לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום טרקטורון מעופף- בקאי
ממ"ג -מצנח ממונע גלגלי או בשמו העממי "בקאי" /"טרקטורון מעופף" הוא כלי טיס ממונע ,גלגלי דו מושבי בעל כנף רכה הנראית כמצנח.
 הממ"ג הינו כלי הטיס הפשוט והבטוח ביותר להטסה ,עלויות הרכישה ,הפעלה והאחזקה שלו לצד פשטות ההטסה והבטיחות מעניקים לו יתרונות רבים על פני כלי טיס אחרים והמאפשרים כמעט לכל אחד להגשים את חלומו ולהפוך ולהיות טייס..
הכלי קטן וקל,ניתן לאיחסון בחניה הבייתית ולגרירה על ידי רכב משפחתי ממוצע תכונה המאפשרת לו ניידות רבה ולצד העובדה כי ניתן להמריא אתו כמעט מכל שדה פנוי -גם גמישות תפעולית מקסימאלית.
 
הממ"ג נחשב לכלי טייס בטוח במיוחד . מהירות הטיסה נמוכה, הוא אינו "יודע" להזדקר,לצלול , ובכל מקרה של תקלה במנוע - המצנח מאפשר דאייה איטית ונחיתה רכה.

הממ"ג מצוייד בחגורות בטיחות ובקסדות מגן עם אזניות ומיקרופון המאפשרות תקשורת נוחה בין הטייס לנוסע ועם ממ"גים נוספים בזמן הטיסה.

פורום טרקטורון מעופף בקאי,נולד כדי לאגד את "המשוגעים לדבר האמיתי" מטרתו להעניק בית חם לטייסי הממ"ג לחלוק מידע חשוב לשתף בחוויות ,רעיונות וסיעור מוחין אך ומעל לכל לתת לך ,המתעניין הפוטנציאלי, את קרש הקפיצה לתחום וכניסה איטית מדודה ואחראית לעניין.משתתפי הפורום ישמחו להשיב על כל שאלה הקשורה לתחום,סתמית ככל שתשמע, וירתמו לסייע למעוניינים.

 

 

 

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טרקטורון מעופף- בקאי

ממ"ג -מצנח ממונע גלגלי או בשמו העממי "בקאי" /"טרקטורון מעופף" הוא כלי טיס ממונע ,גלגלי דו מושבי בעל כנף רכה הנראית כמצנח.
 הממ"ג הינו כלי הטיס הפשוט והבטוח ביותר להטסה ,עלויות הרכישה ,הפעלה והאחזקה שלו לצד פשטות ההטסה והבטיחות מעניקים לו יתרונות רבים על פני כלי טיס אחרים והמאפשרים כמעט לכל אחד להגשים את חלומו ולהפוך ולהיות טייס..
הכלי קטן וקל,ניתן לאיחסון בחניה הבייתית ולגרירה על ידי רכב משפחתי ממוצע תכונה המאפשרת לו ניידות רבה ולצד העובדה כי ניתן להמריא אתו כמעט מכל שדה פנוי -גם גמישות תפעולית מקסימאלית.
 
הממ"ג נחשב לכלי טייס בטוח במיוחד . מהירות הטיסה נמוכה, הוא אינו "יודע" להזדקר,לצלול , ובכל מקרה של תקלה במנוע - המצנח מאפשר דאייה איטית ונחיתה רכה.

הממ"ג מצוייד בחגורות בטיחות ובקסדות מגן עם אזניות ומיקרופון המאפשרות תקשורת נוחה בין הטייס לנוסע ועם ממ"גים נוספים בזמן הטיסה.

פורום טרקטורון מעופף בקאי,נולד כדי לאגד את "המשוגעים לדבר האמיתי" מטרתו להעניק בית חם לטייסי הממ"ג לחלוק מידע חשוב לשתף בחוויות ,רעיונות וסיעור מוחין אך ומעל לכל לתת לך ,המתעניין הפוטנציאלי, את קרש הקפיצה לתחום וכניסה איטית מדודה ואחראית לעניין.משתתפי הפורום ישמחו להשיב על כל שאלה הקשורה לתחום,סתמית ככל שתשמע, וירתמו לסייע למעוניינים.

