לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
84188,418 עוקבים אודות עסקים

פורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'כשההיצע עולה על הביקוש'
כשההיצע עולה על הביקוש
31/03/2019 | 13:15
59
יש לזה רק הגדרה אחת: כשל תכנוני!
מוקדש לכל הצועקים ל-"מחסור ביחידות דיור"...
הפתרון אינו "לייצר/להפשיר יותר", אלא - לתכנן נכון יותר!
לצפיה ב-'שובר את הראש על השאלה הזאת כבר שנים'
שובר את הראש על השאלה הזאת כבר שנים
29/03/2019 | 20:58
11
153
מאז שעליתי לישראל אני לא מצליח להבין משהו
למה אין פה תשתיות גז ומים חמים???
למה אנשים משלמים פי 5 על דירה מהמחירים באירופה ומקבלים חצי ממה שמקבלים ברכישת בקטה מעץ באיזה חור באירופה?
מאיפה שבאתי, כאשר אני מספר להם שאצלי בדירה המים מחוממים מהשמש ושהגז מגיעה מבלוני גז אנשים מסתכלים עלי כאילו נפלתי מהירח...
שואלים אותי איך זה ולמה ככה, וואלה לא יודע מה להגיד
 
לצפיה ב-'עלויות'
עלויות
30/03/2019 | 01:08
88
שאלה: וכי איך אתה רוצה שיחוממו המים בדירה שלך (אם לא באמצעות השמש)?
לצפיה ב-'הסטוריה של התפתחות מהירה בתנאי מחסור בכל'
הסטוריה של התפתחות מהירה בתנאי מחסור בכל
03/04/2019 | 13:07
8
69
כסף, מדינה עניה שקמה ממלחמה נוראית באיבוד מיטב הכוחות הצעירים והיוזמים
חומרי גלם, הכל מיובא כשאין כסף לשלם עד לתחילת השילומים מגרמניה,
דלק, היה עד 48 בשפע מבתי הזיקוק שזיקקו נפטא מעירק אך עם סיום המלחמה הביאו נפטא באוניות,
גז, בתי הזיקוק מיצרים מוצר עודף שבחלק מהעולם פשוט נשרף בארובה אך כאן אספו כגז לבישול, זה גז שונה מהטבעי בעל ערך קלורי גבוה יותר וכמות קטנה מכדי שיפרסו צנרת בכל הארץ כמו ברומניה (צינור צהוב בכל כפרון),
דיור, תמיד היתה בעיה בשל קצב רבוי האוכלוסיה ועלית רמת החיים, תוסיף על זה ממשלה שבאמת משתדלת לא לספק דיור במחיר סביר (מעלים שכר שמשלם הקבלן בלי לממן זאת) והנה עלית מחיר, אתה משווה לאירופה עם קצב רבוי שללי?
לצפיה ב-'מסכים בהכל חוץ מנושא מחירי הדיור'
מסכים בהכל חוץ מנושא מחירי הדיור
05/04/2019 | 17:01
7
48
להלן דעתי בעניין הסיבות למחירי הדיור בארץ.
  1. ריבוי/גידול אוכלוסיה, כפי שציינת.
  2. הקטנת/הפחתת שטחי הקרקע למגורים: בשל מלחמות, "הסדרי שלום", התרחבות אזורי העימות, שטחי צבא/אימונים וכד'.
  3. מחסור בכוח-אדם: עד שנות ה-90 ועד להסכמי אוסלו היו שפע של עובדים זולים - מהגדה ומקרב ערביי ישראל, אך בקרב ערביי ישראל חלה "ישראליזציה" והם החלו להידמות ליהודים יותר ויותר. דבר שבא לידי ביטוי גם בנושא התעסוקה ומקצועות העיסוק ואילו הפיגועים שבאו בעקבות הסכמי אוסלו סגרו את השער בפני כוח העבודה הרב והזול שהגיע מהגדה המערבית ומעזה.
  4. פיתוח תשתיות שגוי (לחלוטין!): תוך העדפת הרכב הפרטי על פני תחבורה רבת-קיבולת וכזו בעלת "טביעת גלגל נמוכה".
  5. עלויות התשומות: עם הגידול בצפיפות והצורך לעלות לגובה, נדרשו שינויים בחומרים ובשיטות הבניה. דבר שתרם גם הוא את מחירו (כמובן שזה בא לצד הצורך בעובדים מתמחים יותר, שמתומחרים בהתאם).
  6. הגדלת צפיפויות דרשה פיתוח סביבתי מושקע יותר = עוד כסף (נכון שהוא נופל על כתפיים רבות יותר, אבל עדיין היחס אינו יחס ישר).
לצפיה ב-'מטרת הממשלה למנוע ירידת מחירי דיור שתגרור הפלת הממשלה'
מטרת הממשלה למנוע ירידת מחירי דיור שתגרור הפלת הממשלה
05/04/2019 | 19:06
6
41
לכן היא פותחת במאמץ מיוחד למנוע ירידת מחיר (בדוק מתי מדד מחירי הדיור התחיל לקפוץ באמת - מדד דיור עלה ב 10 שנים ב 88% נטו)
1הריבוי לא השתנה
2 אין פחות שטח אלא רק עצירת מסירת שטחים ע"י רמ"י
3 מחסור כ"א נגרם ע"י הממשלה לטובת חברות לאספקתו ועלית מחיר דיור
4 רכב פרטי זו מגמה מתוכננת היטב למען המרוויחים מכך כולל מס נוסף מכל גניבת רכב
5 עלית גובה מורידה מחירים - לכן כל קבלן מעכב בניה כשלא מאשרים לו תוספת 2 קומות
6 צפיפות = עוד מסים והרבה מאוד מזה
 
מ,ש,ל,
 
נותר רק לדון מה רצוי ולמי
לצפיה ב-'אני ממש לא מסכים עם הניתוח שלך'
אני ממש לא מסכים עם הניתוח שלך
07/04/2019 | 08:27
5
38
מסופקתני אם "מטרת הממשלה למנוע ירידת מחירי דיור שתגרור הפלת הממשלה".
נתוני בסיס:
א. "לציבור זיכרון קצר"...
ב. הציבור לא רוצה בהורדת מחירים. נהפוך הוא! מי שאחראי - במידה רבה מאוד - לעליית מחירי הדיור הוא "הציבור", שרוצה "להרוויח ממכירת הדירה" (תראה לי אדם אחד שמוכן להפסיד כסף, כדי "להוריד את מחירי הדיור" ).
ג. נכון שיש הטוענים ש-"יש לעצור את עליית המחירים", אבל מנגד יש את האינטרסנטים (בעיקר אילי ההון והנדל"ן, שמפמפמים ומתחזקים את עיתוני ועיתונאי-החצר) שדוחפים להעלאות מחירים (והם עושים זאת בעיקר ע"י העלאת והפרחת "פתרונות" שסופם יוביל דווקא להעלאות מחירים מסחררות. ע"ע "אילי נדל"ן" ו-"ביקוש מול היצע") והם גם המקורבים לשלטון...
ד. היחידים להם כואב מחירי הדיור הם אלו שעדיין אין ברשותם דירה פרטית "כפי שהם רוצים".
ה. רוב אנשים במדינה בעיקר "רוצים יותר". זו הסיבה העיקרית לדעתי לרוב תחלואי המדינה. לו יפסיקו את המרדף המטורף אחרי "היותר" החומרי, לו ילמדו להנות ולהעריך את מה שיש במקום לרדוף אחרי "הדשא של השכן", מצבנו הכללי היה הרבה יותר טוב. אבל כאן אני גם גולש מגבול הגזרה של נושאי הפורום, אז אעצור כאן.
 
