לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2413124,131 עוקבים אודות עסקים

פורום פסיכומטרי

מטרת הפורום היא לסייע ולעזור בכל הקשור לבחינה הפסיכומטרית, ולשמש מעין "קבוצת תמיכה" לכל הניגשים לבחינה. בפורום יינתן מענה מקצועי לשאלות העולות מהגולשים בנוגע לנושאים שונים בבחינה, וכן בנוגע להתלבטויות כלליות הקשורות ללימודים גבוהים בכלל ולהכנה לבחינה הפסיכומטרית בפרט. בנוסף, בפורום יועלו מדי פעם בפעם הדרכות ועצות ללמידה, שאלות מאתגרות, עדכונים על הקורסים הנפתחים ב"שמשי פסיכומטרי", ועוד.
מוזמנים לתרום מידיעותיכם בפורום, ולהיות חלק מקהילת הפסיכומטרי הגדולה בישראל.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום פסיכומטרי

מטרת הפורום היא לסייע ולעזור בכל הקשור לבחינה הפסיכומטרית, ולשמש מעין "קבוצת תמיכה" לכל הניגשים לבחינה. בפורום יינתן מענה מקצועי לשאלות העולות מהגולשים בנוגע לנושאים שונים בבחינה, וכן בנוגע להתלבטויות כלליות הקשורות ללימודים גבוהים בכלל ולהכנה לבחינה הפסיכומטרית בפרט. בנוסף, בפורום יועלו מדי פעם בפעם הדרכות ועצות ללמידה, שאלות מאתגרות, עדכונים על הקורסים הנפתחים ב"שמשי פסיכומטרי", ועוד.
מוזמנים לתרום מידיעותיכם בפורום, ולהיות חלק מקהילת הפסיכומטרי הגדולה בישראל.
 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
 כל המידע הניתן בפורום זה הינו בגדר המלצה בלבד, וכך בלבד יש להתייחס אליו **
 אין לפרסם בפורום מידע עסקי ופרסומי על קורסי פסיכומטרי
המשך >>

לצפיה ב-'מחפש מורה פרטי ללימוד פסיכומטרי כמותי/מילולי'
מחפש מורה פרטי ללימוד פסיכומטרי כמותי/מילולי
22/05/2018 | 14:32
1
7
היי
 
מחפש עבור אחותי עם לקוי למידה מורה פרטי מנתניה לפסיכומטרי בחלק הכמותי והמילולי
לצפיה ב-'לימוד פרטני לפסיכומטרי'
לימוד פרטני לפסיכומטרי
( לעמוד שלי בתפוז )
22/05/2018 | 20:53
5
שלום מרדכי,
 
שלח לי בבקשה מסר בפרטי, ואנסה לעזור לך.
 
מנחם
לצפיה ב-'איפה כדאי לעשות קורס...'
איפה כדאי לעשות קורס...
22/05/2018 | 20:41
1
9
היי אני שוקלת לעשות קורס פסיכומטרי אצל יואל גבע...
אני צריכה לקבל בפסיכומטרי מעל 740. התייעצתי עם יואל גבע והמחיר שנתנו לי לאחר הנחה הוא בסביבות ה9000.
רציתי לשאול אם מישהו ניסה את הקורס של יואל והאם הלימודים באמת איכותיים.
בנוסף רציתי לשאול אם גם לכם לקחו כזה מחיר גבוהה...ואם יש הבדל בין הסניפים של יואל גבע מבחינת איכות הלימודים.
תודה רבה 
לצפיה ב-'מחיר קורס פסיכומטרי'
מחיר קורס פסיכומטרי
( לעמוד שלי בתפוז )
22/05/2018 | 20:51
6
הי מור, 
 
1. אין שום הצדקה בעולם לשלם 9000 ש"ח על קורס פסיכומטרי.
2. איכות של קורס פסיכומטרי לא נקבעת לפי המחיר שלו.
 
במקומך, הייתי שואל את עצמי שאלות אחרות לגמרי:
1. האם אני באמת צריכה 740? לאיזה מסלול לימודים?
2. האם אני יכולה לקבל 740? אני מבינה את המשמעות של ציון גבוה כל כך?
לאחר מענה על שאלות אלה, הייתי מחפש את המסלול הנכון ביותר להתכונן לבחינה, אבל כאמור למעלה - בשום פנים ואופן אין טעם וצורך לשלם 9000 ש"ח על הכנה למבחן.
לצפיה ב-'חברים עזרה !'
חברים עזרה !
14/05/2018 | 15:59
1
24
בביקורת מסעדות בעיתון "האדמה" נכתב: הסיבה לאינפלציית המסעדות
האוריינטאליות הפוקדת את לונדון, אינה אלא ניסיון פוסט-מודרניסטי לשלב את
המהגרים הרבים החיים בלונדון בתרבות הפנאי והמסעדות. ניסיון זה הוא כמו לעג לרש
, בשל מעמדם הסוציו-אקונומי של המהגרים החיים בלונדון רבתי. מי מהמשפטים הבאים דומה ברעיונותיו לרעיון המרכזי של הטקסט?
א- מסעדות המגישות אוכל יפני בלונדון, כדוגמאת סושי, מעסיקות מלצרים וטבחים
ממוצא ישראלי
ב- תחנת החדשות לדוברי הרוסית בישראל מעסיקה כתבים וקריינים ממוצא רוסי
ג- ההצגה "עולמו של אליעזר" המגוללת את סיפור חייו של אליעזר בן יהודה, מחיה
השפה העברית, מוצגת בשפה הצרפתית והאנגלית בלבד
ד- בתאטרון המרכזי של לונדון, מוצגת הצגה העוסקת בחייו של מהגר ממדינות המזרח
התיכון, הפתוח מסעדה המגישה מאכלים לונדוניים
לצפיה ב-'תשובה לשאלת היגיון'
תשובה לשאלת היגיון
( לעמוד שלי בתפוז )
17/05/2018 | 14:00
10
למען האמת, התשובות כאן לא ברורות לי לחלוטין.
אך אם אני צריך לבחור בכל זאת, הייתי בוחר את תשובה ג, היות וגם היא עוסקת ב"לעג לרש" כלשהו - להעביר את סיפורו של מחיה השפה העברית בשפה שאיננה עברית..
לצפיה ב-'רפוא לעם (אקדמיה לעם)-לא ממליצה'
רפוא לעם (אקדמיה לעם)-לא ממליצה
14/05/2018 | 08:44
3
34
 
בת שלי נרשמה לקורס אצלם. שלחו לה מייל על ביטול רישום כי לא חתמה חוזה (הייתה מאוד חולה הרבה זמן). לא החזירו אפילו שקל, אבל דבר יותר חמור-אין עם מי לדבר שם! פשוט לא חוזרים, התקשרנו מלא פעמים -הם מבטיחים לחזור ולא חוזרים. אז אם אתם נרשמים לשם, תהיו מוכנים לחוסר מוחלת של תקשורת מצדם. ממש אירגון לקוי של גנבים. מציגים כת עצמם כ״עוזרים״ לשיכבות חלשות אבל בו זמנית גונבים כסף מאותם חלשים. בת שלי (ילדה בת 18) גרה לבד עם חבר, עבדה קשה ושילמה על הקורס הזה-לא קיבלה שירות, ולא כסף בחזרה, ולא הזדמנות לפתור את הבעיה מול אירגון הזה-פשוט אין מענה שם!! קודם לקחה קורס בקידום-שם הכל מתקתק ותמיד יש מענה. 
 
