לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1086810,868 עוקבים אודות עסקים

פורום חובבי תעופה

ברוכים הבאים לכל חובבי התעופה! למי נועד פורום זה? לכל מי שחי ונושם את תחום התעופה: אלו שמצלמים אותם, או סתם עוצרים נשימה כל פעם שהם עדים לעוד המראה או נחיתה, התחרות של אירבוס האירופאית מול התשובה של בואינג האמריקאית הוותיקה. ולמי שמריח דלק מטוסים ומרגיש בבית. המשותף לכולם זה: האהבה לעולם התעופה! בואו נבנה ביחד את הפורום שיהפוך לבית לכל חובבי התעופה בישראל!
הנהלת הפורום

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חובבי תעופה

ברוכים הבאים לכל חובבי התעופה! למי נועד פורום זה? לכל מי שחי ונושם את תחום התעופה: אלו שמצלמים אותם, או סתם עוצרים נשימה כל פעם שהם עדים לעוד המראה או נחיתה, התחרות של אירבוס האירופאית מול התשובה של בואינג האמריקאית הוותיקה. ולמי שמריח דלק מטוסים ומרגיש בבית. המשותף לכולם זה: האהבה לעולם התעופה! בואו נבנה ביחד את הפורום שיהפוך לבית לכל חובבי התעופה בישראל!
הנהלת הפורום
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום חובבי תעופה!
ספוטרים יקרים!
נא להפעיל שיקול דעת, צנזורה ומשמעת עצמית בעת העלאת תמונות לפורום.
א. אין להעלות תמונות העוברות על חוקי הבט"ש וחסיון המידע!
ב. אין להעלות תמונות ללא קבלת אישור על כך מהצלם ואין להעלות תמונות מאתרים דוגמת Airliners. תנו קישור לתמונה במקום זאת.
ג. ולסיום - אנא הימנעו מהעלאת תמונות רבות החוזרות על עצמן או תמונות באיכות ירודה. כמו-כן, במידה והדבר אפשרי, נצל"שו את תמונותיכם לשרשורים דומים שנפתחו באותו יום.
 
תודה על שיתוף הפעולה.
המשך >>

לצפיה ב-'חזרה לתחום - רענון '
חזרה לתחום - רענון
17/11/2019 | 20:30
49
שלום לכולם ! 
לאחר העדרות של 4 שנים מהתחום אני רוצה לחזור לשגרה , להגיע לשדה לתצפת ולצלם .
עברה תקופה מאוד ארוכה מהפעם האחרונה , וחלו המון שינויים במרחב האווירי מבחינת ספוטינג . 
אשמח לשמוע מה המסלולים הפעילים היום בשעות הבוקר\צהריים\ערב\לילה  ? 
איפה יש עמדות ספוטינג חדשות (חוץ מהתמך המערבי ופסי הרכבת) ? 
 האם ה ATIS עדיין פעיל במספר הטלפון כמו שהיה פעם ? 
אם יש לכם דברים להוסיף אשמח לשמוע ! 
תודה רבהה 
לצפיה ב-'אל על מציירת מטוס באוויר: דיוקן עצמי בטיסת הפרישה של ה-747'
אל על מציירת מטוס באוויר: דיוקן עצמי בטיסת הפרישה של ה-747
03/11/2019 | 22:43
114
היום אל על הפעילה את טיסת LY1747 מרומא לארץ ע"י הג'מבו האחרון ומול מערב קפריסין ביצע מסלול טיסה שיצר צורה של מטוס, מאין דיוקן עצמי.
 
מצרף תמונה של הציור שנוצר באמצעות מסלול הטיסה.
 
לצפיה ב-'טיסה LY81 בגובה רב מהרגיל... '
טיסה LY81 בגובה רב מהרגיל...
29/10/2019 | 21:03
2
168
שימו לב לטיסה כאן:
https://www.flightradar24.com/data/flights/ly81#22...

