לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1005310,053 עוקבים אודות עסקים

פורום רדיו

ברוכים הבאים לפורום "רדיו" בתפוז!
פירוש המילה "רדיו", ע"פ מילון אברהם אבן-שושן, הוא "שיטת שידור של קולות למרחקים גדולים באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים המשדרים ממתקנים מיוחדים ונקלטים במכשירים מיוחדים".
 
רדיו בשבילנו הוא אמצעי בו השדרנים מעבירים את מסריהם ועושים למאזינים שמח. או עצוב.
"רדיו" הוא פורום הפתוח לכל המאזינים, השדרנים, העורכים המוזיקליים, הכתבים, המפיקים, הטכנאים וכל אדם שמרגיש דגדוג קטן ברגע שהוא משנה תדר בסקאלה שלו. אנו מאחלים לכולכם דיונים פוריים ומעניינים.
 
מוזמנים לפנות אלי בכל נושא! אייל וולקוביץ' - eyal93fm@walla.com

הנהלת הפורום:

אודות הפורום רדיו

ברוכים הבאים לפורום "רדיו" בתפוז!
פירוש המילה "רדיו", ע"פ מילון אברהם אבן-שושן, הוא "שיטת שידור של קולות למרחקים גדולים באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים המשדרים ממתקנים מיוחדים ונקלטים במכשירים מיוחדים".
 
רדיו בשבילנו הוא אמצעי בו השדרנים מעבירים את מסריהם ועושים למאזינים שמח. או עצוב.
"רדיו" הוא פורום הפתוח לכל המאזינים, השדרנים, העורכים המוזיקליים, הכתבים, המפיקים, הטכנאים וכל אדם שמרגיש דגדוג קטן ברגע שהוא משנה תדר בסקאלה שלו. אנו מאחלים לכולכם דיונים פוריים ומעניינים.
 
מוזמנים לפנות אלי בכל נושא! אייל וולקוביץ' - eyal93fm@walla.com
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
כן. גם לפורום הזה יש תקנון. רגע לפני שאתם כותבים או מגיבים להודעה, בואו לקרוא אותו.
תזכורות מיוחדות: הודעות המלצה על תכניות מיוחדות יש לכתוב כתגובה להודעה "שרשור המלצות ומיוחדים". אין להשמיץ, להוציא לשון הרע, להציק ולהטריד, להציף את הפורום ולהעלות תכנים שקריים.
אי הקפדה על הנהלים תגרור מחיקת ההודעות לאלתר. 
 
תקנון הפורומים בתפוז: כן, יש דבר כזה. ואולי הגיע הזמן שהוא לא יהיה רק כסת"ח משפטי אלא באמת כללים שנעמוד בהם. רובם לא כל כך קשים. על מנת שזה יקרה, העתקנו לכאן את כל הסעיפים הנוגעים לפורום, עבור כולנו וכל אחד שכבר נרשמים בניק חדש כדי לחזור לפורום שלנו לעוד מספר דקות.
 
הצהרות והתחייבויות הגולשים (לקריאה מלאה):
לא להעלות תכנים שיש בהם לשון הרע; 
לא להעלות תוכן שיש בו או בפרסומו כדי להוות עילה לתביעה או תוכן העלול לגרום נזק לצד שלישי כלשהו או לתפוז; 
לא להציק או להטריד גולשות אחרות ובכלל זה (בין היתר) לא לערוך "משפטי שדה" לגולשות אחרות וכן להימנע מהצעות מגונות לגולשים אחרים 
לא להעלות תכנים בעלי אופי גזעני או תכנים שיש בהם כדי להסית לגזענות;
לא להפריע או לנסות להפריע להתנהלותו התקינה של האתר; (למי ששאל, יש כזה סעיף) 
לא להעלות תכנים בעלי אופי בוטה, מגונה, גס או בלתי הולם; 
לא לפרסם פרטים אישיים של גולשים אחרים, לרבות זהותן של הגולשות (אלא אם כן פרסמו אותה) ופרטי ההתקשרות עמן; 
לא להעלות תוכן שיש בו המרדה או הסתה; 
לא להציף את האתר או כל חלק או שירות בו, בהודעות סרק או בהודעות חוזרות, באופן העלול לפגוע באתר או בשימוש בו;
 
והכי חשוב, שתהיה גלישה נעימה ודיון פורה!
המשך >>

לצפיה ב-'גלי צה"ל: אביה גל תנהל את מחלקת הדיגיטל של התחנה'
גלי צה"ל: אביה גל תנהל את מחלקת הדיגיטל של התחנה
23/04/2018 | 18:57
23
אביה גל (23) בוגרת גלי צה"ל, תמונה לתפקיד מנהלת מחלקת הדיגיטל של גלי צה"ל וגלגלצ. גל החלה את שירותה הצבאי בגלי צה"ל בשנת 2013. היא שימשה כעורכת תכניות ומפתחת תוכן. זכורות התכניות "משפחה גרעינית", שהייתה בין מקימיה, תכניות הומור ובידור בהן "דודו ארז ואבי אטינגר", "רדיואקטיבי", וכן מיזם "אלה האחים שלי" להנצחת חללי צה"ל, שזיכה אותה בפרס מפקד גלי-צה"ל.

בהמשך דרכה בתחנה שימשה גל ככתבת בכירה בדסק התרבות, ועם שחרורה מצה"ל החלה לעבוד כאזרחית עובדת צה"ל במחלקת התכניות, והשתלבה במערך המגישים של התחנה. גל, מרבה להגיש תכניות בידור ותרבות, וכן לפתח תכניות ופרויקטים מיוחדים. במקביל, הייתה לעורכת שידורי החוץ בתחנה וכן עורכת התכנית "מדינה בדרך" בהגשת הדר מרקס בגלגלצ, תכנית הרדיו המואזנת בישראל. כיום נמנית גל עם מגישי מגזין התרבות היומי "בילוי היום".

מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ: "אביה מביאה עמה לתפקיד יכולות ניהול מצוינות, וניסיון רב בהפקת נושאי תוכן מגוונים ומעשירים. אני משוכנע שאביה תצעיד את עולמות הדיגיטל והמדיה החברתית להישגים רבים נוספים, שימשיכו את דרכן של גלי צה"ל וגלגלצ כתחנות המובילות במדינה. רק ברבעון האחרון, כלל תכניות גלי-צה"ל והפודקאסטים שעלו להאזנה חוזרת זכו ל334,808 האזנות. מינויה של אביה גל, משלב בתוכו שני עקרונות יסוד של מינוי חיילות וחיילים ועובדים צעירים מהתחנה לתפקידים מובילים בתחנה, ומינוי נשים לתפקידי מפתח".

אביה גל: "הדיגיטל הוא העתיד של גלי צה"ל. אני נרגשת ומודה למפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, על ההזדמנות להביא את התכנים המצוינים של התחנה אל המסכים ואל הרשתות החברתיות".

https://b.walla.co.il/item/3152315
לצפיה ב-'103 משיק לוח שידורים חדש מבוסס אקטואליה'
103 משיק לוח שידורים חדש מבוסס אקטואליה
22/04/2018 | 18:54
3
39
רדיו 103 מכוונת לארציות: כבר מהבוקר (ראשון) מתחילה התחנה לשדר לוח שידורי בוקר חדש, במסגרתו יעלו לאוויר שלוש תכניות אקטואליה חדשות. במרכז הלוח, רצועה יומית בהגשת אילה חסון. מיד אחריה, תשודר תכנית חדשה בהגשת ינון מגל וענת דוידוב. בימי חמישי תשודר התוכנית "הקבינט הביטחוני" - מגזין שבועי בהגשת שלושת הפרשנים הצבאיים רוני דניאל, אלון בן-דוד ויואב לימור.
 
במסגרת ריענון תכניות האקטואליה של תחנת הרדיו 103fm, מפרסמת היום התחנה את רצועת האקטואליה היומית שלה, שבמרכזה תכנית הבוקר החדשה בהגשת העיתונאית הבכירה ואשת הטלוויזיה, אילה חסון. התכנית תשודר בימים א' עד ד' בין השעות 09:00 - 10:00. אילה חסון, הגישה תכנית שבועית בימי ה', וכעת תעבור לשדר את רצועת הבוקר המרכזית. שיבוצה של אילה חסון, משקף את המשך הידוק שיתוף הפעולה בין רדיו 103fm ל"חדשות עשר", שם היא מגישה את מגזין סוף השבוע "שישי" ואת "המטה המרכזי".
 
בימים א'-ד' בין השעות 10:00 ל-11:00 , תשודר תכנית שתעסוק בענייני השעה, תוך הצגת דעות משני צדי המתרס, בהגשתם הקבועה של ינון מגל וענת דוידוב. ינון מגל הצטרף לאחרונה, לצוות 103fm. בעברו שימש כעורך ראשי של אתר וואלה!, מגיש מהדורת "מבט" בערוץ הראשון, ואף כיהן כח"כ מטעם הבית היהודי. ענת דוידוב, עיתונאית ואשת רדיו מוערכת, הצטרפה ל-103fm לאחר שנים ארוכות בהן הגישה תכניות בקול ישראל ובגלי צה"ל.
 
בימי חמישי, בין השעות 09:00- 10:00, במקום תכניתה של אילה חסון, תשודר "הקבינט הביטחוני", תכנית בהגשת שלושת הפרשנים הצבאיים הבכירים: רוני דניאל (חדשות 2), אלון בן-דוד (חדשות 10) ויואב לימור (בעברו הכתב הצבאי של הערוץ הראשון). התוכנית תעסוק בנושאי אקטואליה מהזווית הביטחונית, וכן בשלל נושאים אחרים שעל סדר היום.
 
