לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
*** אין לפרסם הודעות קונים/מוכרים או הודעות מסחריות ללא אישור המנהלים ***
המקום הנכון
לכל מה שקשור באופני כביש. טיולים, מירוצים, אימונים וסתם חוויות.
הודעות שאינן בנושא הפורום - ימחקו ללא התרעה.
לאתרים נוספים שכדאי לבקר בהם - לחצו על הלינק
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'ישראלים היום בבלגיה'
ישראלים היום בבלגיה
01/03/2017 | 09:01
3
37
סייקלינג אקדמי יזנקו היום למרוץ Le Samyn שנערך בדרום מערב בלגיה, 202 ק"מ של גבעות, לא רחוק מהגבול הצרפתי. ישראלי שמזנק הוא גיא שגיב. במרוץ משתתפות 3 קבוצות וורלד-טור, 2 בלגיות ואחת הולנדית. שאר הקבוצות הן מדרג נמוך יותר.
מזג האוויר צפוי להיות קשה למדי. צפוי גשם, רוח של 25-30 קמ"ש וקור של 5-10 מעלות.
רותם גפינוביץ תזנק לגירסה הנשית של המרוץ הזה (101 ק"מ) כחלק מקבוצתה WM3. מזנקות מהקבוצה שלה רק 5 רוכבות (מתוך 7 אפשריות) וכנראה שלא החזקות ביותר. הן כמובן "תהננה" מאותו מזג אוויר של הבנים.
 
שידור חי באינטרנט - יש סיכוי רק למרוץ הבנים וגם זה צריך לחפש.
לצפיה ב-'ככה נראה מסלול המרוץ אתמול'
ככה נראה מסלול המרוץ אתמול
01/03/2017 | 13:28
25
לצפיה ב-'כנראה גם שני בלוך במרוץ'
כנראה גם שני בלוך במרוץ
01/03/2017 | 14:15
23
עם הקבוצה הדנית שלה. https://twitter.com/hashtag/ScottishIsraeli?src=ha... למרות שהקבוצה לא רשומה באתר המרוץ. המרוץ קרוב לסיומו.
לצפיה ב-'תוצאות מרוץ הנשים'
תוצאות מרוץ הנשים
01/03/2017 | 16:34
22
מנצחת הספרדית גוטיירז.
שני בלוך מקום 47 בפיגור 2.57 מהמנצחת. רוכבת בקבוצתה סיימה במקום 10.
רותם גפינוביץ מקום 71 (בדבוקה של מעל 20 רוכבות) בפיגור של 3.09 מהמנצחת. סה"כ סיימו 95 רוכבות את המרוץ.
לצפיה ב-'הבדל ברכיבת כביש באופני שטח לאופני כביש'
הבדל ברכיבת כביש באופני שטח לאופני כביש
26/02/2017 | 16:17
11
117
אז ככה, אני רוכב דיי חובב, ולא באופן עקבי.
ברשותי אופני שטח- אופני מדבקה אומנם מאולומיניום אבל שוקלות קצת יורת מ- 15 ק"ג.
 
לאחרונה יוצא לי לרכב קצת בכבישים, ואני מרגיש שאופניים בירידות לא מצליחות לפתח מהירות, וגם הדיווח מתבצע "על ריק".
בעליות זה כבר סיפור קשה תרתי משמע.
 
כשחולף לצידי רוכב אופני כביש, נדמה שהוא רוכב דיי בקלילות, שלא לדבר על המהירות שהוא מפתח בירידה.
אני מתאר לעצמי שאולי הוא בכושר טוב יותר ממני אבל נראה לי שזה גם קשור להבדלים בין סוגי האופניים.
 
אז השאלה העיקרית שלי היא עד כמה אופני כביש אכן מהירות וקלות יותר לדיווש מאופני שטח (מדבקה)?
אני מתכוון לאופני כביש ממוצעות בסכום של 5000 ש"ח... ולא לאיזה דגם יוקרתי שעשוי מחומרים מורכבים...
 
סתם תוהה אם בשביל להנות מחווית הרכיבה פעם בכמה זמן בכביש שווה לרכוש זוג אופני כביש, או שהשיפור הוא לא כזה מאוד משמעותי מבחינת הקלות והחוויה עצמה.
לצפיה ב-'אז.... אהה... כן. אולי. תלוי.'
אז.... אהה... כן. אולי. תלוי.
26/02/2017 | 18:50
3
91
יש מספר דברים ש"מתנגדים" להתקדמות האופניים. ואתייחס ברשותך למישור ולא לעלייה, שאז המשקל הוא פקטור נוסף.
האוויר. התנגדות האוויר גדלה בגלל מספר גורמים. הגדלת "שטח החתך" שתופס הרוכב. כידון רחב יותר, תנוחה זקופה יותר, הכל מעט רחב יותר ולכן יש יותר התנגדות אוויר. בנוסף, זה לא רק ששטח החתך גדל, אלא גם זרימת האוויר סביב הרוכב נפגעת והיא פחות חלקה ולכן יש יותר התנגדות. כידון צר, תנוחה "שוכבת" יותר על האופניים יעשו עבודה טובה יותר בכביש.
גלגלים. בעיקר הצמיגים. ישנו מושג שנקרא "התנגדות גלגול", האנרגיה האובדת כאשר הגלגל מתגלגל. היא עולה עם המשקל, עם צמיגים בשרניים וקשים ולחץ אוויר נמוך ביחס לתוואי. גלגלים יחסית צרים (אינץ' וחצי) וחלקים, מנופחים ללחץ של 60PSI בערך ישפרו מאוד את הנושא.
ומשהו שקשור ל"מדבקה". בדרך כלל מיסבי גלגלים באיכות ירודה (ותחזוקה לקויה שלהם) שיוסיפו עוד 4-5% התנגדות. אין מה לעשות פה פרט להחלפת הגלגלים. לא שווה את ההשקעה בדרך כלל.
דווקא ההבדל שבין אופני 5000 ש"ח לדגמים טובים מחומרים מרוכבים, נמוך יותר מההבדל שבין אופני הרים לאופני כביש.
 
אם שווה/כדאי? תלוי בך. תנסה ותראה.
לצפיה ב-'תודה על התגובה המפורטת, מעניין אותי לשמוע תגובה ממישהו'
תודה על התגובה המפורטת, מעניין אותי לשמוע תגובה ממישהו
26/02/2017 | 20:13
2
78
שמחזיק גם אופני שטח וגם כביש,
ואולי יצא לו להתנסות בנסיעה עם אופני שטח בכביש בציר נסיעה שהוא עשה עם אופני כביש כדי להגיד עד כמה ההבדלים משמעותיים.
לכאורה ברכיבה של שעה, עם עליות וירידות, הגעתי דיי מותש לסוף המסלול שהיה ברובו עליה.
ברור לי שזה גם תלוי בכושר שלי.
אבל הרגשתי שיש בפני 2 אפשרויות.
דיווש נינוח והתקדמות בקצב צב בעליה, או להשקיע מאמץ כדי להשיג התקדמות מהירה יותר, מה שהותיר אותי חסר נשימה וכוח כך שיכולתי להתמיד בזה לפרקי זמן קצרים.
לצפיה ב-'בעיקר כושר....'
בעיקר כושר....
26/02/2017 | 23:16
68
כרוכב כביש שפעם רכב גם בשטח, יש כמובן הבדלים הנובעים מהאופניים.
ככל שאתה מעיד על עצמך שאתה רוכב מתחיל/חובב, כנראה שיש לך הרבה לאן להתקדם עם הרגליים. רוכבי הכביש שעברו אותך בקלילות הם מן הסתם רוכבים בכושר סביר, שהוא כנראה הרבה יותר טוב משלך כרגע. בתור רוכב כביש היום, לפעמים אני נתקל ברוכבי שטח חזקים שרוכבים לידי על הכביש וקשה "להיפטר" מהם. 
כדאי לך להגדיר מה אתה מחפש/רוצה להשיג ברכיבה, ואז ניתן יהיה לייעץ לך מה לעשות. 
והמשפט האחרון שלך נכון תמיד, הן לרוכב שהתחיל לרכב אתמול, והן לניירו קינטנה.
 