כאשר המטיסה עברה מעל אזור ירושלים היא הייתה בגובה רב מבד"כ, מה הסיבה לכך?
ואני דווקא הייתי שמח גם לדעת את "ההפך" - למה זה לא כך תמיד?
למה ברוב המקרים המטוס שומר על גובה בערך של שני ק"מ (קצת יותר) עד שהוא עובר את ירושלים ורק אז מגביה?
כלומר, מאז שהוא עושה את הסיבוב עד לירושלים, בד"כ הוא על אותו גובה.
זה נהלים שקשורים לתעופה כאן או שזה כנראה משהו ספציפי שיכל לקרות?

תודה לעונים!!
לצפיה ב-'הסיבה לגובה נמוך היא בעיקר חיל האויר'
הסיבה לגובה נמוך היא בעיקר חיל האויר
01/11/2019 | 23:57
1
115
מעל מרכז המדינה (בין הקוים הרצליה-יריחו  מצפון ו מעלה אדומים-רשל"צ בדרום, זה לא שטח מדויק אבל בשביל ההמחשה מתאים) יש "בלוק" של גבהים ששמור לחיל האויר לטובת מעבר מצפון לדרום (ולהפך) ולכן מטוסים לא יכולים לטפס יותר מידי גבוהה/להנמיך יותר מידי (לירדן).
 
לפעמים כאשר אין תנועה של חיל האויר אז מאפשרים למטוסים לטפס גבוהה יותר מוקדם יותר.
לצפיה ב-'המון המון תודה על התשובה!'
המון המון תודה על התשובה!
03/11/2019 | 22:17
60
עכשיו אני אדע להיבן לפי מה הוא מגביה או לא מגביה
 
תודה
לצפיה ב-'טרגדיה בחזרה מחו"ל: תינוקת נקלעה למצוקה נשימתית ומתה'
טרגדיה בחזרה מחו"ל: תינוקת נקלעה למצוקה נשימתית ומתה
19/10/2019 | 13:48
1
93
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5609742,0...

איזו חברת תעופה זו?
איפה היתה נחיתת החירום?
לצפיה ב-'עצוב '
עצוב
20/10/2019 | 03:04
67
חגבי איזו חברת תעופה זאת:
"הטרגדיה אירעה בטיסת חברת אירופלוט מפוקט למוסקבה. על מטוס האיירבוס A330 היו 274 נוסעים כולל 42 ילדים ו-12 אנשי צוות." (מתוך הכתבה).
 
ולפי מה שכתוב נחיתת החירום הייתה בקאזאן - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%90%D7%96%D...
 
לצפיה ב-'אולי אורות הטייס מדליק בטיסת לילה?'
אולי אורות הטייס מדליק בטיסת לילה?
15/10/2019 | 16:15
7
143
המון פעמים אני רואה את LY81 מעל ירושלים (זאת טיסה שממריאה תמיד בלילה).
לפעמים אני רואה את גוף המטוס (כי הוא מואר) ולפעמים אני לא רואה את המטוס בכלל אלא רק את האורות המהבהבים בכנפיים.

לכן תהיתי אם יש איזה נוהל לגבי אילו אורות הטייס מדליק ומתי ולמה לפעמים זה ככה ולפעמים זה ככה (זה במקרה או שיש לזה חוקים?)

תודה וחג שמח!!
לצפיה ב-'*אילו. סליחה, רק עכשיו שמתי לב לטעות שלי '
*אילו. סליחה, רק עכשיו שמתי לב לטעות שלי
20/10/2019 | 03:04
49
לצפיה ב-'בגדול זה תלוי בגובה המטוס ומזג האויר'
בגדול זה תלוי בגובה המטוס ומזג האויר
20/10/2019 | 16:54
5
125
מתחת ל10K רגל נהוג להדליק "אורות נחיתה" (האורות הלבנים הבולטים בשורש הכנף) ובנוסף במזג אויר קר במיוחד מדליקים גם אורות שמאירים את השפה הקידמית של הכנף כדי להקל זיהוי הצטברות קרח על הכנף.
לצפיה ב-'המון המון תודה על התשובה!! '
המון המון תודה על התשובה!!
23/10/2019 | 00:58
4
75
אבל יכול להיות שהטייס הדליק/כיבה מסיבה אחרת?
פשוט מדובר בערך על אותו גובה (של הטיסה) רק שלפעמים האורות דולקים ולפעמים לא...
(ומדובר על טיסות במהלך החודשים האחרונים, כלומר, בקיץ...).
 