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
( לעמוד שלי בתפוז )
17/05/2018 | 17:01
2
14
שלום ,
 
האם יש חדש? חזרו אליכם?
מה הבת עושה כרגע?
 
נשמע בהחלט סיטואציה לא נעימה.
לצפיה ב-'הם'
הם
18/05/2018 | 11:05
1
10
בסוף חזרו אליי במייל ארוך מאוד שלקח שעה לקרוא (לא עדיף ויעיל יותר להתקשר ל5 דקות?). לבת שלי הם אף פעם לא חזרו, כנראה בגלל שהיא ילדה בת 18 חסרת עונים. אליי חזרו רק אחרי כתיבת דברים לא נעימים והבטחה שאפנה למשטרה. הבטיחו להחזיר כשהחלק של החזר כאילו ״מכיסם הפרטי״.
אולי הקורסים שלהם טובים. אבל זה שאין בכלל מענה ולא נותנים הזדמנות לפתור בעיות עד שיהיה כבר מאוחר-חמור מאוד בעיניי. כלומר פונים אליהים עד כשאפשר לבטל או להעביר מועד אבל הם לא חוזרים, המוקד החיצוני שלהם רק מעביר פניות שלא נענות. 
 
לצפיה ב-'מציע להתמקד מעכשיו רק בלימודים ובהכנה בבחינה. בהצלחה!'
מציע להתמקד מעכשיו רק בלימודים ובהכנה בבחינה. בהצלחה!
( לעמוד שלי בתפוז )
22/05/2018 | 20:54
3
לצפיה ב-'אפליקציה מעולה ללימוד אנלוגיות: ״מה הקשר-אנלוגיות״'
אפליקציה מעולה ללימוד אנלוגיות: ״מה הקשר-אנלוגיות״
05/05/2018 | 11:58
42
היי
מי שרוצה להשתפר באנלוגיות ובאוצר מילים דרך אפליקציה מעולה ובחינם
אני ממליץ לכם לנסות את האפליקציה ״מה הקשר-אנלוגיות״
בהצלחה!
לצפיה ב-'היי, מתי מקבלים תוצאות של הבחינה שהייתה בערב פסח ?? כבר עברו'
היי, מתי מקבלים תוצאות של הבחינה שהייתה בערב פסח ?? כבר עברו
29/04/2018 | 16:41
1
53
30 יום !!!!
לצפיה ב-'ציוני אפריל'
ציוני אפריל
( לעמוד שלי בתפוז )
29/04/2018 | 23:58
75
הי אפרת,
על פי התחזית המעודכנת שבאתר המרכז הארצי, הציונים צפויים להתפרסם לכל המאוחר ב8.5 (אמצע השבוע הבא). ייתכן מאד שהפרסום יוקדם, וכבר בהמשך השבוע יישלחו הודעות לנבחנים.
עוד טיפה סבלנות...
לצפיה ב-'ביקורת על חיבור שכתבתי'
ביקורת על חיבור שכתבתי
29/04/2018 | 11:46
39
היי חבר'ה רשמתי פה חיבור אשמח שתביעו את דעתכם עליו ,מה לתקן  איפה להשתפר ,מה להוסיף , כל דבר תודה רבה (אין טיזר )
האם להמשיך בהפעלת  רשתות חברתיות כמו פייסבוק עם הדלפת המידע ?
קיימת מחלוקת בנוגע  לכח שניתן לרשתות החברתיות כיום עם התקדמות הטכנולוגיה . יש הסבורים כי יש להם יתרונות רבות ,למשל מאפשרים להקים בהם עמוד עסקי המיועד לשיווק עסקי , יוצרים רשת חברתית שבה כל אחד יכול להביע את דעתו ללא בעיה , לעומת זאת יש הטוענים כי רשתות חברתיות אינם ראויים לשרת אנשים כי פעמים רבות הן מדליפות מידע ,מצותתים לאנשים .
דעתי היא כי יש להמשיך לרשתות חברתיות לתפקד ,אנמק את סיבותיי בהמשך .
ראשית ,רשתות חברתיות מהוות מקום דמוקרטי למשתמשים . משתמשים ברשתות יכולים לפרסם את דעתם האישית ללא כל בעיה , בכל זמן שיחפצו כך שהמקום תמיד זמין ,המשתמשים יכולים להעלות רעיונות יחד ולשתף אחד את השני .
שנית ,רשתות החברתיות מהווים עמודי עסקים .ניתן להקים ברשתות עמודי עסקים המיועדים לשיווק עסקי, כך שאנשים המחפשים מידע אודות העסק מסוים או תחום עיסוק פונים לחיפוש וקבלת מידע באותם רשתות.
מנגד, יש הסבורים כי רשתות חברתיות אינם ראויים לשרת אנשים מאחר שנמצאו מספר עדיות שהן מדליפות מידע אישי ומצותתים לאנשים . אין ספק כי זו עבירה חמורה כי רשתות אלו אמורות לשמור על המידע ולא להפר את אמון המשתמשים . לכן לדעתי על מנת למנוע מקרים נוספים כגון אלו על המשתמשים להיות זהירים יותר , לשנות את הרגלי הצריכה . בנוסף רשתות החברתיות עליהם לעשות הכל על מנת לשמור על הזכיות של המשתמשים כמו זכות לכבוד ולפרטיות , מאחר שחלק מתפקידם הוא להגן על המידע של המשתמשים . אך שוב יש לנות את הרגלי הצריכה של המשתמשים ,עליהם להבין כי כל משהם מפרסמים עלול לשמש  כחור כנגדם .
לסיכום, לרשתות החברתיות יש יתרונות רבות ,בעזרת משתמשים רבים מצליחים לפרסם את העסק שלהם , הם יכולים להביע את דעתם בכל זמן ,להעלות רעיונות שונים .כמו כן על הרשתות החברתיות לעשות כל שביכולתם על מנת לשמור על הפרטיות של המשתמשים שתשמר ככל שניתן . בשל כך , אני תומכת בהמשך הפעלת רשתות חברתיות .

