לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
76827,682 עוקבים אודות עסקים

פורום שואה - הנצחה ותיעוד

לא עוד...... ............." ברוכים הבאים לפורום ``שואה הנצחה ותיעוד`` כבן דור שני לניצולי שואה ועוסק מספר שנים בחיפוש האין. רואה מחוייבות שאנו בני הדור השני והשלישי נמשיך כל אחד בצורה אישית להנציח לתעד כל מה ששמענו מהורינו, או מצאנו חומר, תמונות, מפות. וקהילות. נספר חוויות החיפוש, נעזור אחד לשני אנו כאן נכבד אחד את השני נעזור לסקרנות של השני. מוזמנים בשמחה לכתוב גם ניצולי השואה עצמם. אם יש רעיונות אל תהססו לשלוח במסר, שמי בני הרשקוביץ נשוי אבא ל 5 סבא ל 20 ואני דור שני לניצולי שואה מפולין אזור זגלמביה מנהל פורום שואה הנצחה ותיעוד

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שואה - הנצחה ותיעוד

לא עוד...... ............." ברוכים הבאים לפורום ``שואה הנצחה ותיעוד`` כבן דור שני לניצולי שואה ועוסק מספר שנים בחיפוש האין. רואה מחוייבות שאנו בני הדור השני והשלישי נמשיך כל אחד בצורה אישית להנציח לתעד כל מה ששמענו מהורינו, או מצאנו חומר, תמונות, מפות. וקהילות. נספר חוויות החיפוש, נעזור אחד לשני אנו כאן נכבד אחד את השני נעזור לסקרנות של השני. מוזמנים בשמחה לכתוב גם ניצולי השואה עצמם. אם יש רעיונות אל תהססו לשלוח במסר, שמי בני הרשקוביץ נשוי אבא ל 5 סבא ל 20 ואני דור שני לניצולי שואה מפולין אזור זגלמביה מנהל פורום שואה הנצחה ותיעוד
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'קורס לחקר שורשי המשפחה של יד ושם והארכיון הציוני'
קורס לחקר שורשי המשפחה של יד ושם והארכיון הציוני
20/08/2017 | 12:23
1
יד ושם והארכיון הציוני פותחים בנובמבר קורס יסוד לחקר שורשי המשפחה.  לפרטים והרשמה: http://www.yadvashem.org/he/courses/course-genealo...
לצפיה ב-' פורום חדש בתפוז: השקעות בקנדה '
פורום חדש בתפוז: השקעות בקנדה
14/08/2017 | 16:03
 
פורום השקעות בקנדה הוקם כדי לתת לכם מענה לשאלות רבות החל מסוג ההשקעה, מקום ההשקעה, מיסוי, נושאים משפטיים, ניהול ההשקעה, רווחיות ומימוש השקעה.
רוצים להשקיע בקנדה זקוקים לייעוץ מעורך קנדי וישראלי היכנסו עכשיו לפורום החדש >>
לצפיה ב-'הודעה חשובה לניצולי שואה יוצאי רומניה מהעיר יאסי:'
הודעה חשובה לניצולי שואה יוצאי רומניה מהעיר יאסי:
01/08/2017 | 19:27
6
הודעה חשובה לניצולי שואה יוצאי רומניה מהעיר יאסי:
===================================

בימים אלה ממש הגרמנים הכירו בעיר יאסי ברומניה כעיר שהיה בה גטו פתוח. וכן בשל הפרוגרום הנורא שבוצע ביהודים תושבי העיר והשמדת אלפים ברכבות המוות, הגרמנים אישרו להתחיל לתת קצבה תלת חודשית של 1008 יורו לכל הניצולים שהיו בחיים בזמנים קשים אלה ולא מקבלים עדיין קצבה חודשית או תלת חודשית שקשורה למלחמה.

למען הבהר ספק אלה שעלו אחרי 1953 וכבר מקבלים מענק שנתי ופטור מתרופות יהיו גם זכאים לקצבה זו. אלה שכבר מקבלים קצבה חודשית מהאוצר או מגרמניה או תלת חודשית מגרמניה לא זכאים לקצבה חדשה זו שניתנת רק למי שלא מקבל.

בנוסף פיצויים עבור עבודה בגטו:  לקצבה התלת חודשית שפרטתי לעיל, ייתכן ובקרוב הביטוח הלאומי הגרמני ישלם לניצולים שהיו בגטו הפתוח ביאסי בגין העבודה שהם ביצעו. תשלומים אלה רלוונטיים רק לילידי שנת 37 ומטה, כלומר מבוגרים יותר משנת 37.

וכן מענק ילדות אבודה: הניצולים שנולדו בין שנת 29 עד שנת 44 יהיו זכאים למענק ילדות אבודה על סך 2500 יורו. כמובן שמי שכבר קיבל מענק זה לא יוכל לקבל בשנית.

אם אתם מכירים ניצולי שואה יוצאי רומניה, לא רק מיאסי, אנא העבירו להם מידע חשוב זה ובקשו מהם להפיץ הלאה למכרים שלהם כדי שהמידע יגיע לכמה שיותר ניצולים מיאסי.

את המידע הנ"ל כותב מתנדב בשם עמי בר, בן של ניצולי שואה מרומניה, אשר הקים מיזם לסיוע לניצולי שואה מישראל ומהעולם להכיר את הזכויות שלהם.

לפרטים נוספים ניתן לשלוח מייל ל - shoa.rights@gmail.com

או להשאיר הודעה בטלפון:  055-6665123 .