 

 

 

 

הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

פסטיבל ים של גליל מערבי
30/04/2016 | 10:44
2
168
פסטיבל  "ים של גליל מערבי 2016"
שלום צוותי אוויר,טייסים וטייסות.
כמידי שנה בחודש מאי מתקיים אירוע התעופה המסורתי בגליל המערבי,כמטס ראווה ענק עם מגוון כלי טיס מעל נופי הגליל המערבי.
השנה המתכונת שונתה ותהיה ביחד עם אחיינו המהירים והגדולים יותר מהאגודה לתעופה ספורטיבית עם מטוסי השטח שלהם.
תאריך האירוע 28.05.2016
האירוע יכלול ארוחת בוקר עם קייטרינג בוטיק מיוחד ואחרי המראתכם למטס תתבצע במקום פריסת שטח נעימה עבורכם.
אין צורך להביא מאומה,
"הכל כלול", הארוחה, השולחנות,הכיסאות, השמשיות סביב כל שולחן ואפילו המוסיקה מוכנה.
נשאר לכם רק להגיע ולטוס בכיף.
האירוע יתקיים במנחת ייבור (בועת זבולון) ויכלול מטס סובב גליל מערבי.
זמן מסלול הטיסה לממ"גים עד 1:20-1:30 ויכלול אתרים מדהימים ע"פ תדריך שיתבצע בבוקר יום המטס.
משך טיסה  לממ"רים הינו  כ1:15 עם מסלול מקוצר .(רגיל כ 1:30)
למעוניינים ניתן להגיע למנחת ערב קודם בתאום מראש בלבד .
איסור מוחלט על הבערת מדורות !!! (מלקחי שנה שעברה....)
עקב מורכבות הפקת האירוע ,הרישום והתשלום מראש בלבד. לא יהיה ניתן להצטרף למטס ואו לארוחות ביום הפסטיבל .
ביטוח בתוקף - חובה לכל משתתף !
עלות לכל משתתף טייס ואו נוסע  60ש"ח.    - התשלום ב כ.אשראי בלבד  
הרישום עד לתאריך 22.5.2016 בלבד - מספר המקומות מוגבל  !!!!
לפרטים והזמנות  0547-380170
נשמח לראותכם , להתראות באוויר...

01/05/2016 | 08:42
44
כול הכבוד גיל על היוזמה שאתה עושה  כול פעם מחדש 
 
עידכונים:
03/05/2016 | 23:03
47
 
מיקום האירוע שונה (לטובה ). קיבלנו לאחר סיכום מתיש שדה שיוכשר לכבוד האירוע בקיבוץ כפר מסריק בחלקו המזרחי.
הכניסה לשטח האירוע תהיה כפי הניראה בכניסה פרטית . פרטים בהמשך.
השדה יוכל לקלוט כמות יפה של כלים ולא יתבצעו המתנות בפריסה.
ההרשמה לידעתכם עד סיום מכסת הכלים שהקצבנו לאירוע ובנתיים זה מתקדם יפה ולקראת הסוף (אחרונים להזדרז...) כמו כן,  מתחם האירוח של הקיבוץ העמיד לרשות הטייסים וצוותי האוויר  והקרקע את החדרי אירוח שלו במחירי לינה מיוחדים לתאריך האירוע, הרוב כבר נתפס ונכון להערב נשארו עוד 2 חדרים . לפרטים ניתן לפנות אלי או ישירות לאתר התיירות בכפר מסריק.
פרטים נוספים בהמשך.
 
הידוק ברגים
01/05/2016 | 15:40
4
90
חברים,
 
רוצה לשתף אתכם במשהו שחוויתי בסופ"ש האחרון.
בבד"ח לפני התנעה למדתי שיש לבדוק את הידוק הברגים, אבל מתי פעם עצרתם לבדוק אותם ממש?
 
אני חדש בתחום וקניתי לא מזמן דרים מאשין מיד שניה שעל פניו היה מתוחזק היטב.
בעת התקנה של מערכת קשר חדשה גיליתי במקרה בורג משוחרר במרכב.
מתוך סקרנות התחלתי לעבור באופן שיטתי ולהדק את כל הברגים.
להפתעתי גיליתי שלפחות 10 אחוז מהברגים היו משוחררים ברמה כזו או אחרת. לא מדובר בברגים שמחר היו מתפרקים באמצע טיסה אבל עדיין...
 
