לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1156811,568 עוקבים אודות עסקים

פורום טיולי משפחות

קח מקל, קח תרמיל...אבל זה לא כל כך פשוט כשיש ילדים.איך אורזים חצי בית לקראת טיול? איזה מסלולי טיול מתאימים לילדים? ואיפה אפשר ללכת עם עגלה?ומה עם אטרקציות? למי אפשר להשוויץ אח"כ עד כמה היא מדהימה בין הפרחים? ולהראות את התמונה של הקטן על שפת הים? כן, הגעתם למקום הנכון.לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות.כי יש לנו ארץ נהדרת וילדים מדהימים, וזה שילוב נפלא. אז בואו ונהנה יחד בפורום שנועד להורים מטיילים.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי משפחות

קח מקל, קח תרמיל...אבל זה לא כל כך פשוט כשיש ילדים.איך אורזים חצי בית לקראת טיול? איזה מסלולי טיול מתאימים לילדים? ואיפה אפשר ללכת עם עגלה?ומה עם אטרקציות? למי אפשר להשוויץ אח"כ עד כמה היא מדהימה בין הפרחים? ולהראות את התמונה של הקטן על שפת הים? כן, הגעתם למקום הנכון.לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות.כי יש לנו ארץ נהדרת וילדים מדהימים, וזה שילוב נפלא. אז בואו ונהנה יחד בפורום שנועד להורים מטיילים.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
לתשומת לבכם, מפרסמים ללא אישור ייחסמו לאלתר!
המשך >>

לצפיה ב-'חדש במוזיאון GREIF בחיפה'
חדש במוזיאון GREIF בחיפה
05/05/2020 | 16:09
2
כחלק מההכנות לחידוש הביקורים במוזיאון (שצפוי להתרחש ב-17 במאי), נוסף לתצוגת חקר החלל במוזיאון GREIF בחיפה, מודל תחנת החלל "MIR". "MIR" ברוסית פירושו שלום, ו-תבל.
ה"MIR " הוכנסה לשירות בשנת 1986 על ידי ברית המועצות, והוצאה משרות בשנת 2001 על ידי רוסיה.
ה"MIR"  היתה מאויישת באופן קבוע על ידי צוות חוקרי חלל שמנה בין 3 ל-6 אנשים בו זמנית, אשר שהו בתחנה פרקי זמן שונים-חלקם תקופות ארוכות. בתחנה שהו במשך השנים חוקרי חלל מ-12 מדינות שונות.
ה"MIR" נבנתה בשלבים מצירוף תחנות חלל מסוג "סאליוט"  ומעבדה מצורפת (קוואנט 1, קוואנט 2, קריסטל). אליהן חוברו לפי הצורך יחידות חלל מסוג "סאיוז" (ספקטר, פרירודה).
במסגרת שיתוף הפעולה בחלל בין ארה"ב ורוסיה- התחברו ל-"MIR" גם מעבורות חלל אמריקאיות.
לאחר 15 שנות שירות, ולאחר שניסיונות לרכוש ולהפעיל את ה"MIR" באופן מסחרי פרטי כשלו- הוכנסה התחנה לאטמוספירת כדור הארץ, שם נשרפה והתפרקה לחלקים שנפלו בדרום האוקיינוס השקט.
במודל בולטים במיוחד אותם משטחים עם תאי קליטת אור השמש- המקור העיקרי לאנרגיה בתחנת החלל.