רצועת שידור יומית חדשה, תעלה היום לאוויר ותשודר בין השעות 12:00-11:00, על ידי אראל סג"ל, הרכש החדש של התחנה. סג"ל, בעל ותק של מעל 20 שנים בתחום התקשורת והעיתונות, חוזר ל-103fm, תחנה בה הגיש בעבר מגוון תכניות אקטואליה. התוכנית תשודר באותה שעה שבה שודרה עד לאחרונה, תכניתו של סג"ל בגלי צה"ל; התוכנית תעסוק בנושאי אקטואליה, ראיונות וענייניים אחרים שעל סדר היום הציבורי.
 
אור צלקובניק, מנכ"ל 103fm: "אנחנו גאים ושמחים להשיק לוח שידורים חדש ועדכני בהובלת נבחרת רעננה, מגוונת ומשפיעה של עיתונאים ושדרנים מן השורה הראשונה. הלוח החדש יהווה מיקרוקוסמוס של המציאות המורכבת ורבת הפנים שהיא חלק בלתי נפרד מהווייה הישראלית, בימים אלה של חגיגות ה- 70 למדינה".
 
(וואלה!)
לצפיה ב-'ומה עם ניסים משעל? איפה הוא בלוח?'
ומה עם ניסים משעל? איפה הוא בלוח?
22/04/2018 | 19:25
1
16
לצפיה ב-'ניסים משעל נשאר יו"ר התחנה'
ניסים משעל נשאר יו"ר התחנה
23/04/2018 | 13:26
31
והוא ודרור רפאל יגישו רצועות אחרות. כרגע הם ממשיכים לשדר עד 6.5 כשיעלה הלוח החדש במלואו.
 
(נתי טוקר)
לצפיה ב-'חסר רק תוכנית של הבוקר '
חסר רק תוכנית של הבוקר
22/04/2018 | 22:33
108
המצויינת שהייתה בעבר של דרור רפאל ושי גולדשטיין והנה תחנת רדיו מצויינת ..
איפה נעלמו ספי עובדיה, דרור רפאל וניסים משעל שהיה מוזהה עם התחנה כמעט מתחילת הפעילות של התחנה ?
לצפיה ב-'אמילי עמרוסי מצטרפת לכאן הערב ברשת ב''
אמילי עמרוסי מצטרפת לכאן הערב ברשת ב'
22/04/2018 | 19:14
20
העיתונאית ומגישת הרדיו אמילי עמרוסי ("ישראל היום"), מצטרפת לצוות כאן הערב עם רן בנימיני, המשודרת בכל ערב בחמש בכאן רשת ב' - כך נודע לוואלה ברנז'ה. ההצטרפות - חלק מהפורמט הזוגי החדש של התכנית, אליה כבר הצטרף בשבוע שעבר ח"כ לשעבר יגאל גואטה.

כמו גואטה, גם עמרוסי תמשיך להגיש תכנית שבועית בכאן רשת ב' מדי שישי בבוקר, "אמילי והפרופסור" עם יובל אלבשן.

מנהל כאן רשת ב', עומר בן רובי, אישר את הפרטים ואמר: "אמילי היא חלק בלתי נפרד משידורי כאן רשת ב' מיום הקמתה, ואנחנו שמחים שפעילותה הרדיופונית המצוינת אצלנו מתרחבת".

https://b.walla.co.il/item/3151883
לצפיה ב-'בעלי עסקים נדרשים לשלם אלפי שקלים על השמעת רדיו'
בעלי עסקים נדרשים לשלם אלפי שקלים על השמעת רדיו
21/04/2018 | 19:15
47
לאחרונה מגעים לרבים מבתי העסק בישראל דרישות תשלום של אלפי שקלים בעבור שימוש בזכויות היוצרים של המוזיקה הבוקעת ממקלטי הרדיו והטלוויזיה.
 
החוק, המאפשר לאקום, אשכולות וכד' לחייב את בתי העסק, הוא חוק זכויות היוצרים ואיסור ההשמעה בפומבי-בציבור ולמעשה כל בית עסק, כאשר מדובר על מאות אלפים שכאלה.
 
 
(רוטר)
לצפיה ב-'יו"ר ועדת הבחירות עוצר את תשדירי הרדיו של השרים'
יו"ר ועדת הבחירות עוצר את תשדירי הרדיו של השרים
20/04/2018 | 13:32
31
מכבים את המיקרופון לכוכבי הרדיו החדשים: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר החליט היום (ד') בצו מניעה לאסור ממחר את כל התשדירים במימון ציבורי שבהם מככבים שרי ממשלה כקריינים. גם התשדיר בכיכובה שרת התרבות מירי רגב על אירועי ה-70 ייפסל החל ממחר.

גל התשדירים בכיכובם של שרים החל בשנה האחרונה בעקבות הנחיות חדשות של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, שלפיהן שרים יוכלו לככב בתשדירי רדיו מטעם משרדיהם ללא אישור מראש, באם מדובר בהזמנה לאירוע נקודתי. בעקבות שינוי ההנחיות החל גל תשדירי רדיו בכיכבום של שרים, כשהמובילים שבהם הם השרים אופיר אקוניס, רגב, גלעד ארדן ואחרים - בעלויות של מיליוני שקלים.

בעקבות הביקורת הציבורית הודיע היועמ"ש אביחי מנדבליט כי הנושא נמצא כעת בדיון מחודש, וכי הוא אמור לפרסם הנחיות חדשות. אלא שבינתיים, בעיקר בשבועות האחרונים, העלו שורת שרים פרסומים חדשים.

עו"ד שחר בן מאיר הגיש עתירה לבג"צ לשינוי ההנחיה בשם איש התקשורת עודד קרמר. במקביל, עו"ד יהודה גוטמן בשם העותר רמי כהן הגיש לוועדת הבחירות המרכזית בקשה להפסקת התשדירים, בטענה כי הדבר מנוגד לחוק תעמולת הבחירות.

במהלך הדיון התברר כי במשרד התרבות כלל לא בדקו חלופות אחרות לתשדיר בכיכובה של השרה וליתרונות השונים, וכי ההנחיה ניתנה בדואר אלקטרוני אחד. כן התברר כי השרה עצמה אישרה את השתתפותה בתשדיר אף שהיא נוגעת בדבר.

נציגי היועמ"ש הודיעו בדיונים כי במסגרת הבחינה המחודשת "נשקלות מגבלות נוספות שיוטלו בעניין, לרבות קביעת מכסות מצומצמות על מספר תשדירי רדיו בהם ישתתפו עובדי ציבור. כמו כן, נוכח היבטי תעמולת בחירות  שהתעוררו בבחינת ההסדר הקיים, נשקלת האפשרות כי פרסומים בגוון אישי יועברו לבחינת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, שיבדקו האם מתקיימים היבטי תעמולת בחירות בעניין זה".

השופט חנן מלצר קבע כי "פרסום בקולו של נבחר ציבור, המזמין את הציבור לאירוע, נופל לכאורה לקטגוריה של מה שעלול להיחשב כקשור לתעמולת בחירות לטובת נבחר הציבור – ואם הדבר כרוך בשימוש בכספי ציבור – הוא אסור במשמעות סעיף 2ב לחוק דרכי התעמולה".

בעקבות עיקרון זה קבע מלצר כי "הנה כי כן מכאן ולהבא אין לבצע עוד תשדירים בהשתתפות נבחרי ציבור, אלא במקרים חריגים שבחריגים שבהם: השתתפות כזו חיונית לעניין בו מדובר ומקדמת אותו כשלעצמו, אין בנמצא חלופה סבירה ומידתית אחרת, והשידור קיבל מראש את אישורו של היועץ המשפטי  לממשלה. גם במקרה כזה האישור יינתן רק לאירוע בודד ולהעברת מסרים מצומצמים בלבד, מוגבלים בכמות, בזמן ורק במדיה של רדיו. רק בדרך זו ניתן יהיה לומר כי הפרסום איננו לוקה בפגם של תעמולת בחירות אסורה".

