לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2425524,255 עוקבים אודות עסקים

פורום פסיכומטרי

מטרת הפורום היא לסייע ולעזור בכל הקשור לבחינה הפסיכומטרית, ולשמש מעין "קבוצת תמיכה" לכל הניגשים לבחינה. בפורום יינתן מענה מקצועי לשאלות העולות מהגולשים בנוגע לנושאים שונים בבחינה, וכן בנוגע להתלבטויות כלליות הקשורות ללימודים גבוהים בכלל ולהכנה לבחינה הפסיכומטרית בפרט. בנוסף, בפורום יועלו מדי פעם בפעם הדרכות ועצות ללמידה, שאלות מאתגרות, עדכונים על הקורסים הנפתחים ב"שמשי פסיכומטרי", ועוד.
מוזמנים לתרום מידיעותיכם בפורום, ולהיות חלק מקהילת הפסיכומטרי הגדולה בישראל.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום פסיכומטרי

מטרת הפורום היא לסייע ולעזור בכל הקשור לבחינה הפסיכומטרית, ולשמש מעין "קבוצת תמיכה" לכל הניגשים לבחינה. בפורום יינתן מענה מקצועי לשאלות העולות מהגולשים בנוגע לנושאים שונים בבחינה, וכן בנוגע להתלבטויות כלליות הקשורות ללימודים גבוהים בכלל ולהכנה לבחינה הפסיכומטרית בפרט. בנוסף, בפורום יועלו מדי פעם בפעם הדרכות ועצות ללמידה, שאלות מאתגרות, עדכונים על הקורסים הנפתחים ב"שמשי פסיכומטרי", ועוד.
מוזמנים לתרום מידיעותיכם בפורום, ולהיות חלק מקהילת הפסיכומטרי הגדולה בישראל.
 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
 כל המידע הניתן בפורום זה הינו בגדר המלצה בלבד, וכך בלבד יש להתייחס אליו **
 אין לפרסם בפורום מידע עסקי ופרסומי על קורסי פסיכומטרי
המשך >>

לצפיה ב-'כמותי'
כמותי
20/04/2018 | 15:27
9
78
את השאלה הבאה נתנו לי בטבלה כמו בשאלות הכמיויות בפסיכומטרי:
תא ההערות: קופסת דגנים של 500 גרם עולה 25 ש"ח.
תא תשובה א': המבצע הענק: קופסת הדגנים הוגדלה ב-50% והמחיר נשאר 25 ש"ח.
תא תשובה ב': המבצע החם: מחיר קופסת הדגנים הוזל ב-50%.
איזה תא בטבלה הוא בעל ערך גדול יותר, תא א' או תא ב'?
לצפיה ב-'השוואה כמותית'
השוואה כמותית
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 00:30
8
46
שלום ספי,
 
אתה מציג כאן שאלה בסגנון "השוואה כמותית", סגנון שכבר לא קיים בבחינה.
 
ובעניין השאלה עצמה - חסר נתון בשאלה. מהם הגדלים שאותם מבקשים שנחשב? 
לצפיה ב-'השאלה היא מה המבצע שיותר משתלם.'
השאלה היא מה המבצע שיותר משתלם.
22/04/2018 | 11:32
7
34
המבצע בתא א' או המבצע בתא ב'?
המבצע החם או המבצע הענק?
לצפיה ב-'מה בדיוק השאלה'
מה בדיוק השאלה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 11:34
6
45
ספי, 
כדי שכל הגולשים יבינו איך ומה עונים, אנחנו צריכים לדייק בשאלה.
"מה המבצע שיותר משתלם" - לא יכולה להיות שאלה בהשוואה כמותית, כי בשאלות כאלה אנו נדרשים להשוות בין שני גדלים מתמטיים מסוימים. לכן שאלתי - אילו שני גדלים עלינו לחשב? 
מציע שתעלה כאן צילום של השאלה.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'נו, השאלה היא על המחיר x.'
נו, השאלה היא על המחיר x.
22/04/2018 | 12:01
5
40
וזו שאלת הכנה - שאמנם יותר קשה, אבל עוזרת להבין אחוזים. המתרגל אמר שחשוב שאני אתרגל אותה.
בקיצור אני צריך הדרכה.
הנה מבנה השאלה:
 
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 12:51
4
24
בטור א', הקופסה הוגדלה ב50%, ולכן כעת משקלה 750 גרם, ומחירה - 25 ש"ח.
בטור ב', משקל הקופסה נשאר 500 גרם אבל המחיר קוצץ בחצי - 12.5 ש"ח.
המבצע בטור ב' יותר "משתלם".
 
לצפיה ב-'תודה. אבל עדיין לא'
תודה. אבל עדיין לא
22/04/2018 | 12:57
3
21
לא הבנתי למה, מבצע ב' יותר משתלם?!
מה משווים כדי לדעת מה יותר משתלם?
הוא אמר לארגן את הנתונים בטבלה, אבל אני לא יודע מה הכותרות ומה הנתונים שבודקים?
לצפיה ב-'נראה שצריך לחפש את המחיר לגרם,'
נראה שצריך לחפש את המחיר לגרם,
22/04/2018 | 12:59
2
37
נכון?
אז מה החישוב אם כן?
לצפיה ב-'המשך תשובה'
המשך תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 13:12
1
63
איך יודעים שטור ב' יותר משתלם?
אם משלמים 12.5 ש"ח על 500 גרם, הרי שתמורת 25 ש"ח נקבל 1000 גרם..
ובטור א' קיבלנו תמורת 25 ש"ח רק 750 גרם...
 
ארגון הנתונים בטבלה עם כותרות וכו' - זה כבר אתה צריך לשאול את מי שהביא לך את השאלה הזאת מה בדיוק הוא רוצה ממך, כי כמו שרשמתי למעלה, זו לא שאלת פסיכומטרי.
לצפיה ב-'תודה רבה.'
תודה רבה.
22/04/2018 | 13:51
24
לצפיה ב-'אנגלית'
אנגלית
21/04/2018 | 17:13
2
101
נתקלתי במילה שאינני מבינה.
הסתכלתי במילון וקיבלתי את ההגדרה הבאה.
המילה היא:
avoke
ופירושה:
to call from or back again.
מה תרגומה בעברית?
לצפיה ב-'avoke'
avoke
21/04/2018 | 17:35
1
54
לדעתי,ומהיכרותי עם המילה avoke זה לעורר,מילים נרדפות : pose,arouse..
דוגמה : Bee's stab may avoke sharp pain.
לצפיה ב-'תודה, אבל שגית...'
תודה, אבל שגית...
21/04/2018 | 18:31
43
בכל מקרה תודה!!!
המילה evoke היא לעורר, להעלות. או גם: לזמן. (זימון כאן היא קריאה לאלוהות או לישות אסטרלית לתוך מעגל או להשתתף בטקס מאגי (=קסום, לא טבעי) או דתי.)
והמילה ששאלתי, avoke היא to call from or back again, שאין לי מושג מה פירושה.
האמת, הייתי רוצה שתגיב, אם ראיתי הודעה זו.
לצפיה ב-'שיפור הציון'
שיפור הציון
17/04/2018 | 15:37
1
104
היי
האם אתם משפרים ציון בקורס נוסף או באופן עצמאי? לוקחים הפסקה או ישר ללמוד שוב?כמה נקודות אני עשויה לשפר? 
לצפיה ב-'איך לשפר ציון'
איך לשפר ציון
( לעמוד שלי בתפוז )
20/04/2018 | 11:47
90
הי מאיה,
 
כדי לענות לך על השאלה, צריך לדעת עוד מספר פרטים:
 
באיזה מסגרת למדת בפעם הראשונה (קורס/עצמי)? 
כמה נקודות את צריכה לשפר?
מתי עשית את הבחינה האחרונה?
 
