לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1071910,719 עוקבים אודות עסקים

פורום חובבי תעופה

ברוכים הבאים לכל חובבי התעופה! למי נועד פורום זה? לכל מי שחי ונושם את תחום התעופה: אלו שמצלמים אותם, או סתם עוצרים נשימה כל פעם שהם עדים לעוד המראה או נחיתה, התחרות של אירבוס האירופאית מול התשובה של בואינג האמריקאית הוותיקה. ולמי שמריח דלק מטוסים ומרגיש בבית. המשותף לכולם זה: האהבה לעולם התעופה! בואו נבנה ביחד את הפורום שיהפוך לבית לכל חובבי התעופה בישראל!
הנהלת הפורום

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חובבי תעופה

ברוכים הבאים לכל חובבי התעופה! למי נועד פורום זה? לכל מי שחי ונושם את תחום התעופה: אלו שמצלמים אותם, או סתם עוצרים נשימה כל פעם שהם עדים לעוד המראה או נחיתה, התחרות של אירבוס האירופאית מול התשובה של בואינג האמריקאית הוותיקה. ולמי שמריח דלק מטוסים ומרגיש בבית. המשותף לכולם זה: האהבה לעולם התעופה! בואו נבנה ביחד את הפורום שיהפוך לבית לכל חובבי התעופה בישראל!
הנהלת הפורום
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום חובבי תעופה!
ספוטרים יקרים!
נא להפעיל שיקול דעת, צנזורה ומשמעת עצמית בעת העלאת תמונות לפורום.
א. אין להעלות תמונות העוברות על חוקי הבט"ש וחסיון המידע!
ב. אין להעלות תמונות ללא קבלת אישור על כך מהצלם ואין להעלות תמונות מאתרים דוגמת Airliners. תנו קישור לתמונה במקום זאת.
ג. ולסיום - אנא הימנעו מהעלאת תמונות רבות החוזרות על עצמן או תמונות באיכות ירודה. כמו-כן, במידה והדבר אפשרי, נצל"שו את תמונותיכם לשרשורים דומים שנפתחו באותו יום.
 
תודה על שיתוף הפעולה.
המשך >>

לצפיה ב-'שאלה - למה אלעל מוצאיה את מטוסי ה-B747 משימוש?'
שאלה - למה אלעל מוצאיה את מטוסי ה-B747 משימוש?
06/06/2019 | 23:51
7
122
הרי מדובר במטוסים שהם עדיין טובים ובפרט ליעדים רחוקים, לא?

אז למה אלעל נפרדת מהם?


תודה וחג שבועות שמח!!
לצפיה ב-'כי מדובר במטוסים בני 20 עד 25 שנה, ועלות התפעול שלהם'
כי מדובר במטוסים בני 20 עד 25 שנה, ועלות התפעול שלהם
07/06/2019 | 23:14
3
123
עולה יחד עם הגיל
לצפיה ב-'אז לא כדאי לרכוש חדשים כאלו?'
אז לא כדאי לרכוש חדשים כאלו?
09/06/2019 | 12:45
2
112
הבנתי שהם ממש יעיל מבחינת גודל וכו'...
 
תודה וחג שמח
לצפיה ב-'לא מייצרים כאלה חדשים יותר'
לא מייצרים כאלה חדשים יותר
10/06/2019 | 13:47
1
112
עולם התעופה עובר למטוסים בינוניים בגודל ויעילים הרבה יותר בצריכה הדלק (787,A350)
לצפיה ב-'תודה! '
תודה!
11/06/2019 | 01:08
30
לצפיה ב-'קודם כל המטוסים די ישנים'
קודם כל המטוסים די ישנים
11/06/2019 | 16:54
2
91
דבר שני אל על שגתה שלא הזמינה לפני כעשור לפחות שישה 777-300ER שהיו אמורים להחליף את מטוסי הג'מבו. 
לצפיה ב-'אבל היא הזמינה עכשיו, לא?'
אבל היא הזמינה עכשיו, לא?
12/06/2019 | 02:08
1
81
כלומר, עכשיו היא מכניסה לצי שלה עוד 777, או שהיא לא תוסיף עוד?
 