מלצר הרחיב את ההוראה לכל תשדירי השרים: "מהיום ואילך תשדירים בהשתתפות נבחרי ציבור (שרים, סגני שרים, חברי הכנסת, ראשי רשויות וכו') – ייחשבו כהפרה של סעיף 2א לחוק דרכי תעמולה ולפיכך הם אסורים, על כל הנפקויות שעלולות להיות לכך".  

https://www.themarker.com/advertising/1.6012184
לצפיה ב-'ניסה FM '
ניסה FM
16/04/2018 | 22:30
2
68
התחנה משדרת   אך קשה לקלוט  ברדיו סנגין   נקלטת   בחדר מסוים 
לצפיה ב-'רק התדר הצפוני 96.2 נקלט יציב אבל התדרים האחרים בקושי'
רק התדר הצפוני 96.2 נקלט יציב אבל התדרים האחרים בקושי
17/04/2018 | 11:20
1
55
בחברון 92.2 לא תמיד נקלט (90 אחוז משדר מכובה כנראה עקב פיראטיות)
וכשנקלט  רשת ד (כאן) בתדר הסמוך לא מאפשר קליטה חלקה ובקושי
 
במרכז אותו דבר התדר 96FM נקלט בקושי
ולמי שמאזין דרך נגני סאן דיסק יש בעיה של שקט בתדר הזה (סוג של בעיית יצור קשה)
ככה שאי אפשר להאזין לאף תחנה בתדר הזה גם לא לקול רגע
לנגני סאן דיסק MP4 אותה בעיה בתוספות סוף הסקאלה ובאוטובוסים בצפון ב107.5
 
די חבל שאין להם תדרים יציבים אפילו שהם מאלו שמסיתים (כל השכנים מסיתים)
כי יש להם בשעה 17:00 מוזיקה בלופים שמשמיע מוזיקה שונה (הרוב ללא מילים)
(השעה היחידה למעט כשיש רמדאן שאין מוזיקה ערבית ואם יש מזל אז אין פרסומות)
בדיוק מהדברים שחסר ומומלץ (לדעתי בלבד) ברדיו הישראלי ולא רק למוזיקה שונה
 
ומחצות עד 03:00 מוזיקת עולם בלופים (לרוב נעימות)
 
לצפיה ב-'תגובה '
תגובה
18/04/2018 | 14:45
43
נקלט בדרום הקרוב   ברדיו סנגין בחדר אחד בלבד
לצפיה ב-'רדיו פרוויה '
רדיו פרוויה
18/04/2018 | 11:24
1
56
משדרים   בחוצפתם מוזיקה לועזית  מה בגלל שזו תחנה רוסית  
לצפיה ב-'כרגע משדרים מוסיקה שקטה...'
כרגע משדרים מוסיקה שקטה...
18/04/2018 | 17:11
37
לצפיה ב-'70 שנות צנזורה: הלהיטים הישראלים הגדולים שהשמעתם נפסלה'
70 שנות צנזורה: הלהיטים הישראלים הגדולים שהשמעתם נפסלה
15/04/2018 | 19:28
2
57
קשה לקבוע אם מרחב חופש הביטוי בישראל הולך ומצטמצם או שפשוט נעשה כאן חנוק יותר מחוץ לחיקו החם של הקונצנזוס. החדשות הטובות? לא בטוח שפעם היה כאן טוב יותר. לאורך השנים נפסלו עשרות שירים להשמעה בתחנות הרדיו השונות בתואנות שונות כגון העלבת עובדי ציבור, דרדור הנוער, מילים גסות, העלבת ידידינו בעולם וכו', וזה כמובן אם לא נכלול ז'אנרים שממילא הודרו וגם הזכות המפוקפקת להיפסל נשללה מהם. לרגל חגיגות ה-70 ורגע לפני מצעד החיילים לשנת ה-70 של גלגלצ ו-וואלה! NEWS, הבה נחזור לכמה מן השערוריות הגדולות בתולדות המוזיקה הישראלית, ונזכור: כן, יש לנו במה להתגאות.

שנות ה-50 - אריק לביא לא נוסע לפטרה

נהוג לדבר על שנות ה-50 כעל תקופה של אמנות "מגויסת", אבל באותן השנים נאסרו לשידור לא מעט שירים, בהם של יוצרים צעירים דאז שהיום נחשבים לקאנוניים כמו דן אלמגור, נעמי שמר וחיים חפר. מי שנפגע פעמיים היה אריק לביא, מהזמרים הפופולריים של התקופה. אחרי שכבר הושמע תדיר והתחבב על הרבים, הוחלט לפתע להפסיק ולהשמיע את השיר "הסלע האדום" (חפר/זראי), שתיאר את המסעות לפטרה, בתואנה שהוא עודד צעירים לצאת למסע שכזה ולסכן את חייהם. עיתון "העולם הזה", שניהל קמפיין מתמשך כנגד מוסדות הצנזורה באותן שנים, דרש תשובות, וציטט עובדים של קול ישראל שטענו כי משרד הביטחון הוא שעמד כביכול מאחורי האיסור - שם הכחישו כל מעורבות בפרשה, בתואנה כי אין להם הסמכות לעסוק בכך (לידיעת השרים ליברמן ורגב). כך או כך, ההחלטה נפלה וגם חיים חפר, מחבר השיר עצמו, הביע את תמיכתו בצעד.

שיר נוסף של לביא שנגנז באותה התקופה בביצוע לביא היה "אנקש" - קלאסיקה אלימה מאת ברטולד ברכט, בתרגום חופשי של אלתרמן ובלחן של סשה ארגוב. "אנקש" (ובמקור "האנה קאש") תיאר את הזוגיות המעוותת בין האנס, בריון מנוול, ואשתו המוכה אנקש, ספק אשה העובדת בפונדק, ספק זונה. "זוהי פורנוגרפיה... אי אפשר לשדר זאת", ציטט "העולם הזה" את אנשי קול ישראל המזועזעים והתריע נגד הסכנות: "ידועים מקרים בהיסטוריה הלא רחוקה, בהם החליטו קומיסארים ופקחים רעיוניים מה מותר לכתוב ומה לשיר. תחילה אסרו להשמיע שיר; אחר כך אסרו את המשוררים".

וגם: "עיניים ירוקות", משיריה המוקדמים של יפה ירקוני, נאסר לשידור כמה שנים לאחר שכבר היה ללהיט גדול, ככל הנראה משום שנכתב ללחן של נלו מנזטי, מלחין רומני שזוהה עם "משמר הברזל" - התנועה הפשיסטית והאנטישמית הרומנית.

שנות ה-60 - בין הנביא יחזקאל ויצחק שדה

גם לחלונות הגבוהים, אולי ההרכב הישראלי האהוב בכל הזמנים, לא עשו חיים קלים ברדיו. בזמן ש"זמר נוגה" ו"אינך יכולה" היו ללהיטים גדולים, הרי שהשיר על הנביא יחזקאל - בומבה של נביא בסך הכל - עורר אי נוחות רבה והוגבל לשידור בקול ישראל, עקב מה שתואר כפגיעה ברגשות הדתיים. "שורה אחרת בפזמון מורידה בדרגה את יחזקאל יחד עם המלאך גבריאל... אך הגרוע מכל הוא התיאור החופשי של חזון העצמות היבשות", נכתב בידיעה של "על המשמר". יצחק שמעוני, שכיהן כסגן מנהל התכניות של קול ישראל, החליט כי יחזקאל" יושמע רק אם הדבר יהיה חיוני לתכנית ובכל מקרה באישור מראש.

הפסילה עוררה סערה קטנה. העיתונאי דוד לאזר כתב ב"מעריב" מאמר ארוך נגד הפזמון ובעד "קול ישראל". "חוסר טאקט ודרך ארץ", הוא תיאר את השיר ותהה מדוע הנביא לא זוכה בעיני חפר, שזוהה כאחד ממשוררי הפלמ"ח, לאותו כבוד שזכה לו בעיניו יצחק שדה. הפזמונאי לא התרגש, ולשאלת "על המשמר" ענה: "שירים שלי כבר פוסלים ב'קול ישראל' עשרים שנה. מיום שקמה מדינת ישראל פסלו לי יותר שירים ממה שפסלו לאלתרמן בתקופת המנדט". קראוס, מלחין השיר, מסר ל"מעריב" כי הלהקה מוכנה להסכים לכל היותר להחליף את המשפט "הוא ואלוהים כמו אני ואתה" ל"הוא וגבריאל כמו אני ואתה", ולא לאף שינוי אחר.

וגם: "בת 26" ההומוריסטי של רבקה מיכאלי, מתוך המופע המשותף "ילדות קשה" עם יוסי בנאי, הוגבל לשידור לשעות הערב בלבד ו"בצירוף מילות קישור מתאימות".
שנות ה-70 - יהונתן גפן נשאר יהונתן גפן

מדי כמה שנים נקשר יהונתן גפן בשערוריה תורנית, ובמובן הזה לפחות 2018 אינה שונה מ-1976. זמן לא רב אחרי אירועי שביתת "יום האדמה" הראשונים בהם נהרגו שישה מפגינים ערבים, השתתף גפן במאי 1976 יחד עם שותפו ליצירה דאז דני ליטני בתכנית הראשונה של "עלי כותרת" - תכנית אירוח בהגשת ירון לונדון. השניים הוציאו את התקליט "מכתבים למערכת" זמן לא רב לפני כן. במהלך התוכנית הם ביצעו קטע חדש בשם "ערבי נשאר ערבי", סאטירה על היחס לערבים אזרחי ישראל, שמשולבים בה משפטים ממגילת העצמאות. שידור השיר עורר סערה רבתי: עצומות הוחתמו, יו"ר רשות השידור התנצל והמחאה הגיעה עד משכן הכנסת, שם הוכיחו שדמגוגיה נגד התקשורת היא עניין ותיק מאוד במוסד המכובד.

"שיא פגיעה בכבוד העם היהודי", זעם ח"כ לין (הליכוד), "זה מעשה התעללות שאין דומה לו מצד הטלוויזיה הישראלית בהמוני ישראל". ח"כ בן מאיר (המפד"ל) הגיש הצעה דחופה לסדר היום, וטען שאם לא היה חוזה בשידור במו עיניו, לא היה מאמין שהסתה אנטישמית ואנטי-ישראלית יכולה לקבל כזו במה בטלוויזיה. גם במערך הגיבו בכעס וח"כ דוד קורן כינה את ירון לונדון "עוכר ישראל", על פי דיווח "דבר". השלושה ביקשו ליזום פיקוח משמעותי יותר על רשות השידור כדי שדברים דומים לא יישנו בעתיד. שר החינוך ידלין עמד בפרץ, ולמרות שסבר כי השיר חסר הגינות וכתוב בטעם רע, הוא אינו מוכן להתערבות פוליטית בטלוויזיה. היו זמנים. השיר לא בדיוק צונזר, אבל לא שרד: הוא לא הוקלט באופן מסחרי מעולם ולא הופיע בתקליטים המשותפים של גפן וליטני, כך שהשיר למעשה נגנז.