סתם אבחנה של טירון בתחום... 
טוב שתפסת! תודה על השיתוף!
01/05/2016 | 18:51
3
39
הרשו לי לחלוק אתכם מנסיוני בתעופה
03/05/2016 | 07:28
2
58
בתעופה, מקובל לבצע ביקורות תקופתיות - 50 שעות, 100 שעות וביקורות שנתיות. מאחר ואין אפשרות פרקטית לבדוק "הידוק" של כל הברגים (כי כאלו יש רבים), נהוג לסמן כל בורג, לאחר הידוקו הראשוני, באמצעות פס צבע מיוחד - כתום, בדרך כלל, אשר עובר על גבי ציר הבורג, האום והעצם המהודק באמצעות הבורג.
אם אום הבורג השתחרר, הפס הצבעוני "יישבר" ולא יהיה רציף.
בביקורת התקופתית, מתבוננים בכל הברגים ובוחנים את שלימות הקו הצבעוני. והיה ונתגלה קו צבעוני שבור - יש להדק את הבורג ולסמנו שוב, ע"י פס צבעוני חדש.
טכניקה יעילה, שהייתי ממליץ לכם לאמץ.
אריאל אריאלי
סגן נשיא - EAA ISRAEL
בונה מטוס GA ועוד מספר אולטראלייטים
תוספת חשובה !!!
03/05/2016 | 22:57
1
37
בעניין ברגים אומים ומה שבניהם...
אומים " ננעלים " לא אמורים להיפתח. במידה ואכן זה קורה  לא מומלץ להשתמש באום זה שוב ולסגרו בשנית. מבנה האום ננעל לאחר שהשתמשו בו בנעילה הראשונה לעולם לא יחזור למצבו הקודם. לפיכך רצוי ומומלץ להחליף את האומים שנפתחו ואו שוחררו אפילו חלקית.
להזכירכם, כל האומים בכלים הללו מאופיינים כאומי נעילה. מי שמשתמש באומים אחרים  עלול למצוא את עצמו בבעיה קשה יום אחד...
עלות האומים,שולית וזניחה.
 
טיסות בטחות.
כדאי להיזהר גם מהידוק יתר !!
04/05/2016 | 18:51
6
טיפ חשוב לממריאים ליד העגלה
30/04/2016 | 12:49
3
122
נכון שהכי כיף זה להוריד את הכלי מהעגלה, לסובב אותו לפרוס ולהמריא?
אז כדאי מאוד להרחיק את הכלי מהעגלה, מקירות ושאר מכשולים כמו עצים הניצבים מאחוריו, הסיבה היא שבעת התנעת המנוע האוויר פוגע במכשול וחוזר למצנח שבתגובה עף ישר לתוך הפרופלור...
 
זה יקר וסתם הורס את הבוקר..
 
טיסה נעימה,
ניר
ניר, אתה בסדר.
30/04/2016 | 19:18
65
תודה רבה על הטיפים!
30/04/2016 | 20:04
56
באמת לא נעים במיוחד שמגיעים לים המלח לטיסה
02/05/2016 | 08:54
41
למבוטחי מנורה שימו לב
29/04/2016 | 19:51
113
לסכום החיוב בפרמיה , לפעמים קורה להם שהסכום בפרמיה קופץ ב 25%.
אם תפסתם את זה, התיקון בדר"כ מיידי והשירות טוב, אבל כדאי לשים לב.
 
טיסה בטוחה,
 
ניר
השוואת מצנחים
26/04/2016 | 11:49
8
151
אשמח לשמוע רשמים ממי שניסה את מצנח ה cruiser מה ההבדל בינו לבין הליפט?
מה ההבדל בינו לבין ההיבריד והמנטה, יתרונות חסרונות והמלצות.
 