אתר אינטרנט בשש שפות שמרכז את נושא הזכויות: www.amibar.coi.co.il


לצפיה ב-'פרשת חקת'
פרשת חקת
30/06/2017 | 08:29
1
10

פרשת חקת
חוק הפרה האדומה.
" ויקחו אליך פרה אדומה תמימה אשר אין בה מום, אשר לא עלה עליה עול.."
שוחטים ושורפים את הפרה האדומה, טוחנים את אפרה ומניחים את האפר מחוץ חמחנה במקום טהור. כל מי שבא במגע עם מת, או עם אנשים שבאו במגע עם מת, הוא טמא ואין לו גישה אל המשכן. רק מי שהתרחץ במים חיים, ונגע במי הנידה שהוא אפרה של הפרה האדומה, מורשה לגשת אל המשכן.הרבנים מסבירים שחוק הפרה האדומה  הוא חוק שאין בו הגיון צרוף, אבל דווקא   משום כך יש לו חשיבות עליונה. כי אנחנו עדיין לא מסוגלים להבין כל דבר וצריך לסמוך על התורה שהיא יודעת את הסיבה.  הרי אמרנו: " נעשה ונשמע.."
זאת גם הסיבה שההלכה אוסר לעלות להר הבית.
מרים נפטרה במדבר צן בקדש.
אין מים במדבר ושוב מתלוננים למשה.
" למה הבאתם את-קהל השם אל מדבר הזה למות שם.."
" ומשה חיכה על סלע , ויצאו ממנו מים.." מכירים את השיר?
משה ואהרון היו בהתחלה בספק  אם יצליחו להוציא מים מן הסלע. לכן הענישם השם.
" יען לא- האמנתם בי – לא תביאו את הקהל הזה אל הארץ אשר-נתתי להם.."
" וישלח משה מלאכים מקדש אל מלך אדום.."
הוא ביקש ממנו מעבר בטוח, אבל מלך אדום שנחשב לקרוב משפחה, ( בני לוט ) סרב בתוקף. אמרו לו: " לא נעשה נזק ועבור המים שישתו העדרים נשלם." אך מלך אדום היה כפוי טובה ולא נתן להם לעבור. זאת הסיבה שנאמר: " אדומי לא יבוא בקהל ישראל עשרה דורות.."
" וסעו מקדש ויבואו בני ישראל כל-העדה הר ההר.."
כאן אהרון נפטר ובמקומו מוכתר בנו אליעזר..
אחר כך בא המלחמה עם המלכים: הכעני, סיחון מלך האמורי ומלך מואב.
" ויפנו ויעלו דרך בשן." גם את עוג מלך הבשן נצחו.
" ויסעו בני- ישראל ויחנו בערבות מואב.."
שבת שלום
  
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע חקת'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע חקת
30/06/2017 | 12:06
1
שבת שלום 
לצפיה ב-'חיפוש פרטים נוספים על משפחת אמרר'
חיפוש פרטים נוספים על משפחת אמרר
27/06/2017 | 23:13
1
13

היי לכולם 
שמי טל אני דור שלישי לניצולי שואה סבי וסבתי אינם חיים ואנחנו לא יודעים את סיפורם המלא לצערנו אנו מחפשים כל פיסת מידע שתוכל להאיר אור על סיפורם בשואה פנינו לכמה ארכיונים ומקומות וטרם מצאנו אפילו קצה חוט 
פרטיהם
סבא
אמרר פנחס נולד ברובנו לפרידה ושלמה לפני מלחמת העולם השנייה היה נשוי והיו לו ארבעה ילדים כפי שידוע ממה שסיפר כולם ניספו כולל אישתו ילדיו ואמו במהלך המלחמה הוא ברח דרך היערות ובאיזה שלב הגיע לפולין שם הכיר את סבתא שלי
סבתא אמרר חנה נולדה באוסדה לפייגה ולייב שם משפחה לא ידוע הייתה נשואה לפני השואה לשלמה אלטמן והיה לה ילד גרישא אלטמן היא הצליחה לברוח עם בנה לפולין ושם פגשה בסבא
אשמח אם מישהו יוכל לעזור לשפוך אור על הסיפור 
 
לצפיה ב-'תבדוק באתר http://www.jewishgen.org/databases/'
תבדוק באתר http://www.jewishgen.org/databases/
30/06/2017 | 08:18
7
באתר זה יש הרבה צורות של חיפושים
בהצלחה
לצפיה ב-'פרשת קרח'
פרשת קרח
23/06/2017 | 08:45
1
5

פרשת קרח
ניסיון להפיכה בכוח. קרח בן קחת ובן לוי מהמשפחה המשרתת בקודש ועוד 250 איש.
" נשיאי עדה קראי מועד אנשי שם.." מתייצבים מול משה ואומרים:
" רב לכם כי כל העדה קדושים! מדוע התנשאו על קהל-השם!"
כלומר ייש אופוזיציה ואלטרנטיבה לשלטון. קרח ועדתו טוענים:
" נכשלתם בהנהגת העם. אין ארץ זבת חלב ודבש כפי שהבטחתם. אתם מוקפים מקורבים, אהרון ובניו לוקחים את כל השמנת. מושחתים, התפטרו!"
משה מתעצבן על כפיות הטובה כלפיו.
" לא חמור אחד מהם נשאתי, ולא הרעתי את אחד מהם.."
אבל אם הם כל כך חכמים וקדושים אז שהשם יבחר בינינו..
הוא באמת בוחר במשה ואהרון.
" ותפתח הארץ את-פיה ותבלע אותם.." ( את קרח ועדתו )
" וירדו הם וכל-אשר להם חיים שאלה ותכס עליהם הארץ.."
אף על פי כן התסיסה בעם נמשכת. פורצת גם מגפה.
משה מבקש לנקות את כלי המשכן, לשמור על ניקיון ועבודת קורבנות סדירה. המגפה נעצרת.
הצדק נעשה, אבל הצדק צריך גם להיראות. על משה לשכנע את העם שאהרון הוא, ורק הוא בחירת השם. הוא קורא לראשי השבטים לערוך את מבחן המטות. כל אחד מביא את המטה שלו ומניח אותו באוהל מועד.  מכל המטות המטה של אהרון פורח. סימן ואות כי השם בחר באהרון.
משה חוזר ומחזק את זכויות הלויים העובדים במשכן.
" ואכלתם אותו בכל-מקום אתם ובתיהם...כי שכר הוא לכם חלף עבודכם באהל מועד.."
שבת שלום
 