תודה
לצפיה ב-'כן, יש מיליון ואחת אפשריות'
כן, יש מיליון ואחת אפשריות
23/10/2019 | 18:16
3
37
לצפיה ב-'כמו מה למשל? '
כמו מה למשל?
29/10/2019 | 21:00
2
36
זאת החלטה של הטייס על דעת עצמו או שיש סיבה שבגינה הוא צריך להדליק?
 
תודה!!
לצפיה ב-'ראה התגובה הראשונה שלי.'
ראה התגובה הראשונה שלי.
01/11/2019 | 23:49
1
33
בנוסף הטייס יכול להחליט שצריך להדליק את האורות גם במצבים אחרים.
לצפיה ב-'תודה '
תודה
03/11/2019 | 22:18
4
לצפיה ב-'שאלה - האם המרחב האוירי של ישראל נסגר ביום כיפור?'
שאלה - האם המרחב האוירי של ישראל נסגר ביום כיפור?
09/10/2019 | 22:52
9
119
ראיתי עכשיו ב-FR24 שהשמיים היו ריקים כאן במהלך יום הכיפורים.
עכשיו, זה שחברות ישראליות לא טסות - אני מבין...

אבל יש כאן גם מעבר של חברות זרות (כמו למשל רויאל ג'ורדאניאן) ולא ראיתי אף טיסה שלהם.

אז תהייתי, האם המרחב האווירי של ישראל נסגר בכיפור? האם יש פקחי טיסה שעובדים בכל זאת במגדלי הפיקוח בארץ?

אשמח לקבל הסבר בנושא
תודה וחתימה טובה!
לצפיה ב-'ברור. ככה זה בכל שנה.'
ברור. ככה זה בכל שנה.
10/10/2019 | 15:48
8
118
כל חברות התעופה שחוצות מעל שמי ישראל מודעות לכך.
כולם, והירדנים בעיקר, יודעים טוב מאוד כמה כסף וזמן הם חוסכים בזכות הסכם השלום עם ישראל.
 
אתה יכול לקחת סתם בשביל הבדיקה מההיסטוריה של FR24 טיסות זהות שבוצעו יומיים (למשל) לפני יום כיפור ובמהלך הסגירה שהתחילה מערב יום כיפור בשעה 14:00 ועד פתיחת השמיים אחרי צאת יום כיפור ותיווכח בחיסכון הגדול שיש בעת חציית שמי ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח, חציה שחוסכת את העיקוף הענק מעל סיני.
לצפיה ב-'זה ברור לי שהוא סגור השאלה היא...'
זה ברור לי שהוא סגור השאלה היא...
10/10/2019 | 18:11
7
139
1. למה? הרי יש חברות זרות שיכולות לטוס מעלינו (כמו נניח טיסה של אייר-פראנס לעמאן).
2. האם למרות זה שהמרחב האווירי סגור יש פקחי טיסה במגדלי הפיקוח? (רק לשעת חירום).
 
תודה רבה ארז!
לצפיה ב-'זה לא קשור לכך שנתב''ג סגור.'
זה לא קשור לכך שנתב''ג סגור.
10/10/2019 | 19:46
3
144
המרחב האווירי הישראלי כולו סגור משעות הצהריים של ערב יום כיפור ועד כמה שעות אחרי סיום הצום.
 
ולמרות שאין לי את המידע על כך ברור לי שיש תורנות בפיקוח לכל מקרה שלא יקרה.
לצפיה ב-'זה מה שאני שואל - למה סוגרים את המרחב האווירי?'
זה מה שאני שואל - למה סוגרים את המרחב האווירי?
12/10/2019 | 21:20
2
101
את זה שחברות ישראליות לא טסות אני מבין, אבל בגלל שאנחנו מדינת מעבר לירדן (ומירדן) למה סוגרים את המרחב האווירי?
 