(תודה לכל משקרא עד כאן , אז מה אני יכולה לתקן, להוסף ,למחוק ?)
תודה רבה
 
לצפיה ב-'קידום או IQ'
קידום או IQ
22/04/2018 | 18:01
3
69
אני מחפש קורס פסיכומטרי לבן שלי הלומד בתיכון.
הבנתי שיואל גבע נחשב הכי טוב הבעיה היא שאין סניף בקירבת מגורנו והקורס אינו מתואם לתיכונים ומתנגש בבגרויות
לאומת זאת לקידום ו IQ יש קורסים של כחודש וחצי שמתאמים לתיכוניסטים ומחיר הקורסים נמוך משמעותית מיואל גבע (1500-2000 ש"ח מול 8000 ש"ח)
בנוסף לזה הקורסים של קידום  IQ ממוקמים בתיכונים ולכן לא צרכים לנסוע לקורס מרוחק.
השאלה מי מבן בתי הספר עדיף, ממה צריך להיזהר בכל בית ספר אולי בכללל עדיף ללמוד במסגרת עצמאית ללא בית ספר ואם כן איזה מסגרות עצמאיות יש ?
לצפיה ב-'בחירת קורס'
בחירת קורס
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 19:33
75
שלום עופר,
 
אענה לך בזהירות הנדרשת, היות וחוקי הפורום לא מאפשרים לפרסם אודות חברות פסיכומטרי שונות.
עובדתית, איכות של קורס פסיכומטרי נמדדת בין השאר על פי המדריך. ישנם מדריכים ברמות שונות בכל חברה. ניתן "ליפול" על מדריך איכותי ומנוסה מאד בכל חברה, ומאידך אפשר להיקלע לקורס שמדריך אותו מדריך עם ניסיון מועט מאד.
לכן, לומר שחברה X נחשבת הכי טובה - קשה מאד. ייתכן שישנו מיתוג כזה, אבל האם הוא מצדיק נהירה אחרי אותה חברה? לא ממש.
לעניין קורסים הנלמדים בתיכון - לעתים מדובר בקורסים מקוצרים, הכוללים מספר קטן יחסית של מפגשים, המועברים על ידי מדריכים "טירונים". הראיה - המחיר. מחיר של 1500-2000 ש"ח לקורס פרונטלי הוא לא "מחיר אמיתי". חברות מספקות מדי פעם מחיר כזה על מנת ללכוד קהל שיהיה שבוי שלהם לקורסים חוזרים וכדומה, ולכן נוכל למצוא מחירים כאלה בעיקר בתיכונים, בנות שרות לאומי, בוגרי צבא וכדומה.
 
לגבי לימוד במסגרת עצמאית - כבר עלה כאן בפורום לדיון מספר פעמים הנושא של קורס מקוון, והתייחסנו אליו באריכות.
מוזמן לעיין באתר שלנו, "שמשי פסיכומטרי" (לינק לאתר תוכל למצוא כאן בפורום בהודעה הראשית ובפרופיל מצד שמאל), ותוכל לקבל שם מידע על קורס מקוון. בכללי, מדובר על לימוד עצמי בעזרת שיעורי וידאו מוקלטים, בעזרת ערכת ספרי לימוד ותרגול, ובעזרת תמיכה וליווי וירטואליים.
 
אם יש שאלות נוספות, אני כאן.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'קורס לתיכונים'
קורס לתיכונים
24/04/2018 | 13:00
1
52
אני מסכימה עם חלק ממה שמנחם אמר מעלי, לא עם הכל..
אני מאוד נזהרת במילים כדי לא לעבור על חוקי הפורות...
בכל קורס פסיכומטרי שתעשו זה עניין של הרבה מזל לזכות במורה איכותי וטוב ולא מרצה "חדש"..
הקורסים שמציעים IQ וקידום הם קורסים שמותאמים לתיכונים ותלמידי תיכון, הלימוד בהתאם למה שלה והמחירים בהתאם ליכולת שלהם..
בתור אחת שלמדה בקידום אני מדברת ומניסיון אצלם, לא קרה עדיין ששמעתי על מרצה לא טוב שלימד אצלם גם בקורסים לתיכוניים ובני משפחה שלי שעשו שם קורס לתיכוניים יצאו ממנו עם ציונים גבוהים ועם תחושות טובות מאוד..
לגבי למידה בבית אני אישית לא הייתי מצליחה, זה דורש המון כוח רצון ויכולת לשבת ללמוד לבד בלי "בריחה" למקומות ומריחת זמן... הכל תלוי באדם..
המון בהצלחה :)
לצפיה ב-'למידה בבית'
למידה בבית
( לעמוד שלי בתפוז )
24/04/2018 | 15:41
31
שיר, תודה על הדברים שכתבת.
בהחלט, למידה עצמית לא מתאימה לכל אחד ולכל אחת, ונדרשת כאן יכולת לשבת ללמוד.
אבל, כדי לא להשלות את המתעניינים, בכל מקרה ובכל אופן - כדי להתכונן לבחינה, יש צורך בכוח רצון גדול וחזק, וביכולת משמעותית לשבת ללמוד בבית בלי למרוח את הזמן. משך הזמן הנדרש לתרגול שיעורי בית, למעבר על מילונים ולשיפור האנגלית, לכתיבת חיבורים ופתרון סימולציות - הוא לא פחות מאשר משך הזמן הדרוש ללמידה הראשונית של החומר.
 
לצפיה ב-'כמותי'
כמותי
20/04/2018 | 15:27
9
58
את השאלה הבאה נתנו לי בטבלה כמו בשאלות הכמיויות בפסיכומטרי:
תא ההערות: קופסת דגנים של 500 גרם עולה 25 ש"ח.
תא תשובה א': המבצע הענק: קופסת הדגנים הוגדלה ב-50% והמחיר נשאר 25 ש"ח.
תא תשובה ב': המבצע החם: מחיר קופסת הדגנים הוזל ב-50%.
איזה תא בטבלה הוא בעל ערך גדול יותר, תא א' או תא ב'?
לצפיה ב-'השוואה כמותית'
השוואה כמותית
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 00:30
8
30
שלום ספי,
 
אתה מציג כאן שאלה בסגנון "השוואה כמותית", סגנון שכבר לא קיים בבחינה.
 