תודה רבה על התשובה
לצפיה ב-'היא הזמינה 787 שהם קטנים מ777-300'
היא הזמינה 787 שהם קטנים מ777-300
12/06/2019 | 02:15
92
ה777-300 יכול להכיל 100 נוסעים יותר מה787
לצפיה ב-'בקשת רישום'
בקשת רישום
09/06/2019 | 11:42
62
LY 021
21/6?
 
תודה לעונים!!!
 
חג שמח!
לצפיה ב-'למה אין טרקלין בטרמינל 1?'
למה אין טרקלין בטרמינל 1?
28/05/2019 | 20:47
3
74
לצפיה ב-'כי אוכלוסיית הטסים מטרמינל 1 לא מתאימה לאופי הטרקלין. '
כי אוכלוסיית הטסים מטרמינל 1 לא מתאימה לאופי הטרקלין.
28/05/2019 | 23:56
2
107
אולי כן יהיה בעתיד טרקלין לטסים לאילת.
לצפיה ב-'למה לא?'
למה לא?
29/05/2019 | 00:38
1
137
זה לא צריך להיות טרקלין מפואר.
אגב, הרבה מהנכנסים לטרקלין עושים את זה כהטבה מחברת האשראי.
לי למשל מגיעה כניסה לטרקלין דן ב 30 שקל. אבל אין טרקלין דן בטרמינל 1.
לצפיה ב-'אז זה בדיוק חלק מהליך הסינון של הנכנסים'
אז זה בדיוק חלק מהליך הסינון של הנכנסים
30/05/2019 | 19:34
144
כי אי אפשר לסמוך על חברת אשראי שתנפיק את הכרטיס המזכה רק לאלה שמתאימים לסביבת הטרקלין. כמובן גם היום המצב לא מושלם וקשה למנוע כניסה של לא ראויים לטרקלין בטרמינל 3. אבל בטרמינל 1 הבעיה תהיה הרבה יותר גדולה.
ואם טרקלין לא מפואר, אז מה רע בלשבת באולם היוצאים? כחלופה אפשר להנפיק שובר לכריך באחד הדוכנים.
לצפיה ב-'טיסת אתיופיאן ET8701'
טיסת אתיופיאן ET8701
30/05/2019 | 09:39
1
140
טיסה של אתיופיאן שמגיעה מדלהי-לרנקה וחוזרת לדלהי-לרנקה.
מישהו יודע מה זה?
לצפיה ב-'טיסת או״ם'
טיסת או״ם
30/05/2019 | 18:31
56
לצפיה ב-'ערב טוב. הייתכן '
ערב טוב. הייתכן
26/05/2019 | 00:09
187
שאל-על לא טסה הלילה לבנגקוק?
לצפיה ב-'האנשים שרודפים אחרי מטוסים עם מצלמות'
האנשים שרודפים אחרי מטוסים עם מצלמות
25/05/2019 | 10:50
1
167
לצפיה ב-'למה בתשלום? למה שאשלם לYNET? מוותר...'
למה בתשלום? למה שאשלם לYNET? מוותר...
26/05/2019 | 08:10
70
לצפיה ב-'שאלה טכנית, למבינים'
שאלה טכנית, למבינים
21/05/2019 | 19:11
3
188
שלום,
אני איש טכני,
ויש דבר במדפי המטוס שאינני מבין את ההסתברות,
זה בולט מאוד במיוחד בדגם 777
לקראת נחיתה המדפים הגדולים הקרובים למטוס
מוטים כלפי מטה ממש ב 90 מעלות
(כל מדף הוא בערך לפי העין 6 מ"ר לפחות)
וכאן שאלתי, איך במהירות של אזור 200 קמ"ש
יכול להיות מדף, לוח ענק מוטה כלפי מטה לתפיסת אויר/רוח
ולא להישבר?
אין לו כל תמיכת זרוע או כבל
ואייך הצירים שמורידים אותו כלפי מטה עומדים בלחץ אדיר כזה?
אין באזרחי טכנלוגיה כזו
של ציר ללא זרוע תומכת שיכול לעמוד בעומס רוח כזה
רוח שנותנת  עומס לדעתי של כמה טון!!!
אין כזה דבר
אודה למבינים
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