לצפיה ב-'על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק שלישי'
על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק שלישי
29/04/2020 | 16:31
פוסט זה, הוא חלקו השני (והאחרון) של סיפור חייו של זהר (זיגמונד) גריף, שגם על שמו נקרא מוזיאון GREIF בחיפה.
כשחזר זיגמונד גריף לישראל (אחרי עשר שנים), שבע קרבות מלחמת העולם השניה- חיכתה לו מלחמה חדשה.
המצב בירושלים היה קריטי. חיל ים לעומת זאת- לא היה כמעט קיים. לזיגמונד עמד ניסיונו הן בים והן בקרבות ביבשה- הוא "נחטף" מיידית לגדוד הרביעי של הפלמ"ח, שם מונה למפקד מחלקה-ושוב מצא את עצמו במערבולת בלתי פוסקת של קרבות. הוא שימש כמפקד מחלקת חבלה, מפקד מחלקת מרגמות, ומפקד מחלקת חי"ר.
זיגמונד מצא את עצמו בקרבות מעלה החמישה, נבי סמואל, הרדאר, המסרק, בית מחסיר, הקסטל, ניסיון הפריצה הכושל לעיר העתיקה, בקטמון, ובקרב המפורסם בסן סימון.
לקראת סוף המלחמה כשרווח המצב בגזרת ירושלים- הוא הועבר לחיל הים- והיה לצ'יף אנג'יניר של אנית חיל הים-הקורבטה-אח"י הגנה ק-20, שם שירת עד סוף המלחמה ולאחריה.
זכורה מאותה תקופה היתקלותו בבן גוריון- שביקר באניה. הוצגו לפניו קציני האניה-"וזה זיגמונד גריף, קצין המכונה".
בן גוריון: "זה לא שם לקצין עברי- תשנה אותו !!!!"
זיגמונד: "לא! זה שם פרוסי למעלה מאלף שנים. אני לא בטוח שהמדינה הזאת תתקיים עשרה אחוזים מהזמן הזה."
בן גוריון הפך לעגבניה, צנון, סלק....ובזה נגמר העימות. זיגמונד חווה איומים גדולים יותר מראש ממשלה מעוצבן.
לאחר מכן שיכנעו אותו לפחות לשנות את שמו הפרטי לזהר.
כשנקנו הפריגטות מדגם RIVER לחיל הים- מונה זהר לצ'יף אנג'יניר של אח"י משגב ק-30.
לאחר מערכת סיני הוצב להשמשת המשחתת חיפה ק-38 (לשעבר איברהים אל אוואל המצרית) ואז כצי'ף אנג'יניר של המשחתת אח"י יפו ק-42.
תקופה קצרה פיקד על מספנת חיל הים- וביקש לחזור לכלי השיט.
בשנת 1965 הוצב כ-צ'יף אנג'יניר של המשחתת אחי" אילת ק-40, וערב מלחמת ששת הימים, הוצב בצוות ההקמה של בסיס אשדוד החדש- כקצין הטכני של פלגת הנחתות, איתה השתתף גם במלחמת ששת הימים.
מיד לאחר המלחמה- ביקש ממנו הצ'יף אנג'יניר של אח"י אילת (בן-בסט, בסטי) להצטרף לסיור כדי לראות ביחד איך להתגבר על בעיות במכונה- האניה כבר לא היתה במצב טוב.
כשעלה זהר לאניה- ברגע האחרון לפני ניתוק החבלים- הזעיק אותו מפקד פלגת הנחתות-סא"ל ברוך ברושי לדיון דחוף במטה.
זהר מחק את עצמו מרשימת המפליגים, זרק את חגורת ההצלה ודהר לסטלה מאריס-אחרת- כאן היה מסתיים סיפורו.
האניה הוטבעה באותו סיור- ומאנשי מחלקת המכונה- איש לא ניצל.
זהר השתתף בקליטת הסטיל"ים החדשים והבין שזמנו עבר.
הוא נחשב קצין מכונה מצטיין- קפדן, קשוח ודורש מאנשיו- אך קפדן ועקשן באותה מידה מול הפיקוד שמעליו- הוא אמר את מה שחשב, היה ישיר ובוטה- והגרוע מכל- כמעט תמיד התברר שצדק- לכן מעולם לא קודם מעבר לדרגת רב סרן.
סיפרו עליו שדיבר עם כולם מגובה העיניים- והיה נכון לשמוע דעה והצעות מכולם- גם מאחרון המסיקים (שאחד מהם הוא שלח לקורס חובלים-משם הוא התקדם לדרגת סגן אלוף).
בשנת 1970 השתחרר מחיל הים.
זהר המשיך בשירות מילואים כקצין מכונה הנילווה לאניית ההדרכה של חיל הים נגה- איתה גם השתתף בהפלגות לג'וניה שבלבנון בשנות ה-70, וכן בהפלגות קורס חובלים לחו"ל.
כאזרח- מונה למנהל מחלקת האחזקה והבטיחות במפעל האלקטרו-כימי פרוטארום בעכו.
לאחר יציאתו לפנסיה-התמסר לתחביבו- נגינה בכינור (הוא היה מוזיקאי מוכשר שידע לנגן בכל כלי מוזיקלי שנפל לידיו), קונצרטים, וטיפול בחתולי רחוב.
בספטמבר 2009 נפטר בבית חולים בחיפה מטיפול רפואי שנכשל.