ובעניין השאלה עצמה - חסר נתון בשאלה. מהם הגדלים שאותם מבקשים שנחשב? 
לצפיה ב-'השאלה היא מה המבצע שיותר משתלם.'
השאלה היא מה המבצע שיותר משתלם.
22/04/2018 | 11:32
7
22
המבצע בתא א' או המבצע בתא ב'?
המבצע החם או המבצע הענק?
לצפיה ב-'מה בדיוק השאלה'
מה בדיוק השאלה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 11:34
6
32
ספי, 
כדי שכל הגולשים יבינו איך ומה עונים, אנחנו צריכים לדייק בשאלה.
"מה המבצע שיותר משתלם" - לא יכולה להיות שאלה בהשוואה כמותית, כי בשאלות כאלה אנו נדרשים להשוות בין שני גדלים מתמטיים מסוימים. לכן שאלתי - אילו שני גדלים עלינו לחשב? 
מציע שתעלה כאן צילום של השאלה.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'נו, השאלה היא על המחיר x.'
נו, השאלה היא על המחיר x.
22/04/2018 | 12:01
5
26
וזו שאלת הכנה - שאמנם יותר קשה, אבל עוזרת להבין אחוזים. המתרגל אמר שחשוב שאני אתרגל אותה.
בקיצור אני צריך הדרכה.
הנה מבנה השאלה:
 
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 12:51
4
14
בטור א', הקופסה הוגדלה ב50%, ולכן כעת משקלה 750 גרם, ומחירה - 25 ש"ח.
בטור ב', משקל הקופסה נשאר 500 גרם אבל המחיר קוצץ בחצי - 12.5 ש"ח.
המבצע בטור ב' יותר "משתלם".
 
לצפיה ב-'תודה. אבל עדיין לא'
תודה. אבל עדיין לא
22/04/2018 | 12:57
3
13
לא הבנתי למה, מבצע ב' יותר משתלם?!
מה משווים כדי לדעת מה יותר משתלם?
הוא אמר לארגן את הנתונים בטבלה, אבל אני לא יודע מה הכותרות ומה הנתונים שבודקים?
לצפיה ב-'נראה שצריך לחפש את המחיר לגרם,'
נראה שצריך לחפש את המחיר לגרם,
22/04/2018 | 12:59
2
26
נכון?
אז מה החישוב אם כן?
לצפיה ב-'המשך תשובה'
המשך תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/04/2018 | 13:12
1
52
איך יודעים שטור ב' יותר משתלם?
אם משלמים 12.5 ש"ח על 500 גרם, הרי שתמורת 25 ש"ח נקבל 1000 גרם..
ובטור א' קיבלנו תמורת 25 ש"ח רק 750 גרם...
 
ארגון הנתונים בטבלה עם כותרות וכו' - זה כבר אתה צריך לשאול את מי שהביא לך את השאלה הזאת מה בדיוק הוא רוצה ממך, כי כמו שרשמתי למעלה, זו לא שאלת פסיכומטרי.
לצפיה ב-'תודה רבה.'
תודה רבה.
22/04/2018 | 13:51
20
לצפיה ב-'אנגלית'
אנגלית
21/04/2018 | 17:13
2
78
נתקלתי במילה שאינני מבינה.
הסתכלתי במילון וקיבלתי את ההגדרה הבאה.
המילה היא:
avoke
ופירושה:
to call from or back again.
מה תרגומה בעברית?
לצפיה ב-'avoke'
avoke
21/04/2018 | 17:35
1
38
לדעתי,ומהיכרותי עם המילה avoke זה לעורר,מילים נרדפות : pose,arouse..
דוגמה : Bee's stab may avoke sharp pain.
לצפיה ב-'תודה, אבל שגית...'
תודה, אבל שגית...
21/04/2018 | 18:31
33
בכל מקרה תודה!!!
המילה evoke היא לעורר, להעלות. או גם: לזמן. (זימון כאן היא קריאה לאלוהות או לישות אסטרלית לתוך מעגל או להשתתף בטקס מאגי (=קסום, לא טבעי) או דתי.)
והמילה ששאלתי, avoke היא to call from or back again, שאין לי מושג מה פירושה.
האמת, הייתי רוצה שתגיב, אם ראיתי הודעה זו.
לצפיה ב-'שיפור הציון'
שיפור הציון
17/04/2018 | 15:37
1
85
היי
האם אתם משפרים ציון בקורס נוסף או באופן עצמאי? לוקחים הפסקה או ישר ללמוד שוב?כמה נקודות אני עשויה לשפר? 
לצפיה ב-'איך לשפר ציון'
איך לשפר ציון
( לעמוד שלי בתפוז )
20/04/2018 | 11:47
70
הי מאיה,
 
כדי לענות לך על השאלה, צריך לדעת עוד מספר פרטים:
 
באיזה מסגרת למדת בפעם הראשונה (קורס/עצמי)? 
כמה נקודות את צריכה לשפר?
מתי עשית את הבחינה האחרונה?
 
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
13/04/2018 | 22:16
1
53
איך מגדירים את האנלוגיה הבאה:
מיתולוגיה : משל.
התשובות לא בידי אבל חשבתי על התשובה הבאה:
רומי : רומא
רומי - רומא הקדומה
רומא - רומי החדשה

מיתולוגיה - משל קדום
משל - מיתולוגיה חדשה.
נראה לי שאני שוגה - אפשר התייחסות.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2018 | 23:24
23
שלום ספי
 
ההגדרה של מיתולוגיה היא: "מכלול ותולדות המיתוסים בחברה מסוימת". אני לא רואה קשר ברור בין "מיתולוגיה" ל"משל". 
אם ראית את האנלוגיה בספר פסיכומטרי כלשהו, שווה לבדוק בתשובות שבאותו הספר מהי בדיוק כוונת המשורר. על פניו האנלוגיה הזאת בעייתית מאד.
 
בהצלחה
לצפיה ב-'הבנת פסקה'
הבנת פסקה
09/04/2018 | 14:20
12
56
הייי שלום לכם ,אני כרגע קוראת מאמר לשיפור הקריאה שלי וההבנה במילולי
אני אשלח לעזרה בפסקה הזו , לא כך הבנתי אותה ניסיתי לסכם אותה אבל לא מצליחה אשמח לעזרה תודה .
"אריקסון סבר שבכל שלב בחיים נדרש האדם להכריע בין הקוטב של שמירת ריבונות ואוטונומיה אישית במקביל לשמירה על קשר וקירבה לאחר ,לבין הקוטב של ויתור על מוקד היוזמה והשליטה הפנימי ואובדן הסקרנות והיוזמה לקשר ."
 