ולשאר טענותיך:
  1. אנחנו כנראה מדברים על פרקי-זמן שונים... הריבוי עלה - באמצע שנות ה-90 - כתוצאה מהעלייה מרוסיה. מראשית שנות ה-2000 (ואולי לפני כן) אכן יש "התכנסות לנורמאליות", אבל גם היא נמצאת בתנודתיות לא ברורה (עליית האנטישמיות באירופה, למשל - ע"ע צרפת - גורמת מידי פעם לגלי-עלייה קצרים, המשנים את גרף הריבוי הטבעי).
  2. "עצירת מסירת שטחים ע"י רמ"י"... סליחה על ההתבטאות, אבל הטענה הזו - הפופוליסטית והרדודה (המפומפמת לציבור ע"י עיתונאים וגופי תשקורת רדודים, שמשרתים אינטרסים עלומים. או לא כל כך עלומים. ראה ס' ג' לעיל...) - היא שטות מוחלטת! רמ"י הוא גוף ביצועי בלבד, המבצע את מדיניות הממשלה/השר העומד בראשו ולא גוף מחליט. (ובפירוט רב יותר: א. רמ"י כפוף להליכי התכנון החוקיים, המנוהלים "י מוסדות התכנון. ב. רמ"י לא יכול לשווק קרקע ללא פיתוח מלא. הפיתוח נמצא במידה רבה בשליטת הרשויות המקומיות. ג. על רמ"י מופעלים לחצים כבדים מן הממשלה/השר הממונה לשווק קרקעות - בהתאם למדיניות הממשלה. ד. כל מקרה לגופו, אבל ברוב מקרי הפשרות/קידומי תכנון קרקע לשיווק ע"י רמ"י, מדובר על קרקעות שיש לפדות מחוכרים ומחזיקים קודמים. הליך פדיון הקרקע הוא ארוך מאוד, ולרוב גם נגרר לבתי משפט. דבר שמאט מאוד ומעכב מאוד את שיווק הקרקע).
  3. נכון. המרוויח העיקרי מן הרכב הפרטי והעדפתו על-פני תחבורה נכונה ומתאימה, היא המממשלה וגורמים כלכליים נוספים (דבר העומד כמובן בסתירה עם הטענה כי "לממשלה יש אינטרס בהורדת מחירים" ואפילו מחזק את טענתי שהממשלות בארץ מעודדות את עליית מחירי דיור).
  4. "עלית גובה מורידה מחירים". עוד מסקנה מוטעית לחלוטין. הקבלנים עוצרים בנייה ומשתוללים כדי להוסיף קומות/יח"ד עמ"נ להרוויח יותר כסף. עוד קומות = עוד יחידות דיור = עוד רווח כספי ליזם! אודה אם תוכל להסביר לי למה התכוונת בסעיף זה ואיך המסקנה מובילה לכך ש-"עצירת בניה תורמת להורדת מחירי הדיור" (ממש לא הבנתי איך הגעת למסקנה ש-"מטרת הקבלנים היא הורדת מחירים, על ידי תוספת בניה". אני לא מכיר גוף כלכלי המונע מאינטרסים פילנטרופיים...).
  5. מה הקשר בין צפיפות למיסים??? ומה הקשר בין אמירה זו לבין העלייה במחירי הדיור? אודה לך אם תסביר.
לצפיה ב-'אנסה בקצרה'
אנסה בקצרה
07/04/2019 | 11:51
4
29
רמ"י רק מבצע אבל החלטות כבר כתבתי באות מלמעלה לגרום לצריכת בירוקרטיה מוגדלת כך שכל שקל נגמר בשופט עליון ולא במסירת שטח לפני 10 שנים, בעצם מה זה "פדיון קרקע" אם לא בירוקרטיה? מדוע שיפדו במקום לאשר בניה בשטח במצבו ורק להציב תנאים לטובת הציבור ולגבות מס,
דוגמה קטנה מה שהם עושים בישובים החקלאיים מושבים וקיבוצים שהם מתערבים בסוגית השיתופיות שאינה כלל מעניין המדינה פרט למיסוי שניתן לשינוי
קל בלי לעצור בניה מעל ל 10 שנים - מה אכפת למדינה אם הקיבוץ שיתופי או מופרט? רק תרוץ לבצע עוד הליכי בירוקרטיה כולל דיונים בבג"צ שנים ארוכות,
 
