לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1340013,400 עוקבים אודות עסקים

פורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
*** אין לפרסם הודעות קונים/מוכרים או הודעות מסחריות ללא אישור המנהלים ***
המקום הנכון
לכל מה שקשור באופני כביש. טיולים, מירוצים, אימונים וסתם חוויות.
הודעות שאינן בנושא הפורום - ימחקו ללא התרעה.
לאתרים נוספים שכדאי לבקר בהם - לחצו על הלינק
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'קסטה 105 שימנו'
קסטה 105 שימנו
19/11/2017 | 11:02
3
41
האם  קסטת 105 שימנו 11-28 מומלצת?
והאם אפשר לשים קסטה 11-32 עם מעביר 28?
  מה האלטרנטיבה,אם בכלל? מה דעתכם?
לצפיה ב-'ראה שאלה ששאלתי לפני כחודש "החלפת קסטה"'
ראה שאלה ששאלתי לפני כחודש "החלפת קסטה"
19/11/2017 | 12:04
2
32
זה תלוי בסוג המעביר האחורי וגם במספר השיניים בגלגלים הקדמיים.
יש שם הרבה מידע שקיבלתי מחברי הפורום. אני מציע שתתחיל שם.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
19/11/2017 | 12:31
1
27
החכמתי מאד מהשירשור אבל התברר לי עפ"י הכתוב שקסטה עולה כ-150 ש"ח.
אני שילמתי 290 ש"ח על קסטה שימנו 105 11-28. 
האם עבדו עלי?
לצפיה ב-'באתר chainreactioncycles המחיר 186 ש"ח כולל משלוח'
באתר chainreactioncycles המחיר 186 ש"ח כולל משלוח
19/11/2017 | 12:47
27
לצפיה ב-' הערב: אירוח בנושא יחסים בין אחים במשפחה '
הערב: אירוח בנושא יחסים בין אחים במשפחה
19/11/2017 | 09:56
1
 

הילדים לא מסתדרים
 
הערב, בשעה 21:00, תתארח בפורום הורים לפעוטות קרן גאולה גרופר, מנחת הורים בכירה, איתה תוכלו להתייעץ על יחסים בין בני הבית, מריבות וקנאה בין אחים, קבלת אח חדש, איך ללכד ולחבר בין אחים ועוד. 
 
העלו את שאלותיכם על גבי שרשור האירוח כבר עכשיו!
 
לצפיה ב-'הדלקת נרות חנוכה על החרמון ששי 15 דצמבר'
הדלקת נרות חנוכה על החרמון ששי 15 דצמבר
18/11/2017 | 20:13
51
 
ביום הששי הנ״ל, נטפס לחרמון כמו (כמעט) בכל שנה להדליק נר שלישי של חנוכה. 
השנה, לצערנו, נוסיף נר נשמה לזכר ענת חיימוב, ידידה יקרה ורוכבת אופניים שניפטרה בלא עת. 
נצא בשעה 07:00 מתחנת הדלק שעל כביש 99, הנמצאת 3 ק״מ מיזרחית לקרית שמונה (מול כביש הכניסה למעין ברוך).
כל דיכפין ייתי ויבוא.
הערות***
*כל המיצטרף רוכב על חשבונו ועל אחריותו.
*הטיפוס קשה ומיועד לרוכבות/רוכבים מנוסים .
*אורך המסלול כ 33 ק״מ, עם טיפוס מצטבר של 1600 מ׳. 
*הטיפוס אורך כשלש - שלשוחצי שעות. 
*קרוב לוודאי יהיה רכב מלווה
*שימו לב לתחזית ולתנאי מזג האויר
*נא לעקוב אחר הפירסום בפורום אופניים בתפוז בשבוע שלפני. במידה וצפוי גשם הרכיבה תתבטל.
 
בקשה: היות ואינני מחובר בפייסבוק, מבקש שתפיצו ההודעה בין חבריכם הרוכבות והרוכבים בפייס ושאר המדיה.
 
תודה ולהתראות
עודד בן חיים
054-5531201
 
לצפיה ב-'Eurosprot player'
Eurosprot player
18/11/2017 | 17:56
3
52
שלום לכם,
 
אני רוצה להתנתק מהכבלים, אבל כדי לעקוב אחרי תחרויות אופניים אני רוצה להיות מחובר ליורוספורט.
כפי שאני מבין, הדרך היא להירשם ליורוספורט פלייר. 
האם מישהו מכם עשה את זה?
אם כן - האם עובד טוב? 
תודה ושבוע טוב.
לצפיה ב-'אני ככה כבר שנה פלוס'
אני ככה כבר שנה פלוס
18/11/2017 | 20:02
2
51
בשורה התחתונה מרוצה מאד
זה עובד
זה לא מאד יקר ( גם לא מאד זול )
עובד גם על הסלולארי

בהצלחה
לצפיה ב-'זה יותר זול מלשלם ל-YES...'
זה יותר זול מלשלם ל-YES...
19/11/2017 | 14:39
1
7
לצפיה ב-'לא מוצא סיבה לשלם ל Yes Hot ודומיהם '
לא מוצא סיבה לשלם ל Yes Hot ודומיהם
19/11/2017 | 15:39
6
לצפיה ב-'זהירות! תוספי ויטמינים מסוכנים! כתבה בביביסי'
זהירות! תוספי ויטמינים מסוכנים! כתבה בביביסי
16/11/2017 | 18:16
2
75
כתבה ארוכה ומעמיקה על המיתוס (המוטעה) ועל הסכנה של לקיחת ויטמינים אנטי- אוקסידנטים.
 
לצפיה ב-'השורה התחתונה-'
השורה התחתונה-
17/11/2017 | 11:00
1
74
א) תצטייד בגנטיקה הנכונה(לא ניתן לבחור כך נולדת!)
ב) הכל במינון-אל תתנזר ואל תתחזר...
  תזונה נכונה + פעילות גופנית מתונה +
   זו כל התורה על רגל אחת...
לצפיה ב-'יותר נכון אל תתחזר ואל תתחמצן '
יותר נכון אל תתחזר ואל תתחמצן
18/11/2017 | 08:34
23
לצפיה ב-'קנייה מהאיביי'
קנייה מהאיביי
12/11/2017 | 18:55
3
143
האם הייתם קונים שיפטרים משומשים מדילר דרך האיבייי. יש לציין שהשיפטרים נראים במצב ממש טוב בתמונה ולטענתו מתפקדים היטב ללא כל בעיה. השיפטרים הם קמפניולו רקורד 10 בני כמה שנים
לצפיה ב-'כן'
כן
13/11/2017 | 05:39
85
אבל בתלות בפידקים עליו
ותבקשרות מולו

מצד שני
כנס ללוחות היד שניה בארץ
יש מישהו שמוכר גרופ כזה

בהצלחה
לצפיה ב-'מצרף קישור'
מצרף קישור
13/11/2017 | 20:17
1
114
 
דבר איתו 
שווה לבדוק מול
הוא אחד המבינים הכי גדולים בקמפי בארץ
וגם אם לא תקנה תקבל ממנו הרבה מידע
לצפיה ב-'תודה על העזרה'
תודה על העזרה
15/11/2017 | 17:42
50
אני לא יכול לפתוח את הקישור - יש לך אפשרות לשלוח לי את הפרטים לא דרך הקישור הזה.
תודה רבה
לצפיה ב-'עזרה בבחירת גלגלי קרבון'
עזרה בבחירת גלגלי קרבון
12/11/2017 | 14:44
6
100
מתלבט בין corima aero ל-Reynolds Assault
אשמח לדעת גם באופן עקרוני בלי קשר לדגם ספציפי
גלגלי קרבון של איזו חברה עדיפים
אין בכלל ניסיון עם גלגלי קרבון.

