לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
*** אין לפרסם הודעות קונים/מוכרים או הודעות מסחריות ללא אישור המנהלים ***
המקום הנכון
לכל מה שקשור באופני כביש. טיולים, מירוצים, אימונים וסתם חוויות.
הודעות שאינן בנושא הפורום - ימחקו ללא התרעה.
לאתרים נוספים שכדאי לבקר בהם - לחצו על הלינק
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'כניסה לתחום וחיפוש אופניים ושותפים '
כניסה לתחום וחיפוש אופניים ושותפים
28/09/2016 | 11:39
11
102
שלום,
שמי דיאנה, בת 38 מכרמיאל. מחפשת אופני כביש לתרומה או במחיר סמלי (במידה 48-52) ושותפים לרכיבות מתחילים באזור כרמיאל.
 
עד לא מזמן הייתי בטטה הפטורה מפעילות גופנית עקב מצב בריאותי. לפני כמה שנים אזרתי אומץ והתחלתי לרקוד ולעשות הליכות בעיר. לא היה קל, בגלל בעיות שיווי משקל וכו'. בשלב מסויים הרגשתי צורך להחליף את ההליכה לאופניים ולהתגבר על המגבלה הבריאותית. קניתי אופני הרים פשוטים ובנוסף לעיר התחלתי גם לרכב בשטח קל. מהר מאוד גיליתי שנתקעתי ברמה נמוכה ולא משתפרת. לכן עזבתי את הרעיון לרכב בקבוצה והמשכתי לבד בקצב שלי. היו הפסקות ופציעות, אבל בסה"כ אני רוכבת.
החלטתי שאני חייבת לנסות את תחום הכביש, בעיקר בגלל שדי פחדתי מהכבישים והמהירות ונפצעתי דווקה בשביל סלול ולא בשטח. בנוסף ב-2012 נרשמתי לסובב כנרת ונפצעתי לילה לפני. 4 שנים עברו ואני רוצה להגיע לאירוע הזה, ולא עם אופני שטח אלא עם אופניים יותר קלים ומהירים כדי להיות בטוחה שאסיים את המסלול המלא.
 אז אשמח לעידוד, לטיפים, לעזרה במציאת אופניים מתאימים ולשותף/ה לרכיבות ממש קלות באזור שלי.
לצפיה ב-'תודה.'
תודה.
29/09/2016 | 09:00
1
30
לחלקן אני כבר רשומה, שלחתי בקשות גם לאחרות, חוץ מסינגלספיד.
לצפיה ב-'דווקא סינגלספיד הכי מעניינת (ופעילה) '
דווקא סינגלספיד הכי מעניינת (ופעילה)
29/09/2016 | 17:04
7
לצפיה ב-'הביטי'
הביטי
28/09/2016 | 22:04
1
53
אופני כביש הוא ספורט מסוכן, וביתר שאת במדינת ישראל. ההבדל בין השטח לכביש הוא שבשטח אולי תיפלי יותר, אבל בכביש  1. הסכנה היא סכנת מוות (מנסיון) 2. הבטיחות שלך לא תלויה רק בך (מנסיון). 
לא הייתי קונה אופני כביש רק כדי לעשות סובב כינרת. מי שיכול לעשות את זה עם אופני כביש, יכול גם עם אופני שטח. זה אולי פחות כיף אבל אפשרי בהחלט.
קני לך אופני כביש אם את באמת רוצה להיכנס לתחום הזה ברצינות, אחרי ששקלת היטב את הסכנה הכרוכה בכך.
לצפיה ב-'אני לא קונה אופניים. בטח לא לסובב כנרת.'
אני לא קונה אופניים. בטח לא לסובב כנרת.
29/09/2016 | 09:06
45
אני רוצה לנסות ולראות אם אני יכולה בכלל ואם אני אתמיד, ואז להתחיל לחפש אופניים. אם זה יקרה עד 5.11 - נחמד, אם לא, אני אסע עם אופני השטח שלי או אבקש ממישהו להשאלה.
לצפיה ב-'לצערי האופניים שיש לי לתרום [מעלות לידך] מידה 54'
לצערי האופניים שיש לי לתרום [מעלות לידך] מידה 54
28/09/2016 | 23:37
3
57
וזה גדול מדי, וגדול מדי - לא מתאים נקודה.
טיפים - חפשי גלגלים עם שפיצים סטנדרטיים, ורצוי [לא חובה] 32 לגלגל. החלק הרגיש בהתאמה הוא הסטם - את האוכף קל לכוון כמובן.
וההמלצה הכי חמה - רן אופן מעלות, מנסיון רב שנים - יופי של שרות מקצועי ואמין.
 
לצפיה ב-'אופניים חדשים מהחנות כנראה לא על הפרק בגלל המצב הכלכלי.'
אופניים חדשים מהחנות כנראה לא על הפרק בגלל המצב הכלכלי.
29/09/2016 | 09:22
2
50
אני בינתיים מדפדפת בלוחות יד שניה כדי להכיר את השוק. אבל אולי בשביל לנסות גם 54 זה טוב?
לצפיה ב-'קשה לי לומר באופן חד משמעי, אני עצמי רוכב עכשיו על 51'
קשה לי לומר באופן חד משמעי, אני עצמי רוכב עכשיו על 51
29/09/2016 | 17:44
1
27
ורכבתי שנים על ה-54, המידות של השלדה עצמה פחות משנות, מה שחשוב הוא גובה האוכף מהפדלים ומרחק הכידון מהאוכף - אם השלדה במידה שניתן להתאים את שני אלו למידות שלך, זה פתיר, אחרת - לא.
לצפיה ב-'כמה סנטימטרים תמיד אפשר לכוון.'
כמה סנטימטרים תמיד אפשר לכוון.
30/09/2016 | 09:29
ואם זה ממש לא מתאים אז מרגישים מהרכיבה הראשונה. אשמח בכל זאת לנסות את ה-54, ומבטיחה להחזיר אם אמצא משהו יותר קטן
לצפיה ב-'ניסית להחליף צמיגים?'
ניסית להחליף צמיגים?
30/09/2016 | 04:47
1
17
צמיגים לרכיבת כביש מהירה (דקים יותר וחלקים ומדגם מתאים) יהפכו את האופניים שלך למהירות יותר.
התחלת כבר להתאמן לסובב כנרת? כי אם עוד לא התחלת להתאמן ואת לא בכושר, אז חודש אחד של אימונים זה לא מספיק, את עלולה להפצע. צריך להתחיל להתאמן כמה חודשים לפני.
לצפיה ב-'ומה? להחליף כל פעם בין צמיגי שטח (טיובלס) לכביש?'
ומה? להחליף כל פעם בין צמיגי שטח (טיובלס) לכביש?
30/09/2016 | 09:17
1
לצפיה ב-'הזמנת פנימית ומשאבה מהאינטרנט'
הזמנת פנימית ומשאבה מהאינטרנט
28/09/2016 | 16:02
3
72
הי , 
ברשותי אפני TREK FX 7.5 - city bike .
בעקבות רבוי פנצ'רים לאחרונה החלטתי להזמין מספר פנימיות מהאינטרנט.
האם יש פנימית מומלצת? מאיזה אתר מזמינים ?
בנוסף , איזה משאבה נישאת וקבועה אתם ממליצים לרכוש ? הלחץ של הצמיג הוא 115cc ואני רוצה שתהיה לי גם משאבה נישאת(עדיפות לקלה) למקרה שיש לי פנצ'ר בדרך .
תודה   
לצפיה ב-'פנימיות אני קונה בארץ , חו"ל לא מספיק משתלם לנושא פנימיות'
פנימיות אני קונה בארץ , חו"ל לא מספיק משתלם לנושא פנימיות
29/09/2016 | 07:07
110
לגבי משאבות , אני משתמש ב- TOPEAK משאבת שילדה שלהם, והסיבה שבחרתי במשאבת שילדה היא מהירות וקלות  הניפוח (דקה וארוכה) . רק תבדוק את אורך הtop tube באופניים שלך ולפי זה תתאים את אורך המשאבה מכיוון שהיא נתפשת עליו.
לצפיה ב-'ממליץ לך לפני שאתה רוכש פנימיות חדשות ולא שזה לא חשוב '
ממליץ לך לפני שאתה רוכש פנימיות חדשות ולא שזה לא חשוב
29/09/2016 | 08:19
53
שתיהינה לך רזרביות אתה מתאר ריבוי של תקרים בזמן האחרון .אני הייתי בודק גם את מצב הצמיגים יכול להיות שהם בכלל מקור הבעיה לריבוי התקרים .
שנה טובה ובטוחה לכל האי הפורום!!
עודד צור
לצפיה ב-'אם יש הרבה פנצ'רים בזמן קצר '
אם יש הרבה פנצ'רים בזמן קצר
29/09/2016 | 13:33
34
זה סימן שהגיע הזמן לבדוק את הצמיגים וכנראה גם להחליף אותם.
כלומר בד"כ הפנצ'ר הוא סימפטום של בעיית הצמיג.
לצפיה ב-' ושנה טובה לכל גולשי תפוז '
ושנה טובה לכל גולשי תפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
29/09/2016 | 11:31
2
שנה טובה ומתוקה לכולם!
שתהיה לנו שנה של התחלות חדשות, שינויים, בריאות ואושר.
 
