לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
76397,639 עוקבים אודות עסקים

פורום אספרנטו - שפה ותרבות

ברוכים הבאים לפורום "אספרנטו - שפה ותרבות" בארץ הקודש (או כמו שאומרים אצלנו Saluton kaj bonvenon). 
 אליעזר זמנהוף חיבר את השפה הבינלאומית אספרנטו לפני כ-120 שנה כדי שתשמש שפה שנייה לכל בני האדם ותהווה גשר בין תרבויות שונות.
עתה, בעידן האינטרנט, אנו באמת יכולים ליטול חלק בהקמת הגשר הזה, ובשימוש בו. שפת אספרנטו צמחה כמובן על רקע אידיאולוגי מסוים, והיא נושאת בחובה תרבות ורעיונות של שלום, הבנה ואחווה, ואולי מעל הכול - אמונה בטבע האנושי. אנו מאמינים בטבע האדם, ואולי לא בכל הרעיונות בהם האמין זמנהוף. לרוב, מספר הדעות כמספר האנשים. הפורום שלנו הוא פורום פלורליסטי, המזמין דיונים בשאלות אידיאולוגיות ובשאלות רעיוניות קוסמופוליטיות. אי אפשר כמעט לדבר על אספרנטו בלי לדבר על פילוסופיה של שפה, פילוסופיה של תקשורת ושל הבנה בין בני האדם. נשמח לדון כאן בנושאי תקשורת במובן הרחב, אפילו במנותק מאספרנטו - מהי בעצם תקשורת? מדוע היא כל כך חשובה לחלק מאיתנו? האם שפה היא הדרך היחידה לתקשורת? האם שני בני אדם שמדברים באותה שפה בהכרח מתקשרים טוב זה עם זה? מהי בעצם שפה? דמיינו לעצמכם עולם עתידני/דמיוני שבו היינו יכולים לתקשר בטלפתיה עם כולם ולא היה צורך בשפה... ומעבר לכל אלה, כולנו כאן כדי לעזור לכם ולמצטרפים חדשים לתהות על קנקנה של אספרנטו, לסייע בלימוד השפה, בהסברים דקדוקיים, העשרת אוצר המילים וכו'. אז נצלו את הבמה! שלכם, אלדד

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אספרנטו - שפה ותרבות

ברוכים הבאים לפורום "אספרנטו - שפה ותרבות" בארץ הקודש (או כמו שאומרים אצלנו Saluton kaj bonvenon). 
 אליעזר זמנהוף חיבר את השפה הבינלאומית אספרנטו לפני כ-120 שנה כדי שתשמש שפה שנייה לכל בני האדם ותהווה גשר בין תרבויות שונות.
עתה, בעידן האינטרנט, אנו באמת יכולים ליטול חלק בהקמת הגשר הזה, ובשימוש בו. שפת אספרנטו צמחה כמובן על רקע אידיאולוגי מסוים, והיא נושאת בחובה תרבות ורעיונות של שלום, הבנה ואחווה, ואולי מעל הכול - אמונה בטבע האנושי. אנו מאמינים בטבע האדם, ואולי לא בכל הרעיונות בהם האמין זמנהוף. לרוב, מספר הדעות כמספר האנשים. הפורום שלנו הוא פורום פלורליסטי, המזמין דיונים בשאלות אידיאולוגיות ובשאלות רעיוניות קוסמופוליטיות. אי אפשר כמעט לדבר על אספרנטו בלי לדבר על פילוסופיה של שפה, פילוסופיה של תקשורת ושל הבנה בין בני האדם. נשמח לדון כאן בנושאי תקשורת במובן הרחב, אפילו במנותק מאספרנטו - מהי בעצם תקשורת? מדוע היא כל כך חשובה לחלק מאיתנו? האם שפה היא הדרך היחידה לתקשורת? האם שני בני אדם שמדברים באותה שפה בהכרח מתקשרים טוב זה עם זה? מהי בעצם שפה? דמיינו לעצמכם עולם עתידני/דמיוני שבו היינו יכולים לתקשר בטלפתיה עם כולם ולא היה צורך בשפה... ומעבר לכל אלה, כולנו כאן כדי לעזור לכם ולמצטרפים חדשים לתהות על קנקנה של אספרנטו, לסייע בלימוד השפה, בהסברים דקדוקיים, העשרת אוצר המילים וכו'. אז נצלו את הבמה! שלכם, אלדד
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-' הערב במועדון - שיעור. '
הערב במועדון - שיעור.
22/01/2019 | 00:48
6
14
 
ביוזמתו של דורון, התקיים היום שיעור מס' 8 במשבצת הזמן של מיפגש המועדון.
כל חברי המועדון הוזמנו להשתתף ביחד עם תלמידי הקורס במיפגש/שיעור זה, כהזדמנות מיוחדת לחזק את הדקדוק של אספרנטו ואת מיומנות השיחה של כולנו.
רק אחדים מחברי המועדון הגיעו, כך שהיינו 16 חברים, ונקווה שלשיעורים הבאים יצטרפו גם מי שלא יכולים היו להגיע היום.
 
שיעור 8 היה אמור, למעשה, להיות השיעור האחרון של הקורס. אבל דורון החליט לתרום מזמנו, ולתת עוד שני מיפגשים/שיעורים כאלה, גם בשבועיים הבאים. 
 
יעל, מתלמידי הקורס, כיבדה אותנו הערב בעוגיות משובחות ובתמרים, לכבוד ט"ו בשבט! תודה ליעל.    
 
דורון עבר איתנו על צורות דקדוקיות, כמו למשל ita,-es-.
וקראנו ביחד מתכון גרמני לסלט ירקות עם בשר, כולל עוף ובשר מאד מאד
כשר-mal...
 
קיבלנו דפים עם מילות שאלה בעברית, מודגשות בקווים, ואותן יש לתרגם לאספרנטו.
קראנו דיאלוג, ובהמשך למדנו שיר של יוצרת איטלקייה, אשר דורון עבד איתנו עליו בצורה משחקית ומדורגת, תוך לימוד משולב של מילים חדשות עִם רעיונות, מחשבות ורגשות, בעבודה משותפת של כולם.
 
השיעור היה, כמובטח, מחזק את דקדוק השפה, ואת מיומנויות השיחה באספרנטו.
 
עלי לציין, שגם כאספרנטיסטית לא חדשה, אני מוצאת שהכנת שיעורי הבית, עוזרת מאד להתקדם בידע באספרנטו, וברכישת ביטחון עצמי גבוה יותר בשיחה.
 
Koran dankon al sinjoro doktoro Doron 
 
                              
 
לצפיה ב-'Todankon'
Todankon
22/01/2019 | 00:54
5
7
היתה השתתפות ערה במיוחד, ונשארתי למען האמת עם אדרנלין.
עכשיו, אחרי הדיווח שלך, אפשר ללכת לישון חחח
לא זכור לי שעברתי על סיומת es- (מה, ב-ĉies, למשל שהזכרתי בחטף?)
Dio mia - השיעור יצא בן שעה וחמישים דקות. לא שמתי לב, ואף אחד לא עשה סימנים שהוא רוצה להפסיק. 
לצפיה ב-'ערכתי כרגע את ההודעה, ותיקנתי מעט. תקרא שוב, בבקשה?'
ערכתי כרגע את ההודעה, ותיקנתי מעט. תקרא שוב, בבקשה?
22/01/2019 | 00:55
4
14
 
נכון, היינו כולנו viglaj.
לצפיה ב-'קראתי שוב'
קראתי שוב
22/01/2019 | 20:23
3
5
אולי אני יהודי קשה הבנה, אבל לא מצאתי הבדל בין הקריאה אתמול והיום
לצפיה ב-'לא נורא.'
לא נורא.
22/01/2019 | 20:42
2
5
אני כבר לא זוכרת מה בדיוק שיניתי, ואולי רק דייקתי את הדברים יותר.
בכל אופן, תודה שנענית לבקשתי, וקראת שוב. 
לצפיה ב-'אולי המשפט הזה'
אולי המשפט הזה
22/01/2019 | 21:01
1
5

רק אחדים מחברי המועדון הגיעו, כך שהיינו 16 חברים, ונקווה שלשיעורים הבאים יצטרפו גם מי שלא יכולים היו להגיע היום.