(*באופן אישי אני יכול להגיד לך שאם אתה יכול ליהנות מרכיבת שטח ועדיין לא מכור לכביש, תישאר בשטח. רכיבת כביש מסוכנת בטירוף)
 
לצפיה ב-'שני גורמים בולטים הם הבולמים והצמיגים'
שני גורמים בולטים הם הבולמים והצמיגים
26/02/2017 | 23:49
65
בה נחת צמיגים חלקים ושלדה קשיחה, ההבדל מצטמצם דרסטית. עדיין יהיו יתרונות לאופני כביש כמובן, אבל ענין המשקל פחות קריטי - כל מי שרכב באופני כביש עם משקל נוסף כמו תיק יעיד [כלומר אני אעיד] - אמנם משפיע על הביצועים אבל משני.
לצפיה ב-'אמרו כבר את הכל אני חושב.'
אמרו כבר את הכל אני חושב.
27/02/2017 | 02:14
2
70
תקופה ארוכה רכבתי על אופני הרים בכביש, וגם היום אני רוכב עדיין על אופני עיר פשוטות גם ברכיבות כביש ארוכות.
אם לסכם, לדעתי לפי סדר חשיבות/השפעה:
- בולמים (קדמי/אחורי - לא ברור עם האופניים שלך הם זנב קשיח או שיכוך מלא). מקשים מאד על העברת הכח, וגורמים לבזבוזו.
- צמיגים. רוחב הצמיג ובעיקר צורת החתך (חלק או עם קוביות וכו), וגם לחץ האוויר. ככל שיותר גומי נוגע בכביש בזמן הרכיבה, כך יש יותר חיכוך ובהתאם קשה יותר לרכב. יש צמיגים חלקים גם לאופני הרים. לא טוב כמו צמיגי כביש אבל צעד בכיוון הנכון.
- תנוחת הרכיבה. אני דווקא אוהב את התנוחה הזקופה, ומשלם את מחירה פה ושם.
- משקל. כן, זה משפיע בעיקר בעליות. אבל בד"כ כל משקל שתוריד מהאופניים, יותר זול להוריד אותו מגוף הרוכב בטח לא שווה השקעת 5000שח.
 
בסופו של דבר מדובר בכושר ובטכניקת רכיבה. תשפר את אלה תרגיש טוב גם בכביש. אם בכוונתך לעלות לכביש רק פעם בכמה זמן (זהירות. זה ממכר), אין טעם לדעתי לרכוש אופניים ייעודיות. אם תמצא את עצמך רוכב הרבה על הכביש - זה כבר סיפור אחר.
 
לצפיה ב-'וקצת מספרים'
וקצת מספרים
27/02/2017 | 02:23
1
62
רכבתי את המשולש על אופני כביש רגילות, על אופני עיר (ללא בולמים, אבל עם כידון ישר) ועל אופני זנב קשיח בהפרש זמנים קצר מאד לפני שנתיים בערך. ביחס לאופני הכביש - אופני העיר הורידו ממני 1-2 קמ"ש בממוצע, הזנב הקשיח עם צמיגי הרים ברוחב 1.95 אינץ' הוריד 3-4 קמ"ש בממוצע ביחס לאופני כביש.
ברמת הכושר שלי אז רכבתי את המשולש, באופני כביש במהירות ממוצעת של כ22-23 קמ"ש אם אני זוכר נכון.
 
לצפיה ב-'עוד מבט על רכיבת כביש '
עוד מבט על רכיבת כביש
28/02/2017 | 06:18
54
אני רוכב להנאתי על כל אלו שלמטה, תלוי מה מטרת הרכיבה
*מבחינת הנאה ברכיבה על כביש, אין שום הבדל בין אופני שטח, עיר, מתקפלים, כביש.
*מבחינת כושר, אופני שטח יכניסו אותך לכושר מהר יותר, מכיון שתצטרך להתאמץ יותר בכדי להזיז אותם (משקל, ישיבה זקופה, צמיגים רחבים וכבדים וכו׳)
*מבחינת מהירות, זה יחסי לאופניים האחרים שתפגוש על הכביש. אם כי כל קטנוע משומש באלףחמשמות ש״ח יהיה יותר מהיר מכל רוכב אופניים.
***בקיצור אם אתה רוכב להנאתך, כושר, טיולים קצרים, אופני שטח מדבקה יעשו את העבודה מצוין. ויאפשרו לך גם לרכב בשבילים מחוץ לכביש
 
לצפיה ב-'התחלתי לשיר... '
התחלתי לשיר...
28/02/2017 | 14:02
3
48
לא אשכח את החוויה הראשונה שלי על אופני כביש.
כרוכב שטח ותיק הגעתי ערב אחד לחנות "הבית" לשתות קפה.
על המדף הוצבו אופני כביש רמת "כניסה" יד 2 בצבע אדום/ לבן.
לא יודע מה גרם לי לשאול כמה הם עולים (1,500 ש"ח).
ברגע של חולשה רכשתי אותם.
את הדרך הביתה (10 דקות רכיבה) עשיתי כבר עליהם.
הייתי בשוק ... הלם ... מהקלות של הגלגול .. מהמהירות... מהזרימה ...
התחלתי לשיר ...
מכאן - ההתמכרות לא איחרה להגיע.
אגב, אותם אופני "כניסה" שרתו אותי נאמנה מס' שנים ...
למחרת בבוקר חטפתי הלם מסוג אחר -
הייתי בטוח שגנבו לי את האוטו.
רגע לפני נסיעה לתחנת המשטרה להגיש תלונה - נזכרתי.
שיט ... הרכב חונה בחנות האופניים מאמש...
סיפור אמיתי.
 
לצפיה ב-'חברים יקרים, תודה לכל מי שהגיב, האם גם באופני כביש '
חברים יקרים, תודה לכל מי שהגיב, האם גם באופני כביש
28/02/2017 | 20:51
2
42
כאשר רוכבים בירידה, יש תחושה שהאופניים הגיעו למהירות מקסימלית, ולמעשה הדיווש לא מצליח להגביר את המהירות?
אני לא מכור למהירות, פשוט רוצה לנצל אתהתנופה של הירידה כדי להצליח ולגנוב עוד כמה מטרים מהעליה שבאה אחרי.
 
אגב לשואלים, האופניים שלי הם זנב קשיח.
דווקא התגובה של asherme נשמעת מעודדת. ואולי כן יש הבדל משמעותי בחוויה.
 
לגבי אלה שהזהירו מהתמכרות לכביש והסכנות הצפונות בו,
אני מודע לכך, זו הסיבה שמלכתחילה לא רכשתי אופני כביש, הפחד הזה של נסיעה בשוליים לצד נהגים פרועים. מצד שני אני מרגיש שהכביש יותר מאתגר.
ובטח רוכבי השטח לא מבינים איך אספלט יכול להוות תחליף ראוי לנוף הנשקף ברכיבת שטח בשבילים וביערות.
בסביבה הקרובה שלי יש יותר אספלט מאשר שבילים ופארקים
 
אני לא מתכוון לרוץ ולקנות אופני כביש, אם יתמזל מזלי למצוא איזה מישהו שיש לו אופני כביש ויסכים לתת לי אותם לרכיבת נסיון, אוכל לחוות ממש את ההבדלים ולקבל החלטה מושכלת יותר.
עכשיו רק עלי לנסות לאתר מי מהשכנים (לא ראיתי אחד כזה) מחזיק ברשותו אופני כביש
 
ושוב תודה לכולם
 
לצפיה ב-'מתמטית לאופני כביש יש יתרון בירידות'
מתמטית לאופני כביש יש יתרון בירידות
01/03/2017 | 15:55
15
בהנחה שיש לך 2X10 באופני השטח אז היחס המהיר שלך הוא 38/11 כלומר 3.45 סיבובי גלגל לכל סיבוב דוושוצ.
באופני כביש היחס המהיר הוא לרוב 50/11 כלומר 4.54 כלומר, תאורתית תוכל להגיע למהירות מירבית גבוהה ב-30%. (גודל גלגל 29 דומה לגודל גלגל כביש).
לצפיה ב-'כן, אבל'
כן, אבל
01/03/2017 | 17:58
12
1. כן, אבל באופני כביש זו תהיה מהירות גבוהה יותר.
2. בירידות במהירויות גבוהות באופני כביש לפעמים עדיף לא לפדל ולהתכווץ לתנוחה אוירודינמית יותר כדי להגיע למהירות גבוהה.
לצפיה ב-'Ride of Silence 2017'
Ride of Silence 2017
01/03/2017 | 09:47
27
תזכורת ראשונה.
 
רכיבות Ride of Silence התחילו ב 2003 בדאלאס (טקסס, ארה'ב.)
אלו רכיבות שקטות בקצב איטי (מקסימום 20 קמ'ש) לזכר רוכבי אופניים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כיום זו רכיבה שנתית שמתקיימת בעשרות מקומות בארצות הברית ובעולם.
 
בד'כ הרכיבה נעשית על כבישים, להראות ש"מקומנו שם," אך אני חושב שבמציאות הנוכחית בישראל עדיף להימנע מכך.
 
אני מתכוון לרכוב ביום ובשעה כמו בכל העולם.
 
תאריך: יום רביעי 17/5/2017, שעה: 19:00. (כ 11 שבועות מהיום)
מקום: תחנת רידינג, תל כודאדי, המגדלור (צפונית לשפך הירקון.)
משם ארכוב צפונה (שבילי אופניים בטיילת ובמדרכות) עד מנדרין, ואחזור לרידינג, לפי המסלול.
הדרך מוארת מספיק, אך מומלץ להצטייד בפנסים, למרות שלא חובה.
 
זו הפעם השמינית שרכיבה זו מתקיימת בתל אביב.
 
 
הרכיבה תהיה בקצב איטי שיתאים גם לרוכבים שאינם מנוסים ברכיבה בקצב מהיר.
 
 
על מנת שיהיה ברור - זו היא רכיבה אישית!
כל רוכב בא לעצמו, כדי לתת את הכבוד לאותם רוכבים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כל רוכב אחראי לעצמו, וכל רוכב ייאלץ לתת את הדין בעצמו (באם עבר על החוק
כמו מעבר רמזור באור אדום, דריסת הולך רגל, או כל ארוע לא תקין אחר!)
 