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
13/04/2018 | 22:16
1
71
איך מגדירים את האנלוגיה הבאה:
מיתולוגיה : משל.
התשובות לא בידי אבל חשבתי על התשובה הבאה:
רומי : רומא
רומי - רומא הקדומה
רומא - רומי החדשה

מיתולוגיה - משל קדום
משל - מיתולוגיה חדשה.
נראה לי שאני שוגה - אפשר התייחסות.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2018 | 23:24
36
שלום ספי
 
ההגדרה של מיתולוגיה היא: "מכלול ותולדות המיתוסים בחברה מסוימת". אני לא רואה קשר ברור בין "מיתולוגיה" ל"משל". 
אם ראית את האנלוגיה בספר פסיכומטרי כלשהו, שווה לבדוק בתשובות שבאותו הספר מהי בדיוק כוונת המשורר. על פניו האנלוגיה הזאת בעייתית מאד.
 
בהצלחה
לצפיה ב-'הבנת פסקה'
הבנת פסקה
09/04/2018 | 14:20
12
68
הייי שלום לכם ,אני כרגע קוראת מאמר לשיפור הקריאה שלי וההבנה במילולי
אני אשלח לעזרה בפסקה הזו , לא כך הבנתי אותה ניסיתי לסכם אותה אבל לא מצליחה אשמח לעזרה תודה .
"אריקסון סבר שבכל שלב בחיים נדרש האדם להכריע בין הקוטב של שמירת ריבונות ואוטונומיה אישית במקביל לשמירה על קשר וקירבה לאחר ,לבין הקוטב של ויתור על מוקד היוזמה והשליטה הפנימי ואובדן הסקרנות והיוזמה לקשר ."
 
ממש ממש אשמח לעזרה .
(כי כשקראתי את זה הרגשתי שאני קוראת מילה מילה ולא מצליחה לקשר בינהם וכלל למצוא את המשפט המרכזי)
 
((עוד דבר יש מקור ממנו אני יכולה לקרוא מאמר בעברית כמו האונברסיטה המשודרת חוץ מאתר גלילאו? ...))
 
תוודה וסליחה על החפירה ... 
 
 
לצפיה ב-'לפי דעתי הוא אומר את הדבר הבא :'
לפי דעתי הוא אומר את הדבר הבא :
09/04/2018 | 18:38
11
100
הוא חושב שבל מצב בחיים , אדם צריך להחליט בין שני מקרים שכביכול לא מסתדרים
זה עם זה  ( תקראי לזה מצבים נגדיים , הפוכים ) .
מצב א -שאדם ישמור על שלטון ועצמאות ששניהם השייכים לו באופן אישי , אבל במקביל
שיישאר בקשר עם אנשים אחרים בסביבתו .
מצב ב - עכשיו צריך להבין מה הכוונה במילים : ויתור מוקד היוזמה והשלטון הפנימי - איך זה מתקשר למה שנאמר מקודם בהקשר של השלטון והאוטונומיה ( עצמאות ) שזה מנוגד ? שכנראה במצב זה לאדם המתואר בפסקה אין כל כך חופש ושלטון מעצמו - אולי כי אנשים בסביבתו שולטים בו , ולכן בא החלק השני של המשפט ואומר : אובדן הסקרנות והיוזמה לקשר - כלומר בגלל שהאנשים האלה שולטים באדם המתואר בפסקה אז נמאס לו , והוא לא מעוניין בקשר איתם ( הרי אף אחד לא רוצה שיישלטו בו ) .מה גם שזה מתקשר לחלק הראשון של המשפט שאומר שאדם צריך לשמור על קשר עם אנשים בסביבתו .
אפשר לשאול מאיפה לקוח המאמר הזה ?
לצפיה ב-'מקור המאמר'
מקור המאמר
09/04/2018 | 19:41
10
50
תודה רבה לך
אני עכשיו קוראת את משכתבת אני מבינה לאט איך מתקשר .
לקוח מאתר הנקרא אלכסון מאמר ששמו "המשרד לטיפול בבדידות" יש בו מאמרים בכל מיני נושאים -חשבתי שזה מתאים לקורא לשפר את ההנבה שלי במילולי מקווה שזה יועיל .
לצפיה ב-'אני מקווה '
אני מקווה
09/04/2018 | 19:56
9
44
שלא הסתבכת עם ההסבר שלי שיצא די ארוך .
דרך אגב אשמח לדעת אם את מכירה אתרים באינטרנט שמספקים תרגול חינמי של
שאלות פסקה ( לא משנה לי מאיפה - העיקר לתרגל ) .
לצפיה ב-'תרגול נוסף לפסקה'
תרגול נוסף לפסקה
09/04/2018 | 20:42
8
39
אתרים שאני מכירה :יש את האתר GOOL שיש להם ספר חינמי להדפסה ..תרשום ספר בחינות גול 
תבחר באתר חשיבה מילולית ושם יש
בנוסףיש את האתר פסיכו psycho.co.il יש שאלות היגיון קצת מחזק מחליש אבל פסקה לא בטוחה שיש.
זיו כספי יש לו כמה קבצים של הבנת פסקה בחינם באתר.
בהצלחה לנו :)
לצפיה ב-'קודם כל תודה '
קודם כל תודה
09/04/2018 | 21:22
7
41
ידוע לי על Gool וזיו כספי . אבל יש עוד אתרים שמציעים שאלות פסקה בחינם ?.
(את מדברת על כמה שאלות פסקה שמצאת בזיו כספי ? (אני למשל מצאתי בסביבות ה-30 שאלות )) , ועל פסיכו הבנתי מחוות דעת ברחבי האינטרנט שמילולי זה לא התחום החזק שלהם .
 
לצפיה ב-'תרגול הבנת פסקה'
תרגול הבנת פסקה
( לעמוד שלי בתפוז )
09/04/2018 | 22:51
6
30
הי חברים,
שתי הערות חשובות בנוגע לדיון שלכם כאן:
 
1. תמיד טוב לקרוא מאמרים שונים, ולשפר באופן כללי את יכולות ההבנה שלנו. אבל כדאי לשים לב שלתרגול פסיכומטרי אנחנו צריכים להתרכז ולהתמקד בטקסטים שנכתבו לשם כך - לשם תרגול פסיכומטרי. המשמעות היא שגם אם החלטתם לקרוא "סתם" טקסטים שאין להם זיקה לפסיכומטרי - התועלת יכולה להתברר כגבולית וכחלקית, וכמובן שאם נתקעתם והסתבכתם בהבנה של טקסט כזה - הייתי מציע לא להתפלפל בו, משום שייתכן שהטקסט עצמו לא בנוי נכון, וכו'.  (בלי להתייחס ספציפית למאמר שאותו הבאתם כאן).
 
