/07/2014 | 18:45
1
43
לצפיה ב-'לא הבנתי'
לא הבנתי
04/07/2014 | 16:02
43
גברים לא צנועים?

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

כהן, דקר, פקס וברוש - משרד עורכי דין
כהן, דקר, פקס, ברוש –

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