 
הנוהג הוא להגיע לרכיבה בבגדים לבנים.
 
מקובל לא לדבר במהלך הרכיבה (מכאן השם Ride of Silence...)
 
ההרגשה האישית שלי ברכיבות האלה היא כמו במעמד של עמידת דום בזמן צפירת זיכרון. אפשר לראות גם הקבלה למסעות לוויה.
כל אחד מכונס בעצמו, אך חלק ממשהו גדול יותר מסכום החלקים.
 
 
הרכיבה מתחילה באור יום אחרון, אך מסתיימת בחשכה (שקיעת השמש: בערך 19:35)
לא חובה, אך רצוי מאוד להביא פנס קדמי (בצבע לבן) ונצנץ אחורי (בצבע אדום.)
 
 
קישורים בפייסבוק (זמינים גם ללא רישום לפייסבוק)
דף כללי.
הארוע.
 
נא הפיצו ושתפו.

טל.
לצפיה ב-'רוכב למרחק - ברווט 400 מועד שני עונת 2017'
רוכב למרחק - ברווט 400 מועד שני עונת 2017
27/02/2017 | 11:04
40
שלום,

רשומה חדשה, ברווט 400 מועד שני עונת 2017, בבלוג שלי.

הסיפור שלי של ברווט 400 מועד שני עונת 2017.

טל.
לצפיה ב-'רוכב בן 51 נהרג מפגיעת רכב בכביש 4 באזור עמק חפר'
רוכב בן 51 נהרג מפגיעת רכב בכביש 4 באזור עמק חפר
25/02/2017 | 14:34
2
259
 
יהי זיכרו ברוך.
 
טל.
לצפיה ב-'"היסח הדעת" ביטוי מנומס'
"היסח הדעת" ביטוי מנומס
25/02/2017 | 22:59
92
לצפיה ב-'פורסם שמו'
פורסם שמו
26/02/2017 | 11:12
154
 
טל.
לצפיה ב-'מישהו מסכים לדעה הזו? אם כן, כמה מיץ בליטר מים?'
מישהו מסכים לדעה הזו? אם כן, כמה מיץ בליטר מים?
22/02/2017 | 21:30
9
131
ניתן להכין משקה ספורט איזוטוני ביתי בקלות רבה. אמנם הוא יהיה מעט פחות טעים אך אפקטיבי באותה מידה כמו אחיו המסחרי. הרכיבים לליטר משקה: מים, מיץ ממותק פשוט ללא סיבי פרי, מיץ מלימון או מתפוז סחוט ללא סיבי הפרי וכחצי כפית מלח שולחן.
לצפיה ב-'איזוטוני ביתי'
איזוטוני ביתי
23/02/2017 | 10:18
3
110
שנים הכנתי לבד   חצי מיץ (אני בחרתי באשכוליות , המהדרין טוענים למיץ ענבים \ תירוש) חצי מים וקצת מלח.
 
היום האיזוטוני שלי- רק מים (אפילו איבי נתן טען פעם "שתו רק מים")
לצפיה ב-'חצי כפית מלח זה המון ומיותר לחלוטין. מספיק קמצוץ קטן'
חצי כפית מלח זה המון ומיותר לחלוטין. מספיק קמצוץ קטן
23/02/2017 | 20:36
2
86
לרוכב אופניים ממוצע אין כל צורך בכמות כזו, למעט אולי בבברווט 200 באוגוסט.
מה גם שעם תוספת חצי כפית מלח לליטר, המשקה כמעט בלתי ניתן לשתיה
 
היפו-נתרמיה, ירידה ברמת הנתרן בדם, היא תופעה נדירה אצל רוכבי אופניים וקורית בעיקר אצל רצי מרתון מעודף שתיה
לצפיה ב-'אז מה כן חוץ ממלח?'
אז מה כן חוץ ממלח?
24/02/2017 | 05:51
34
לצפיה ב-'עודד,אני זוכר שאתה שמת חצי מיץ תפוחים+חצי מים בליטר.'
עודד,אני זוכר שאתה שמת חצי מיץ תפוחים+חצי מים בליטר.
24/02/2017 | 07:33
69
האם שינית את דעתך?
אני אגב, שם כף סוכר ענבים+ קצת תרכיז ענבים(בשביל הטעם)+קצת פחות מכפית מלח.
לצפיה ב-'פחות טעים? להיפך, כי אפשר לשחק עם המרכיבים '
פחות טעים? להיפך, כי אפשר לשחק עם המרכיבים
23/02/2017 | 16:18
3
94
לטעם יש חשיבות מבחינת המוטיבציה לשתות בזמן הרכיבה. חשוב לשים לב שהטעם משתנה בזמן מאמץ - מה שנראה לנו כמתיקות עדינה לפני הרכיבה יכול להרגיש הרבה יותר מתוק בזמן הרכיבה.
הדיוק בריכוזים ממש לא קריטי לדעתי - זה לא שאנחנו באיזה סטייג' בTDF... אז יהיה קצת פחות מלח מאיזוטוני מדויק, ממש לא קריטי.
 
לצפיה ב-'על טעם ועל מלח לא נתווכח'
על טעם ועל מלח לא נתווכח
25/02/2017 | 18:46
2
62
גם אני וגם תזונת הספורט השתנינו מעט.
כיום ההמלצה היא לצעירים לשתות ע״פ הצמא, ולא בקצב או כמויות מוגדרות.
למבוגרים: עדיין מומלץ לשתות ע״פ קצב או כמות מוגדרים, היות וחוש הצמא אינו עוקב במדויק אחרי צרכי הגוף.
באשר אלי, ברכיבות של עד שעתיים בקיץ, שלש שעות בחורף, אני שותה מים בלבד, ועדיין לפי שיטתי
אשל״ש, אכילה שתיה לפי שעון.
ברכיבות ארוכות מעבר לנ״ל, אני שותה תרכיז מיץ תפוחים (כי זה תמיד יש. אשתי קונה), או אם זכרתי לקנות, מיץ תפוחים מדולל.
ברכיבות ארוכות, בעקר בשטח, אני עם תיק גב ושקית מים. ברכיבות כביש ממלאים איזה משקה ממותק שמוצאים בחנויות מכולת או תחנות דלק. עם או בלי מלח.
 
בהקשר למלח: ברכיבות ארוכות בקיץ אני לוקח טבלית מלח אחת כל שלש שעות.
לטעמי המעודן, חצי כפית מלח בבקבוק של ליטר יוצרת טעם בלתי נסבל.
לצפיה ב-'ולשאלה שבפתיח: כמה מיץ ממותקת וכד'
ולשאלה שבפתיח: כמה מיץ ממותקת וכד
25/02/2017 | 18:57
1
57
תוך כדי שאני ממלא הבקבוק מהברז, אני שופך גם מיץ ממותק.
המיץ הממותק נשפך מהבקבוק בגלים קטנים.
לבקבוק ליטר בערך 13-15 גלים.
ל 750 סמ״ק בערך 10 גלים.
צריך לנסות ולראות האם הכמות הנ״ל  מתאימה לטעמך.
לדעתי כיום, מבחינה מעשית, למרבית הצרכים אין שום הבדל בין סוגי המשקה האיזוטוני זה הקנוי וזה הביתי.
לצפיה ב-'מדגיש בענין הטעם, חשוב להתאים אותו כך שהשתיה תעשה במינון'
מדגיש בענין הטעם, חשוב להתאים אותו כך שהשתיה תעשה במינון
25/02/2017 | 22:55
40
הרצוי, והמתיקות צריכה להיות עדינה במידת האפשר, הטעם לפני הרכיבה צריך להיות עדין ממש בכדי שבזמן הרכיבה יהיה מתאים.
לצפיה ב-'כן. חוץ מעניין הטעם. הביתי טוב יותר :)'
כן. חוץ מעניין הטעם. הביתי טוב יותר :)
25/02/2017 | 21:04
47
ניתן גם להתאים את התוכן לפי סוג הרכיבה.
רכיבות מאוד מאומצות, דורשות הרבה יותר סוכר, וסוכר זמין יותר.
רכיבות ארוכות, דורשות פחות סוכר וגם סוכר פחות זמין יעשה את העבודה. גם סיבי פרי וסנדוויץ זה סבבה.
מלחים לפי אורך הרכיבה חצי כפית לליטר, זה במצב קשה של חוסר מלחים... עדיף להתחיל עם ריכוז נמוך יותר וברכיבות ארוכות יותר וחמות יותר, להעלות את הריכוז. תוספת מלח מגבירה את ספיגת הנוזלים, אז כדאי בכל מקרה להוסיף מעט.
לצפיה ב-'מרוצי האקדמי באירופה'
מרוצי האקדמי באירופה
22/02/2017 | 10:45
13
102
סיימו את הטור של אנדלוסיה לפני יומיים. טור של 5 ימים שנערך בהשתתפות של ולוורדה שניצח וקונטדור שסיים שני. לא נראה לי שיש הרבה מה לספר. דניאל טורק החזיק מספר שלבים בחולצה מסויימת שניתנת על ניקוד במאוצי ביניים, לאחר שהיה מעורב יום אחד בבריחה, אבל איבד אותה בקטע האחרון.