כתיבה וחתימה טובה
צוות תפוז אנשים
לצפיה ב-'שנה טובה ובטוחה לכל רוכבי הכביש'
שנה טובה ובטוחה לכל רוכבי הכביש
28/09/2016 | 18:27
2
69
לצפיה ב-'א גיט יאר'
א גיט יאר
28/09/2016 | 23:42
1
51
מאנגלירו אחרי הנצחון
לצפיה ב-'שנה טובה ושנדווש (הרבה) בנחת'
שנה טובה ושנדווש (הרבה) בנחת
29/09/2016 | 15:51
15
לצפיה ב-'טור אנקו קטע אחרון כדאי לצפות עכשיו'
טור אנקו קטע אחרון כדאי לצפות עכשיו
25/09/2016 | 16:29
5
60
גשם, נפילת המוליך, התקפות. המרוץ הכי משעמם הפך סוף סוף למעניין
לצפיה ב-'ניצחון בקטע לבוסון-האגן, בכללי: טרפסטרה'
ניצחון בקטע לבוסון-האגן, בכללי: טרפסטרה
25/09/2016 | 17:50
2
62
היה קטע מרתק. עכשיו סאגאן התלונן בראיון שאף אחד לא רצה לעזור לו ברדיפה אחרי ארבעת הראשונים ושאנשים רוכבים בשביל "לא להפסיד" ולא בשביל לנצח. 
השדר של יורוספורט ביכה את גורלו של המוביל במרוץ עד היום, רוהאן דניס מ-BMC, שנפל כ-50 ק"מ לסיום ולקח זמן עד שמכונית הקבוצה שלו הגיעה עם אופניים חלופיים, אבל לדעתי, לדניס לא היה היום סיכוי גם אם הכל היה הולך לו בסדר. רוכב כמו סאגאן - שתפור על המרוץ שהיה היום, והיה מדורג גבוה בדרוג הכללי, לא הצליח לנצח בו וסיים בדרוג הכללי במקום השלישי בדרוג בפיגור של דקה. דניס לא היה מצליח לעשות גם את זה. מה שהרשים היה הרוכב הבלגי מ-IAM, אוליבר נייסן, שסיים שלישי בקטע היום, שני בדרוג הכללי ורכב בצורה מרשימה היום עם התקפות שפירקו את המרוץ. ניצח לא מזמן גם במרוץ החד-יומי היוקרתי בצרפת - ה-GP פלואה. עוד שם לעקוב אחריו במרוצים הקלאסיים בשנה הבאה.
לצפיה ב-'האם מרוץ אופניים הוא גם "ספורט חברתי"?'
האם מרוץ אופניים הוא גם "ספורט חברתי"?
26/09/2016 | 09:30
1
72
או יותר נכון, האם לכישורים החברתיים של הרוכב יש השפעה על תוצאת המרוץ?
כשסאגאן אומר שאף אחד לא רוצה לעבוד איתו כדי להשיג את הבריחה וכשקנצ'לארה אמר את אותם דברים לפני כמה שנים בפריז-רובא, הנטייה שלנו היא להסכים איתם. הם לא פריירים לעשות את העבודה בשביל האחרים שיושבים להם על הגלגל, ומצד שני, הרוכבים האחרים לא פריירים של סאגאן וקנצ'לארה שיעזרו להם ובסוף יראו את שני הכוכבים דוהרים אל קו הסיום כשכל התהילה והכסף הולכים אליהם. 
האם ישנם מצבים שיכולת תקשורת ושכנוע של רוכבים מסוימים מסייעות להתגבר על ניגודי אינטרסים בתוך קבוצת בריחה/רדיפה? לכאורה לא! כי כל הרוכבים במרוצים שאנו רואים בטלוויזיה הם רוכבים מנוסים (גם אם הם בני 22) ואף אחד לא יכול למכור להם כל מיני סיפורים. כל אחד יודע בדיוק מה טוב לו ומה טוב לקבוצה שלו ולא מתרשם משום קשקוש של רוכב יריב.
אבל אני טוען שיש לתקשורת בין הרוכבים מקום והשפעה. תקשורת של משא ומתן, של קח ותן, של שכנוע, של עידוד, של יצירת הפעלת לחץ חברתי על רוכב בודד. 
 
מה דעתכם על הנושא הזה? 
לצפיה ב-'בטור ראינו שסאגאן ופרום התחברו פתאום '
בטור ראינו שסאגאן ופרום התחברו פתאום
26/09/2016 | 21:53
54
אפילו הסכימו רק במנוד ראש  ....סאגאן מנצח  בקטע פרום זוכה בזמן יקר
לצפיה ב-'שידור חי עכשיו ביורוספורט, מרוץ חד-יומי מאיטליה'
שידור חי עכשיו ביורוספורט, מרוץ חד-יומי מאיטליה
27/09/2016 | 17:07
1
37
מסתיים בווארזה בצפון איטליה. 30 ק"מ לסיום.
לצפיה ב-'והיום מילאנו-טורינו, שידור חי גם כן'
והיום מילאנו-טורינו, שידור חי גם כן
28/09/2016 | 16:25
13
לצפיה ב-'דיסק או לא להיות'
דיסק או לא להיות
23/09/2016 | 14:49
17
153
שלום לחברי הפורום..
כמעט ובא לי לקלל את הדיסק באופני הכביש..כמה התלבטיות והתחבטיות..
עומד לפני רכישת אופני חלומות..לא בגלל שאני צריך..בגלל שזה חלום..
ושאלת מעצורי הדיסק מסרבת להעלם מהשטח..
כיוון שזאת בחירה שאין ממנה חזרה חשוב לי לשמוע דעות..לכאן או לכאן 
תודה וברכה
יהודה
לצפיה ב-'בלמי דיסק '
בלמי דיסק
23/09/2016 | 16:52
2
149
לפני מספר שנים גמני התלבטתי. אני אוהב לטפס, אבל צריך גם לטוס למטה והדיסקים נראו לי כתשובה האופטימלית. בדקתי, לא מצאתי תשובה החלטית, ומתוך תחושת בטן, החלטתי לוותר על דיסקים.
גם אופני הכביש הבאים,  יהיו (ככל הנראה היום) בלי דיסקים.
 
הנה עוד מישהו שהתלבט ופורש את מחשבותיו בנושא
 
לצפיה ב-'אחת השאלות הגדולות בעולם אופני הכביש '
אחת השאלות הגדולות בעולם אופני הכביש
23/09/2016 | 17:10
1
149
כיום אופניים מצוידים בבלמי דיסקי אסורים לשימוש במירוצים לפי חוקת ה Uci
הניסיון בתחילת העונה כשל
וממה שהבנתי הרוכבים התחרותיים מתנגדים נחרצות 
אישית אני לא מתלהב מהנושא
היתרון הגדול ביותר שקיים עבור רוכבים שטח- פינוי בוץ , כמעט ואינו רלוונטי לאופני כביש
נכון שעוצמת הבלימה של בלם דיסק עם מערכת הידראולית תיאורטית גבוהה יותר
אך בפועל בודדים הרוכבים שמסוגלים לנצל את היכולת הזו


אם אתה יכול להשתהות עוד כמה חודשים , סביר שתקבל יותר תשובות לגבי הלך הרוח בעולם 
אם אתה לא מתחרה וכל מה שמעניין אותך הוא הנראה אישית
הרי שלך עם מה שעושה לך טוב