לצפיה ב-'שאלה כללית מידי'
שאלה כללית מידי
12/11/2017 | 16:12
5
83
אומר מראש אני מייצג כיום חברה המייצרת גלגלים ( כולל קרבון ) מהרמה הגבוהה ביותר ( ונמצאת בקו אחד עם שני היצרנים )

כשפונה אלי אדם לגבי גלגל זה או אחר
אני מבקש לדעת מה הצורך שלו
מה הרקע ברכיבה ומה המטרות שלו לטווח קצר וארוך
אם כבר הגדרת את כל הפרמטרים הללו
כדאי שגם נדע מהם הדגמים הספציפיים
וזאת כדי שאולי מישהו ייתן מעט מניסיונו

בהצלחה
לצפיה ב-'גלגלי קרבון'
גלגלי קרבון
13/11/2017 | 11:12
4
92
לגבי הדגמים, אחדד:
1. Reynolds Assault SLG Carbon  Clinchers
2. Corima Aero + Carbon Clinchers
רקע: רוכב תחרותי במרוצי כביש בעיקר
בנוסף מתכונן לעשות את ישראמן חצי
לצפיה ב-'שתי חברות מכובדות ומוכרות'
שתי חברות מכובדות ומוכרות
13/11/2017 | 21:10
3
80
איכות ייצור גבוהה

מה שכן עדיין חסר לי מידע 
לא רשום מה עומק הפרופיל בכל אחד מהדגמים
במיוחד לגבי ה Corima לגביו התיאור הוא סופר כללי

יש שוני גדול בין הצרכים שהצגת

בטריאתלון יש חשיבות גדולה מאד לגלגלי אירו
הם שווים שניות רבות ואפילו דקות

במירוץ כביש זה מורכב יותר
ברמה המקצועית יש מגמה של פרופילים 38-50 
זה איזור האיזון המושלם בין אירודינמיות משקל ומאפייני טיפוס


מעניין אותי מהו הדגם המדויק של הקורימה

אשמח אם יש פה רוכב תחרותי שייתן עוד נקודת מבט

שרון
לצפיה ב-'הדגם המדוייק של הקורימה:'
הדגם המדוייק של הקורימה:
15/11/2017 | 09:29
2
61
 aero plus
פרופיל: 47mm
לצפיה ב-'האמת המרה על גלגלי קרבון'
האמת המרה על גלגלי קרבון
16/11/2017 | 14:00
1
53
מעבר לבעיות הרגילות של הצורך האין סופי לכיוון הגלגל כי קארבון לא נועד לשאת עומס מרוכז של שפיץ ולכן הניפל בונה בית ומרחיב אותו בלי סוף. או ניפוח יתר של הצמיג ששובר את הדופן של החישוק הבעיה העיקרית היא שקרבון לא מעביר חום טוב ולכן בירידה לא גדולה מידי עם אתה משתמש בברקסים בדחיפות גבוהה יש סיכוי די טוב שתשרוף את דופן החישוק ושלום לגלגל שהיתרון שלו שהוא זול יחסית לפררארי של אייל. הדרך היחידה להנות מגלגל קארבון הוא עם בלמי דיסק ואז אתה נכנס לסיפור נפלא אחר. מעבר לזה אני יכול להגיד שיש אולי רוכב אחד בארץ שיעשה שימוש מועיל בגלגלי קארבון כמו שענף האופניים כבר מזמן לא קשור להנאה מרכיבה. ואחרי כל זה ומיכיוון שבכל מקרה תקנה גלגלי קארבון עם טסות מגנזיום קח את אלו שנראים בעיניך הכי טוב ועל תיגע בקורימה זה שפיצים מיוחדים ואין מי שיודע לעבוד עליהם בארץ
תהנה ותתחדש
לצפיה ב-'אחרי שנים עם קרבון, חזרתי לאלומיניום/קרבון'
אחרי שנים עם קרבון, חזרתי לאלומיניום/קרבון
16/11/2017 | 18:12
47
אחרי מספר שנים עם הגלגלים היפים וולודרום של תמיר אשל, חזרתי לגלגלים דורא-אייס אלומיניום/קרבון של שימנו.
גלגלי הקרבון העמוקים, רגישים לרוחות צד ובירידות תלולות וארוכות, כמו החרמון, נס הרים וכו׳ גרמו להרגשה של מפרש ברוח. לא ממש נחמד בירידה תלולה על כביש צר. בנוסף, אני רוכב עם שני עם חברים כבדים ורחבים ממני, והם על גלגלי אלומיניום כבדים משלי , והם גם מהירים יותר בירידות ללא דיווש. לפני כחדשיים, אחרי ירידה בצובא ברוח עזה, ותחושת חוסר בטחון בגלל השפעת הרוח על הגלגלים, החלטתי שמספיק לי וקניתי גלגלי שימנו. גלגלי הקרבון אגב למכירה במחיר מציאה.
לצפיה ב-'רוכב אופניים נהרג מפגיעת רכב באזור יבנה'
רוכב אופניים נהרג מפגיעת רכב באזור יבנה
09/11/2017 | 19:00
4
160
 
יהי זיכרו ברוך.
 
טל.
לצפיה ב-'רכבתי שם מדי יום לעבודה ביבנה'
רכבתי שם מדי יום לעבודה ביבנה
11/11/2017 | 18:52
3
51
לצפיה ב-'רכבתי שם לא מעט בלילות בחודשים האחרונים'
רכבתי שם לא מעט בלילות בחודשים האחרונים
11/11/2017 | 20:49
2
93
דוקא בקטוע הזה כביש 42 הרגיש לי בסדר יחסית.
הקטע מצפון ליבנה נהיה מהיר מדי ולא סימפטי.
 
טל.
לצפיה ב-'2 התאונות הקשות שקרו בעבר בכביש הזה היו ביבנה וליד בן זכאי'
2 התאונות הקשות שקרו בעבר בכביש הזה היו ביבנה וליד בן זכאי
13/11/2017 | 20:36
1
53
ב 2004 רכב התנגש מאחור ברוכב אופניים קצת דרומית לצמת הכניסה לתחנת הרכבת של יבנה והרג אותו.
ב 2013 רכב התנגש מאחור ברוכב אופניים ליד צמת בן זכאי. הרוכב נפצע קשה.
 
2 התאונות קרו בלילה.
לצפיה ב-'"יחסית" בהשוואה לחלופות'
"יחסית" בהשוואה לחלופות
13/11/2017 | 21:11
45
כביש 4 אסור לרכיבה בקטע שמצפון למחלף אשדוד (לא שהייתי רוכב שם אם היה מותר.)
 
כביש 40 זוועה (בקטע המקביל, בין גדרה לבילו.)
אפילו אם מחליפים חלק ממנו בכביש 411 (קרית עקרון לרחובות מערב.)
 
כביש 3 גם מרגיש לא כיפי - ישר מדי ועם שני מסלולים והפרדה מלאה למכוניות/משאיות, כך שהם מרגישים יותר מדי בטוחים שם.
 
טל.
לצפיה ב-'עמילות מכס'
עמילות מכס
08/11/2017 | 12:16
5
146
מחפש מישהו שעבר את תהליך שיחרור כסדת אופניים מהמכס. מסתבר שישנו תהליך חדש שדורש אישור מכון התקנים אך רק לאחר ביצוע תהליך השיחרור ע"י עמיל מכס. האם מישהו כבר התנסה בעניין? מכירים עמיל מכס שעוסק בכך? תודה. רוני 052-8839389
לצפיה ב-'חדש ממתי,עפ"י איזה חוק? רק לפני חודש הגיעה אלי קסדה בלי בעיה'
חדש ממתי,עפ"י איזה חוק? רק לפני חודש הגיעה אלי קסדה בלי בעיה
08/11/2017 | 21:57
1
136
 
הזמנתי מחו"ל קסדת אופניים חדשה לפני חודש, והיא הגיעה בדואר ללא שום עיכוב.
אני לא מומחה ולא מבין בחוקים בנושא. לפני שקניתי עשיתי חיפוש קטן של מידע באינטרנט, וממה שהבנתי מהמידע שמצאתי, עפ"י צו יבוא חופשי, תשע"ד - 2014, קסדות אופניים ביבוא אישי פטורות מצורך באישור מכון התקנים. כלומר, לא היה צריך לעכב את הקסדה שלך במכס.
 
