לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1458214,582 עוקבים אודות עסקים

פורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופני כביש

אופני כביש: זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, חיים. מי שלא רכב על אופניים קלי משקל, עם צמיגים דקיקים, כאילו לא רכב מעולם. אופני כביש, הם אופני המירוץ שהכרתם כילדים, שולטים ברמה בעולם האופניים כבר יותר ממאה שנים וימשיכו לשלוט גם בעתיד... בפורום אופני כביש תמצאו משוגעים לעניין, המנסים לנווט את דרכם במציאות התחבורה הקשה של ישראל. הפורום עוסק גם במרוצי האופניים העולמיים, ובראשם הטור דה-פראנס. היכנסו אלינו ולא תצטערו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
*** אין לפרסם הודעות קונים/מוכרים או הודעות מסחריות ללא אישור המנהלים ***
המקום הנכון
לכל מה שקשור באופני כביש. טיולים, מירוצים, אימונים וסתם חוויות.
הודעות שאינן בנושא הפורום - ימחקו ללא התרעה.
לאתרים נוספים שכדאי לבקר בהם - לחצו על הלינק
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'מירוצי האביב'
מירוצי האביב
22/04/2019 | 10:48
1
11
אני לא יודע אם יש כאן מישהו שצופה אבל אתמול ב אמסטל גולד היה ממש דרמה בסיום.
1.5 ק"מ לסיום שני המובילים רכבו בשאננות ותכננו את ספרינט הסיום
היה להם מספיק פער.
אבל אז ב 100 מטר האחרונים הסתערו רוכבי הפלוטון סגרו עליהם ו ון דר פול ההולנדי ניצח וכמעט התעלף .

https://video.eurosport.co.uk/cycling/amstel-gold-...

חבל שאודי כבר לא כותב כאן
לצפיה ב-'אורי, אני קורא ...'
אורי, אני קורא ...
22/04/2019 | 14:04
7
הפיניש של מתיו ון דר פול היה באמת מחזה בלתי נתפס. שלוש הערות שלי בהתייחס למרוץ.
א. תמיד היו התלבטויות של המארגנים באמסטל גולד לגבי הסיום. האם הסיום צריך להיות במישור (כמו שהיה אתמול), או שצריך להיות בעלייה (או קצת אחרי סיום עליה) כפי שהיה במשך כמה שנים בעליית הקוברג (כמו שהיה גם באליפות העולם שבה ניצח פיליפ ז'ילבר). אתמול ראינו שוב שאין שום רע בסיום מישורי והוא יכול מותח ומרתק לא פחות מכל סיום הררי או גבעי.
ב. מתיו ון דר פול כבר הראה את כוחו בדיסציפלינות של סייקלו-קרוס, אופני הרים ומרוצי כביש - ובכולם הוא נמצא ברמה הגבוהה ביותר. הסיום של אתמול, שבו רכב מעל לקילומטר בקצב של ספרינט, מעלה את השאלה: האם הוא לא בנוי להתחרות גם במקצועות מסלול הוולודרום? נדמה לי שהתכונה של יכולת שמירה על מהירות גבוהה למקסימום זמן היא משמעותית מאוד בדיסציפלינת המסלול.
ג. קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית - נכון שהיא די מאכזבת עד עכשיו, אבל לדעתי, אתמול היה לה מרוץ טוב. אם מתעלמים מהמנצח ון דר פול, שבבירור רוכב בקבוצה שלא מתאימה למידותיו, הרי שהרוכבים הראשונים מקבוצות שהם לא קבוצות וורלד טור היו אתמול קריסטיאן סבראלי ובן הרמנס מהאקדמי, שהגיעו במקומות 20 ו-24 בדבוקה שהגיעה 54 שניות אחרי המנצח. רק עוד רוכב אחד מקבוצת PC אחרת הגיע בדבוקה זו. רוכבי שאר קבוצות ה-PC הגיעו רק בדבוקה שסיימה מעל 4 דקות אחרי המנצח. זה מראה על כושר טוב של שני הרוכבים הללו, בתקווה שיוכלו להמשיך ולשפר כושר זה עד הג'ירו הבא עלינו לטובה בקרוב.
לצפיה ב-'ועכשיו בפורטוגל, גיא ניב סיים 7 בדרוג הכללי את ה GP Beiras'
ועכשיו בפורטוגל, גיא ניב סיים 7 בדרוג הכללי את ה GP Beiras
14/04/2019 | 21:07
2
57