תודה וחג שמח!!
לצפיה ב-'האם אתה יכול לתאר לעצמך במה כרוך מרחב אוירי פתוח?'
האם אתה יכול לתאר לעצמך במה כרוך מרחב אוירי פתוח?
13/10/2019 | 05:16
1
110
ולמה שיעבדו היהודים בשביל הגויים ביום הקדוש ביותר ליהודים בשנה?
לצפיה ב-'כן, ברור שבהרבה כוח עבודה...'
כן, ברור שבהרבה כוח עבודה...
15/10/2019 | 16:10
79
אבל אם איני טועה (ואשמח אם תתקנו אותי) בשביל מרחב אווירי פתוח כאן עבור טיסות שרק עוברות מעלינו צריך פחות כוח אדם, לא?
 
תודה רבה על התשובה וחג שמח ארז
לצפיה ב-'פקחים יש בבסיסי חיל האוויר'
פקחים יש בבסיסי חיל האוויר
11/10/2019 | 21:47
2
131
לא מידיעה, אבל מנחש שזה מספיק כדי לכסות את כל רחבי הארץ למקרי חירום כלשהם
ופעילות חיל האוויר נמשכת כסדרה בהתאם לצורך (בעצמי הוצאתי מספר טיסות בימי הכיפור האחרונים)
לצפיה ב-'פקחים יש - עבודה מיקצועית - נדה'
פקחים יש - עבודה מיקצועית - נדה
12/10/2019 | 08:16
1
142
אוי לנו, שאלו הפקחים שמנהלים את התעבורה האווירית!
עבודת חובבים שאינם מסוגלים לנהל כמות תנועות, שבכל מקום אחר בעולם, היו צוחקים עליהם!
ואלו, צריכים להביא את הטייסים לפגוע במטרות באירן....
איך זה מתיישב? אני יודע.
פשוט בושה וכלימה.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'זה כבר קשור להכשרה שלהם ולא לכוח האדם עצמו שעובד לטעמי '
זה כבר קשור להכשרה שלהם ולא לכוח האדם עצמו שעובד לטעמי
13/10/2019 | 14:43
55
לצפיה ב-'עוד מדינה שרוצה להרוס את התעופה האזרחית'
עוד מדינה שרוצה להרוס את התעופה האזרחית
08/10/2019 | 07:38
190

לאחר שאזורים נרחבים נהרסו ע"י סופת ההוריקן, איי הבהמה, מחפשים כל דרך אפשרית לעודד את הציבור. ואיך נוהגת מדינה מתוקנת כמו ישראל? ראה בכתבה:
THE BAHAMAS NEEDS YOU
VISITING THE ISLANDS NOT AFFECTED BY HURRICANE DORIAN WILL HELP THE WHOLE COUNTRY
October 7, 2019By Julie Summers Walker
“We are asking our travel partners—like private pilots—to consider keeping their flight plans to the islands that were not affected.” It’s not a plea for money nor for thoughts and prayers, but for support. “The best way to help the Bahamas is by traveling to the Bahamas,” says Dionisio D’Aguilar, minister of tourism and aviation.
 
הלינק לכתבה במלואה: 
https://www.aopa.org/news-and-media/all-news/2019/...
 
הם יכולים ללמוד משהו ממשלת ישראל!
 
אריאל אריאלי
 
לצפיה ב-'עצוב לראות את האתר לא פעיל'
עצוב לראות את האתר לא פעיל
30/09/2019 | 11:55
2
220
וואו, קורים דברים והם לא נכתבים כאן.
יש הסבר לדבר ?
לצפיה ב-'אכן.'
אכן.
03/10/2019 | 05:11
169
א. כמעט כולם עברו לפייסבוק. (לי אישית אין ולא יהיה פייסבוק).
ב. לאנשים נמאס מהפלטפורמה הזאת של תפוז.
 
ככל הנראה דווקא ב' גרם ל-א'.
 
זה המצב.
לצפיה ב-'בהחלט עצוב...'
בהחלט עצוב...
09/10/2019 | 22:54
85
מדי פעם שיש לי שאלות אני משתדל לשאול....
אבל בהחלט היה כאן יותר פעיל פעם...
 