לצפיה ב-'על שם מי נקרא מוזיאון GREIF החיפה? חלק שני'
על שם מי נקרא מוזיאון GREIF החיפה? חלק שני
28/04/2020 | 17:18
לאחר הסיפור על פנינה (נורקין) גריף- לפניכם סיפורו של  זיגמונד (זהר) גריף (שגם על שמו נקרא מוזיאון GREIF)- החלק הראשון.
זיגמונד נולד ב-1922 בחבל פרוסיה המזרחית- בחלק שנמסר לפולין לאחר תבוסת גרמניה במלחמת העולם הראשונה.
בגיל 6 הוא עלה עם הוריו ואחיו לפלשתינה- והתיישבו בקולוניה הגרמנית בחיפה (היום- בת גלים). לאחר מכן עברה המשפחה לשכונת נווה שאנן בחיפה.
כשסיים זיגמונד שמונה שנות לימוד בבית הספר תל חי בשכונה- הוצבו בפניו הברירות- לעבוד בבניין או במסגרות. הוא בחר באפשרות שלישית- להצטרף להכשרה כחניך מכונאות במספנת הצי הבריטי בחיפה- וללמוד בבסיס הצי- מורטה.
לאחר מאבק- הוצב לשירות על אניות הצי- ומשהוכיח את עצמו- נשלח להכשרה לקציני מכונה בגריניץ'- אנגליה.
בפרוץ מלחמת העולם- היה זיגמונד מכונאי ראשי (צ'יף אנג'יניר) שלל קורבטה מסוג FLOWER.
מרגע שפרצה המלחמה- הפכו חייו- כמו חיי שאר הצוות והאניה- למערבולת בלתי פוסקת של ליווי שיירות, פינוי והובלת כוחות צבא, השתתפות בנחיתות אמפיביות, קרבות באטלנטיק, באוקיינוס הארקטי, בים התיכון ובכל מקום שבו ירו. המחסור באניות ליווי- טילטל את הקורבטה עליה שירת מזירה לזירה ומקרב לקרב.
ללא מנוחה, ללא חופשה, ללא הפוגה. בקושי ראו חוף וקרקע מוצקה.
בנוסף- המחסור בקציני מכונה היה עצום, ואבידותיהם גבוהות- כך שגם באותן פעמים נדירות בהן זכו להפוגה, כקצין מכונה- הוא מיד הועבר למלא מקום של הרוג או פצוע.
האוניות שעליהן שירת השתתפו בקרבות בנורווגיה, פינוי דנקירק, קרבות בתעלה האנגלית, באטלנטיק, פינוי יוון, פינוי כרתים, המצור על טוברוק (שם התבשר כי אחיו הרמן- גם הוא בצי-נהרג בהתקפת מטוסי "שטוקה" איטלקים. בדיעבד- הרמן שרד את הפציעה). הוא השתתף בקרבות על מלטה, שיירות במורמנסק, הפלישות במבצע "לפיד", בסיציליה, באיטליה, באנציו ובפלישה לנורמנדיה.
כל חיי צוות האניה נעו מתקיפת מטוסים למלחמה בסירות טורפדו, קרב נגד אניות שטח וצוללות-נגד האיטלקים והגרמנים- יום אחר יום, לילה לילה, באניה ההולכת ומתפרקת תחת רגליהם- ואנשים שעצביהם כבר חדלו להגיב והם מתפקדים בכוח האינסטינקט בלבד.
בליווי שיירה אחת- הם הצליחו "להעיף" צוללת גרמנית אל פני הים- ובאש מאסיבית השמידו אותה וכל צוותה-להוציא אחד-שמשו אותו פצוע ממי האוקיינוס. בשיחה עם הניצול הגרמני- בארוחת הערב- התברר כי שניהם גדלו באותה עיר, ברחובות צמודים זה לזה במרחק שני גושי בתים- עולם קטן.
בעגינה קצרה באלכסנדריה- פגש אותו קצין ניהול מהבריגדה היהודית- והציע לו לפתוח חשבון בבנק ארץ-ישראלי שהוקם למשרתים בכוחות הבריטיים -"אוצר החייל". זיגמונד השתכנע- והוא היה לקוח מספר 3 או 5 בבנק.
בשנת 1945, בשלב מסויים-הוא "הושאל" לחיל האוויר המלכותי להשתתף בטיסות תקיפה- כמאזין לערוצי הקשר של פיקוד מטוסי הקרב הגרמני- וכך להודיע למוביל המבנה על כוונותיהם.
בטיסה אחת כזו- במוסקיטו- המטוס נפגע מעל דנמרק- והטייס גרר את המטוס "בשיניו" לצפון סקוטלנד (צניחה לים הצפוני=מוות מיידי). מיד שחצו את החוף- נטשו את המטוס.
בכפר הדייגים- שלידו צנח- גילו התושבים, שבעי תקיפות פגע וברח של הגרמנים, "אורח", לבוש מדי צי, עם פרצוף גרמני טיפוסי של קצין SS  מהסרטים, עם מבטא גרמני חד, ושעל חגורת ההצלה שלו רשום- זיגמונד גריף....עד שהטייס הצליח לחצות את 400 המטר שהפרידו ביניהם- הספיקו התושבים לחבוט ב"גרמני" במשוטים וכלי עבודה- ופצעו אותו.
כששוחרר מבית החולים- התבשר כי מאחר והמלחמה באירופה נושמת את נשימותיה האחרונות- הוא מועבר למזרח הרחוק- להנות מחברתם של היפנים.
הוטל עליו- להקים קבוצת סיוע של מכונאים אוסטרלים, שתסייע לכוחות ארה"ב בנחיתות אמפיביות- בתיקון נזקים לנחתות על חוף הנחיתה עצמו וכך להשמיש אותן באופן מיידי לפעולה.
האוסטרלים- ממש לא אהבו את הקצין הבריטי-גרמני הקפדן והקשוח שנפל עליהם- שדרש שילבשו מדי מרינס אמריקאים (כוותיק ומנוסה בנחיתות- ידע מה יקרה למי שיסתובב בחוף במדים שונים) וכן שישתתפו באימוני חי"ר עם המרינס.
באחד ממסעות הלילה- שמע את אחד מאנשיו נוהם בחשיכה-" מלחמה מזויינת....אני אוסטרלי מסכן, לבוש מדים אמריקאים, הולך אחרי קראוט, להילחם ביפנים...חרא".
היחידה שלו השתתפה בנחיתות באיוו ג'ימה ובאוקינאווה. לא רבים מהם שרדו.
עם סיום המלחמה- נשלח עם צוות טכני לבדוק את הריסות נגסאקי, ולאחר מכן הוצב למטה הלורד מאונטהאטן במלחמת האזרחים בהודו- לדבריו- שחיטה ללא גבולות וללא טעם.
לאחר מכן, הוצב על אניה בים התיכון שעסקה בתפיסת מעפילים בלתי ליגאליים.
כאשר הוקמה מדינת ישראל- הוצע לו לקבל אזרחות בריטית ולהמשיך לשרת בצי המלכותי- או להשתחרר ולחזור לישראל שהוקמה. הוא בחר לחזור לישראל ולהצטרף לפלי"ם (נכדיו רצו להרוג אותו, בדיעבד...).
על קורות זיגמונד גריף בצה"ל- בפוסט הבא שיועלה מחר.