בתוך חודש אחד גיא סיים במקומות 6 ו 7, שני מרוצים בדרוג 2.1
אדווין אווילה סיים במקום ה 1 בדרוג הכללי.

לצפיה ב-'מבלי לגרוע מגודל ההישג'
מבלי לגרוע מגודל ההישג
16/04/2019 | 20:53
1
57
דרג קבוצות קונטיננטל עד פרו קונטיננטל, סיקלינג אקדמי נמצאת בקצה העליון של הקבוצות המשתתפות ולכן לא מפתיע שהם בלטו. עדיין, לראות רוכב ישראלי שמצליח בדרג הזה... זה כבר משהו אחר 
לצפיה ב-'מגרדים נקודות'
מגרדים נקודות
16/04/2019 | 20:57
41
לצפיה ב-'רכיבה בבא"ח גולני ביום שישי'
רכיבה בבא"ח גולני ביום שישי
15/04/2019 | 17:19
1
58
שלום,

האם מישהו יודע להגיד האם המסלול שעובר בבאח פתוח לרוכבים ורכבים (רכב ליווי) ביום שישי?

תודה
לצפיה ב-'בא"ח גולני'
בא"ח גולני
22/04/2019 | 10:56
5
לרוכבים  כמעט תמיד פתוח 
לרכבים אף פעם.
לצפיה ב-'דקה דומייה לזכר שני רוכבי כביש צעירים שנפטרו מדום לב'
דקה דומייה לזכר שני רוכבי כביש צעירים שנפטרו מדום לב
01/04/2019 | 13:57
4
137
ממליץ לבצע בדיקות שנתיות - לפחות ארגומטריה-  במכון ספורט (עם הגעה לדופק מכסימלי). לא תעודת ביטוח אבל משהו בכל זאת.
לצפיה ב-'אכן צער וכאב גדול בעיקר למשפחות'
אכן צער וכאב גדול בעיקר למשפחות
02/04/2019 | 22:49
110
אבל גם למשפחת הרוכבים. מסתבר שהסכנה לא רק מהתנועה בכביש.
אישית אני מבצע בדיקת ארגומטריה  במדיקס כל שנה (והרבה שנים) אבל תמיד יש חשש והוא גובר אחרי שני המקרים האחרונים .
תנחומים למשפחות
לצפיה ב-'אכן דופק מקסימלי, כי בהרבה מכונים מסתפקים בהרבה פחות'
אכן דופק מקסימלי, כי בהרבה מכונים מסתפקים בהרבה פחות
05/04/2019 | 20:21
2
103
הארגומטריה הבסיסית המקובלת ממש לא מספיקה. כדאי גם אקו לב, לפחות מדי פעם.
ולא פחות חשוב, מדי ההספק לכאורה מייתרים את מדי הדופק - זו טעות לדעתי. למד הדופק יש חשיבות לא רק למדידת עצימות וניהול האימונים, אלא גם למעקב אחרי הלב - זיהוי פעילות לב חריגה על פני מאמץ ידוע.
 