חבל שמעטים הגיעו, מלבד התלמידים.
לצפיה ב-'בינגו '
בינגו
22/01/2019 | 23:49
2
למשל.
לצפיה ב-'לחובבי הפילוסופיה - הנה קטע חזק'
לחובבי הפילוסופיה - הנה קטע חזק
20/01/2019 | 11:40
6
23
ונראה לי שגם כאן חסרה ה' הידיעה אבל אשאיר לדורון להגיב
 
לצפיה ב-'נחמד, אבל האספרנטו שוד ושבר'
נחמד, אבל האספרנטו שוד ושבר
20/01/2019 | 22:48
5
13
כבר המילה הראשונה שגויה: צריך להיות filozofo
la plej saĝa viro הוא סדר המילים השגור, ונדמה לי גם הנכון יותר.
ĉar scias aferon לא יכול להיות, כי ĉar היא מילת סיבה הפותחת פסוקית, שבה חייב להיות מצוין מבצע הפעולה (נושא המשפט). הרי אם אומרים scias זה יכול להיות mi,vi, ŝi, li, oni ni, ili, הפועל לא מרמז מי הנושא. כנ"ל אחרי ke. 
אי אפשר להגיד Mi scias ke scias nenion, אלא
Mi scias ke mi scias nenion
diras iam fojo??
האמת ברור למה התכוון הכותב, אבל זה משובש מאוד.
במשפט האחרון חוץ מ-LA לפני Edzino, ה-parolis צריך היה להיות diris/
לצפיה ב-'מעולה! תראה כמה לומדים מפוסט אחד '
מעולה! תראה כמה לומדים מפוסט אחד
21/01/2019 | 10:48
4
12
הרגשתי שהאספרנטו משובשת אבל אני לא ברמה מספיק טובה כדי להבחין מתי זה סתם כתיבה מרושלת במכוון, כמו שהרבה פעמים עושים בקריקטורות שבכוונה מקצרים כל מיני משפטים, ועד כמה זה שיבוש של חוסר ידע. תודה שאתה כאן לכתוב את התיקונים - זה מלמד המון!!!

 
לצפיה ב-'תודה לך'
תודה לך
21/01/2019 | 10:58
3
12
נעים לקרוא שיש פרי ל"עמלי".
מורגש אבל בין השורות והציורים הרצון הטוב של מי שתרגם את זה, לקדם את אספרנטו, אולי ללמוד תוך כדי...
לצפיה ב-'הזכרת לי בלוג של בחורה מפולין'
הזכרת לי בלוג של בחורה מפולין
21/01/2019 | 11:49
2
13
שהיא חדשה באספרנטו ומעלה בלוג ממש חמוד כדי לתרגל דיבור באספרנטו. באחד הפרקים היא עשתה ניסיון לתרגם דף מהארי פוטר הבעיה שהיא ממש komencanto ומשתמשת בגוגל טרנסלייט המון ולראות את כל המאמצים שלה זה גם מצחיק וגם מרגש. לינק. במיוחד הצחיק אותי ההתלבטות בין plugis? plugigis? plugigxi? מי אמר שזה קל
 
לצפיה ב-'מה שנקרא: מתלהבת'
מה שנקרא: מתלהבת
22/01/2019 | 00:42
1
10
Fakte ŝi parolas sufiĉe bone
Mi ŝatis la polajn subtekstojn
לצפיה ב-'כן היא מתנצלת הרבה על זה שיהיו לה בטח הרבה טעויות...'
כן היא מתנצלת הרבה על זה שיהיו לה בטח הרבה טעויות...
22/01/2019 | 07:11
8
אבל תכלס היא מדברת לא רע בכלל והבלוג שלה חמוד מאד
 
לצפיה ב-'אני מחפש מחקרים על השפעת לימוד אספרנטו על מבוגרים צעירים וק'
אני מחפש מחקרים על השפעת לימוד אספרנטו על מבוגרים צעירים וק
21/01/2019 | 09:55
1
10
וקשישים בינתיים כל מה שמצאתי היה קשור להשפעה המיטיבה על יכולת לימוד שפות אצל ילדים :)
לצפיה ב-'תחושת הבטן שלי היא שמחקר כזה עדיין לא נערך '
תחושת הבטן שלי היא שמחקר כזה עדיין לא נערך
21/01/2019 | 11:01
6
ואם כן, הרי שהוא לא פורסם בצינורות שזמינים באינטרנט ולכן לא נתקלת בו.
יום יבוא...
לצפיה ב-'תוכניות מועדון יוסי שמר.'
תוכניות מועדון יוסי שמר.
18/01/2019 | 15:24
1
15
 
 
שלום חברים יקרים,

אנו שמחים להודיע, שאת המפגשים האחרונים של הקורס לממשיכים, החליט דורון לשתף עם חברי המועדון. 

זו הזדמנות מיוחדת לחזק את הדקדוק של אספרנטו ואת מיומנות השיחה. 

השיעורים הנותרים, יתקיימו החל מיום שני הקרוב, ט"ו בשבט תשע"ט - 21.1.19, 
ב-18:30 (נא להגיע בזמן, כפי שנוהגים תלמידי הקורס) עד 20:00. 

מעכשיו כולם מוזמנים בשמחה להשתתף בשיעור.   

בברכה ולהתראות,
אלדד ומיכל.
 
לצפיה ב-'Programo de la Klubo Josi Ŝemer, 21.1.19 '
Programo de la Klubo Josi Ŝemer, 21.1.19
20/01/2019 | 00:19
2
 
Karaj geamikoj,

Ni ĝojas informi vin, ke la lastajn lecionojn de la Daŭriga Kurso de Esperanto, Doron decidis kundividi kun la klubanoj. 

Tio estas speciala okazo fortigi nian konon de la Esperanta gramatiko kaj plibonigi niajn konversaciajn kapablojn.

La restintaj lecionoj okazos ekde la proksima lundo, 21.1.19, je 18:30 (bv. veni ĝustatempe, kiel kutimas la kursanoj) ĝis 20:00.

Ekde nun ĉiuj estas invitataj partopreni niajn lecionojn.

Amike,
Miĥal kaj Eldad
 
לצפיה ב-'kion vi diras pri la vetetacho?'
kion vi diras pri la vetetacho?
16/01/2019 | 17:01
3
13
לצפיה ב-'רק עכשיו ראיתי את הכותרת הזאת.'
רק עכשיו ראיתי את הכותרת הזאת.
17/01/2019 | 00:22
2
19
 
לא הבנתי את המילה. האם התכוונת שנחלק אותה למיליות?
 
vet-et-aĉ-o   -   לחלק כך?
 
vete-taĉo   -   או כך?
 
 
 
לצפיה ב-'eble veteracho ? '
eble veteracho ?
17/01/2019 | 06:49
1
10
acha  vetero => veter-ach-o ? 
 
לצפיה ב-'Jes, ja, tion mi celis'
Jes, ja, tion mi celis
17/01/2019 | 10:17
13
Mi tajperaris. Sed se estus vetetaĉo, povus ankaŭ signifi ion. Kion? (tio estas eta enigmo)
לצפיה ב-'הערב במועדון יוסי שמר.'
הערב במועדון יוסי שמר.
15/01/2019 | 01:56
3
27
 
היינו הערב 10 חברים במפגש.
שיחקנו תחילה בדומינו בנושאי מטבח - מצרכים וכלים. 
ואחרי זה עברנו לדומינו של פְּעלים.
ורדה הביאה לנו הפעם כמה סוגי עוגיות שהיא הכינה במו ידיה, והן היו טעימות מאד.
תודה, ורדה 
 
בדומינו, היו לא מעט מילים קשות, שהיו מאתגרות, והיה נחמד.
בינתיים הגיע דורון, וגלשנו ללא הפסקה רִשמית - מן המשחקים, תוך כמה שיחות קצרות, אל השיעור מספר 7, אשר בו היינו 11 חברים.
 
תחילה עבר דורון על כמה פעלים ועל כמה מילות יחס.
לאחר מכן עבר לשנן איתנו את הסיומת הדקדוקית us-, המשמשת כמשאלה וכתנאי.
 