וכמו שנכתב מעלי - הרבה שהיו כאן עברו לפייסבוק. כי יש אנשים שממילא לא היו כאן ובפייסבוק אז הם ככל הנראה "משכו" חלק מאלו שהיו כאן...
לצפיה ב-'טיסות סאן דור'
טיסות סאן דור
19/09/2019 | 19:25
1
197
הי רציתי לדעת איך הטיסות בחברת סאן דור?
 
 
לצפיה ב-'כמו אל על'
כמו אל על
19/09/2019 | 21:32
92
לצפיה ב-'שאלה.'
שאלה.
08/09/2019 | 14:47
1
306
מעוניין לקחת איתי שני ענפים קטנים-כדי לגדל אותם -העצים באירופה.
 
האם תיהיה לי בעיה בשדה?????
 
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
09/09/2019 | 05:40
200
עלולה להיות בעיית כניסה באירופה כי הם מאוד מקפידים בנושאי חקלאות.
לצפיה ב-'הושבה בתיירים פרימיום ב 787 של אלעל'
הושבה בתיירים פרימיום ב 787 של אלעל
04/09/2019 | 09:30
2
263
1. המושב בשורה הראשונה כמה הוא קרוב למחיצה והאם השרותים מפריעים ?
2. המושב בשורה האחרונה האם ניתן להשעין את המושב בגלל ההמחיצה
לצפיה ב-'ממשפחה שנסעה לאחרונה'
ממשפחה שנסעה לאחרונה
05/09/2019 | 12:35
1
222
לא יודע לגבי האחרון אבל הם ישבו בראשון בטיסה לLA אמרו שהשירותים לא הפריעו בכלל ושיש הרבה יותר מקום לרגליים לעומת הפרימיום הרגיל וזה ממש שווה (לדבריהם)
לצפיה ב-'שורה ראשונה עדיפה'
שורה ראשונה עדיפה
09/09/2019 | 09:11
146
מסכים ששורה ראשונה עדיפה
אין בעיה בהטיה בשורה האחרונה
חסרון קל לשורה הראשונה - אי אפשר להשתשמש במערכת הבידור בהמראה ונחיתה. בניגוד למטוסים האחרים ב787 מערכת הבידור עובדת כבר לפני ההמראה.
לצפיה ב-'מדוע מבטלים טיסות?'
מדוע מבטלים טיסות?
26/08/2019 | 17:44
7
176
ראיתי שאתמול טיסה LY81 לבנגקוק בוטלה,
ואני תוהה למה מבטלים טיסה כזאת?
(מה ההבדל בין עיכוב לביטול?)
 
מה עושה מי שהיה אמור לטוס בה? ויותר מכך, בטח ביטול הטיסה הזאת מבטל גם את הטיסה חזור של אותו מטוס, אזי מה עושים מי שהיו אמורים לטוס בטיסה חזור?
 
תודה!!
לצפיה ב-'מעניין, משום מה LY82 יצאה לא מזמן מבנגקוק....'
מעניין, משום מה LY82 יצאה לא מזמן מבנגקוק....
26/08/2019 | 20:48
3
148
איך המטוס הזה הגיע לשם אם לא הייתה טיסה LY81?
לצפיה ב-'לחץ על מספר רישוי המטוס'
לחץ על מספר רישוי המטוס
27/08/2019 | 07:32
1
125
ותראה בהיסטוריית הטיסות, שהוא יצא כ - 1081
לצפיה ב-'אוקי, אבל בלילה שלפני לא ראיתי שום טיסה לבנגקוק...'
אוקי, אבל בלילה שלפני לא ראיתי שום טיסה לבנגקוק...
27/08/2019 | 10:56
104
ביטל טיסה פירושה שינו קוד הטיסה?
 
תודה!!
לצפיה ב-'מכל מיני סיבות, אין מטוס זמין (המקורי התקרקע), אין צוות'
מכל מיני סיבות, אין מטוס זמין (המקורי התקרקע), אין צוות
27/08/2019 | 20:45
2
135
מכל סיבה שהיא.
 
ועוד מיליון ואחד סיבות שונות.
 