וגם: "החייל שלי חזר" של נעמי שמר נאסר לשידור לאחר מלחמת יום הכיפורים, על מנת שלא לפגוע ברגשותיהם של משפחות החיילים שלא חזרו.
שנות ה-80 - יורים, בוכים ומצנזרים

שנות ה-80 היו מבחינות רבות תור הזהב של המחאה ברוק הישראלי. מלחמת לבנון והאינתיפאדה הראשונה הובילו לוויכוחים נוקבים בחברה הישראלית, שהתבטאו במוזיקה הישראלית באופן חסר תקדים, ולמרבה הצער לא נמשכו עד היום. אפשר רק להתגעגע לימים שבהם אמנים לא היססו להביע את דעתם מחשש הקהל. מדובר היה בגל שירים של נשים יוצרות, פופולריות ובעלות מעמד, שעוררו סערה כזאת ששיריהן נאסרו להשמעה: "יורים ובוכים" של סי היימן (1988), "אחרינו המבול" של נורית גלרון (1989), ו-"חד גדיא" של חוה אלברשטיין (1989).

"יורים ובוכים", האופייני לקריירה המאתגרת של היימן, ביטא תסכול מהשלכות הסכסוך המתמשך והתרבות הנפגעים בו, אך השיר נתפס כביקורת כלפי חיילי צה"ל ועורר סערה רבתי. לאחר שיואב קוטנר השמיע את השיר בתכניתו בגלי צה"ל, התקשר מאזין ואיחל לתחנה שאש"ף תכבוש אותה. קוטנר בתגובה פנה בשידור למאזין ואיחל לו למות. מפקד התחנה נחמן שי השעה אותו, ופסל את שידור השיר בתחנה הצבאית. ב"מעריב" אף דיווחו כי כאשר הזמרת ג'ון באאז הופיעה בארץ באותה שנה, ותכננה לשיר את שירה של היימן, גלי צה"ל חתכו את השיר מהקלטת המופע ושידרו אותו בלעדיו.

"אחרינו המבול" ו"חד גדיא" נפסלו יחד לשידור בדצמבר 1989 בכל ערוצי רשות השידור, אך ההחלטה נבלמה על ידי היועץ המשפטי לממשלה דאז, יוסף חריש, שקבע כי האיסור על השמעתם אינו חוקי. השר עוזי ברעם רכש במחאה את תקליטיהן של אלברשטיין וגלרון במחאה על הפרשה. בעקבות "חד גדיא" קראו בימין לבטל את השתתפותה של חוה אלברשטיין בטקס של אותה שנה, בה הדליקה הזמרת משואה - קמפייין שלא צלח.

וגם: ממש באותן שנים צונזרו עוד שני שירים פרובוקטיביים: "בחצרות בחושך" של להקת טאטו, המתאר אונס מנקודת מבטו של האנס, ו"נערת רוק" של ריקי גל, שכתב יצחק לאור ומכיל שפה בוטה לאין שיעור.
שנות ה-90 - מי זה שם הולך שיכור? זה רבין או לא?

וכמו אביו, גם אביב גפן לא זר לקריאות חרם וצנזורה. בשנת 1995 הוציא כוכב הנוער את אחד משירי המחאה הבולטים שלו, "שומקום", שכלל את השורה "מי זה שם הולך שיכור, זה ראש הממשלה" - שורה שהכל הבינו כאילו היא התייחסה לראש הממשלה יצחק רבין, שהרגלי השתייה שלו היו לאחד מנושאי השיחה הפוליטיים של התקופה. גפן הופיע לאחר מכן בתוכניות של דודו טופז ודן שילון והצהיר כי הוא מעריץ את רבין והמשפט אינו אלא משל, אולם שני עורכי דין מיהרו והגישו בקשה לצו מניעה נגד השמעת השיר, במחאה על הפגיעה בראש הממשלה. כך או כך, השיר הגיע למקום ה-13 במצעד השנתי של רשת ג' באותה השנה. על פי השמועה, רבין לא לקח ללב, וכזכור אירח אותו בעצרת השלום שארגן בארבעה בנובמבר באותה השנה.
לצפיה ב-'המשך'
המשך
15/04/2018 | 19:29
28
שנות ה-2000 - הקיץ בא, רונית הולכת
 
הקיץ של 2007 היה סוער בגזרת שירי הקיץ, עם "רוצה בנות" של חובבי ציון ו"Love Boy" של דנה אינטרנשיונל הפרובוקטיביים, אבל "הקיץ בא" של רונית ראסטה היה כנראה יותר מדי לעורכים בתחנות הרדיו השונות, שהעדיפו להימנע מלשדר אותו. השיר שהופק על ידי הצמד סאבו וקותי כלל שורות כמו: "היום אני מראה את הטוסיק בבריכה", "נו בוא לשירותים ניתן אחד מהיר", וקריצה ללהיט של חובבי ציון: "רוצה בנות אז תהיה זמין, מותק איתי אתה לא צריך יותר את יד ימין".
 
השדרן שמוליק טיאר דיווח בראיון ל-ynet על פידבקים שליליים לשיר בגלל מסריו הבוטים, ועל חשש מנרמול המסרים הללו באמצעות שידור השיר. "בהתחלה ניגנתי את השיר ונתתי לו במה. לאחר פרק זמן פתאום קלטתי שיש מספר ניואנסים שעלולים לדחוף אנשים למקומות מסוימים. חשבתי שאולי לא צריך לתת לזה גושפנקא, ושצריך לעדן את המסר", סיפר טיאר, וגם בקול הים האדום העדיפו למנן את ההשמעות שלו. לשיר יצאה גם גרסת רדיו "כשרה" ללא המילים הבעייתיות, אבל השיר די נשכח.
 
וגם: שנות ה-2000 הן שנות הדמדומים של משטרת העברית. גם מוקי וגם הראל מויאל - עם השירים "באמת ומקרוב" ו-"לא מכירים אותך" בהתאמה - נדרשו להקליט מחדש את שיריהם בעברית תקנית אם הם מעוניינים בשידורם, וכך היה.
העשור הנוכחי - היו שלום ותודה על התותים
 
במילניום החדש אין כל כך טעם לצנזר שירים: שירים פוליטיים ממילא לא ממש עוברים את מנגנוני הסינון של תחנות הרדיו, ורוב האמנים נמנעים ממילא משירים מעוררי מחלוקת. אבל ישנם מקומות על הסקאלה שעוד זקוקים לשומרי סף, כמו תחנות הרדיו החרדיות, שנזהרות למדי ונמנעות מלשדר שירים הנתפסים כבעייתיים משלל סיבות. מקרה אחד, מפתיע למדי, הוא של הזמר הפופולרי חנן בן ארי - מוזיקאי אהוד בקרב מגזרים רבים, ששירו "החיים שלנו תותים" זכה כזכור כשיר השנה של וואלה! תרבות ושל גלגלצ לפני כשנתיים.
 
אך בעוד שירים אחרים של בן ארי זכו לפרגון בתחנות החרדיות, "החיים שלנו תותים" צרם לעורכי "קול חי" ו"קול ברמה". על פי דיווח אתר "כיכר השבת", משום שהשיר אזכר שמות ומושגים שאינם מוכרים או מותאמים לציבור החרדי, נמנעו בתחנות האלו מלהשמיע אותו. כיצד נפתרה הבעיה? בן ארי ביצע באולפן "קול ברמה" גרסה כשרה, וכך במקום "(תודה) על הזכות לראות את מסי" הושמעה השורה "(תודה) על תוספות ועל רש"י", ובמקום "קשה לשיר כמו זוהר", שר בן ארי "קשה ללמוד זוהר", ובא לציון גואל.
 
וגם: "עניין של הרגל", אבל את הסיפור הזה אתם כבר מכירים בעל פה.
 
לצפיה ב-''
15/04/2018 | 23:21
1
לצפיה ב-'ספוטיפיי חושפת את נתוני ההשמעות בישראל'
ספוטיפיי חושפת את נתוני ההשמעות בישראל
15/04/2018 | 15:28
38
עבר חודש מאז הגיע לישראל שירות המוזיקה בסטרימינג ספוטיפיי, וכעת חושפת החברה מהם השירים והאמנים הישראלים הפופולריים ביותר בהשמעות.

אין זו הפתעה גדולה שהשיר הישראלי המושמע ביותר הוא "Toy", נציג ישראל לאירוויזיון של נטע ברזילי. במקום השני - "שני משוגעים" של עומר אדם, אחריו במקום השלישי נדב גדג' עם "אולי נדבר", במקום הרביעי "תל-אביב בלילה" של עדן בן זקן, ובמקום החמישי איתי לוי עם "שתישרף אהבה".