 אני מצרף 2 תמונות מתוך דיון שנערך ב 2015 באתר גרופי בנושא.
לצפיה ב-'זה לא מעודכן ...'
זה לא מעודכן ...
09/11/2017 | 07:53
113
מאז היו כנראה כמה שינויים ולפני מספר חודשים יצאה לה התקנה המצורפת ... גם אני יבאתי כסדות ותמיד הגיעו לי ללא בעיות. מלפני מספר חודשים הכל השתנה. ראה הקובץ המצורף
לצפיה ב-'איזה מין דבר מטורף ואבסורדי'
איזה מין דבר מטורף ואבסורדי
09/11/2017 | 21:00
2
87
נניח שיש תקן לגריל גז שאני מביא מחו"ל. יש בזה הגיון, זה משהו שאם משתמשים בו והוא לא בטיחותי - זה מסוכן.
אבל קסדה, גם אם אין לה תקן, הרי עצם חבישתה אינו מסוכן, אלא רכיבת האופניים כשהיא על ראשך. אבל הרי רוב האנשים שאני רואה רוכבים בלי קסדה בכלל, ועל זה אף אחד לא מעניש ולא מנסה לאכוף את החוק. 
לדעתי זו עוד מסחטת כסף ותו לו. אני מניח שתשלם על זה שמכון התקנים יאשר לך את הקסדה.
 
לצפיה ב-'זו בעיה כי כמות הדגמים שנמכרים בארץ הוא קטן'
זו בעיה כי כמות הדגמים שנמכרים בארץ הוא קטן
09/11/2017 | 21:54
1
86
רציתי לקנות קסדה בארץ. היה חשוב לי למדוד לפני שאני קונה, ואם אני נכנס לחנות ושואל שאלות ומודד ומוצא שם דגם שמתאים לי, אז זה הוגן גם לקנות מהחנות הזו.
 
אלא שלא מצאתי בתל אביב קסדה בדיוק כמו שרציתי, ומחוץ לישראל יש מגוון עצום של קסדות שלא מיובאות לארץ.
לצפיה ב-'זו לא הבעיה'
זו לא הבעיה
10/11/2017 | 15:10
82
הבעיה היא שמישהו מנסה לעשות עליך כסף. 
ממש אכפת למדינה איזה קסדה תחבוש, ושהיא תהיה בטוחה...
 
לצפיה ב-'רעש ונקישות מהברקס האחורי'
רעש ונקישות מהברקס האחורי
05/11/2017 | 15:37
3
71
שלום,
 
כשאני בולם נשמעות נקידות מהברקס האחורי.
מדובר באופני טרק ספיד קונספט, הברקס חבוי מתחת לשלדה, התחלתי לפרס את הכיסוי שלו בזהירות אבל לא הצלחתי להבין ממה זה קורה.
יש למישהו רעיון לפני שאני ניגש לחנות?
 
תודה
לצפיה ב-'תבדוק שהגלגל בלי שמיניות ושהרפידות פוגשות את החישוק בו"ז'
תבדוק שהגלגל בלי שמיניות ושהרפידות פוגשות את החישוק בו"ז
07/11/2017 | 14:41
38
כלומר שבזמן לחיצה על הבלם, לא נוצר מצב שלמשל הרפידה השמאלית פוגשת את החישוק והרפידה הימנית עדיין באוויר. או להיפך.
לצפיה ב-'מה סוג הנקישות ?'
מה סוג הנקישות ?
07/11/2017 | 19:16
1
55
האם הן מופיעות בעת שהבלם לחוץ ונשמעות אחת ל2 שניות בערך ( בגישת כל סיבוב גלגל  ) ?
או שמא רק בעת הלחיצה על ידית הבלם

האם זו האפציה השניה , בדוק כי הבלם מהודק לשילדה 
כמו כן יכול להיות שהרעש מגיע מהכבל עצמו ( המוביךל מכה בפנים השלדה )

או האופצהי הראשונה
בדוק שמיניות
בדוק מצב רפידות הבלם
חפש ליכלוך על החישוק ועל הצמיג

במידה וכל זה לא מסייע
ממליץ לפנות למכונאי מנוסה המכיר אופנ י נגש לעומקם ( יש לי שתי המלצות בנושא ואשמח לשלוח בפרטי במידה ותבקש )

שרון
לצפיה ב-'הלכתי לחנות'
הלכתי לחנות
08/11/2017 | 11:56
75
א. נשמע כמו אופציה א'
ב. הדבר הראשון שהמכונאי אמר שזה כנראה כי יש קצת שמיניות בגלגל
ג. הבעיה שהמיקום של החנות (חשמונאים) לא מאפשר למכונאי לרכב ולהאיץ מספיק כדי לבלום ולשמוע.  כנראה שינסה לרדת בירידה תלולה בחניון סמוך (זה אמור לעבוד).
מחכה לתשובה היום ואם לא יטופל אבקש את המלצתך למכונאי.
לצפיה ב-'לקראת הג'ירו בישראל'
לקראת הג'ירו בישראל
05/11/2017 | 12:10
9
155
כידוע, הג'ירו מתחיל בשנה הבאה עם 3 ימים בישראל.
בהנחה שזה באמת יקרה (אני עדיין לא מאמין...), זו הזדמנות אדירה להתקדמות הענף בישראל. אני מתייחס לשני אספקטים שבהם יש לי תקווה להתקדמות: הראשון הוא היבט קידום הענף המקצועי-תחרותי בארץ, השני הוא מהפך בפופולריות ובהכרה של הציבור את התחום, וההבנה שרוכבי כביש הם משתמשי כביש לגיטימיים.
 
אני חושב שעם עבודה נכונה, זו כאמור הזדמנות עצומה להעיף את כל התחום למעלה. אני לא יודע מה או מי צריכים לעשות, אבל יש לי תחושה שעם בילד אפ נכון לקראת מאי, אפשר להוציא עשרות אלפים לכבישים בימים הללו, ולשתף בחוויה גם את אלה שרק יראו את זה בטלוויזיה. לא כקוריוז אלא כחווית ספורט עצומה.
 
היות ואותי זה כבר מרגש, אני מנסה לחפש באינטרנט מידע על מה נעשה בעניין ולא מוצא כלום. מקווה שלא נרדמים שם. צריך לזכור שהג'ירו עובר בערים הכי גדולות בישראל, זו יכולה להיות חגיגה עצומה.
אין לי בראש איזה תוכנית כוללת של מה צריך לעשות, אבל ברור שאפשר לעשות המון.
לדוגמא, אם יתחילו לקדם את התחום בערוצי הספורט, עם תוכניות יעודיות שמסבירות על מהות התחרויות ועל הקבוצות של UCI, ואז יתחילו לשדר מירוצים החל ממילאן-סן רמו והלאה לתוך האביב, כל זה תוך פרומושן מתאים, יהיה לזה ערך רב מבחינת חובבי ספורט שעדיין לא מכירים את התחום ואת השחקנים (וחושבים שיש רק טור דה פראנס בעולם).
לדוגמא, חשוב לעשות קידום מכירות מתאים לג'ירו עצמו, תוך בניית אירועים סביבו בשיתוף העיריות, והכנה מקדימה לציבור להפרעות הצפויות בתנועה חודשיים מראש.
אני לא יודע אם יש מישהו שמוביל את זה שם למעלה, כי אני לא רואה שום עדות לזה, אני מקווה מאד שכן, ושלא תתפספס ההזדמנות.
אם מישהו יודע משהו שאני לא, אשמח להתעדכן.
 