22/05/2019 | 14:34
2
147
לגבי ה-90 מעלות:
זה אמנם נראה כמו 90 מעלות, אבל זה לא. אם תשים לב טוב, הפרופיל שנוצר הוא מעוגל וקמור מאוד, וזו למעשה המטרה - להאיץ את זרם האוויר מעל הכנף כדי להפחית לחץ סטטי, וכך מגדילים את העילוי של הכנף כדי להתמודד עם טיסה במהירויות נמוכות, כמו בנחיתה. המדף גם לא "תופס" את האוויר. הפרופיל שנוצר בעזרת המדף מנתב את האוויר בצורה מעגלית. אילו הוא היה פרוס ב-90 מעלות בקו ישר, המטוס היה חסר-שליטה.
לגבי המהירות:
מדפים בהחלט יכולים להישבר, ולכן הטייס נדרש להוריד את מהירות המטוס לפני שהוא מתחיל לפרוס אותם. למעשה, הוא פורס אותם בשלבים, ולכל שלב יש מגבלת מהירות מבנית משלו. אגב, ב-B777 זה הרבה יותר מ-200 קמ"ש.
לגבי התמיכה במבנה המדפים:
בהחלט יש! אולי לא שמת לב, אבל מתחת לכנף יש מין קונוסים אווירודינאמיים. אם תהית מה פשר קיומם, אז הם "מחביאים" בתוכם את ה"זרוע" ואת מנגנון הפריסה של המדפים. תרשום בגוגל "Wing Flap Fairing" ותגלה הרבה דברים.
לצפיה ב-'תיקון קטן - כבר מבינים היום'
תיקון קטן - כבר מבינים היום
22/05/2019 | 15:29
1
152
כי עיקר העילוי בכנף נוצר לא עקב הפרש הלחצים בין חלקה העליון של הכנף לחלקה התחתון (כפי שלמדנו בעבר), אלא עקב אילוץ האוויר לרדת למטה ועפ"י עיקרון התגובה (החוק השני של ניוטון) ליצור כח הנגדי - עילוי מעלה.
כאשר מורידים את המדפים, כפי שתואר בשאלה, הקמרון העליון כל כך גדול, שאוויר כבר מזמן ניתק מעליו (הזדקרות) ואינו תורם לעילוי. אך, לעומת זאת, המדף המורד מאלץ כמות מאד גדולה של אוויר לרדת מטה ובכך נוצר כוח נגדי המגדיל את העילוי למרות מהירותו הנמוכה של המטוס.
כמובר שהגרר הנוצר עקב הורדת המדף, תורם תרומה ניכרת להקטנת מהירות המטוס.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'אכן מכיר את התופעה - Downwash '
אכן מכיר את התופעה - Downwash
22/05/2019 | 16:34
70
לצפיה ב-'יש סיבה שטיסות אלעל למזרח עושות את הסיבוב במקום צפוני יותר?'
יש סיבה שטיסות אלעל למזרח עושות את הסיבוב במקום צפוני יותר?
13/05/2019 | 00:39
8
244
שמתי לב לשני דברים היום ב-FR24:
  1. כל הטיסות למזרח: LY71/LY51/LY81 - עשו את הסיבוב במקום מאוד צפוני. אני אצרף תמונות כדי להמחיש.
  2. כל הטיסות הנכנסות לישראל גם נכנסו ממקום שהוא בין הרצליה לנתניה.
השאלות שלי:
  • מה יכולה להיות הסיבה לכך? (או הסיבות).
  • האם כל הטיסות הללו עשו את זה בתיאום (כלומר, ע"פ הוראה של מישהו בשדה למשל) או שכל טיסה עושה את הנתיב שלה ובמקרה יצא ששלתן עשו את הסיבוב במקום שהוא יחסית צפוני...
אגב, שימו בל שבתמונה מספר 1 ממש רואים איך המטוסים שנוחתים נמצאים בנתיב שהוא צפוני יחסית...
 