על-פי הודעת החברה, בחודש שחלף מהשקת השירות בישראל הישראלים בילו כ-2.3 מיליון שעות של הזרמת מוזיקה לסמארטפון ולמחשב דרכו. תל-אביב דורגה במקום הראשון עם כמעט 39% מכלל המשתמשים, אחריה רמת-גן, חולון, ראשון-לציון, ירושלים, חיפה, הרצליה, נתניה, רחובות וכפר-סבא. 57% מהמשתמשים הם בגילאים 13 עד 34.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100...
לצפיה ב-'שירים לועזיים ביום הזיכרון'
שירים לועזיים ביום הזיכרון
12/04/2018 | 20:43
8
110
לפני מספר שנים , רדיו תל אביב שם שירים בלועזית בימי הזיכרון, קמה זעקה של אדרחים..
מאז החליפו בעלים ברדיו תל אביב והדבר הופסק ..הסיבה לא ברורה עקב החלפת בעלים או בגלל התלונות..
היום שמתי לב ש88fm של התאגיד השמיע שירים בלועזית שרשות השידור לא עשתה זאת..
מה דעתכם בנושא ? האם ניתן להשמיע שירים לועזיים בתחנות הרדיו ?
לצפיה ב-'גם כש88FM הייתה ברשות השידור היו משמיעים שירים באנגלית'
גם כש88FM הייתה ברשות השידור היו משמיעים שירים באנגלית
12/04/2018 | 23:24
68
ביום הזיכרון לשואה ולגבורה וביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל משמיעים שירים עבריים בלבד
זה ככה כבר שנים וגם היום בדקתי במדיה פורסט איזה שירים משמיעים בכאן 88 וגם יצא לי לראות שאכן יש שירים באנגלית אבל לצד הרבה עברית ושירים מוכרים בלבד באנגלית לעומת התחנה הקודמת
 
לגבי רדיו תל אביב מדובר בתחנה המחודשת שהושקה ב2009 עם שינוי למוזיקה מוכרת?
לצפיה ב-'בעיקרון המסורת הישראלית מחייבת שירים עבריים בלבד (שירי הארץ)'
בעיקרון המסורת הישראלית מחייבת שירים עבריים בלבד (שירי הארץ)
12/04/2018 | 23:52
1
55
כמובן שניתן להשמיע שירים לועזיים כל עוד הם שקטים ועצובים
 
 
לצפיה ב-'מסורת אינה דבר מחייב אלא סוג של הרגל'
מסורת אינה דבר מחייב אלא סוג של הרגל
17/04/2018 | 06:26
34
גם מסורות משתנות עם הזמן.
לצפיה ב-'לפי דעתי כן'
לפי דעתי כן
13/04/2018 | 19:11
61
לפי דעתי כן - ביום השואה. המלחמה הייתה בכל העולם. מחנות הריכוז היו באירופה לא בארץ. ניצולי השואה הם בעיקר מאירופה, אז אין לי בעיה עם שירים בצרפתית, איטלקית, וכו....
לצפיה ב-'ברור שכן'
ברור שכן
17/04/2018 | 06:22
35
מי שלא מרוצים מהשירים בתחנה מסויימת שיעברו לתחנה אחרת.
 
תיכף יבקשו שיתייעצו איתם לפני שידור כל שיר, די לטמטום. 
לצפיה ב-'מה שעוד יותר מפריע לדעתי'
מה שעוד יותר מפריע לדעתי
17/04/2018 | 18:58
2
33
רדיוס ורדיו לב המדינה ממשיכים בשלהם בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה לשדר פרסומות בשעה שש בערב בעוד שתחנות אחרות הפסיקו לשדר פרסומות לפני כן כבר בחמש וזה לא מכבד לדעתי
גם בשנה שעברה זה היה ככה כמובן ששעתיים לפני כניסת אירועי יום הזיכרון
 
לצפיה ב-'יש מספיק תחנות רדיו'
יש מספיק תחנות רדיו
18/04/2018 | 18:33
1
21
אם שידורי תחנה מסוימת לא מוצאים חן בעיניך אתה תמיד יכול לעבור תחנה. ממילא אך אחד לא יכול להאזין לכל תחנות הרדיו בו זמנית, לכן שישדרו מה שרוצים וכל אחד יבחר לאיזו תחנה להאזין, אין צורך באחידות.
לצפיה ב-'זה נכון יש מבחר גדול לבחירה'
זה נכון יש מבחר גדול לבחירה
20/04/2018 | 14:18
11
כל תחנה וסגנון השידור שלה ביום כזה
מה שגם נראה לי יש עלייה באיכות השידור בFM משום מה לעומת ימים רגילים שאיכות השידור נמוכה
לצפיה ב-'הסוף למכות החשמל הסטטי באולפני התאגיד? '
הסוף למכות החשמל הסטטי באולפני התאגיד?
12/04/2018 | 16:05
61
התאגיד מתכוון להתקשר עם חברה בעלות של 200 אלף שקלים בשנה עבור שטיחים ניידים אנטי סטטייים אשר יוחלפו אחת לשבועיים, זאת לצורך מניעת מכת חשמל סטטי בפתיחת דלתות האולפנים, העלולה להיווצר משטיחים מקיר לקיר הקיימים בכל אולפני הרדיו של התאגיד.

https://www.kan.org.il/download/files/%D7%97%D7%95...
לצפיה ב-'תאגיד השידור הישראלי?! תלוי איפה אתם מסתכלים'
תאגיד השידור הישראלי?! תלוי איפה אתם מסתכלים
11/04/2018 | 21:08
3
109
ערב יום השואה ובדפי הפייסבוק השונים, בפלטפורמות החברתיות, של התאגיד זאת תמונת המצב. כפי שוודאי תבחינו בדף הפייסבוק של כאן תרבות וכאן מורשת נעשה שינוי בתמונת הקאבר ובדפים האחרים הכל בשגרה. כתמול שלשום. ניתן היה להניח שלציון היום המיוחד והקדוש הזה תהיה אחידות כלשהיא בנראות של הדפים. אחידות בתחושת ה"ביחד". אבל כלום. כאילו אין ליום זה שום משמעות ושום ערך. שום כבוד. לא לנספים. לא לניצולים. לא לציבור.. תאגיד השידור (הלא בטוח) ישראלי.
לצפיה ב-'קשקוש. מעשים מדברים יותר טוב מכל אלמנט גרפי'
קשקוש. מעשים מדברים יותר טוב מכל אלמנט גרפי
12/04/2018 | 02:21
2
46
בעמוד של כאן שידרו לייב של זיכרון בסלון. עדיף על כל תמונה שהם היו יכולים לפרסם.
לצפיה ב-'התאגיד רואה בנוכחות ברשתות ובדיגיטל חשיבות גדולה'
התאגיד רואה בנוכחות ברשתות ובדיגיטל חשיבות גדולה
12/04/2018 | 09:33
41
התאגיד רואה בנוכחות ברשתות ובדיגיטל חשיבות גדולה. גם בנראות יש חשיבות. נראות מבחינתי שווה ערך לזהות. לכבוד. לסולידריות. לערכים. עובדה שבדפים של כאן תרבות וכאן מורשת כן הפנימו. רק אל תגיד "קשקוש" אם משהו לא בדעה שלך.
לצפיה ב-'התאגיד רואה בנוכחות ברשתות ובדיגיטל חשיבות גדולה'
התאגיד רואה בנוכחות ברשתות ובדיגיטל חשיבות גדולה
12/04/2018 | 09:34
25
התאגיד רואה בנוכחות ברשתות ובדיגיטל חשיבות גדולה. גם בנראות יש חשיבות. נראות מבחינתי שווה ערך לזהות. לכבוד. לסולידריות. לערכים. עובדה שבדפים של כאן תרבות וכאן מורשת כן הפנימו. רק אל תגיד "קשקוש" אם משהו לא בדעה שלך.
לצפיה ב-'דוחות "כאן": הוצאות השכר נמוכות ביחס לרשות השידור'
דוחות "כאן": הוצאות השכר נמוכות ביחס לרשות השידור
10/04/2018 | 23:13
1
50
תאגיד השידור הציבורי "כאן" פרסם לאחרונה את דוחותיו הכספיים לשנת 2017, תקופה שכוללת לראשונה גם שבעה וחצי חודשים שבהם הוא היה פעיל והחל בשידוריו. הכנסות התאגיד בתקופה זו עמדו על 620 מיליון שקל, כ-590 מיליון מהם הגיעו מהמדינה (ראו פירוט בהמשך). הוצאותיו עמדו על כ-435 מיליון שקל, ועיקרם הופנה לשכר ולרכישת תוכן. מהדוחות עולים גם פרטים נוספים על הנזק שהסבה לתאגיד התקלה בפרסום ברדיו בחודשיים הראשונים לפעילותו, פרטים על שכר הבכירים בו, ועלויות הנדל"ן הנוכחי והעתידי. ראוי לציין כי עצם פרסום הדוחות על ידי התאגיד, בצורה פומבית, מהווה שיפור מבורך לעומת המצב ששרר בימי רשות השידור.
ההכנסות תקציב ההקמה עדיין לא נוצל במלואו

התאגיד אמור לקבל מדי שנה מהמדינה כ-650 מיליון שקל דרך משרד התחבורה. מדובר ב"כסף צבוע" שמגיע דרך תשלום אגרת הרדיו ברכב שאותה משלמים בעלי כלי הרכב בטסט השנתי. ב-2017, שלא הייתה שנה פעילות מלאה, הועברו לתאגיד על פי החוק 546 מיליון שקל לתקציבו השוטף, ועוד 45 מיליון שקל שניתנו לו כחלק מתקציב ההקמה, כך שסך ההכנסות מהמדינה עמדו על כ-590 מיליון שקל. עוד כ-30 מיליון שקל הגיעו מרווח מפרסום (ראו פירוט בהמשך).