עשינו חזרה על הקורלטיבים, שוב עם דוגמאות שונות.
ולסוף השיעור, הכין דורון משחק במתכונת של רביעיות קלפים, בנושא קורלטיבים, ואחרי שהסביר את כללי המשחק, שיחקנו בהם.
 
שוב היה "שמח ומבדח", כפי שנאמר בשיר הילדים "אני פורים אני פורים".
מה שמזכיר לי, שדורון לימד גם את ההבדל בין שתי המילים הדומות:
humuro = הומור
humoro = מצב רוח.
 
תודה על השיעור, דורון 
 
*~~*~~*~~*~~*
אגב, הובטחו לי הערב, לבקשתי, תוכניות למועדון משלושה חברי א-ו. הם יודיעו לי כשיהיו מוכנים, ונתאם את הזמנים. חן חן!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'דיווח יפה, כרגיל'
דיווח יפה, כרגיל
15/01/2019 | 05:28
2
14
באמת יש לנו קבוצה נחמדה, ונראה שהתגברנו על השיכחה שנוצרה בזמן החופש והתחלנו להתקדם.
לצפיה ב-'והעוגיות של ורדה היו אכן משהו-משהו'
והעוגיות של ורדה היו אכן משהו-משהו
15/01/2019 | 11:28
11
תענוג בלתי צפוי.
לצפיה ב-'תודה. (:'
תודה. (:
15/01/2019 | 18:07
10
 
ונכון ונכון. 
לצפיה ב-'תוכנית המועדון ליום שני - 14.1.19.'
תוכנית המועדון ליום שני - 14.1.19.
12/01/2019 | 21:14
1
12
 
שלום חברים,

ביום שני, ח' בטבת - 14.1.19, נביא משחקי חברה אחדים (הפעם לא שבץ-נא), ולפי "בחירת הקהל", נחליט באיזה מהם נשחק.

לאחר המפגש והפסקה של עשר דקות, יעביר דורון את שיעור מס' 7 למתקדמים, החל מהשעה 19:50.

להתראות,
אלדד ומיכל.
 
לצפיה ב-' Kluba programo por lundo, 14.1.19'
Kluba programo por lundo, 14.1.19
12/01/2019 | 22:14
6
 
 
Karaj geamikoj,

Lundon, 14.1.19, ni kunportos kelkajn societajn ludojn (ĉi-foje ne Vorto-Mozaikon), kaj laŭ la elekto de la ĉeestantoj ni decidos kiun ludi.

Post la kluba renkontiĝo kaj dekminuta paŭzo, Doron gvidos la sepan lecionon en la daŭriga kurso, ekde la horo 19:50.

Ĝis la revido, 
Miĥal kaj Eldad
 
לצפיה ב-'שיעור ראשון באספרנטו למתחילים '
שיעור ראשון באספרנטו למתחילים
09/01/2019 | 16:06
12
34
לצפיה ב-'אהבתי.'
אהבתי.
10/01/2019 | 00:10
6
13
 
איפה אתה מוצא כאלה?
לא, אל תגלה לנו. תשלח מדי פעם. 
לצפיה ב-'פייסבוק וכאלה... קבלי עוד אחת '
פייסבוק וכאלה... קבלי עוד אחת
10/01/2019 | 20:27
5
22
על עוד אחד מההבדלים הדקים בין גברים לנשים...  לינק
 
לצפיה ב-'מגניב'
מגניב
10/01/2019 | 20:56
3
15
מעניין מה חשבו עלי התלמידים בקורס קיץ בגרמנית בדרום גרמניה, כאשר המורה שאלה תלמיד-תלמיד 'איזה צבע אתה הכי אוהב', ואני (חוכמולוג) עניתי 'צהוב שנברון'. כי שבוע לפני כן ביקרתי בארמון המפורסם הזה בוינה, שצבוע בגוון צהוב מאוד מסוים, שנקרא "צהוב שנברון".
רציתי רק להעיר על viola שצריך להיות violkolora, על oranĝa שצריך להיוץ oranĝkolora, ו-roza שצריך להיו rozkolora. אחרת משמעם, בהתאמה: סיגליתי, תפוזי ו-ורדי.
לצפיה ב-'מה לגבי limona?'
מה לגבי limona?
10/01/2019 | 21:17
2
13
לא אמור להיות limonkolora?

 
לצפיה ב-'כן, אבל זה מלכתחילה לא בטוח צבע "אמיתי"'
כן, אבל זה מלכתחילה לא בטוח צבע "אמיתי"
10/01/2019 | 22:57
1
12
אבל אם זה צבע ידוע בציבור אז גם, limonkolora.
אני הסתכלתי רק על צד ימין של הצבעים.
לצפיה ב-'למה הסתכלת רק על צד ימין?'
למה הסתכלת רק על צד ימין?
11/01/2019 | 00:52
14
 
חששת שצד שמאל הוא מחוץ לתחום לגברים, או שהוא נראָה לך מסובך מדי? 
 
כן, הצבע ידוע בציבור. עכ"פ בעברית, באופן לגמרי מקובל, הוא נקרא צהוב-לימון.
כי כמו קליפת הלימון, הוא ירוק-צהוב. 
לצפיה ב-'איזה יופי! תודה. '
איזה יופי! תודה.
11/01/2019 | 00:46
14
 
וזה כל כך נכון ומצחיק.
 
(יש רק טעות קטנטונת בכחול אחד, שהוגדר לא מדויק, וגם נמצא בסוף הירוקים במקום בתחילת הכחולים). 
לצפיה ב-'מעניין אם הם גם שומרים כשרות '
מעניין אם הם גם שומרים כשרות
12/01/2019 | 20:06
4
17
לצפיה ב-'ממש מצחיק וחמוד'
ממש מצחיק וחמוד
12/01/2019 | 20:29
13
 
תודה 
לצפיה ב-'Mi komprenas la ŝercon sed estas malfacile por mi ridi'
Mi komprenas la ŝercon sed estas malfacile por mi ridi
14/01/2019 | 11:45
2
13
Henri Bergson skribis ke se oni identiĝas, estas malfacile ridi, kaj ke tio estas la sekreto de humuro, ke oni ne povas identiĝi. Ĉi tie ankaŭ mi ne povas manĝi multajn aferojn (pro san-problemoj), kaj tio memorigas al mi mian problemojn. 
Mi pensas pri la duopo en la komikso - ili simple estas veganoj kun malsano de Celjak. Certe eblus trovi ION por ili. 
לצפיה ב-'נקודת האור זה שהיום יש הרבה יותר מודעות והרבה יותר אופציות'
נקודת האור זה שהיום יש הרבה יותר מודעות והרבה יותר אופציות
15/01/2019 | 14:19
1
11
ממה שהיה בעבר. בכיתה של הקטנה (היא בג') יש ילדה שלא יכולה לאכול מאכלי חלב (חמאה כן, אבל לא גבינה, קצפת חלבית וכו'). ילדה מכיתה מקבילה שהיתה איתה גם בגן היא צליאקית. ילד אחר, גם הוא בכיתה מקבילה, סובל מסכרת מלידה.
 
הילדים סופגים את כל זה בצורה הכי טבעית שיש, הם יודעים בדיוק מה מותר לכל אחד ומה אסור. דואגים בימי ההולדת שיהיו אופציות גם לבעלי מוגבלויות האכילה. וכן הלאה.
 
התמזל מזלי בינתיים שאצלי המגבלה היא רק אשכולית ופומלה, זה באמת לא כל כך נורא... כמי שאוכל זה אחת מהנאות החיים הגדולות שלו הייתי מאד מתבאס אם רשימת האיסורים היתה גדולה.
 
תהיה בריא, זה הכי חשוב!
לצפיה ב-'ולמרות הכל, בתור בדיחה היא מאד מצחיקה, וגם בקריקטורה,'
ולמרות הכל, בתור בדיחה היא מאד מצחיקה, וגם בקריקטורה,
15/01/2019 | 18:14
9
 
כולם מחייכים בצורה ממש חמודה.
לצפיה ב-'עקב "עייפות החומר" של הצוות, אדווח הערב על המפגש, ורק מחר - '
עקב "עייפות החומר" של הצוות, אדווח הערב על המפגש, ורק מחר -
08/01/2019 | 00:22
7
24
 
- על השיעור. ועם הקוראים הנאמנים, הסליחה. על העיכוב. 
 