לצפיה ב-'יכול בבקשה להמליץ על מכוני בדיקה? '
יכול בבקשה להמליץ על מכוני בדיקה?
10/04/2019 | 10:31
1
139
לצפיה ב-'א ני כבר שנים רק עם מדיקס, זה לא אומר שאין אחרים אבל'
א ני כבר שנים רק עם מדיקס, זה לא אומר שאין אחרים אבל
16/04/2019 | 19:24
37
לדעתי חובה לברר כמה פרטים חשובים מראש:
  • אם עושים בדיקה על אופניים [לדעתי עדיף לנו כרוכבים, אני כבר לא כל כך זוכר איך רצים ], ואם מודדים הספק
  • אם מגיעים לדופק מירבי
  • אם עושים בדיקות סח"ח וVO2MAX
לצפיה ב-'מרוצי האביב בבלגיה - מתקרבים לשיא'
מרוצי האביב בבלגיה - מתקרבים לשיא
28/03/2019 | 12:24
1
71
בשעה שבקטלוניה ממשיכים רוכבי הגרנד טורים לג'עג'ע בעליות ובירידות, בבלגיה הולכת ומתקרבת עונת מרוצי האביב לשיאה.
בבייקפאנל כתבו על כך כתבה https://bikepanel.com/post/%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A...
אתמול התקיים מרוץ חד יומי שירש את מרוץ הקטעים "שלושת הימים של דה פאנה". במרוץ ניצח ההולנדי דילן חרונוואגן שהקדים את גביריה וויוויאני במאוץ רב משתתפים. גם האקדמי השתתפו כשרוכב המטרה שלהם היה מיקו ראים בחולצת אלוף אסטוניה. כ-10 ק"מ לסיום (בערך) ארעה נפילה המונית שבה נפגעו 3 רוכבי האקדמי, כולל המוביל של ראים, ון אסברוק. בסיום הוביל אותו בואוון, אבל לא בהצלחה גדולה וראים סיים במקום ה-17. קשה להאמין שהיה יכול להתמודד עם ויוויאני ושות', אבל להלחם על מקום בעשיריה הראשונה היה אפשרי עם הובלה טובה יותר.
היום מתקיים אותו מרוץ לנשים, חלק מהסבב העולמי. בקניון-סראם תזנק היום גם רותם גפינוביץ. יתכן שיהיה שידור חי ביורוספורט 2 מ-16:00 עד 17:45.
מחר מרוץ E3-הרלבקה שהיום נקרא E3-בינקבנק. משתתפים כל התותחים של מרוצי אבני המרצפות, כולל פטר סאגאן. גם האקדמי משתתפים, בהרכב די דומה למרוץ של אתמול, את ישראל ייצג עומר גולדשטיין. מאמין שיהיה שידור ביורוספורט.
לצפיה ב-'שידור גנט-וולגם היום 15:30 עד 19:15'
שידור גנט-וולגם היום 15:30 עד 19:15
31/03/2019 | 11:15
24
יתכן כי החלק הראשון יוקדש למרוץ הנשים (אין ישראליות, חלקן מתחרות בקפריסין) שמתקיים קצת יותר מוקדם ממרוץ הגברים.
מזג אוויר צפוי להיות קריר, ללא גשם, רוח גב-צד משמעותית.
יהיה מעניין לראות את כושרו של פטר סאגאן, אחרי המרוץ הגרוע שהיה לו בהרלבקה שנבע אולי כתוצאה מתקלה טכנית.
האקדמי לא משתתפים. אתמול ניצחו לראשונה בעונה זו על אדמת אירופה, כשרודי ברבייה ניצח במרוץ חד-יומי בצרפת באזור הלואר. היום מרוץ נוסף באותו אזור, בעיר שולה (מי שזוכר מהכדורסל) כשהאקדמי מזנקים באותו הרכב רוכבים שכולל גם את גיא שגיב.
לצפיה ב-'היום מילאנו - סן רמו. שידור מ-15:30'
היום מילאנו - סן רמו. שידור מ-15:30
23/03/2019 | 10:07
2
47
ביורוספורט, עד 18:30.
מזג אוויר אידיאלי, בהיר, כ-18 מעלות,  ללא רוח משמעותית.