והנה קישורים לטיסות האחרות:
 
תודה רבה
לצפיה ב-'בוודאי שיש סיבה'
בוודאי שיש סיבה
14/05/2019 | 09:45
4
209
אם תשים לב הטיסות הנכנסות נוחתות בימים האחרונים על מסלול 26 ולא על 12 30 או 21 שאלו מסלולי הנחיתה הסטנדרטיים בנתב"ג.
זה מחייב את הטיסות שממריאות מזרחה לעשות עיקוף יותר גדול כדי להגיע למצב שברגע שהם חוצים את התנועה הנכנסת הם כבר מספיק גבוהים ואין סכנת התנגשות בין התנועה הנכנסת לתנועה היוצאת.
בוודאי שדבר כזה נעשה בתיאום ולפי הוראות הפיקוח האווירי.
 
לצפיה ב-'תודה על התשובה....'
תודה על התשובה....
15/05/2019 | 01:32
2
110
אבל יש סיבה שזה כך?
כלומר יש סיבה שהטיסות הנכנסות נוחתות בימים האחרונים על מסלול 26?
 
אגב זאת הסיבה שבגללה נתיב הכניסה "הצפין"?
לצפיה ב-'להערכתי זה קשור לארוויזיון'
להערכתי זה קשור לארוויזיון
17/05/2019 | 18:54
1
96
מנסים לשמור את המרחב האווירי שמעל תל אביב פנוי, כיוון שמסוקים של המשטרה פעילים באזור הזה כמעט בכל ערב.
לצפיה ב-'יש מצב'
יש מצב
17/05/2019 | 21:54
70
את זה נוכל לדעת רק בעוד כמה ימים
 
לצפיה ב-'ואגב, ענית לי על השאלה - אבל עכשיו אני כבר שואל שאלה אחרת...'
ואגב, ענית לי על השאלה - אבל עכשיו אני כבר שואל שאלה אחרת...
16/05/2019 | 01:28
107
כי התשובה לשאלה שלי מושפעת מאותה שאלה
 
תודה!
לצפיה ב-'זה הנתיב יציאה הקבוע של הטיסות האלו'
זה הנתיב יציאה הקבוע של הטיסות האלו
15/05/2019 | 18:01
1
113
זה בגלל מגבלות גובה מעל איו"ש ומגבלות גובה נוספת בגלל נתיבי ח"א שחוצים מצפון לדרום מעל האזור הזה.
 
בגלל שבטיסות האלו משקלי המטוס הם גבוהים לכן נוצר מצב שביצועי המטוס לא מאפשרים  לו לטפס מעל איו"ש לגובה המתאים אז הם נאלצים לעשות סיבוב מערבה לצבור גובה ולחזור מזרחה.
לצפיה ב-'כן, אבל יש פעמים שטיסה LY81 (או שאר הטיסות בכיוון הזה)'
כן, אבל יש פעמים שטיסה LY81 (או שאר הטיסות בכיוון הזה)
16/05/2019 | 00:36
151
עוברות דרך ירושלים, כלומר הן מגיעות מת"א לירושלים וטסות "במקביל" לכביש מספר 1.
 
הנתיב הנוכחי של הימים האחרונים הוא לא הנתיב הרגיל...
(או ליתר דיוק - אלא שהן טסות בו לרוב).
זה בד"כ הנתיב ואני תוהה למה הוא השתנה...
 
 
לצפיה ב-'הנה גם טיסה לאילת שעושה סיבוב ענק...'
הנה גם טיסה לאילת שעושה סיבוב ענק...
16/05/2019 | 20:46
163
בד"כ הטיסות הללו עושות את הסיבוב סמוך לת"א,
כאילו פתאום נתיב הכניסה לארץ (ושל הסיבובים) "הצפין" (זז צפונה), ואני תוהה אם יש סיבה לכך....
 
 
לצפיה ב-'מישהו יודע משהו על ההסכם בין אל על לאלסקה?'
מישהו יודע משהו על ההסכם בין אל על לאלסקה?
11/05/2019 | 02:01
1
153
ראיתי את זה:
 
 
יש אישור כלשהו מאל על?
לצפיה ב-'עדיין אין הודעה רשמית מצד אלעל'
עדיין אין הודעה רשמית מצד אלעל
14/05/2019 | 09:41
97
כרגע זה עדיין רק שמועות, די מבוססות אבל שמועות.
אני מניח שבקרוב תצא הודעה רשמית.
לצפיה ב-'שאלה לגבי הטיסות לבנגקוק של אלעל...'
שאלה לגבי הטיסות לבנגקוק של אלעל...
04/05/2019 | 22:29
12
215
האמת שיש לי כמה שאלות, אבל אני אתחיל עם אחת (שהתחלפה...).

האמת היא שרציתי לשאול למה אלעל טסה לבנגקוק רק עם ה-747 לבנגקוק, אבל עכשיו ראיתי לראשונה שהיא טסה על הדרימליינר.