היום מתחילים מרוץ קטעים בפורטוגל: וולטה אלנטז'ו - בחלק המרכזי דרומי של המדינה. מדרג הוורלד-טור רק קבוצת מוביסטאר משתתפת, כל שאר הקבוצות הן מהדרג של האקדמי או נמוך יותר. הישראלים שמשתתפים הם רועי גולדשטיין וגיא שגיב שרכב גם באנדלוסיה.

בשבת הם מזנקים לאומלופ הט ניוזבלד - המרוץ החד-יומי הפותח את עונת המרוצים הקלאסיים בבלגיה, בהשתתפות כל הכוכבים דוגמת: סאגאן, בונן ון אוורמאט ועוד רבים וטובים. מי שזכה בכבוד לרכוב אתם הוא אביב יחזקאל, שאמור לזנק גם למחרת למרוץ החד-יומי העוקב: קורנה-בריסל-קורנה.
בהצלחה לכולם.
לצפיה ב-'שידורי יורוספורט ממחר עד יום א''
שידורי יורוספורט ממחר עד יום א'
22/02/2017 | 14:50
90
ממחר (יום ה') מתחיל טור אבו דאבי. כולל את מאיצי העל: קיטל, גרייפל, קוונדיש, כיילב יואן. הקטע הראשון משודר חי בצהריים (13:15 עד 15:15) וב-22:00 - שעה של שידור דחוי של הקטע. יום שישי ב-22:00 שעה של שידור דחוי וכנ"ל גם בשבת וראשון.
בשבת, ב-21:00, שעה של שידור דחוי של אומלופ הט ניוזבלד.
ביום ראשון, ב-21:00, שעה של שידור דחוי של קורנה-בריסל-קורנה.
לצפיה ב-'למי שלא ראה את סיום קטע 2 באבו דאבי אתמול'
למי שלא ראה את סיום קטע 2 באבו דאבי אתמול
25/02/2017 | 10:12
1
71
היה ספרינט מעולה. שימו לב היכן נמצא קיטל בתחילת הספרינט (כחול גדול בצד ימין של הדבוקה).
לצפיה ב-'זחיחות/רשלנות של כיילב יואן'
זחיחות/רשלנות של כיילב יואן
26/02/2017 | 23:21
20
נראה שהתייחס רק לקבנדיש, והפסיק לדווש והחל לחגוג לפני הזמן. לדעתי אם היה הולך עד הסוף קיטל לא היה עובד אותו.
לצפיה ב-'תמונה יפה לקראת המרוץ של רותם גפינוביץ ביום א''
תמונה יפה לקראת המרוץ של רותם גפינוביץ ביום א'
25/02/2017 | 11:02
2
74
לפי הקישור הזה יהיה שידור חי באינטרנט של המרוץ שלה
לצפיה ב-'ֻקישור לאתר השידור החי של מרוץ הנשים'
ֻקישור לאתר השידור החי של מרוץ הנשים
26/02/2017 | 09:28
1
27
התחלת השידור בשעה 14:15.
מסלול של 127 ק"מ, מורכב מסיבוב גדול של 51 ק"מ ואחר כך 5 סיבובים של 15 ק"מ.
המסלול ברובו מישורי, אבל מספר המסיימות קטן בדרך כלל ורוב הרוכבות מורדות מהמסלול. רותם גפינוביץ השתתפה במרוץ גם ב-2013 ורשומה שם כ-DNF.
נקווה שהיום תצליח יותר.
לצפיה ב-'השידור החל, הצגת קבוצות'
השידור החל, הצגת קבוצות
26/02/2017 | 13:33
13
לצפיה ב-'למי שצופה במרוץ, אפשר לזהות את רותם לפי סרט'
למי שצופה במרוץ, אפשר לזהות את רותם לפי סרט
26/02/2017 | 15:45
6
35
דגל ישראל (למעשה נראה כפס לבן) על השרוול. קסדות מנומרות ירוק שחור. נראתה לאחרונה בשורה הקדמית. סימן טוב.
לצפיה ב-'עשתה סבב משיכה מקדימה, שורפת את עצמה, אבל אולי זה התפקיד שלה'
עשתה סבב משיכה מקדימה, שורפת את עצמה, אבל אולי זה התפקיד שלה
26/02/2017 | 15:56
10
לצפיה ב-'59 ק"מ לסיום, הוחזרה בריחה חזקה, רותם ממוקמת טוב מקדימה'
59 ק"מ לסיום, הוחזרה בריחה חזקה, רותם ממוקמת טוב מקדימה
26/02/2017 | 16:24
8
לצפיה ב-'41 ק"מ לסיום, רותם תקפה, ללא הצלחה. דבוקה מאוחדת'
41 ק"מ לסיום, רותם תקפה, ללא הצלחה. דבוקה מאוחדת
26/02/2017 | 16:50
9
לצפיה ב-'הקצב עולה ורותם מתדרדרת, נמצאת בחלק האחורי של הדבוקה'
הקצב עולה ורותם מתדרדרת, נמצאת בחלק האחורי של הדבוקה
26/02/2017 | 17:00
11
לצפיה ב-'נכנסו לסיבוב אחרון, בריחה של 4. לא ברור אם רותם בדבוקה'
נכנסו לסיבוב אחרון, בריחה של 4. לא ברור אם רותם בדבוקה
26/02/2017 | 17:30
11
לצפיה ב-'בסיום, רותם גפינוביץ מקום 77 בפיגור של 6.13 דקות.'
בסיום, רותם גפינוביץ מקום 77 בפיגור של 6.13 דקות.
26/02/2017 | 20:08
29
מתוך 80 שסיימו את המרוץ. 22 הרוכבות האחרונות הגיעו בזמן זהה יחד איתה.
המרוץ הסתיים במאוץ של כ-25 רוכבות לאחר בריחת יחיד של האיטלקיה החזקה, אליסה לונגו בורגיני,  חוסלה כ-1 ק"מ לסיום על ידי מרדף מאורגן של הקבוצה האוסטרלית החזקה, אוריקה-סקוט. במאוץ ניצחה ג'וליין ד'אור הבלגית לפני שתי אוסטרליות. קבוצת WM3 של רותם גפינוביץ ניסתה מדי פעם ליזום בריחות, אבל בשלבים המכריעים נראתה ממנה רק ההולנדית הגבוהה, מוניק טניגלו שסיימה במקום ה-45 והטוב ביותר בקבוצה, בפיגור של 54 שניות מהמנצחת.
השידור היה איכותי יחסית וניתן לצפות בו מחדש באותו אתר שנתתי את הקישור שלו. מי שרוצה לראות את ניסיון הבריחה קצרת המועד של רותם שילך ל-3:17 שעות בשידור ויראה איך היא יוצאת לבריחה אחרי שעוקפת את הדבוקה על המדרכה בצד שמאל של המסך.
המרוץ הבא שהיא רשומה בו הוא Le Samyn des Dames ב-1 במרץ.
לצפיה ב-'פרשת השבוע, פרשת משפטים'
פרשת השבוע, פרשת משפטים
23/02/2017 | 11:28
1
46
פרשת משפטים מספרת על מצוות ודינים, ועליית משה להר סיני.
 
 
נושאים בפרשה:
 
מצוות ודינים, שמתאר כל מיני חוקים לעריכת ארועי רכיבה שונים ומשונים.
בין השאר: שישה-ימים, דרני, מדיסון, 5 אבנים, סבתא סורגת, ודג מלוח.
 
עליית משה להר סיני, שמספר איך משה רכב מרוץ בן 40 קטעים בהר סיני.
 
 
מסלול שמתאים לפרשה:
מבית הכנסת הגדול בתל אביב, דרך כביש 44, טיפוס לנס הרים, עד בר בהר, וחזרה
 
הסבר:
רחוב הר סיני נמצא מסביב לבית הכנסת הגדול בתל אביב. יש המשווים את הטיפוס לבר בהר דרך נס הרים כטיפוס לפגוש את השכינה.
בפרשה יש 118 פסוקים,  וזה בדיוק מספר הקילומטרים במסלול.
 
שבת שלום, טל.
לצפיה ב-''
25/02/2017 | 21:06
2
לצפיה ב-'ששי 25/2: הברווט ה-12. ואלה תולדות הברווט 400: מאז 2006, 5'
ששי 25/2: הברווט ה-12. ואלה תולדות הברווט 400: מאז 2006, 5
20/02/2017 | 21:08
3
94
ששי 25/2: הברווט ה-12. ואלה תולדות הברווט 400:  
מאז 2006, 51 רוכבים סיימו 11 ברווטים 400 ורכבו במיצטבר 20,400 ק״מ. 
בעצם יותר. 6 רוכבים לא סיימו ולא יודעים כמה רכבו. 
חתיכת עניין!
אמרנו כבר יותר מפעם שה 400 הוא כרטיס הכניסה לליגת הגדולים. הלוגיסטיקה, העייפות, הדבקות (המטורפת?) במטרה. קפיצת מדרגה של ממש לעומת ה-200 וה-300. 
בקוים כלליים:
חמישה רוכבים יצאו ביום ששי בבקר מאילת לכיוון ת״א. לכולם יש נסיון מוצלח בברווט 400 בעבר.