בהצלחה

שרון
לצפיה ב-'נו'
נו
23/09/2016 | 17:30
131
אז אני לא המתלבט היחיד
לצפיה ב-'לא באמת תלוי בהעדפות שלך'
לא באמת תלוי בהעדפות שלך
23/09/2016 | 22:15
135
כמו שתמיד התנגדתי ל-11 והיום אני עם 11 - מה שהשוק קובע.
לצפיה ב-'אני עם בלמי דיסק כבר חצי שנה - פשוט מדהים'
אני עם בלמי דיסק כבר חצי שנה - פשוט מדהים
23/09/2016 | 23:22
151
כרוכב וותיק הגר באזור הרי ירושלים וירידות חדות הן חלק משגרת רכיבותי, אני ממליץ בחום על מעבר לבלמי דיסק. היתרון הגדול נעוץ כמובן בבלימה עצמה ובביטחון הרב שזה מקנה לרוכב. עד כה כשירדתי בירידות של נס הרים, נתיב הל"ה וצובה הייתי רוכב עם חשש פנימי גדול ולא אחת מאט את "הגילגול הטבעי" תוך  "פימפום" שלא לצורך. לאחר החלפת האופניים, לכאלו עם בלמי דיסק והתגברות תחושת הבטחון האישי, אני מבצע את "הגילגול" בירידות בצורה יותר נינוחה, מהירה ובטוחה. היתה לי התלבטות לפני הקנייה לגבי תוספת המשקל אבל זה ממש זניח.
שיהיה בהצלחה ורכיבה בטוחה בירידות.
לצפיה ב-'בטח דיסק'
בטח דיסק
24/09/2016 | 19:43
122
יש לי וזה עולם אחר.
המקצוענים לא ירצו כי זה מאריך את זמן ההחלפה וכל שניה קובעת.
אם לא כל שניה קובעת לך, לך על זה!!!
לצפיה ב-'אין חכם'
אין חכם
25/09/2016 | 05:23
1
113
כבעל הנסיון..
תודה על שיתוף בחוויה..
שנה טובה 
לצפיה ב-'לא רק יתרונות'
לא רק יתרונות
25/09/2016 | 13:46
124
נכון שהבלימה משמעותית טובה יותר , משמעותי במיוחד לאלו שרוכבים הרבה באזורים הררים  , אך יחד עם זאת יש גם לא מעט חסרונות . חיכוכים מעת לעת , אשר כמעט ובלתי נמנעים , של הדיסקים ברפידות . הדבר  היוצר רעשי חיכוך לא נעימים , שוחק את רפידות הבלם ומאט את סיבוב הגלגל . כמו כן נטיית הדיסקים להתעקם , תוספת משקל כללי לאופניים ושליפת/הרכבת גלגלים אחרי  תיקון פאנצרים נוחה וקלה פחות . אגב שמעתי כי השיטה לא התקבלה באיגוד המקצועי בגלל בעית בטיחות בעת נפילות שרשרת בקרב הרוכבים כאשר הדיסקים מהווים כמעין סכינים אשר יכולים לגרום לרוכבים לפציעות קשות  ואף אנחנו כחובבנים חשופים לסכנה זאת ברכיבה בפלטונים  . בקיצור לא כל חידוש אוטומטית תורם וטוב לכל אחד מהרוכבים וכל אחד צריך לבדוק היכן הוא עומד בסגנון ואופן הרכיבה שלו לעומת היתרונות/חסרונות של המערכת ביחס אליו .
לצפיה ב-'המגמה היא הגדלת התלות של הרוכב בליווי טכני צמוד'
המגמה היא הגדלת התלות של הרוכב בליווי טכני צמוד
27/09/2016 | 22:14
8
73
הנה למשל, החלפת כבל בשיפטרים על השלדה היא טריוויאלית לגמרי, בשיפטרים STI מסתבכת, וכשהכבלים צמודים לכידון - עוד יותר, אבל בהילוכים אלקטרוניים - אין יותר אפשרות תיקון בשטח כלל.
אז - אם יש לך רכב חילוץ זמין לכל מצב, מישהו שיבוא לחלץ אותך במקרה תקלה - לך על זה. אחרת - לא.
לצפיה ב-'העלתה תרחיש קיצוני'
העלתה תרחיש קיצוני
28/09/2016 | 14:24
7
52
המערכת מוכחת ואמינה ביותר וכבר קיימת עשרות שנים באופני ההרים  עם מיעוט קיצוני של תקלות דרמטיות שיביאו אותך להתקע באמצע רכיבה . באופני ההרים לעומת כביש אתה הרבה יותר מנותק ומבודד מציוויליזציה ונמצא לא אחת  " בשום מקום " בעומק השטח ללא כל ישוב סמוך כך שאם המערכת לא היתה מספיק אמינה ואי אפשר היה לסמוך עליה היא מזמן היתה מוחלפת בשיטה אחרת .     . כמובן שהכל יכול לקרות בדיוק כמו שגם יכולים לקרות עוד עשרות תקלות שונות ומשונות שלא קשורות לבלמים ואשר יכולים לתקוע אותך באמצע רכיבה כך שאין לדבר סוף . אגב גם בהילוכים האלקטרוניים יכולה פשוט להגמר הסוללה או ששכחת להטעינה מבעוד מועד שלא לדבר על תקלות מורכבות יותר ועדיין הנעירה לכיוון המונית . לא זאת הסיבה לדעתי לא לאמץ שיפורים ושיכלולים בעולמינו הדינמי במיוחד במוצר שכבר עבר תקופת נסיון נכבדת והוכיח את עצמו . יחד עם זאת מצד שני גם לא חושב שצריך לעוט על כל שיכלול או פיתוח של התעשיה כי בצד היתרונות בדר"כ יש גם חסרונות ו/או לפעמים פשוט השיכלול לא נחוץ לך ולא תורם לך הרבה   ( מה גם שחלק מ"ההמצאות " הם גימיקים שיווקיים של התעשיה לגרום לך כל הזמן להיות בתנועה ובשדרוג ) . כל רוכב צריך לחשב לעצמו עלות תועלת ועד כמה העניין נחוץ ומשרת את המטרה לגביו .
לצפיה ב-'אם תרחיש קריעת הכבלים באמצע שום מקום קיצוני כל כך'
אם תרחיש קריעת הכבלים באמצע שום מקום קיצוני כל כך
28/09/2016 | 18:05
6
43
מדוע קרה לי כל כך הרבה פעמים? בקיצוניות, פעם אחת מיוחדת ב-GREAT OCEAN ROAD, מאה ק"מ לכל כיוון יש רק קנגורו, ופרות. למזלי, למוד נסיון, כבל ספייר אני מחזיק בקביעות יחד עם הפנימיות [כן, ברבים, ולמרות שיש לי בונטרגר. וגם זה מנסיון].
הטענה שהילוכים אלקטרוניים  אמינים יותר, עלי לא מקובלת בגלל מכפלת הסיכוי בסיכון - לא משנה כמה קלוש הסיכוי, הסיכון בלתי נסבל עבורי. לא באוסטרליה, אבל גם לא בכביש המערכת בגבול לבנון. שלא לדבר על רכיבה בגשם שוטף שעות ארוכות, טרם נתקלתי במערכת אלקטרונית עד כדי כך אמינה שחסינת גשמים לחלוטין ללא הגבלת זמן.
לצפיה ב-'קצת איבדתי אותך'
קצת איבדתי אותך
28/09/2016 | 19:37
3
51
כבלים ? אנחנו מדברים על אותו הדבר ? אני דיברתי על מערכת בלם דיסק הידראולית הפועלת על צינורות שמן כמו באופני ההרים , לא זאת המערכת המדוברת גם באופני כביש ? . לגבי הילוכים אלקטרוניים לא ניסיתי כך שלא יודע את נפלאות המערכת אבל כל עוד שכוחי באצבעותי ומצליח להעביר הילוכים בשיטה המכנית של ידיות ה sti שלי ואפילו בקלילות ובהעברה חלקה , לא ממש מוצא טעם או פיתוי אפילו לא בפזילה לכיוון . בגדול אם אזרום הלאה מספר צעדים עם הראש שלך אז הכי טוב שילדת כרומולי כגון בוטקיה קולומבוס sl לדוגמא ( לא צריך לקחת את האופניים לצילום רנטגן מתוך חשש לשבר בלתי נראה לאחר מכה או נפילה ) . שילדה חזקה אמינה ונוחה לרכיבה שלעולם לא תאכזב אותך . זאת בשילוב עם העברת הילוכים סופר אמינה וקלה לתפעול של ידיות בשילדה , מספיק 9 הילוכים ( השרשרת עבה וחזקה יותר ) , מערכת 105 ( סוס עבודה חזק ואמין ) , גלגלים לא מהקלילים עם 36 שפיצים וכו וכו . תוכל לישון טוב בלילה גם בערבות אוסטרליה וגם בגבול הצפון . נכון שהאופניים ישקלו 10 קג או יותר אבל למי איכפת ? אנחנו מקצוענים שמתפרנסים מזה ? ואגב אני לא כותב את כל זאת בציניות , בכלל לא , אפילו מתחיל להשתכנע בעצמי תוך כדי כתיבה שיש הגיון בשגעון .
לצפיה ב-'כן, כמעט, זה החלום כמעט בדיוק, אבל...'
כן, כמעט, זה החלום כמעט בדיוק, אבל...
28/09/2016 | 22:18
2
34
החלום - כרומולי [הסברת למה], הילוכי שלדה [בגלל הכבלים], קסטה לא יותר מ-9 [גם הסברת - עובי השרשרת ותוחלת חייה], גלגלים 32 שפיצים סטנדרטיים [לא צריך 36, 32 מספיק, מנסיון - וזה מה שיש לי גם עכשיו]. ההבדל במשקל ממש לא תהומי.
אבל...
לך תמצא כזה דבר, והמחיר עלול להיות מאוד מאכזב, זה נשמע זול יותר מאופני קצה - אבל צפוי להיות יקר הרבה יותר ממה שנדמה. שלא לדבר על הקושי לאתר את כל החלקים הדרושים, ושלא לדבר על חלפים במקרה הצוריך - כי אמינות זה נחמד, אבל חלפים תמיד צריך שיהיו.
ד"א ברק מג'ר רכב על אופני קנונדייל מקוריים משנות ה-90 כ-10 שנים בלי להחליף שרשרת או קסטה... והוא רוכב חזק והרבה.
 