הנתיב הרגיל של קרוב ל-300 ק"מ עם העליות של הצ'יפרזה והפוגו לפני הירידה מהפוגו והסיום המישורי.
לפני שנה הצליח ניבאלי לברוח ולהישאר מקדימה עד הניצחון המתוק. השנה שוב יהיה מאבק בין הברחנים והספרינטרים.
גם סייקלינג אקדמי משתתפים, כולל גיא שגיב.
ההימור שלי: קיילב יואן שרוכב השנה בלוטו-סודאל.
במקביל, ייערך היום באזור האגמים בצפון איטליה, מרוץ חד-יומי בסבב הנשים בדרגה הגבוהה ביותר, טרופאו בינדה. 131 ק"מ של תווי גבעי הררי. קבוצת קניון-סראם כוללת את מנצחת השנה שעברה, הפולניה קטרינה נייוויאדומה. גם עומר שפירא רשומה ברשימת המזנקות של קניון-סראם. לא ידוע לי על שידור ברשת, אבל נחפש.
בהצלחה לסייקלינג אקדמי ולקניון-סראם ובמיוחד לזוג הישראלי.
לצפיה ב-'טעות שלי, מרוץ הנשים, טרופאו בינדה, רק ביום ראשון'
טעות שלי, מרוץ הנשים, טרופאו בינדה, רק ביום ראשון
23/03/2019 | 11:11
1
17
לצפיה ב-'ניצחון למריאנה ווס. עומר שפירא סיימה במקום ה-46.'
ניצחון למריאנה ווס. עומר שפירא סיימה במקום ה-46.
24/03/2019 | 19:15
35
בדבוקה הראשונה סיימו כ-30 רוכבות. עומר שפירא סיימה בדבוקה השנייה שסיימה בפיגור של 1:47 דקות מהמנצחת.
סרטון של 50 הק"מ האחרונים ביוטיוב.
המקומות שזיהיתי את עומר שפירא.
דקה 10:00 הצגת הקבוצות, בחולצה לבנה עם דגל ישראל.
דקה 48:00 שימו לב בצילום מהמסוק איך היא מתקדמת מסוף הדבוקה בצד שמאל ויוצרת ניסיון בריחה קצר ימים.
דקה 1:18:00, 10 ק"מ לסיום ממוקמת עדיין בתחילת הדבוקה בערך במקום 10 מקדימה. מיד בהמשך החלו התקפות בעליה ששרדו אותן בסוף רק 10 רוכבות, החזקות ביותר. במישור לקראת הסיום הצליחה לחבור אליהם עוד דבוקה של כ-20 רוכבות, אבל זה היה כבר מאוחר ומריאנה ווס נתנה ספרינט חזק שאיפשר לה לחגוג הרבה לפני הקו (1:33:00 בסרטון).
לצפיה ב-'מעקף כביש 70'
מעקף כביש 70
23/03/2019 | 19:11
86
כמו שכבר פרסמתי בעבר, מיקנעם דרך תחנת כפר יהושע, ק.טבעון אין בעיה להגיע לכביש 762. לפני רכסים פונים ימינה לאיבטין 7621 לאורך 70, וח"כ שמאלה ל-7705 שממשיך צמוד ל-70, כשהוא פונה מזרחה לכיוון חואליד על נחל ציפורי פונים שוב שמאלה לדרך עפר לגשרון שעל הנחל ומיד פוניםשוב ימינה לכביש שממשיך לאורך 70. החיבור שצמוד הגשר הוא חצץ ועדיף ללכת אותו - כמה מטרים בסה"כ.  בהמשך יש עליה יפה בצמוד לעליה שבכביש 70, בסופה קטע עפר כבוש נוח למדי וגם די מישורי, ובסיום ירידה סלולה עד לגשרון מתחת לכביש 70 לקרית אתא. רוב הקטע מופיע פה בסטראבה
https://www.strava.com/segments/12819414
היום למדתי אותו בכיוון ההפוך מצפון, אבדוק בהזדמנות קרובה את הכיוון מדרום ואת העליה המדוברת
לצפיה ב-'רוכב אופניים נהרג מפגיעת כלי רכב ליד צומת זכרון יעקב'
רוכב אופניים נהרג מפגיעת כלי רכב ליד צומת זכרון יעקב
22/03/2019 | 08:38
100
 