מתחילים ביום שישי בבוקר מאילת, מטפסים לנטפים לצלם את המפרץ מהר חזקיה,
עוצרים לצילום בצומת סיירים,
עוצרים לצילום במראש מעלה פארן,
עוצרים לצילום באמצע העליה לשדמה,
עוצרים לצילום במכתש רמון,
וממשיכים עד תל אביב. 
מזג האויר אמור להיות נעים. 12 מעלות בבקר באילת,   17 מעלות במשך היום במיצפה רמון.
כל הפרטים כאן: http://israeli-randonneur.blogspot.com/2016/09/205...
ואחראי הדיווחים הוא דיקי.
נשמח לשמוע דיווחים מהדרך
בהצלחה ובהנאה.
 
לצפיה ב-'אחת הרכיבות היותר מהנות שיצא לי להשתתף בה. בהצלחה לרוכבים'
אחת הרכיבות היותר מהנות שיצא לי להשתתף בה. בהצלחה לרוכבים
22/02/2017 | 10:57
23
לצפיה ב-'ברווט 400 השנה..'
ברווט 400 השנה..
26/02/2017 | 08:29
1
22
מבחינתי הקשה ביותר מהחמישה שרכבתי...
רוח פנים מאד חזקה בבקעת עובדה ועד לציחור
התישו ...
אחרי מנוחה  של 45 דקות במיצפה להתאוששות האנרגיות חזרו ...
מנוחה בזמן מאד חשובה ברכיבות ארוכות
חשוב להרגיש את הגוף...
רכבתי 24:35 שעות ברוטו....נטו 20 קמש....
לצפיה ב-'מסכים איתך לפחות בשני דברים'
מסכים איתך לפחות בשני דברים
27/02/2017 | 01:59
19
א. שהרכיבה היתה קשה מאד בתחילתה (אצלי יש רק את השנה שעברה להשוואה).
ב. שהגוף זקוק מאד למנוחה.
לצערי אני לא חזק מספיק שבהינתן א אני יכול לספק את ב אפילו במגבלת הזמנים הנדיבה של הברווט (ובהינתן שמסלול הברווט הזה מכיל המון עליות בחצי הראשון שלו), וסבלתי מזה. הגוף הגיב בזעם לדיווש והמאמץ הממושך (עמדתי על בערך 5-10% זמן מנוחה מתוך הזמן ברוטו - באופן משמעותי פחות מבדרך כלל), ולבסוף "נתקלתי בקיר" ונאלצתי לפרוש אחרי 17 שעות רכיבה, ולמרות שהצלחתי להדביק את הרוכב הוירטואלי שעקף אותי במעלה עצמאות. בסדר. עוד "כשלון" לאוסף, אבל למדתי ממנו כמה דברים. מתארגנים לרכיבה הבאה :)
מצד שני - אין על רכיבה לבד במדבר. ביום ובעיקר בלילה. רק בשביל זה כדאי להגיע לברווטים בדרום. תחושת החופש משכרת ממש. עם כל הקושי, נהניתי. אבל את כושר הרכיבה אני חייב לשפר. יאללה לעבודה.
 
 
לצפיה ב-'רכיבה על "פארש"; בעיית הילוכים?'
רכיבה על "פארש"; בעיית הילוכים?
19/02/2017 | 03:53
6
134
שלום אנשים יקרים וחולי רכיבה,
יש לי אופני orbea onix, שעברו איתי איזה כמה אלפי קילומטר, והם בנות 10 כמעט.
אופניים מעולות ששירתו אותי נאמנה, ובעזרת האל והכביש, ישרתו עוד רבות.
 
לאחרונה אני נתקל בבעיה ברכיבה שהגלגל שלי לא "קולט" את ההילוכים. בדרך כלל זה במהירויות גבוהות ומה שקורה זה שאני מפדל על "פארש", כאילו השרשרת נפלה, אבל למעשה היא עודנה בגג"ש.
 
מה הבעיה ואיך אפשר לפתור את העניין?
אני מצליח לחזור לרכב רק כשהמהירות ממש נמוכה ואחרי שאני מנסה להעביר להילוך שיקלוט את השרשרת.
אבל כמובן שזה לא אפשרי לרכב ככה.
 
אשמח לעזרה
לצפיה ב-'שרשרת \ קסטה שחוקה?'
שרשרת \ קסטה שחוקה?
19/02/2017 | 08:19
5
107
מה מצב השרשרת שלך? האם היא שחוקה וצריך להחליף אותה?
דרך אחת לבדוק את מצב שחיקת השרשרת היא למדוד במדויק את אורך השרשרת, כשהיא מתוחה כמובן, לאורך 10 חוליות. אם אורך של 10 חוליות הוא גדול מ 25.5ס"מ, אז צריך להחליף את השרשרת.
אם אורך של 10 חוליות הוא גדול מ 25.7 ס"מ, אז לא רק שהשרשרת שחוקה, אלא שגם הקסטה שחוקה עד כדי כך שאתה חייב להחליף אותה.
 
קסטה = גג"ש שמורכבים על ציר הגלגל האחורי
לצפיה ב-'ביאור הבעיה'
ביאור הבעיה
19/02/2017 | 10:27
2
102
העניין הוא לא בשרשרת, אלא בקסטה.
כלומר, השרשרת בסדר גמור והמתח שלה אחלה, הבעיה היא לדעתי בקסטה שלא מחוברת\בלאי בחיבור לגלגל. כלומר, שהיא נעה על "פארש" גם כשאני מפדל.
כאילו יש איזו בעיה של חיבור בין הקסטה לגלגל. 
לצפיה ב-'יש מצב'
יש מצב
19/02/2017 | 10:41
1
121
אם השרשרת יושבת היטב על הקסטה ועל הפלטה, ואתה מסובב את הפדלים, והכוח לא עובר לגלגל, אז יתכן שה freehub שחוק ובמקום להעביר את הכוח לגלגל, הוא מסתובב על ריק.
 
אם תפרק את הקסטה, תוכל לראות שהבליטות שאמורות ליצר התאמה בין הקסטה ל freehub אכולות. ככה תאשש את האבחנה. אבל אם הבעיה היא בשגמים הקפיציים שקצת קשה לראות אותם בלי "פירוק שלישוני" של ה freehub, לא תזהה את הבעיה במבט.
 
במקרה של בליטות אכולות, הפתרון הזול הוא להחליף freehub. במקרה של שגמים קפיציים שצריכים נקיון וסיכה, הפתרון הזול הוא פירוק שלישוני, נקיון וסיכה.הפתרון היקר בכל מקרה הוא להחליף גלגל. אולי אחרי 10 שנים הגיע זמנו?
לצפיה ב-'הבינותי'
הבינותי
20/02/2017 | 14:55
44
ובכן, תודה רבה על התשובה והנבירה.
בהחלט עכשיו אתה מעמיד אותי בדילמה מוסרית לא פשוטה - 
לקנות גלגלים חדשים או שמא לשדרג את עצמי באופני כביש חדשות.
אחרי 10 שנים אפשר לרעות בשדות זרים, הלא כן?
לצפיה ב-'החישוב הנכון הוא-'
החישוב הנכון הוא-
19/02/2017 | 12:38
1
102
 
 סרגל של 12.5 אינץ(30 ס"מ) ממרכז חוליה ועד מרכז חוליה. יש לי סרגל כזה והוא משמש אותי כבר שנים בדיקנות.
לצפיה ב-'אין צורך לספור חוליות, אלא מדידה שמתחילה במרכז חוליה עד '
אין צורך לספור חוליות, אלא מדידה שמתחילה במרכז חוליה עד
19/02/2017 | 12:41
79
שפוגשת את החוליה הבאה.
לצפיה ב-'פרשת השבוע, פרשת יתרו'
פרשת השבוע, פרשת יתרו
16/02/2017 | 14:19
1
65
פרשת יתרו מספרת על יתרו חותן משה, ומעמד הר סיני.
 
 
נושאים בפרשה:
 
יתרו וציפורה, שמספר על יתרו שמגיע להתחרות עם משה.
יתרו מציע למשה להיות DS, ולמנות דומסטיקים, מעסים, פסיכולוגים, ומוציאי-כלבים-רק-ב-10-ש'ח-לי-זה-עולה-יותר.
 
מעמד הר סיני, שמספר איך משה השיג KOM בעליה להר סיני.
 
 
מסלול שמתאים לפרשה:
מאשתאול לרמת רזיאל
 
הסבר:
בפרשה יש 75 פסוקים.
מסופר שעם ישראל התקשה לעמוד בעוצמת ההתגלות האלוהית, כפי שיש החוששים מהטיפוס לכיוון צובה.
לבני ישראל ניתנו 10 דיברות. אם מחלקים 75 ב 10, מקבלים 7.5,  וזה בדיוק מספר הקילומטרים במסלול.
 