2. תרגול חינמי ברשת קיים, אך בצורה מוגבלת - במיוחד בתחום המילולי. משיטוט באתרים השונים, לא תמצאו יותר מכמה עשרות תרגילים.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'יש לך מושג '
יש לך מושג
10/04/2018 | 11:48
5
38
מאיפה ניתן לתרגל עוד שאלות כאלה ? .
חבל לי לתרגל כרגע את הסימולציות של המרכז הארצי ( אני רוצה לשמור אותם לקראת
בחינת מועד יולי ) .
האם הדרך היעילה ביותר לתרגול שאלות שכאלה ,זה רכישת החומרים של החברות המוכרות ביותר (יואל גבע , מכון 800 , וניב רווח ) ? .
תודה מראש !.
 
לצפיה ב-'איך לתרגל'
איך לתרגל
( לעמוד שלי בתפוז )
10/04/2018 | 13:23
4
47
האם אתה לומד במסגרת של קורס כלשהו? עם ערכת ספרים כלשהי?
לצפיה ב-'למדתי '
למדתי
10/04/2018 | 14:58
3
26
אבל , אני משפר את הציון שלי באופן עצמאי .
 
לצפיה ב-'שיפור הציון'
שיפור הציון
( לעמוד שלי בתפוז )
10/04/2018 | 15:26
2
35
א. אם זה "רק" שיפור ציון, כדאי לך לתרגל בעיקר את הנושאים שבהם איבדת הרבה נקודות במבחן הקודם. 
ב. אם בכל זאת חשוב לך לתרגל תרגול טוב וממוקד, כדאי להשיג ספרי לימוד ולא להסתפק בתרגול חינמי באינטרנט. אבל לפני שאתה משיג או רוכש ספרים, תבדוק עם עצמך באופן כללי כמה ספרים אתה צריך, באילו נושאים אתה זקוק לספרים, ואז תוכל לקבל החלטה מה בדיוק לעשות. 
לצפיה ב-'איך אני יכול לדעת '
איך אני יכול לדעת
10/04/2018 | 15:48
1
31
באיזה נושאים אני חלש ? הרי הציון בא בתור מקשה אחת,בכל אחת מתחומי
הבחינה , ואין פירוט לגבי הצלחתי בתת הנושאים שבבחינה (הבנת פסקה, צירופים , אחוזים, ניסוח מחדש באנגלית , וכולי ) .
עוד דבר אחד ששמתי לב והוא שתמיד שאני מתייעץ עם אנשים או מדריכים מה לעשות עם החלק המילולי , הם לא תמיד עונים בצורה ברורה , אבל לעומת זאת , בכמותי כן .
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
10/04/2018 | 17:33
45
א. ודאי שאין פירוט בציון. אך אם ניגשת לבחינה והתכוננת אליה, אתה אמור לדעת פחות או יותר מהם הנושאים החזקים שלך ומהם הנושאים הפחות טובים. ניתן לדעת זאת על פי ההיכרות שלך עם עצמך, על פי ציוני הסימולציות שלך, וכו'. 
למשל, יש מי שיודע שבאופן כללי בגיאומטריה הולך לו טוב ומהר, ולעומת זאת באלגברה הוא מסתבך, וכדומה.
 
ב. כשניגשים להיבחן פעם שנייה או שלישית לשפר את הציון, כדאי להיות ממוקדים ולדעת כמה נקודות עליי לשפר, ולהחליט באילו נושאים להתמקד. אין טעם ללמוד מהתחלה את כל הנושאים במידה שווה. 
למשל, אם אני יודע שעליי להשתפר ב30 נקודות, ואני יודע שלא השקעתי מספיק זמן וכוח בבחינה הראשונה בכתיבת המאמר ובתרגול של תרשימים - אז מן הסתם אחד הדברים המרכזיים (לא רק, כמובן) שאעשה הוא ללמוד ולתרגל כתיבת מאמר ותרשימים. וכך בכל מקרה ומקרה.
 
ג. לגבי ההרגשה שלך שלא עונים לך בצורה ברורה על החלק המילולי. באופן מהותי, הנושאים הכמותיים הם מוגדרים יותר וממוסגרים יותר - ברור לכולם מה זו שאלה במעגלים ומה זו שאלה בבעיות אחוזים. יש נוסחאות ויש כללים בכל תת-נושא שכזה. אפשר להקיף את הנושא בצורה מאד ברורה, וגם להתאמן עליו בצורה ממוקדת.
לעומת זאת, הפרק המילולי מעצם הגדרתו כבודק יכולות הבנה ותפיסה כלליות - הוא הרבה פחות מוגדר וממוסגר. תחת הכותרת הכללית "שאלות הבנה והסקה" ניתן לשלב כל כך הרבה סגנונות של שאלות. ולכן, גם תרגול של הנושאים האלה לפעמים מרגיש לנו קצת מנותק, קצת "באוויר". אולי זו ההרגשה שאתה מנסה לתאר?
 
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
05/04/2018 | 15:06
3
64
מה היא האנלוגיה הבאה:
לידה : כורעת ללדת.
אין לי מושג אין להגדיר אותה. אמרו לי לפני שמתסכלים בתשובות יש לנסות להגדיר את האנלוגיה, אבל מה אותה הגדרה.
גם אם שיטה זו לא נכונה, בכל זאת הייתי רוצה להבין את ההבדל בין השניים.
בנוסף, אין לי את אפשרויות התשובה, מאוד הסתבכתי באנלוגיה זו.
אז אם אפשר דוגמא לאנלוגיה מתאימה.
2. האם שיטת הגדרת המילים טובה יותר מאשר לא להגדיר את צמד המילים ולהסתכל ישר בתשובות?
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
( לעמוד שלי בתפוז )
05/04/2018 | 17:24
2
59
הי ספי,
 
בהחלט כדאי באנלוגיות להגדיר את היחס בין המילים לפני שמסתכלים בתשובות.
בשאלה שהבאת, הייתי מנסח כך: "כורעת ללדת היא מי שנמצאת לקראת/בתהליך לידה".
לצפיה ב-'קצת התבלבלתי..'
קצת התבלבלתי..
05/04/2018 | 23:19
1
24
הבנתי שמדובר ב-2 הגדרות למושג "כורעת ללדת":
1. לקראת לידה
2. בתהליך הלידה.
לדעתי, מדובר ב-2 הגדרות שונות לאותו מושג.
מה דעתך?
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
( לעמוד שלי בתפוז )
08/04/2018 | 21:32
21
ספי, 2 ההגדרות קרובות, וההבדל ביניהם ממש לא רלוונטי.
להזכירך, יש לפניך בשאלה 4 תשובות אפשריות. ממילא עלינו לעבור על התשובות ולבחון איזו תשובה מקיימת בצורה הטובה ביותר את היחס שמצאנו בצמד המקורי. כך שהדיוק האם מדובר "לקראת" או "בתהליך" הוא ממש לא חשוב.
לצפיה ב-'ערכת ספרי פסיכומטרי'
ערכת ספרי פסיכומטרי
02/04/2018 | 14:51
67
מוכר ערכת פסיכומטרי. הכוללת 12 ספרים חדשים לחלוטין+ 8 סימולציות.
הכול חדש לחלוטין.
למעוניינים פרטים leroy58@walla.com
לצפיה ב-'זווית היקפית וזווית מרכזית'
זווית היקפית וזווית מרכזית
25/03/2018 | 13:41
8
92
אם נתון לי שרק צלע אחת של זווית היא רדיוס, זה הרי לא מספיק להגיד שהזווית היא מרכזית?
האם יכולה להיות זווית היקפית שמורכבת מרדיוס וצלע שאינה רדיוס?
לצפיה ב-'זווית מרכזית'
זווית מרכזית
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2018 | 14:03
7
83
הי basenew,
 
ההגדרה של זווית מרכזית היא: זווית שכלואה בין שני רדיוסים.
ההגדרה של זווית היקפית היא: זווית שכלואה בין שני מיתרים.
 