לצפיה ב-'ג'ירו 2018'
ג'ירו 2018
06/11/2017 | 10:00
2
117
יש דף פייסבוק
תנסה שם להציע ולשאול
 
 
לצפיה ב-'מעניין'
מעניין
06/11/2017 | 10:26
86
תודה. מעניין מי זה? לא כתוב שם שום דבר על הגוף שמנהל את האתר או לחילופין את ארגון הג'ירו בישראל. נעקוב.
לצפיה ב-'אני מקווה שאלה לא אחראים על הגי'רו בישראל'
אני מקווה שאלה לא אחראים על הגי'רו בישראל
09/11/2017 | 21:10
39
אני מדבר על מי שמפעיל את אתר הפייסבוק הזה.
ראה את הפוסט שמופיע שם היום על משמעות החולצה הורודה. בורות שאפילו אשתי הייתה מתביישת בה. גם הניסוח בפוסט לא מקצועי, וזה בלשון המעטה.
אם זה קשור איכשהו למי שמטפל בג'ירו בארץ, זו לא בשורה טובה.
 
לצפיה ב-'משדרים חי את ה-TDF כבר כמה שנים בערוץ הספורט'
משדרים חי את ה-TDF כבר כמה שנים בערוץ הספורט
06/11/2017 | 11:18
2
96
עם פרומואים ובילד אפ. לא יודע כמה רייטינג יש לזה, אבל אני בטוח שזה לא הוסיף אפילו צופה אחד בבית גוברין. אם סייקלינג אקדמי ירכבו בג'ירו ואם ערוץ הספורט יקנה את זכויות השידור, אז אולי יש תקווה.
לצפיה ב-'1. כי גם על בית גוברין בקושי יודעים'
1. כי גם על בית גוברין בקושי יודעים
06/11/2017 | 18:07
1
83
2. באנלוגיה, זה שיש מאות אלפים שרואים ליגת אלופות בערוצי הספורט, זה לא מקדם את את כמות הצופים בליגה א' צפון בכדורגל. 
לא נעים להגיד, אבל זה ההבדל בין הרמה של הג'ירו לבית גוברין. 
אם ברצלונה, ליברפול, מילאן וביירן מינכן יבואו לטורניר של 3 ימים בישראל, לטורניר בעל חשיבות, לא משחקי ידידות, אני מבטיח לך שהרבה אנשים יבואו לראות.
אלא שכדורגל כולם מכירים, אז זה לא יקדם כלום בכדורגל המקומי. אופניים זה תחום לא מוכר בישראל, ואם יש סיכוי שתהיה לו פופולריות כלשהי אי פעם, אז הג'ירו הזה הוא המנוף הכי גדול שתוכל לקבל לשם כך, ספק אם מתישהו תהיה עוד הזדמנות כזו.
 
 
אגב, יותר אנשים רואים היום TDF בישראל מאשר לפני 5 או 10 שנים. אז זה קצת יותר פופולרי, וזה בלי שום פרומושן.
אגב 2 אני מאד לא אוהב את השידור הזה בערוץ הספורט, הוא לא מקצועי ולא נעים. אני תמיד רואה ביורוספורט. ובכל זאת, יותר אנשים רואים היום בזכותו. זה רק מראה הפוטנציאל. 
אבל הטור הוא משעמם. תראה להם חד יומיים, תחרויות שחיבים לנצח אותם בסוף היום, הם יתלהבו יותר (אולי...).
לצפיה ב-'גרנד טורים הם מרתקים אבל לאיש מהצופים בארץ'
גרנד טורים הם מרתקים אבל לאיש מהצופים בארץ
11/11/2017 | 18:48
40
אין מושג בכללי המשחק, כל מה שהם רואים זה נופים וחבורת גברים בבגדי לייקרה צמודים בצבעים מוזרים מטיילים בהם. ככה הם רואים את זה.
 
(כמובן למעט באי פורום זה ורוכבי כביש אחרים)
 
אולי נתחיל בחשיפת הרעיונות שבבסיס הענף, גם יועיל. ואז לא אשמע שאלות כמו 'השתתפת בטור דה פראנס פעם?'
לצפיה ב-'הגזטה דלו ספורט מפרסם מסלול הג'ירו על פי שמועות'
הגזטה דלו ספורט מפרסם מסלול הג'ירו על פי שמועות
07/11/2017 | 13:45
1
80
לצפיה ב-'תיקון, מופיע בלה סטמפה ולא בגזטה'
תיקון, מופיע בלה סטמפה ולא בגזטה
07/11/2017 | 14:00
36
לצפיה ב-'אולי אפשר לסדר שילכו שם מכות, אז יהיה פרסום'
אולי אפשר לסדר שילכו שם מכות, אז יהיה פרסום
07/11/2017 | 15:48
70
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5039662,00... זה מה ש-ynet מפרסם בנושא מרוצי אופניים. רק שכחו לכתוב שם שהרוכב הסיני האשים את הרכב השוויצרי בגרימה לנפילתו בזמן המרוץ. הוא לא תקף רוכבים אלא את האנשים שהיו במכונית.
לצפיה ב-'צמיג 23 ו- 25. איזה קדימה איזה מאחור? '
צמיג 23 ו- 25. איזה קדימה איזה מאחור?
04/11/2017 | 15:04
5
112
 
צריך להחליף צמיגים ויש לי אחד 23 ואחד 25. 
נטית הלב והעין לשים קדימה 23, היות והוא צהוב ויפה. האחורי, 25, שחור כמו הכביש. שישב מאחור. 
אולי ה 23 עדיף בהיגוי? למרות שבמהירויות המינימליסטיות שאני יורד, ועוד יותר איטי בעליות, לא בטוח שזה משמעותי. 
אחיזת כביש? נראה לי הבדל מינימלי.
נוחיות? מורידים 10-15 פסי מהמקס ושוב אין הבדל. 
יש משהו שאני מפספס? לא יודע? 
תודה
 
 
לצפיה ב-'ה 25 רך\סופג יותר, ארכיב אותו מקדימה'
ה 25 רך\סופג יותר, ארכיב אותו מקדימה
04/11/2017 | 20:52
107
כלומר בהנחה שלחץ האוויר תקין בשני הצמיגים ולא עבר מניפולציה כלשהי לפה או לשם, אז ה 25 יותר רך. יותר נעים בידיים שסופגות את זעזועי הכבישים המשובשים.
בנוסף, לדעתי קדמי רך עושה עבודה יותר טובה בשמירה על מגע רצוף עם הכביש, למרות זעזועים צפויים ופחות צפויים בזמן רכיבה מהירה. אין לי איזו אסמכתא לעניין. פשוט נראה לי הגיוני.
לצפיה ב-'"צהוב ויפה"'
"צהוב ויפה"
04/11/2017 | 23:35
95
אוקסימורון....
 
לצפיה ב-'צמיגים שונים - דבר מומלץ ?'
צמיגים שונים - דבר מומלץ ?
07/11/2017 | 14:34
68
חשבתי שלא מומלץ להתקין צמיגים קדמי/ אחורי ברוחב שונה ...
לצפיה ב-'את הדבר הכי חשוב שכחת'
את הדבר הכי חשוב שכחת
09/11/2017 | 16:42
1
58
מה צבע האופניים?
עם אתה עובר את ה70 קמ"ש  יש חשיבות מסוימת לצמיג ועם לא
מה שטוב לעינים
תהנה
לצפיה ב-''
10/11/2017 | 17:39
3
לצפיה ב-'סכנה בכביש 38 בגלל חריצה ושול מלוכלך בהרבה חצץ'
סכנה בכביש 38 בגלל חריצה ושול מלוכלך בהרבה חצץ
04/11/2017 | 22:12
71
רכבתי ביום שישי על כביש 38 מבית שמש למחלף שמשון.
ב 2014 נהרג רוכב אופניים בקטע הזה בדיוק בגלל רכב שהתנגש בו מאחור.
 
יש עכשיו על קטע הכביש הזה חריצה, אבל:
1. החריצה נמצאת בתוך השול.
2. יש הרבה חצץ בתוך השול. בכמות כזו שלא ניתן לרכב שם עם אופני כביש.
 