שבת שלום, טל.
לצפיה ב-'מסלול חלופי: רפידים-הר סיני'
מסלול חלופי: רפידים-הר סיני
17/02/2017 | 11:34
58
מרפידים (נווה מדבר ואדי פיראן, כ-600 מ' גובה) עד מנזר סנטה קתרינה (כ-1,600 מ' גובה) לפי גוגל זה כביש של 51 ק"מ.
לצפיה ב-'שאלות על Garmin connect'
שאלות על Garmin connect
14/02/2017 | 22:06
4
115
רכשתי לי מחשב רכיבה Garmin. פתחתי חשבון באתר Garmin connect, ויש תקשורת טובה בין המחשב בשולחן למחשב רכיבה...
כמה שאלות של מתחיל, למי שיכול לעזור:
1. הגדרתי את שפת התצוגה באנגלית. הכל אכן מופיע באנגלית, חוץ מאשר הפעילויות שלי (ACTIVITIESׂ) שמוצגות בטבלה בעברית. למה זה כך? איך אפשר לשנות את זה?
2. הטבלה הזו עצמה מוצגת בצורה מאד לא נוחה: פרוסה על רוחב מאד גדול שלא נכנס למסך אחד, צריך לגלול ימינה ושמאלה כדי לראות את כל העמודות שחלקן רחבות מידי. בנוסף, כדי לגלול ימינה צריך.... לגלול את העמוד למטה, ואז לא רואים את הכותרות של העמודות. משהו דפוק, בקיצור. האם אפשר לסדר את זה?
3. בתצוגה של רכיבה יש הרבה מידע נחמד. ברם, בפרופיל הגבהים של הרכיבה אני לא מצליח לראות את השיפועים. האם אין תצוגה כזו? (דווקא על המחשב רכיבה עצמו אני יכול לראות שיפוע בכל רגע שארצה).
 
תודה לעוזרים בשלב זה, בודאי תהיינה עוד שאלות בהמשך..
לצפיה ב-'לגבי הוספה/הורדה של העמודות'
לגבי הוספה/הורדה של העמודות
15/02/2017 | 08:41
3
89
ראה כאן.
 
טל.
לצפיה ב-'תודה לטל. עוד שאלות'
תודה לטל. עוד שאלות
18/02/2017 | 18:08
2
51
טל עזר, אבל רק חלקית. עדיין מוזמנים לענות לי, מי שמכיר, ולא יכול להיות שאתם לא.
שאלות נוספות, והן לגבי המחשב עצמו:
1. מנין לוקח המחשב את נתוני הגובה (ELEVATION)? באותו נקודה בבינימינה הוא נתן לי פעם אחת 4-מ' (מה שלא הגיוני לדעתי), ואחרי 3 שעות כשחזרתי הוא נתן 10 מ'. האם יש דרך לכייל את זה ושיהיה מדויק?
2. אולי זה קשור ל-1. - אני שם לב שכשאני רוכב יש דיליי בזמן לגבי השיפוע. כלומר, נניח שיש לי קטע תלול שאח"כ מתמתן טיפה, ה-14% מופיע כבר בקטע המתון יותר, וברור שהוא מתייחס לבערך 100 מ' אחורה, או 15 שניות אחורה. כנ"ל, האם יש דרך לגרום לנתון הזה להיות נכון בזמן אמת?
לצפיה ב-'גרמין'
גרמין
19/02/2017 | 10:20
47
הדיליי שאתהמציין נובע למיטב הבנתי   מזמן התגובה ללוין וזה תמיד כך במכשיר GPS
ואלו גם מגבלות המכשיר הספציפי שלך , יתכן ובמכשירים חדישים יותר זה פחות מורגש.
אבל התשובה הטובה ביותר היא לבקש מהתמיכה שלהם  באנגליה תשובות לשאלות , מנסיון שלי הם גם עונים
לצפיה ב-'מדידת גובה'
מדידת גובה
20/02/2017 | 12:28
38
 
רוב המחשבונים משתמשים בחיישן לחץ ברומוטרי - רגיש לטמפרוטרה ולמזג האוויר.
ה "עיכוב" נובע מקצב הדגימה וכיול המחשב - מה המרחק המינימלי שעבורו יש לחשב שינוי בשיפוע. יתכן וזה לא נתון שחשוף למשתמש - תלוי במכשיר ובתוכנה.
אתרים כמו garmin  ו strava מבצעים התאמה לפי DB של גבהים כאשר מעלים את ההקלטה.
 
עוד פרטים פה:
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'רוכב למרחק - ברווט 400 מועד ראשון עונת 2017'
רוכב למרחק - ברווט 400 מועד ראשון עונת 2017
11/02/2017 | 17:08
7
115
שלום,

רשומה חדשה, ברווט 400 מועד ראשון עונת 2017, בבלוג שלי.

הסיפור שלי של ברווט 400 מועד ראשון עונת 2017.

טל.
לצפיה ב-'סיפור הרכיבה שלי'
סיפור הרכיבה שלי
11/02/2017 | 20:18
2
99
לצפיה ב-'שכחתי את הרוח'
שכחתי את הרוח
11/02/2017 | 20:32
1
71
תודה על המשיכה ברוב הדרך,
בלעדיך לא חושב שהייתי מצליח לרדת מ 19:30.

טל.
לצפיה ב-'הייתה רוח? '
הייתה רוח?
11/02/2017 | 21:27
28
לצפיה ב-'וואוו... כל הכבוד!'
וואוו... כל הכבוד!
11/02/2017 | 23:33
3
100
ואת כל הפער על הרוכב הוירטולי יצרתם אחרי מצפה רמון... מרשים.
טוב... אני אגיע למועד הרשמי ואנסה לרדתם את ה27 שעות :)
 
לצפיה ב-'זה הגיוני,'
זה הגיוני,
12/02/2017 | 09:47
73
מאילת למצפה רמון יש הפרש גובה של פלוס 800. ממצפה רמון לתל אביב של מינוס 800.
 
הרוכב הוירטואלי הוא במהירות קבועה בלי קשר לעליות-ירידות, בעוד האמיתי רוכב מהר יותר בירידות.
לכן צפוי שהיחס יהיה לטובת האמיתי בירידות.
לצפיה ב-'הרוכב הוירטואלי הפעם רכב במהירות 20 קמ'ש'
הרוכב הוירטואלי הפעם רכב במהירות 20 קמ'ש
12/02/2017 | 12:06
1
88
במשך כ 200 ק'מ ו 9 שעות, מחיסרון של חצי שעה עלינו ליתרון של 40 דקות.
 
אולי חשבת על הרוכב הוירטואלי של הברווטים?
הוא רוכב בברווט 400 במהירות של כ 14.8 קמ'ש.
 
טל.
לצפיה ב-'כן, הבנתי את השגיאה שלי.'
כן, הבנתי את השגיאה שלי.
13/02/2017 | 22:27
59
לא שזה הופך את הזמן לפחות מרשים..
לצפיה ב-'מחר, יום א', מרוץ טרופאו לאיגווליה, בהשתתפות האקדמי'
מחר, יום א', מרוץ טרופאו לאיגווליה, בהשתתפות האקדמי
11/02/2017 | 11:21
3
99
המרוץ מתקיים סביב העיירה לאיגווליה שבריביירה האיטלקית, לא רחוק מסן רמו. ברשימת הקבוצות http://www.cyclingfever.com/editie.html?detp=view&...  יש מעט קבוצות מהדרג הראשון: אסטנה, FDJ, AG2R ו-AUE אבו דאבי.
הרוכב הישראלי היחידי באקדמי במרוץ הוא רועי גולדשטיין.
שידור חי כנראה אין, אולי ברשת בערוץ האיטלקי ראי. http://www.cyclingfans.com/trofeo-laigueglia/live

לסיום, חיפשתי בגוגל "לאיגווליה" וזה מה שהגיע: http://www.tapuz.co.il/forums2008/articles/article... פיפו פוצאטו שניצח ב-2003 ככוכב עולה, וניצח גם ב-2004 וגם ב-2013, הוא המוהיקני האחרון בדבוקה ורוכב השנה בקבוצת WILIER-SELLE ITALIA.
בהצלחה לאקדמי ובמיוחד לרועי גולדשטיין.
לצפיה ב-'תודה אודי '
תודה אודי
11/02/2017 | 11:36
66
אני מקווה שאצליח לראות
אני אהיה חלוק בתמיכתי בין פוזאטו לרועי

בהצלחה לכל המתחרים

שרון
לצפיה ב-'האקדמי הודיעו כי הוזמנו גם למרוצים הקלאסיים'
האקדמי הודיעו כי הוזמנו גם למרוצים הקלאסיים
11/02/2017 | 15:52
107
אומלופ הט ניוזבלד ב 25 בפברואר ודווארס דור פלאנדרן ב 22 במרץ.
לצפיה ב-'לאיגווליה-ניצחון לפביו פלינה מנבחרת איטליה'
לאיגווליה-ניצחון לפביו פלינה מנבחרת איטליה
12/02/2017 | 23:07
72
רוכב באזרחות עבור טרק-סגפרדו ובמרוץ היום רכב עם עוד רוכבים מקבוצות שלא נטלו חלק במרוץ בתור "נבחרת איטליה".
סיימו את המרוץ (שכלל בסיום 3 סיבובים של  בערך 12 ק"מ) רק 78 רוכבים. הראשון והיחיד שסיים מסייקלינג אקדמי הוא בנג'מין פרי מקנדה שסיים בדבוקה האחרונה שכללה 27 רוכבים, בפער של 10 דקות מהמנצח.
לצפיה ב-'וועדת פנלים שלום'
וועדת פנלים שלום
09/02/2017 | 06:30
2
288
הגיע הזמן להראות את הדבר הגדול הבא שלי ( טוב בעצם רק טעימה קטנה )