עלית גובה מחלקת את הקרקע לעוד יחידות ולכן מורידה מחיר כל יחידה אלא אם לממשלה יש מדיניות שמבטלת את היתרון ומעבירה את ההפרש לקבלן ולמס במקום לדייר, צפיפות מוסיפה נישומים ליחידת קרקע ומורידה עלויות תפעול לעיריה, אבל מי שקובע את הגובה זו לא העיריה ומוסדותיה אלא תב"ע שנכפת על העיריה ותושביה, שכונות שלמות ממתינות שנים כי מאלצים קבלן להפסיד בגלל גובה מוגבל - באבן גבירול אפשר להסתפק ב 9 קומות בגלל המחיר ליחידה אבל בעצם 26 יהיה יעיל בהרבה, אבל אם יהיו עוד דירות במקום המחיר ליחידה ירד חלילה וחס,
לצפיה ב-'יש לך המון טעויות'
יש לך המון טעויות
07/04/2019 | 23:52
3
24
אני מבין שאתה איש "ההתיישבות העובדת" (ולצערי, היום היא כבר "אובדת"), ומבין (ומצדיק) את כאבך על התייחסות רמ"י להתיישבות אבל לצד זאת, תקצר היריעה מללמד ולהסביר כאן את כל הטעויות שבדבריך.
מציע שתתחיל בהבנת תורת התכנון העירוני (תתחיל ב: עומסים על תשתיות, נושא הקצאות קרקע למטרות ציבור, חישובים ופרוגרמות בנושא תחבורה) ותמשיך למבנה מערכת התכנון. אחר כך עוד יש הרבה חומרים נוספים, אבל לא אפיל עליך הכל במכה אחת 
לצפיה ב-'במקום ללמד אותי למד צדק ויושר את מי שמחליט ומאשר'
במקום ללמד אותי למד צדק ויושר את מי שמחליט ומאשר
08/04/2019 | 16:42
2
22
עסקתי בתחום מספיק זמן כולל לימודים שכיום לא יהיה לי תועלת בלימוד נוסף - כבר לא יעסיקו אותי בתחום, מזל שיש עוד מי שמעסיק את הבן שלי,
לצפיה ב-'פירוט...'
פירוט...
09/04/2019 | 00:13
1
19
  1. "רמ"י רק מבצע אבל החלטות כבר כתבתי באות מלמעלה לגרום לצריכת בירוקרטיה מוגדלת כך שכל שקל נגמר בשופט עליון ולא במסירת שטח לפני 10 שנים": לא הבנתי למה אתה מתכוון ומה אתה מציע (הניסוח ממש לא ברור). מה האלטרנטיבה?
  2. "בעצם מה זה "פדיון קרקע" אם לא בירוקרטיה? מדוע שיפדו במקום לאשר בניה בשטח במצבו": גם כאן הניסוח לא ברור כל כך. אבל אם הבנתי נכון (ברשותך...) אני מניח שהתכוונת שיש לאפשר לקיבוצים, למושבים ולחוכרים החקלאיים ליזום ולממש את הבניה בקרקע אותה הם חוכרים. האמנם?
  3. "מה אכפת למדינה אם הקיבוץ שיתופי או מופרט?": "למדינה" לא אכפת אבל לבתי-המשפט אכפת גם איכפת (סוגיה של מהות ותוכן חוזי החכירה). מה לעשות שהמדינה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה, ושבתי-המשפט נמצא מעל לכולם? (שאל את איילת שקד...).
  4. "עלית גובה מחלקת את הקרקע לעוד יחידות ולכן מורידה מחיר": מורידה מחיר הקרקע ליחידה. לא בהכרח מורידה את מחירי הדירות. אבל לא זו הנקודה. הנקודה היא שגם אם אתה צודק, והעלאת הצפיפויות תוזיל את מחירי הדיור, אתה עדיין לא יכול להעלות צפיפויות בכל מקום וללא הגבלה (ראה ס' 8 להלן).
  5. "אלא אם לממשלה יש מדיניות שמבטלת את היתרון ומעבירה את ההפרש לקבלן ולמס במקום לדייר": לא הבנתי למה אתה מתכוון בדברים ואיך לדעתך זה אמור להשפיע על מחירי הדיור.
  6. "צפיפות מוסיפה נישומים ליחידת קרקע ומורידה עלויות תפעול לעיריה": נכון (למרות שהניסוח מטעה. צ"ל: הצפיפות מעלה את מספר הצרכנים למטר תשתית ובכך מקטינה עלויות הקמה ותחזוקת תשתיות).
  7. "מי שקובע את הגובה זו לא העיריה ומוסדותיה אלא תב"ע שנכפת על העיריה ותושביה": וואו... כמה רחוק מהמציאות! את התב"ע יכולים ליזום מספר גופים: מוסד ממשלתי רלוונטי (למשל: משב"ש או רמ"י, או מינהל התכנון), בעל אינטרס בקרקע (בעל/חוכר הקרקע) או הרשות המקומית. נכון שיש מקרים לא מעטים שהעירייה מתנגדת לתב"ע שיזם אחד מהגופים האחרים, אבל - במקרים של מוסדות ממשלתיים (רמ"י/משב"ש) הם כמעט תמיד אינם פועלים בניגוד לעמדת הרשות המקומית. ובכל מקרה, כאשר התכנית מגיעה לוועדה המקומית (בה שולטת העירייה) וזו מגישה המלצה שלילית למחוזית - יש לדבר משקל רב מאוד. ככה ששום דבר לא "נכפה", כפי שאתה כותב... (ובכל מקרה, בהליכי התכנון כל צד משמיע את עמדתו ומוסד התכנון הרלוונטי הוא המחליט החלטה מקצועית ודמוקרטית, ככל האפשר). אבל - השאלה העיקרית היא - מה לטענה זו (גם אם היא היתה נכונה) ולעליית מחירי הדיור??
  8. "שכונות שלמות ממתינות שנים כי מאלצים קבלן להפסיד בגלל גובה מוגבל - באבן גבירול אפשר להסתפק ב 9 קומות בגלל המחיר ליחידה אבל בעצם 26 יהיה יעיל בהרבה": גם כאן נדרש היה מאמץ רב להבין את כוונתך (הניסוח שוב לא ברור), אז סליחה אם טעיתי בהבנה. אי-אפשר להגביה/לצופף "בלי חשבון"! יש מגבלות תכנון: החל מנושא הקצאות קרקע למוסדות ושטחי ציבור ועד לנושא תשתיות בכלל ותשתיות תחבורה בפרט. בין לבין יש להוסיף כמובן: התאמה לבינוי הקיים בסביבה ("שיקולי תכנון"), נושא הצללות, משטרי רוחות (נושאי איכ"ס) ועוד.
  9. "אבל אם יהיו עוד דירות במקום המחיר ליחידה ירד חלילה וחס": לא הבנתי את הכוונה/ניסוח.
     
לצפיה ב-'הסבר לפירוט'
הסבר לפירוט
09/04/2019 | 22:34
12

1 אין בינינו ויכוח על תפקיד רמ"י אלא על ההוראות שקיבל לכן הטענות שלי על רמ"י הן לא אישיות לעובדיו אלא למנחיו,
הצעה פשוטה שלכן לא תתקבל – יש חוכר לקרקע שהשביח אותה עשרות מונים עם הזמן ולכן מגיע לו זכויות שהוכרו כבר, אין כל סיבה שהוא יעביר את הקרקע לאחר (דרך פדיון לרמ"י) והאחר יבצע את ההשבחה הנוספת וירוויח ממנה נוסף על ה"רווח" שהוכר כבר, ברור שלמדינה מגיע מס על כל העסקה אך למה לבזבז זמן לפחות 10 שנים בדיונים במקום להשביח מייד ולהגיע להסכם כמו בין כל מוכר וקונה, כיום המדינה מאלצת כל אדם שרכושו/הכנסתו נפגע מהחלטותיה להגיע לדיוני משפט רק במטרה להתיש את כולם (ראה הקיוסק בצומת הטכני ומה זה גרם לגשרים ולתחבורה בסביבה),
 
2 ראה תשובה 1 אכן זו הכוונה ואין כאן כל יתרון לחקלאים על פני אחרים כמו זוכי דירות מלפני 15-20 שנים במרכז הארץ במחיר של שכר מינימום של 2 חודשים,
החקלאים ישלמו מס בדיוק כפי שיוטל עליהם, יעלם מהנוסחה "פדיון – מכירה לאחר – מכירה לקבלן הבונה" אלא החוכר יבנה וימכור לדייר, ואז ממ"י יעביר את זכויות החכירה ישר לדייר,
נראה מכתיבתך המודגשת שאתה מתנגד לזכויות החקלאים – אני מכיר את הבעיה אבל זכויות נשללו מחקלאים כדי שהישוב שלי יוכל לקום (ניתנו להם זכויות קדימות בהגרלות הראשונות המוזלות ובזה הסתימו זכויותים, החכירה שלי המתינה ב"פדיון אצל רמ"י" קרוב ל 15 שנה כי לא סימו את דיוני החוכר הקודם),
 