תקציב ייעודי נוסף שאמור להיות מועבר לתאגיד על ידי משרד האוצר נוגע לפרויקט הדיגיטציה של ארכיון רשות השידור, שעל העיכובים והתלאות בו דווח בעבר ב"גלובס". מדובר ב-700 אלף פריטים בעלי חשיבות היסטורית, שלא נשמרו ולא טופלו בצורה נכונה לאורך השנים. "בשלב זה הערכות התאגיד לעלות הפרויקט נאמדות בסך כולל של כ-192 מיליון שקל", נכתב בדוח. רק עלות הנדל"ן שנשכר לצורך הפרויקט - "בית היצרנים" בירושלים - מוערכת בדוח בעלות של 20 מיליון שקל.

תקציב הפרילנסרים זינק - אך יקוצץ

ההוצאה המרכזית של התאגיד אמורה להיות הוצאה על תוכן. על פי החוק, שמוזכר בדוחות, על התאגיד להשקיע בכל שנה לפחות 200 מיליון שקל בתוכן שישודר בערוץ המרכזי, ובתקציב 2018 שפורסם ב"גלובס" ההוצאה המיועדת לתוכן אף עומדת על 315 מיליון שקל, לאחר שבתאגיד הגדילו את תקציב התוכן על חשבון תקציב ההקמה. בשנת 2017, שבמהלכה פעל התאגיד רק מעט יותר מחצי שנה הוצאו 108 מיליון שקל על רכישת הפקות בארץ ועוד כ-2.5 מיליון שקל לרכישת הפקות בחו"ל.

150 מיליון שקל הוקדשו לשכר, כלומר כ-35% מסך ההוצאות, נתון שבאופן טבעי נמוך משמעותית משיעור הוצאות השכר בימי רשות השידור. בתקציב 2018, התקציב הראשון שיכלול שנה של פעילות מלאה, התכנון הוא שהוצאות השכר יעמדו על 220 מיליון שקל, שיהוו כ-30% מההוצאות.

יחד עם זאת, זה המקום לשים לב לסעיף סל שמוגדר בדוחות - "הוצאות הפעלה אחרות" - שמסתכם בסכום גדול של 163 מיליון שקל. סעיף זה כולל, בין היתר, "תשלום לפרילנסרים ולייעוץ מקצועי" שהסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, בשנה שבה כאמור התאגיד לא שידר באופן מלא. בתגובה לכתבה קודמת ב"גלובס", בה הוזכר נושא הגידול בהעסקת פרלינסרים בתאגיד, נמסר מהארגון כי "בתקציב 2018 יבוצע צמצום של כ-50% בתקציב הפרילנסרים וב-2019 יתבצע קיצוץ נוסף", כך שיהיה מעניין לעקוב אחרי הסעיף הזה בשנה הבאה.

הוצאה משמעותית נוספת שעולה מהדוחות נוגעת להתקשרות של התאגיד עם חברת בזק לה הוא משלם סכום גבוה של 57 מיליון שקל מדי שנה עבור "שירותי שידור". מדובר בשירותים הנוגעים להפצת שידורי הרדיו ותחזוקת המשדרים. בעבר פורסם ב"גלובס" כי מדובר בהסכמים ישנים מתקופת רשות השידור וכי בתאגיד מתכוונים לצאת למכרז חדש שבו עשויות להתמודד חברות תקשורת המתחרות בבזק. בדוח מצוין כי ההסכם עם בזק יסתיים בסוף 2019.
נדל"ן (1) - חריגה משמעותית מהאומדן המקורי

על פי החוק, עיקר שידורי התאגיד היו אמורים להיעשות מירושלים עד יוני 2018, כששנה לפני כן, החל מיולי 2017, "מקום מושבם של לפחות מחיצת מעובדי התאגיד יהיה בירושלים".

בפועל הוראת החוק הזאת לא מקוימת, בין היתר על בסיס הבנה שהוזכרה במהלך דיוני "ועדת ביטן" בכנסת, שבה הועבר ברגע האחרון חוק לדחיית תחילת שידורי התאגיד ל-15 במאי, ולפיצולו לשני גופים נפרדים.

בדוחות מוזכר כי המדינה רשאית לקנוס את התאגיד על האיחור במעבר לירושלים - כאן מדובר בסעיף אחר שהוכנס לחוק בשלב מוקדם יותר, גם כן בתמיכת ח"כ דוד ביטן - בסכום של 2 מיליון שקל לכל חודש עיכוב, אך "לא ידוע על כוונה של שר האוצר להפעיל את סמכותו הקבועה בחוק".

על פי לוח הזמנים הנוכחי עליו הודיע בפברואר מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, המעבר יחל ביולי השנה ויסתיים עד סוף 2018. בדוח נכתב כי הבניין אמור להימסר לתאגיד עד מאי 2018.

כידוע, בתאגיד רכשו מספר קומות בבניין שמוקם ברחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בעיר, מהלך שעל פי פרסומי התאגיד עלותו הסתכמה בכ-120 מיליון שקל. בדוחות מפורט כי התשלום עבור הקומות עמד בתחילה על 86 מיליון שקל, כשבסוף 2017, נחתמה תוספת להסכם, שכללה "רכישת שטחים והסדרת מחלוקות שנתגלעו בין הצדדים", שעלותה מסתכמת בעוד 19 מיליון שקל. "במסגרת ההסדר נרכשו שטחים בגג הבניין וכן שטח נוסף בהיקף של כ-800 מ"ר", נכתב בדוח. כלומר, סך עלות רכישת הבניין עומדת על 105 מיליון שקל לפני מע"מ, נתון שתואם פחות או יותר את העלויות שפורסמו.
נדל"ן (2) - אולפנים במודיעין, ירושלים ותל אביב

בינתיים שוכר התאגיד את הנדל"ן שלו מחברות שונות, כשההוצאה העיקרית נוגעת לאולפניו במודיעין אותם הוא שוכר מחברה בשם טלאליאנס מדיה גרופ - בעלת ערוץ 9. התאגיד משלם עבור שכירת האולפנים 650 אלף שקל בחודש (לא כולל מע"מ), כשהחוזה עם החברה מסתיים בסוף ספטמבר 2018. התאגיד גם התחייב להשיב את הנכס למצבו הקודם עם העזיבה, כשעלות העבודות הנגזרות מכך מוערכת ב-1.5 מיליון שקל.

בתל אביב שוכר התאגיד שלוש קומות בבניין ברחוב קרמניצקי, וגם שטח קטן יותר שמוגדר "קומת הגג". עבור קומות 3 ו-4 בבניין הוא משלם 126 אלף שקל בחודש, ועבור הקומה השנייה הוא משלם עוד 35 אלף שקל בחודש (כל הסכומים אינם כוללים מע"מ), כך שסך הוצאות השכירות בתל אביב עומדות על כ-165 אלף שקל בחודש (כולל קומת הגג). התאגיד גם שוכר משרדים בירושלים בהר חוצבים, משם משודרות מהדורות החדשות ברדיו בעלות של 28 אלף שקל בחודש. סיכום הנתונים הללו מעלה כי סך הוצאות השכירות של התאגיד עומדות על 850 אלף שקל בחודש, או למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה. לטובת הנדל"ן המושכר הועמדו גם ערבויות בהיקף כולל של כ-4 מיליון שקל.
תקלת הפרסום - היקף הפיצוי ששילם התאגיד לא נחשף

במשך כחודשיים לאחר עלייתו לאוויר לא שודרו ברדיו פרסומות, כתוצאה מתקלה במערכת הפרסום. מדוחות התאגיד עולה כי ההכנסות הכוללות מפרסום ברדיו בשבעה וחצי החודשים שבהם הוא פעל עמדו על כ-39.5 מיליון שקל (ברוטו). אם מחלקים את הנתון הזה בתקופה שבה כן שודרו פרסומות ברדיו ב-2017, חמישה וחצי חודשים, מתקבל כי ההכנסה החודשית של התאגיד ממכירת פרסומות ברדיו עומדת על כ-7.2 מיליון שקל, ולכן הנזק שנגרם מחודשיים של אי שידור פרסומות שקול להפסד של כ-14.5 מיליון שקל ברוטו. נתון שאינו רחוק מהערכות המוכרות עד כה שדיברו על נזק של כ-12 מיליון שקל (נטו).

יחד עם זאת, הנזק שנגרם מהתקלה במערכת אינו מסתכם רק בהפסדים הישירים. בתאגיד התקשרו, בהתאם להוראות החוק, עם חברה בשם טרגט ספיריט והיא זאת שמשווקת את זמן הפרסום ברדיו למפרסמים. כתוצאה מהתקלה נפגעה גם טרגט, ומהדוחות עולה כי היא הגישה תביעה נגד התאגיד בשל אובדן הכנסות ופגיעה במוניטין.

התביעה בוטלה לאחר שהצדדים הגיעו להסכם שמפורט בדוחות, אך ללא העלויות הנגזרות ממנו. על פי הדוחות, עלות שירותי הפרסום, כלומר הסכום שהועבר לחברת טרגט עבור שירותיה, עמד ב-2017 על 5.9 מיליון שקל. סכום זה כולל גם את התשלום שמגיע לה בהתאם לתנאי המכרז בו זכתה, אך גם את העלויות שנגזרות מהסכם הפיצוי שנחתם בינה לבין התאגיד.