לצפיה ב-'על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק ראשון'
על שם מי נקרא מוזיאון GREIF בחיפה? חלק ראשון
27/04/2020 | 18:21
בעקבות פוסטים של מוזיאון GREIF שפירסמתי-ואפרסם, אני נשאל כל הזמן- מה זה GREIF?...מי זה?....המוזיאון על שמך? (חס וחלילה...).
אספר על פנינה וזהר (זיגמונד) גריף, שעל שמם נקרא המוזיאון. יידרשו שלושה פוסטים נפרדים- כי שניהם- השתתפו בהרבה תהליכים היסטוריים- שעל חלקם אנחנו יכולים רק לקרוא היום באתרי ההיסטוריה ובספרים. הם- היו שם.
להלן סיפורה של פנינה (נורקין) גריף.
פנינה נורקין -נולדה בתל אביב בשנת 1928, לאב (אהרון נורקין) יליד גרמניה וציוני נלהב-שהיה מהנדס מכונות ומים מבמקצועו, וחקלאי כושל - בשאיפתו, ולאם (רחל גליבטר)- מיפו, שנכחה ב"הגרלת הצדפים" המפורסמת בחוף אחוזת בית- אם כי לא השתתפה בה.
כילדה- בעקבות עבודתו של האב- נדדה עם המשפחה על פני כל פלשתינה- רחובות, גן יבנה, עמק חפר, טבריה, דגניה, מגורי העובדים בנהריים (האב היה ממקימי תחנת הכוח), וביצרון.
בגיל 13, עזבה פנינה את הבית, זייפה את גילה, הצטרפה להגנה, ואז לפלמ"ח שהוקם, ונשלחה לקורס אלחוט וקשר בשפיים. ואז נשלחה להכשרה מגוייסת בגבת ויגור.
ב"שבת השחורה", כשהסתבר שהבריטים יודעים על מסתור גבישי הקשר הסודיים של הפלמ"ח ביגור- התחפשה פנינה לפלאחית ערביה, הניחה שק זבל עופות על ראשה (הסירחון הרחיק אפילו את הזבובים) והלכה- עם הגבישים והקודים, לצומת ה-צ'ק פוסט- שם מסרה אותם הלאה.
לאחר מכן- הצטרפה ל"גדעונים" (פעילי ההעפלה) ונשלחה להקים ולנהל תחנת אלחוט במרסיי-צרפת.
עם פרוץ מלחמת השיחרור- הוחזרה לארץ והוצבה כקשרית בחטיבת הנגב- שם השתתפה בקרבות רבים כולל חירבת מחאז, באר שבע, ביר עסלוג', עיראק סווידאן, עיראק אל מנשיה, פאלוג'ה, חוליקאת, ועוד.
כאלחוטאית- השתתפה בטיסות במטוסי אוסטר ומטוסים אחרים- עם ראשוני הטייסים, ביניהם עזר ווייצמן, אלי פיינגרש, צחיק יבנה ואנשי מח"ל. זכורה היתה לה טיסה בדקוטה- שבה נתפש הגה הכיוון, והם הסתובבו באוויר כשלוש שעות בעודם מנסים לשחרר את ההגה בעזרת מוטות מתכת.
בסיום המלחמה, היתה בת יחידה בקבוצה של שלושה קומנדקרים ששימשו כממסר קשר ונעו לאורך הר הנגב-בליווי היחידה שהתקדמה לאום רשרש. הם הגיעו למקום כמה רגעים לאחר הנפת דגל הדיו ("מה תליתם שם? אין לכם משהו יותר טוב"? זה מה שזכרה מה"מעמד").
לאחר מכן הוצבה כאלחוטאית באנית חיל הים "התקווה" שנמכרה תוך זמן קצר.
לאחר המלחמה- התבקשה להשאר בצה"ל ושירתה בגדוד הדרוזי, ב-חיל המיעוטים דאז.
לאחר שיחרורה- הוסמכה כגננת ועבדה במעברות שהוקמו. במקביל- למדה הוראה.
פנינה המשיכה בשירות מילואים-והשתתפה בקרב הכושל בתל מוטילה.
כמורה- עבדה בבתי ספר שהוקמו ברמת ישי, וולדהיים (אלונים כיום), בית לחם הגלילית, עכו העתיקה, ובבה"ד חיל הים-כמורה לחיילים וקצינים עולים חדשים. שם- הכירה את רס"ן זיגמונד גריף-שיהיה בעלה.
לאחר נישואיהם- התגוררו בשיכון צבא קבע בגב ים ב'- 6-8 בלוקים, טובעים בדיונות חול נרחבות-אז לימדה בבית הספר אורים בקריות.
בשנת 1959- עברו לנווה שאנן בחיפה- שם לימדה בבית הספר "תל חי" והשתתפה בהקמת בית הספר "יזרעאליה".
בתחילת ביה"ס יזרעאליה- "כנהוג" במערכת החינוך- תלמידים היו בשפע- מורים- אין. באין מורים למוזיקה, ספורט, מלאכה, וחקלאות בבית הספר- החליטה פנינה-ברוח הפלמ"ח- שהיא תלמד גם את המקצועות האלה- בנוסף לכל שאר המקצועות שלימדה.
אירגנה כלי עבודה וגינון, כדורים וחבלי קפיצה- ולימדה- מלאכת יד, חקלאות-בחלקת בור ש"הפקיעה", אירגנה משחקי כדור ואתלטיקה, ובעזרת אקורדיון-שמעולם לא נגנה בו לפני כן- לימדה את התלמידים לזייף כעורבים....
לאחר זמן מונתה למנהלת בית הספר.
לאחר שעות עבודתה בבית הספר- עסקה בעזרה לעולים שהגיעו בכמויות ממזרח אירופה, וגם מעיראק וסוריה. בעזבונה- נמצאו ארגזים דחוסים בתכתובת שניהלה עם מוסדות מדינה וגורמים שונים- במאמץ למצוא עבודה ותעסוקה לעולים. היא סייעה גם בפתרון בעיות קליטה במשפחות במשבר שהתפרקו.
לאחר שפרשה לפנסיה- היתה פעילה באירגון הסתדרות המורים והגימלאים, וכן עבדה בקווי הסיוע לנוער במצוקה.
עם הגיל- הדרדר מצבה - היא הועברה לבית אבות, שבו נפטרה בספטמבר 2018.
בפוסט הבא- מחר- יסופר על זהר (זיגמונד) גריף.

לצפיה ב-'התפתחות הרכב- במוזיאון GREIF.'
התפתחות הרכב- במוזיאון GREIF.
26/04/2020 | 22:07
1
אין כמו שימוש במודלים- על מנת להדגים את האבולוציה שעברה המכונית המשך כ-65 שנים.
ריכזתי חמישה כלי רכב מתוך אוסף המכוניות של GREIF- Miniature Model Museum, להראות את אותה אבולוציה.
מימין רואים רכב משנת 1904, בתקופה ההיא עוד לא היה למכונית שם- והכינוי הרווח היה "מרכבה ללא סוסים", וכך היא גם נראית.
לאורך השנים- הגלגלים מתכנסים לתוך הגוף, תא הנוסעים הופך משובך יונים לתא אטום המשתלב עם מבנה הרכב.
צורת המכונית משתנה מריבוע דמוי קופסה- למבנה שטוח ואוירודינמי – גם מהירות הנסיעה עולה בהתאם.
מצד שמאל נראה רכב ספורט משנות ה-70- מעין מטוס עם גלגלים- שטוח, אוירודינמי כסכין.
בצילום מוצגות חמש דרגות של התפתחות הרכב. בתצוגת המוזיאון- מוצגות כמובן יותר תת-דרגות- וגם מגוון כלי הרכב גדול יותר.