3 הממשלה/כנסת חוקקה ובית המשפט שופט על פי החוק לכן אם המדינה רוצה אחרת היא יכולה לחוקק אחרת, אכן אכפת לה מאוד לכן לא מחוקקת פגיעה בזכויות שהמדינה נתנה לקבוצות שיתופיות כמקובל בעולם ולא רק לחקלאים,
להזכירך טענות הליכוד בתחילת שלטונו נגד מס על השיתוף ואיך זה נגמר, לא צריך כתחליף לגרור דיון כלכלי מסחרי על קרקע 10-20 שנה בבתי משפט למען אולי יותש כוחו של החוכר,
7 אני נתקל בבעיה הזו בכל ישוב – פ"ת, לוד, רמלה, ראשל"ץ, בית שמש, רחובות, ראה כאן דיון על חיפה,,,
8 אין כל מניעה לבנות במתחם המתוכנן כעת בת"א X5 דירות כולל הקצאת כל הצרכים הציבוריים של כל הדירים והסביבה באותו השטח – דוגמאות יש בכל העולם, ואפילו בארץ
9 שפע דירות יוריד מחיר ומבחינת בעלי הדירות כיום זה בהחלט "חס וחלילה"
 
אני מקווה שמצינו
 
לצפיה ב-'דוגמא... (מחירי החשמל)'
דוגמא... (מחירי החשמל)
14/04/2019 | 16:08
29
אמנם הנושא שייך יותר לתחום האנרגיה והכללה ופחות ל-"תכנון ערים", אבל אני מקווה שיעזור לך להעמיק בחשיבה.
 
לצפיה ב-'ישראל 2048 - מסמך מרתק!'
ישראל 2048 - מסמך מרתק!
21/03/2019 | 08:37
1
160
ארוך, מעמיק ובהחלט שווה קריאה.
ואם אתם רוצים בפורמט נוסף/אחר, אז יש גם בדה-מרקר...
 
תהנו.
לצפיה ב-'ויש אירגון!'
ויש אירגון!
24/03/2019 | 16:45
78
מסתבר שמאחורי המסמך עומד ארגון/קבוצה. כך ייצרו את "ישראל 2020", ממנו יצאה תמ"א 35 וכל מדיניות התכנון הנוכחית...
לצפיה ב-'דחוף ! חובת התקנת מאחזי יד בדרך ציבורית בכל קטע משופע??'
דחוף ! חובת התקנת מאחזי יד בדרך ציבורית בכל קטע משופע??
16/03/2019 | 15:51
3
63
שלום,
 
חיייבים לדעת לפגישה עם העיריה שנקבעה בהתראה קצרה, ליום ראשון 17.3.19
בצהריים. 
1.  האם יש תקן המחייב מעקות/מאחזי יד  בחלקים משופעים במעבר ציבורי בכל מקרה? 
 
2. ואם כן, לפי איזה קריטרוניים או חישוב נקבע היכן יונחו מאחזי יד : לפי אחוזי  שיפוע?
 
3.  אם הרחוב צר ויש קירות בניינים משני צדדיו: האם  מותר להתקין   מאחז יד רק  בצד הירידה, ולא בצד העליה שממילא צמודה לקיר בנין ?? 
 
4. בהמשך לשאלה הקודמת:  האם התקן מחייב התקנת שני מאחזי יד משני הצדדים באותו מקטע משופע בכל מקרה ומקרה ??
 
5. האם ניתן להתנגד להתקנת מעקה/מאחז יד של העירייה בדרך ציבורית בצמוד  לצידי דלת הכניסה לבית פרטי צמוד קרקע? 
 
הלואי ואיענה עד מחר, יום ראשון 17.3.19 לפני הצהריים , כך שנוכל  להיעזר במידע מקצועי. הלואי !! 
 
המון תודה לכל סיוע  !!!
המון תודה לכל סיוע !!!
לצפיה ב-'יש להתייעץ עם "מומחה נגישות"'
יש להתייעץ עם "מומחה נגישות"
17/03/2019 | 11:04
2
26
לרוב - אדריכל שזה תחום התמחותו. מדובר בתקנים שמופיעים בתקנות התכנון והבניה.
 
בהצלחה.
לצפיה ב-'אין מומחה טוב יותר מאדם עם מוגבלויות'
אין מומחה טוב יותר מאדם עם מוגבלויות
18/03/2019 | 12:58
1
25
לדעתי מבלי להכיר את התקנות, חובה לכלול בהן, שבכל מקום בו קיימות מדרגות בדרך/שביל עירוני מחוייב במעקה, לפחות בצד אחד. אם קיים רווח מספיק ניתן להתקינו במרכז הדרך ואם לא ניתן יש להתקינו בצמוד לגדר/קיר המבנה. 
לצפיה ב-'הוא שאל על "חובה" (חקיקה...)'
הוא שאל על "חובה" (חקיקה...)
19/03/2019 | 08:37
9
לצפיה ב-'מיתוג עירוני'
מיתוג עירוני
11/03/2019 | 08:58
13
90
מיתוג הוא דבר חשוב מאוד!
לצפיה ב-'בידול'
בידול
13/03/2019 | 08:38
12
51
מדוע יש צורך בבידול. נצרת המקורית הייתה עיר יהודית, בה על פי המסורת חיה מרים אמו של ישו היהודי. היא לא פחות יהודית מאשר שכם חברון ואפילו ידושלים.
העיר ה"יהודית" דהיום ( הכוללת אחוז לא מבוטל של ערבים ) הוקמה כשכונה נלווית והמתבססת עח תשתיות "אחותה" המבוגרת נצרת. אפילו השם שניתן לה מעיד על היותה חלק בלתי נפרד מנצרת.
מדוע חייבים היום על רקע גזעני ( אין לי כל הסבר אחר ) לעשות/לקבע הפרדה שאינה טבעית. לא מבחינת המיקום, לא מבחינת תשתיות משותפות ונדמה לי ( יש כאן מומחים לדבר) שגם לא מבחינת התכנון העירוני.
 