היינו הערב 17 חברים.
שיחקנו "שבץ-נא" = Vorto-Mozaiko. כיוון שהיינו רבים סביב השולחנות, חילקתי אותנו לשתי קבוצות, ולכל קבוצה נתתי משחק אחד.
כמות הקלפים שיש בכל קופסה, מספיקה בערך למפגש שלם. 
 
כרגיל, היה נעים מאד לשחק ביחד. אומנם הערב היה המשחק קולני מהרגיל, אולי בגלל ההתרגשות השמֵחה של המשתתפים.
לפחות ארבעה אנשים, ביקשו שנשחק שבץ-נא לעתים קרובות יותר. ועוד אחת ביקשה שנשחק שוב בדומינו (מילים).
אז אין בעיה. יש אצלי כמה משחקי חברה, ואפשר כמובן לגוון.
 
להשתמע בדיווח הבא, מחר.
או כמו שהיה נהוג לכתוב פעם: "המשך יבוא". 
Bonan nokton kaj orajn sonĝojn
לצפיה ב-'תודה על הדיווח הנחמד'
תודה על הדיווח הנחמד
08/01/2019 | 10:35
1
11
אכן פעם ראשונה (כמעט?) שהייתי נוכח בפעילות הזו, אבל מכיוון שהייתי צריך לסדר את החומרים לשיעור, לא יכולתי להשתתף במשחק עצמו. לא ייאמן, אבל סידור בערמות של חומרים, טושים, שבדקתי אחד-אחד על הלוח, הכנת viŝilo, סידור בשתי ערמות של שיעורי הבית הקודמים ושל שיעורי הבית החדשים, וכן הלאה - כל אלה ואחרים לוקחים הרבה זמן, והתוצאה היא שיעור קולח וניצול מרבי של הזמן היקר שיש - פעם אחת בלבד בשבוע במשך שעה ועשרים דקות - ובעיניי כל דקה של שיעור היא מצרך יקר ונדיר(!).
 
בקשר ל(אי) הדיווח שלך על השיעור, למה את לא מדווחת יותר מוקדם? אין צורך שתכתבי בשעה שממילא אנשים ישנים ולא קוראים, הלילה נועד לשינה. אבל לאחר שאת חוזרת הביתה, וקצת מתאוששת, את יכולה לשרבט משהו, לא?  חשבתי שייתכן שאת מרגישה צורך לדייק בפרטים הלשוניים של השיעור. אפשר לכתוב באופן כללי יותר, לדוגמה: נלמדו מספר סופיות (בלי לדייק איזה, ובלי דוגמאות)
לצפיה ב-'שמחה שמצא חן בעיניך. (:'
שמחה שמצא חן בעיניך. (:
08/01/2019 | 13:36
8
 
נכון. חבל על כל רגע של השיעור. אבל אם תרצה, ננסה בפעם הבאה להתחלף קצת בתפקידים: אני אסדר צ'יק צ'ק את ערימות הדפים ואת עזרי הכתיבה לשיעור, ואתה תתחיל מיד לשחק שבץ-נא.
אצטרף אליכם תוך כמה דקות למשחק, וכולנו נהנה בשקט.
 
למה אני לא מדווחת מוקדם יותר? על זה אני באמת לא צריכה לתת דין וחשבון בפורום (או בכלל). יש לי סדרי עדיפויות משלי, והדיווח "העיתונאי" שלי אין לו זמן קבוע של "ירידה למערכת" לפני הדפסת העיתון. וזה לא באמת מקום העבודה שלי. 
גם לא משנה לי מתי הקוראים קוראים. מותר להם לקרוא בזמנם החופשי, מרגע שהדיווח נשלח, והלאה. 
 
צדקת שאני מרגישה צורך לדייק בפרטים, ולכן משקיעה לא מעט זמן בשחזור ובכתיבה. אבל אם לדעתך מספיק לכתוב באופן כללי יותר - des pli bone kaj des pli bone - אנסה כך כבר מהדיווח על השיעור שנתת לנו אמש.
ואם זה בסדר מצידך , אוֹכל קודם ארוחת צהריים קלה, ורק אז אכתוב כאן דיווח קצר.
 
 
לצפיה ב-'שיעור מס' 6 למתקדמים,'
שיעור מס' 6 למתקדמים,
08/01/2019 | 14:16
4
21
 
התקיים אמש, והיינו בו 13 חברים.
דורון פתח בשיחה קלה, ובהצגת כמות השיעורים הרבה שיהיה עליו לבדוק הפעם. ואז אמרה יעל את מה שחשבנו ולא בהספקנו לבטא. היא אמרה זאת בגרמנית (או ביידיש?), ודורון תרגם לנו לאספרנטו:
kiel oni ordigas la liton, tiel oni dormas. 
למדנו כמה מוספיות למילים, אשר מוסיפות משמעויות שונות למילים:
-ind-, -ind- + -aĵ-, -id-, -ebl.
דוגמא ל--ind- + -aĵ-:   דבר מפליא - mir ind aĵ o.
 
חזרנו על לימוד השעות, וקיבלנו דפים עם ציורים של שעונים בשעות שונות, למשחק זוגות, בו שואלים ועונים על השאלה:
Je kioma horo...?
אחרי זה קיבלנו דף עם משחק (דרך שיר) ללימוד חלקי הגוף.
דורון נתן שיעורי בית, והפעם בכמות סבירה. 
תודה על השיעור הטוב, שהיה מאד שמח ומלא צחוקים. 
 
ותודה גם על המתנונֶת, דורון.
קיבלנו, כל אחד, גלויה צבעונית עם צילומים של ערים בארץ. וכל זה למה?
כי מאחוריה כתוב:
VIDINDAĴOJ DE ISRAELO 
 
 
לצפיה ב-'נחמד מאוד'
נחמד מאוד
08/01/2019 | 22:49
1
8
מושקע כרגיל.
איזה מזל שנכחתי בשיעור, ונהניתי לא פחות מהתלמידים הנחמדים והנלהבים.

לצפיה ב-'תודה . נראה לי שכוווולנו, ללא יוצא מן הכלל,'
תודה . נראה לי שכוווולנו, ללא יוצא מן הכלל,
08/01/2019 | 23:30
8
 
נהנינו מאד אמש.
אבל זה לא כזה מיוחד, כי זה קורה אצלנו בדרך כלל.  
לצפיה ב-'אכן נראה מעולה'
אכן נראה מעולה
09/01/2019 | 12:48
1
13
נכנסתי לרגע לשעור כדי לחלק עותקים של חוברת עמוס עוז, והתרשמתי מן ההתלהבות והדבקות של הלומדים והמורה, וכעת, משקראתי את הדיווח של מיכל, זה אפילו מרשים עוד יותר. אחרי סיום ישיבת ההנהלה עברתי בחדר המועדון כדי לבדוק האם עדיין נשאר מישהו, אך כמובן שלא, כיון שהיה זה בשעה 22:30 (היו נושאים רבים וחשובים, בין השאר קורס המתחילים האמור להפתח בפברואר ורכישת משרד לאגודה, והדיונים התמשכו הרבה מעבר לשעה הרגילה).
לצפיה ב-'תודה, עמרי. (:'
תודה, עמרי. (:
09/01/2019 | 13:05
12
 
יצאנו בסביבות תשע וארבעים מהמועדון.
כשיצאתי, פגשתי את שלמה, שהתפלא לראות שרק עכשיו אני יוצאת. שאלתי אותו אם אתם עדיין בישיבה, והוא אמר שכן, ושרק הוא ממהר לתח"צ שלו. 
 