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע קרח'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע קרח
23/06/2017 | 10:51
1
השבת גם שבת ראש חודש
חודש טוב ושבת שלום
לצפיה ב-'פרשת שלח'
פרשת שלח
16/06/2017 | 09:13
1
3

פרשת שלח
" שלח לך אנשים ויתרו  את-ארץ כנען."
משה שולח את המרגלים לתור את הארץ.
" כולם אנשים ראשי בני- ישראל המה.." הוא בחר איש  נאמן מכל שבט, כדי שלא תהינה טענות. כל העם יהיה מיוצג. קואליציה מקיר אל קיר, זו אחדות שבה גם האחריות  היא של כולם. כך הוא חשב לתומו.
ארבעים יום טיילה המשלחת בכל רחבי הארץ מן הנגב ועד חברון. הם חזרו מלא רשמים והביאו דוגמאות. אשכול ענבים גדול, זמורות, ועוד מיני דברים מאפיינים. הם אמרו למשה:
" גם זבת חלב ודבש.." אבל " עז העם היושב בארץ והערים בצורות." גם  ילדי ענק ראינו שם .."
כאן מתחיל הויכוח הגורלי בין המאמינים בכוח השם לנצח ורוצים לצאת לכיבוש הארץ, לבין הספקנים חסרי התעוזה שלא האמינו.
" לא נוכל לעלות אל-העם, כי חזק הוא ממנו.." ויוציאו דבת הארץ. "  ארץ אוכלת יושביה היא.."
אנחנו מכירים את הסיפור הזה, כאשר הכל בסדר כולם רוצים להיות שותפים, להתחלק בניצחון ובהצלחה. אך לא באחריות בשעת מבחן. אמרו חכמים: להצלחה יש אבות רבים, אך הכשלון הוא יתום.
התבוסנים הם הרוב והעם מקבל את דעתם. " ותשא כל העדה ויתנו את קולם ויבכו.."
" ויאמר השם אל-משה: עד-אנה ינאצני העם הזה ... אכננו בדבר!" משה מבקש מחילה. מה יגידו המצרים?
בסדר, לא רוצים לא צריך. " במדבר הזה יפלו פגריהם." ממשיכים לנדוד במדבר עוד 40 שנה. עד שיתחלף הדור.
משה ממשיך לדבר על החוקים והקורבנות כאילו כלום לא  קרה, על התרומה וההתנהגות בארץ ישראל שבכלל לא נראת שוב באופק.
" ויעשו לכם ציצית על כנפי בגדיכם לדורותם.." לזכור את החוקים. 
בעדויות ניצולי השואה בולט מאוד התבוסנות.  מלחמת השחרור היא הדוגמה לקוממיות.
שבת שלום   
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע שלח לך'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע שלח לך
16/06/2017 | 09:37
4
בעקבות פרשת המרגלים 
מציג עבודה שלי מלפני הרבה שנים על המרגלים
שכתוב "וַיִּשָּׂאֻהוּ בַמּוֹט בִּשְׁנָיִם" 
שבת שלום
לצפיה ב-'פרשת בהעלותך'
פרשת בהעלותך
09/06/2017 | 08:46
1
7