לפי ההסכם, התאגיד שילם לטרגט פיצוי עבור התקופה שבה מערכת שיבוץ הפרסומות לא פעלה, בהיקף שאינו מפורט, הגדיל את "שיעור העמלה הראשון" שנקבע בהסכם המקורי, כשגם כאן לא מפורט מהו היקף העמלה החדש שניתן לחברה. התאגיד גם השתתף ברכישת "מערכת עזר" במקום מערכת השיבוץ המקורית שכשלה, והאריך בחודשיים את תקופת ההתקשרות מול טרגט - שעומדת לפי ההסכם המקורי על שנתיים - על חשבון אותם חודשיים שבהם לא ניתן היה לשדר פרסומות. בתאגיד טוענים כי אינם יכולים לחשוף את הסכומים שנגזרים מההסכם בשל סודיות מסחרית, וכי רובו המוחלט של הסעיף - שהיקפו כאמור 6 מיליון שקל - נגזר מהתשלום שממילא מגיע לטרגט, ולא מהפיצוי שניתן לה.

בתגובה רשמית לעניין זה נמסר: "כגוף חדש שעלה לאוויר בשלוש פלטפורמות שידור נערכנו, גם בהיבט התקציבי, לאפשרות של תקלות ושנת 2017 אף הסתיימה עם עודף תקציבי שהועבר לתוכן. התקלה במערכת הפרסום ברדיו נפתרה והתהליך כולו נבדק במועצת כאן שמפקחת על יישום המסקנות במלואן".

ההכנסות מפרסום בטלוויזיה בתקופת השידורים של 2017 היו כמובן צנועות בהרבה, בהתאם לחוק שמאפשר לתאגיד למכור רק "תשדירי שירות" וחסויות, ואלה עמדו על 6.2 מיליון שקל, כך שסך ההכנסות מפרסום עמדו על 45.7 מיליון שקל (ברוטו). סך העמלות ששולמו למשרדי הפרסום עמדו על 8.8 מיליון שקל, כלומר כ-20% מההכנסות (אין חלוקה של עמלות לפי רדיו ו
לצפיה ב-'המשך'
המשך
10/04/2018 | 23:14
24
שכר הבכירים - ההפרש שקיבל המנכ"ל אלדד קובלנץ
 
סך הוצאות ההנהלה והכלליות עמדו במהלך תקופת הדוח על 17.2 מיליון שקל, מתוכם ההוצאה הבולטת היא על שכר המנכ"ל, חברי ההנהלה ואנשי המטה שהסתכמה ב-4.6 מיליון שקל. ההוצאה השנייה בגובהה בסעיף זה היא על "אירוח, רווחה והדרכה", שם נרשם זינוק מ-141 אלף שקל ב-2016 ללמעלה מ-2.5 מיליון שקל ב-2017.
 
שכרו של המנכ"ל, אלדד קובלנץ, עומד על פי נתון שפורסם בעבר על 41.1 אלף שקל בחודש (ברוטו), והוא מקבל שכר מהתאגיד מאז ספטמבר 2017, אז הפסיק לשמש במקביל גם כמנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. במהלך התקופה שבה כיהן במקביל בשני התפקידים, קובלנץ קיבל שכר רק מהטלוויזיה החינוכית, וזה עמד על 37.3 אלף שקל. לאחר המעבר לתאגיד, סוכם באישור האוצר כי קובלנץ יקבל רטרואקטיבית את ההפרש בין שכרו בחינוכית לבין השכר שמגיע למנכ"ל התאגיד, עבור כל 29 החודשים שבהם שימש בשני התפקידים. כלומר, במהלך תקופת הדוח שולם לו סכום נוסף בהיקף של כ-110 אלף שקל ברוטו. לאור זאת, עבור תשלום ההפרשים הללו בתוספת ארבעה חודשי שכר, עמדה עלות שכרו של קובלנץ בתקופת הדוח על 348 אלף שקל.
 
כפי שנחשף ב"גלובס", שכרו של יו"ר המועצה, גיל עומר, עומד על 25 אלף שקל ברוטו עבור 40% משרה, ועל פי סיכום עם האוצר השכר הזה יינתן לו על התקופה שבין מאי 2016 לבין מאי 2018. בדוח מצוין כי הליך התקנת התקנות בעניין עדיין לא הושלם, ולכן אושר לעומר לקבל מקדמות על חשבון השכר שאותו הוא אמור לקבל. בתקופה הרלוונטית, שכוללת 20 חודשים ממאי 2016 ועד דצמבר 2017, שילם התאגיד לעומר 585 אלף שקל, שמהווים את שכרו ברוטו בתוספת מע"מ.
 
יתר חברי המועצה מקבלים 904 שקל לישיבת מועצה בתוספת מע"מ, והעלות הכוללת של שכרם - מדובר בעשרת חברי המועצה הנותרים מלבד עומר - עמדה ב-2017 על 682 אלף שקל.
 
לצפיה ב-'זה סופי: תכניתו של גבי גזית לא תחזור ל-103FM'
זה סופי: תכניתו של גבי גזית לא תחזור ל-103FM
10/04/2018 | 12:46
46
לאחר חופשה שנמשכה במשך מספר חודשים, אליה יצא במקביל לפרשת ההטרדות המיניות לכאורה, לוואלה ברנז'ה נודע כי התכנית של גבי גזית לא תשוב לרדיו 103 - וכעת זה סופי. לאחר שאראל סג"ל כבר תפס באופן קבוע את השעה השנייה, 11:00, ואת השעה הראשונה תפסו בחודשים האחרונים איילה חסון וענת דוידוב, לוואלה ברנז'ה נודע כי בקרוב צפויים להודיע בתחנה על שינויים נוספים בלוח השידורים. זאת בעקבות ההחלטה שהתגבשה בימים האחרונים - לבטל באופן רשמי את תכניתו של גזית.

בתחנה ניסו לשדר במשך תקופה ארוכה "עסקים כרגיל", מאז יציאתו של גזית לחופשה בנובמבר האחרון, ואף טענו כי השדרן צפוי לשוב ולשדר בתום החופשה אליה יצא "כמתוכנן" וללא קשר לפרשה - לפי התחנה. ואולם, בימים האחרונים הוחלט כי התכנית תרד מהאוויר באופן סופי, ואף הודיעו על כך באופן רשמי לצוות התכנית.

יש לציין כי קצת לפני שגזית הודיע על הקדמת החופשה שלו, צלקובניק ערך בדיקה מעמיקה עם השדרן בעקבות הדברים שפורסמו. מנכ"ל 103FM, אור צלקבוניק, אמר בזמנו לוואלה ברנז'ה כי "בהמשך לבירור נרחב שנערך אצלי בעניין עם גבי גזית, הודיע לי השדרן כי הוא מבקש לצאת לחופשה. קיבלתי את בקשתו. 103FM מגנה בכל לשון הטרדות ותקיפות מיניות ורואה במאבק בתופעה חשיבות עליונה".

בנובמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בעקבות פרשת גזית - ברדיו 103 מרעננים את הנהלים בנושא הטרדות מיניות בתחנה. צלקובניק שלח מכתב לעובדים ובו הדגיש כי "הנהלת החברה רואה חשיבות עליונה בקיום סביבת עבודה הוגנת, בטוחה, בריאה וחפה מכל התנהגות פוגענית, והטרדות מיניות בכללה".

בתוך כך, עוד הוחלט בימים האחרונים בתחנה כי מי שמונו למחליפים "זמניים" של נתן זהבי - שהודיע גם הוא על לקיחת פסק זמן מהתחנה כדי להתמסר לתביעה שהוא מנהל נגד עיתונאית גל"צ הדס שטייף, שחשפה את פרשיית ההטרדות המיניות שלו, לכאורה - ישמשו כמחליפים קבועים: גיא פלג, עליו פורסם בוואלה ברנז'ה, יגיש את התכנית באופן קבוע במשך יומיים בשבוע. בנוסף אליו, אלדד יניב יגיש את התכנית גם במשך יומיים בשבוע, וביום חמישי יגיש אותה יורם שפטל.

מ-103 נמסר: "איננו נוהגים להגיב באשר להתקשרויות עם שדרני התחנה בכלי התקשורת".

https://b.walla.co.il/item/3149168
לצפיה ב-'אביה מלכה חוזרת לגלגלצ'
אביה מלכה חוזרת לגלגלצ
10/04/2018 | 12:19
48
אביה מלכה תחזור לתחנה ותגיש תוכנית ערב יומית במקום לבנת בן-חמו. בן חמו תגיש רצועה אחרת בתחנה וגם מלכה תישאר בתפקידה ב״צינור״ של ערוץ עשר

ערן סויסה
לצפיה ב-'מנהלת קול המוסיקה ביקשה להתפטר'
מנהלת קול המוסיקה ביקשה להתפטר
09/04/2018 | 22:18
48
יעל צ"רני, מנהלת כאן קול המוזיקה מסיימת את תפקידה בתאגיד השידור הציבורי כאן - כך נודע לאייס. אתמול (יום א") נפגשה צ"רני עם סמנכ"ל הרדיו לי-אור אברבך והודיעה לו תוך כדי הפגישה על רצונה לעזוב. גורמים אומרים כי בפועל טרם העבירה מכתב התפטרות.


צ"רני נבחרה המכרז שהתקיים ב-2016, וגויסה לתאגיד, שם הייתה ממקימי התחנה שעוסקת במוזיקה קלאסית, ג"ז ומוזיקת עולם. היא גם ערכה והגישה 2 תכניות שבועיות בתחנה בשם "ממתקים" ו"דואט אומנויות".
לצ"רני ניסיון רב במוזיקה קלאסית: היא למדה באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים, המשיכה לתואר שני במכון פיבודי בבולטימור בארה"ב, הייתה עוזרת של המנצח קלאודיו אבאדו, ועבדה כמנצחת משנה וסופרן בתזמורות בישראל ובעולם. מאידך, ניסיון בניהול בגוף תקשורת וניסיון רדיופוני לא היה לה, למעט נגיעה קלה ברדיו כשהעבירה סדרת הרצאות על מוזיקה במסגרת האוניברסיטה המשודרת של גל"צ.