מה בדיוק הכוונה שלך כשאתה כותב "צלע אחת של הזווית היא רדיוס"? אם הכוונה היא שהזווית כלואה בין שני ישרים, ואחד מהם מוגדר לך כרדיוס, אז אני לא מצליח לחשוב על אפשרות אחרת מלבד שהזווית היא זווית מרכזית.
 
בכל אופן, אם יש לך שרטוט מסוים שעליו אתה שואל את השאלה שלך, אני מציע שתעלה כאן את התמונה (יש לך אפשרות בכתיבת התגובה לצרף קובץ תמונה), וכך נוכל להבין טוב יותר את השאלה שלך.
בהצלחה!
לצפיה ב-'בדקתי,'
בדקתי,
27/03/2018 | 12:15
6
61
מכיוון שרדיוס מוגדר כקטע ממרכז המעגל להיקף, תמיד הזווית היא מרכזית מכיוון שמדובר במרכז המעגל. הזווית הרי מורכבת מ-2 רדיוסים, וזו ההגדרה של רדיוס.
לעומת זאת, השאלה שלי היא אחרת האם 2 מיתרים, שאחד מהם הוא קוטר יכול ליצור זווית היקפית?
את השאלה הזו הבנתי שניתן לשאול כי מכיוון שהקטע שהוא רדיוס מורכב ממרכז המעגל ומהיקף המעגל בקצוות, הרי אפשר להתייחס לקצה השני שלו (שאינו מרכז מעגל, או בשפה פשוטה - נקודה על היקף המעגל), ולמתוח ממנו מיתר וגם להאריך אותו כדי קוטר, ולבדוק איזו זווית נוצרת...
והאם היא היקפית?
לצפיה ב-'זווית היקפית'
זווית היקפית
( לעמוד שלי בתפוז )
27/03/2018 | 15:01
5
22
כאמור, זווית שכלואה בין שני מיתרים היא זווית היקפית. ואין זה משנה אם אחד המיתרים הוא קוטר.
 
לצפיה ב-'שאלה הנדסית'
שאלה הנדסית
27/03/2018 | 15:18
4
54
האם קיים גבול לזווית היקפית שאחת מצלעותיה היא קוטר?
מהו מספר המעלות המקסימאלי של זווית זו?
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
27/03/2018 | 15:22
3
29
היא חייבת להיות קטנה מ90 מעלות.
אבל כדי לעשות סדר - הואיל וזו לא שאלה פסיכומטרית, תכתוב במפורש האם אתה יודע את התשובה ומתכוון לסוג של חידה, או שאתה לא יודע את התשובה ואתה שואל כדי לדעת.
לצפיה ב-'אני ממש לא ידעתי את התשובה.'
אני ממש לא ידעתי את התשובה.
27/03/2018 | 15:36
2
43
תודה.
לצפיה ב-'שוב, תסביר איך הגעת לתשובה.'
שוב, תסביר איך הגעת לתשובה.
24/04/2018 | 12:50
1
28
ניסיתי להסביר את התשובה לחבר ונתקעתי.
מהו הזווית קטנה מ-90?
לצפיה ב-'זווית היקפית '
זווית היקפית
( לעמוד שלי בתפוז )
24/04/2018 | 15:45
4
הי ספי,
אנחנו מדברים על זווית היקפית שכלואה בין שני מיתרים, כאשר אחד המיתרים הוא קוטר. אם נשלים צלע שלישית לשני המיתרים האלה - נוכל לסגור משולש, שאחת הזוויות שלו (זווית אחרת מהזווית שעליה אנחנו מדברים בשאלה) היא נשענת על קוטר, ושווה 90 מעלות. ולכן, אם כבר יש לנו במשולש זווית בת 90 מעלות, הרי שהזווית שלנו תהיה חייבת להיות קטנה מ90.
לצפיה ב-'שרשור עצות וטיפים לשבוע האחרון לפני הבחינה'
שרשור עצות וטיפים לשבוע האחרון לפני הבחינה
( לעמוד שלי בתפוז )
21/03/2018 | 19:25
2
226
מה שלומכם, תלמידים?
איזו התרגשות! בעוד שבוע הבחינה הגדולה!!
 
בשרשור הזה נרכז עצות וטיפים ליישורת האחרונה של הלמידה לפני הבחינה.
יש לכם עצות מניסיונכם האישי? שתפו אותנו.
רוצים להתייעץ ולקבל מענה? שאלו אותנו.
 
ושיהיה לכולנו בהצלחה!
לצפיה ב-'פרק מילולי - ביטויים'
פרק מילולי - ביטויים
24/03/2018 | 00:47
236
השתמשו בביטויים מהפסיכומטרי ביום יום. נסו לחשוב איך להשתמש בשפה העברית, על מנת, ליצור שפה עשירה ופסיכומטרית. אם אתם מתביישים, חשבו כיצד הייתם משתמשים בביטויים כדי לחוות את דעתכם בפנקס או מחברת ואז בלי אומץ של שימוש - כיתבו את ה"מצב" ואת הביטוי המתאים.
באנלוגיות - נסו למצוא אנלוגיות בין מילים. למשל: במטבח, כיצד הייתם מתארים את הכלים וכיצד הייתם מצמידים לכל כלי מילת אנלוגיה מתאימה.
בסלון, אותו הדבר.
חפשו בעיתון - ביטויים שהייתם נותנים להם אנלוגיות.
אפשר לצרף להודעה זו אנלוגיות שמצאתם ולברר האם אתם צודקים? במידה ויהיו מספר אנלוגיות שמצאתם - שתפו גם אחרים במקומות נוספים (אם אלה חברים מהקורס וכדומה).
במתמטיקה - צאו למכולת ובדקו אם אתם מצליחים לחשב תרגילים. נסו לשתף אחים קטנים במתמטיקה, ותבקשו מהם להגיד להם תרגילים שונים ונסו לפתור אותם תחילה בעל-פה, ולאחר מכן בקשו מהם לחשב אותם במחשבון.
תרגילים שנתקעתם - ספרו עליהם בפורום.
מילים שעומדות על הלשון - לכל אחד יש מילים שעומדות על הלשון, לכן נסו לכתוב אותם כאן ואולי יעזרו לכם ללמוד אותם יותר טוב.
דוגמאות:
מה פירוש הביטויים הבאים:
אבד עליו הכלח אם הוא היפוכו חדיש, לא נס ליחו.
לא משנאת המן אלא מאהבת מודרכי - בררו.
הביטויים הבאים שקולים:
1.על אחת כמה וכמה = בוודאי ובוודאי = לא כל שכן = היא הנותנת = קל וחומר = אף על פי כן = קל וחומר בן קל וחומר = יחד עם זאת.
2.מגס = קערית = אילפס.
לסיכום,
שאלות פשוטות, שאמורות לקחת פחות משנייה לפתור:
אם x קטן מ-y: מה יותר גדול (x ו-y ספרות): xy או yx
מה יותר גדול 5 + 7 או 8 + 4 או 6 + 7 או 8 + 7? (פה אולי יותר משנייה)
מה יותר גדול: זווית הנשענת על הקוטר או זווית הנשענת על זווית מרכזית כלשהי במעגל?
מה יותר גדול: זוית הנשענת על הקוטר או זווית הנשענת על זווית היקפית במעגל.
נסו לפתור. בהצלחה!
לצפיה ב-'כמה סימולציות כדאי לעשות?'
כמה סימולציות כדאי לעשות?
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2018 | 12:46
625
אחד הדברים שאנחנו אוהבים לעשות לקראת הבחינה הוא לפתור סימולציות. 
האם טוב לפתור סימולציה? כמה סימולציות כדאי לפתור?
 