כתוצאה מכך, נאלצתי לרכב בתוך הכביש, עד למקום שבו הסתיימה החריצה, בשעה שכבר היו בכביש הרבה רכבים שנסעו בו במהירות גבוהה.
לצפיה ב-'רוכב למרחק - סדרת ברווטים ישראל 2018'
רוכב למרחק - סדרת ברווטים ישראל 2018
02/11/2017 | 09:46
5
103
שלום,

רשומה חדשה, סדרת ברווטים ישראל 2018, בבלוג שלי.

פרטים לגבי עונת 2018 של הברווטים בישראל.
 
טל.
לצפיה ב-'לחובבי הרשתות החברתיות'
לחובבי הרשתות החברתיות
02/11/2017 | 10:33
2
125
לצפיה ב-'טל, אתה חוזר על אותה טעות מעצבנת בעקביות'
טל, אתה חוזר על אותה טעות מעצבנת בעקביות
03/11/2017 | 20:45
1
122
לפרסם חצי משפט עם 'קישור לבלוג שלי' יקראו בודדים בלבד, השאר יתעצבנו כמוני. לא לחינם אינך עוסק בתקשורת, פרסום או יחסי ציבור...
לצפיה ב-'אני אמביוולנטי בנושא'
אני אמביוולנטי בנושא
03/11/2017 | 23:40
97
כשהברווטים פורסמו בריש גלי הגיעו רוכבים ישראלים שלא ידעו בדיוק למה הם הגיעו.
 
שלא תבין אותי לא נכון - אין לי שום התנגדות לרוכבים ישראלים בברווטים.
מצידי שיבואו בהמוניהם. בכיף. אין לנו מגבלה כלשהי להכיל עשרות רוכבים שרוצים לרכוב בברווטים.
(באופן אישי - אני לא מבין רוכבים ללא סיכוי לפודיום, שממשיכים להשתתפף במירוצים, ואינם רוצים לרכוב ברכיבות כמו ברווטים.)
 
אבל כפי שאתה יודע - אנחנו לא מרוויחים כסף על כל רוכב שמגיע. אם כבר זה רק גוזל לנו זמן יקר שהיה יכול לשמש לדברים אחרים (כמו פיתוח עוד סוגי רכיבות, למשל Ride of Silence, וכיו'ב (מי שיודע יודע...))
לכן אין מה להשוות לרכיבות כמו גראן-פונדו, ודומיהם.
 
מי ששמע על ברווטים - שמע, ויידע למה הוא מגיע - ואותם אנחנו "רוצים."
 
 
זה רק קצה הקרחון, אבל יש פה כבר "חומר" כדי לפתח דיון שאולי יהיה מעניין...
 
טל.
לצפיה ב-'לגבי ברווט 200 בדצמבר'
לגבי ברווט 200 בדצמבר
05/11/2017 | 11:49
1
58
נסעתי אתמול ל סובב כינרת דרך הקטע בית שאן צמח.
הכביש שם בחלק גדול מוגבל במחסומים שמונעים רכיבה בשוליים.
לא בטוח שכדאי לרכב שם.
לצפיה ב-'תודה. נתייעץ לקראת המועד'
תודה. נתייעץ לקראת המועד
05/11/2017 | 23:10
44
רכבנו בכביש הזה לפני כחודש, והוא היה בעבודות, וקטע אחד מחורץ.
 
טל.
לצפיה ב-'רוכב למרחק - ברווט 1000 עונת 2017'
רוכב למרחק - ברווט 1000 עונת 2017
01/11/2017 | 00:50
2
107
שלום,

רשומה חדשה, ברווט 1000 עונת 2017, בבלוג שלי.

הסיפור שלי של ברווט 1000 של עונת 2017.
 
טל.
לצפיה ב-'סיפור רכיבה על אלפייה'
סיפור רכיבה על אלפייה
01/11/2017 | 19:20
112
לצפיה ב-''
02/11/2017 | 20:35
6
לצפיה ב-'מת רוכב אופניים מפגיעת רכב בכפר סבא'
מת רוכב אופניים מפגיעת רכב בכפר סבא
31/10/2017 | 09:05
11
138
מבזק ההודעה על התאונה.
ההודעה על מותו.
 
יהי זיכרו ברוך.
 
טל.
לצפיה ב-'ראיתי הבוקר רוכב שרכב בחושך נגד התנועה, עמוק בתוך הכביש'
ראיתי הבוקר רוכב שרכב בחושך נגד התנועה, עמוק בתוך הכביש
31/10/2017 | 21:12
1
104
זה מזכיר לי שהבוקר במהלך רכיבת הבוקר שלי ראיתי רוכב שנראה כמו אחד המהגרים שגרים בדרום תל אביב.
בשעה 5 בבוקר, בחושך, בחלק הדרומי של רחוב משה דיין בת"א, הוא הגיע מולי כשהוא רוכב עמוק בתוך הנתיב, עם בגדים שחורים ואופניים שחורים, בלי תאורה ובלי קסדה.
צעקתי לו שלא רואים אותו...
לצפיה ב-'היית צועק לו שיחייך.'
היית צועק לו שיחייך.
01/11/2017 | 11:27
38
לצפיה ב-'עוד שאלה לפורום המנומנם והמתדלדל '
עוד שאלה לפורום המנומנם והמתדלדל
31/10/2017 | 23:27
8
158
...שוב שואל את עצמי איזה הנאה מורבידית יש לפרסם פה שוב ושוב הודעות על פגיעה או מוות של רוכבים?
אולי יותר נכון להודיע על מפגעים, כבישים מסוכנים, איך לשפר את הניראות, להדריך איך לרכב בצורה בטוחה... ?
לצפיה ב-''
01/11/2017 | 21:32
14
לצפיה ב-'צודק לגמרי. כל אחד רואה את הידיעות הקשות האלו באתרי החדשות'
צודק לגמרי. כל אחד רואה את הידיעות הקשות האלו באתרי החדשות
02/11/2017 | 00:43
38
לצפיה ב-'מה שעבורי חשוב - עד כמה שניתן, לנסות להפיק'
מה שעבורי חשוב - עד כמה שניתן, לנסות להפיק
03/11/2017 | 20:36
5
69
מסקנות ולקחים מתאור התאונה, למרות שפעמים רבות הוא חסר או מוטל בספק. לכן גם הייתי שמח לשמוע על תאונות לא קטלניות בהן הנפגע עצמו יכול לתרום מידע.
רק הבוקר עברתי כמעט תאונה בכביש 40 המקולל מול גני יער בדיוק ליד הציון לזכרה של טלי פינק. מכל ארוע כזה אני משתדל ללמוד עוד.
לצפיה ב-'זו בדיוק מטרת הפורום!'
זו בדיוק מטרת הפורום!
03/11/2017 | 22:43
4
58
אנחנו (רוכבים בטוח) מתחננים לקבל מידע מהרוכבים לגבי מפגעים בכבישים, בעיות בשוליים, סכנות וסתם דיווחים על "כמעט ונפגע"... אבל הפורום אילם, לא מגיב... 
בקרוב תהיה לנו פגישה נוספת עם אנשי "נתיבי ישראל" (מ.ע.צ) ואנחנו רוצים לקבל מידע מכם- כדי לדרוש תיקונים ואחזקה.
מי שבכל זאת אכפת לו שייכתוב לי למייל aresh@netvision.net.il
אבנר
לצפיה ב-'אני אשאל כאן. יש תקן לרוחב שול שצריך להשאר לאחר החריצה?'
אני אשאל כאן. יש תקן לרוחב שול שצריך להשאר לאחר החריצה?
04/11/2017 | 23:37
3
52
יש רוכבים שאוהבים לרכב מהר.
וככל שרוכבים מהר יותר, כך קשה יותר להשאר בתוך מסלול צר.
ככל שהשיפוע גדול יותר בירידה, כך גם מהירות הרכיבה היא גדולה יותר, וצריך להשאר שול רחב יותר לאחר החריצה.
 
יש מקומות בהם עיני החתול + חריצה עבה בתוך השול לוקחים בערך חצי מהשול, ונהיה קשה לרכב בתוך המסלול הצר שנשאר.
 