 
ואין משמעות בין ביטול הטיסה לבין שינוי המספר טיסה, לרוב השינוי במספר טיסה נועד להקל על הצוות שמטפל במטוס (הן בקוקפיט והן בחדרי הבקרה), מונע בלבול בין הטיסה שהיתה צריכה לצאת לזאת שיצאה.
לצפיה ב-'מעניין... זה משהו שיודעים אותו מראש?'
מעניין... זה משהו שיודעים אותו מראש?
28/08/2019 | 14:49
1
95
או שזה משהו שיכול להיות בהתראה של כמה שעות?
 
תודה על התשובה
לצפיה ב-'יכול להיות בהתראה של דקות ויכול להיות בהתראה של ימים'
יכול להיות בהתראה של דקות ויכול להיות בהתראה של ימים
28/08/2019 | 17:45
54
לצפיה ב-'מדוע מבטלים טיסות?'
מדוע מבטלים טיסות?
26/08/2019 | 17:44
83
ראיתי שאתמול טיסה LY81 לבנגקוק בוטלה,
ואני תוהה למה מבטלים טיסה כזאת?
(מה ההבדל בין עיכוב לביטול?)

מה עושה מי שהיה אמור לטוס בה? ויותר מכך, בטח ביטול הטיסה הזאת מבטל גם את הטיסה חזור של אותו מטוס, אזי מה עושים מי שהיו אמורים לטוס בטיסה חזור?

תודה!!
לצפיה ב-'סנט פטרסבורג'
סנט פטרסבורג
18/08/2019 | 17:27
173
האם סנט פטרסבורג וסביבבתה מציעה משהו לחובבי תעופה ?
לצפיה ב-'שאלה - איך זה ייתכן?'
שאלה - איך זה ייתכן?
12/08/2019 | 18:03
3
412
אתמול הסתכלתי בנתונים של שדות התעופה נתב"ג ורמון ואני מצרף את שתי התמונות של הנתונים.
 
כיצד זה ייתכן שבשדה אחד (נתב"ג) כתוב שהקו העמוס ביותר הוא לאילת ויש 88 טיסות, ואילו בשדה השני (רמון) כתוב שהקו הכי עמוס הוא לת"א ויש רק 83 טיסות??
 
תודה לעונים.
 
לצפיה ב-'כמה השערות'
כמה השערות
13/08/2019 | 18:08
1
228
- אולי חלק מהטיסות מבלות את השבת ברמון ולכן הטיסה חזור לא נחשבת ב "next 7 days".
 
- באופן דומה, יכולות להיות טיסות  "הלוך" שנוחתות לפני 00:00 שהטיסות "חזור" שלהן ממריאות אחרי 00:00. זה בוודאות ייצור פער אם זה קורה ביום הראשון וביום האחרון בחישוב של "next 7 days"
 
- אולי יש טיסות עם עצירת ביניים (או טיסות שכר לאירופה) שלא נספרות.
 
- או שפשוט יש לאתר נתונים שגויים.
 
אם תלחץ על "Complete schedule and route map" תקבל פירוט של הטיסות עצמן וככה תוכל לראות איזה טיסות יוצרות את הפער.
 
לצפיה ב-'המון המון תודה על התשובה!! '
המון המון תודה על התשובה!!
17/08/2019 | 20:26
49
לצפיה ב-'תשובה קצת בדיליי... '
תשובה קצת בדיליי...
05/09/2019 | 17:42
66
אבל זה בגלל שיש טיסות שעושות את הקו
נתבג- רמון- חיפה-רמון. ואז ממתינות לילה. ועושות בבוקר שוב רמון. או חוזרות רק למחרת לנתבג.
לצפיה ב-'לחובבי הז'אנר '
לחובבי הז'אנר
08/08/2019 | 12:43
254
אמריקן איירליינס יתחילו לבוא לתל אביב מדאלאס החל מספטמבר 20 . 3 פעמים בשבוע עם ה 789.
לצפיה ב-'תחקירי התאונות של 737 מקס של בוינג'
תחקירי התאונות של 737 מקס של בוינג
08/08/2019 | 08:17
235
האם יש אינפורמציה או מישהו שיודע היכן זה עומד? האם ממשיכים לייצר בלי למסור? איפה מחנים אותם.? איך זה משפיע על החברה והמכירות?
לצפיה ב-'רואנדה אייר'
רואנדה אייר
05/08/2019 | 18:38
3
247
אהלן, 
 
אני מתעתד לטוס עם החברה הזו בעוד כשבוע וחצי אך לצערי בפלייט ראדר לא ניתן ממש להתחקות אחר הטיסות שלהם מתל-אביב לקיגלי. רואים אותם לפרקי זמן מאוד קצרים ואי אפשר לקבל תמונת מסלול מלאה מתל אביב לשם. 
 