לצפיה ב-'חדש במוזיאון GREIF בחיפה'
חדש במוזיאון GREIF בחיפה
22/04/2020 | 12:41
2
הפעם- GREIF-Miniature Model Museum יוצא לחלל החיצון, ומשם לירח- הרחק מהקורונה והסגר.
הנושא הפעם הוא החללית אפולו- שהיא חלק מפרוייקט שלם הכולל טיל שילוח, חללית ורכב ירח- שמטרתו היתה להביא אדם לירח ולערוך על הירח מחקר ראשוני.
רקע היסטורי:
תחילת הטיסות היתה בשנת 1967. בשנת 1969 נחתו במסגרת התכנית שני אסטרונאוטים בפעם הראשונה על הירח.
בסך הכל נערכו שבע טיסות מאויישות לירח, שהאחרונה שבהן נערכה בשנת 1972.
חלליות מסוג אפולו המשיכו בשירות במסגרת פרוייקטים אחרים כגון- תחנת החלל סאיוז (שתיסקר בעתיד במסגרת זו).
המודל שמוצג הפעם הוא חתך של שני חלקים מפרוייקט החלל-אפולו- יחידת השירות(SM ויחידת הפיקוד (CM).
במציאות- הם היו צמודים זה לזה במשך כל המשימה. כאן- במוזיאון- הם מופרדים לצורך הצגה ברורה של כל רכיביהם.
נתחיל ביחידת הפיקוד (CM)- תא דמוי קונוס קטן וצפוף שכשמו- משמש כ-קוקפיט, ממנו שולטים שלושת האסטרונאוטים על כל רכיבי יחידת המשימה- שלב סטורן השלישי, רכב הירח, ויחידת השרות (SM).
שני אסטרונאוטים בצוות הם טייסי רכב הירח. האסטרונאוט השלישי הוא טייס ה-CM ונשאר בו במשך כל המשימה. ה-CM הוא בעל אטמוספירה מבוקרת כך שניתן לשהות בו ללא חליפת חלל (אבל- לך תלבש ותפשוט חליפת איימים כזאת בקופסת הסרדינים הזאת...). ב-CM  נמצאות כל מערכות הקשר, הניווט, השליטה וההטסה. ל-CM יש יחידות תמרון רקטיות קטנות, עם מיכלי דלק קטנים-המיועדים אך ורק להצבת ה-CM בתנוחה נכונה לחדירה לתוך אטמוספירת כדור הארץ בסיום המשימה- טעות קלה בתנוחה- והתא על יושביו יישרף לאפר (וכבר ראינו את זה קורה). ל-CM שני פתחים- דלת כניסה ויציאה-על כדור הארץ או לצורך חצי יציאת אסטרונאוט במסע, ופתח מעבר לרכב הירח. בסיס הקונוס שהוא ה-CM, הינו מגן טרמו-קרמי, המיועד לקליטת ופיזור חום בעת הכניסה חזרה לכדור הארץ- אז המגן מתלהט, מתפורר-וכך מפזר את החום. ל-CM ארבעה מצנחים- מצנח האטה- הנורה ממרגמה (עיגול בצבע שחור בחרטום ה-CM), וכשהואטה מהירות החדירה של ה-CM- משתחררים שלושת מצנחי ההנמכה (במארז חום בחרטום ה-CM) המורידים אותו אל האוקינוס- שם מתנפחים שלושה בלונים בחרטום המייצבים אותו במים כשחרטומו כלפי מעלה.
כבר עייפים?
נעבור ליחידת השירות (SM )- גוף גלילי המכיל מיכלי דלק, חמצן, מימן, מערכות ייצור חשמל וכוח, מערכות ייצור אוויר וטיהורו, ומנוע רקטי ראשי- שתפקידו- לייצר את כוח ה"הימלטות" מגרוויטצית הירח לצורך מסע החזרה לכדור הארץ. ל-SM ארבע יחידות תימרון רקטיות קטנות, שתפקידן לתמרן את החללית לצורך הוצאת רכב הירח מטיל הסטורן, וכן התחברות לרכב בחזרתו מהירח.
שתי היחידות הנראות במודל- צמודות זו לזו במשך כל המשימה. רק לקראת הכניסה לכדור הארץ, הן נפרדות- ה-CM- כפי שכבר תואר- יורד בשלום בעזרת מצנחים, בעוד שה-SM המרוקן מדלק וחומרים כימיים- נשרף לאפר בחדירתו לאטמוספירה.
לצפיה ב-'חדש במוזיאון GREIF בחיפה'
חדש במוזיאון GREIF בחיפה
10/04/2020 | 13:17
2