בקשר לרכישת משרד, אשאל אותך/כם כבר במייל. 
לצפיה ב-'דיג, אוהב או לא אוהב דגים?'
דיג, אוהב או לא אוהב דגים?
08/01/2019 | 09:10
15
24
לצפיה ב-'bona demando'
bona demando
08/01/2019 | 09:50
14
20
אתה צמחוני?ל

גם אם Chu niangxos gxin  זה לא טעות, נראה לי יותר טבעי לשאול: chu ni mangxu gxin?
לצפיה ב-'תקלדה'
תקלדה
08/01/2019 | 09:51
9
18
הכוונה היתה שמופיע chu ni mangxos gxin
לצפיה ב-'תודה על ההבהרה!'
תודה על ההבהרה!
08/01/2019 | 10:25
6
לצפיה ב-'יש לי שאלה טכנית קטנה.'
יש לי שאלה טכנית קטנה.
08/01/2019 | 13:20
7
10
 
וזה לא כדי להרגיז, אלא כדי להבין.
 
דורון, למה כשאתה מקליד ממיקלדת שאין בה תמיכה ב-ĉapeloj, אתה משתמש כתחליף גם בשיטת ה-x וגם בשיטת ה-h, אפילו באותו משפט. 
זאת לא בעיה להבין את הכתוב, אבל זה די מפריע בעיניים, ואת מי שעדיין לא לגמרי בקיאים בא-ו, זה עלול לבלבל ולהעלות להם תהיות.
לצפיה ב-'סתם, יש הסבר, אבל הוא רק אישי'
סתם, יש הסבר, אבל הוא רק אישי
08/01/2019 | 22:52
6
9
ch ו-sh די ברורים, אולי כי באנגלית זה יוצא אותו דבר כמו עם כובע, אבל gh פחות מובן, לכן עם x
לצפיה ב-'אבל אספרנטיסטים מסוימים, אוהבים'
אבל אספרנטיסטים מסוימים, אוהבים
08/01/2019 | 23:26
5
12
 
לא לאהוב (שלא לומר לא לסבול) את השפה האנגלית. אז למה ללכת לפיהָ?
ושנית, זה נורא משדר חוסר עקביות, כשמשתמשים - בכלל, ובתוך אותו משפט או אותה מילה - בפרט, בשתי שיטות שונות (x לעומת h).
 
ואני לא זוכרת כבר איך, אבל לפני כמה שנים, התקנתי מקלדת אספרנטו בטלפון הנייד שלי. לא מפתה אותך להתקין גם, ולהשתמש באותיות היפות האלה (עם הצ'פלוי) בטלפון? בעיניי זה ממש כיף להקליד כך א-ו.
ממליצה בחוֹם!
לצפיה ב-'יש משהו במה שדורון כתב'
יש משהו במה שדורון כתב
09/01/2019 | 09:26
3
10
זה שלא אוהבים אנגלית לא אומר שצריך לסלוד מכל דבר שמקורו באנגלית. ch ו sh באמת נקראים די טבעי ככה כי המוח שלנו שרגיל לראות אנגלית מתרגם את זה לצליל הנכון באופן טבעי. עד כדי כך טבעי, שאם לא היית מציינת את זה לא בטוח שהייתי שם לב לזה.
 
נכון שיש משהו לא אחיד בעירבוביה אבל אצלי, לפחות, זה לא פוגם בשטף הקריאה. gh לעומת זאת אכן נראה מוזר וכמובן auh בכלל לא בא בחשבון 
 
לדעתי אין שום פגם גם לשאול מהאנגלית את האות w ולכתוב preskaw במקום preskaux, למי שאין לו צ'פלים מקלדת. גם את זה המוח קולט לי די בקלות בזכות האנגלית.
לצפיה ב-'אני לא מסמן אחרי au שום דבר'
אני לא מסמן אחרי au שום דבר
09/01/2019 | 09:36
1
9
כשאני כותב מהמחשב, שבו יש לי מקלדת אספרנטו, אין לי בעיה לכתוב aŭ וכמובן שלא אכתוב au, פשוט כי יותר נוח לי ויותר נוח לקורא, אבל מהטלפון אני לא מקפיד.
לצפיה ב-'במקרה של au במקום aŭ, זה באמת לא נורא, כי זה ברור יותר.'
במקרה של au במקום aŭ, זה באמת לא נורא, כי זה ברור יותר.
09/01/2019 | 12:57
5
 
אם כי, עבור מתחילים, לא הייתי מוותרת על סימון צ'פלו או x, גם במקרה זה, של aŭ.
 
זה קצת מזכיר לי את הכתיבה בוואטסאפ של בתי הצעירה ובעלה למשל, ועוד רבים אחרים. שמוותרים על סימון ראשי תיבות ב-".
לי זה מפריע, אעפ"י שכבר התרגלתי לקבל את זה.
אבל אולי זו הצתה מאוחרת שלי, שלמשל הבוקר, כתב בעלה של בִּתִּי כמה שורות של דיווח, על מה שקרה למישהו בסיטי, ואחר כך כתב שמתכוננים לסיטי נוסף.
לי זה נשמע כאילו מדובר ב-city (כמו באיירפורט סיטי או סינמה סיטי), ולא הבנתי מה הקשר לְמה שקורה במיון בשיבא.
ואז פתאום קלטתי מהמשך המשפט השני, שמדובר בבדיקת C.T.
לכן, בעיניי עדיף לכתוב כל דבר בצורה ברורה, ולא לוותר על סימנים מוסכמים, לטובת הקורא או הקוראים.
 
עם זאת, הבנתי שבוואטסאפ ובדומים לו, החשיבות לרוב המשתמשים היא במהירות הכתיבה, ולכן הרוב גם אינם מוסיפים סימני פיסוק. 
טוב, שיהיה... מתרגלים לכל דבר.
לצפיה ב-'אין לי בעיה כזאת של "תיעוב" האנגלית, כפי שיש לאספרנטיסטים '
אין לי בעיה כזאת של "תיעוב" האנגלית, כפי שיש לאספרנטיסטים
09/01/2019 | 12:36
8
 
מסוימים, ואולי דווקא לאחדים מן המומחים שבהם.
 
אבל בטח שלא הייתי מקבלת את האות w לתוך האספרנטו. ובכלל, אני עד היום לא מבינה איך המציאו (זמנהוף עצמו????) את שיטת ה-h כמחליף צ'פלו.
את שיטת ה-x אני מבינה לגמרי, והיא טובה וברורה בעיניי. למה בכלל חשבו על h? זה נראה לי מבלבל ולגמרי לא הגיוני, כי זאת אחת האותיות אשר בה משתמשים באספרנטו, לעומת x, שאפשר להגדירה כאות נֵיטרלית, שאינה שייכת לַשפה, ולכן יכולה להחליף צ'פלו בלי כל בעיה.
 
וחוסר עקביות - עם זאת שגם המוח שלי מתרגם לי נכון - זה משהו שמבחינתי הוא די בלתי נסבל. כמו שחשוב לי שאם למשל, אני כותבת בעברית את המילה מכּסימום (מהסיבות שלי) ולא מקסימום, כמו שכותבים רוב האנשים, אני עקבית בכך, ולא משנָה בכל פעם. ובוודאי לא באותו דף, וכן הלאה.
וכנ"ל לגבי שמות כמו מיכּאלו או מכּס וכד'.
 
וכך גם במקרים אחרים, כמו למשל 'מאד' ולא 'מאוד', גם אם זה לא הכי תקין, ובלבד שזה יהיה עקבי לאורך הדרך, אלא אם מתישהו אשתכנע לשנות משהו, ואז אשנה, בעקביות, כמובן. (:
 
לצפיה ב-'העיקר שמבינים'
העיקר שמבינים
09/01/2019 | 09:34
8
זה בסך הכל פורום, שנועד להעברת מסרים, לקריאה ולהבנה מהירה, ולא מאמר אקדמי.
לצפיה ב-'אני לא צמחוני... העלתי בלי קשר. סתם הצחיק אותי '
אני לא צמחוני... העלתי בלי קשר. סתם הצחיק אותי
08/01/2019 | 10:20
3
14
אני יותר מדי אוהב אוכל בשביל להיות צמחוני...
 
לצפיה ב-'ודאי כתב את זה מישהו שאין בשפתו ה' היידוע'
ודאי כתב את זה מישהו שאין בשפתו ה' היידוע
08/01/2019 | 10:28
2
17
כי הוא כותב redonu ĝin en akvon במקום redonu ĝin en la akvon
 
אגב, הוספתי n- ב-akvon כי יש שם כיוון ללא מילת יחס של כיוון (להחזיר את הדג אל המים), וה-n הזו היתה חסרה במקור.
 