 
לצפיה ב-'לא כל דבר הוא "גזעני"'
לא כל דבר הוא "גזעני"
13/03/2019 | 10:56
9
50
(למרות שהמונח הפך מאוד "סקסי" בתקופה האחרונה).
אני מסכים שהרעיון הוא "בידול" (כלומר - אבחנה ומניעת בלבול). לדעתי העילה העיקרית היא כלכלית (ראה "מיתוג עירוני" ומיתוג בכלל). הדבר (מיתוג) קשור לתהליכי שיווק עירוני.
אני מסכים שקיימת אפשרות שעיר מעורבת, או עיר בעלת צביון מסויים תאופיין בכוח משיכה נמוך, אבל לייחס זאת ל-"גזענות" תהיה מקובעות וראיה צרה ביותר (מה תאמר על בית-שמש, בני-ברק, אלעד, בית-שאן, נתיבות ואפילו אור-עקיבא, בת-ים ואור-יהודה?)
לצפיה ב-'נכון גם דתי ועדתי'
נכון גם דתי ועדתי
13/03/2019 | 15:05
8
35
לא תמיד עניני ותכנוני.
לצפיה ב-'"ענייני"?'
"ענייני"?
17/03/2019 | 11:01
7
24
השנים לימדו אותי להיות מעט צנוע בביקורתיות על אחרים. קטונתי מלקבוע מה זה "ענייני" בכל הנוגע לתחושות ורגשות בני-אדם. למדתי שלאנשים יש לרוב "העדפות" - העדפות להיות בקירבת אנשים הדומים להם (ע"ע זוגיות...). זה נכון בתא המשפחתי הקטן, זה נכון ביחסים חברתיים ונכון מן הסתם בכל מקום. לדעת לקבל, להכיל ולהיות סובלני זו תכונה שכולם צריכים ללמוד ואותה צריך לדעתי להנחיל במערכת החינוך, אבל זה כבר סיפור אחר. בכל מקרה, ההתחלה והצעד הראשון צריך להיות ביכולת של כל אחד מאיתנו להסתכל במראה, לפי שהוא מביט מהחלון.
לצפיה ב-'אכן, צריך לדעת לקבל, להכיל ולהיות סובלני '
אכן, צריך לדעת לקבל, להכיל ולהיות סובלני
18/03/2019 | 08:42
6
23
אנחנו חיים בתקופה פלורליסטית מה שמחייב הבנת והכלת האחר. ההסתגרות הכתתית אינה ראויה ואינה רצויה.
לצפיה ב-'יש מצב שתיתן לאנשים לבד להחליט?'
יש מצב שתיתן לאנשים לבד להחליט?
18/03/2019 | 09:15
5
31
פעם אחרונה שבדקתי, במדינה הזאת עדיין כל אחד מחליט לבד, איפה לגור ובאיזו עיר לקנות דירה.
או שיצאה איזו החלטת בג"ץ בנושא שלא שמעתי?
אגב באופן מפתיע, דווקא רוב המטיפים ל"קבלת האחר" ושאר האמונות הטפלות המטופשות הללו, בוחרים לגור במקומות מאוד רחוקים מה"אחר" הזה
ולגופו של עניין, הראיון הזה של "מיתוג" הוא כמובן ראיון מטופש.
הייתי אפילו קורה לזה פרסום כזב.
כולם יודעים שנצרת עילית נמצאת ליד נצרת ומי שלא רוצה לגור ליד הערבים (מכל סיבה שהיא), כנראה לא יקנה שם דירה.
אז בשביל מה לבזבז, כספי משלמי המיסים על השטות הזאת?
אם רוצים שיותר אנשים יעברו לגור בנצרת עילית, תהפכו אותה לעיר שאנשים ירצו לגור בה ושיקולים אחרים יגברו על אי רצון של פלוני אלמוני לגור ליד ערבים.
הפרסום הזה אגב קצת מזכיר לי את השקרים שהאכילו בהם הרבה מאוד עולים מחבר העמים בשנות ה90 כאשר ניסו בכל הכוח לדחוף אותם לכל מיני חורים (כמו העיר המדוברת אגב).
לדעתי זה פשוט לא ראוי שמדינה תעשה דברים כאלה.
 
אה, ולגבי התקופה, אני לא יודע מה איתך, אבל אני מעדיף לחיות את חיי ולהחליט לבד את מי לקבל ואת מי לא.
או כמו שאמרו הורים לילידיהם בכל העולם ובכל התקופות"מה עם כל החברים שלך יקפצו מהצוק, גם אתה תקפוץ?".
 
לצפיה ב-'מחליט תחת מעטה אלימות'
מחליט תחת מעטה אלימות
19/03/2019 | 13:07
4
27
ראה: חיל צה"ל הגר במאה שערים ו/או בשכונה חרדית ו/או בישוב חרדי; ערבי הרוצה לגור בעפולה;
לצפיה ב-'כל מקרה של אלימות פיזית, או קריאות ישירות לכזאת יש למגר'
כל מקרה של אלימות פיזית, או קריאות ישירות לכזאת יש למגר
19/03/2019 | 17:56
3
22
בשביל זה יש משטרה ושאר גורמי אכיפת החוק והסדר במדינה.
כל השאר, זאת זכותם של אנשים.
זכותי לתלות שלט בחלון ביתי, שאני לא רוצה ערבים, או חרדים בשכונה שלי.
זה הדבר הקטן הזה, שנקרא חופש דיבור.
אם חרדים לא רוצים להגיד שלום לחייל במאה שערים, או תושבי שכונה בעפולה מתנהגים כנ"ל כלפי הערבי, זאת זכותם.
גם אם הם אומרים לו בפנים, שהוא לא רצוי והיו מעדיף אם היה עוזב את המקום, זאת עדיין זכותם.
זכותו של החייל, או של הערבי כמובן לא להישמע להם ולעשות כרצונו.
זה לא מקומה של מדינה, לכפות על אזרחים על איך הם אמורים להרגיש כלפי ערבים, חרדים, רוסים, אשכנזים, ספרדים, או כל קבוצה אחרת באוכלוסייה.
זה באמת קונספט פשוט, אין פה על מה להתפלפל.
 
לצפיה ב-'שמעת פעם על גזענות ?'
שמעת פעם על גזענות ?
20/03/2019 | 06:07
2
24
גזענות היא הסתה  היא איננה חופש דיבור.
לצפיה ב-'שמעתי גם על מפלצת המקרוני המעופפת, אבל עוד לא ראיתי אותה'
שמעתי גם על מפלצת המקרוני המעופפת, אבל עוד לא ראיתי אותה
20/03/2019 | 08:40
1
29
לא כל דבר שלא מוצא חן בעיניך (או בעיני) אסור.
כל דבר שאין בו קריאה לאלימות פיזית נגד אנשים, מותר.
מותר לאנשים לא לאהוב אנשים אחרים.
מותר לאנשים לרצות לגור רק עם אנשים הדומים להם.
מותר לאנשים להביע את דעותיהם, גם אם איננו מסכימים איתם, כל עוד אין בדעות אלה קריאה לאלימות נגד אנשים אחרים.
אסור לאנשים לבצע פעולות של אלימות נגד אנשים אחרים (שלא במסגרת החוק כמובן).
אסור לאנשים לקרוא לאלימות.
כמו שאמרו על זה אנשים חכמים לפני הרבה מאוד שנים, אסור לצעוק "שריפה" בתיאטרון מלא אנשים.
תפתח את החוקה האמריקאית ותקרא את התיקון הראשון לחוקה, אין צורך לחזור על דברים הללו.
כל השאר, אלו אמונות  שלך שאין לי לא רצון ולא צורך להתווכח איתם.
מבחינתי הן כמובן מותרות ולגיטימיות, אבל לא יותר מאמונה דתית אחרת מכל סוג שהוא.
זכותך לא לאהוב "גזענים" (לא איכפת לי איך אתה מגדיר אותם), בדיוק כמו שזכותם של אנשים אחרים לא לאהוב "כופרים" שאוכלים חזיר.
אין זה מקומה של מדינה לחנך את אזרחיה לפי אמונות טפלות של אדם כזה או אחר.
אחרת על תתפלא, שהיום מענישים על "גזענות" ומחר עם ממשלה חדשה יענישו על נסיעה בשבת ברכב.
כפי שאמר חכם יהודי פעם "את מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך".
 