ל- GREIF- Miniature Model Museum-  בחיפה, התווסף מודל חדש-דיורמה המציגה שיחזור קרב בפסיפיק במלחמת העולם השניה. זהו הקרב על האי סייפן. הדיורמה מציגה שילוב תחומים- ים, יבשה, אוויר, שיריון ורכב. הדיורמה מציגה את השלבים הראשוניים של הנחיתה מהים- נראים בה נחתת רגלים מסוג LCVP היגינס, רכב משורין אמפיבי מסוג בופאלו, ג'יפ ויליס (בתחום המחיה הטבעי שלו), מטוס קרב מסוג גרומן ויילדקט וכמובן- יחידת מרינס.
הקרב על האי סייפן הינו אחד הקרבות המפורסמים של מלחמת העולם השניה, הן באורך הלחימה, והן בגובה האבידות שהיו בו.
האי סייפן נמצא בארכיפלג איי מריאנה באוקיינוס הפאסיפי. אופי הלחימה באיזור הפאסיפי היה כיבוש של מאות איים זעירים- אך מבוצרים היטב ומוחזקים בידי כוחות גדולים של חיילים יפאנים פאנטיים- שנהגו להילחם עד האחרון שבהם- בודדים נכנעו.
כיבוש אותם איים זעירים נבע מהצורך להקים בהם שדות תעופה למפציצים כבדים (שבהמשך- הפכו את ערי יפאן לאפר) וכן ניתוק יחידות צבא יפאני ממקורות האספקה שלהם.
המלחמה בפאסיפיק היתה הגדולה ביותר בתולדות מלחמות העולם מבחינת השטח שבו התחוללה-שליש משטח כדור הארץ שרובו ים משובץ בעשרות אלפי איים- הכוחות הפולשים האמריקאים היו מבוססים על אניות בלבד, רחוקים אלפי קילומטרים מכל יבשת. המלחמה בפאסיפיק זכתה לכינוי- גהינום הפאסיפיק.
בקרב על סייפן נהרגו קרוב ל-4,000 חיילים אמריקאים, ומעל 10,000 נפצעו. היפנים איבדו 52,000  אנשים- חיילים ואזרחים בהתקפות התאבדות (התקפות באנזאי) כושלות. הלחימה ארכה 25 ימים רצופים.
בהמשך יפורסמו פוסטים שיציגו בנפרד- כל אחד מכלי המלחמה המשולבים בדיורמה הזו.
 
לצפיה ב-'חדשות מוזיאון GREIF בחיפה'
חדשות מוזיאון GREIF בחיפה
27/03/2020 | 18:47
4

לתצוגת GREIF-Miniature Model Museum בחיפה נוספה מכונית FORD 3 Lt. G.T., והפעם מודרנית.
זו מכונית ספורט מטיפוס- קבוצה 6. הותקן בה מנוע Cosworth שלושה ליטרים, עם שמונה צילינדרים המותקנים בתצורת V- שהיה מיועד למכוניות המרוץ מסוג פורמולה 1.
(מנוע V, הוא למעשה שני מנועים המשולבים זה בזה בזווית היוצרת את האות V, ולהם גל ארכובה משותף).
עם מנוע המגיע ל-9,000 סל"ד, 400 כס"ב, ומבנה אווירודימי שטוח עם חזית פנים מינימלית- הרכב הגיע למהירות של 200 מי"ש.
בשנת 1968, לאחר פיתוח ושיפורים בסדנאות המירוצים של פורד- שולבה המכונית הזו- בהצלחה רבה במירוצים שונים באירופה.
המודל הוצב לאחר צילום וכבוד....בתצוגת תקופת סוף שנות ה-60 העליזות, במוזיאון.
לצפיה ב-'חדש במוזיאון GREIF בחיפה'
חדש במוזיאון GREIF בחיפה
16/03/2020 | 16:35
3

המודל שיוצג כאן הפעם- מוצג ב- GREIF-Miniature Model Musem דווקא באגף הספנות המודרנית- של שנות ה-50-2,000 האניה נראית אמנם כמו אניית מפרשים מהמאה ה-19- אולם זו אניה מודרנית ומשוכללת ברמת שנות ה-2,000.
האניה הזו- ששמה הוא GORCH FOCK היא אניית אימונים ובית ספר ימי שט של הצי הפדרלי הגרמני. היא נבנתה בשנת 1957, לאחר שגרמניה- כפיצוי מלחמת העולם השניה- נושלה מכל אניות האימונים שהיו לה (שאחת מהן נשאה את אותו השם).
האניה קרויה על שמו של הסופר הגרמני יוהאן קינאו- שהשתמש בשם הפסבדונים הסיפרותי GORCH FOCK. הוא שירת בצי הקיסרי הגרמני במלחמת העולם הראשונה- ונהרג בקרב יוטלנד.
לרשות צוות האניה מערכת הנעה מודרנית הכוללת מנוע דיזל, וגנרטורים לייצור חשמל מכל הסוגים, כמו גם מערכות ניווט ותקשורת מהמילה האחרונה.
לחניכים המתאמנים- מוקדש גשר פיקוד משלהם, ומערכת מפרשים מסורתית- הם מתאמנים בהשטת האניה באמצעים המסורתיים הדורשים את הפעלת כל החושים, התבוננות מעמיקה בים ובשמיים וניתוח מצבים המתפתחים בהם- ללא עזרת מיכשור מודרני. כל פעולת ימאות שלהם- נעשית בכוח הידיים –ונדרשות עשרות ידיים לביצוע פעולה שכזו- כמו למשל פתיחת וקיפול מפרשים, הטיית מפרשים לפי כיוון הרוח, הורדת והרמת סירות, עוגן, ועבודות אחזקה.
החניכים המתאמנים באניה הינם קדטים של המכללה הימית לקציני ים של הצי הפדראלי הגרמני (בפלנסבורג), כמו גם מועמדים לשירות בצי המסחרי הגרמני, בני נוער שוחרי ימאות המעוניינים לעבוד בים, וגם קדטים ממדינות זרות.
כמי שהתאמן, וגם הדריך באניות אימונים מסוג זה- אני יכול להדגיש בתוקף את החשיבות של שימור כישורי הימאות המסורתית, במיוחד בתקופה זו של פריחת "ימאות הכפתורים ומסכי המגע" – כי על הבסיס של הימאות המסורתית- בנויה כל הימאות כולה-גם בתקופת הלוויינים והמעגלים המודפסים.
 