בביקורי האחרון בספרד, השמיני במספר, רכשתי את אופניי הנוכחיים, בחנות במדריד בה אני קבוע כבר 10 שנים [אז היתה חנות שכונתית, היום רשת מצליחה]. האופניים האלו עומדים בניגוד גמור לחלום, אלומיניום CAAD8, קסטה 11, STI כבלים נסתרים.
אבל מה, המחיר... זה בדיוק הענין, מה שהשוק קובע - המחיר של הטרנד הנוכחי הוא האטרקטיבי ביותר מבין האפשרויות. ובינתיים, טפו טפו, עובד נהדר.
לצפיה ב-'ניתן להשיג'
ניתן להשיג
29/09/2016 | 12:49
1
24
עם קצת סבלנות ניתן להשיג שלדת כרומולי ואפילו במחיר שווה לכל נפש , בהרבה  הרבה פחות כסף מאופני קצה וגם לא קצה של היום . אצל רבים וטובים שוכבות בבית ללא שימוש . בכל זאת מדובר בשלדות בסכ"ה משנות ה 90  שזה לא משהו מאי שם מראשית המאה הקודמת . מערכות 9 עדיין זמינות לגמריא בשוק וגם לא כזה דרמטי להתפשר בקסימום על 10 הילוכים כך שלא רואה כל בעיה משום כיוון . אגב בחרת באלומיניום בגלל המחיר האטרקטיבי או שיקולים נוספים ? . והנה אתה ההוכחה שהמציאות של היום לא כזאת נוראה . בניגוד לתזה שלנו על סוס עבודה מפעם , אתה בכל זאת רוכב לבסוף על סוס אציל , משוכלל , עדין ומפונק   ולמרות הכל טפו טפו ( כמו שאמרת ) גם הם יודעות לעשות את העבודה באמינות ונחישות . כלומר בסכ"ה בדרך כלל היצרנים די יודעים מה הם עושים . בדומה לדוגמא למכוניות של פעם שהיו בסיסיות לחלוטין אבל לעשרות שנים לעומת של היום משוכללות ומתוחכמות אך בעלות אורך חיים של שנים ספורות בלבד ובכל זאת אף אחד לא מעוניין ולא מביט יותר לאחור . 
לצפיה ב-'כל מה שחדש מהחנות עובד טיפ טופ'
כל מה שחדש מהחנות עובד טיפ טופ
29/09/2016 | 18:09
14
הבעיות שהעליתי נוגעות לבלאי. כך למשל, בהילוכי שלדה אתה יכול לזהות בלאי בכבלים, בשיפטרים - עד שלא ייקרע ממש לא תדע [לכל היותר, אם יש לך מזל, קצת לפני הקריעה יופיעו סימנים מעידים].
אותו דגם בדיוק, בן שנים ספורות בלבד, שוכב אצלי במטבח, כאבן שאין לה הופכין. והנה התשובה לשאלתך, מדוע בחרתי בו דווקא:
  • אני מכיר היטב את הסוס הזה, על כל חסרונותיו האפשריים.
  • אני יודע שחדש מהחנות, הסבירות שאתקל באחת הבעיות האלו במסע שניהלתי בספרד לא ממש רלוונטית. אפילו פנצ'ר לא היה לי.
  • אבל מעל הכל, לחנות היה מבחר מוגדר היטב של אופניים לפי המפרט שהגדרתי, כרומולי לא עמד על הפרק כלל.
נאלצתי להתפשר הן על ה-11, הן על הכבלים הנסתרים של השיפטרים, ואפילו על קראנק FSA שלא קשור לדיון שלנו כאן - כי זה מה שיש.
אה, והמחיר - 4000 שקל בדיוק, כולל הכל. CAAD8, מידה 51.
 
ד"א בדקתי ביצועים על האופנים החדשים והשיפור מורגש - ולהערכתי זה פחות מפני שהציוד עצמו טוב יותר, אלא בעיקר מפני שהוא חדש.
לצפיה ב-'מוזר, בכל ימי חלדי ברכיבה'
מוזר, בכל ימי חלדי ברכיבה
28/09/2016 | 22:16
1
33
מעולם לא נקרע לי כבל.
אבל אם להתקע איפשהו, ה-G.O.R מגניב (עדיף לא בחורף). ודווקא יש קרוב גם קואלות...
 
לצפיה ב-'בפועל מצאנו איזו חנות אופניים לא רחוק מדי, אלא רק ש'
בפועל מצאנו איזו חנות אופניים לא רחוק מדי, אלא רק ש
28/09/2016 | 22:22
33
ביום שני היתה סגורה הכבל נקרע בשלב די מוקדם בGOR, אי שם בין ג'ילונג לאפולו ביי, נדמה לי שהחנות הסגורה היתה באפולו ביי.
לצפיה ב-'שלום, שאלה:'
שלום, שאלה:
24/09/2016 | 15:34
6
148
יש לי אופניים עם מערכת 105, והקסטה היא של 9 גלגלי שיניים. מה יקרה אם אקח גלגל אחורי עם קסטה 10 וארכיב על האופניים? האם זה יסתדר?
לצפיה ב-'נתחיל מהסוף , לא יהיו לך 10 הילוכים או 20'
נתחיל מהסוף , לא יהיו לך 10 הילוכים או 20
24/09/2016 | 17:46
104
מה כן יהיה
יש סיכוי שיהיהו העברות הילוכים סבירות
קפיצות פה ושם
תיאורטית זה אמור לעבור על כולם
אלא שהשרשרת עבה מידי ולכן יהיהו הרבה קפיצות

כדי לקבל מערכת של 10/20 חשוב להחליף את ידיות ההילוכים
במערכת של שימנו האינדקס  של ה 9 וה 10 זהה ומכאן שבמצב זה עם 10 גלגשים מאחור וידית 10 מלפנים בתוספת שרשת תואמת, אכן תקבל 20 הילוכים
 
האם זה שווה את העלות, אם מדובר על ריענון לשלדה קיימת אזי מאד מאד שווה
אם מדובר על דרך לעלות במספר ההילוכים כדי לחסוך החלפת אופניים
כאן הדעות כבר חלוקות
 
בהצלחה

שרון
לצפיה ב-'לא יעבוד'
לא יעבוד
24/09/2016 | 18:03
2
84
ידית ההילוכים הימנית  היא של 9 הילוכים וזה כבר שונה. בנוסף השרשרת של 9 שונה משרשרת של 10 והיא לא תתלבש על הקסטה כמו שצריך . בקיצור לא תהיה לך הנאה מרכיבה שכזאת. 
לצפיה ב-'תודה על התשובות'
תודה על התשובות
24/09/2016 | 19:39
1
62
שקיבלתי משניכם.
 
 
ביום שישי חזרתי לכביש, לראשונה.
רכבתי על אופניים ישנות שלי, עם מערכת 105, 9 מהירויות.
מכיון שאני עוד מתרגל על הטריינר בבית, אני לא רוצה לעלות על הטריינר עם הצמיג של הכביש, כי הטריינר הורס אותו. 
הגלגל האחורי מהאופניים המעוכות תקין לגמרי (וגם מאד איכותי...), אז רציתי שיהיה לי גלגל לטריינר וגלגל לכביש, אבל הגלגל מהאופניים בלאי הוא עם קסטה דורה אייס 10 מהירויות. מה שאעשה - פשוט אחליף לו קסטה לכזו של 9.
 
בנוסף, אשתי הודיע לי ביום רביעי האחרון שלכבוד 50 שנה להיווסדי (עוד חצי שנה) אני נוסע השנה לטור דה פראנס... 
קודם צריך לחזור להיות בן אדם, ואז לחזור לכושר.
לצפיה ב-'כשהחלפתי מ-9 ל-10 נדרשתי לא רק להחלפת שיפטר אלא גם הגלגל'
כשהחלפתי מ-9 ל-10 נדרשתי לא רק להחלפת שיפטר אלא גם הגלגל
24/09/2016 | 21:09
59
נזקק לבניה מחודשת [שזה שווה ערך להחלפתו].
שים לב בהחלפה ההפוכה שאתה מתאר, יתכן שצריך ספייסר [שזה כמובן מינורי ביחס לכיוון ההפוך כפי שתואר כאן].
לצפיה ב-'יש גלגלים שאפשר להסב אותם בקלות מ 10 ל 9'
יש גלגלים שאפשר להסב אותם בקלות מ 10 ל 9
24/09/2016 | 19:47
1
75
פשוט להחליף את הקסטה. לפעמים אולי צריך להוסיף ספסר. אם אני לא טועה, לקסטות של שימנו 10 ו 9 יש את אותו רוחב. שווה לך לבדוק על הגלגל שאתה רוצה.
 