סיבה נוספת לתקן לרוחב שול לאחר החריצה, היא כדי שהחריצה תפסק לקראת הגעה לצמת, עוד לפני שהשול נהיה צר מכדי לרכב בו.
מקרה שבו חריצה כזו מסכנת את חיי הרוכבים: צמת הכניסה לכרמי יוסף בהגעה מכיוון צמת נחשון. מגיעים אל צמת הכניסה לכרמי יוסף במהירות גבוהה, לאחר ירידה, ואז השול מצטמצם לקראת הצמת, אבל החריצה הרחבה בתוך השול נמשכת עד שהיא תופסת את רוב השול. התוצאה היא שרוכב שמגיע במהירות גבוהה בירידה, נאלץ למהר ולפנות בזווית חדה אל תוך הכביש כדי לעבור לצד השני של החריצה. מה יקרה אם בדיוק באותו הזמן רכב יעבור קרוב לקו הצהוב?
 
בירידה מנס הרים למחסיה, המצב אבסורדי עוד יותר. החריצה בירידה מנס הרים הפכה את השול ללחלוטין לא שמיש לרוכבים. לפני החריצה היה אפשר להאט ולרכב על הקו הצהוב כדי לאפשר לרכבים לעקוף. עכשיו חייבים להשאר כל הזמן בתוך הנתיב. חלם.
לצפיה ב-'מטפלים בזה מול נת"י'
מטפלים בזה מול נת"י
05/11/2017 | 00:01
2
44
החריצה (פס הרעדה) מגינה על הרוכבים מפני סטייה פתאומית של רכב לשוליים. אנחנו יודעים שזה בעייתי לרוכבים מהירים ובעיקר לקבוצות-פלוטונים.
הדיווח שלך לגבי כרמי יוסף אינו נכון (נכון להיום). בנס הרים/ צור הדסה נעשו טעויות - בעיקר בירידות- וננסה להשפיע שיתקנו אותן בהקדם.
 בכל מקרה עדיין אין חוק שמחייב רוכבים לרכב בשול וצריך לנהוג בשיקול דעת.
לצפיה ב-'הייתי בכרמי יוסף ביום שישי. מה שכתבתי - נכון וקרה לי'
הייתי בכרמי יוסף ביום שישי. מה שכתבתי - נכון וקרה לי
05/11/2017 | 09:27
1
54
לא הכרתי את החריצה החדשה באזור כרמי יוסף, רכבתי מהר בירידה, הופתעתי לקראת ההגעה לצמת ופניתי בזווית חדה אל תוך הכביש.
 
זו הייתה הפעם השניה באותה רכיבה שהחריצה סיכנה אותי. בכביש 38 מבית שמש למחלף שמשון היה כל כך הרבה חצץ בתוך השול, שנאלצתי לרכב בתוך הנתיב, עד שהחריצה הסתיימה, גם בגלל החריצה. אם לא הייתה חריצה, לפחות הייתי מנסה לרכב על הקו הצהוב או מעט מימין לו ככל שמאפשר החצץ. העובדה ש"אין חוק שמחייב רוכבים לרכב בשול" לא תעזור לרוכב שרכב יפגע בו במהירות מאחור בכביש בין עירוני.
 
נכון להיום, במס' מקומות, החריצה מסכנת את חיי הרוכבים הרבה יותר משהיא מגנה עליהם.
לצפיה ב-'יש חוק שמחייב רכיבה בשול ולכן החירוץ'
יש חוק שמחייב רכיבה בשול ולכן החירוץ
07/11/2017 | 19:49
40
בעייתי עוד יותר
לצפיה ב-'מחשב דרך או מד קדנס?'
מחשב דרך או מד קדנס?
27/10/2017 | 15:32
3
102
שלום חברים,
לאחרונה, מכרתי את שעון הדופק שלי שהיה סונטו אמביט 3 וקניתי גרמין פניקס 3HR.
על האופניים שלי מותקן מד קדנס של חברת WAHOO (ציפרתי תמונה שלו) שעבד בהתאמה עם השעון הדופק שהיה לי, הסונטו. בעקבות ההחלפה לגרמין, המד קדנס לא עובד.
בדקתי בפורום של חברת WHAOO ובאמת מתסבר כי יש לי מד קדנס שהוא עובד בטכנולוגיה ישנה מול הגרמין.
מה שגורם למצב הבא: אני צריך לרכוש מד קדנס חדש.
היכן ניתן לקנות באיזור חיפה מד קדנס של גרמין?
בעקבות חוסר ידע: האם מחשבון דרך עושה את עבודת המד קדנס?
מה כדאי בכלל: מד קדנס או מחשבון דרך?
 
תודה מראש לעונים והעוזרים.
לצפיה ב-'האבזר הדרוש לך הוא מד קידנס העובד ב Ant+'
האבזר הדרוש לך הוא מד קידנס העובד ב Ant+
27/10/2017 | 16:02
2
88
יש הרבה כאלו
מניסיון עם גרמין
לרוב עידף את המקורי
אבל גם אחרים יעבדו הייטב

בהצלחה
לצפיה ב-'יש לי מד קדנס של חברת bontrager'
יש לי מד קדנס של חברת bontrager
27/10/2017 | 21:47
81
שהוא ANT+.
הגרמין פניקס 3HR מזהה את המד קדנס ההוא, אבל הרכיבה על טריינר הוא לא מזהה, קרי - אין מרחק ואין מהירות...
 
להתייאש?
לצפיה ב-'Wahoo הוא מוצר מעולה'
Wahoo הוא מוצר מעולה
30/10/2017 | 08:19
60
ועד כמה שידוע ליהוא גם ANT+. בדקת סוללה? אין סיבה שלא יעבוד עם הגרמין.
יצא לי לבדוק את הגרמין 5X יחד עם הסנסור של Wahoo
לצפיה ב-'החלפת קסטה'
החלפת קסטה
23/10/2017 | 10:49
22
191
שלום לחברי הפורום
אני חדש בתחום. לפני כחודש רכשתי אופני כביש משומשות עם מערכת הילוכים speed 10 Ultegra סטנדרט: 53/39 קדמי ו 25/11 אחורי. סה"כ אני מרוצה מהאופניים אבל הייתי רוצה קצת "עזרה" בעליות הקשות. חשבתי להחליף את הקסטה ב 32/11 לדוגמה:
1. האם זה אפשרי מבחינה טכנית? האם יתאים לקרנק הקיים?
2. האם אפשר לעשות החלפה לבד? אם לא, מעלות החלפה?
3. האם צריך להחליף את השרשרת לאחת ארוכה יותר?
תודה
דני
לצפיה ב-'123+'
123+
23/10/2017 | 18:57
14
128
1. כן. ולקראנק שלך לא איכפת מה טווח גלגלי השיניים של הקסטה.
2. כן. להחלפת קסטה צריך כלים מיוחדים. סרטוני הדרכה ביוטיוב יש בלי סוף.
3. כן. בכל מקרה שווה להחליף שרשרת בזמן החלפת קסטה ישנה. והשרשרת צריכה להיות ארוכה יותר כדי לעמוד בסיטואציה שהיא יושבת על גלגלי השיניים הגדולים יותר מלפנים ומאחור.
+ יש סיכוי טוב שתצטרך להחליף גם מעביר אחורי. אם המעביר האחורי שלך עם כלוב קצר מדי, אז הוא לא יצליח לעמוד בפער שבין גלגלי השיניים הקטנים ביותר לבין גלגלי השיניים הגדולים ביותר ואפשר שהוא גם לא יצליח לעבוד עם גלג"ש 32. אתה צריך מעביר אחורי עם קיבולת 35 לפחות ועם יכולת לעבוד מול גלג"ש 32 לפחות.
לצפיה ב-'מעביר אחורי'
מעביר אחורי
24/10/2017 | 09:13
13
86
תודה על תשובתך המפורטת!
איך אני יכול לדעת אם המעביר האחורי שלי מתאים? על המעביר כתוב:Shimano Ultegra ללא מספר דגם.
ראיתי סרטונים על החלפת קסטה, לא נראה מסובך עם הכלים המתאימים, אבל אם צריך להחליף גם מעביר אחורי, זה כבר קצת יותר מסובך.
בינתיים אמשיך להתנשף בעליות
תודה
דני
לצפיה ב-'מעביר אחורי'
מעביר אחורי
24/10/2017 | 13:39
12
86
שימנו אולטגרה קיים למערכות של 11 או של 10. תלוי בשנתון. עם כלוב קצר או ארוך.  ואולי קיימים מעבירים ישנים יותר שמכונים גם שימנו אולטגרה.
 