אז אם יש איזה הגיון ללמה הם טסו עד עכשיו לבנגקוק רק עם ה-747 אשמח לדעת (אם ישנה סיבה מיוחדת לכך),
ולמה הם העבירו לדריימלינר עכשיו את הטיסות?

תודה רבה
לצפיה ב-'לא טסו רק עם 747'
לא טסו רק עם 747
05/05/2019 | 11:43
2
193
במשך השנים אלעל טסו גם עם 767 ו747
הסיבה ל747 מכיוון שיש הרבה ביקוש, לא מעט טיסות היו מלאות עד אפס מקום (לרוב כולל מספר מכובד של עובדי אלעל שטסים בסטנד ביי)
לצפיה ב-'נכון, אבל אני מדבר על התקופה האחרונה,'
נכון, אבל אני מדבר על התקופה האחרונה,
06/05/2019 | 23:38
1
125
לפני ש-767 יצאו משימוש...
 
אז מה עושים עכשיו שיש מטוסים עם פחות מקום?
(אגב, עובדי אלעל מודבר בעובדים באופן כללי או בטייסים/דיילים שלא נמצאים בטיסה בתפקיד).
 
תודה על התשובה!!
 
 
לצפיה ב-'עובדי אלעל באופן כללי'
עובדי אלעל באופן כללי
08/05/2019 | 19:47
107
עובדי אלעל (כולם) מקבלים כרטיסים חינם. בנגקוק זה יעד אהוב עליהם.
לצפיה ב-'הם לרוב טסו עם 747 מאוד ספיציפי שכבר לא נמצא בשירות'
הם לרוב טסו עם 747 מאוד ספיציפי שכבר לא נמצא בשירות
05/05/2019 | 19:10
1
169
לאל על היו שני מטוסי 747 בתצורה של תיירים בלבד ומעט מושבי עסקים ב-upper deck (מתאים לפרופיל הנוסעים לתאילנד) מה שאיפשר למלא את המטוסים ביותר נוסעים ממטוס 747 רגיל.
 
לצפיה ב-'ואלו שני המטוסים שהיו תמיד טסים לתאילנד?'
ואלו שני המטוסים שהיו תמיד טסים לתאילנד?
06/05/2019 | 23:40
121
(כי יש גם את LY81 וגם את LY82).
 
כי לפי האתר של אלעל יש להם רק ארבעה מטוסים כאלה...
 
תודה רבה!
לצפיה ב-'עוד שתי תשובות אפשריות'
עוד שתי תשובות אפשריות
06/05/2019 | 20:10
4
170
1. מטוס בעל 4 מנועים יותר נוח לתכנון במסלולים, שבהם לא קיימות הרבה אופציות לנחיתה לאורך הנתיב במשך שעות ארוכות, בעיקר מהסיבה שאובדן מנוע אחד משאיר אותך עם עוד שלושה. מטוס בעל שני מנועים עם כשל במנוע במהלך טיסה עלול להיות יותר מוגבל בתכנון עקב תקנות ETOPS.
2. אחד ממטוסי ה-B747 של אל-על נכנס למוסך לבדיקה תקופתית.
לצפיה ב-'תודה על התשובה!!'
תודה על התשובה!!
06/05/2019 | 23:50
3
129
לגבי שתי התשובות:
1. אז למה הם החליפו למטוסים עם שני מנועים ויותר מכך - למה לטיסות אחרות (כמו להונק-קונג) הם טסים עם הדרימליינר? לא עדיף להם לעשות טיסות כאלה עם 747?
 
2. אם מטוס אחד בבדיקה, למה הם לא טסים עם השני? (או עם היתר...)
 