פרשת בהעלותך
" בהעלותך את- הנרות  אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות "
חוזרים אל פולחן המשכן. מקום המייצג את נוכחות האל חייב להיות קדוש ומפיץ את רוח השכינה.  אור מנורת הזהב, כמו שכתבה חנה סנש, בכוחו לגרש הרבה חושך.
מי שחושב שגמרנו את הפסח ושכחנו אותו עד לשנה הבאה, אז לא. יש כאן שוב תזכורת: מי שהיה טמא או שהיה בדרך ונבצר ממנו לעשות את הפסח במועדו, יוכל לקיים את החג כעבור חודש. מי שסתם התרשל לא כלול בהסדר הזה. 
" איש- אשר הוא טהור ובדרך לא- היה וחדל לעשות את הפסח ונכרתה הנפש ההיא מעמיה.."
המשכן מכוסה ענן ביום ו"כמראה אש" בלילה. הענן מסמל את החנייה והרגיעה ובעלות הענן יש להתכונן לתזוזה. מלבד הסימן של הענן ציווה משה להכין חצוצרות.
" ותקעו בהן ומועדו אליך כל העדה אל- פתח אהל מועד.."
" ויהי העם כמתאננים רע.." איפה סיר הבשר של מצרים? את העבדות כבר שכחו.
משה מתפלל: " מאין לי בשר לתת לכל העם הזה?" בסוף מגיע השלו.      אוכלים וחוגגים, אך עם האוכל באה התאווה והפריצות.
" ויך השם העם מכה רבה מאד .."  ויקרא את שם המקום  ההוא : קברות התאווה.
מרים מרכלת על משה, " על אודות האישה הכושית אשר לקח.."
העונש על לשון הרע: צרעת. אף שמשה מבקש מחילה עבורה, הוא מרוחקת מן המחנה שבעה ימים. הם מחכים לה עד שתבריא. לא נסעו בלעדיה.
הרכילות והלשון הרע, גם אם הדברים נכונים, הם עבירה חמורה, היות והם פוגעים באחדות ונענשים בחומרה.
שבת שלום     
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע בהעלותך'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע בהעלותך
11/06/2017 | 01:46
שבוע טוב
לצפיה ב-'פרשת נשא'
פרשת נשא
02/06/2017 | 12:46
1
4
פרשת נשא
במדבר, את מפקד האוכלוסין לא מבצעים לשם הסטטיסטיקה. יש חלוקת תפקידים ופוקדים כל קבוצה לפי דרישת התפקיד שלה.
את בני גרשון שתפקידם להוביל את " יריעות המשכן" פוקדים מגיל שלושים ועד חמישים, כי אלה הגברים המסוגלים לשאת את משא, גם בני מררי פוקדים מבני שלושים עד חמישים.
תפקידם לשאת את "קרשי המשכן".
"כל- הבא לצבא צבא לעבוד באהל מועד".
יש להרחיק את המחנה: " כל-צרוע וכל–זב וכל טמא נפש!" את כל אלה יש להוציא מחוץ למחנה כדי שלא ידביקו את הקהל ולא יחלישו את כוחו.
על החטאים יש לכפר. לפצות את הנפגע או למי שאין גואל להקריב אייל כיפורים.
תורת הקנאות.
מי שחושד באישתו שהיא בוגדת בו יביא אותה בפני הכהן. הכהן יבדוק אותה ב"מכונת אמת" משלו. מבחן פסיכולוגי. בתום הטקס יתן לה לשתות" מים מאררים" ואם היא אשמה" באו המים המאררים האלה במעיך לצבות בטן ולנפיל ירך" ואם לא: "ונקתה ונזרעה זרע"
הטיפול אצל הכהן הוא חובה ועולה קורבן. אסור שבני הזוג יחיו בספק.
אדם שנדר נדר להתנזר עליו לקיים את נדרו. לא ישתה יין ושכר, אפילו צימוקים לא יטעם. לא יסתפר ולא יתגלח כל זמן נדרו. רק ביום השביעי אחרי תום הנזירות יתגלח ויביא קרבן לכהן.
ברכת הכהנים.
" יברכך השם וישמרך, יאר השם פניו אליך ויחנך
ישא השם פניו אליך וישם לך שלום"
זו ברכת הכהנים שהם מצווים לברך בה את בני ישראל. בברכה זו מברכים הכהנים גם כיום מידי שבת בבית הכנסת.
על נשיאי השבטים להביא קרבן למשכן.
כל אחד ביום המיועד לו כפי שנקבע.
לדוגמא: "ביום שלישי נשיא בית זבולון אליאב חלן: קרבנו קרעת- כסף,אחת ושלושים ומאה משקלה,מזרק אחד כסף, שבעים שקל בשקל הקדש, שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה. כף אחת עשרה זהב מליאה קטורת. פר אחד בקר, איל אחד בן –שנה לעולה. שעיר עיזים אחד לחטאת וזבח השלמים בקר. שניים אילים, חמישה עתודים, חמישה כבשים בני שנה. זה הקרבן אליאב בן חלן"
כל שבט תורם את חלקו במאמץ משותף.
שבת שלום.
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע נשא'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע נשא
02/06/2017 | 14:36
5
בפרשה הזאת נזכר ברכת כהנים 
בתמונה אחת העבודות שלי מחזיק טלית 
שבת שלום 
 
לצפיה ב-'פרשת במדבר'
פרשת במדבר
26/05/2017 | 09:04
1
5

פרשת במדבר
סיימנו לקרוא את ספר ויקרא, למדנו איך לחיות בארץ ישראל וחזרנו למדבר. במדבר צריך קודם כל להתפקד. כמו בשיר של התימנים: " ובדרך זה את זה ספרנו, מי חסר? מיחסר?" כי במדבר קל ללכת לאיבוד. ישנן סכנות רבות האורבות  על ההולכים.
אך לא זו בלבד, צריך לתקדם במבנה מסודר. כל שבט וכל משפחה מאחורי דגלו.
" נשיאי מטות אבותם ראשי אלפי ישראל.."
" שש מאות אלף אלפיים וחמש מאות חמישים" תוצאות המפקד. בלי לויים ורק מעשרים שנה למעלה. את כל השבטים פוקדים מעשרים שנה  למעלה כדי להכין אותם להתיישבות. וכדי לתכנן  את חלוקת הנחלאות.
את בני לוי פוקדים " כל זכר מבן חודש למעלה." הם לא יקבלו נחלה תפקידם לשרת בקודש.
הלויים מתחלקים לשלוש קבוצות לפי המטלות. ראשית משפחת אהרון הכהן שעומדים בראש. שנית בני קחת המשרתים במקדש. שלישית הלויים הפשוטים. על כל קבוצה למלא את התפקיד המוטל עליה. התפקיד עובר מאב לבן.
בני קחת משרתים באוהל מועד יקבלו את כל הדרוש להם. אליעזר בן אהרון מוזהר שלא לקפח אותם.
" ולא יבואו לראות כבלע את-קודש ומתו"
שבת שלום 
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע במדבר'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע במדבר
26/05/2017 | 11:14
4
בתמונה חלק מפקוייקט שעשיתי לפני כמה שנים
שבת שלום
 