ואז תוכל להתחדש בגלגל בלי להחליף שיפטר.
לצפיה ב-'לא אחליף שיפטר'
לא אחליף שיפטר
24/09/2016 | 19:51
65
ראה הודעתי השניה...
לצפיה ב-'טל קציר מבצע ברגעים אלה'
טל קציר מבצע ברגעים אלה
22/09/2016 | 16:31
4
176
ברווט 1200 אכזרי במיוחד בפורטוגל.
כרגע הוא הפסיד שעה בגלל מעבורות.....
לצפיה ב-'קמ 160 ..הגעה שעתיים לפני סגירה.'
קמ 160 ..הגעה שעתיים לפני סגירה.
22/09/2016 | 18:03
63
לצפיה ב-'I DNF'd myself'
I DNF'd myself
23/09/2016 | 16:49
2
151
At around 500 km.
It just wasn't fun anymore
 
Tal.
לצפיה ב-'The voice of reason'
The voice of reason
23/09/2016 | 16:53
58
לצפיה ב-'לא כיף? לך? למה? מישורי מדי? אקלים נוח מדי?'
לא כיף? לך? למה? מישורי מדי? אקלים נוח מדי?
23/09/2016 | 17:35
45
לצפיה ב-'רכיבת כפרות 2016'
רכיבת כפרות 2016
21/09/2016 | 09:46
5
383
שלום,
 
למי שלא יודע / לא שמע / לא מכיר יכול לקרוא על ההיסטוריה של רכיבת כפרות כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1046/1764041...

ואם לשפוט לפי נסיון העבר:
אם תתקיים רכיבת כפרות בשנת 2016, אז התאריך הוא כנראה יום חמישי 6 באוקטובר.
היציאה המסורתית היא ב 22:00 מצומת נחשון, או 20:00 מתל אביב.
 
טל.
לצפיה ב-'אני מכיר רוכב אחד שיצא מרחובות ב21:00'
אני מכיר רוכב אחד שיצא מרחובות ב21:00
21/09/2016 | 10:04
1
139
כדי להצטרף למסורת.
לצפיה ב-''
21/09/2016 | 10:12
11
לצפיה ב-'מוזמנים לכפר גם בשמי '
מוזמנים לכפר גם בשמי
21/09/2016 | 11:49
1
63
לצפיה ב-'מוזמנים להתבייש גם בשמי'
מוזמנים להתבייש גם בשמי
23/09/2016 | 16:07
96
להתבייש מחוסר ההשתתפות והתגובות!!!
לצפיה ב-'מכניקה עדינה'
מכניקה עדינה
19/09/2016 | 16:15
5
204

 
בזמן הדיווש, המצב האידיאלי הוא שהברך עולה ויורדת בקו ישר, כמו בבוכנה שעולה ויורדת. הדיווש יעיל יותר, היות וכל הכוח  המופעל ע״י שרירי הרגל, מועבר ויורד לדוושה עם הפסדים מינימליים בדרך.  
במידה והברך סוטה ויורדת באלכסון, יש הפסד כוח ניכר ויעילות הדיווש יורדת. לא אסון גדול.
אלא שהכוח שניגרע במהלך הדרך למטה, פועל  על השרירים, הגידים והסחוסים של הברך עצמה, וגורם לחיכוך. זה פגם פונקציונלי, ובאופן תיאורטי, לאורך זמן, זה יגרום לפציעה.
רצוי לברר ממה זה נובע ובמידת האפשר לתקן הליקוי.
לעתים קרובות רואים אצל רוכבים, גם חובבים וגם מיקצוענים, את הברך סוטה החוצה בזמן שהברך עולה למעלה. 
במקרים אלו, יש (אולי) פגם אסטתי בלבד. היות והברך העולה נמצאת במצב ״מנוחה״ ולא מופעל עליה כוח, הסיכוי לפגיעה לאורך זמן, קטן.
 
לצפיה ב-'ברך פנימה'
ברך פנימה
22/09/2016 | 09:35
4
96
פעם בשנה, באמצע יולי, עם תחילת ה- TDF ופגישתי הקבועה מבעד למסך עם כריס פרום -  אני שואל את עצמי מהיכן הגיע המנהג לדווש כאשר הברך נוטה בקיצוניות פנימה (לכיוון השלדה). הרי הוא רוכב עם ברכיים במנח טבעי מעל הפדל ובעליות אף "מגזים" ומוציא את הברך החוצה...
אני נותן לברך שלי להחליט איך נוח לה ולא מכריח אותה לעבוד תחת עומסים במנח מעוות, מוזר ואלכסוני.
 
לצפיה ב-'פרום ועוד כמה'
פרום ועוד כמה
22/09/2016 | 10:13
2
94
אם תצפו ברוכבים מקצועיים תראו שכולם מטים את הברכיים פנימה.
וזה גם מה שאני למדתי מ גדולים וחכמים ממני .
ושוב כמו תמיד עצות באיטרנט צריך לדעת ממי לקבל.
 
שתהיה שנה טובה ובטוחה בכבישים (ולא רק)
לצפיה ב-'תלמדו מאורי... '
תלמדו מאורי...
22/09/2016 | 11:04
88
הברכיים פנימה! זהו כלל מס' 1!
כלל מס' 2-לא לנעול ברכיים (זוית של בערך 120מע'.) בזמן דיווש.
זאת למען אפקטביות  הרכיבה ובעיקר- שמירה על בריאות הברכיים!!!
    שנה טובה
רכיבות בטוחות ובריאות
לצפיה ב-'בסדנא שעברתי תחת שרביטו של נמרוד דובינסקי'
בסדנא שעברתי תחת שרביטו של נמרוד דובינסקי
22/09/2016 | 13:25
105
הודגש מאד הנושא של ברך פנימה
ממש צמודה לצינור השילדה העליון

אחרי אימון וחיזוק טכניקה זו
מתקבלות תוצאות נהדרות

מעלה קשור לתמצית הסדנא שעברתי
מקווה שנמרוד יעבביר עוד סדנאות שכאלו

שרון
לצפיה ב-'המלצה חכמה'
המלצה חכמה
22/09/2016 | 10:19
108
אני חושב שרשמת בכנות את מה שמומחי תנועה מנסים להגיד. בסופו של דבר הביצוע הנדרש הוא סיבו מהיר וחזק של הפדלים. הדרך לביצוע נגזרת מסך היכולות הפיזיות והתפיסתיות של הרוכב.
 
רוכבים עם יכולות שונות יבחרו בדרכים שונות כדי לבצע את אותו הדבר. הדרך שבוחר כל אחד מתאימה ומותאמת ליכולות שלו. לנסות לאכוף ביצוע אחיד על כולם יכול להוביל לנסיון לפעול מעבר לחלק מהיכולות וגם לנסיון לפעול ללא ניצול מיטבי של יכולות אחרות.
לצפיה ב-'שאלה למבינים'
שאלה למבינים
22/09/2016 | 09:23
3
115
מה צורך יותר בטריה בפנס האופניים- מצב אור מלא או מצב היבהוב?
 תודה למשיבים.
לצפיה ב-'אין מבינים בבטריה לפנס???'
אין מבינים בבטריה לפנס???
22/09/2016 | 14:54
31
לצפיה ב-'אור מלא כמובן. '
אור מלא כמובן.
22/09/2016 | 14:58
35
לצפיה ב-'אור מלא בהנחה ש...'
אור מלא בהנחה ש...
26/09/2016 | 16:07
21
זה אור בעוצמה זהה להבהוב.
אם יש מצב אור קבוע אבל חלש יותר, הוא כנראה יצרוך פחות אנרגיה
לצפיה ב-'היום מתחיל טור אנקו, שידורים חיים ביורוספורט מ-16:00'
היום מתחיל טור אנקו, שידורים חיים ביורוספורט מ-16:00
19/09/2016 | 10:34
4
66
מרוץ קטעים של שבוע ימים הנערך בהולנד ובבלגיה ומנסה לשלב בין האופי של מרוצים חד-יומיים ובין מרוץ קטעים. אין הרים כמו בטורים הגדולים, אך יש גבעות ופאווה ורוחות.
הקטע הראשון היום הוא באזור צפון הולנד, בחלק הסמוך לים הצפוני. קטע מישורי.
מחר - נג"ש אישי של 10 ק"מ בהולנד.
יום ד' - מצפון בלגיה אל מרכזה, כולל אולי קטעי פאווה.
יום ה ' - מרכז בלגיה - קטע דמוי רונדה ון פלנדריה
יום ו' - נג"ש קבוצתי 21 ק"מ
שבת - הולנד - קטע דמוי אמסטל גולד
יום א' - קטע שביעי ואחרון. מצפון בלגיה אל מרכזה - סיום ב"מור" - הקיר שהיה פעם השיא של הרונדה והוצא מהמסלול בשנים האחרונות.
לצפיה ב-'רוכבים בולטים'
רוכבים בולטים
19/09/2016 | 11:03
1
90
דרוג כללי:
לוטו סודאל - מנצח 2015  וגם 2014 - טים ולנס מקבוצת לוטו סודאל. רוכב בולט בלוטו סודאל שיכול לכוון לדרוג הכללי הוא טיס בנוט. הכנסת הנג"ש הקבוצתי עשויה לפגוע בלוטו סודאל.
טינקוף - פטר סאגאן, לא יודע אם יכוון לדרוג הכללי. קרוב לוודאי שיילך יותר על קטעים. רוכב מעניין נוסף הוא הדני מיכאל ולגרן אנדרסן
ג'יאנט אלפסין - טום דומולן.
BMC - גרג ון אוורמאט
לוטו יומבו - וילקו קלדרמן
אטיקס קוויקסטפ - זדנק שטיבר, בוב יונגלס, ניקי טרפסטרה
סקיי - מיכל קוויאטקובסקי, גראנט תומאס
טרק פקטורי - פביו פלינה
אסטנה - לרס בום, אנדריי גריבקו
אוריקה בייקאקסצ'יינג' - כריסטופר יול ינסן
רומפוט - פטר וינינג
 