 
כרגיל, המון תודה על התשובות שלך LLEM
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
08/05/2019 | 20:46
2
118
1. יש לחברות תעופה הרבה שיקולים. אני לא יודע מה השיקולים של אל-על במקרה הזה. כמה חבר'ה פה נתנו לך תשובות אפשריות. זה יכול להיות בגלל כמות הנוסעים למשל. ג'מבו לוקח יותר מדרימליינר. יכול להיות בגלל סיבות מבצעיות. יכול להיות בגלל שיקולים של עלות מול רווח.
2. ייתכן שהאחרים טסים בקווים אחרים. אל תשכח שלאל-על יש עוד קווים "חזקים" כמו הקו לניו-יורק. אני בטוח שהאחרים משמשים את הקו הזה.
לצפיה ב-'תודה על התשובות LLEM - כיף להחכים ממך '
תודה על התשובות LLEM - כיף להחכים ממך
10/05/2019 | 00:13
1
104
לגבי 1 - התכוונתי בדיוק ההפך - בגלל שה-747 לוקח יותר נוסעים - אז לתאילנד או להונג-קונג הוא אמור לקחת לא? (כי יש יותר נוסעים...).
 
לגבי 2 - אותו מטוס משמש בד"כ את אותו הקו?
כלומר שני הדריימלינרים שטסים לבנגקוק - זה תמיד אותם שניים?
לצפיה ב-'ענו לך יפה בהמשך'
ענו לך יפה בהמשך
12/05/2019 | 18:44
75
ולא בהכרח אותו מטוס טס באותו קו. למטוסים יש תקלות מדי פעם, וזה מאלץ את חברות התעופה לשנות את שיבוץ המטוסים ללא דיחוי כדי להימנע משיבוש כללי בלו"ז.
לצפיה ב-'עוד תשובה אפשרית'
עוד תשובה אפשרית
11/05/2019 | 13:22
1
110
עונת שיא התיירות בתאילנד נגמרה וממאי מתחילה העונה הגשומה. מה שאומר פחות ישראלים שטסים לתאילנד מה שאומר שיש פחות דרישה לטיסות.
גם ארקיע צמצה את הלו"ז שלה לתאילנד מתחילת החודש עם ה-767 החכור.
 
ה-787 צורך בערך חצי מכמות הדלק שצורך 747 אבל לוקח רק 30-40% פחות נוסעים, ככה שאם אין אפשרות למלא את ה-747 עד תום עדיף להטיס 787 או 777. את ה-747 אפשר לנצל בתקופה הזאת ליעדים כמו ברצלונה או לונדון שהטיסות אליהם כן מלאות.
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובה '
תודה רבה על התשובה
13/05/2019 | 00:14
58
כן, בהחלט שמתי לב לשיקול דומה ביעדים אחרים...
למשל ללונדון או פריז אז בקיץ אלעל טסים עם 747 אבל בחורף שיש פחות ביקוש הם טסים עם ה-737.
 
תודה!
לצפיה ב-'האם תל נוף יפתח ביום העצמאות?'
האם תל נוף יפתח ביום העצמאות?
06/05/2019 | 17:46
67
לצפיה ב-'מטס חיל האוויר ??????'
מטס חיל האוויר ??????
03/05/2019 | 15:08
135
מישהו יודע מדוע מטס חיל האוויר השנה לא עובר בצפון המדינה?????
לא בנהריה, מעלות ,צפת ? כל הצפון מנותק?
לצפיה ב-'גם הדרימליינר עם שינויי בטיחות'
גם הדרימליינר עם שינויי בטיחות
03/05/2019 | 11:17
185
לצפיה ב-'פעם היה פה יותר טרפיק, לאן כולם עברו...?'
פעם היה פה יותר טרפיק, לאן כולם עברו...?
02/05/2019 | 13:33
2
117
לצפיה ב-'לפייסבוק. (אני לא, אין לי).'
לפייסבוק. (אני לא, אין לי).
03/05/2019 | 06:18
1
162
וחוץ מזה שלהרבה אנשים נמאס מהפלטפורמה הזאת של תפוז שמתייחסת לגולשים כאל טמבלים שזקוקים לחינוך מהנהלת תפוז.
לצפיה ב-'גם אני לא בפייסבוק...'
גם אני לא בפייסבוק...
03/05/2019 | 08:46
86
לצפיה ב-'TAP'
TAP
28/04/2019 | 18:42
1
200
אני מתכנןן לטוס לאמסטרדם, ואחת האפשרויות אותה אני שוקל היא לשלב יעד ביניים, וכך עלתה פורטו. הרעיון לטוס עם TAP לליסבון, להמשיך בתוך שעה לפורטו, לשהות שם שלושה ארבעה ימים ולהמשיך לאמסטרדם.
הבעיה מתחילה בתכנון הרכישה, ומצאתי פערים מטורפים בין החיפוש בדפדפן של הטלפון לבין השימוש במחשב. מצאתי את הטלפון של נציגות החברה בארץ, והבחור שענה לי אמר שמוטב שאגש לסוכן נסיעות. הוא לא מנפיק כרטיסים.
אז השאלה שלי היא האם TAP היא חברה אמינה והאם ניתן לסמוך על השירות ומציאת רכישה מיטבית...
... או לטוס ישירות לאמסטרדם בחברה טובה יותר ?
לצפיה ב-'טאפ מעולים! מניסיון'
טאפ מעולים! מניסיון
02/05/2019 | 19:13
108
טסנו איתם בתחילת אפריל לליסבון! מטוסי a321neo דנדשים. אחלה שירות והכל. האוכל קצת פחות אבל לא נורא :)
 