לצפיה ב-'פרשת הר סיני וחוקתי'
פרשת הר סיני וחוקתי
19/05/2017 | 09:26
1
3

פרשת בהר סיני
" כי תבואו אל הארץ.."
התורה נתנה בהר סיני, אבל היא מלמדת אותנו איך לחיות ואיך להתנהג בראץ ישראל.
" שש שנים תזרע שדך ושש שנים תזמור כרמך ובשנה השביעית שבת שבתון יהיה לארץ.."
לא רק בני האדם זקוקים להתחדשות ומנוחה, גם האדמה. כמו שהחיים מחולקים  לתקופות, גם הטבע מחולק לעונות.  אחד מפלאי הטבע הסירוגיות. הטבע מאזן את עצמו מדי פעם. פעם שפע של יבול ,פעם מעט. לכן באה שנת השיטה לאזן את המחזוריות ולהזרים אנרגיה חדשה.
" והייתה שבת הארץ לכם לאכלה ולעבדך ולאמתך לשכירך ולתושב הגרים עמך.."
כשם ששנת השמיטה פותחת מחזור חדש לארץ ולצמחייה, כך גם בני האדם זקוקים ל:
פסק זמן, חושבים ומתחילים מחדש  במשנה מרץ.  אחרי שבע שמיטות באה שנת היובל.  אחרי 50 שנה חוגגים. מגיע לכל אחד הזדמנות שנייה. המשכנתאות, הנדרים וההתחייבויות מבוטלות.
" ושבתם איש אל- אחוזתו ואיש אל משפחתו תשבו.."
יש אור בקצה המנהרה. בשנת היובל הכל חוזר לקדמותו.
אך גם בשנים רגילות צריך להתחשב בזולת.  בתי להלויים מוגנים.
" שדה מגרש עריהם לא ימכר כי –אחוזת עולם הוא להם.."
הלוואות בלי ריבית: " את כספך לא תתן בנשך ובמרבית.."
לא תנצל את אחיך בשעת מצוקתו: " לא-תקדה בו בפרך. כשכיר כתושב יהיה עמך עד שנת היובל.."
" לא תעשו לכם אלילים ופסל.." פולחן האישיות פסולה.
"את שבתותי תשמורו.."
כי השבת של האדם, הארץ, של העובד ושל בעל הבית כאחד.  משבת לשבת, מיובל ליובל אנו מחדשים את דרך חיינו ומצדיקים מחדש את זכות קיומנו.
 
 
 
פרשת בחקותי
" אם- בחקתי תלכו ואת מצותי תשמרו.."
כבר דובר בפרשה הקודמת על הפסוק  " עין תחת עין שן תחת שן." פסוק שניתן לפרשו בשני מובנים:
הנקמה: אני מכיר אתכם, אתם עם סלחן, יחסים טובים עם גרמניה, שירים וחיבוקים עם האוקראינים שהתנדבו בשמחה לעשות כל עבודה מלוכלכת עבור הגרמנים בשואה. שכחתם את  האינקויזיציה בספרד. התעוררו!
העוךם בנוי על פעולה ותגובה. אין פשרות!  כמו שאדם מציע את מיטתו ככה הוא ישן. האזהרה הזאת חוזרת בתורה השכם וערב.
יש שכר ועונש.
" אם בחקתי תלכו .." אומרת הפרשה. " ונתתי גשמכם בעתם ונתנה הארץ יבולה.."
אך אם לא! גמרתם לעצמכם תוצאות חרות אסון.
" הפקדתי עליכם בהלה... מחלות ורעב..שברתי את גאון עזכם...והבאתי עליכם חרב נוקמת...ואתכם אזרה בגויים....והייתה ארצכם שממה."
" וכשלו איש- באחיו... או אז יכנע לבבם הערל ואז- ירצו את- עונם.."
רק אחרי האסון הנוראה תעלה שארי הפליטה.
" וזכרתי להם ברית ראשונים.
שבת שלום   
 
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע בהר בחוקותי'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע בהר בחוקותי
19/05/2017 | 15:49
1
השבת גם נקרא שבת מברכין לחודש סיוון 
שבת שלום
לצפיה ב-'תערוכת גבורה ותקומה באשכול פיס ברמת גן'
תערוכת גבורה ותקומה באשכול פיס ברמת גן
18/05/2017 | 12:30
8
שמח לבשר שאני משתתף בתערוכה קבוצתית  גבורה ותקומה באשכות פיס ברמת גן 
האריכו את התצוגה עד ל 7 ביוני 
פרטים בקישור
 
לצפיה ב-'פרשת אמור'
פרשת אמור
12/05/2017 | 10:25
1
4

פרשת אמור
פרשת קדושים הייתה פרשה קצרה עם מעט מילים, אבל עם הרבה מצוות.   ראשי פרקים של נושא חשוב ועיקרי: להתנהג כמו בן אדם. בפרשת אמור כאילו אמרו: " והרי החדשות בהרחבה." באים לפרט את כל המצוות שכבר הוזכרו.
ראשית  חובתו של המנהיג בעל המשרה, לתת דוגמה אישית. בהופעתו החיצונית, בניקיון כפיו, ובחיים האישיים והמשפחתיים.
" לא יקרחה קרחה בראשו ופאת זקנם יגלחו.."
" אישה זנה וחללה לא יקחו.."
בעל מום לא יבוא אל המקדש. כל אשר מתקרב אל המקדש או מעורב בעשייה ציבורית, יהיה נקי מכל רבב.
אחר כך חוזרים על החגים. שבתות וחגים. כל חג וחג פשרו וצורתו.
בסוף הפרשה מדובר על בן אישה ישראלית שמקלל את השם. דינו נחרץ למות. אפילו שאביו מצרי הוא נחשב ליהודי וחייב להתנהג בהתאם.
משפט אחד יהיה לכם כגר או כאזרח. לטוב ולרע.
"עין תחת עין שן תחת שן.."
שבת שלום 
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע אמור'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע אמור
12/05/2017 | 12:22
1
שבת שלום
 