טיסה נעימה,
 
ניר
הבדלים בין מצנחים
26/04/2016 | 20:23
2
133
קודם יש לעשות הפרדה מוחלטת בין המצנחים ה"רגילים" (מזרון) לבין המצנחים המתקדמים האליפטיים.בעצם  אלה שני כלי טיס שונים וכך צריך להתייחס אליהם.
למצנחים האליפטיים יש חסרון אחד והוא ההסעה הקרקעית וההנפה שבהם צריך מיומנות גבוהה. בכל שאר הפרמטרים למצנחים האליפטיים יש רק יתרונות : יחס גלישה 1:8.5 שיעור שקיעה נמוך במחצית ממצנח מזרון. אופציה למהירות גבוהה יותר (מהירות היא לא תמיד יתרון ולכן האופציה היא היתרון). לגבי המזרונים : ההבדלים ביניהם כמעט זניחים (תן לטייס מנוסה לטוס על הייבריד,על רגיל,על מנטה על אילן על מצנח אמריקאי והוא לא ידע לומר לך על מה הוא טס). ה cruiser בנוי שונה מהמזרונים הרגילים ,התאים שלו אינם זהים אחד לשני וכן הוא מעט אליפטי , השיני קל אך מורגש בניהוג מעט קל יותר,ביחס גלישה מעט טוב יותר (באמת זניח) ומהירות מעט גבוהה יותר (לא בהכרח יתרון ).
מקווה שעזרתי.
נ.ב
אני לא מוכר ולא סוכן של אף מצנח.
תודה על ההסבר המפורט
28/04/2016 | 20:27
1
71
מנסיוני על מצנחי הייבריד סימן V  ומנטה אני יכול לציין את ההבדלים הבאים:
 
ההייבריד מצנח יציב מאוד, הנפה מעולה היגוי מאוד אדיש כלומר לפניו חריפות חייבית להוסיף משיכת יד ,היו סדרות של הייבריד שחוזק המיתרים שלהן דעך די מהר ,למרות שעפקו אישור את המצנחים בבדיקה שנתית.
הסימן V של עפקו ,הנפה טובה ויציבה, באוויר המצנח רגיש מאוד לטרמיקות ואינו נותן תחושה טובה של יציבות. היגוי נורמלי.
 
המנטה: הנפה טובה ויציבה, המצנח יציב באוויר לא פחות מההייבריד, כושר עילוי עדיף על שני הדגמים הקודמים ושחוסך כ 10% סל"ד באופקי וישרה , היגוי מהיר ויעיל ,המצנח מגיב טוב יותר להיגוי, גם קצב הטיפוס שלו טוב יותר מההייבריד אבל קצב השקיעה שלו גרוע יותר.
 
משלושת המזרונים האלו אני הכי נהנה מהמנטה ריי של איתי.
לגבי האליפטים הנסיון שלי היה על ליפט בלבד וגם על הדגם הראשון ככה שקשה לי לחוות עליו דיעה אמיתית מלבד זה שלא נהניתי ממנו במיוחד.
 
טיסה נעימה,
 
ניר
חולק על דעתך בחלק מסוים
29/04/2016 | 10:26
93
המצנח מנטה ריי  לא גרוע ביחס הגלישה הלו,נהפוך הוא. (מהבדיקות שלי על  2 כלים).
מה שכן,טרם בדקתי את הקורזר.
ליפט ודומיו לחוות דעתי האישית ,עם פוטנציאל היגוי מאוד חריף וכנ"ל התנהגות המצנח בהנפות .
השוואת כנפיים
29/04/2016 | 10:34
2
97
מזכיר למי שעוד לא יודע שאנו טסים עם כנף רכה, לא עם מצנח.
ולמי ששוקל איזו כנף לרכוש, שיבדוק היטב גם את טיב השרות שנותן היצרן (או נציגו). 
הצדק עימך
29/04/2016 | 11:29
89
לא יכולתי להסכים יותר..
השירות הוא תמיד חלק מהמוצר.
 
יורם יקר עדיין זה מצנח לכל דבר, המושג ברת"א עבר שידרוג נעים.
30/04/2016 | 10:24
54
קרוזר
03/05/2016 | 08:57
1
30
לא טס בעצמי אבל חבר שקנה לפני כשבועיים את ה550 מורכב על בריז
הכלי קיבל חיים חדשים
הנפה מהירה מאוד ללא נידנודים
ברגע שפותח מצערת עולה כמו טיל
מהיר יותר
 
הכל כמובן יחסי ובדרכ כשמישהו קונה מצנח חדש כלשהו אז מייד יראה שיפור, הפעם זה נראה באמת טוב עם ליד חדשים אחרים
 
איתן
אותו כנ"ל לגבי ה 500...
03/05/2016 | 18:46
23
אנו טסים איתו על דרים משין 2 פעימות. הנפה מאד קלה ומהירה.
מאד נוח ומהנה.
השבשבת בעין ורד הוחזרה לפעילות
27/04/2016 | 15:07
114
השבשבת בעין ורד תוקנה וחזרה לשדר דיווחים לאתר מבת-על.
 