 
 
 
לצפיה ב-'חרגנו מנושא הפורום - נשים כאן נקודה.'
חרגנו מנושא הפורום - נשים כאן נקודה.
20/03/2019 | 09:13
8
לצפיה ב-'לא כל דבר הוא "גזעני"'
לא כל דבר הוא "גזעני"
13/03/2019 | 11:00
25

(למרות שהמונח הפך מאוד "סקסי" בתקופה האחרונה).
אני מסכים שהרעיון הוא "בידול" (כלומר - אבחנה ומניעת בלבול). לדעתי העילה העיקרית היא כלכלית (ראה "מיתוג עירוני" ומיתוג בכלל). הדבר (מיתוג) קשור לתהליכי שיווק עירוני.
אני מסכים שקיימת אפשרות שעיר מעורבת, או עיר בעלת צביון מסויים תאופיין בכוח משיכה נמוך, אבל לייחס זאת ל-"גזענות" תהיה מקובעות וראיה צרה ביותר (מה תאמר על בית-שמש, בני-ברק, אלעד, בית-שאן, נתיבות ואפילו אור-עקיבא, בת-ים ואור-יהודה?)
 
לצפיה ב-'לא כל דבר הוא "גזעני"'
לא כל דבר הוא "גזעני"
13/03/2019 | 11:04
8

(למרות שהמונח הפך מאוד "סקסי" בתקופה האחרונה).
אני מסכים שהרעיון הוא "בידול" (כלומר - אבחנה ומניעת בלבול). לדעתי העילה העיקרית היא כלכלית (ראה "מיתוג עירוני" ומיתוג בכלל). הדבר (מיתוג) קשור לתהליכי שיווק עירוני.
אני מסכים שקיימת אפשרות שעיר מעורבת, או עיר בעלת צביון מסויים תאופיין בכוח משיכה נמוך, אבל לייחס זאת ל-"גזענות" תהיה מקובעות וראיה צרה ביותר (מה תאמר על בית-שמש, בני-ברק, אלעד, בית-שאן, נתיבות ואפילו אור-עקיבא, בת-ים ואור-יהודה?)
 
לצפיה ב-'אין קיצורי דרך בענף הנדל"ן !'
אין קיצורי דרך בענף הנדל"ן !
11/03/2019 | 15:53
44
ומעניין שאת זה אומרים דווקא הקבלנים והיזמים...!
מקרה נדיר(?) של הסכמה בין היזמים למתכננים. 
לצפיה ב-'משבר הדיור ביפן'
משבר הדיור ביפן
10/03/2019 | 08:36
68
אמנם הכתבה קטועה, אבל מהמבוא ניתן להבין... וממש בצירוף מקרים, בשבועיים האחרונים יצא לי ללמוד מעט על הנושא - ממקור ראשון (ישראלי שחי כבר די הרבה שנים בכפר עלום ביפן), וזה מרתק! אבל מה שהכי מעניין בעיני הוא ההקבלה והדפוסים הזהים בין בני-אדם, מתרבויות ועולמות שונים לחלוטין: מושבניק ממושב עלמה בגליל, חושב ופוכל בדיוק כמו כפרי יפני בן 85, מכפר נידח ליד קיוטו...!
לצפיה ב-'מה עושים בצומת יוקנעם ? ראיתי שנצרו מדרום לצפון'
מה עושים בצומת יוקנעם ? ראיתי שנצרו מדרום לצפון
24/02/2019 | 19:45
148
מ 4 נתיבים ל 2..
לצפיה ב-'העיר הצפופה בישראל'
העיר הצפופה בישראל
18/02/2019 | 13:20
2
174
לצפיה ב-'אפשר להרגע מהסטטיסטיקה המזיפת'
אפשר להרגע מהסטטיסטיקה המזיפת
19/02/2019 | 19:01
1
127
לבני ברק יש מעט שטחים פתוחים מחוץ לעיר לכן היא "צפופה" יותר משכנותיה גבעתיים ורמת גן הכוללות גם פארקים ארציים בשטחן אבל כשמחשבים מספר תושבים לשטח בנוי התוצאה תהיה הפוכה לאור הבניה לגובה,
גם השטח החקלאי מצפון מהמסילה עד לירקון מיועד לבניה ושום כוח לא יעצור זאת,
בנוסף יש תושבי בני ברק רבים הרשומים שם במשרד הפנים אך בפועל גרים בערים החרדיות החדשות כאשר הרישום הישן משמש לחניה במקום העבודה (מוכר גם בת"א),
לצפיה ב-'אני לא בטוח...'
אני לא בטוח...
19/02/2019 | 20:10
89
נכון שאין בינוי גבוה בבני-ברק, אבל מהמעט שראיתי, נראה שגם אין שצ"פים וכמעט אין חצרות (למרות שבתב"ע הן מסומנות כמגורים, גם לחצר הפרטית יש השפעה על הצפיפות הנתפסת והצפיפות נטו. בהתחשב בכך שאחוזי התכסית גבוהים...)
לצפיה ב-'פתרון לשכונת הארגזים בתל אביב'
פתרון לשכונת הארגזים בתל אביב
14/02/2019 | 12:14
123
על פי הציוץ בטוויטר, הגיעו להסכם עם תושבי שכונת הארגזים.
אני מאד מקווה שההסכם מבוסס על "פינוי-בינוי". על מנת להגיע לפתרון ראוי מכל ההיבטים, חייבים "למחוק" את כל המבנים הקיימים ולתכנן את השכונה בתכנון מודרני המתייחס לכלל ההיבטים של מתן אפשרות לחיים נורמליים של תושבי השכונה.
רצוי לפרסם את התוכנית ברבים.
לצפיה ב-'כביש 859'
כביש 859
13/02/2019 | 11:55
3
217
שלום לכולם

מישהו יכול לתת סטאטוס לגביי כביש 859 בין רגבה לבית העמק?
כולל צפי סיום?