מקורב לצ"רני טוען כי הנהלת התאגיד הקשתה עליה את עבודתה, בין היתר בפגיעה בעצמאות הניהולית שלה. אותו מקורב אומר כי צ"רני שלמה עם החלטתה - ושמחה להמשיך בחייה המקצועיים. בקרב עובדים בתאגיד יש חילוקי דעות לגבי העבודה מול צ"רני: לצד ביקורת מרומזת על סוגיית יחסי אנוש, גורמים אחרים דווקא מציגים גב שקיבלו ממנה בעבודה השוטפת שלהם, ותמיכה מצידה.

מתאגיד השידור הציבורי כאן לא התקבלה תגובה.

עדכון: 15:33: לאחר פרסום הכתבה, העבירה צ"רני תגובה בה מסרה: "אני שמחה ונלהבת להמשיך הלאה בחיי המקצועיים לעבר היעד הבא. כאן קול המוזיקה תחנה שהוקמה בזיעה ובמסירות אין קץ עבור חייה הציבוריים של המוזיקה הקלאסית בישראל. אני גאה בהשגייה ובעובדיה".

http://www.ice.co.il/media/news/article/740197
לצפיה ב-'הושג הסכם פשרה בין הפדרציה לתקליטים לבין רדיו א-שמס'
הושג הסכם פשרה בין הפדרציה לתקליטים לבין רדיו א-שמס
09/04/2018 | 12:49
35
אחרי שדיווחתי לראשונה על התביעה בסך חצי מיליון שקלים והדרישה של הפדרציה לתקליטים לאסור על רדיו א-שמס לשדר מוסיקה, לאחרונה נחתם הסכם פשרה בין הצדדים ותיק התביעה ירד מהפרק.
לצפיה ב-'אמיר אשר חוזר לקריין עם קמפיין שיווקי הומוריסטי חדש'
אמיר אשר חוזר לקריין עם קמפיין שיווקי הומוריסטי חדש
09/04/2018 | 11:09
34

קמפיין ברנז"ה חדש המיועד לאנשי תעשיית הפרסום והשיווק עלה לאוויר היום (יום א") תחת השם VoiceOverStock. הקמפיין הוא למעשה פרומו לחזרתו לשוק של הקריין אמיר אשר שחיפש דרך יצירתית להודיע לשוק על שובו לתחום ולשם כך גייס את שירותי הקריאייטיב של הפרסומאי טל שוויגר.

https://www.voiceoverstock.com/

כל מי שהתרגז אי פעם מתשדיר רדיו/טלוויזיה מציק מכיר את הקלישאות שחוזרות על עצמן בכל הסקטורים - תבניות שחוקות שאם יחליפו בהן רק מילה אחת, לפי זהות המפרסם - הקריינות תוכל להתאים לכל נושא. לשם כך הרימו אשר ושוויגר מיניסייט שבו הקליטו את מיטב הטקסטים השחוקים כשהנימה ההומוריסטית מרחפת מעל, עם אופציה להורדה.


כך למשל תוכלו למצוא באתר את שורות הקופי הקבועות מעולם הרכב, על המכונית "הבטוחה בקטגוריה" או "החזק בשטח". או "הטריפל המשתלם" בתחום התקשורת והנגזות המצחיקות שלו לפי אשר ושוויגר: "הקוואדרופול המשתלם" ו"הספטופל המשתלם". בתחום המזון תוכלו למצוא את כל הוויריאציות על "רק 10/20/30/40 קלוריות למנה...". כל קטגוריה מסתיימת בשורת הקופי הנצחית: "תשכחו מכל מה שידעתם על..."

http://www.ice.co.il/advertising-marketing/news/ar...
לצפיה ב-'103FM: אלדד יניב ישדר ברצועה של זהבי בשלישי ורביעי'
103FM: אלדד יניב ישדר ברצועה של זהבי בשלישי ורביעי
01/04/2018 | 16:14
50

הסדין האדום של הימין - מגיע לרדיו: איש מחאת פתח תקווה אלדד יניב יגיש השבוע במשבצת השידור של נתן זהבי ברדיו 103FM- כך נודע לאייס. יניב מיועד לשדר בימים שלישי ורביעי, כשהיום (יום א") ומחר עדיין משדר ברצועה כתב המשפט של חדשות 2, גיא פלג.
כזכור, לפני כשבועיים הודיע זהבי על פרישה מתכניתו לאחר שנים רבות, וזאת "בניגוד לרצונם של בעלי ומנהלי הרדיו". לדבריו "החופשה אינה מוגבלת בזמן. אחרי 21 שנות שידור אני עייף וזקוק לפסק זמן". הפרישה מגיעה חודשים מספר לאחר שכתבת הפלילים של גל"צ, הדס שטייף פרסמה כי 3 נשים העידו נגדו על שתק אותן מינית. זהבי הכחיש את הדברים והגיש נגדה תביעה. לדברי זהבי, הפרישה כעת אינה קשורה לשטייף, אולם הוא רמז כי אינו שבע רצון מגיוסו של אראל סג"ל לתחנה, שהוא מעין סדין אדום בעיני גורמים בשמאל.
בעקבות פרישתו, מנכ"ל התחנה אור צלקובניק החליט כי כי בכל כמה ימים יגיש את הרצועה אדם אחר, כאשר האופי שלה יישמר - שיחות עם מאזינים, שעשויות גם להגיע לטונים גבוהים. הראשון היה פלג, וכעת יניב. בימי חמישי ימשיך להגיש את התכנית ינון מגל.
צלקובניק אישר את הפרטים לאייס.

http://www.ice.co.il/media/news/article/739850
לצפיה ב-'בעקבות הפוסט: מפקד גל"צ קיים שיחת הבהרה עם קובי מידן'
בעקבות הפוסט: מפקד גל"צ קיים שיחת הבהרה עם קובי מידן
01/04/2018 | 14:25
34
לאחר שהותקף אתמול (שבת) ברשתות החברתיות בעקבות הפוסט שפרסם בעקבות האירועים ברצועת עזה, העיתונאי והמגיש קובי מידן זומן הבוקר לשיחת הבהרה עם מפקד גל"צ שמעון אלקבץ - כך נודע לוואלה ברנז'ה. מפקד גל"צ קיים שיחת הבהרה עם מידן בעניין התבטאותו בדף הפייסבוק שלו מאתמול, שכללה פוסט ובו טען כי "היום אני מתבייש להיות ישראלי". זאת בצל העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים פלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה.

יש לציין כי מידן אינו מוגדר כאיש גל"צ או כאזרח עובד צה"ל, בניגוד למשל לרזי ברקאי. הוא עורך ומגיש פינה אחת בתחנה הצבאית בשם "כה אמרו חכמינו" ומעניק שירותים לתחנה כפרינלסר. בשיחה עם אלקבץ, מידן הדגיש בפניו כי כתב את הדברים בדף הפייסבוק הפרטי שלו ולא אמר מילה רעה נגד החיילים. עוד אמר כי כתב את הדברים שהתייחסו להתנהלות ברצועה כפי שהייתה ביום שישי - וכי הוא ער לכך שהדברים נראים שונים הבוקר. בכל מקרה, בכוונת אלקבץ להמשיך ולבחון את הדברים ואת העניין.

בכל הנוגע לתאגיד השידור, שם מגיש מידן תכנית תרבות חדשה - שהחליפה את "מועדון תרבות" לאחרונה - ככל הנראה גם אם ראשי התאגיד היו מעוניינים לזמן את מידן לשיחת הבהרה בנושא הם לא היו יכולים. זאת מכיוון שמידן לא מוגדר כעיתונאי בתאגיד והוא גם לא עובד תאגיד, אלא מגיש תכנית תרבות דרך הפקה חיצונית.

שרת התרבות מירי רגב התייחסה גם היא לסערה ואמרה לוואלה ברנז'ה: "קובי מידן, מי שצריך להתבייש זה אלו שבמסווה של מחאה אזרחית מקיימים מלחמת חורמה נגדנו, רוצחים את אחינו ואחיותינו, ויורים טילים על ערינו. הם לא מתביישים בכלל. הם רוצחים מחייכים ומחלקים סוכריות. אנחנו צריכים להיות גאים בבנינו ובבנותינו ששומרים על החיים שלנו. אם היית צריך להתבייש היום, זה על כך שאינך מבין את הדבר הפשוט הזה. באמת בושה".

זמן קצר לאחר שהעלה את הפוסט אתמול, מידן ספג ביקורת רבה ברשתות החברתיות. אחד הגולשים כתב: "ואנחנו מתביישים שאתה ישראלי או יהודי, ונשמח מאוד שתהיה עזתי. עוד שמאלני מטורלל שלא משנה מה יהיה או מה יקרה הוא תמיד אבל תמיד יהיה לטובת האויב ולא העם שלו". גולש אחר אף קרא להחרים את מידן וכתב: "כה אמרו חכמינו - דברי הגות יהודית לאורך הדורות... אני קורא לכל עם ישראל להחרים אותך ברדיו ובכל מקום שתופיע". הבוקר הגיב לדבריו של מידן שר החינוך נפתלי בנט, כשצייץ: "גאה להיות ישראלי".

טרם התקבלה תגובה מגל"צ. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של מידן

https://b.walla.co.il/item/3147002

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