לצפיה ב-'חדש במוזיאון GREIF בחיפה'
חדש במוזיאון GREIF בחיפה
09/03/2020 | 16:31
4

ל- GREIF-Miniature Model Museumהצטרף מודל חדש- הפורד מודל T 1910- רכב הפורד המפורסם בהיסטוריה.
הרכב הראשון שיוצר בייצור המוני מסיבי שגרם למהפכה בתחום התחבורה היבשתית, ואשר במשך 19 שנות ייצורו- מבנהו הבסיסי נותר ללא שינוי.
זהו רכב קטן, חזק במבנהו- כך שיתמודד בהצלחה עם - דרכים שהתאימו לעגלות סוסים בעלות המהירות הנמוכה, להזכירכם- אלו לא היו דרכים סלולות, ובאיזורי הערים-מרוצפות בגסות.
גם כאשר הופסק ייצור הרכב הזה בשנת 1927- עדיין רכשו רבים מהם- תרמו לכך מחירו שירד בהתמדה מ-1910, וכן המוניטין הטובים שהיו לו כרכב פשוט, אמין וחזק.
לדגם הזה- מודל T 1910, יצטרף בעוד מספר ימים אחיו הצעיר- פורד מודל  T 1012, עם המבנה הייחודי לו- יש למה לחכות.
 
לצפיה ב-'חדש במוזיאון המודלים בחיפה'
חדש במוזיאון המודלים בחיפה
08/03/2020 | 09:15
5
מודל חדש הצטרף ל-GREIF-Miniature Model Museum- מכונית כיבוי אש המבוססת על רכב Delahaye.
הכבאית – שכינויה הוא על שם הרכב Bonville – נכנסה לשרות בתחילת שנות ה-30  ושימשה שנים רבות- הרבה מעבר לצפוי.
זו למעשה כבאית סולם גבהים- היא אינה נושאת מים או חומרים כימיים- אלא רק את הסולם ואיתו ציוד אלמנטרי נלווה- כגון חליפות מגן, קסדות, מסיכות נשימה, כלי פריצה וכו'.
כבאית הסולם היתה נילווית לקבוצת כיבוי משולבת- ומאפשרת את ההגעה לגבהים לצורך כיבוי וחילוץ.
בתמונה- שצולמה בסדנת העבודה של המוזיאון- ניתן לראות את הסולם פרוש לכל אורכו- חתיכת גובה....
הכבאית הספציפית הזו- שירתה במערך הכיבוי של נסיכות מונקו- והתמידה בשירותה מתחילת שנות ה-30 כאמור- ועד אמצע שנות ה-50- שאז הוחלפה ברכב מודרני יותר.
מספר שנים עמדה כמוצג ליד נמל התעופה (הליקופטרים) של מונקו.
לא הצלחתי לברר מה עלה בגורלה- השמועות מספרות שנמכרה למוזיאון באירופה.
כבאית זו- מצטרפת לאחיה הקטן-המוצג גם הוא במוזיאון- ג'יפ הוויליס המוסב למכונית כיבוי אש, וששימש כרכב הכיבוי של נמל התעופה (הליקופטרים) של מונקו לאחר מלחמת העולם השניה ועד סוף שנות ה-60.

לצפיה ב-'טיול ליער השחור בקיץ 2020'
טיול ליער השחור בקיץ 2020
05/03/2020 | 14:43
14
היי,
 
מתחילים עכשיו תכנון לטיול ביער השחור באוגוסט 2020 (עם תקווה שאיום הקורונה יחלוף). קראתי שיש את כרטיס היער השחור (https://wize-travel.blogspot.com/2020/02/Black-For... שאמור להציע כניסה חינם להרבה מאוד אטרקציות.
 
העניין הוא שכשקראתי את רשימת האטרקציות המלאה, ראיתי הרבה מאוד אטרקציות קטנות ולא כאלו אטרקטיביות ואני תוהה עם עצמי, האם מדובר באמת בכרטיס אטרקטיבי? האם שווה להשקיע בזה?
 
תודה מראש לכל המשיבים....
לצפיה ב-'טיולים ליום הבחירות ברחבי הארץ '
טיולים ליום הבחירות ברחבי הארץ
01/03/2020 | 22:03
1
טיולים ליום הבחירות ברחבי הארץ 2/3 
מסלולי טיול ברחבי הארץ כניסה חינם שמורות טבע גנים לאומיים 
 
לצפיה ב-'חדשות מוזיאון המודלים GREIF'
חדשות מוזיאון המודלים GREIF
24/02/2020 | 18:25
4
למוזיאון המודלים GREIF הצטרפה לאחרונה המכונית "יגואר" SS/100 בקנה מידה 1/32.
סיפורה של המכונית- היא הוצגה בשנת 1935, במחיר נמוך יחסית (דאז) של 395 שטרליג. כיום ניתן להשיג את הרכב הזה באותו מחיר- עם תוספת של כמה אפסים.....
כנפי הגלגלים המעוצבות, והגיזרה הנמוכה-הפכו אותה לאחת ממכוניות הספורט היפות בתקופה שלפני מלחמת העולם השניה.
מהירות מכסימלית של 100 מי"ש והעצה מ-0 ל-60 מי"ש בתוך 10 שניות תרמו להצלחתה במירוצי הראלי והמסלול הישר (Sprint).
היגואר SS/100 שלטה בעולם המירוצים עד שנת 1948, אז ניצחה במירוץ הראלי האלפיני- 13 שנים לאחר ייצורה.
הדגם הוצב במוזיאון בתצוגת ערב מלחמת העולם השניה....שאז נקטעו החיים “הטובים” והחלה תקופה אחרת......
 