פורטו מהממת ובהחלט שווה עצירה לכמה ימים.. נשמע כמו אחלה יורוטריפ אין לך מה לחשוש
לצפיה ב-'שאלה לגבי שלט על המסלול'
שאלה לגבי שלט על המסלול
23/04/2019 | 20:45
6
312
ראיתי תמונה שבה כתוב 2642M (של צלם בשם Kobi Ben Navi),
הבנתי שזה אורך המסלול (מסלול 30),
אבל אני תוהה - למה צריך שלט כזה על המסלול?
כלומר, זה לא מידע שהטייסים יודעים לפני שהם ממריאים?
 
ועוד שאלה - יש בקידמת התמונה שלט שכתוב עליו:
T3 K SKF
מה המשמעות שלו? כלומר, איזה מידע הוא נותן?
 
תודה וחג שמח
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
23/04/2019 | 23:36
5
231
כמובן שטייסים יודעים מה אורך המסלול, אבל המטרה של השלט היא להנגיש את המידע בצורה מהירה במקום הצורך לפשפש בדפי המידע ולבדוק. אגב, שלט כזה בד"כ לא מופיע בתחילת מסלול, אלא דווקא בכניסה למסלול ממקום שבו המרחק להמראה הינו קצר יותר מאורך המסלול המלא. בקיצור, השלט מזהיר את הטייס או נותן לו מידע מהיר.

באופן כללי, שלטים מחולקים לכמה קטגוריות. הנה כמה:
רקע צהוב (כיתוב שחור) - מידע והכוונה.
רקע שחור (כיתוב צהוב) - מיקום נוכחי.
רקע אדום (כיתוב לבן) - אזהרה לקראת כניסה למסלול או אזור רגיש.

T3 - השלט הזה קצת הפתיע אותי, כי הרי אין מסלול המראה כזה, אבל מדובר במסלול הסעה קצרצר ("מחבר"), שמשמש כנתיב פינוי מהיר של מסלול נחיתה, ולכן מבחינה תעבורתית הוא "חלק" מהמסלול. השלט מזהיר מפני כניסה אליו.
K - השלט אומר שאתה נמצא על מסלול הסעה K
SKF - השלטים הכחולים בנתב"ג מסמנים בין היתר את המיקום של ה-"Stop Bar". מדובר במנורות קטנות שנמצאות על מסלול ההסעה, מזהירות מפני כניסה למסלול ונשלטות ממגדל הפיקוח. ה-S זה קיצור של "Stop Bar" וה-KF אומר שהוא ממוקם בצומת של מסלול ההסעה K עם המחבר F. יש לא מעט כאלה בנתב"ג, ומגדל הפיקוח משתמש בהם כדי לעצור מטוסים לפני מסלול.
 
לצפיה ב-'המון המון תודה על התשובות LLEM (+שאלה על ה-SKF)'
המון המון תודה על התשובות LLEM (+שאלה על ה-SKF)
24/04/2019 | 14:55
4
144
תמיד כיף לקרוא את התשובות שלך!
 
לגבי ה-SKF, הכוונה באורות שמגדל הפיקוח מכבה/מדליק אותם וככה הטייס יודע אם הוא יכול להיכנס למסלול?
 