יהי זיכרו ברוך.
 
טל.
לצפיה ב-'טור טיוואן, אחרי 4 (מתוך 5) קטעים, גיא ניב - 18 בדרוג הכללי'
טור טיוואן, אחרי 4 (מתוך 5) קטעים, גיא ניב - 18 בדרוג הכללי
20/03/2019 | 16:36
1
50

גיא ניב, מקום 18 בדרוג הכללי, בפיגור של 16 שניות אחרי המוביל.
נתן ארל מהאקדמי, 4 בדירוג הכללי, 12 שניות אחרי מקום 1, ופחות משניה אחרי מקום 3.

סייקלינג אקדמי תקפה מתוך הפלוטון לקראת הסיום (בקטע 4, היום).
הקטע האחרון בטור (מחר) הוא קטע מישורי.
 
לצפיה ב-'גיא ניב - סיים 6, עם 40 נק' UCI'
גיא ניב - סיים 6, עם 40 נק' UCI
21/03/2019 | 10:39
62
נתן ארל וגיא ניב סיימו לפני זמן קצר את טור טיוואן (2.1) במקומות ה 4 וה 6 בהתאמה. אלה מקומות שמזכים ב 60 נק' UCI (לנתן) ו 40נק' UCI לגיא ניב.
 
מצד אחד, בטור טיוואן השתתפו בעיקר קבוצות קונטיננטל, אבל מצד שני זה מרוץ שמדורג 2.1.
האם אי פעם היה רוכב ישראלי שהצליח לקטוף כל כך הרבה נק' UCI במירוץ מחוץ לישראל?
לצפיה ב-'טירנו-אדריאטיקו'
טירנו-אדריאטיקו
14/03/2019 | 12:15
5
114
אתמול יצא לדרך המרוץ האיטלקי מים אל ים בנג"ש קבוצתי של 21.5 ק"מ. בקטע ניצחה קבוצת מיטשלטון סקוט. סייקלינג אקדמי סיימה במקום ה-9 והקדימה קבוצות וורלד טור רבות ואת כל קבוצות הקונטיננטל פרו. לדעתי, מבחינה מקצועית, זה ההישג הגדול ביותר שלהם מתחילת העונה. נכון שזה לא ניצחון וגם לא פודיום, אבל קבוצות הוורלד-טור לא הגיעו אתמול בשביל טיול ורוב הקבוצות נתנו את כל מה שהיה להן והאקדמי הקדימו קבוצות כמו אסטנה, מוביסטאר ו-CCC (יורשי BMC) שהן קבוצות שמצטיינות בדיסציפלינה הזו.
על הקטע העיבה תאונה שבה צופה חדר למסלול של קבוצת בורה-הנסגרוהה וגרם לנפילת שני רוכבים. גם הוא נפגע מהנפילה. עוד מקרה היה שגברת עם כלבלב יצאה לטייל במסלול של טים סקיי ובנס לא נגרמה שם תאונה. אם שני האירועים הללו היו קורים בישראל מיד היה יוצא קצפנו על הישראלים חסרי תרבות האופניים. והנה, גם באיטליה המופלאה - אין מחסור באידיוטים.
היום מזג אוויר נאה (בניגוד לגשם של אתמול) עם סיום בעליה.
שידורים: טירנו אדריאטיקו ביורוספורט 2 משעה 15:45. פריז-ניס ביורוספורט 1 משעה 16:15.
לצפיה ב-'כבוד '
כבוד
15/03/2019 | 08:37
33
לצפיה ב-'סטייג׳ 5 ושאלה'
סטייג׳ 5 ושאלה
17/03/2019 | 21:13
1
58
מעניין אותי לשמוע מה חושבים חברי הפורום לגבי הדומיננטיות המוחלטת של אסטנה בתחילת העונה (פתיחה טובה אפילו מבשנה שעברה), כל מטאטא יורה,
היום דאבל, פאריס-ניס ובטיראנו, אתמול, לוצ׳נקו ופוגלסאנג נתנו הצגה. לא נתחיל למנות את כל ההישגים, זה די ברור
האם לדעתכם מדובר בתכנון עונה שונה, להגיע לשיא בתחילת העונה, לצבור נקודות ונצחונות כשאתה עדיף בכושר על פני המנומנמים שלא משתוללים בקלסיקות? 
הסקפטיים (ומי בינינו לא) אולי יעלו השערות נוספות.
 