אז אתה יכול להמר, אולי על קסטה טיפלה יותר קטנה. ראה הקישור הבא:
מפורט שם קיבולת של 34 ויכולת עבודה עם גלגש 30 במעברי אחורי אולטגרה 10 הילוכים עם כלוב קצר (במקרה הרע) או קיבולת 40 במעביר עם כלוב ארוך (במקרה הטוב). קיבולת 34 יספיק לך לסטאפ של 53/39 מקדימה ו 30/11 מאחורה.
 
אגב, להחליף מעביר אחורי זה יותר פשוט מלהחליף קסטה. כולה בורג אלן אחד שפותחים. (ופירוק והרכבה מחדש של השרשרת). וכמובן כיוון ברגים (יש שלושה) על המעביר שכדאי שיעשה גם אם רק החלפת קסטה. צפה בסרטונים על adjustment של מעביר אחורי
לצפיה ב-'מעביר אחורי'
מעביר אחורי
24/10/2017 | 14:08
11
79
שוב תודה רבה על ההסבר הברור!
עוד שאלות ברשותך:
1.מה המשמעות הפיזיקלית/פרקטית של המושג קיבולת של מעביר אחורי?
לפי החישוב שמצאתי בגוגל במקרה שלי: (53-39)+(25-11) מתקבל קיבולת של 28. מה המספר הזה אומר?
אם אחליף לפי ההמלצה שלך אקבל: (53-39)+(30-11) מתקבלת קיבול של 33. האם זה אומר שמעביר עם קיבולת 34 יספיק? האם זו הכוונה?
2. מה הקשר בין קיבולת לגלגש? (קיבולת 34 ויכולת עבודה עם גלגש 30?)
תודה וסליחה על החפירה.
דני
לצפיה ב-'12'
12
24/10/2017 | 16:44
10
71
1 כאשר השרשרת יושבת על הגלגשים הכי קטנים, נוצר עודף באורך השרשרת לעומת כאשר השרשרת יושבת על הגלגשים הכי גדולים. המעביר האחורי צריך להכיל את העודף הזה ולשמור על השרשרת מתוחה. הוא עושה את זה באמצעות תנועה (כנגד קפיץ) של הפולי התחתון קדימה ואחורה לפי צורך. אורך התנועה (הקשת) תלוי באורך הכלוב (הרדיוס) של המעביר. כלוב ארוך יותר נותן יותר קיבולת. יותר קיבולת היא יכולת עבודה עם הפרש גדול יותר בין סכום הגלגשים הקטנים לבין סכום הגלגשים הגדולים.
הבנת נכון. זו הכוונה.
2. היכולת של המעביר לעבוד עם גלגש גדול לא תלויה בקיבולת שלו אלא במרחק המקסימלי שיכול להשמר בין הפולי העליון של המעביר לבין ציר הגלגל. מעביר שלא בנוי לגלגש אחורי גדול, פשוט יתנגש בקסטה בתנועתו הלטרלית שמאלה. יש דרכים לעקוף מגבלה של מעביר בעזרת תוספת לחיבור בין המעביר לשלדה, אך אני לא בקיא בהם.
אפשר להניח שיצרן לא יבנה מעביר עם קיבולת גדולה ובמקביל עם יכולת מצומצמת לעבוד עם גלגש גדול בקסטה. זה פשוט לא הגיוני (להבנתי). כלומר קיים קשר פונקציונלי ישר בין קיבולת לבין גודל גלגש מקסימלי, אבל אין קשר נוסף.
לצפיה ב-'הבנתי. תודה רבה '
הבנתי. תודה רבה
24/10/2017 | 16:53
9
17
לצפיה ב-'בכיף. אגב, לא בטוח שיש כזו קסטה 11-30'
בכיף. אגב, לא בטוח שיש כזו קסטה 11-30
24/10/2017 | 19:26
8
55
לצפיה ב-'11-30 זה ה 11-28 החדש'
11-30 זה ה 11-28 החדש
24/10/2017 | 21:22
7
77
יש לשים לב לסוג המעביר האחורי
( יש לשימנו כיום מעבירי shot ו super short )

הקסטות הללו נועדו בעיקר לסידור יחסי ההעברה בעבודה עם קראנק בתצורת semi compact  52/36

שרון
לצפיה ב-'לא מצאתי 11-30 אבל יש 12-30'
לא מצאתי 11-30 אבל יש 12-30
25/10/2017 | 10:22
6
52
לא מצאתי 11-30 אבל יש 12-30.
המרחק בין שני הגלגלי שיניים (jockey wheel) של המעביר האחורי שלי הוא 60 מ"מ. אני מניח שזה short  ולא super short
לצפיה ב-'מנסיון אל תוותר על ה11'
מנסיון אל תוותר על ה11
25/10/2017 | 14:07
71
במישור הוא חיוני, ובעליה 34/28 אמור להספיק
לצפיה ב-'אם אתה נשאר עם הקראנק'
אם אתה נשאר עם הקראנק
25/10/2017 | 15:43
63
53/39, ה11 פחות משמעותי ומנגד ה30 הופך חיוני
לצפיה ב-'11-30 זו קסטה חדשה יחסית בשימנו'
11-30 זו קסטה חדשה יחסית בשימנו
25/10/2017 | 18:49
3
62
היא הופיעה לכבוד דגמי ה אולטגרה 8000 החדש
והדורה אייס 9100 

בארץ אני חושב שהיא עוד לא נמצאת ( אני יודע על 2 יחידות אולטגרה בדרך לארץ , פשוט כי אני הזמנתי ללקוחות שלי )

סביר להניח שתוך חודש עד חודשיים כבר תהיה נפוצה יותר

לגבי 12-30
זה יחס של מערכות קמפניילו
ואם אין לך גלגל מתאים אז זה בכלל לא רלוונטי

שרון
לצפיה ב-'12-30 SHIMANO'
12-30 SHIMANO
26/10/2017 | 10:02
2
60
שלום שרון
הקסטה אלטגרה  12-30 של Shimano ולא של Campagnolo.
השאלה אם ה 11-30 תתאים למעביר אחורי קצר כאשר מקדימה יש 53-39? אגב, על הכלוב של המעביר האחורי כתוב 30T.
מההודעה שלך אני מבין שיש לך עסק לטיפול באופניים. האם תוכל לתת לי הערכה כמה יעלה לי לעשות החלפה של קסטה ושרשרת אצל בעל מקצוע?
תודה
לצפיה ב-'יחס 12-30 הוא יחס של דור מערכות ה 10X2 של שימנו '
יחס 12-30 הוא יחס של דור מערכות ה 10X2 של שימנו
27/10/2017 | 06:45
1
50
במצב זה 11-30 לא תתאים למערכת שלך מאחר ומערכת ההילוכים שלך אינה תומכת בקסטה זו

לגבי 
אני יבואן אופני כביש 
אין לי סדנא או חנות בעצמי

לגבי עלות החלפה של קסטה ושרשרת

העבודה עצמה היא כ 15-30 דקות 
כלומר שוות עך ל כ 80 עד 120 שקלים ( תלוי בבעל המקצוע הספציפי )
מחיר שרשרת מאיכות טובה ( לא חייב שימנו ) הוא סביב ה 100 שקלים
מחיר קסטה הוא כ 150 שקלים לערך ( תלוי תת דגם ויחסי העברה )

ובלי קשר , אם האופניים לא תחוזקו הייטב זמן רב
שווה לבקש מהמכונאי לעבור עליהם מעט
זה לא יקר ויחסוך הרבה תקלות וכאב ראש ......