ספרינטרים (לפחות 2 קטעים יסתיימו במאוץ רב משתתפים): גרייפל, סאגאן, דגנקולב, קיטל, בונן, קריסטוף, מתיוס, מודולו, דמאר, בוהאני
 
 
לצפיה ב-'לא משנה כמה שמות אכתוב, תמיד אפספס את הסוס השחור'
לא משנה כמה שמות אכתוב, תמיד אפספס את הסוס השחור
20/09/2016 | 08:52
68
הפעם זה היה אלוף הולנד הצעיר (בן 23) העונה לשם דילן חרונווחן (GROENEWEGEN ) ורוכב בקבוצת לוטו-יומבו. מי שיסתכל בסרטון https://youtu.be/q0AZ40ACbyk יראה ספרינט מארץ הספרינטים: בלגן מאורגן. מרוב ספרינטרים אף קבוצה לא מצליחה להשתלט על הסיטואציה וכל הספרינטרים נשארים לבדם, במקרה הטוב, עם פועל שעוזר להם להגיע קדימה. הסוסים האצילים קיטל וגרייפל, שאוהבים לשבת כקרון אחרון ברכבת ולא אוהבים זיגזגים מצד לצד, מצאו את עצמם בשורות האחוריות ולמרות הכביש הרחב לא הצליחו למצוא נתיב קדימה. ההולנדי נתן ספרינט ארוך יחסית והראה שהוא ברמה הגבוהה ביותר - ניצחון ראוי ושמחה להולנדים שרואים את אלוף הולנד מנצח מרוץ בינלאומי על אדמתם.
לצפיה ב-'לא יודע כמה מכם צופים במרוץ ולי באופן אישי זה לא משנה אבל...'
לא יודע כמה מכם צופים במרוץ ולי באופן אישי זה לא משנה אבל...
21/09/2016 | 20:26
1
70
פיטר סאגאן הוכיח שוב (לפחות לי) אחרי הקטע היום שהוא רוכב ענק בכל קנה מידה
פשוט תענוג לצפות בו .
עודד צור
לצפיה ב-'אמת ויציב'
אמת ויציב
22/09/2016 | 08:42
45
הדרך בה השתחל במסדרון הצר בין הספרינטרים האחרים שהתערבבו עם רוכבי הבריחה שנתפסו כ-100 מ' לסיום, הייתה מרשימה מאוד. הספרינטים הכאוטיים שיש במרוץ הזה הם מרתקים וחבל שיורוספורט לא מקדישים כמה דקות לניתוח שלהם עם עזרים גרפיים על גבי הילוך איטי שמסמנים את נתיב ההתקדמות של רוכבים ספציפיים. 
 
לצפיה ב-'כבישים ביום שישי באיזור המרכז'
כבישים ביום שישי באיזור המרכז
19/09/2016 | 15:51
7
99
אחרי פעמיים בכביש 444 ביום שישי בבוקר, אני מעדיף להמנע מהכביש הזה (עמוס ומלא משאיות). 
האם מישהו מכיר אלטרנטיבות סבירות באיזור המרכז שמאפשרות רכיבה ארוכה בימי שישי ? כ-30-50 ק"מ בכל כיוון.
 
ועם או בלי קשר, איך כבישי המשולש והמרובע ביום שישי? במיוחד כביש 38 בין עזקה לשמשון.
 
תודה מראש.
לצפיה ב-'כביש המושבים בשרון'
כביש המושבים בשרון
19/09/2016 | 20:01
6
126
כביש המושבים:
יציאה מבית הקפה בבני ציון, תלמונד, צורן, תנובות, בורגתא וחזרה. סהכ 70 קמ.
בימי ששי הכבישים לא ממש עמוסים, (למעט קטע קצר 1 קמ בהלוך, 2 קמ בחזור על כביש 4) ונעים לרכב.
לצפיה ב-'כנראה שאבחן את הרעיון ביום שישי'
כנראה שאבחן את הרעיון ביום שישי
19/09/2016 | 20:39
76
הבעיה העיקרית היא שבני ציון זה כ-20 ק"מ רכיבה מהבית שלי, מה שאומר שברכיבה של 80 ק"מ, חצי ממנו זו דרך עירונית.
 
האם אתה מכיר מעבר סלול בין רעננה לבני ציון? זה עשוי לקצר משמעותית את ההגעה לבני ציון. בעבר בהייבריד עברתי דרך הפרדסים, אבל עם אופני הכביש זה לא אפשרי.
 
אם למישהו יש רעיונות נוספים, אשמח לשמוע.
 
בכל מקרה, תודה.
 
לצפיה ב-'אגב, לי זה יוצא 40 ק"מ'
אגב, לי זה יוצא 40 ק"מ
19/09/2016 | 20:51
4
96
מבני ציון לבורגתא זה 20 ק"מ, אבל אולי אני טועה בדרך. האם אתה מתכוון לכביש 562 והמשכים שלו?
 
לצפיה ב-'צודק. שכחתי להוסיף'
צודק. שכחתי להוסיף
19/09/2016 | 21:36
3
106
צודק. שכחתי להוסיף שאני בד״כ ממשיך, מצמת תנובות לבורגתא, חניאל ובית הלוי. הלוחזור  זה כ 70 קמ.
לצפיה ב-'אם יהיה לי זמן אמשיך עד חריש או קצת אחרי'
אם יהיה לי זמן אמשיך עד חריש או קצת אחרי
19/09/2016 | 21:40
1
73
זה יוסיף קצת עליות. ראיתי (במפה לפחות) אפשרות להמשיך למעשה עד זכרון יעקב.
לצפיה ב-'אלו לא כבישים שקטים ממש אבל הכי קרוב לזה'
אלו לא כבישים שקטים ממש אבל הכי קרוב לזה
24/09/2016 | 22:13
24
בפרדס חנה-כרכור דרך כביש 6403+6502 אתה מגיע ל-652 שמוביל לבנימינה, דווקא לא לזכרון יעקב הייתי ממשיך שם אלא להקפת גבעת עדה-עמיקם, עם אפשרות להארכה דרך בא"ח גולני עד דליה
 
לצפיה ב-'תודה על ההמלצה. זו אופציה הרבה יותר טובה מ-444'
תודה על ההמלצה. זו אופציה הרבה יותר טובה מ-444
23/09/2016 | 19:04
26
רכבתי שם היום, סה"כ 90 ק"מ, הרבה פחות תנועה, וגם בקטעים הפחות טובים זה הרבה פחות מסוכן מ-444. נראה כרגע שאאמץ את הכביש הזה לרכיבות שישי.
כמעט ולא ראיתי רוכבי כביש (רק שניים), לא ברור למה.
אגב, הקטע בחזרה בכביש 4 קצר יותר מ-2 קילומטר כי נפרדים מהכביש כבר בכלא השרון.
 
 
לצפיה ב-'רגל בזוית בעת לחיצה על הדוושה'
רגל בזוית בעת לחיצה על הדוושה
18/09/2016 | 13:28
2
141
שלום לכולם,
אני מתאמן מזה מספר חודשים על טריינר עם אופני שטח. לפני כחודש וחצי ביצעתי מדידה לטובת קניית אופני כביש. במהלך המדידה אורן העיר לי שבעת הלחיצה אני מוציא את ברך ימין ומרחיק אותה מהאופניים מה שיוצר זווית בעת הלחיצה ויגרום לדלקות ונזק עתידי לברך. יש לציין שלא רכבתי עם קליטים טרם המדידה. 
מאז רכשתי אופניי כביש ואני ממשיך להתאמן ושמתי לב שעדיין אני מוציא את הברך החוצה בעת הלחיצה עם רגל ימין. לטובת הדיון אציין שהרגל החזקה שלי היא ימין וברגל שמאל התופעה לא קוראת.
יש למישהוא רעיון מדוע זה קורה האם קשור לכסא? קליטים ומיקומם? זווית חופש של הקליטים?
אני לא מעריך שזה קשור לחולשת שריר מאחר ושרירי הרגליים שלי מפותחים עקב רכיבת שטח בשלוש השנים האחרונות.
אודה לכם על עזרתכם בנושא.
שבוע טוב
 
לצפיה ב-'מיקום חריג של הברך'
מיקום חריג של הברך
18/09/2016 | 20:29
124
אקדים ואכתוב שאין דרך לברר את הסיבה לתנועה הזו ללא בדיקה פיזיקלית. ואסיים בטענה שיתכן שאין לכך כל חשיבות.
 
המקור למנח של הברך נמצא בדרך כלל בכף הרגל\קרסול או במפרק ירך. בכל אחד מהמפרקים האלו יכול להיות מנח חריג בגלל תבנית גיוס שרירים מסויימת או בגלל חוסר גמישות מסויימת או בגלל מבנה עצמות מסויים. כלומר צריך לבדוק את כל אלו.כלומר אי אפשר אפילו להתחיל למצוא תשובה ברצינות בלי בדיקה פיזיקלית.
 