 
 
בעקבות שדרוג למנוע 912 ROTAX
26/04/2016 | 11:25
155

למכירה מנוע 582  ROTAX ראש כחול קומפלט.
פרופ - "IVO PROP  68 קומפלט (במצב מצויין).
אגזוז ל 582

052-8615110
שאלה לחכמים
24/04/2016 | 16:37
7
153
הטמפרטורה במנחת מסויים היא 24 מעלות טמפרטורת נקודת הטל היא12 מעלות אוויר חם עולה במהירות אל מעל למנחת..באיזה גובה מקורב יהיה בסיס הענן?
 
באטמוספירה סטנדרטית
24/04/2016 | 19:27
3
123
ירידת הטמפרטורה היא 2 מעלות לאלף רגל (בקירוב).
אם אין אינוורסיה או מזג אוויר לא יציב (אם כי, משאלתך - אויר חם עולה במהירות, משמע אויר לא יציב - תרמיקות, מה שאומר כי ירידת הטמפרטורה גבוהה משתי מעלות לכל אלף רגל) מכאן אפשר לחשב באיזה גובה הטמפרטורה תרד לטמפרטורת נקודת הטל.
אריאל אריאלי
3 מעלות לאלף רגל
25/04/2016 | 16:52
2
93
ולכן בסיס הענן יהיה בגובה 4000 רגל.
תשובה יפה אראלי.
 
טיסות בטוחות.
ניר
סליחה על האיחור
03/05/2016 | 09:14
1
19
כבר מזמן לא ביקרתי ונחמד לראות שהפורום חוזר להיות פעיל
 
לנושא: במפל סטנדרטי זה2 מעלות לאלף כמו שכתב אריאל
3 מעלות זה מפל אחר...במפגש עם הר לדוגמא כשהגוש מאולץ לעלות
 
איתן
הבהרה חשובה
03/05/2016 | 10:09
17
סידרה לי את הסיבה להבדל בין המפלים .

ומה המרחק המינימלי מגבולות המדינה בו מותר לטוס
26/04/2016 | 11:50
2
65
נשאיר לענות למי שעוד לא יודע....
26/04/2016 | 19:18
48
מרחק טיסה מותר מגבולות המדינה
28/04/2016 | 21:04
65
כדאי לדעת...מהחוק עצמו:
 
לכל מי שהכלי שלא בקושי הניע עד לפני חודש ופתאום הכלי מניע
23/04/2016 | 12:50
5
165
בנגיעה בסטרטר , זה הזמן להחליף תחנת דלק...
הגורם המסייע בהתנעה הוא לחץ האדים של הבנזין , בחורף נוהגים לייצר דלק עם לחץ אדים נמוך (שיתאייד מהר יותר) ובקיץ בנזין עם לחץ אדים גבוה (מהסיבה ההפוכה).
תחנות מסויימות מוהלות את הבנזין שלהם עם חומרים זולים יותר כגון קרוסין ,ה גורם להתנעה ארוכה וקשה.
אז אם לא עשיתם כלום והכלי מניע...זה בגלל שהאוויר התחמם ולחץ האדים של הדלק שלכם מתאים עכשיו למזג האוויר- להבא החליפו תחנת דלק..
רצוי בחורף גם לא להחזיק דלק זמן רב במיכלים ניידים או דלק מעורבב עם שמן ליותר משבוע. בקיץ זה עלול לגרום להתנפחות המיכל ולא עלינו אף לדליקה
 
טיסה נעימה.
 
ניר
תודה רבה ושאלה על טיסה עם ילדים....
23/04/2016 | 18:29
3
132
הרבה תודה על המידע והטיפים.
לגבי טיסה עם ילדים.....האם אתם לוקחים לסיבוב ילד/ה? השאלה שלי היא האם הקסדה בה אנו משתמשים מתאימה, מבחינת המשקל, לילד? אחדד....ח"ח לא עלינו קרה מקרה של חרום קל מאד...נגיד התהפכות במהירות איטית. האם משקל הקסדה לא יכול לגרום לעומס על הצוואר של הילד ולגרום לנזק חמור? האם יש קסדות שמתאימות לטיסה לילדים? מה דעתכם?
תודה לכל תגובה המשך חג נעים וזהירות עם המצות:)
שאלה טובה
24/04/2016 | 09:54
1
99
הנושא עלה בעבר בפורום.
אכן משקל הקסדה בזמן תאונה עלול להוות בעיה לצוואר של ילד.
ההמלצה היא לחבוש להם קסדות קלות מהסוג שמשמש לסנפלינג.
דרור אלן יוכל להרחיב על הנסיון שלו בנושא.