לצפיה ב-'פרשת אחרי מות קדושים'
פרשת אחרי מות קדושים
05/05/2017 | 12:14
1
4

פרשת אחרי – קדשים
פרשת אחרי מות
פרשת אחרי מות מטפלת בחשיבות הקדושה. בשנים רגילות נוהגים לחבר בין פרשת אחרי ולבין פרשת קדשים. הנושא הוא משותף, אבל יש קדושה של מנהיג שצריך לתת דוגמה אישית בהופעתו והתנהגותו וקדושת העם.
בני אהרון זלזלו בקדושה של המקום, לכן דינם נחרץ למות. משה מזהיר את אהרון שיכבד את המקום ויבקש סליחת האל.
" בזאת יבוא אהרון אל הקודש בפר בן בקר לחטאת ואיל לעלה. כתנת-בד קדש ילבש ומכנסי-בד יהיו על בשרו. ובאבנט בד יחגור ומצנפת בד יצנוף.."
העיקרון שהצדק צריך גם להיראות.
נוהג מקובל אצל בני אדם הכפרה. להרחיק ולהעביר למישהו אחר את תוצאות החטאים, כמה שיותר רחוק. אהרון מצווה להביא שני- שעיר עזים, להקריב את השעיר שעלה בגורל ולשלוח את השעיר השני לעזאזל. מכאן בא הביטוי: " שעיר- לעזאזל.."
כן מוזכר יום הכיפורים, שבת שבתון. " כי ביום הזה יפכר עליהם לטהר אתכם מכל חטאתיהם."
יחד עם זאת צריך להתנהג כאדם תרבותי. לא שותים דם. לא אוכלים נבלה וטריפה. יחסים קורקטיים וכבוד לבני המשפחה. לא רק לגבי אב ואם, אלא גם לגבי דודים ודודות, אחים ואחיות.
" ערותם לא תגלה, ושמרתם את חוקותי ולא תעשו מכל התועבות האלה.." כי זה ההבדל בין עם קדוש לבין עמי הארץ. " ולא- תקיא הארץ אתכם.."
פרשת קדשים
" איש אמו ואביו תיראו ואת – שבתתי תשמרו.."
כדי להיות קדוש לא מספיק להתעטף באדרת ולצנוף מצנפת. תנאיי הקדושה תלויים  בהתנהגות אנושית.
בשדה ובכלכלה: להשאיר פיאה ולקט בקציר, ועולל ופרט בכרם. לתת לעני ולהלך.
בין אדם לחברו:
" לא תשקרו איש בעמיתו."
" לא תעשק את-רעך ולא תלין שכר פועל."
"לא תקלל חרש בפניו, ובפני עיוור לא תתן מכשול."
" לא תעשו עול במשפט."
" לא תקם ולא-תטור את בני עמך."
" ואהבת את רעך כמוך."
גם בשדה יש להתחשב בצרכי הצמח: לא כלאיים ושעתנז, לתת לעץ לגדול ולהשתרש. רק בשנה הרביעית לאכול את פריו.
כמובן נפש בריא בגוף בריא. בלי קעקועים והשחתות עור. בלי מכשפות ושדים.
חשיבות עליונה לטוהר המשפחה. אב לא ימכור את בתו לזנות. יחסי כבוד כולל גיסים ודודות.
" מפני שיבה תקום והדרת פני זקן."
" הבדלתי אתכם מן העמים ומן הבהמה."
שבת שלום       
 
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע אחרי מות קדושים'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע אחרי מות קדושים
05/05/2017 | 17:20
1
שבת שלום
לצפיה ב-'דבר מאד מעניין שרבים לא יודעים על גרמניה'
דבר מאד מעניין שרבים לא יודעים על גרמניה
01/05/2017 | 18:56
20
בקטע וידיאו הבא ניתן לשמוע דבר מעניין
 
 
 