עדיין אפשר להבין ולצחוק, אבל המורה שבי חייב לדייק..
לצפיה ב-'זה מעולה שאתה מתקן - זה רק עושה יותר כיף להעלות דברים כאלה'
זה מעולה שאתה מתקן - זה רק עושה יותר כיף להעלות דברים כאלה
08/01/2019 | 11:16
1
11
כי ככה גם לומדים מהם המון
 
לצפיה ב-'mojose'
mojose
08/01/2019 | 13:16
4
לצפיה ב-'Vielen Dank, Muĉjo, es ist wirklich sehr interessant.'
Vielen Dank, Muĉjo, es ist wirklich sehr interessant.
04/01/2019 | 14:52
4
 
או בלשוננו:
Multan dankon, Muĉjo, tiu vere estas tre interesa.
לצפיה ב-'חמודה הילדה'
חמודה הילדה
05/01/2019 | 22:44
3
לצפיה ב-'בשבוע שעבר השתתפתי בכנס שבכתבה '
בשבוע שעבר השתתפתי בכנס שבכתבה
06/01/2019 | 14:21
2
16
תכנית הכנס עשירה ומעניין ריבוי התכניות לילדים ולמשפחה (השתתפו כ-200 איש, מהם 70 ילדים):
בכנס הרצתי בין השאר על ים המלח ומפגש אילת שיהיה באפריל (בתמונה). עוד תמונות בפייסבוק שלי:
לצפיה ב-'איזה כיף לך שהיית בזה'
איזה כיף לך שהיית בזה
09/01/2019 | 09:01
1
30
נשמע ממש חווייתי!
הייתי שמח להשתתף, אבל הקור מרתיע אותי, ואין לי אפילו בגדים מתאימים לטמפרטורה השוררת בגרמניה בתקופה הזו.
גם כל הכבוד שעשית שם נפשות לקונגרס הישראלי הבעל"ט.

לצפיה ב-'למרות הקור מומלץ בחום'
למרות הקור מומלץ בחום
09/01/2019 | 13:03
8
גם יוסי שמר ז"ל נמנע שנים רבות מלהגיע לכנס השנה החדשה בגרמניה (אז עדיין בשם Internacia Festivalo), אך כשהצלחתי לבסוף לשכנעו, נהנה לא פחות מאשר בקונגרס העולמי. חבל שזה קרה רק שנתיים לפני פטירתו...מסתבר שהרושם היה הדדי, ובכנס שנערך אחרי פטירת אסתי, נקראו שני אולמות בכנס על שם יוסי שמר ואסתי סבן (באותו כנס השתתפו גם שתי אחיותיה של אסתי ובת אחותה). תמונות מאותם כנסים ניתן לראות באתר http://andre.ag93.free.fr/index2008.html בתפריט הצדדי albumo
לצפיה ב-'תוכנית המועדון ליום שני - 7.1.19.'
תוכנית המועדון ליום שני - 7.1.19.
05/01/2019 | 23:29
4
9
 
שלום חברים,

ביום שני, ראש חודש שבט תשע"ט - 7.1.19, מ-18:30, אנחה (מיכל) משחק שבץ-נא במועדון, כפי שנתבקשתי לאחרונה.
בסוף הערב, יספר עמרי מעט על עמוס עוז ויחסו המיוחד לאספרנטו.

לאחר הפסקה של עשר דקות, מ-19:50, יקיים דורון את השיעור השישי בקורס למתקדמים.
באותו זמן תתקיים במקום אחר הישיבה החודשית של ההנהלה.

להתראות,
אלדד ומיכל.
 
לצפיה ב-'Kluba programo por lundo, 7.1.19'
Kluba programo por lundo, 7.1.19
06/01/2019 | 01:25
4
 
Karaj geamikoj,

Lundon, 7.1.19, ekde 18:30, Miĥal gvidos vesperon de Vorto-Mozaiko en la klubo.

En la lasta parto de la vespero Amri rakontos al ni pri la verkisto Amos Oz kaj lia speciala rilato al Esperanto.

Post la paŭzo, je 19:50, okazos la sesa leciono de Esperanto por daŭrigantoj, gvidata de Doron
Samtempe, aliloke, okazos la monata estrarkunsido.

Ĝis la revido en la klubo,
Miĥal kaj Eldad
 
לצפיה ב-'עמוס עוז ואספרנטו'
עמוס עוז ואספרנטו
06/01/2019 | 09:52
2
13

כפי שכתבה מיכל, ביום שני אספר במועדון על האיש והקשר לאספרנטו. הנה החלק העברי של הודעה על עמוס עוז ששלחתי לחברים ביום שישי:
לפני שבוע הלך לעולמו עמוס עוז, שספריו תורגמו ל-46 שפות, כולל אספרנטו. בספרו "בין חברים" (2012) נמצא סיפור בשם "אספרנטו"' שתורגם לאספרנטו (ע"י גיאן פיירו ואנוכי) ויצא לאור בהוצאת אל"י. 
ב-2015 כשנפגשתי עם עמוס עוז כדי לתת לו מספר עותקים, כתב הקדשה בספר המקורי "לעמרי ונדל, האיש שהחזיר את מרטין ונדרברג [גיבור הסיפור] הביתה, בהתרגשות רבה, בתודה ובהוקרה, עמוס עוז". לרגל הקונגרס האספרנטו העולמי ה-100 בצרפת, שלח לי מכתב:
אנא העבר בשמי ברכה חמה לכל משתתפי הכנס ואמור להם שמרטין ונדנברג מעביר גם את רגשותיי שלי כלפי לשון אספרנטו וכלפי הרעיונות העומדים ביסודה.
בהוקרה ובתודה,עמוס עוז.
 
לצפיה ב-'לצערי לא אוכל להגיע לפני 19:50'
לצערי לא אוכל להגיע לפני 19:50
06/01/2019 | 12:45
1
13
בשל הרצאה חשובה בה אני חייב להיות נוכח - ראו תמונה.
למי שמעוניין ויכול לחכות עד שעה זו אביא איתי מספר חוברות עמוס עוז עם התרגום.
לצפיה ב-'עמרי, רוב החברים שלנו - הוותיקים והחדשים - כבר '
עמרי, רוב החברים שלנו - הוותיקים והחדשים - כבר
06/01/2019 | 13:45
70
 
קיבלו את החוברת אחרי שיצאה לאור.
רק חלק מהחברים החדשים עדיין לא קיבלו אותה, ובוודאי ישמחו לקבלה מחר.
 
ובקשר לתוכנית המועדון: אם כך, לא תהיה ברירה, אלא לדחות את הסיפור שלך על עמוס עוז ויחסו לאספרנטו, למועד אחר, אשר אותו אני מבקשת שתתאם איתי.
כי מחר ב-19:50 בדיוק, אנחנו מתחילים את השיעור (ואתם - את ישיבת ההנהלה).
לצפיה ב-'הודעת ניסיון בלבד (של הפלאפון שלי).'
הודעת ניסיון בלבד (של הפלאפון שלי).
04/01/2019 | 15:06
1
11
לא הצלחתי.
אנסה שוב.
לצפיה ב-'Matene, mia unuenaskita nevo kaj mi, partoprenis '
Matene, mia unuenaskita nevo kaj mi, partoprenis
04/01/2019 | 16:14
9
 
ekskurson en la tombejo de Naĥalat Jicĥak en ĝiv'atajim - la panteono de la konspiroj (מחתרות) en GUŜ DAN.
 