כדאי לשים לב שיש לסימולציה יתרונות וחסרונות.
יתרונות:
- התרגלות לעבודה במשך שעות רצופות מול פרקי הבחינה.
- בדיקה מה מצבנו כעת, ובאיזו רמת ציון אנחנו נמצאים.
חסרונות:
- "מבזבז" המון זמן תרגול.
- לא בהכרח מתמקד בנושאים שבהם אנחנו רוצים להתמקד ולהשתפר. 
- עלול להכניס אותנו ללחץ מיותר ולמתח, בגלל ההתעסקות המרובה בציון.
 
המלצה:
עשו סימולציות, אך במינון שפוי.
בשבוע זה, עשו לכל היותר 2 סימולציות, לא באותו היום. התייחסו לסימולציה כאל תרגיל שמדמה עבורכם את משך הזמן שבו תעבדו בבחינה. אל הציון שקיבלתם בסימולציה התייחסו בערבון מוגבל וביחס המתאים - לא להתרגש מדי, לשום כיווון.
 
שיהיה בהצלחה!
לצפיה ב-'שימוש בסטופר'
שימוש בסטופר
26/03/2018 | 17:58
3
72
היי בחמיישיי הבחינה סופסוף
השאלה שלי היא האם להשתמש בסטופר או לא ..? כי ההתעסקות איתו מרגיש שזה גוזל זמן ...חשבתי להפעיל אותי במשך 3 שעות בלי להפעיל כל פעם מחדש מה את חושבים ? כשאני עושה פרק בלי סטופר אני מצליחה נכון על יןתר משום מה ...
אני חשבתי אולי להתשתמש רק לחיבור לחצי שעה .. ומקסימום אני אשמתמש ב5 דק אחרונות שמקריאים  הבוחנים .
לצפיה ב-'שימוש בסטופר בפסיכומטרי'
שימוש בסטופר בפסיכומטרי
( לעמוד שלי בתפוז )
26/03/2018 | 18:19
2
57
הי שלום אביבה,
 
לא ממש הבנתי את השאלה, ומה הבעיה שבה את נתקלת כשאת משתמשת בסטופר.
בדרך כלל ההנחיה העקרונית והכללית היא בוודאי להשתמש בסטופר (וגם לתרגל כך) כדי להיות מודעים למשך הזמן שעובר, ולהפעיל שיקול דעת במהלך הבחינה האם להזדרז, האם לדלג, האם לנחש וכו'.
אם באופן נקודתי את יודעת שאצלך השימוש בסטופר רק מזיק - אל תשתמשי בו. 
לצפיה ב-'סטופר'
סטופר
26/03/2018 | 20:49
1
53
מרגישה שאצלי זה מכניס אותי ללחץ שאני משתמשת בסטופר .
וגם שאני עושה בלי סטופר מגיעה לתושובות נכונות  גדול יותר
לצפיה ב-'סטופר'
סטופר
( לעמוד שלי בתפוז )
26/03/2018 | 21:15
46
אביבה, עם העובדות אני לא מתווכח.
אם את בטוחה שעבודה בלי סטופר מסייעת לך להגיע לתוצאות טובות יותר - אז תעבדי בלי סטופר.
לצפיה ב-'שאלה בכמותי '
שאלה בכמותי
26/03/2018 | 11:21
1
74
 
הבחינה עוד כמה ימים, סוף סוף ניהיה אחרי!
אשמח לעזרה כיצד אפשר לגשת מהר לשאלה הבאה
לצפיה ב-'שאלה במעגלים'
שאלה במעגלים
( לעמוד שלי בתפוז )
26/03/2018 | 11:32
59
הי מעיין, בהחלט ימים אחרונים לפני הבחינה. שיהיה לך בהצלחה!
 
ולשאלתך:
א. נגדיר מהו השטח האפור: שטח המעגל הגדול פחות שטח המעגל הקטן-הפנימי.
ב. מהנתון שלפנינו, אנחנו יכולים להסיק שהרדיוס של המעגל הגדול הוא גדול פי 2 מהרדיוס של המעגל הקטן. וממילא, השטח של של המעגל הגדול גדול פי 4 מהשטח של המעגל הקטן. אם כן, השטח של המעגל הגדול הוא 16 פאי.
ג. 16 פאי פחות 4 פאי  = 12 פאי. תשובה (2) היא הנכונה.
לצפיה ב-'משולשים'
משולשים
23/03/2018 | 21:50
1
62
מה מבין 2 המשפטים הבאים נכון יותר:
1. כל המשולשים הם חצי ריבועים.
2. כל המשולשים הם חצי מקביליות.
איך מסבירים (או מוכיחים) את המשפט הנכון יותר?
לצפיה ב-'תשובה למשולשים'
תשובה למשולשים
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2018 | 12:39
19
שלום ספי, 
 
א. נשים לב שריבוע הוא סוג של מקבילית. כלומר, אם המשפט הראשון נכון - אזי גם המשפט השני בוודאות נכון. לעומת זאת, אם המשפט השני נכון - אז המשפט הראשון לא בהכרח נכון.
ב. נצייר משולש כלשהו, ונוסיף על גביו (על הצלע הגדולה ביותר) משולש זהה, כך שנקבל מרובע. איזה מין מרובע קיבלנו?
לצפיה ב-'אשמח לפיתרון השאלה הבאה - ושיהיה בהצלחה לכולם '
אשמח לפיתרון השאלה הבאה - ושיהיה בהצלחה לכולם
21/03/2018 | 11:32
3
122
השאלה היא בעצם כמה דפים יש? 
לצפיה ב-'הצבת תשובות'
הצבת תשובות
( לעמוד שלי בתפוז )
21/03/2018 | 12:31
49
שלום אלון,
 
מהשאלה עולה כי היקף כל משושה הוא 6a, והיקף כל משולש הוא 3a.
 