טיסה נעימה.
ניר
תודה רבה!
24/04/2016 | 18:55
37
שאלה חדשה שאינה נוגעת לנושא הדיון המקורי
24/04/2016 | 15:45
96
ממליץ במקרה כזה לפתוח שרשור חדש.
 
תודה.
דלק...
03/05/2016 | 09:18
21
כל מה שקשור לדלק משאיר לך ניר  אבל הנעת כלי בין חורף לקיץ...תלוי בכלי
כשמדובר על רוטקס שתי פעמות לדוגמא אז החלפה או ניקוי וכיוון פלגים תהיה יותר משמעותית
 
איתן
גובה מעפ"ש באורקס
23/04/2016 | 06:39
3
115
בוקר טוב
מה הערך המראה את הגובה מעפ"ש באורקס 
יש לך כמה אפשרויות
23/04/2016 | 12:25
2
95
הקלה היא ללחוץ על התפריט החבוי בצד ימין של המסך ,ברגע שהוא נפתח תלחץ על האייקון שנראה כמו עיגול של מכ"מ , בתצוגות הפנימיות יש לך גובה.
 
אפשרות שניה היא להכנס להגדרות כלליות-->ממשק משתמש-->לוח מחוונים---->בחר את הפרמטרים שתרצה להציג ב V.
 
וזהו..הגובה מוצג לפי הגי פי אס והמפה, והוא לא הכי מדוייק אבל בהחלט אינדיקציה לטיסה.
 
בהצלחה,
 
ניר
תודה אבל זה הגובה האבסוליטי ןלא מעפ"ש
23/04/2016 | 17:17
1
71
תודה על ההסבר
אני חושב שמה שהסברת הינו הגובה האבסולטי כלומר הגובה שלי מעל פני הים ולא מעפ"ש
כנראה שאין אופציה כזו
23/04/2016 | 18:02
51
רשמית התחילה העונה
23/04/2016 | 12:44
126
החורף הקצר ומזג האוויר ההפכפך גרמו לכך שהשדות נקצרו או בהליכי קציר מתקדמים שעון הקיץ בעיצומו וכל שנשאר הוא לטוס..
 
זה גם הזמן להזכיר שעם התנאים הטובים באות הטרמיקות .. שימו לב לא להמריא מאוחר מדי או להתעכב באוויר מעבר לשעות מז"א הנוח.
חוויה מטלטלת אינה מסוכנת אבל בהחלט גם אינה נעימה ועלולה להקשות בנחיתה ואף לגרום נזק לכלי.
זה גם הזמן להזכיר לא לטוס בלי ביטוח.
 
טיסות מהנות.
 
ניר
כמה תמונות מלפני שבועיים
23/04/2016 | 12:39
136
אסף סולומון כבר אמרתי?
מי מעורר אצלי השראה וגורם לי לקנא בו ?
22/04/2016 | 16:57
1
125
אוגוסט פיקאר (1884-1962) סבו של ברטראן, היה פיזיקאי וחוקר . בתחילת שנות השלושים של המאה הקודמת הוא בנה כדור פורח עם תא לחץ.
שאפשר לחוקרים לנשום בשכבות דלות חמצן .
פיקאר הסב המריא בעזרת הכדור הפורח לגבהים שנחשבו אז לדמיוניים כדי לחקור את השכבות העליונות של האטמוספרה
ובמהלך 27 טיסות כאלה שבר כמה פעמים את שיא הגובה שאליו הגיע בן אנוש , והעמיד אותו על יותר מ 23 ק"מ !!!
באמצע שנות השלושים הבין פיקאר שתא הלחץ שבנה עשוי לסייע גם בחקר האוקיינוסים , ופיתח צוללת קטנה , עמידה בפני לחצי מים אדירים . לאחר מלחמת העולם השנייה הושלמה בנייתה של הצוללת שתכנן ובשנת 1954 צללו בעזרתה לעומק של יותר מארבע קילומטרים.!!!
 