Tiu ekskurso daŭris tri horoj, kun tre bona ĉiĉerono, kiu estas instruisto de historio. Ni iradis inter multaj da tomboj, kaj aŭskultis multajn da tre interesajn kaj tuŝajn rakontojn pri falintaj soldatoj, speciale ĉirkaŭ 1947/8, sed ne nur. 
לצפיה ב-'ניסיון שני.'
ניסיון שני.
04/01/2019 | 15:09
9
לצפיה ב-'היסטוריה קצרה של אספרנטו - באספרנטו '
היסטוריה קצרה של אספרנטו - באספרנטו
03/01/2019 | 11:17
2
12
מתוך האתר הנפלא facila.org. לינק
עם המבטא שלה אספרנטו נשמעת כמו האחות הקטנה של איטלקית
 
לינק לדף כולו http://facila.org/?p=1164
 
לצפיה ב-'בינתיים רק הצצתי בשני הקישורים המעניינים,'
בינתיים רק הצצתי בשני הקישורים המעניינים,
03/01/2019 | 12:12
9
 
עופר, ואאזין ואקרא כשיהיו לי כמה דקות פנויות הלילה או מחר. כרגע ממהרת מאד מאד.
תודה ששלחת לנו!
לצפיה ב-'טוב להכיר אתרים חדשים'
טוב להכיר אתרים חדשים
03/01/2019 | 18:50
6
תודה רבה
לצפיה ב-'בת משפחה שלי שלחה לי קודם שיר באספרנטו!'
בת משפחה שלי שלחה לי קודם שיר באספרנטו!
02/01/2019 | 22:45
4
13
היא הגיעה אליו תוך חיפוש משהו אחר. אם תפתחו ב"מידע נוסף", תמצאו את מילות השיר.
מעניין אותי המבטא של הזמרת, ומניין היא.
 
(מיד אחרי השיר שלה, ראיתי את השיר המוכר לנו "Tiel la mondo iras").
 
לצפיה ב-'היא איטלקייה'
היא איטלקייה
03/01/2019 | 07:26
3
11
פרטים נוספים ב-YouTube את יכולה למצוא ב-"Show more"
שם אמנם מופיע רק השם שלה Cristina Casella, שזה שם איטלקי  (יש מלחין איטלקי מודרני בשם Casella), אבל לא מספיק עדיין כדי לקבוע.
אולם אחרי חיפוש נוסף אחרי "Cristina Casella Esperanto" הגעתי לדף הזה:
שבו שואלים אותה: את שרה גם באיטלקית?
והיא עונה:
Sì, essendo italiana canto in questa lingua, principalmente
שזה באספרנטו:
Jes, estante italino mi kantas en tiu ĉi lingvo, ĉefe
 
לצפיה ב-'תודה. אז לא הייתי בכיוון. חשבתי יותר על דרום אמריקה.'
תודה. אז לא הייתי בכיוון. חשבתי יותר על דרום אמריקה.
03/01/2019 | 10:51
2
6
לצפיה ב-'יש משהו במבטא שלה'
יש משהו במבטא שלה
03/01/2019 | 11:52
1
6
אולי זה נובע מהניסיון שלה להתרחק ממבטא איטלקי בולט, שיוצר את האפקט הזה.
לצפיה ב-'כן. זה באמת נשמע הגיוני.'
כן. זה באמת נשמע הגיוני.
03/01/2019 | 12:10
7
 
לא נעים לי לומר,אבל לא התלהבתי מהשיר, אלא רק מלקרוא את הכתוביות באספרנטו.
לצפיה ב-'סתם שמעתי היום:'
סתם שמעתי היום:
02/01/2019 | 16:19
2
20
 
אחותי, שהיתה היום בהרצאה של ערן כץ (שיאן גינס בזיכרון), המנחה קורסים והרצאות בתחום פיתוח מיומנויות זיכרון, סיפרה לי מה שידעה שיעניין אותי. היא אמרה שהוא דיבר על לימוד שפות, איך ללמוד ואיך לזכור את מה שלומדים.
 
ומה ששמחתי לשמוע, שהוא דיבר גם על אספרנטו, ואמר שאפשר ללמוד אותה תוך שלושה חודשים. ועוד סיפר, על ניסיון שנערך במטרה ללמוד צרפתית. וסיפר את מה שכולנו כבר יודעים מזמן: חילקו את האנשים לשתי קבוצות. אחת למדה מיד צרפתית, והשנייה, למדה קודם אספרנטו. 
לקבוצה הראשונה, לקח שנה ללמוד צרפתית. ואילו לקבוצה שלמדה קודם אספרנטו, לקח רק חצי שנה ללמוד צרפתית.
לצפיה ב-'בינתיים קיבלתי גם שתי תמונות מההרצאה:'
בינתיים קיבלתי גם שתי תמונות מההרצאה:
02/01/2019 | 23:27
1
13
לצפיה ב-'והנה השנייה:'
והנה השנייה:
02/01/2019 | 23:31
13
לצפיה ב-'דיווח מהערב במועדון יוסי שמר.'
דיווח מהערב במועדון יוסי שמר.
01/01/2019 | 00:06
13
26
 
הערב היינו 13 חברים, ואלדד קרא בדיחות יהודיות מהאוסף של יוסי, ונתן הסברים מעניינים ומלמדים למילים הקשות או הנדירות.
למדנו למשל:
 
forpeli - לסלק, לגרש
monpuno - קנס כספי
veneno - רעל
enterigo - קבורה
svelta - רזֶה/רזָה
 
הבדיחות היו מאד מצחיקות הפעם. כמו שאלדד ציין, הוא בחר אותן בפינצטה
הוא רשם לעצמו הערות, למשל ליד בדיחות שלא הצחיקו אותו, ואותן לא קרא.
כך שכולנו נהנינו מאד מהמפגש (ועם כיבוד שהביאה לנו ברכה), וסיימנו את המפגש (ב-19:40) במצב רוח טוב ושמח. 
 
*~*~*~*~*~*
בהפסקה הלכו שני חברי מועדון, ונשארנו 11 חברים לשיעור.
ניצלתי את ההפסקה כדי להציב את הלוח (הירוק, הישן, כמו שהיה לפני עשרות שנים), לסדר לי על השולחן את הגירים הצבעוניים, שאותם ירשתי מאבא שלי...
ואת הדפים לשיעור. 
 
ב-19:50 בדיוק, התחלנו את השיעור. פתחתי במילים אלה:
Bonan vesperon,
mia nomo estas miĥal, kaj hodiaü mi estas doktoro Doron 
הסברתי שדורון נמצא בכמה ימי חופשה, ויתכן שיגיע מאוחר יותר, אבל אמר שלא יהיה לו כוח ללמד.
 
התחלתי בסדרת שאלות, וביקשתי תשובות מלאות. שאלתי בכל פעם מישהו אחר, לא לפי הסדר, תוך התאמת השאלות השונות לאנשים השונים. הרחבתי גם כמה מהתשובות, לשאלות נוספות על אלה שקיבלתי במערך השיעור מדורון. לעומת זאת, ויתרתי על מעט שאלות פחות מעניינות מהרשימה. 
 
כתבתי על הלוח והסברתי את הנושא של שמות תואר עִם יותר  - pli, והכי - plej. ואת ההשוואה ביניהם, באמצעות המילה ol. (הזכרנו גם את המילה el - כאשר משווים משהו מִתּוֹךְ יותר מאחד).
ואחרי דוגמאות מעטות, עברנו להבדל בין תואר השם (עם הסיומת a), ותואר הפועל (עם הסיומת e), באותו הקשר של השוואה pli, plej.
 
כאן זה אולי לא נשמע הכי ברור, אבל בשיעור, החברים הבינו.
 
בהמשך עברנו לקריאה של משפטים קצרים באספרנטו ותרגומם לעברית.
ואחר כך - כמה דקות לעבודה בזוגות, על התאמת תשובות לסדרת שאלות, כאשר מסמנים קו מִכל שאלה אל התשובה המתאימה לה.
קראנו את השאלות עם התשובות.
כולם כולם השתתפו בכל תרגיל ותרגיל. אף אחד לא נמנע, וזה היה בהחלט
משמח 
 
לבסוף, הגענו לחלק האחרון, שהיה עלי ללמד רק אם יישאר דֵּי זמן. נשאר זמן, אבל החברים העדיפו כמה סיפורים אישיים שלי, באספרנטו.
כך שהשארתי מעט עבודה (נושא אחד) לדורון לשיעור הבא, תוך ביטחון שיהיה קטן עליו, כי הרי הוא חוזר מחופשה מרעננת .
  