לצפיה ב-'פרשת תזריע - מצורע'
פרשת תזריע - מצורע
28/04/2017 | 12:19
1
4

פרשת תזריע – מצורע
תזריע
עם נודד במדבר חשוף לרוחות המורחות עליו חול ועפר.  אבק דרכים המדביקים בו מחלות.היות והוא לא יכול לסחוב את הג'קוזי על גבו, הוא חייב לנקוט אמצעי ניקיון לפי מצבו.
התורה דואגת קודם כל ליולדות:
" אישה כי תזריע וילדה זכר וטמאה שבעת ימים כימי נדת דותה."
ועוד: " שלושים יום ושלושת ימים תשב בדמי טהרה.."
ביום השמיני ברית.
" אם נקבה תלד טמאה שבעיים מנדתה ושישים יום וששת ימים תשב על דמי טהרה.." בזמן הזה לא תבוא במגע לא עם דברי קודש ולא עם בן זוגה, כדי למנוע כל אפשרות של זיהום. בגמר ימי טהרתה היא תביא קורבן כבש או יונה לפי יכלתה.
המחלה השכיחה ביותר היא מחלת העור. הקשה ביותר בין מחלות העור היא הצרעת. מחלות אלו מדבקות לכן כל מי שנחשד, עליו חהיבדק אצל הכהן ולהכנס לבידוד שבע ימים. לאחר הבידוד הראשון יבדוק הכהן שוב, ובמידה ומצבו השתפר יטהר אותו. ולא ימשיך לבודדו מן הציבור.
"אדם כי- יהיה בעור-בשרו שאת או – ספחת או בהרת  והיא בעור-בשרו לנגע צרעת.."
נגע הצרעת היא אחת המחלות שהפחידו את בני ישראל במדבר. מי שחלה בה חוצא מחוץ למחנה ושרפו בגדיו.
מכאן גם ההשואה עם לשון הרע ורכילות.
אדם המוציא לשון הרע על חברו סופו שיוחרם ע"י הקהילה ויוצא מן המחנה כמו מצורע.
 
מצורע   
הצרעת הייתה מחלה המאיימת על בריאות העם. גם מבחינה גופנית וגם מבחינה רוחנית. לכן חוזרים על הצורך במניעת התפשטותה.קודם כל ע"י בידוד והרחקה, שנית ע"י ביקורת מתמדת , כדי לגלות כל סימן בעוד המחלה באיבה.
גם מי שנמצא בטיפול והבראה  נוהגים בו נוהגים בו בחשדנות ומחזירים אותו לחברה בהדרגה. עליו להקריב קורבן  כדי להודות לאל שהציל אותו.
" שתי-ציפורים חיות טהורות ועץ ארז ותולעת ואזוב.."
הכהן מבצע טקס רב רושם. שוחט ציפור אחת ואת השנייה שולח לחופשי כדי שתרחיק הטמא והסכנה מן העם.
גם על המטהר להביא קורבן : שני כבשים תמימים, או כבשה אחת לפי יכולתו. אם דל הוא, יכול גם להסתפק בסולת בלולה בשמן.
הצרעת היא המחלה של המדבר, אבל היא עלולה במצבים מסוימים להופיע גם בארץ. יש לבדוק את הבית ולשרוף אותו במקרה של נגע.
חייבים לשמור על הניקיון.
אז כל הניקיונות של הפסח לא בחינם.
שבת שלום   
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע תזריע מצורע'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע תזריע מצורע
30/04/2017 | 09:10
1
שבוע טוב
לצפיה ב-'תזמורת אושוויץ'
תזמורת אושוויץ
27/04/2017 | 07:25
15
אבי צבי פוקס או הירש או הניק בפולנית לא סיפר לנו את מה שעבר עליו באושויץ .אני יודע שהוא ניגן או ויכול להיות שהיה גם המנצח למי יש מידע על התזמורת ?
לצפיה ב-' פורום שיחת גברים '
פורום שיחת גברים
26/04/2017 | 14:04
3
 רוצים להתייעץ על נשים? לדון על פוליטיקה, כסף וספורט? 
 היכנסו לפורום לדבר על הכל:
לצפיה ב-'לזכרם ביום השואה והגבורה תשע"ז'
לזכרם ביום השואה והגבורה תשע"ז
23/04/2017 | 01:30
7
1081
בשירשור זה כל אחד יוכל להדליק "נר וירטואלי"  להעלות את שמות בני משפחתו, קרוביו, אשר ניספו בשואה.
יש אפשרות להעלות שם עיירה או קהילה שנכחדה
יש אפשרות להעלות גם תמונות (אם יש),
לצפיה ב-'לזכר משפחת הרשקוביץ מבנדין פולין'
לזכר משפחת הרשקוביץ מבנדין פולין
23/04/2017 | 01:34
36
סבי וסבתי  ישראל יוסף וניסל ז"ל הרשקוביץ
אחיות אבי פרימט, רוחמה ביילה ז"ל (עומדות)
אבי יחיאל אהרון ז"ל יושב בצד שמאל.
יש עוד אח מרדכי פנחס ז"ל נשוי עם משפחה (אינו בתמונה זאת)
לצפיה ב-'לזכר משפחת אורמן מבנדין פולין'
לזכר משפחת אורמן מבנדין פולין
23/04/2017 | 01:36
24
סבי וסבתי זינדל ולאה אורמן ז"ל
כל אחי ואחיות אימי ז"ל שאיני זוכר את שמם
בני דודי ז"ל שאיני יודע את שמם
(אמי ז"ל עומדת שלישית משמאל)
גיס אימי יעקב וילקום עומד שני משמאל, אחות אימי אלקה נספתה בשואה עם ילדהם בני דודי ממשפחת וילקום.
לצפיה ב-'יום השואה תשע"ז - ענת אדרת'
יום השואה תשע"ז - ענת אדרת
23/04/2017 | 09:18
25
יום השואה והגבורה תשע"ז - להודות לקב"ה כל בוקר שנולדתי במדינת ישראל.
לזכור כל יום ששתי הסבתות שלי נשארו יחידות בחיים - מכל בני משפחותיהם....
 לייחד את חיי הבוגרים לשפת היידיש מתוך כבוד לבני משפחתי שנקברו בקברי אחים או שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם בלי לדעת איפה ומתי מקום קבורתם הי"ד.
לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו בשואה, 
 ובתוכם בני משפחתי:
כל משפחתה של סבתי, משפחת מלמן מהעיירה נשלסק שע"י ורשה שבפולין שנרצחה ונקברה בקבר אחים בעיירה לוקוב בלא קבר וציון לזכרם בכ"ד בתשרי שנת 1943:
ההורים: יוסף ואסתר מלמן הי"ד, 
וילדיהם: מלכה, רייזל, שרה, אברהם-ישראל, לאה וחוה מלמן הי"ד.
האחים של יוסף מלמן הי"ד: מיילך, רחל ומלכה הי"ד.
האחים של אסתר מלמן (פנר) הי"ד: 
רייזל, יעקב, פאבל הי"ד.
חיה שרה, גרשון ז"ל (נפטרו בישראל)
לזכרה של כל משפחת לוסקי מהעיירה ז`טל שבליטא מצד סבתי מצד אבי:
הוריה של סבתי שרה ודוד, האחים של סבתי: יהושע, מלכה ודובה לוסקי.
בני הדודים שמעון, הרצל ויונה סוקולובסקי הי"ד.
 לזכרם של משפחת סבי מצד אבי - ההורים: נתן נוטע הלוי, שושנה רייזל, והאחים מרדכי ודב רוזנטל הי"ד שנרצחו בעיירה ידניץ ברומניה.
לזכרו של חמי - ניצול שואה, מהילדים שהוחבאו במנזרים שנפטר ז"ל.
לזכרם של יהודי העיירה נשלסק שנרצחו בשואה - סבתי ז"ל מצד אימי.
לזכרם של יהודי העיירה פולטוסק שנרצחו בשואה - סבי ז"ל מצד אימי.
לזכרם של יהודי העיירה ז`טל שנרצחו בשואה - סבתי ז"ל מצד אבי.
 לזכרם של יהודי העיירה ידניץ שנרצחו בשואה - סבי ז"ל מצד אבי.
לצפיה ב-'אני מתכבד להדליקלזכרם של שש המליון'
אני מתכבד להדליקלזכרם של שש המליון
23/04/2017 | 17:24
20
שנספו ונרצחו
תמיד נזכור ולעולם לא נשכח ולא נסלח
יהי זכרם ברוך
 