ממש ממש אשמח לעזרה .
(כי כשקראתי את זה הרגשתי שאני קוראת מילה מילה ולא מצליחה לקשר בינהם וכלל למצוא את המשפט המרכזי)
 
((עוד דבר יש מקור ממנו אני יכולה לקרוא מאמר בעברית כמו האונברסיטה המשודרת חוץ מאתר גלילאו? ...))
 
תוודה וסליחה על החפירה ... 
 
 
לצפיה ב-'לפי דעתי הוא אומר את הדבר הבא :'
לפי דעתי הוא אומר את הדבר הבא :
09/04/2018 | 18:38
11
94
הוא חושב שבל מצב בחיים , אדם צריך להחליט בין שני מקרים שכביכול לא מסתדרים
זה עם זה  ( תקראי לזה מצבים נגדיים , הפוכים ) .
מצב א -שאדם ישמור על שלטון ועצמאות ששניהם השייכים לו באופן אישי , אבל במקביל
שיישאר בקשר עם אנשים אחרים בסביבתו .
מצב ב - עכשיו צריך להבין מה הכוונה במילים : ויתור מוקד היוזמה והשלטון הפנימי - איך זה מתקשר למה שנאמר מקודם בהקשר של השלטון והאוטונומיה ( עצמאות ) שזה מנוגד ? שכנראה במצב זה לאדם המתואר בפסקה אין כל כך חופש ושלטון מעצמו - אולי כי אנשים בסביבתו שולטים בו , ולכן בא החלק השני של המשפט ואומר : אובדן הסקרנות והיוזמה לקשר - כלומר בגלל שהאנשים האלה שולטים באדם המתואר בפסקה אז נמאס לו , והוא לא מעוניין בקשר איתם ( הרי אף אחד לא רוצה שיישלטו בו ) .מה גם שזה מתקשר לחלק הראשון של המשפט שאומר שאדם צריך לשמור על קשר עם אנשים בסביבתו .
אפשר לשאול מאיפה לקוח המאמר הזה ?
לצפיה ב-'מקור המאמר'
מקור המאמר
09/04/2018 | 19:41
10
42
תודה רבה לך
אני עכשיו קוראת את משכתבת אני מבינה לאט איך מתקשר .
לקוח מאתר הנקרא אלכסון מאמר ששמו "המשרד לטיפול בבדידות" יש בו מאמרים בכל מיני נושאים -חשבתי שזה מתאים לקורא לשפר את ההנבה שלי במילולי מקווה שזה יועיל .
לצפיה ב-'אני מקווה '
אני מקווה
09/04/2018 | 19:56
9
37
שלא הסתבכת עם ההסבר שלי שיצא די ארוך .
דרך אגב אשמח לדעת אם את מכירה אתרים באינטרנט שמספקים תרגול חינמי של
שאלות פסקה ( לא משנה לי מאיפה - העיקר לתרגל ) .
לצפיה ב-'תרגול נוסף לפסקה'
תרגול נוסף לפסקה
09/04/2018 | 20:42
8
33
אתרים שאני מכירה :יש את האתר GOOL שיש להם ספר חינמי להדפסה ..תרשום ספר בחינות גול 
תבחר באתר חשיבה מילולית ושם יש
בנוסףיש את האתר פסיכו psycho.co.il יש שאלות היגיון קצת מחזק מחליש אבל פסקה לא בטוחה שיש.
זיו כספי יש לו כמה קבצים של הבנת פסקה בחינם באתר.
בהצלחה לנו :)
לצפיה ב-'קודם כל תודה '
קודם כל תודה
09/04/2018 | 21:22
7
35
ידוע לי על Gool וזיו כספי . אבל יש עוד אתרים שמציעים שאלות פסקה בחינם ?.
(את מדברת על כמה שאלות פסקה שמצאת בזיו כספי ? (אני למשל מצאתי בסביבות ה-30 שאלות )) , ועל פסיכו הבנתי מחוות דעת ברחבי האינטרנט שמילולי זה לא התחום החזק שלהם .
 
לצפיה ב-'תרגול הבנת פסקה'
תרגול הבנת פסקה
( לעמוד שלי בתפוז )
09/04/2018 | 22:51
6
26
הי חברים,
שתי הערות חשובות בנוגע לדיון שלכם כאן:
 
1. תמיד טוב לקרוא מאמרים שונים, ולשפר באופן כללי את יכולות ההבנה שלנו. אבל כדאי לשים לב שלתרגול פסיכומטרי אנחנו צריכים להתרכז ולהתמקד בטקסטים שנכתבו לשם כך - לשם תרגול פסיכומטרי. המשמעות היא שגם אם החלטתם לקרוא "סתם" טקסטים שאין להם זיקה לפסיכומטרי - התועלת יכולה להתברר כגבולית וכחלקית, וכמובן שאם נתקעתם והסתבכתם בהבנה של טקסט כזה - הייתי מציע לא להתפלפל בו, משום שייתכן שהטקסט עצמו לא בנוי נכון, וכו'.  (בלי להתייחס ספציפית למאמר שאותו הבאתם כאן).
 
2. תרגול חינמי ברשת קיים, אך בצורה מוגבלת - במיוחד בתחום המילולי. משיטוט באתרים השונים, לא תמצאו יותר מכמה עשרות תרגילים.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'יש לך מושג '
יש לך מושג
10/04/2018 | 11:48
5
33
מאיפה ניתן לתרגל עוד שאלות כאלה ? .
חבל לי לתרגל כרגע את הסימולציות של המרכז הארצי ( אני רוצה לשמור אותם לקראת
בחינת מועד יולי ) .
האם הדרך היעילה ביותר לתרגול שאלות שכאלה ,זה רכישת החומרים של החברות המוכרות ביותר (יואל גבע , מכון 800 , וניב רווח ) ? .
תודה מראש !.
 
לצפיה ב-'איך לתרגל'
איך לתרגל
( לעמוד שלי בתפוז )
10/04/2018 | 13:23
4
41
האם אתה לומד במסגרת של קורס כלשהו? עם ערכת ספרים כלשהי?
לצפיה ב-'למדתי '
למדתי
10/04/2018 | 14:58
3
24
אבל , אני משפר את הציון שלי באופן עצמאי .
 