ועכשיו לתחזית שקיבלת. על פציעה עתידית. אין באמת ראיה מחקרית שתקשור בין מנח שונה לבין וודאות כזו. אולי יש אמונות כאלו, אבל אין ראיות חזקות לעניין. ואם קמה לה לאחרונה איזושהי ראיה כזו, אז אשמח לשמוע עליה, ולבחון אותה.
 
לקינוח, סרטון של פריסקה ג'פטו, רצה למרחקים, שסגנון הריצה שלה כל כך דפוק וברווזי, כל כך ברור לכל מומחה שרואה אותה רצה שהריצה שלה לא יעילה, שהריצה שלה תוביל לפציעות, שממש אין ברירה וצריך להכין סרטון של 17 דקות במהלכו מישהו חופר בחוסר אונים ומנסה להסביר איך בכל זאת האישה הזו שמה על הקיר בבית מדליית כסף אולימפית בעקבות ריצת מרתון.
 
לצפיה ב-'בזהירות והסתייגות אתן "עצה" שנתקלתי בה בקריאה. '
בזהירות והסתייגות אתן "עצה" שנתקלתי בה בקריאה.
19/09/2016 | 12:19
93
מצטרף לכל ההסתיגויות והאזהרות שצויינו,
רק שתי נקודות שכדאי לשים לב.
 
1) אם מכוונים את הקליט כך שכף הרגל מופנית קלות(מאוד!)
לכיוון האופניים(פנימה),
פחות נוח להוציא את הברך החוצה ברכיבה.
 
2) קליט עם "ציפה"  לעיתים מזיק יותר מאשר מועיל,
מכיוון שהוא מאפשר לכף הרגל --> ברך  לסטות לכיוון שאולי מרגיש נוח,
אבל לא בהכרח בריא לטווח ארוך.
 
לעיתים "ציפה" 0 , עם  כיוון נכון, אולי לא נוח בהתחלה,
אבל לטווח ארוך עדיף. 
 
אלו רק נקודות למחשבה ובדיקה ובוודאי לא עצות אופרטיביות.
 
לצפיה ב-'חווית קניה באתר WIGGLE - מחירים מטורפים!'
חווית קניה באתר WIGGLE - מחירים מטורפים!
18/09/2016 | 19:51
180
שלום לכל הכבישונים,

אני רוכב על אופני כביש מזה חצי שנה וכאחד שמכור לשיפורים וציוד רכיבה מתקדם הבנתי שעם המחירים בארץ אני לא יכול להרשות לעצמי להשחיז את הסוס המרוץ שלי כפי שאני רוצה. 

כמו כל ישראלי מצוי, פניתי לחנויות אינטרנט בחו"ל והגעתי ל-wiggle.

המבחר באתר הוא אינסופי וכולל גם ציוד שחיה וריצה.
המחירים נמוכים מאוד גם בשהוואה ל- CRC 

הזמנתי בויגל שתי חבילות בעלות של 200 דולר ו- 70 דולר.
שתיהם הגיעו תוך שבוע עד הבית.
על משלוח של 200 דולר שילמתי עמלת שיחרור מכס של 130 ש"ח + מעמ
על משלוח של 70 דולר שילמתי רק עמלה של 35 ש"ח וזהו.

זה בגלל ההחוק של מדינת ישראל כאשר על חבילות מתחת ל-75 דולר לא
חל תשלום מכס ומע"מ.

בקניה מעל 150 דולר האתר שולח את החבילה בחינם.
בנוסף לכך, מעל סכום רכישות מצטבר של 250 דולר, האתר  מקנה הנחה קבועה של 5% לאורך כל השנה על כל המוצרים באתר.

ניתן להשאיר שאלה ואני אנסה לעזור.

המשך רכיבה נעימה
לצפיה ב-'מחר, יום ד', מתחילה אליפות אירופה בהשתתפות נבחרת ישראל'
מחר, יום ד', מתחילה אליפות אירופה בהשתתפות נבחרת ישראל
13/09/2016 | 11:37
7
120
קישור להודעה מפורטת באתר האיגוד על תחרויות קרובות בהשתתפות רוכבים ישראלים, כולל אליפות אירופה.
מחר גם מתקיים ליד מילאנו מרוץ חד-יומי יוקרתי - "קופה ברנוקי", בהשתתפות סייקלינג אקדמי. לא יודע אם הוא חלק מההרכב של האקדמי, אבל הרוכב הקנדי שלהם, גיום בואוון, שרכב במסגרת "נבחרת קנדה", הגיע לפני יומיים בזמן זהה למנצח - ון אוורמאט ולפטר סאגאן שסיים שני במרוץ ה-GP של מונטריאול שהוא מרוץ קשה מאוד. גם הרוכב האסטוני שלהם עשה תוצאות יפות בזמן האחרון. נקווה לטוב.
לצפיה ב-'תיקון טעות, בואוון סיים בזמן של סאגאן בקוויבק ולא במונטראול'
תיקון טעות, בואוון סיים בזמן של סאגאן בקוויבק ולא במונטראול
13/09/2016 | 11:42
42
לצפיה ב-'דיווחים'
דיווחים
15/09/2016 | 08:39
3
133
דף מרכז של אליפות אירופה http://uec.ch/en/component/k2/item/513-2016-uec-ro...
בנגד השעון באליפות אירופה U23, סיימו עומר גולדשטיין ואביב יחזקאל במקומות 29 ו-42 בהתאמה http://uec.ch/documents/road/2016/plumelec/results...
במשחקים הפאראלימפיים סיים קובי ליאון במקום ה-6 במקצה נגד השעון. https://smsprio2016-a.akamaihd.net/_odf-documents/...
 
המידע שמסרתי על סייקלינג אקדמי היה שגוי והם לא השתתפו בקופה ברנוקי. ניצח במרוץ ג'קומו ניצולו שבאזרחות רוכב בטרק-פקטורי והפעם רכב במדי נבחרת איטליה שמתכוננת לאליפות העולם. בניצחונו חיזק ניצולו את מעמדו כרוכב המוביל של הנבחרת לאליפות.
 
 
לצפיה ב-'עוד דיווחים'
עוד דיווחים
17/09/2016 | 14:38
2
74
במשחקים הפאראלימפיים בריו - קובי ליאון סיים במקום ה-8 במרוץ הכביש אופני יד.
 
באליפות אירופה - רוני פישמן סיימה במקום ה-87 (מתוך 88 מסיימות) במרוץ הכביש לנערות.
במירוץ הכביש לנערים, סיים יובל בן משה במקום ה-103 מתוך 113 מסיימים וגיא ויינברג לא סיים את המרוץ.
עדיין אין תוצאות על מירוץ ה-U23 שזינק בבוקר בהשתתפות אביב יחזקאל, גיא שגיב ועומר גולדשטיין.
עוד מעט יזנק מרוץ הנשים הכולל U23 ועילית ביחד, בהשתתפות רותם גפינוביץ, פז בש ועומר שפירא.
מחר יום א', מרוץ הכביש עילית בהשתתפות רועי גולדשטיין.
לצפיה ב-'דיווח על תוצאות אתמול מאתר האיגוד'
דיווח על תוצאות אתמול מאתר האיגוד
18/09/2016 | 09:05
1
71
לצפיה ב-'הישג מעולה לעומר שפירא'
הישג מעולה לעומר שפירא
18/09/2016 | 13:50
58
הרוכבות הראשונות ממדינות כמו בלגיה ובריטניה הגדולה הגיעו יחד איתה בדבוקה.
לצפיה ב-'כרגע מתקיים מרוץ העילית, מ-15:30 שידור חי ביורוספורט'
כרגע מתקיים מרוץ העילית, מ-15:30 שידור חי ביורוספורט
18/09/2016 | 14:57
1
44
233 ק"מ, 17 סיבובים של 13.7 ק"מ לסיבוב.
כמה שמות, בדגש על ספרינטרים מטפסים:
בלגיה: פיליפ ז'ילבר, ג'אני מרסמן
צרפת: ז'וליין אלפיליפ, טוני גלופן
איטליה: קולברלי, מוסקון
שווייץ: מיכאל אלבסיני
סלובניה: גרגה בולה
סלובקיה: פטר סאגאן
כמובן שמרוץ כזה יכול גם להסתיים בבריחת יחיד או זוג או שיינצח מישהו שלא ברשימה.
מישראל משתתף רועי גולדשטיין. בהצלחה. מסייקלינג אקדמי משתתף גם בנבחרת אסטוניה מיקל ראים, הרוכב החזק ביותר של הקבוצה בחודשים האחרונים.
שידור חי ביורוספורט מ-15:30 עד 18:00
 