שרון
לצפיה ב-'תודה על המידע. עזרת לי מאוד'
תודה על המידע. עזרת לי מאוד
27/10/2017 | 16:29
12
לצפיה ב-'זהו תקן תחרותי. מבלי להתעמק ב'
זהו תקן תחרותי. מבלי להתעמק ב
25/10/2017 | 05:51
5
130
דיון הטכני המפורט שכאן (קטונתי),  קראנק דאבל עם קסטה 25 זה סטנדרט קשה לרוכב מתחיל. הסטנדרט הנפוץ כבר שנים, במקביל לזה, הוא קראנק קומפאקט 54/30 עם קסטה 11/28.
איני מתיימר לידע טכני אבל סביר שהמעביר לקסטה 25 יוכל 'לאכול' 27 או אפילו 28 אבל לא 32.
לצפיה ב-'תקן תחרותי'
תקן תחרותי
25/10/2017 | 10:30
4
94
"סטנדרט קשה לרוכב מתחיל". כן, הבנתי את זה בדרך הקשה. לצערי, כשרכשתי את האופניים (משומשות) לפני כחודש, לא הבנתי כלום באופניים (חוץ מזה שצריך לפדל כדי להתקדם ) עכשיו אני רוצה להחליף קסטה כדי לשפר קצת את המצב.
לצפיה ב-'ב2006 הגעתי לראשונה לאנגלירו'
ב2006 הגעתי לראשונה לאנגלירו
25/10/2017 | 13:59
3
111
עם הסטנדרט שאתה מתאר, החלפתי לקסטה 27 במחשבה שזה יעזור לי.
ב-2008 הגעתי עם קסטה 29, גם לא עזר.
ב-2009 הגעתי עם קומפאקט + 27 וגם לא עזר.
רק לפני שנה עם קומפאקט + 28 הצלחתי
לצפיה ב-'קומפקט'
קומפקט
26/10/2017 | 10:14
2
94
אם היה לי לפני חודש, כשרכשתי את האופניים הידע שיש לי היום הייתי הולך על קומפאקט +28
מטעויות לומדים...
אגב, מה זה אנגלירו?
לצפיה ב-'דגם של פינרלו... שקרוי על שם זה:'
דגם של פינרלו... שקרוי על שם זה:
27/10/2017 | 00:05
1
108
שימו לב שלכל קיר יש שם, הקשה ביותר הוא לה קואניה לס קאברס, כחצי ק"מ שמתחיל ב-16% ומסיים ב-23.5%
[זו תמונה ישנה, השילוט הוחלף ונוסף פסל לקישוט האתר אליו מגיעים רוכבים רבים]
וויקי
אנוכי לפני שנה
ואלברטו קונטדור מנצח שם לפני 9 שנים כשראיתי אותו שם, השנה לצערי לא ראיתי אותו מנצח שם שוב - למרות שלא זכה בוואלטה
לצפיה ב-'תודה על השיתוף. עליה מטורפת לגמרי '
תודה על השיתוף. עליה מטורפת לגמרי
27/10/2017 | 16:27
30
לצפיה ב-'הקסטה הוחלפה'
הקסטה הוחלפה
19/11/2017 | 11:51
10
שלום לחברי הפורום
הזמנתי מ- chainreactioncycles קסטה 30-12 ושרשרת והחלפתי בכוחות עצמי, בעזרת youtube ובעזרתכם.  ההבדל בעליות ארוכות משמעותי.
תודה רבה
דני
לצפיה ב-'רכיבת כביש בשעות הבוקר המוקדמות'
רכיבת כביש בשעות הבוקר המוקדמות
24/10/2017 | 15:18
4
176
מאחר והזריחה בתקופה האחרונה החלה בשעות מאוחרות שלא מסתדרות לי עם העבודה עשיתי אימונים בכבישים עירוניים מוארים בשעות הבוקר המוקדמות כשעדיין חושך בחוץ. יצאתי לרכיבות עם כל אמצעי הזהירות האפשריים - נצנץ ופנס חזקים ומראת יד. אשמח לדעתכם האם עצם קיום אימונים אלו מגביראת הסיכון מעבר לסכנה הרגילה שיש בכל רכיבת כביש.
לצפיה ב-'הסיכון לתאונה בשעות האלו ובכבישים האלו'
הסיכון לתאונה בשעות האלו ובכבישים האלו
25/10/2017 | 05:42
1
204
להערכתי גדל, אם כי מדובר במהירויות נמוכות יחסית לכבישים בין עירוניים.
מה שאני נהגתי לעשות במצב דומה הוא להתאמן במסלול מואר לעת ערב, במקומות שקטים - יש מסלולי 'קריטריום' מקובלים למטרה הזו כמו אזהת שוהם וקיסריה 
לצפיה ב-'אין קביעה כוללת, תלוי בכביש, בשוליים, בנפח תנועה, בנראות ...'
אין קביעה כוללת, תלוי בכביש, בשוליים, בנפח תנועה, בנראות ...
25/10/2017 | 16:13
78
במזג האוויר וכד'.
 
בקיץ אני נוהג לצאת למסלול היוצא מהבית שעה לפני הזריחה, אחרת זו קטסטרופה. לעומת זאת מלטרון (מסלול אחר) אני מעדיף לצאת עם או לאחר הזריחה, פשוט מרגיש יותר בטוח.
 
רכיבה מהנה ובטוחה
לצפיה ב-'אני מרגיש בטוח בעיר יותר מבכבישים בינעירוניים'
אני מרגיש בטוח בעיר יותר מבכבישים בינעירוניים
25/10/2017 | 21:47
1
94
זה תלוי באיזו עיר, באיזה כביש.
יש ערים, כמו תל אביב, שבהן הנהגים יותר מודעים ורגילים לחלוק את הכביש עם רכבים דו-גלגליים.
חשוב לזכור שהבטיחות יותר חשובה מהיעדים הספורטיביים ולרכב בהתאם.
בתוך העיר אני משתדל לרכב במהירות שרכב היה נוסע באותו הנתיב. זה אפשרי ברוב הכבישים. כשאני רוכב במהירות של התנועה, אני רוכב באמצע הנתיב. אני רוכב ככה כבר הרבה שנים (בעיקר באזור ת"א-ר"ג) בלי אף תאונה.
התאורה חשובה ועוזרת.
לצפיה ב-'תודה לכולם על ההתייחסות'
תודה לכולם על ההתייחסות
29/10/2017 | 13:56
12
לצפיה ב-'אופני TOTEM - חוות דעת'
אופני TOTEM - חוות דעת
22/10/2017 | 13:34
1
139
מחפש אופני כביש רמת כניסה,
מצאתי את אופני טוטם   TOTEM AGREE ROAD - מה דעתכם?
https://www.matzman-merutz.co.il/totem-agree-road

השקעה עד 2000 שקל - המטרה רכיבות נפח (לאחד שרץ מרתון ורוצה להכנס לתחום האופניים בעיקר ע"מ לחלק את אימוני הנפח)
לצפיה ב-'אופניים נהדרים לעיר ואלי פה ושם למעט רכיבה'
אופניים נהדרים לעיר ואלי פה ושם למעט רכיבה
22/10/2017 | 18:06
122
אבל לא למי שרוצה לעסוק בספורט בצורה עיניינית
שווה לקחת חבר  שמכיר את הנושא
ולבקר בלוחות היד שניה
למצוא אופניים שיתאימו לך , משומשים במצב טוב ( בעולם הכביש הבלאי נמוך למדי )
אופני אלומיניום עם מערכות טובות מאד וחדישות פי כמה יעלו סביב ה 2000 שקלים
עד 2500 

שרון

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום טיולים לגיאורגיה
מתכננים טיול לגיאורגיה?
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
פינגווין - חופשות סקי
חופשות סקי ומועדוני סקי

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