Wilier Zero7

מוזמנים לשטוף עיניים
אני כבר חרכתי את ההקפה של ראש ציפור עימם

שרון
לצפיה ב-'אבל הפקק'
אבל הפקק
11/02/2017 | 20:15
1
116
של הבקבוק כתום.
אתה עומד על אדמה. מלכלך. תנקה נעליים וקליטים לפני שאתה מתחבר שוב.
אני לא מעוניין להתייחס הרבה ללכלוך שעל האדמה.
יש איזה ביתן של יבואן אופניים איזוטרי מאחוריך.
פרט לזה... בהצלחה ותהנה מהם הרבה.
לצפיה ב-''
11/02/2017 | 20:31
87
כמו שהזכיר קודמי, לכלוך של סס"ל אדום-לבן.
 
הבור מאחורי הגלגל האחורי זה מהתחפרות בגלל עודף וואטים?
 
אתה בהצלבה?
 
הכידון נראה בכיוון למטה מדי, אבל יכול להיות שזה בגלל זוית הצילום.
 
רצועת הקסדה ארוכה מדי בכמטר וחצי.
 
טל.
לצפיה ב-'פרשת השבוע, פרשת בשלח'
פרשת השבוע, פרשת בשלח
09/02/2017 | 10:15
56
פרשת בשלח מספרת על חציית ים סוף, ותחילת המסע במדבר.
 
 
נושאים בפרשה:
 
קריעת ים סוף, שמספר על המירוץ שבו בני ישראל יוצאים לבריחה, והמצרים רודפים אחריהם.
לקראת מעבר פסי רכבת, בני ישראל מאיצים ומספיקים לעבור לפני שהמחסום יורד, והמצרים נתקעים כשהמחסום יורד והרכבת עוברת.
 
מים מן ומים, שמספר איך נגמרו המים לבני ישראל, ונשאר רק איזוטוני.
לאחר עזרה למעלה, בני ישראל משיגים מי שתיה.
בפעם אחרת, נשארו רק ג'לים, ובדרך נס הגיעו סנדביצ'ים אכילים.
 
מלחמת עמלק, שמספר על מירוץ מול העמלקים.
יהושע בן נון מוביל את בני ישראל לנצחון, כמשה הוא ה DS.
 
 
מסלול שמתאים לפרשה:
ממעבר הגבול בטאבה, דרך צומת סיירים, ועד צומת מנוחה.
 
הסבר:
בפרשה יש 116 פסוקים.
מעבר הגבול בטאבה נמצא על ים סוף, ובצומת מנוחה אפשר להשיג מים ואוכל,
המרחק הוא 116 ק'מ, וזה בדיוק מספר הקילומטרים במסלול.
 
שבת שלום, טל.
לצפיה ב-'הצגת קבוצת WM3 שבשורותיה רוכבת רותם גפינוביץ'
הצגת קבוצת WM3 שבשורותיה רוכבת רותם גפינוביץ
08/02/2017 | 12:18
128
אזכור בסייקלינגניוז כולל תמונות
http://www.cyclingnews.com/news/marianne-vos-and-w...
לצפיה ב-'דרס למוות רוכב אופניים - וירצה עבודות שירות'
דרס למוות רוכב אופניים - וירצה עבודות שירות
07/02/2017 | 07:35
3
184
ציטוט מהכתבה:
נדחה ערעור של המדינה על עונש מקל שהוטל על רופא שגרם לתאונה קטלנית. שופטי המחוזי החליטו לא לשלוח אותו לכלא בשל "דמותו הייחודית"
 
מדובר בתאונה ב 6 במאי 2014, בה נדרס למוות אבי קלינגר.
 
קישורים:
כתבה ב ynet
גזר הדין המקורי מ 13 בינואר 2016, באתר PsakDin (כולל פרטים על "דמותו הייחודית" (עפ'י הכתבה) של הדורס.)
פסק הדין בערעור מ 15 בינואר 2017, באתר PsakDin
 
טל.
לצפיה ב-'רוכבים שמוכנים לעשות משהו להפסקת הקטל הזה אנא פנו אלי במסרים'
רוכבים שמוכנים לעשות משהו להפסקת הקטל הזה אנא פנו אלי במסרים
07/02/2017 | 15:28
53
לצפיה ב-'בפסק הדין יש תאור מפורט למדי של התאונה מבחינת הת נהגות הנהג'
בפסק הדין יש תאור מפורט למדי של התאונה מבחינת הת נהגות הנהג
07/02/2017 | 19:55
1
142
למרבה הצער לא ברור מהתאור די על התנהגות הרוכב ושיקול דעתו [וגם קשה להעריך את שיקול דעתו בדיעבד].
בכל אופן המצב המתואר, של שיקול דעת לקוי של נהג מאחור, נפוץ מאוד. מדוע לא בלם הנהג?  אפילו ללא בלימה מלאה, האטה מספיקה יכולה היתה לשנות את התוצאה לגמרי.
לצפיה ב-'זה לא משנה כלום'
זה לא משנה כלום
10/02/2017 | 18:50
63
ולא ישנה כלום גם אם יתנו לנהג הזה 5 שנים בכלא. הרי אף נהג לא מתכוון לעשות תאונה, ואף נהג לא ינהג בזהירות רבה יותר בגלל שנהג אחר שדרס רוכב אופניים נכנס ל-10 שנים לכלא. 
הנהגים בארץ, בהכללה, נוהגים בחוסר אחריות וחוסר זהירות מחפיר, ואת זה אני אומר לאו דווקא כרוכב אופניים, אני רואה את זה יותר מאחורי ההגה. 
צריך להעניש את הנהגים העבריינים בכבישים, עוד הרבה לפני שהם מגיעים לתאונות, באופן שתשתנה תרבות הנהיגה.
עד שלא תחל כאן אכיפה משמעותית הרבה יותר, ימשיכו למות בדרכים נוסעי מכוניות, הולכי רגל ורוכבי אופניים בסיטונות.
לצפיה ב-'רוכב למרחק - ברווט 300 עונת 2017'
רוכב למרחק - ברווט 300 עונת 2017
04/02/2017 | 15:24
10
126
שלום,

רשומה חדשה, ברווט 300 עונת 2017, בבלוג שלי.

הסיפור שלי של ברווט 300 של עונת 2017.

טל.
לצפיה ב-'כל הכבוד לכם'
כל הכבוד לכם
05/02/2017 | 21:03
3
69
מינוס 2 מעלות במהירות 60 קמ"ש זה שקול לבערך מינוס 11, וזה עוד עם בגדי אופניים דקיקים. 
 
זה הברווט הקר ביותר שרכבת?
 
אני ניסיתי אסטרטגיית תזונה חדשה, אבל שכחתי את העניין של האוכל (גם במשך היום, לפני הברווט). אחרי 70 קילומטר לא הרגשתי טוב, ולא רציתי להמשיך לבד בחושך ובלילה כזה קר ברווט שלם, וההמשך ידוע.
לצפיה ב-'לא היה קר בזמן הרכיבה'
לא היה קר בזמן הרכיבה
05/02/2017 | 21:50
1
79
אפילו שהייתי עם סנדלים.
למעט הזרתות בידיים, כפי שכתבתי, אבל גם זה רק לרגעים ספורים.
 
למיטב זכרוני, זה הברווט הכי קר שרכבתי בו.
ב LEL 2009 רכבתי ב 4 מעלות, והייתי רטוב כולי, אז הרגיש יותר קר.
 
 
לגבי תזונה, יש דעות סותרות, וקטונתי מלתת עצות בתחום זה.
יש רק את כלל האצבע שאימצתי:
אכול מה שבא לך באותו רגע.
אפילו אם זה שילוב של מלפפון חמוץ טבול במנה חמה, עם פרוסת ריבה ופפריקה חריפה.
 
הגוף יודע מה הוא צריך, ו"זוכר" מאיפה הוא קיבל את זה בעבר, ומאותת לך דרך craving.
 
טל.
לצפיה ב-'לי דווקא היה קר בירידה מצומת הרוחות'
לי דווקא היה קר בירידה מצומת הרוחות
05/02/2017 | 23:52
77
לא הייתי ערוך לקור מקפיא, האטתי בכוונה בירידה כדי להקטין את אפקט הרוח. אבל כל זה לא עזר. אפילו עצירת הפשרה בעבדת... כשהגעתי לצומת חלוקים הגוף כבר לא תפקד היטב. החום עלה, הסוכר בדם עלה (אני סוכרתי) למרות שלא אכלתי שום דבר שאמור להעלות סוכר - סימן לסטרס היסטרי של הגוף. עוד ניסיתי קצת לרכב, אבל הסחרחורות הבהירו לי שזה סוף הדרך.
 