לצפיה ב-'לזכר בני משפחת הרשטיק(בשמו של סבי ז"ל)'
לזכר בני משפחת הרשטיק(בשמו של סבי ז"ל)
23/04/2017 | 19:07
20
מהעיירה וישו דה סוס,רומניה
אשר נספו באושוויץ יוני 1944 בחג השבועות
אביו דוד צבי הרשטיק ז"ל
אמו פסיה לאה הרשטיק ז"ל
אחותו ציטה קאופמן (לבית הרשטיק) ז"ל
אחיינו אברהם יצחק קאופמן ז"ל
לצפיה ב-' לזכר בני משפחות וייס וגרטנר'
לזכר בני משפחות וייס וגרטנר
23/04/2017 | 19:58
31

לזכר בני משפחות וייס וגרטנר,
לסבתי תמה (טמשה) וייס לבית משפחת גרטנר,
לילדיה מוריס וסילוואן וייס
ויתר בני המשפחה שלא הכרתי
לזכרו של אבי שהיה הניצול היחיד מבני משפחתו
 
ולזכר 6 המליון
 
לצפיה ב-'לזכר בני משפחת פוקס ומשפחת הסקל'
לזכר בני משפחת פוקס ומשפחת הסקל
24/04/2017 | 09:21
23
לזכר בני משפחת פוקס מפלונסק .משפחת אבי צבי הרשל פוקס .ומשפחת אמי אסתרה הסקל  מפביאניצה .וטובה פופובסקי אישתו של אבי לפני השואה ובנם ..
לצפיה ב-'פרשת שמיני'
פרשת שמיני
21/04/2017 | 11:50
1
11

פרשת שמיני
ממשיכים בסוגי קורבנות כיצד לנהוג בהם. הגדרת תפקיד הכהנים וכה..
אם האוכל בא התיאבון, ועם התיאבון עולה שאלת הכשרות. מה כשר ומה טמא.
ידוע שמי שאוכל כל דבר שזז, לא מצטיין ברמה תרבותית גבוה ואף לא בהומניות. מטורפים למיניהם ואוכלי הנבלות אינם מעוררים תיאבון.
" זאת החיה אשר תאכלו מכל בהמה אשר בארץ."
" כל מפרסת פרסה ושסעת שסע .." באופן כללי. להוציא את: הגמל, השפן, הארנבת ובראש וראשונה את החזיר.
אשר במים: "כל אשר לו סנפיר וקשקשת.."
העופות האסורים: הנשר, הפרס, העוזניה, דאה, ואיה למינה. העורב למינו בת-היענה, תחמס, שחף, והנץ. כ"כ: הכוס, השלח והינשוף.
טמאים גם השרצים ומרבה הרגליים הזוהלים על הארץ. וכמובן העכבר החולד וכה..
" להבדיל בין הטמא ובין הטהר ובין החיה הנאכלת לבין החיה אשר לא תאכל.."
הכשרות חשובה גם מבחינה בריאותית.
שבת שלום     
 
לצפיה ב-'יצחק תודה לדבר פרשת השבוע שמיני'
יצחק תודה לדבר פרשת השבוע שמיני
21/04/2017 | 11:53
5
השבת נקרא גם שבת מברכין לכבוד חודש אייר
שבת שלום

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא תפעול העסק שלך
אירוח בנושא תפעול...
עסוק בתפעול העסק במקום בפיתוחו? מומחה יענה לך על...
אירוח בנושא תפעול העסק שלך
אירוח בנושא תפעול...
עסוק בתפעול העסק במקום בפיתוחו? מומחה יענה לך על...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