תודה
לצפיה ב-'אכן כן'
אכן כן
24/04/2019 | 19:24
3
125
כמו רמזור על הכביש.
SKF זה רק הכינוי של ה-Stop Bar הספציפי בתמונה.
כמובן שזה לא מחליף את ההוראות של המגדל.
לצפיה ב-'שוב תודה!! אז איך זה משתלב?'
שוב תודה!! אז איך זה משתלב?
30/04/2019 | 14:35
2
65
כלומר, בשביל מה צריך את זה אם יש הוראות ממגדל הפיקוח?
ובמקרה שיש חוסר התאמה, למי הטייסים מקשיבים?
 
תודה רבה!
לצפיה ב-'הכל זה עניין של בטיחות'
הכל זה עניין של בטיחות
30/04/2019 | 19:44
1
73
בכל העולם יש בעיה רצינית של חדירות לא מבוקרות לאזורים רגישים כמו מסלול פעיל, וגם אם הוא לא פעיל. זה נקרא "Runway Incursion".
ה-"Stop Bar" הזה נועד למזער את הסיכוי שזה יקרה. הגיוני, לא?
אם יש חוסר התאמה, מספיק "לא" אחד ואתה לא חוצה. שוב - בטיחות. מותר לחצות רק אם יש אישור מהמגדל יחד עם Stop Bar כבוי. בכל מקרה אחר, גם אם המגדל מרשה וה-Stop Bar דלוק, לא חוצים. מבקשים מהמגדל לכבות.
לצפיה ב-'המון המון תודה על התשובה!'
המון המון תודה על התשובה!
04/05/2019 | 22:25
35
כיף ללמוד מהתשובות שלך!
לצפיה ב-'אליטליה'
אליטליה
24/04/2019 | 12:40
2
169
כידוע אליטליה בקשיים כבר זמן רב (שנים כמדומני). בינתיים חברות רבות קורסות ואילו אליטליה שאאל”ט הכריזה כבר על פשיטת רגל חיה ובועטת וממשיכה לפעול. האם מישהו מכם יודע פרטים על מה שקורה איתם, ומה מידת הסיכון בהזמנת טיסה באליטליה לחודשים הקרובים?
לצפיה ב-'המצב מסובך'
המצב מסובך
27/04/2019 | 12:48
1
136
ממשלת איטליה מנסה למצוא לחברה קונים כבר הרבה מאוד זמן ולא ממש מצליחה. כרגע יש עדיין כ-40% ממניות החברה שעוד לא נמצא להם קונה והדד ליין הוא ה-30 לאפריל. משפחת בנטון האיטלקית המפורסמת עושה קולות של רכישה אבל לא ברור עדיין אם זה סתם קולות או כוונה אמיתית.
לצפיה ב-'תודה '
תודה
28/04/2019 | 08:42
36
לצפיה ב-'מה הם הטיסות הללו מקהיר? ל איזיג'ט'
מה הם הטיסות הללו מקהיר? ל איזיג'ט
21/04/2019 | 21:18
2
247
מי יודע מה הן שטף טיסות איזיג'ט ת"א - קהיר, מהבוקר?
לצפיה ב-'ניחוש, נוצרים שמגיעים לחגוג פסחא'
ניחוש, נוצרים שמגיעים לחגוג פסחא
22/04/2019 | 18:54
90
לצפיה ב-'זה לא איזיגט'
זה לא איזיגט
22/04/2019 | 22:57
171
Cairo air זאת חברה פיקטיבית, זאת בעצם Egyptian air
לצפיה ב-'מהם הסודות של ה 737 max ? '
מהם הסודות של ה 737 max ?
21/04/2019 | 17:23
1
180
האם קוטרו הוגדל של המנוע שהותאם לנמיכותו של המטוס על הקרקע ביחס לדומיו, כמו האירבס 320 neo , וזאת בכך שמקמו אותו יותר קדימה ויותר גבוהה השפיעו על התמורות האוירודינמיות של המטוס, כדוגמת עילוי עודף ?
לצפיה ב-'הבדלים'
הבדלים
03/05/2019 | 11:27
45
לצפיה ב-'חג שמח וכשר'
חג שמח וכשר
19/04/2019 | 17:54
2
48
לכל חברי הפורום ובני ביתם, חג שמח, כשר המון בריאות ושמחה ! או בקיצור שיהיה חג אביב מגניב 
לצפיה ב-'חג שמח וכשר.'
חג שמח וכשר.
21/04/2019 | 16:03
15
לצפיה ב-'חג שמח!!'
חג שמח!!
24/04/2019 | 14:56
7

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