כעת, ניתן בשאלה זו להציב תשובות ולבחון איזו תשובה תתאים לנתונים שבשאלה. נסה לעשות זאת. מה קיבלת?
לצפיה ב-'דרך אחרת להגיע לתשובה'
דרך אחרת להגיע לתשובה
27/03/2018 | 10:01
1
31
דרך שעבורי היא יותר אינטואיטיבית ויותר מהירה.
 
מכיוון שמספר הדפים עליהם מסורטט משושה שווה למספר הדפים שמסורטט עליהם משולש, אפשר לחלק את כל הערימה לזוגות דפים שעל אחד יש משושה ועל אחד יש משולש.
סכום ההיקפים בכל זוג הוא 9a - משולש 3a ועוד משושה 6a.
 
כלומר יש 50 זוגות דפים כאלה (450 חלקי 9), ובסה"כ 100 דפים.
לצפיה ב-'תשובה מצוינת'
תשובה מצוינת
( לעמוד שלי בתפוז )
27/03/2018 | 15:04
43
יפה מאד. חשיבה נכונה, ותשובה נכונה.
לצפיה ב-'מכירת ערכה חדשה של ניב רווח'
מכירת ערכה חדשה של ניב רווח
20/03/2018 | 16:34
63
היי,
 
מוכרת את הערכה של ניב רווח לניגשים פעם ראשונה- הכל נקי וחדש (עטוף) כולל סטופר כמובן.
מוכרת כי לא צריכה לגשת בסוף , כבונוס אתן את כל הערכה של אחד על אחד מתנה - כתוב שם אבל רק בעפרון בחלקה והיא גם מעולה.
 
ערכה חדשה עולה 1600 ש"ח, מוכרת ב-1200 ש"ח (!!)
נמצאת בחיפה או במרכז אפשר לתאם. נא לפנות רק בנייד - 0548048187 בסמס או בטלפון - כל הקודם זוכה !!!!!!
לצפיה ב-'פרקי מילולי '
פרקי מילולי
18/03/2018 | 13:33
6
196
שלום,
 
אני צריכה עזרה איך להתמודד עם קריאת מלל מרובה ... שמתי לב בסימולציות שאחרי שאני עושה פרק מילולי אני פחות מרוכזת אני מנסה כמה שיותר להיות מפוקסת אהל לא מצליחה להיות מרכוזת בשאר הבחינה .
באנגלית אין לי בעיה כמותי גם אין הרבה לקורא,,.
 
מה אתם ממליצים לי לעשות ? מה יכול לעזור לי להיות מרוכזת בשאר הבחינה ?
 
חשבתי אולי לעזות כל יום שעה של רק מילולי על סטופר ככה הראש יתרגל לקורא הרבה ... או שלא כדאי ?
אני באמת לא יודעת מה לעשות (עוד שבועיים הבחינה ... )
 
תודה לכל העונים
לצפיה ב-'הבנת הנקרא בפרק המילולי'
הבנת הנקרא בפרק המילולי
( לעמוד שלי בתפוז )
18/03/2018 | 14:31
5
101
הי אביבה, ותודה על השאלה.
 
האם הבעיה היא לאורך כל הפרק המילולי? או בעיקר בחלק האחרון שבו מופיע האנסין?
לצפיה ב-'מילולי'
מילולי
18/03/2018 | 19:40
4
69
שלום שמשי
 
זה אחרי פרקי מילולי, כשאני מסיימת פרק אחד מילולי ואז עוברת לפרק השני גם במילולי
אז בפרק השני בדרך כלל מרגישה קושי להתרכז... אם נניח היו מביאים לי אותו ללא סימולציה סתם פרק מילולי נפרד אני כן אצליח אבל שזה מילולי אחרי מילולי ממש מאבדת את זה..  
מה לעשות,?  
אתה חושבת שאני אם אני אעשה 3 פרקי מילולי ברצף זה יתרגל את המח לקרוא יותר ולהיות מרוכז..?  או סתם בזבוז זמן?  
 
סליחה על הההודעה הארוכה.
תודה רבה לך
לצפיה ב-'תרגול מילולי'
תרגול מילולי
( לעמוד שלי בתפוז )
18/03/2018 | 21:24
3
73
הי אביבה,
 
באופן כללי, כן, תרגול יכול לעזור לך ולסייע לך להתמודד עם העומס שאת מרגישה. אם תתרגלי 2 פרקים מילוליים ברצף, ואפילו 3 כאלה, זה יכול לעזור לך להסתגל לעניין.
אביבה, האם כבר תרגלת סימולציות? כמה? איך הרגשת בהן?
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
18/03/2018 | 22:20
2
63
 
הי
תודה לך על התשובה
כן תירגלתי כמה יש לי המון עוד מה לשפר.. אם זה רלוונטי הטעיות שלי בפרק אחד הם כמותי : 6  מילולי: 7 אנגלית :7.
לא יודעת כמה אצליח לשפר בשבוע אבל נקווה לטוב!
לצפיה ב-'תרגול נוסף'
תרגול נוסף
( לעמוד שלי בתפוז )
18/03/2018 | 22:47
1
53
יפה, התוצאות טובות מאד.
בהחלט אפשרי להשתפר בזמן שעוד נותר לבחינה.
פתרי פרקים שלמים ברצף בתוך מסגרת של זמן, נתחי את העבודה שלך, ונסי להפיק לקחים ולתקן.
 
וכמובן.. אם יש לך שאלות נוספות - מוזמנת בשמחה לשאול כאן!
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'תוודה רבה לך '
תוודה רבה לך
19/03/2018 | 19:48
35
אני  אתרגל עוד
לצפיה ב-'תרנגולות ופרות'
תרנגולות ופרות
18/03/2018 | 10:46
3
105
שאלה מתרגול:
"ל-19 פרות ותרנגולות יש ביחד 54 רגליים. כמה פרות וכמה תרנגולות יש?".
לצפיה ב-'בעיית ניסוי וטעייה'
בעיית ניסוי וטעייה
( לעמוד שלי בתפוז )
18/03/2018 | 10:58
67
ספי, תודה על השאלה..
 
האם תוכל לצרף לכאן גם את 4 התשובות האפשריות?
 
אפשר כמובן לפתור את השאלה הזו גם ללא תשובות - על ידי בניית משוואה, אבל בשאלות מהסוג הזה (בעיות ניסוי וטעייה) ייתכן מאד שנעדיף לפתור על ידי הצבת התשובות.
לצפיה ב-'התשובות הן:'
התשובות הן:
18/03/2018 | 11:12
1
33
א) מספר התרנגולות גדולות יותר ממספר הפרות.
ב) מספר הפרות גדולות יותר ממספר התרנגולות.
ג) מספרם של הפרות והתרנגולות שווה.
ד) אף תשובה אינה נכונה.
לצפיה ב-'אחת הדרכים לפיתרון - '
אחת הדרכים לפיתרון -
( לעמוד שלי בתפוז )
18/03/2018 | 11:20
35
היות ואין בתשובות מספרים מוחלטים, לא נוכל להשתמש בדרך של הצבת תשובות.
 