כמו כן מה לגביי תשתיות בכלל באזור גליל מערבי רווי הפקקים?
אנחנו רוצים לעבור לקיבוץ אילון. תודה
לצפיה ב-'אין לי כל צפי מוכר אבל יש הבנת מצב אזורי'
אין לי כל צפי מוכר אבל יש הבנת מצב אזורי
13/02/2019 | 23:53
104
ברור שרגבה ובית העמק יתנגדו לפתיחה של כביש 8611 כי זה יתקע אותם עם שטף תנועה לא רצוי
הבעיה העיקרית ככל שאני מכיר את האזור היא כביש 70 שחוצה את כפר יאסיף וכנראה שיש בעיה לעקוף אותו ממערב בגלל בעלות על קרקעות, אם הקטע של 70 ישתפר ברצינות רוב הבעיות באזור יפתרו כי זה גם יפחית תנועה מכביש 4 
לצפיה ב-'עברתי שם לפני כמה שבועות בתרגיל צבאי'
עברתי שם לפני כמה שבועות בתרגיל צבאי
24/02/2019 | 19:44
77
עובדים שם במרץ אבל יש עוד לפחות שנה ,
איפה אתה מתכוון לעבוד ? כי הכביש הזה לא יפתור פקקים הוא רק יזיז אותם לצמתים שעל כביש 4 מרגבה עד עכו..

וכביש 859 הוא החלופה ל כביש 8611 
לצפיה ב-'כביש 859 כבר מדובר עליו מ2004 ועדין שום דבר'
כביש 859 כבר מדובר עליו מ2004 ועדין שום דבר
13/03/2019 | 17:36
51
משרד התחבורה הרס לחלוטין את הגליל המערבי שזה שנים לא מתוקצב תחבורתית וגורם לפקקים אסטרונומים משעה 6וחצי בבוקר מכל היציאות ומ3 בצהרים פשוט בזיון ולכן הרבה צעירים אינם יכולים לעמוד בקצב יום יומי כשעתים בדרך חזרה או ליציאה מהעבודה ולכן ממליץ שלא להגיע לאזור כי גם כביש 859 לא יצא לפחות לא בשנה הזו למרות שמדבריל עליו מ2004 ולא חיבור כביש 6 לכברי שזה להערכתי אם יחל היה לפחות עוד עשור
לצפיה ב-'עיר-מדינה!'
עיר-מדינה!
12/02/2019 | 15:28
117
אמנם זו כתבה פרסומית, אבל העובדות מדברות (ראיתם מה קורה באור-עקיבא? וידעתם שהיום מדברים כבר על הגדלת חריש ל-180 אלף תושבים?? ומה עם חדרה? עתלית? טירת-כרמל? פרדיס? ומה עומד להתרחש בבנימינה?...). מהר מאוד אנו הופכים לעיר-מדינה, על כל המשתמע מכך (אבל מערכת התחבורה שלנו וניהול השטחים הפתוחים (יש "ניהול"??) עדיין תקועה בימי חומה ומגדל... 
לצפיה ב-'תכנית העבודה של מינהל התכנון לשנת 2019'
תכנית העבודה של מינהל התכנון לשנת 2019
12/02/2019 | 14:31
129
אם אלוהים ואללה ירצו ואם רשעות מקלקלי ישראל ומשרד הבינוי והשיבוש והותמ"ל לא יעשו את מה שהם רגילים (ואוהבים) לעשות... 
לצפיה ב-'ת"א - פני העתיד'
ת"א - פני העתיד
11/02/2019 | 15:01
145
עירוניות בצפיפות גבוהה. ואולי "עירוב שימושים" סוף סוף...
כי עיר צריכה להיות עיר , ומרחב כפרי צריך להיות מרחב כפרי!
לצפיה ב-'מתעניין בלימודי תכנון ערים'
מתעניין בלימודי תכנון ערים
05/02/2019 | 17:40
9
73
אהלן, ראיתי את הפורום ואני מקווה שכאן המקום לשאול..
התשחררתי לא מזמן מהצבא, עכשיו מתלבט לגבי תחילת לימודים. ממש מעניין אותי התחום של תכנון ערים, הבעיה שזה תואר שני. במידה וזה המסלול שאני מכוון אליו, השאלה במה כדאי לעשות תואר ראשון.
כדי לשתלב בתחום כדאי ללמוד הנדסה אזרחית? להיות מהנדס יעזור להתקדם בתחום?
ראיתי שכדי להתקבל בטכניון לתואר שני אפשר לבוא עם כמעט כל תואר...
 
 
 
לצפיה ב-'תואר ראשון באדריכלות נוף בטכניון - הבסיס ללימודי המשך'
תואר ראשון באדריכלות נוף בטכניון - הבסיס ללימודי המשך
05/02/2019 | 23:06
8
61
בכל ענף שתרצה בו כי התוכן של הלימודים שם מכין אותך לכל וכמובן גם לתואר שני בתכנון ערים
 
בסוף "נושאי הלימוד" תמצא את העיקר - ה"ועוד,,,"
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
06/02/2019 | 11:21
1
25
חשבתי על אדריכלות נוף, ממה שהבנתי יש יותר דגש על הפן העיצובי, סוגי עצים, השתלבות בנוף.
אותי מעניין תכנון עיר- מוסדות ציבור, כבישים, תחבורה ציבורית, פערים חברתיים, שיקולים כלכליים.
ברור לי שהכיוון שאני מדבר עליו זה יותר בתחום מדעי החברה, הבעיה שאין בזה תואר פרקטי.
ממה ששמעתי על אדריכלות נוף זה יותר תכנון של שמורות טבע, פארקים וכו
 
 
 
לצפיה ב-'קרא את הקישור'
קרא את הקישור
06/02/2019 | 11:38
32
בטכניון אכן מכוונים בדיוק אליך,
איך אני יודע - יש לי בבית תוצא של 4 שנות לימוד שם
אני מכיר את ענף האדריכלות גם ובעיקר ברמת ישוב כפרי ועירוני
מכיר את ענף ההנדסה
המסקנה שלי שנוף בטכניון זה המקום להתחיל תואר ראשון וממנו כבר להתפתח בכל כיוון במיוחד לתכנון עירוני בעוד אדריכלות רגילה באמת עוסקת יותר בפרט ופחות בראיה כלל עירונית
לצפיה ב-'ממש לא בטוח...'
ממש לא בטוח...
06/02/2019 | 21:38
5
45
מכיר מעט מאוד מתכנני ערים שהם בוגרי אדריכלות נוף, ואלה שהם בוגרי נוף לא ממש נמצאים "בחזית התכנון" (לעומת הללו שבאים מרקעים אחרים).
קשה לי לכוון אותך ל-"תואר ראשון מומלץ", אבל רוב מתכנני הערים שאני מכיר (ואני מכיר...) באים מרקע של אדריכלות או גאוגרפיה עירונית.
אני מציע שתבחר בתואר הראשון שהכי מעניין אותך (אם כי לדעתי, מבחינה פרקטית, תואר ראשון באדריכלות פותח לך הרבה יותר אפשרויות מאשר תואר בגאוגרפיה עירונית).
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'אז אולי זאת השאלה...'
אז אולי זאת השאלה...
07/02/2019 | 12:19
4
36
מתכנן ערים עם תואר באדריכלות יוכל להגיע רחוק יותר?
זאת אומרת יש דברים מסוימים שרק אדריכל עם רישיון יוכל לעשות?