 
 
 
לצפיה ב-'תודה רבה, מיכל '
תודה רבה, מיכל
01/01/2019 | 00:32
1
11
היה לנו ערב מבדר ומהנה היום.
נהניתי מאוד מהחלק הראשון במועדון, של הבדיחות (עם השתתפות מצד כל החברים), ונהניתי מאוד גם מהחלק שלך, של השיעור למתקדמים. 
שכויח! 
לצפיה ב-'תודה, אלדד.'
תודה, אלדד.
01/01/2019 | 00:52
9
לצפיה ב-'כל הכבוד, מיכל'
כל הכבוד, מיכל
01/01/2019 | 08:19
10
12
מהתאור, המפורט והיפה כרגיל, אני מבין שטוב עשיתי כשביקשתי ממך להוביל את השיעור.
אני בטוח שהצלחת בשיעור כמו שצפיתי (אולי אף יותר)
תודה גם כל התאור של המועדון. רק דבר קטן: המילה הרגילה לרזה היא maldika, ונדמה לי ש-svelta זה "חטוב". די דומה...
הייתי שמח אם אלדד תביא כאן בדיחה לדוגמה.
לצפיה ב-'תודה, דורון, ואחרי שפתרנו בשבוע שעבר את'
תודה, דורון, ואחרי שפתרנו בשבוע שעבר את
01/01/2019 | 09:37
9
13
 
בעיית החרדה ההתחלתית שלי מעצם הרעיון שאחליף אותך, ונרגעתי, עלי לציין שאפילו נהניתי אמש מהשיעור. אז תודה על שאיתגרת אותי כך. 
 
את המילה maldika, כולנו מכירים. וחשבתי ש-svelta זו מילה נרדפת לה.
אבל אם אתה מתרגם אותה ל-'חטוב/ה' - des pli bone למדנו מילה חדשה ויפה באספרנטו. 
 
 
לצפיה ב-'את מוזמנת'
את מוזמנת
01/01/2019 | 10:09
1
9
לשיעורים נוספים כמורה, וכן כתלמידה.
אחרי הכל, זה כמעט אותו דבר. הרי אומרים בלטינית Docendo discimus, שזה באספרנטו: 
Instruante, ni lernas.
=כאשר (או בכך ש) אנו מלמדים, אנו לומדים.
לצפיה ב-'חח. תודה על ההזמנה. '
חח. תודה על ההזמנה.
01/01/2019 | 18:17
8
 
היא מוצאת חן בעיניי. 
כיוון שאתמול לא קבעתי אף אחד מראש, הייתי גם תורנית לוח. 
 
אגב, משני השיעורים הכיתתיים שנתתי בחיים, מעזרה בלימודים לשני נערים בקיבוץ ושיעורי תנ"ך שבועיים לחברים שלי בגרעין בשל"ת. ומהרצאה אחת או שתיים באוניברסיטה במהלך הלימודים. הרצאות אחדות בא-ו באל"י והרצאות אחדות באזכרות המשפחתיות שלנו ושיעור אחד משפחתי על אספרנטו - מכל אלה, השיעור של אמש היה הכי נינוח, מבחינתי. וזה כמובן גם בזכות החברים הנחמדים בקורס
 
 
לצפיה ב-'svelta זה כמו maldika רק במשמעות "צרה" יותר '
svelta זה כמו maldika רק במשמעות "צרה" יותר
01/01/2019 | 10:19
6
9
זה נשמע כמו משחק מילים, כאילו svelta זה גוף צר יותר. אבל התכוונתי, שהמשמעות צרה יותר ולאו דווקא צרה צרורה בצרור המשמעויות חחח
 
בכל אופן, svelta, תקפה במשמעות ספציפית יותר מאשר maldika.
 
maldika זה רזה, בין אם במובן חיובי, שלילי, וכו' (למשל אדם, או אפילו חפץ, יכול להיות רזה, וזה לפעמים נאה ולפעמים לא נאה בעיני הדובר).
ואילו svelta, כמו 'חטוב' בעברית, משמשת כאשר רוצים להביע דווקא משמעות ספציפית חיובית. אדם רזה וחטוב, שהרזון  הולם אותו, או חפץ דק ונאה בשל כך, כמו מה שכתוב ב-PIV , שכידוע הוא ולבו שווים
svelt/a. Harmonie aŭ elegante maldika
 
לצפיה ב-'נחמד. '
נחמד.
01/01/2019 | 19:06
5
11
 
כן, אני אוהבת למשל ליצור (או לקנות) כלי קרמיקה מחוטבים.
יש אנשים שאוהבים חיטוב בעץ.
וכמובן:
Plej multaj virinoj, volas esti sveltaj. Ĉu ne?
לצפיה ב-'אופס, טעות שלי בעברית...'
אופס, טעות שלי בעברית...
01/01/2019 | 20:08
11
 
כתבתי "חיטוב בעץ", והתכוונתי ל"גילוף בעץ". אז זו היתה דוגמה לא מתאימה לשימוש במילה svelta.
 
בתור פיצוי, אשלח תמונה של כלי קרמיקה "מחוטב" ומצויר שלי. (:
לצפיה ב-'רוב הנשים: La plimulto de la virinoj'
רוב הנשים: La plimulto de la virinoj
01/01/2019 | 23:43
3
5
לצפיה ב-'Dankon pri tiu korekto. '
Dankon pri tiu korekto.
02/01/2019 | 02:35
2
7
 
Mi vere ne sciis, kiel skribi tiun frazon.
לצפיה ב-'רוב: plimulto. מיעוט malplimulto'
רוב: plimulto. מיעוט malplimulto
02/01/2019 | 08:42
1
4
לצפיה ב-'כן, עכשיו זה ברור. תודה!'
כן, עכשיו זה ברור. תודה!
02/01/2019 | 09:11
3
לצפיה ב-'saluton :) '
saluton :)
30/12/2018 | 04:46
4
20
 karaj amikoj. nun mi lernas esperanton kun Duolingo .
mi amas duolingon .
הרבה יותר קל לי מאשר עם תוכנות אחרות :)
לצפיה ב-'bonege'
bonege
30/12/2018 | 07:46
1
17
kaj re-bonvenon al nia forumo
לצפיה ב-'תודה רבה :) gxis baldaux'
תודה רבה :) gxis baldaux
30/12/2018 | 09:39
11
לצפיה ב-' Kiel vi proponis, kaj mi promesis, mi provis'
Kiel vi proponis, kaj mi promesis, mi provis
30/12/2018 | 12:46
11
 
telefoni al vi je la mardo nokte, sed vi verŝajne jam ekdormis tiam.
Mi lasis voĉan mesaĝon por vi. 
לצפיה ב-'כל הכבוד, קאי רה-סלוטון :)'
כל הכבוד, קאי רה-סלוטון :)
01/01/2019 | 00:34
7
בהצלחה עם דואולינגו!
לצפיה ב-'Kluba programo por lundo, 31.12.18-תוכנית המועדון לשני הקרוב'
Kluba programo por lundo, 31.12.18-תוכנית המועדון לשני הקרוב
29/12/2018 | 19:10
12
 
Karaj geamikoj,
 
La proksiman lundon, 31.12.18, je 18:30, Eldad prezentos al ni judajn ŝercojn el la kolekto de Josi Ŝemer. Krome li prezentos gramatikajn klarigojn pri diversaj temoj.
 
Se vi volas, ankaŭ vi povas kontribui al ni judajn ŝercojn (preparu ilin anticipe, prefere en Esperanto ).
 
Post 10-minuta paŭzo, je 19:50, komenciĝos la leciono por daŭrigantoj.

Venu ĝui kun ni la kluban etoson  :)
 
Amike,
Miĥal kaj Eldad
 
 
שלום חברים,

ביום שני הקרוב, 31.12.18, ב-18:30, אלדד יגיש לנו בדיחות יהודיות מעזבונו של יוסי שמר, וכן העשרה דקדוקית באספרנטו.

אם תרצו, גם אתם מוזמנים להכין בדיחות יהודיות באספרנטו ולהציג אותן במועדון.

לאחר הפסקה בת עשר דקות, בשעה 19:50, יתחיל השיעור למתקדמים.

בואו ליהנות איתנו,
אלדד ומיכל
 

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