יש למישהו מושג מה הסיבה והאם אפשר למצוא את נתיב הטיסה?
 
תודה. 
לצפיה ב-'הסיבה נכתבה כאן כבר אינספור פעמים'
הסיבה נכתבה כאן כבר אינספור פעמים
06/08/2019 | 13:44
2
241
בשביל לראות מטוסים ב flightradar (ובאתרים הדומים לו) יש צורך במקלט קרקעי מיוחד המחובר לאינטרנט. מסיבות ברורות הגיוני שבאיזורים מבודדים יותר (כגון חלקים גדולים מאפריקה) לא יהיו מקלטים כאלה.
 
בנוגע למסלול, אני משער שעוברים מעל ים סוף ואז נכנסים לאפריקה באיזור אריתריה ומשם לאתיופיה, קניה, אוגנדה ורואנדה.
 
כאן ניתן לראות "טיסה" שבוצעה בסימולטור ברשת VATSIM (שבדר"כ מתבססות על נתיבים מציאותיים) מרואנדה לתל-אביב אבל ניתן לשער שהנתיב בטיסה בכיוון ההפוך דומה עד זהה.
 
 
 
לצפיה ב-'תודה'
תודה
06/08/2019 | 13:49
38
לצפיה ב-'אמנם לא בדקתי בעצמי אבל flightaware אמורים לקלוט את השידור'
אמנם לא בדקתי בעצמי אבל flightaware אמורים לקלוט את השידור
13/08/2019 | 12:59
87
דרך לווינים ולכן, לפחות תיאורתית, אין צורך במקלטים קרקעיים כדי לעקוב אחרי המטוסים עם האתר הזה ספיציפית.
לצפיה ב-'ראיתי ממש מדהים ומרגש'
ראיתי ממש מדהים ומרגש
03/08/2019 | 17:54
140
תודה על השיתוף
לצפיה ב-'שאלה למבינים'
שאלה למבינים
28/07/2019 | 17:57
6
295
ידוע ששחיקת ובלאי צמיגי המטוסים נעשית בעיקר בשל הנחיתה, במגע של המטוס בקרקע,
שאלתי,
למה עוד לא המציאו 2 דברים שונים שכל אחת מהן הייתה פותרת את הבלאי לפחות ב 70%

פתרון 1. בשטח מגע המטוס במסלול  (שטח של בערך 300 מטר )
שיהא  שקוע בשני ס"מ ומלא במים בגובה 2 ס"מ

פתרון 2. מנוע חשמלי על הגלגלים שיסובב אותם ויתאים את סיבוב הגלגל למהירות המטוס וכך לא יהיה השפשןפ הגדול באספלט?

למה לא חושבים ע"ז במקום החלפת צמיגים מידי כמה נחיתות?
לצפיה ב-'השחיקה זה לא באג, זה פיצ׳ר '
השחיקה זה לא באג, זה פיצ׳ר
29/07/2019 | 20:47
198
גלגלי מטוס הם חלק ממערך הבלימה של המטוס.
 
לכן ה״הצעות״ הנ״ל יגרמו לבלמים להיות פחות יעילים ולכן לא רלוונטיים.
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
31/07/2019 | 20:46
3
186
 
1. קפצת פעם בבריכה ונחתת בטעות על הבטן? אתה זוכר כמה זה כואב?
מטוס נוסעים ממוצע בטיסה מסחרית ממוצעת נוחת במהירות של 240-270 קמ"ש. המגע עם המים ייצור לא פחות (אם לא יותר) שחיקה לצמיגים, ובוודאות יותר עומס על כני-הנסע (ההתנגדות של המים לצמיגים גבוהה הרבה יותר מהתנגדות האספלט). תוסיף לזה את תופעת ה Aquaplaning  ותבין שזה רעיון די גרוע.