אביו של ברטאן ז'אק פיקאר (1922-2008) היה חוקר אוקיינוסים ומהנדס עיקר פרסומו בא לו בזכות פיתוח כלי שייט תת ימים ולימוד זרמי האוקיינוסים ,
הוא אחד משניים שהגיעו למקום העמוק ביותר באוקיינוסים על פני כדור הארץ בצפון מערב האוקיאנוס השקט (שקע מריאנה) היו יותר אנשים על הירח מאשר בשקע זה!!!

בארטאן יליד 1958 למד פסיכיאטריה , הוכשר בתחום זה ומוסיף לעסוק בו במקביל לעיסוקיו האחרים הוא עסק בתעופה כבר בגיל צעיר.
וב 1985 זכה באליפות אירופה לדאייה אקרובאטית בגלשני אויר . שבע שנים לאחר מכן זכה במרוץ הטרנס אטלנטי הראשון בכדורים פורחים
ומאז הקדיש את מרצו ואת זמנו לאתגר הקפת העולם הרצופה בכדור פורח שאותו השלים ב 1999
ב 2013 השלים חצית ארה"ב בטיסה במטוס סולר אימפולס ולא צרך טיפה אחת של דלק
במרס 2015 יצא להקיף את עולם בלי אף טיפת דלק ...
פיקאר נשוי ויש לו שלושה ילדים משפחתו מתגוררת בלוזאן שוויץ
חג שמח
אבי 
 
מרתק!
23/04/2016 | 12:16
30
קיקבק במנועי 912ULS
22/04/2016 | 16:18
116
חברים שלום, 
 
תופעת הקיקבק מופיעה בעיקר במנועי ה 912 מאה כס אבל עלולה להופיע גם במנועים חלשים יותר.
התופעה באה לידי ביטוי בזמן נסיונות ההתנעה כאשר אחת לסיבוב או שניים הפרופ קופץ לאחור כנגד כוון הסיבוב של המנוע.
זה נראה תמים וכמו הצתה לא מכוונת אבל התעלמות מהתופעה תגרום כמעט מיידית להרס המצמד של הסטרטר. Sprug clutch.
מצמד כזה עולה לפני עבודת ההחלפה כ 700$ ובלעדיו הסטרטר יחליק בזמן ההתנעה ולא יסובב את המנוע.
 
אז מה עושים אם זה קורה לי?
הדבר הראשון שיש לעשות הוא לעצור ולהחליף את המצבר או לטעון אותו או להניע עם בוסטר או כבלים.
מנועי ה 100 כס מגיעים עם קומפרסיה חזקה שמחייבת מצבר טעון ואיכותי שיוכל להתגבר על כוח ההתנגדות של הדחיסה.
הפתרון פשוט.. ההתעלמות יקרה .
 
חג שמח לכולם.
ניר
פרישת המנהל וכניסת מנהל חדש
( לעמוד שלי בתפוז )
19/04/2016 | 12:12
6
98
אנו מודים ל bensand על תקופת ניהול בפורום ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך בתפוז ובכלל
 
באותה הזדמנות, אנו מברכים את hagayb1 עם כניסתוה לניהול הפורום ומאחלים לו הצלחה והנאה בתפקיד.
 