כן הייתי משתמש בטכניקות הקשורות לממוצעים:
- לפרה יש 4 רגליים. לתרנגולת יש 2 רגליים.
- אם מספר הפרות היה זהה למספר התרנגולות, הרי שבממוצע לכל בעל חיים היה 3 רגליים.
- כאשר נכפול 3 ב19 בעלי חיים שלפנינו, נקבל 57. 
- היות ונתון לנו שיש רק 54 רגליים, ניתן להסיק מכך שהתרנגולות (שלהן יש 2 רגליים) "מושכות" את הממוצע לכיוונן, ובמילים אחרות: יש יותר תרנגולות מפרות.
לצפיה ב-'סוף סוף יש איפה לשאול- מיואשת'
סוף סוף יש איפה לשאול- מיואשת
14/03/2018 | 15:07
2
424
מבקשת עזרה מה השיטה המהירה והטובה לפתור כאלו שאלות
איך עליי לגשת לזה?
איך לא להתבלבל במה שמבקשים ממני?
אני מאוד מיואשת!!!! זו שאלה שאפילו לקרוא ולהפנים קשה לי מבחינת ריכוז והבנה, כאשר כתוב "מה לא נכון"
גם אם אצליח זה ייקח לי זמן יקר לא?
 
 
לצפיה ב-'שאלות היגיון'
שאלות היגיון
( לעמוד שלי בתפוז )
14/03/2018 | 17:56
1
121
הי ענבר, ברוכה הבאה לפורום, תרגישי חופשייה לשאול פה כמה שאת רוצה וצריכה :)
 
אכן, לפעמים שאלות היגיון נראות "מאיימות", לפעמים בצדק, ולפעמים אין באמת סיבה...
בשלב ראשון, נסי לקרוא רק את הנתונים שבשאלה, ללא התשובות המוצעות לך.
וודאי שהבנת את הכתוב. לא הבנת? קראי שוב (בשאלות מסוימות כדאי להיעזר בתרשים או בסכמה כלשהי שתקל עלייך את ההבנה).
רק לאחר שסיימת לקרוא את נתוני השאלה ואת מרגישה שהבנת את מה שכתוב, גשי לשאלה עצמה ולבדיקת התשובות.
 
כשהשאלה היא "מה לא ייתכן", פירושו של דבר הוא ש-3 תשובות הן בעצם נכונות כשלעצמן, ועלייך לסמן את המשפט שהוא לא נכון, שהוא לא אפשרי.
עברי על התשובות לפי הסדר, וחשבי על כל תשובה האם הדבר אפשרי או לא.
 
כשנעבור על התשובות, נגלה שהתשובה היחידה שיש לנו סיבה לפסול אותה, היא תשובה 3. כלומר, לא ייתכן שרק 3 טענות נכונות. שימי לב שיש כאן ארבעה משפטים שקושרים בין 5 בנות. ברגע ש3 טענות נכונות, ולא משנה איזה 3 מהטענות, חייב להיות שגם הטענה הרביעית נכונה. 
 
בהצלחה!
מנחם
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
24/04/2018 | 12:50
26
תתחילי בלקרוא את השאלה ולהבין אותה, אח"כ תביני מה אמרו לך באפשרויות ומה זה אומר (נתנו לך שזאת בכיתה של זאת וזאת בכיתה של זאת משמע כולן באותה כיתה)
 
שאלו אותך מה לא נכון, תלכי על דרך השלילה.. אפילו תציירי לך את זה, לי זה עזר.. כמו שאמרו מעלי תשובה 3 לא הגיונית כי לא יכול להיות שאם 3 טענות נכונות אז הטענה הרביעית לא נכונה...
 
בשאלות כאלה קשור לקרוא טוב ולא להלחץ...
לצפיה ב-'סתם שאלה,'
סתם שאלה,
10/03/2018 | 17:14
1
80
האם אפשר על-ידי אקסיומות פיאנו להוכיח שמינוס a כפול מינוס b שווה ל-a כפול b?
לצפיה ב-'אלגברה בפסיכומטרי'
אלגברה בפסיכומטרי
( לעמוד שלי בתפוז )
10/03/2018 | 22:37
77
שבוע טוב ספי, שמח לראות אותך כאן בפורום. ברוך הבא :)
 
"אקסיומת פיאנו" איננה חלק מהמבחן הפסיכומטרי.
מטרת רוב הגולשים כאן בפורום, וכן מטרת הנהלת הפורום היא להתייחס ולהתעסק רק בנושאים הנוגעים ישירות לבחינה הפסיכומטרית - לתכנים שבה, ולצדדים הבירוקרטיים הכרוכים בה.
כמו כן, ניתן לשאול שאלות כלליות על קבלה ללימודים, התלבטויות כלליות, וכדומה.
 
שיהיה בהצלחה!
לצפיה ב-'שאלה בבעיות הסתברות - מוזמנים לנסות את כוחכם..'
שאלה בבעיות הסתברות - מוזמנים לנסות את כוחכם..
( לעמוד שלי בתפוז )
08/03/2018 | 09:28
9
350
מדי פעם נעלה כאן שאלה באחד הנושאים שבבחינה. אתם מוזמנים לנסות את כוחכם. כל תשובה חייבת להיות מנומקת.

והשאלה שלנו להיום עוסקת בבעיות הסתברות.

***

כאשר יוסי הארכיאולוג חופר חפירה באתר - הסיכוי שלו למצוא ממצא חשוב הוא 2/5.
יוסי ערך 3 חפירות שונות. מה הסיכוי שלפחות ב-2 מהחפירות הוא ימצא ממצא חשוב?

(1) 12/125
(2) 24/125
(3) 36/125
(4) 44/125
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
11/03/2018 | 16:46
6
81
2/5*2/5*3/5+2/5*3/5*2/5+3/5*2/5*2/5+2/5*2/5*2/5=3(2/5*2/5*3/5)+2/5*2/5*2/5=3*12/125+8/125=36/125+8/125=44/125.
לכן התשובה היא (4) - 44/125.
לצפיה ב-'לדעתי אפשר לענות על השאלה בלי חישוב'
לדעתי אפשר לענות על השאלה בלי חישוב
12/03/2018 | 12:48
2
73
אפשר לעשות אלמינציה בסיסית שהתשובה היא 4 כיוון שההסתברות שיצאו 2 מתוך 3 חפירות עם ממצא הוא גבוה יחסית...