 
לצפיה ב-'ניצחון מרשים לפטר סאגאן ונבחרת סלובקיה'
ניצחון מרשים לפטר סאגאן ונבחרת סלובקיה
18/09/2016 | 23:21
50
כשהייתה בריחת יחיד של מורנו מוזר מאיטליה ו-6 ק"מ לסיום היה פער של חצי דקה, היה נראה לסאגאן שהמרדף לא מתנהל במהירות מספקת. הוא ברח בעצמו לכ-50 מטר ואילץ את הדבוקה לרדוף אחריו, ובכך החל הפער לבורח להסגר במהירות. גם בספרינט עצמו הוא נראה כאילו לא התאמץ במיוחד.
לדעתי, נבחרת בלגיה עשתה בסיום טעות. דווקא עד לסיום היא רכבה יפה: שלחה רוכבים לבריחות והכתיבה מצד שני קצב בדבוקה (תמיד יפה לראות מרוצים שאין לרוכבים קשר עם הקבוצה). אבל בסיום הם נתנו למאיץ המצטיין שלהם, ג'אני מירסמן, למשוך עד 300 מ' לסיום וייעדו את ז'ילבר לספרינט. היה צריך להיות ההיפך: מירסמן היה חייב להישאר באופציה לספרינט, כי זה היה הסיכוי היחידי להתמודד מול סאגאן. לז'ילבר אין את היכולת הזאת. אם היה לו כוח היה צריך לתקוף מרחוק (נאמר באמצע העלייה, כקילומטר מהסיום). ואם לא היה לו כוח, היה צריך למשוך את מירסמן.
בסך הכל היה מרוץ מהנה עם רמה גבוהה.
מהמדינות הקטנות, הרשים הרוכב האלבני Redi Halilaj, שרוכב באמורה א-ויטה (היכן שרכב ניב ליבנר בזמנו), ורכב במרוץ עם דבוקת הראשונים וסיים במקום ה-32 בפער של 48 שניות מהמנצח.
רועי גולדשטיין לא סיים את המרוץ, כמו עוד 30+ רוכבים.
לצפיה ב-'מחווה לידידנו אריה העליות התלולות '
מחווה לידידנו אריה העליות התלולות
11/09/2016 | 13:34
6
308
אתמול בקטע של הוואלטה נשבר "המיתוס" של
"חוקי הקאדנס"  פייר לאטור ניצח בקאדנס של המאה הקודמת,

מה שקצת מערער על קביעות המומחים מהשנים האחרונות
והמגמה השלטת בגישה לטיפוס.

מספר הפעמים שהוא חזר על מאמץ אנאירובי היה מוזר
לצפיה.

שמתי שאלה בפורום של דר פרארי, נראה מה תהיה תגובתו
וההסבר.  

אריות ותיקים מטפסים על הילוכים קשים    

שבוע טוב ובטוח חברים.  


לצפיה ב-'תשובת הדוקטור.'
תשובת הדוקטור.
13/09/2016 | 10:53
5
193
DrFerrari
La Tour pedalling cadence was lower than ideal Atapuma's one.
To perform that way Latour 's FTFs should have been still “fresh” , with glycogen storage.
 
לצפיה ב-'הפורום של ד"ר פרארי? אפשר להשיג אצלו מרשמים?'
הפורום של ד"ר פרארי? אפשר להשיג אצלו מרשמים?
13/09/2016 | 22:48
4
153
אפשר הסבר - הן לפורום והן לתשובה המצוטטת?
לצפיה ב-'הסברים וקישור'
הסברים וקישור
14/09/2016 | 10:45
3
162
ד"ר פרארי מנוע מלשמש מאמן רישמי של רוכבים,
עקב השעייה על חלקו בפרשיות "סימום" בעבר.
 
את הידע הרב והרלוונטי שלו הוא משתף באתר שלו,
הן בכתיבת מאמרים והן בפורום של שאלות תשובות.
 
יש שם חומר (נו פאן) מעניין מאוד.
 
הסבר לציטוט: הצרפתי להטור שניצח את הקטע הלפני אחרון בוואלטה,
בעליה תלולה על הילוכים קשים, הגיע "רענן" יותר לסוף העליה,
עם יותר גליקוגן בשרירים מסוג FTF מיריביו.
 
מרשמים אין    
 
קישור לאתר ולפורום
 
 
לצפיה ב-'נראה לי...'
נראה לי...
20/09/2016 | 16:45
2
37
שיש טעות קלה בתרגום שלך אבל לא משהו מהותי.
הוא אכן רושם שהקאדנס שלו היה נמוך ורק העובדה שהוא היה רענן איפשרה את זה.
אבל FTF אמור להיות Functional Threshold Force או Functional threshold power, שזה מקסימום הכח/הספק שרוכב מסוגל להפיק, וזה במקסימום כשהפקת האנרגיה מבוססת פחמימה ולא שומן.
שזה אגב נכון בכללי, קאדנס גבוה יגרור שימוש בשומנים לייצור אנרגיה וקאדנס נמוך לשימוש בסוכרים. רק שבסוף מירוץ יש בדרך כלל פחות סוכרים כי הם נוצלו בזמן המירוץ.
 
אגב, מצפייה בקטע, המתקפה שהצליחה לו, הייתה דווקא זו כשהשיפוע התמתן ואז הקאדנס הנמוך שלו כבר לא היה כזה נמוך ספרתי קאדנס ממוצע 75 מרגע שהוא התחיל להאיץ והרכב האדום היה מאחוריהם. הוא גם ישב יותר וזה מוסיף ליעילות הדיווש.
 
ותודה על הקישור
 
לצפיה ב-'קל להתבלבל האמת, fast twitch fibers '
קל להתבלבל האמת, fast twitch fibers
22/09/2016 | 14:42
1
45
fast twitch fiber  =  ftf
תרגמתי נכון, ראה את נושא התייחסותו לגליקוגן כרמז ....
וכן במקור זה מופיע כ-FTFs
 
השאר מצוי באינטרנט .
לצפיה ב-''
22/09/2016 | 14:51
4
לצפיה ב-'רוכב למרחק - סדרת ברווטים ישראל 2017'
רוכב למרחק - סדרת ברווטים ישראל 2017
13/09/2016 | 17:01
3
112
שלום,

רשומה חדשה, סדרת ברווטים ישראל 2017, בבלוג שלי.

פרטים לגבי עונת 2017 של הברווטים בישראל.

טל.
לצפיה ב-'תודה. הקישור למידע על הפלאש לא עובד'
תודה. הקישור למידע על הפלאש לא עובד
13/09/2016 | 17:41
2
22
לצפיה ב-'תודה על ההארה'
תודה על ההארה
13/09/2016 | 19:23
65
ניסיתי שוב וזה עובד במחשב (לא בדקתי במכשיר נייד.)
 
בכל מקרה, הקישור הוא לכאן.
 
טל.
לצפיה ב-'תוקן'
תוקן
14/09/2016 | 09:20
46
היתה תגית span מיותרת.
 
ושוב תודה על ההארה.
 
טל.
לצפיה ב-'שוקי רכב 24 שעות נגד השעון 560 קמ '
שוקי רכב 24 שעות נגד השעון 560 קמ
08/09/2016 | 19:24
8
353
ארוע קטן שארגן טל קציר ובוצע באיזור אורים.נקווה ששנה הבאה שיא היסוד יישבר ויגיעו  עוד הרבה רוכבים.
לצפיה ב-'כל הכבוד לשוקי!'
כל הכבוד לשוקי!
08/09/2016 | 21:14
1
165
זה יותר קרוב ל 555 ק'מ. עדיין אין חישוב מדויק.
הנתונים הגולמיים נמצאים כאן.

בכל מקרה, שוקי הוא האלוף!
 
טל.
לצפיה ב-'ברח הקישור'
ברח הקישור
08/09/2016 | 21:54
138
הנתונים הגולמיים נמצאים כאן.
 
טל.
לצפיה ב-' חזק! '
חזק!
08/09/2016 | 21:22
47
לצפיה ב-'עוד פרטים בטוויטר (לעת עתה.)'
עוד פרטים בטוויטר (לעת עתה.)
08/09/2016 | 21:25
143
 
טל.
לצפיה ב-'זה בדיוק מטולת'
זה בדיוק מטולת
09/09/2016 | 09:08
71
לצפיה ב-'Give that man a cookie'
Give that man a cookie
09/09/2016 | 19:07
120
גיליתי וואחד קוקי שכל כך הולמת לארוע
לצפיה ב-'כל הכבוד!'
כל הכבוד!
10/09/2016 | 16:42
1
33
לצפיה ב-'תודה רבה.'
תודה רבה.
11/09/2016 | 11:49
103
תודה רבה לכל המברכים. 
תודה ענקית לטל ולצוות התמיכה, לב, דיקי, אורן ולינה. ללא העזרה והסיוע לא הייתי מגיע לתוצאה הזו.
שוקי.  
לצפיה ב-'חג וולטה שמח. תזכורת מלפני 4 שנים (בדיוק)'
חג וולטה שמח. תזכורת מלפני 4 שנים (בדיוק)
10/09/2016 | 15:33
1
175
לצפיה ב-'אין כמוהו תותח .'
אין כמוהו תותח .
11/09/2016 | 02:04
117
אבל היום  דוקא צאבס גבר על קונטאדור בנשקו .
אבל קונטאדור הוא זה שקבע מי ינצח בוולטה הזו !

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

אופני שחף
אופני שחף
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
פורום טיולים באיטליה
פורום טיולים באיטלה

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