חבל. כי התחלת הרכיבה היתה לי נפלאה. מזמן לא נהניתי כל כך, ועד צומת הרוחות הרגשתי מעולה (ושיפרתי את הזמן בכמעט שעה ביחס לשנה שעברה).
 
עיקר הרגישות לקור היתה באזור הפנים שם באמת לא טרחתי לכסות כלום. כל השאר היה סביר. למדתי את הלקח. לרכיבה הקפואה הבאה אבוא מוכן, אבל אני מעדיף שברווט 400 ו600 יהיו במזג אוויר נעים יותר. לטיפולך :)
לצפיה ב-'תזונה'
תזונה
06/02/2017 | 10:27
73
אני חושב שיש הרבה מה ללמוד מטל
אבל את אסטרטגית התזונה שלו לא היתי מאמץ.
וגם ובעיקר אסור בשום אופן לנסות "אסטרטגית תזונה" חדשה ב רכיבה כמו ברווט .
כל שינוי תבדוק ברכיבות אימון וברכיבות ארוכות אל תנסה שום דבר חדש.
ובעיקר - זה לא הזמן לדיאטה - אכול ואכול הרבה וגם שתה
 
בהצלחה בהמשך
לצפיה ב-'ההמלצה שלי לכל החדשים תרכבו כמוני ...לאט...לא להתפתות '
ההמלצה שלי לכל החדשים תרכבו כמוני ...לאט...לא להתפתות
06/02/2017 | 13:47
4
107
לפלוטונים חסרי רחמים.תשמרו כוחות....בסופו של דבר אתם תנשרו תוך כדי הדרך ותסבלו תוך כדי..הרעיון של הברווט כפי שאני רואה אותו ...למחרת לחזור לשיגרה מלאה כולל רכיבה קלה לעבודה..
המיבחן בברווט הוא לא אם הגעת ראשון אלא אם שרדת את הזמן לקונטרולים..
ועוד דבר ...צריך להנות  מהסיזיפיות הזאת ..
חוץ מזה 10 קמ הראשונים בכל ברווט הם הקשים ביותר.
לצפיה ב-'לא יכולתי לכתוב את זה יותר טוב!'
לא יכולתי לכתוב את זה יותר טוב!
06/02/2017 | 14:54
90
הברווט הוא מבחן.
 
בין השאר - ליכולת לרסן את עצמך. ויש לזכור:
"לא להתפתות לעסקאות בשטח, אחרת תאכלו אותה, ותאכלו אותה בגדול!"
(לא מתאים למקרים הספציפים בברווט הזה, אבל תמיד חשוב לזכור את הכלל הזה...)
 
טל.
לצפיה ב-'סיזיפוס'
סיזיפוס
11/02/2017 | 15:17
2
43
השימוש שלך במושג סיזיפיות מוטעה.
בברווט ישנה תכלית, הגעה לתחנות הקונטרול במועד שנקבע.
לצפיה ב-'גם סיזיפוס עשה כושר בזמן שגלגל את האבן'
גם סיזיפוס עשה כושר בזמן שגלגל את האבן
11/02/2017 | 19:09
29
אז אין הבדל מהותי.
לצפיה ב-''
11/02/2017 | 20:01
3
לצפיה ב-'תוצאות בית גוברין 2017'
תוצאות בית גוברין 2017
04/02/2017 | 12:28
5
173
עילית גברים מנצח בהפרש גדול עומר גולדשטיין. ספרינט על הפודיום אופק חסון שני איתמר איינהורן שלישי
לצפיה ב-'עילית נשים'
עילית נשים
04/02/2017 | 12:33
119
ראשונה עומר שפירא שניה גל חדש שלישית הילה יצחק
לצפיה ב-'בית גוברין'
בית גוברין
05/02/2017 | 06:15
92
ישבתי ברכב השיפוט..
טקטיקה חכמה של עומר..הקפה חמישית יוצא לבריחה עם עוד רוכב.
אז שומעים אותו אומר..אני לא מסתכל אחורה יותר..
פריצה והתנתקות של עומר..כאן נגמר המירוץ..
רוכב מדהים עם חשיבה חכמה
לצפיה ב-'כתבה גדולה ויפה של יניב שור על המרוץ בבייק פאנל'
כתבה גדולה ויפה של יניב שור על המרוץ בבייק פאנל
05/02/2017 | 08:42
2
93
לצפיה ב-'אכן'
אכן
05/02/2017 | 17:26
67
יניב שור ישב לצידי
אדם מלא ידע במירוצי כביש
חוויה לפעם אחת בלבד..לא נח לצלם ממכונית נוסעת..
מה גם שאתה כל הזמן בקדמת המירוץ
תודה רבה לינאי השופט לנהג אנשים מקסימים ביותר..
אלא אם אצטרף לאופנוע כמו במירוצים מעבר לים..
עבור הרוכבים זאת שמחה כל כך גדולה..
לצפיה ב-'כמה דברים על הכתבה בבייקפאנל ועל המרוץ'
כמה דברים על הכתבה בבייקפאנל ועל המרוץ
05/02/2017 | 23:43
133
דבר ראשון, המאמר הוא ברמה הגבוהה שבייקפאנל הרגיל אותנו עם הכתבות המצולמות של דני אסקרוב. תיאור מרוץ העילית, ניתוח, ראיונות והבעת דעה של הכתב. פשוט כל הכבוד.
דבר שני, אני מתעצבן על זה כבר כמה שנים, הביטוי "בית ג'וברין". אם רוצים ללכת עם היישוב הערבי, אז הנכון הוא בית ג'יברין. בית גוברין הוא ישוב יהודי עתיק וגם נקרא בשם זה בתקופת התלמוד. במקרה הזה, השם הערבי הוא על פי השם העברי העתיק ולא ההיפך. 
דבר שלישי, כמות המשתתפים, לפי האקסל של התוצאות נרשמו 327 רוכבים. זו כמות יפה. אולי לא שיא ארצי אך בכ-30 רוכבים בערך יותר מבמרוץ אורים לפני חודש. כנראה שהמרחק מהמרכז מדבר גם הוא. אם ההשתתפות בעילית גברים ונשים היא מאכזבת כמותית, נקודת האור, לדעתי, היא כמות הקדטים הבנים. 37 רוכבים כשיש  4 קבוצות עם לפחות 4 רוכבים: TNT, CCC, TACC ועמק האושר. קבוצת NCC הדרומית, שהייתה קבוצת מאסטרס וספורט שלחה 3 רוכבי קדטים וזה חידוש מרענן.
דבר רביעי, בטיחות. לדעתי, זו הבעיה החמורה ביותר במרוץ בית גוברין. היא עלתה גם במרוצים קודמים והיא הולכת ומחריפה משנה לשנה עם ריבוי כלי הרכב בישראל והנהירה בשבתות האביביות אל מרחבי הטבע. אני מבין את הביקורת על המשטרה שלא ממלאת את תפקידה כפי שאנחנו היינו רוצים לראות, אבל כמו שנאמר בעבר "אין לנו משטרה אחרת". השאטלים רק הולכים ונהיים תכופים וללא התחשבות במצב העניינים הספורטיבי במרוץ, שממילא אחרי סיבוב אחד יש כבר רוכבים על כל קילומטר במסלול כך שבכל רגע השאטל יפריע למישהו. גם פלישה פיראטית של מכוניות למסלול הולכת וגוברת. הנקודה המסוכנת ביותר כאן היא דוקא התנהגות הרוכבים שבלהט המרוץ לא סופרים אף אחד. כשהכביש מישורי ויש שדה ראיה אז זה לא נורא אם רוכבים בצד שמאל של הכביש, כי גם השאטלים וגם רוב הרכבים הפולשים נוסעים בזהירות. אבל, ירידה במהירות גבוהה תוך חציית קו לבן כשאין לרוכב שדה ראיה ל-50 המטר הקרובים היא פשוט רולטה רוסית במצב העניינים הנוכחי, למשל בקטע שבין לוזית לעגור וגם בעוד מקומות. אני לא יודע על מה בדיוק מתדרכים את הרוכבים על קו הזינוק ואם רוכבי אופני היד שנמצאים אחרי 300 איש בקו הזינוק שומעים משהו (ההערה הבטיחותית הזו רלבנטית גם להם), אבל לדעתי, צריך לעשות צעדים מעשיים להקטנת הסיכונים הבטיחותיים לפני שיקרה אסון. ולא, סגירה סטרילית היא גם לא מעשית וגם לא מוצדקת.
בתמונה: עשרים שניות לפני הזינוק עצרה המשטרה את הזינוק בגלל בעיה כלשהי. היה רגע של מתח כשהמארגנים:דן בזנר (מימין) ונמרוד הנגבי מטכסים עצה עם המשטרה. תוך דקה הבעיה נפתרה והמרוץ יצא לדרך באיחור פעוט.

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום טיולים באיטליה
פורום טיולים באיטלה
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