זה נכון?
לצפיה ב-'לא, כי זה לפחות 2, לא 2'
לא, כי זה לפחות 2, לא 2
12/03/2018 | 15:11
45
צריך לקחת בחשבון גם את האפשרות שימצא ממצא חשוב בכל השלוש. התעלמת מפרט חשוב בשאלה ולכן סביר להניח שהיית טועה.
לצפיה ב-'לא הבנתי את ההיגיון'
לא הבנתי את ההיגיון
( לעמוד שלי בתפוז )
12/03/2018 | 16:06
60
שלום דני,
אמנם בפסיכומטרי אנחנו לעתים משתמשים ב"דרכי קיצור", אבל תמיד נעשה זאת בצורה מושכלת.
מה ההיגיון בהנחה שלך? שצריכה להיות תשובה גבוהה יחסית? ומי אמר שזו צריכה להיות התשובה הכי גבוהה מבין התשובות המוצעות?
לצפיה ב-'הסבר לתשובה'
הסבר לתשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
12/03/2018 | 15:57
2
59
סופרמן, תוכל להסביר מה עומד מאחורי כל אחד מהמספרים שכתבת?
במילים אחרות - אילו תרחישים לקחת בחשבון?
לצפיה ב-'הסבר'
הסבר
12/03/2018 | 16:06
1
57
תרחישים שנלקחו בחשבון:
מציאת ממצאים חשובים בחפירות הראשונה והשנייה אבל לא בשלישית
2/5*2/5*3/5
מציאת ממצאים חשובים בחפירות הראשונה והשלישית אבל לא בשנייה
2/5*3/5*2/5
מציאת ממצאים חשובים בחפירות השנייה והשלישית אבל לא בראשונה
3/5*2/5*2/5
מציאת ממצאים חשובים בכל שלוש החפירות
2/5*2/5*2/5
החישוב מתאר את חיבור כל התרחישים ולכן נותן תוצאה מדויקת.
לצפיה ב-'מושלם'
מושלם
( לעמוד שלי בתפוז )
12/03/2018 | 16:43
40
סופרמן, תשובה מושלמת :)
 
אכן עלינו לקחת בחשבון את כל התרחישים האפשריים (העונים על הגדרות השאלה), ולחשב את ההסתברות לקיומו של כל תרחיש. עשית את זה כמו שצריך. מצוין!
לצפיה ב-'פתרון קצר'
פתרון קצר
13/03/2018 | 18:04
1
69
2 מקרים:
ממצא חשוב ב 2 חפירות מתוך 3:
 (N choose K) כפול (2/5) בריבוע כפול (3/5). N=3, K=2. לכן סך הכל 3 כפול 12 חלקי 125, שזה 36/125.
 
ממצא חשוב בכל 3 החפירות:
3/2 בחזקת 3, שזה 8/125.
 
סך הכל נקבל:
36/125+8/125 שזה 44/125.
לצפיה ב-'חישובי הסתברות'
חישובי הסתברות
( לעמוד שלי בתפוז )
13/03/2018 | 21:11
52
למישהי אנונימי, שלום :)
 
תשובתך יפה מאד ונכונה!
שים לב, שהדרך שלך כוללת מושגים ומונחים שלא לומדים בקורס פסיכומטרי.
 
 
לצפיה ב-'מבחן אמיר/אמירם'
מבחן אמיר/אמירם
06/03/2018 | 21:41
3
33
שלום לכולם.
רציתי לשאול - האם קיימים בשוק קורסים ייעודיים להכנה למבחנים האלה, או שהם ניתנים רק כחלק מקורס כולל של הכנה לפסיכומטרי?
(אישית, אני יודע שככל הנראה לקחת קורס שלם רק בשביל החלק של האנגלית זה כנראה מיותר ובזבוז, אבל מנסה לבחון את כל מגוון האופציות) 
 
תודה מראש, 
לצפיה ב-'הכנה למבחן אמיר'
הכנה למבחן אמיר
( לעמוד שלי בתפוז )
06/03/2018 | 22:56
2
39
שלום לשואל,
 
ישנם בשוק קורסים המכינים למבחן אמי"ר, אך לדעתי הם מיותרים לגמרי.
הרי אם יש לך צורך לגשת למבחן אמי"ר, עליך לשפר אוצר מילים באנגלית ולהכיר את מבנה הבחינה. כדי להכיר את המבנה של פרקי האנגלית אין צורך בקורס. שיפור אוצר המילים - ממילא נעשה באופן עצמאי בבית.
 
האם כבר ניגשת בעבר לפסיכומטרי?
האם עליך רק לשפר ציון באנגלית?
לצפיה ב-'הי, בוקר טוב'
הי, בוקר טוב
07/03/2018 | 11:07
1
28
רק אציין - אני לא שואל בשבילי אלא "בשביל חבר" שבדיוק בשלב בחיים שמתלבט על הנושאים האלה ואני מנסה קצת לעזור לו
 
הוא לא עשה פסיכומטרי, התקבל ללימודים במסלול כלשהוא שאינו דורש פסיכומטרי אלא על סמך בגרויות בלבד. עשה פעם אחת את מבחן אמיר"ם.
הוא חושב לגשת שוב על מנת לנסות להעלות את הרמה הנוכחית (ואני גם חושב שזה רעיון טוב..), קצת התלבטות בין אמיר או אמירם (אני אישית נוטה יותר להעדיף את אמיר, לא יודע למה...אני יותר אוהב את האופציה שיש לעבור בין שאלות ולחזור אליהן בשלב מאוחר יותר מאשר להיתקע אם שאלה מסוימת ואו שאתה יודע או שאתה לא יודע..)
אני אישית גם מסכים שקורס באנגלית זה דבר מיותר, הבעיה היחידה שאולי קורס היה יכול (לנסות) לפתור זה (אולי) את המסוגלות להושיב את עצמך כל יום ללמוד בבית בלי הסחות דעת, לכן אני מנסה לבחון את האפשרות הזאת גם אם אני חושב שהיא לחלוטין מיותרת.....  
 
 
לצפיה ב-'זו נקודה שלא תמיד שמים אליה לב'
זו נקודה שלא תמיד שמים אליה לב
( לעמוד שלי בתפוז )
07/03/2018 | 20:06
28
שים לב לדברים שכתבת - "אולי קורס היה יכול (לנסות) לפתור זה (אולי) את המסוגלות להושיב את עצמך כל יום ללמוד בבית בלי הסחות דעת".. 
לא מעט תלמידים חושבים כך, ולא שמים לב שאת רוב העבודה העצמית והתרגול העצמי הם יצטרכו בכל מקרה לעשות בזמנם החופשי בבית, ועליהם יהיה למצוא לכך זמן וכוח.
מילא בבחינה הכללית, שם יש יתרון במסגרת הלימודית שמקנה את החומר, ולא מעט תלמידים אכן זקוקים למסגרת זו.
אבל בלימודי אנגלית - היות ואין כאן יותר מדי "הקניית חומר", אלא יותר תרגול ושיפור אוצר מילים, וממילא רוב מוחלט של העבודה יהיה תרגול עצמי בבית של התלמיד, אני לא רואה כל יתרון בקורס פרונטלי למבחן אמיר.
 
אגב, אצלנו ב"שמשי פסיכומטרי" יש אפשרות ללמוד בצורה מקוונת את החומר התיאורטי הרלוונטי לפרקי האנגלית בבחינה. היתרון הוא שאין צורך לצאת לשם כך מהבית, ניתן לצפות בשיעורים ובהסברים בכל זמן ומכל מקום, וכמה פעמים שרק רוצים. וכמובן, גם החיסכון הכספי הוא מאד משמעותי.

מנהל/ת הפורום

אודות:
מנחם שמשי, בן 35, נשוי ואב לחמישה. בעל תואר שני בחינוך במערכות למידה וטכנולוגיות למידה (בהצטיינות יתרה). בשנת 2014 השתתף בחידון התנ"ך למבוגרים, והוכתר
עוד...

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

מנחם שמשי - מנהל פורום פסיכומטרי
שמשי פסיכומטרי

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