 
המשך גלישה מהנה בתפוז אנשים
פרישת המנהל וכניסת מנהל חדש
19/04/2016 | 14:41
5
98
חברים יקרים,
שמי חגי וראשית אני רוצה להודות לאבי הרטמן על האמון שנתן בי והפקיד בידי את ניהול הפורום.
לא בלב קל הסכמתי לקבל את התפקיד, היות ואני חדש בתחום ומכיר מעט מאד טייסים אחרים. אני נקי ממשקעי העבר ומקווה שזו תהייה תרומתי הגדולה ביותר לתחום.
אני מבקש להודות לבן סנד על ניהול הפורום עד עכשיו ולדעתי הוא עשה עבודה נהדרת. אני לוקח לעצמי את החופש להודות לו גם בשמכם.
אשמח לראותכם כותבים ומשתתפים בפורום בצורה ערה ומעלים נושאים שיעניינו ויפרו את הטייסים האחרים.
אני זמין תמיד וניתן להשאיר לי הודעות פרטיות שאליהן אגיב בזמן הקצר ביותר. ברצון גם אעביר את פרטי הקשר שלי לכל מי שיבקש זאת בה"פ.
בברכות חג שמח וכשר, להתראות באויר והמראות ונחיתות בטוחות.
חגי
נ.ב.
הודעה זו נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות והיא מכוונת, כמובן, גם לטייסות שבינינו. 
ברוך הבא
19/04/2016 | 20:36
46
תודה רבה למנהל היוצא ובהצלחה רבה לנכנס!
20/04/2016 | 07:16
33
תודה רבה לבן סנד והמון הצלחה לחגיי
20/04/2016 | 11:42
1
34
בן תודה, אתה מקצוען ! בהצלחה חגי ! הצלחתך = הצלחתינו.
20/04/2016 | 13:22
27
תודה ובהצלחה
22/04/2016 | 13:46
34
תודה רבה לבן סנד על ההשקעה והמוטיבציה.
בהצלחה לך, חגי.
חג שמח לכל "חולי הרוח" של הענף וברכת טיסות רבות ונחיתות בטוחות.
שגב ברעם
פסח כשר ושמח
( לעמוד שלי בתפוז )
21/04/2016 | 10:52
10
גולשות וגולשים יקרים,
אנו רוצים לאחל לכם חג פסח כשר ושמח!
מי ייתן והאביב יביא עימו התחלות חדשות,
הנאות מתוקות והמון הפתעות מרגשות.

לקראת החג הכנו לכם מהדורה חגיגית וכשרה לפסח
של חם בתפוז.

את כל הקישורים לאייטמים בכתבה תוכלו למצוא (כמו בכל שבוע)
בעמוד הפייסבוק שלנו
 
חג פסח שמח!
מחפש לקנות פרופלור "68 ל - 912 ROTAX
20/04/2016 | 22:25
65
עדיפות לחדש
או במצב טוב מאוד.

052-8615110
תחקיר האירוע ברבדים
19/04/2016 | 17:31
3
150
סופסוף התחקיר המלא והמפורט של האירוע.
 
תודה על השיתוף!
20/04/2016 | 07:28
39
האירוע ברבדים
20/04/2016 | 15:53
105
אני רק שאלה: האם ביטוח צד שלישי שברשותנו מכסה את עלויות החילוץ? 
לקח אחד: קונוס בטיחות
23/04/2016 | 12:29
56
קונוס בטיחות כולל בתוכו הכל:
 
* גובה טיסה מתאים
* שטחי נחיתת חירום מתוכננים.
חבל שהתאונה הזו קרתה וטוב שנגמרה בלי נפגעים בנפש ,אני חושב שזו תזכורת מנערת לכולם על חשיבות קונוס הבטיחות בטיסה.
טיסות בטוחות.
 
ניר
 
שק למצנח
17/04/2016 | 17:54
1
107
שלום רב,
מחפש שק למצנח 500.
תודה לעונים
יש לי, צור קשר 054-3086665
18/04/2016 | 13:28
36
קוראים לי חבובה ומאוד אוהבים אותי
15/04/2016 | 19:57
1
161
אבל, הגיע הזמן להיפרד...
 
אני Air Wolf ממשפחת Powrachute ארבע פעימות 100 כ"ס
בת שבע שנים ומס' חודשים 270 ש"ט
מצנח בן ארבע שנים 120 שעות (חזר בשבוע שעבר מבדיקה שנתית)
 
מקפידים לטפל בי על פי הוראות היצרן ואפילו קצת יותר :)
אהה ואני בצבע לבן (עם נקודות חן בצבע כחול)
 
אפשר לקבל פרטים נוספים אצל המטפלת שלי ליאנה טל' 054-4261493
 
טיסות בטוחות ומהנות
שבת שלום וחג שמח!
חבובה
בהצלחה לחבובה :) ולמטפלת שלה עם הכלי החדש
23/04/2016 | 12:30
32
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
צ'יפ טורס, חופשת ספורט אתגרי
מחפשים אתגר אמיתי?
סיוון זמיר מנהל הפורום
מתכננים חופשה ביוון?
חברת
חברת "קראפן"
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