 
לצפיה ב-'רשיון מחייב התחלה באדריכלות,'
רשיון מחייב התחלה באדריכלות,
07/02/2019 | 12:48
21
לצפיה ב-'לאדריכל ייתרון בתכנון מבנים'
לאדריכל ייתרון בתכנון מבנים
09/02/2019 | 10:46
2
32
זה הייתרון שברשיון.
הכנת תכנית (תב"ע) אינה מחייבת ברשיון מצד המכין.
לצפיה ב-'אחלה תודה רבה!!'
אחלה תודה רבה!!
10/02/2019 | 17:00
1
27
 כרגע הכיוון זה באמת משהו במדעי החברה, כי תכלס זה מה שמעניין אותי, ואז אולי בהמשך תכנון ערים.
רציתי רק לוודא שזאת החלטה נכונה כשאני כבר יודע מראש שיש סיכוי טוב שאני אמשיך לתכנון ערים.
תואר בגיאוגרפיה פחות בא בחשבון, לפי מה שאני שומע זה תואר לא מאוד נחשב.
עזרתם לי מאוד! תודה!
 
לצפיה ב-'אני ממש לא מסכים'
אני ממש לא מסכים
11/02/2019 | 08:35
34
לא יודע מי אמר לך שטות כזו ומה הרקע והנסיון שלו, אבל אין ספק שהוא לא מעורה בעולם התכנון. רוב מתכנני הערים (בוודאי שבמוסדות התכנון) הם בעלי תואר 1 או שני בג"ג. מיעוט זעום הינו בעל תואר 1 אחר במדעי החברה. אבל אם אתה חושב על תואר ראשון אחר, חוץ מג"ג או אדריכלות, אני הייתי ממליץ מאוד על פסיכולוגיה או סוציולוגיה, או מדעי ההתנהגות. עם הכוונה לכיוון החברתי-קהילתי.
לצפיה ב-'חימום בית באמצעות גז'
חימום בית באמצעות גז
24/01/2019 | 20:28
1
93
שלום, אני גרה בצפון וחשבנו יחד עם בעלי להמיר את חימום הבית במקום מזגנים בגז (אנחנו גרים על הר במקום קר מאוד יחסית לארץ ובגלל זה המזגנים עובדים כמכט כל השנה על חום ובקיץ על קור). ראיתי שהאפשרויות נורא מוגבלות לתנורים קטנים וקמין, לפחות באתר של ישראגז, כנראה כי אין תשתיות לחימום נרחב של הבית כמו לדוגמא באירופה. בדקנו גם מהו מתווה הגז ונראה שזה יכול להשתלם לנו בתווך הרחוק, ואף להיות יותר ידידותי לסביבה מהשימוש במזגנים. אז השאלה שלי היא איפה אפשר להשיג מערכות חימום לכל הבית ואם זה בכלל אפשרי בארץ.
לצפיה ב-'סוכני מכירות הגז הצליחו לעבוד עליך בגדול'
סוכני מכירות הגז הצליחו לעבוד עליך בגדול
25/01/2019 | 12:57
87
ירוק - רק משאבת חום או מזגן (עם כניסת גז לחח"י המחיר יוזל והפליטה תוריק),
גז טבעי לא יגיע למקומות נדחים עם צריכה נמוכה - לא משתלם לפרוש צינור,
לכן נותרה רק בעיה אחת - איך נהנים מחימום בחרום כשאין חשמל על ההר,
שילוב של משאבת חום כל עוד יש חשמל ותנור עצים/דלק לסחרור מים ברדיאטורים או פריסה תת-רצפתית יתנו תמורה הוגנת,
 
העיקר לא להתפתות לגז - היתרון היחיד זה אם לא יכולים לקבל חשמל בהספק מתאים לחימום (לכם כבר יש במזגנים שינוחו)
לצפיה ב-'תוך כדי תנועה: אלון וינברגר מתכנן את התחבורה העתידית בקנדה'
תוך כדי תנועה: אלון וינברגר מתכנן את התחבורה העתידית בקנדה
23/01/2019 | 23:12
152
אדמונטון היא עיר גדולה במחוז אלברטה שבקנדה ואלון, מתכנן תחבורה במקצועו, התאהב במדינה.
אומת הענק השאירה עליו רושם כל כך חזק עד שהוא בחר להעתיק את חייו אליה. "עברתי לקנדה לבד באביב 2002", הוא מספר. "ביקרתי בוונקובר באחד מהטיולים הקודמים ופשוט התאהבתי בעיר.
למעשה, הייתי אמור להתחיל את הלימודים בטכניון אבל הטיול כל כך השפיע עלי עד שבסופו של דבר החלטתי לעבור לקנדה ושם סיימתי את לימודי ההנדסה האזרחית".
לצפיה ב-'מחיר למשתכן'
מחיר למשתכן
17/01/2019 | 15:51
63
בפרוייקט מדהים!
לא רחוק מכאן... 
לצפיה ב-'מתי יפתח שוב כביש 722 ?'
מתי יפתח שוב כביש 722 ?
16/01/2019 | 14:44
2
153
כרגע בלגן גדול בכל  המרחב שבין קרית טבעון ליקנעם
חלק מהצמתים לא נגישים ויש מקטעים סגורים: חלקם לכיוון צפון וחלקם לכיוון דרום.
מתי הצפי לסיום כל העבודות ולפתיחה מלאה של כל המקטעים והצמתים?
לצפיה ב-'אין תשובה? ולמה בכלל נסגר?'
אין תשובה? ולמה בכלל נסגר?
26/01/2019 | 21:13
1
48
הרי כביש 722 כולו חודש לחלוטין לאחרונה
ובכלל לא ברור מדוע הקטע בין שדה יעקב לכפר יהושע סגור
לצפיה ב-'כנראה לא נסעת באזור לאחרונה?'
כנראה לא נסעת באזור לאחרונה?
28/01/2019 | 10:15
73
772 יעבור בעתיד מעל 77 בגשר חדש שכרגע עובדים על חיבורו לכיוון צפון,
לכן בינתיים יש קצת פלונטר כש 772 משתלב מתחת לגשר הנ"ל עם 77 והמקומיים נוסעים קצת על 77 כדי להגיע ל 75 (אלונים ישי)
 
לצפיה ב-'הסוף לפקקים בירושלים'
הסוף לפקקים בירושלים
13/01/2019 | 15:23
213
הדרך הפשוטה ביותר היא להפסיק להשקיע בפרוייקטים בתוך העיר אלא מסביב לעיר כמו למשל כבישי הטבעת המערבית והמזרחית קרי כביש 9 מהגבעה הצרפתית להדסה עין כרם ולעין יעל דרך בית זית מונהור מתחת לצומת אורה.
וכן כביש הטבעת המערבי שאמור לחבר את כביש הר חומה עם מעלה אדומים.
ד.א. תכניות אלו ואחרות מופיעות בתמ"א 3 אך משום מה ישנם העושים הכל בכדי לחבל בתכניות אלו מטעמים רווחיים אחרים.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

שחר לרום-השקעות נדל
שחר לרום
פורום שמאות מקרקעין
פורום שמאות מקרקעין
פורום השקעות נדל
רוצים לקנות נכס בארה"ב?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