לצפיה ב-'שיפור הציון'
שיפור הציון
( לעמוד שלי בתפוז )
10/04/2018 | 15:26
2
29
א. אם זה "רק" שיפור ציון, כדאי לך לתרגל בעיקר את הנושאים שבהם איבדת הרבה נקודות במבחן הקודם. 
ב. אם בכל זאת חשוב לך לתרגל תרגול טוב וממוקד, כדאי להשיג ספרי לימוד ולא להסתפק בתרגול חינמי באינטרנט. אבל לפני שאתה משיג או רוכש ספרים, תבדוק עם עצמך באופן כללי כמה ספרים אתה צריך, באילו נושאים אתה זקוק לספרים, ואז תוכל לקבל החלטה מה בדיוק לעשות. 
לצפיה ב-'איך אני יכול לדעת '
איך אני יכול לדעת
10/04/2018 | 15:48
1
29
באיזה נושאים אני חלש ? הרי הציון בא בתור מקשה אחת,בכל אחת מתחומי
הבחינה , ואין פירוט לגבי הצלחתי בתת הנושאים שבבחינה (הבנת פסקה, צירופים , אחוזים, ניסוח מחדש באנגלית , וכולי ) .
עוד דבר אחד ששמתי לב והוא שתמיד שאני מתייעץ עם אנשים או מדריכים מה לעשות עם החלק המילולי , הם לא תמיד עונים בצורה ברורה , אבל לעומת זאת , בכמותי כן .
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
10/04/2018 | 17:33
39
א. ודאי שאין פירוט בציון. אך אם ניגשת לבחינה והתכוננת אליה, אתה אמור לדעת פחות או יותר מהם הנושאים החזקים שלך ומהם הנושאים הפחות טובים. ניתן לדעת זאת על פי ההיכרות שלך עם עצמך, על פי ציוני הסימולציות שלך, וכו'. 
למשל, יש מי שיודע שבאופן כללי בגיאומטריה הולך לו טוב ומהר, ולעומת זאת באלגברה הוא מסתבך, וכדומה.
 
ב. כשניגשים להיבחן פעם שנייה או שלישית לשפר את הציון, כדאי להיות ממוקדים ולדעת כמה נקודות עליי לשפר, ולהחליט באילו נושאים להתמקד. אין טעם ללמוד מהתחלה את כל הנושאים במידה שווה. 
למשל, אם אני יודע שעליי להשתפר ב30 נקודות, ואני יודע שלא השקעתי מספיק זמן וכוח בבחינה הראשונה בכתיבת המאמר ובתרגול של תרשימים - אז מן הסתם אחד הדברים המרכזיים (לא רק, כמובן) שאעשה הוא ללמוד ולתרגל כתיבת מאמר ותרשימים. וכך בכל מקרה ומקרה.
 
ג. לגבי ההרגשה שלך שלא עונים לך בצורה ברורה על החלק המילולי. באופן מהותי, הנושאים הכמותיים הם מוגדרים יותר וממוסגרים יותר - ברור לכולם מה זו שאלה במעגלים ומה זו שאלה בבעיות אחוזים. יש נוסחאות ויש כללים בכל תת-נושא שכזה. אפשר להקיף את הנושא בצורה מאד ברורה, וגם להתאמן עליו בצורה ממוקדת.
לעומת זאת, הפרק המילולי מעצם הגדרתו כבודק יכולות הבנה ותפיסה כלליות - הוא הרבה פחות מוגדר וממוסגר. תחת הכותרת הכללית "שאלות הבנה והסקה" ניתן לשלב כל כך הרבה סגנונות של שאלות. ולכן, גם תרגול של הנושאים האלה לפעמים מרגיש לנו קצת מנותק, קצת "באוויר". אולי זו ההרגשה שאתה מנסה לתאר?
 
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
05/04/2018 | 15:06
3
51
מה היא האנלוגיה הבאה:
לידה : כורעת ללדת.
אין לי מושג אין להגדיר אותה. אמרו לי לפני שמתסכלים בתשובות יש לנסות להגדיר את האנלוגיה, אבל מה אותה הגדרה.
גם אם שיטה זו לא נכונה, בכל זאת הייתי רוצה להבין את ההבדל בין השניים.
בנוסף, אין לי את אפשרויות התשובה, מאוד הסתבכתי באנלוגיה זו.
אז אם אפשר דוגמא לאנלוגיה מתאימה.
2. האם שיטת הגדרת המילים טובה יותר מאשר לא להגדיר את צמד המילים ולהסתכל ישר בתשובות?
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
( לעמוד שלי בתפוז )
05/04/2018 | 17:24
2
48
הי ספי,
 
בהחלט כדאי באנלוגיות להגדיר את היחס בין המילים לפני שמסתכלים בתשובות.
בשאלה שהבאת, הייתי מנסח כך: "כורעת ללדת היא מי שנמצאת לקראת/בתהליך לידה".
לצפיה ב-'קצת התבלבלתי..'
קצת התבלבלתי..
05/04/2018 | 23:19
1
19
הבנתי שמדובר ב-2 הגדרות למושג "כורעת ללדת":
1. לקראת לידה
2. בתהליך הלידה.
לדעתי, מדובר ב-2 הגדרות שונות לאותו מושג.
מה דעתך?
לצפיה ב-'אנלוגיות'
אנלוגיות
( לעמוד שלי בתפוז )
08/04/2018 | 21:32
16
ספי, 2 ההגדרות קרובות, וההבדל ביניהם ממש לא רלוונטי.
להזכירך, יש לפניך בשאלה 4 תשובות אפשריות. ממילא עלינו לעבור על התשובות ולבחון איזו תשובה מקיימת בצורה הטובה ביותר את היחס שמצאנו בצמד המקורי. כך שהדיוק האם מדובר "לקראת" או "בתהליך" הוא ממש לא חשוב.
לצפיה ב-'ערכת ספרי פסיכומטרי'
ערכת ספרי פסיכומטרי
02/04/2018 | 14:51
49
מוכר ערכת פסיכומטרי. הכוללת 12 ספרים חדשים לחלוטין+ 8 סימולציות.
הכול חדש לחלוטין.
למעוניינים פרטים leroy58@walla.com
לצפיה ב-'זווית היקפית וזווית מרכזית'
זווית היקפית וזווית מרכזית
25/03/2018 | 13:41
8
85
אם נתון לי שרק צלע אחת של זווית היא רדיוס, זה הרי לא מספיק להגיד שהזווית היא מרכזית?
האם יכולה להיות זווית היקפית שמורכבת מרדיוס וצלע שאינה רדיוס?
לצפיה ב-'זווית מרכזית'
זווית מרכזית
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2018 | 14:03
7
75
הי basenew,
 
ההגדרה של זווית מרכזית היא: זווית שכלואה בין שני רדיוסים.
ההגדרה של זווית היקפית היא: זווית שכלואה בין שני מיתרים.
 