לצפיה ב-'מוזיאון חדש בחיפה'
מוזיאון חדש בחיפה
21/02/2020 | 20:48
4
בחיפה (בנווה שאנן) נפתח בתחילת ינואר 2020 מוזיאון חדש בשם GREIF- Miniature Model Museum.
המוזיאון מציג בעזרת אוסף מודלים מוקטנים פרקים בהיסטוריה וטכנולוגיה ברחבי העולם.
בין הנושאים המוצגים- התפתחות השיט, התעופה, הרכב, חקר החלל והיסטוריה צבאית.
אוסף המוזיאון כולל מעל 1,000 מודלים.
אלו למעשה חמישה מוזיאונים המשולבים יחד תחת גג אחד.
ככל הידוע- מוזיאון זה מציג נושאים שאינם מוצגים בישראל כגון- מלחמת העולם הראשונה והשניה, ונושאים נוספים.
(תצוגת מלחמת העולם הראשונה "מככבת" היום במוזיאון בעקבות הסרט "1917" ).
תצוגת המוזיאון ממשיכה ומתפתחת כדי להוסיף תכנים חדשים ולכסות תקופות נוספות בהיסטוריה.
המוזיאון נקרא ע"ש פנינה גריף- מורה ומנהלת בית ספר (יזרעאליה) בחיפה, בעברה שירתה בהגנה, בפלמ"ח ובצה"ל בימיו הראשונים.
וע"ש זהר גריף- ששירת בצי הבריטי במלחמת העולם השנייה, לחם בפלמ"ח בירושלים, והיה ממקימי חיל הים הישראלי-שבו שירת רוב חייו.
 
מצורף פרוספקט המוזיאון עם פרטי תיאום ביקורים, ותמונות להמחשה.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למוזיאון לטל' 0545-451-284.
ניתן לראות חומר נוסף על המוזיאון בדף הפייסבוק
GREIF-Miniature Model Museum.
GREIF- Miniature Model Museum
 
 
לצפיה ב-'קבוצת זוגות מטיילים בארץ מחפשים לצרף זוגות סביב גיל 50'
קבוצת זוגות מטיילים בארץ מחפשים לצרף זוגות סביב גיל 50
17/02/2020 | 08:59
13

קבוצת זוגות מטיילים בארץ מחפשים לצרף זוגות סביב גיל 50
הרעיון שכל משפחה תארגן טיול פעם בחודש.
פרטים:
- הקבוצה היא קבוצת טיולי משפחות לזוגות סביב גיל 50 וניתן לצרף לטיולים גם ילדים בני עשרה.
- מדובר בטיולי שטח בדרגה בינונית עד קשה, נחלים, מסלולים עם סולמות וכו' .
- הטיולים מתקיימים בימי שבת , טיולים של יום אחד,יוצאים בבוקר מוקדם וחוזרים בשעות אחהצ.
- אין עלויות, נוסעים ברכבים הפרטיים שלנו, נפגשים, מיתפקנקים ומטיילים ביחד
- הטיול הקרוב ביום הבחירות 2/3
לפרטים ולהצטרפות
צחי 0503040540
 
לצפיה ב-'טיולים למשפחות - מרוקו'
טיולים למשפחות - מרוקו
31/01/2020 | 18:26
6
שלום חברים, לאחרונה בעלי התחיל להביע עניין בטיול מאורגן למרוקו שיכלול את כל המשפחה ( המצומצמת וחלקים מהמורחבת גם כן), קצת בסגנון של טיול שורשים. מישהו עשה משהו בסגנון? עד כמה מרוקו מתאימה לטיול שכולל כל כך הרבה בני משפחה? והאם טיול מאורגן זו הדרך העדיפה או עדיף לטייל פריסטייל?
לצפיה ב-''
18/01/2020 | 20:21
10
בחורה זו.. פסכופטית בת עוולה מתעללת בילדים קטנים פדופלית ומטרידה!!! מכפישה את הוריהם עושה שיימניג ברשתות וכו' זהרו ממנה מפלצת עם בעיה בראש גרה בבאר יעקב הדרור 6 מניסיון אישי תקפה אותי באיומים על חיי זהרו מהטורפת הזו איילת ששון איילת עברה הטרדה מינית קשה הרסה למשפחתי את החיים ועוד משפחות בארץ מכירים אותה איפה שצריך ילדיי ניסו להתאבד בגללה גרמה להם לנזק נפשי עצום גרמה להם לחרדות ולא יצאו מהבית שנים לאחר איומים שלה ובני משפחתה העסקים של המשפחה הפדופלית עזרא ירקן בשוק בבאר יעקב אח ברק ששון הדרך הנכונה נדלן תחשבו אם אתם רוצים לעזור לעסקים של פדופלית מוכרת למשטרה
לצפיה ב-'טיסות בורגין'
טיסות בורגין
18/01/2020 | 11:11
1
13
הורי מתכננים טיול ללונדון, חושבים על טיסה בוירגין פרמיום ושואלים אם אומנם הישיבה ממש נוחה, זו הבעיה היחידה שלהם. לגבי אוכל ומטען מורשה אין להם בעיה  ויכולים לוותר, העניין רק נוחיות המושבים. כמו שאומרים , דעתכם חשובה לנו.
לצפיה ב-'טעות'
טעות
18/01/2020 | 11:52
4
פורסם בטעות בפורום הזה , מועבר לפורום טיולים וחופשות.
לצפיה ב-'חופשה משפחתית'
חופשה משפחתית
18/01/2020 | 01:34
19
כאשר עושים חופשה משפחתית אז כמובן יש גם את השיקול הכלכלי
ולכן כדאי לחשוב על בריסל ולברר על טיסה לבלגיה בריסל לחופשה משפחתית
אפשר למצוא שם וופל בלגי משובח, המון אטרקציות ומואוזיאונים מאוד מרשימים ובניינים עם ארכיטקטורה מיוחדת.המחירים מאוד נוחים.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

פורום מכשירי שמיעה
פורום מכשירי שמיעה
שטיינר מכשירי שמיעה
שטיינר מכשירי שמיעה
עו
עו"ד מייקל עידן

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