2. אתה לא הראשון (ובטוח לא האחרון) שחושב על הרעיון הזה, אבל הוא פשוט לא פרקטי. מערכת כזו תיהיה כבדה (כלומר כל מטוס יוכל לשאת פחות נוסעים או פחות דלק) ולא יעילה. זול יותר פשוט להחליף צמיגים פעם ב- X נחיתות.
 
ולסיכום:
 
"למה לא חושבים ע"ז במקום החלפת צמיגים מידי כמה נחיתות?"
 
כל כמה נחיתות אתה חושב שמחליפים צמיגים?
לצפיה ב-'אני קורא ולא מאמין לתשובה'
אני קורא ולא מאמין לתשובה
04/08/2019 | 17:57
2
164
בתשובה מס' אחת, אתה בתשובתך פשוט עוזר עוד יותר לשאלתי ואסביר,
אתה כותב קפצת בטעות בבריכה על הבטן כמה זה כאב,
אתה צודק בהחלט אכן זה רק כאב וכאב מאוד  ולא הרג -אתה יודע למה  בגלל שזה מים ולא אספלט!!!--!!
ושאלתי חוזרת במשנה תוקף!
ואף שלא למדתי ליבה אני מבטיחך שהשחיקה של מים מול אספלט היא לפחות 50% פחות!!
מסכים לעלות את הנושא בכל פורום שתרצה
 
אתה שואל מידי כמה נחיתות מחליפים צמיגים, זה לא רלוונטי, כי מידי כמה שמחליפים אם כל נחיתה תהיה על משטח רטוב של 5 ס"מ (300 מטר) אז זה יכפיל את  כמות הנחיתות לצמיג  
כי מעבר להפחתת שחיקה, יש למים אפקט קירור לחום הנגרם מהשחיקה.
 
לצפיה ב-'אתה כותב בעצמך שליבה לא למדת'
אתה כותב בעצמך שליבה לא למדת
04/08/2019 | 20:00
116
ובאותה נשימה מציין אחוזים ומספרים כאילו שאתה חוקר את הנושא הנ"ל שנים.
 
יש לך סימוכין לכל הטענות הללו?
לצפיה ב-'הבחור בסך הכל נתן לך כיוון מחשבה'
הבחור בסך הכל נתן לך כיוון מחשבה
05/08/2019 | 00:37
107
ובסופו של דבר גם נתן לך שתי תשובות טובות - תופעת ה-Hydroplaning ומשקל מערכת נוספת. מעניין שזה כלל לא הניח את דעתך. שלא לדבר על התשובה הפשוטה הראשונה שנתנו לך.
אחת המטרות העיקריות של כני הנסע, חוץ מלשאת את המטוס, היא לספוג אנרגיה.
יכולת לשאול שאלה דומה על הבלמים - "למה להשתמש בהם ולהגדיל את הבלאי שלהם, אם אפשר לספוג את האנרגיה באמצעות היפוך דחף המנועים, מעצורי אוויר, או אפילו מצנח כמו במעבורת?"
גם פה מערך כני הנסע ובפרט הבלמים הם כלי הבלימה העיקרי, כי זה התפקיד שלהם, וכל תוספת אחרת היתה הופכת את העסק ללא יעיל.
הכל עניין של יעילות בסופו של דבר.
אגב, גם אם תסובב את הגלגלים לפני נחיתה, זה לא בהכרח ימנע שחיקה, מאחר שהיא נגרמת גם עקב נחיתות ברוח צד.
לצפיה ב-'אם תסתכל על הגלגלים בנחיתה תראה שהם מסתובבים'
אם תסתכל על הגלגלים בנחיתה תראה שהם מסתובבים
31/07/2019 | 20:59
142
לא צריך שום מנוע בשביל זה, זה קורה בגלל התנגדות האוויר במהירות הטיסה.
 
כך שה2 שלך כבר מתקיים, לפחות באופן חלקי.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

עו
עו"ד מייקל עידן

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