מה בדיוק הכוונה שלך כשאתה כותב "צלע אחת של הזווית היא רדיוס"? אם הכוונה היא שהזווית כלואה בין שני ישרים, ואחד מהם מוגדר לך כרדיוס, אז אני לא מצליח לחשוב על אפשרות אחרת מלבד שהזווית היא זווית מרכזית.
 
בכל אופן, אם יש לך שרטוט מסוים שעליו אתה שואל את השאלה שלך, אני מציע שתעלה כאן את התמונה (יש לך אפשרות בכתיבת התגובה לצרף קובץ תמונה), וכך נוכל להבין טוב יותר את השאלה שלך.
בהצלחה!
לצפיה ב-'בדקתי,'
בדקתי,
27/03/2018 | 12:15
6
55
מכיוון שרדיוס מוגדר כקטע ממרכז המעגל להיקף, תמיד הזווית היא מרכזית מכיוון שמדובר במרכז המעגל. הזווית הרי מורכבת מ-2 רדיוסים, וזו ההגדרה של רדיוס.
לעומת זאת, השאלה שלי היא אחרת האם 2 מיתרים, שאחד מהם הוא קוטר יכול ליצור זווית היקפית?
את השאלה הזו הבנתי שניתן לשאול כי מכיוון שהקטע שהוא רדיוס מורכב ממרכז המעגל ומהיקף המעגל בקצוות, הרי אפשר להתייחס לקצה השני שלו (שאינו מרכז מעגל, או בשפה פשוטה - נקודה על היקף המעגל), ולמתוח ממנו מיתר וגם להאריך אותו כדי קוטר, ולבדוק איזו זווית נוצרת...
והאם היא היקפית?
לצפיה ב-'זווית היקפית'
זווית היקפית
( לעמוד שלי בתפוז )
27/03/2018 | 15:01
5
20
כאמור, זווית שכלואה בין שני מיתרים היא זווית היקפית. ואין זה משנה אם אחד המיתרים הוא קוטר.
 
לצפיה ב-'שאלה הנדסית'
שאלה הנדסית
27/03/2018 | 15:18
4
50
האם קיים גבול לזווית היקפית שאחת מצלעותיה היא קוטר?
מהו מספר המעלות המקסימאלי של זווית זו?
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
( לעמוד שלי בתפוז )
27/03/2018 | 15:22
3
27
היא חייבת להיות קטנה מ90 מעלות.
אבל כדי לעשות סדר - הואיל וזו לא שאלה פסיכומטרית, תכתוב במפורש האם אתה יודע את התשובה ומתכוון לסוג של חידה, או שאתה לא יודע את התשובה ואתה שואל כדי לדעת.
לצפיה ב-'אני ממש לא ידעתי את התשובה.'
אני ממש לא ידעתי את התשובה.
27/03/2018 | 15:36
2
39
תודה.
לצפיה ב-'שוב, תסביר איך הגעת לתשובה.'
שוב, תסביר איך הגעת לתשובה.
24/04/2018 | 12:50
1
25
ניסיתי להסביר את התשובה לחבר ונתקעתי.
מהו הזווית קטנה מ-90?
לצפיה ב-'זווית היקפית '
זווית היקפית
( לעמוד שלי בתפוז )
24/04/2018 | 15:45
3
הי ספי,
אנחנו מדברים על זווית היקפית שכלואה בין שני מיתרים, כאשר אחד המיתרים הוא קוטר. אם נשלים צלע שלישית לשני המיתרים האלה - נוכל לסגור משולש, שאחת הזוויות שלו (זווית אחרת מהזווית שעליה אנחנו מדברים בשאלה) היא נשענת על קוטר, ושווה 90 מעלות. ולכן, אם כבר יש לנו במשולש זווית בת 90 מעלות, הרי שהזווית שלנו תהיה חייבת להיות קטנה מ90.
לצפיה ב-'שרשור עצות וטיפים לשבוע האחרון לפני הבחינה'
שרשור עצות וטיפים לשבוע האחרון לפני הבחינה
( לעמוד שלי בתפוז )
21/03/2018 | 19:25
2
219
מה שלומכם, תלמידים?
איזו התרגשות! בעוד שבוע הבחינה הגדולה!!
 
בשרשור הזה נרכז עצות וטיפים ליישורת האחרונה של הלמידה לפני הבחינה.
יש לכם עצות מניסיונכם האישי? שתפו אותנו.
רוצים להתייעץ ולקבל מענה? שאלו אותנו.
 
ושיהיה לכולנו בהצלחה!
לצפיה ב-'פרק מילולי - ביטויים'
פרק מילולי - ביטויים
24/03/2018 | 00:47
229
השתמשו בביטויים מהפסיכומטרי ביום יום. נסו לחשוב איך להשתמש בשפה העברית, על מנת, ליצור שפה עשירה ופסיכומטרית. אם אתם מתביישים, חשבו כיצד הייתם משתמשים בביטויים כדי לחוות את דעתכם בפנקס או מחברת ואז בלי אומץ של שימוש - כיתבו את ה"מצב" ואת הביטוי המתאים.
באנלוגיות - נסו למצוא אנלוגיות בין מילים. למשל: במטבח, כיצד הייתם מתארים את הכלים וכיצד הייתם מצמידים לכל כלי מילת אנלוגיה מתאימה.
בסלון, אותו הדבר.
חפשו בעיתון - ביטויים שהייתם נותנים להם אנלוגיות.
אפשר לצרף להודעה זו אנלוגיות שמצאתם ולברר האם אתם צודקים? במידה ויהיו מספר אנלוגיות שמצאתם - שתפו גם אחרים במקומות נוספים (אם אלה חברים מהקורס וכדומה).
במתמטיקה - צאו למכולת ובדקו אם אתם מצליחים לחשב תרגילים. נסו לשתף אחים קטנים במתמטיקה, ותבקשו מהם להגיד להם תרגילים שונים ונסו לפתור אותם תחילה בעל-פה, ולאחר מכן בקשו מהם לחשב אותם במחשבון.
תרגילים שנתקעתם - ספרו עליהם בפורום.
מילים שעומדות על הלשון - לכל אחד יש מילים שעומדות על הלשון, לכן נסו לכתוב אותם כאן ואולי יעזרו לכם ללמוד אותם יותר טוב.
דוגמאות:
מה פירוש הביטויים הבאים:
אבד עליו הכלח אם הוא היפוכו חדיש, לא נס ליחו.
לא משנאת המן אלא מאהבת מודרכי - בררו.
הביטויים הבאים שקולים:
1.על אחת כמה וכמה = בוודאי ובוודאי = לא כל שכן = היא הנותנת = קל וחומר = אף על פי כן = קל וחומר בן קל וחומר = יחד עם זאת.
2.מגס = קערית = אילפס.
לסיכום,
שאלות פשוטות, שאמורות לקחת פחות משנייה לפתור:
אם x קטן מ-y: מה יותר גדול (x ו-y ספרות): xy או yx
מה יותר גדול 5 + 7 או 8 + 4 או 6 + 7 או 8 + 7? (פה אולי יותר משנייה)
מה יותר גדול: זווית הנשענת על הקוטר או זווית הנשענת על זווית מרכזית כלשהי במעגל?
מה יותר גדול: זוית הנשענת על הקוטר או זווית הנשענת על זווית היקפית במעגל.
נסו לפתור. בהצלחה!
לצפיה ב-'כמה סימולציות כדאי לעשות?'
כמה סימולציות כדאי לעשות?
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2018 | 12:46
617
אחד הדברים שאנחנו אוהבים לעשות לקראת הבחינה הוא לפתור סימולציות. 
האם טוב לפתור סימולציה? כמה סימולציות כדאי לפתור?
 
כדאי לשים לב שיש לסימולציה יתרונות וחסרונות.
יתרונות:
- התרגלות לעבודה במשך שעות רצופות מול פרקי הבחינה.
- בדיקה מה מצבנו כעת, ובאיזו רמת ציון אנחנו נמצאים.
חסרונות:
- "מבזבז" המון זמן תרגול.
- לא בהכרח מתמקד בנושאים שבהם אנחנו רוצים להתמקד ולהשתפר. 
- עלול להכניס אותנו ללחץ מיותר ולמתח, בגלל ההתעסקות המרובה בציון.
 
המלצה:
עשו סימולציות, אך במינון שפוי.
בשבוע זה, עשו לכל היותר 2 סימולציות, לא באותו היום. התייחסו לסימולציה כאל תרגיל שמדמה עבורכם את משך הזמן שבו תעבדו בבחינה. אל הציון שקיבלתם בסימולציה התייחסו בערבון מוגבל וביחס המתאים - לא להתרגש מדי, לשום כיווון.
 
שיהיה בהצלחה!
לצפיה ב-'שימוש בסטופר'
שימוש בסטופר
26/03/2018 | 17:58
3
59
היי בחמיישיי הבחינה סופסוף
השאלה שלי היא האם להשתמש בסטופר או לא ..? כי ההתעסקות איתו מרגיש שזה גוזל זמן ...חשבתי להפעיל אותי במשך 3 שעות בלי להפעיל כל פעם מחדש מה את חושבים ? כשאני עושה פרק בלי סטופר אני מצליחה נכון על יןתר משום מה ...
אני חשבתי אולי להתשתמש רק לחיבור לחצי שעה .. ומקסימום אני אשמתמש ב5 דק אחרונות שמקריאים  הבוחנים .
לצפיה ב-'שימוש בסטופר בפסיכומטרי'
שימוש בסטופר בפסיכומטרי
( לעמוד שלי בתפוז )
26/03/2018 | 18:19
2
51
הי שלום אביבה,
 
לא ממש הבנתי את השאלה, ומה הבעיה שבה את נתקלת כשאת משתמשת בסטופר.
בדרך כלל ההנחיה העקרונית והכללית היא בוודאי להשתמש בסטופר (וגם לתרגל כך) כדי להיות מודעים למשך הזמן שעובר, ולהפעיל שיקול דעת במהלך הבחינה האם להזדרז, האם לדלג, האם לנחש וכו'.
אם באופן נקודתי את יודעת שאצלך השימוש בסטופר רק מזיק - אל תשתמשי בו. 
לצפיה ב-'סטופר'
סטופר
26/03/2018 | 20:49
1
46
מרגישה שאצלי זה מכניס אותי ללחץ שאני משתמשת בסטופר .
וגם שאני עושה בלי סטופר מגיעה לתושובות נכונות  גדול יותר
לצפיה ב-'סטופר'
סטופר
( לעמוד שלי בתפוז )
26/03/2018 | 21:15
39
אביבה, עם העובדות אני לא מתווכח.
אם את בטוחה שעבודה בלי סטופר מסייעת לך להגיע לתוצאות טובות יותר - אז תעבדי בלי סטופר.
לצפיה ב-'שאלה בכמותי '
שאלה בכמותי
26/03/2018 | 11:21
1
70
 
הבחינה עוד כמה ימים, סוף סוף ניהיה אחרי!
אשמח לעזרה כיצד אפשר לגשת מהר לשאלה הבאה
לצפיה ב-'שאלה במעגלים'
שאלה במעגלים
( לעמוד שלי בתפוז )
26/03/2018 | 11:32
54
הי מעיין, בהחלט ימים אחרונים לפני הבחינה. שיהיה לך בהצלחה!
 
ולשאלתך:
א. נגדיר מהו השטח האפור: שטח המעגל הגדול פחות שטח המעגל הקטן-הפנימי.
ב. מהנתון שלפנינו, אנחנו יכולים להסיק שהרדיוס של המעגל הגדול הוא גדול פי 2 מהרדיוס של המעגל הקטן. וממילא, השטח של של המעגל הגדול גדול פי 4 מהשטח של המעגל הקטן. אם כן, השטח של המעגל הגדול הוא 16 פאי.
ג. 16 פאי פחות 4 פאי  = 12 פאי. תשובה (2) היא הנכונה.
לצפיה ב-'משולשים'
משולשים
23/03/2018 | 21:50
1
55
מה מבין 2 המשפטים הבאים נכון יותר:
1. כל המשולשים הם חצי ריבועים.
2. כל המשולשים הם חצי מקביליות.
איך מסבירים (או מוכיחים) את המשפט הנכון יותר?
לצפיה ב-'תשובה למשולשים'
תשובה למשולשים
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2018 | 12:39
19
שלום ספי, 
 
א. נשים לב שריבוע הוא סוג של מקבילית. כלומר, אם המשפט הראשון נכון - אזי גם המשפט השני בוודאות נכון. לעומת זאת, אם המשפט השני נכון - אז המשפט הראשון לא בהכרח נכון.
ב. נצייר משולש כלשהו, ונוסיף על גביו (על הצלע הגדולה ביותר) משולש זהה, כך שנקבל מרובע. איזה מין מרובע קיבלנו?

מנהל/ת הפורום

אודות:
מנחם שמשי, בן 35, נשוי ואב לחמישה. בעל תואר שני בחינוך במערכות למידה וטכנולוגיות למידה (בהצטיינות יתרה). בשנת 2014 השתתף בחידון התנ"ך למבוגרים, והוכתר
עוד...

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

מנחם שמשי - מנהל פורום פסיכומטרי
שמשי פסיכומטרי

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