לצפיה ב-'אני מצביע ל"סקפטים"'
אני מצביע ל"סקפטים"
18/03/2019 | 09:23
58
לא שאני מנקה רוכבים וקבוצות אחרות, אבל כבר ראינו זיקוקים כאלו מצד אסטנה בעבר, כולל שליטה מוחלטת בג'ירו ומבחינתי, הם חשודים תמיד. יהיה מעניין להשוות את הישגיו של הרוכב הדני, מיכאל ולגרן, שלפני שנה רכב באסטנה וניצח באומלופ הט ניוזבלד ובאמסטל גולד והגיע רביעי ברונדה של פלנדריה. השנה הוא רוכב בדימנשן דאטה ובינתיים לא עשה שום דבר שאפשר לציין אותו.
מי שהרשים אותי בפריז-ניס הוא המנצח אגן ברנל. הוכיח שליטה בכל הדיסציפלינות: רכיבה באשלונים ברוח, נג"ש, טיפוס ומעל לכל, הוכיח בגרות מנטלית וקור רוח. לדעתי, הוא רכב בקטעים האחרונים ב-90% יכולת ולא הגיע לקצה כמו הרוכבים שלידו. יהיה מעניין לראות אותו כרוכב המסומן כמוביל של סקיי בגרנד טור איך הוא עומד בלחץ לאורך כל המרוץ. 
לצפיה ב-'ואתמול בהולנד'
ואתמול בהולנד
18/03/2019 | 10:04
64
מרוץ חד-יומי, רונדה ון דרנטה, לנשים. בהשתתפות הישראליות רותם גפינוביץ ואסתר מייזלס. אפשר להתרשם מתנאי המרוץ (קור, רוח, גשם, פאווה) בעמוד הטוויטר https://twitter.com/hashtag/RondevDrenthe?src=hash
בתמונה מתוך הטוויטר הזה https://pbs.twimg.com/media/D13QxCTX0AYEN6E.jpg אפשר לראות את רותם גפינוביץ. סיימה במקום ה-37 מתוך 48 רוכבות שסיימו, בפיגור של 3 דקות אחרי המנצחת, אלופת אירופה, מרטה בסטיאנלי. אסתר מייזלס לא סיימה. אחרי הנשים נערך מרוץ לגברים בהשתתפות האקדמי, אך לא היו שם הישגים, כנראה, ששווה לדווח עליהם. 
לצפיה ב-'מקום שני לדווידה צ'ימולאי מהאקדמי בקטע 6 בטירנו-אדריאטיקו'
מקום שני לדווידה צ'ימולאי מהאקדמי בקטע 6 בטירנו-אדריאטיקו
19/03/2019 | 09:45
48
עוד הישג לאקדמי, למרות שלא מדובר בניצחון. הדבר החיובי בעיני, הוא תפקוד הצמד ון אסברוק-צ'ימולאי. גם בקטע 3 במרוץ, שהסתיים בספרינט, הם תפקדו כצמד. ון אסברוק לקח את צ'ימולאי ב-1.5 הק"מ האחרונים ודאג להשאיר אותו בין 10 הרוכבים הקדמיים, כך שהאחרון יכול היה לצאת לספרינט מעמדה אופטימלית. זו לא משימה פשוטה והיכולת להוציא אותה לפועל היא מעודדת. 
היום חד-יומי בבלגיה, נוקרה-קרסה, גם לגברים וגם לנשים. את האקדמי יובילו הספרינטרים מיקו ראים ורודי ברבייה. רועי גולדשטיין משתתף גם. בנשים אמורות לרכוב רותם גפינוביץ בקבוצתה קניון-סראם ואסתר מייזלס בקבוצתה Health Mate. 
לצפיה ב-'עד כמה גלגלי כביש רגישים למכות?'
עד כמה גלגלי כביש רגישים למכות?
10/03/2019 | 15:20
5
95
שלום. אני רוצה לקנות אופני כביש ראשונים. רוכב על הרים ז"ק כיום.
תוואי רכיבות כביש שאני מבצע כולל הרבה רכיבות בכבישים עירוניים וכולל ירידה ועליה למדרכות שכוללים שבילי אופניים וכד'.
שאלתי, עד כמה גלגלי כביש רגישים ומצריכים עצירה או האטה משמעותית לקראת עליה או ירידה ממדרכה.
תודה
לצפיה ב-'מצמן הזקן בכבודו ובעצמו אסר עלי לעלות ולרדת מדרכות עם'
מצמן הזקן בכבודו ובעצמו אסר עלי לעלות ולרדת מדרכות עם
10/03/2019 | 20:50
1
118
ראלי גרנד פרי, חישוקי פלדה רחבים 32 שפיץ [לפחות, אני כבר לא זוכר בדיוק כמה].
כשמדובר בשפת מדרכה ללא הנמכה, אני נאמן להמלצתו ולא עולה. לרדת בעדינות אפשר ללא חשש לגלגלים - מנגד זה לא מומלץ [אפילו לא חוקי ממש] כשמדובר בירידה לנתיב נסיעה, מטעמי בטיחות בלבד [אם הירידה אינה לנתיב הנסיעה לא אמורה להיות בעיה]. אם יש הנמכה אז אפשר גם לעלות בזהירות. כמובן חובה בזוית ישרה, או קרובה לישרה, לשפת המדרכה, בכל מקרה.
כל זאת בהנחת חישוקי מתכת. על קרבון איני יודע לומר, אבל לצורך רכיבות עירוניות לא הייתי משתמש בגלגלי קרבון ממילא. באופני כביש - אלומיניום 32 שפיץ הכי מומלץ לתנאים עירוניים.
לצפיה ב-'קרבון יהיו יותר חזקים, יבלמו פחות טוב'
קרבון יהיו יותר חזקים, יבלמו פחות טוב
11/03/2019 | 05:44
81
בהכללה גסה, חישוק קרבון חזק פי 3 מחישוק אלומיניום באותו משקל.
הבעיה היא בבלימה: חישוק קרבון שיבלום טוב כמו חישוק אלומיניום יעלה יותר מפי 3.
עם דיסקים, אין סיבה לא לרכב עם קרבון, למעט המחיר.
עם בלמי חישוק, הייתי מוותר, למעט בתחרויות אולי.
לצפיה ב-'תלוי בגלגל, אבל רצוי לאט, ורק בשפות מדרכה מונמכות'
תלוי בגלגל, אבל רצוי לאט, ורק בשפות מדרכה מונמכות
10/03/2019 | 23:31
2
75
תתחיל להתרגל לרכב יותר על הכביש עצמו, ופחות במקומות שדורשים עליה וירידה משפות מדרכה מונמכות.
עם אופני כביש יהיה לך קל יותר לסוע במהירות של התנועה בכביש, או במהירות גבוהה יותר משל הרכבים (כמעט כמו אופנוע), וכשתתרגל למהירות הגבוהה סביר שלא תרצה לחזור למדרכה.
גם מבחינה בטיחותית, יותר בטוח לרכב על הכביש מאשר לרדת במהירות אל מעבר חציה במקומות שבהם גם להולכי רגל וגם לרכבים שפונים ימינה יש אור ירוק.
 
אם תרצה, יש לי בבית שני גלגלי כביש שיכולים להתאים לך ואני מוכן למכור בזול. אלה גלגלים קלים, אבל קשיחים וחזקים מאוד (32/28 שפיצים) שלא מקבלים שמיניות בקלות. אבל גם איתם - רק על שפות מדרכה מונמכות.
לצפיה ב-'הסתייגות אחת, כשיש שביל אופניים חובה לנסוע בו'
הסתייגות אחת, כשיש שביל אופניים חובה לנסוע בו
11/03/2019 | 06:37
1
89
ובכל מקרה על המדרכה אסור לנסוע, למעט במקרה שביל אופניים כאמור. אסור גם לעבור מעבר חציה [בכיוון הולכי הרגל] ברכיבה, אלא אם סומן בו במפורש שביל אופניים
 
לצפיה ב-'משתדל לרכב בשבילים, אבל ב 35קמש זה לפעמים בעייתי'
משתדל לרכב בשבילים, אבל ב 35קמש זה לפעמים בעייתי
11/03/2019 | 13:36
45
לצפיה ב-'מד-מומנט, אני ממליץ לקנות'
מד-מומנט, אני ממליץ לקנות
09/03/2019 | 18:36
1
118
בזמנו מישהו פה בפורום ביקש ממני לתת חוו"ד על מד המומנט שקניתי.
 
בחרתי לקנות ערכה של מד-מומנט וביטים של
x-tools
שעלתה לי רק 130ש"ח (ללא דמי משלוח) בוויגל.
 
אני מרוצה מהערכה. יש לי יותר שקט נפשי כשאני מחזק חלקי קרבון, וכשאני יורד ירידות תלולות, כי הברגים במקומות שחשובים לבטיחות - כמו הסטם, מחוזקים לפי הוראות היצרן.
קישור לקניה למי שרוצה:
https://www.wiggle.com/x-tools-essential-torque-wr...
לצפיה ב-'"דומה מאוד" למה שנמכר פה תחת Lifeline'
"דומה מאוד" למה שנמכר פה תחת Lifeline
23/03/2019 | 19:48
26
 
הרבה זמן לא הייתי בוויגל, LifeLine היה קו מוצרים גנרי שהם מיתגו בעבר.
לצפיה ב-'היום מרוץ סטראדה ביאנקה - שידורים'
היום מרוץ סטראדה ביאנקה - שידורים
09/03/2019 | 10:45
46
184 ק"מ של כבישים ודרכים לבנות תחת שמי טוסקנה, שיהיו היום נאים.
סיינה משמשת כמקום הזינוק וכמקום הסיום. ב-11:45 זינוק וסיום צפוי ב-16:30.
יורוספורט 2 משדר חי בוודאות מ-15:00 ועד הסיום. יש גם שידור מ-13:30 ועד 14:30 של המרוץ. לא ברור לי אם זה שידור חי או שזה סוג של הכנה לשידור המרוץ כולל קטעים מהעבר.
מועמדים מרכזיים הם: גרג ון אוורמט מטים CCC, טים ולנס וטיס בנוט (מנצח שנה שעברה) מלוטו-סודאל, אלכסיי לוצנקו מאסטנה, זדנק שטיבר וז'וליין אלאפיליפ מדקונינק -קוויקסטפ וג'אני מוסקון מטים סקיי.
במקביל מתקיים גם מרוץ הנשים למרחק של 136 ק"מ. לצערנו, בחרה קבוצת קניון-סראם לא להכליל רוכבת ישראלית בקבוצת 6 הרוכבות המזנקות למרוץ.
לצפיה ב-'רוכבי הכביש שאננים - חיים באשלייה שלא ייפגעו.'
רוכבי הכביש שאננים - חיים באשלייה שלא ייפגעו.
07/03/2019 | 11:15
2
129
בכנס הבטיחות האחרון , שהבאנו לידיעת אלפי רוכבים-הייתה השתתפות עלובה של הרוכבים. דווקא נציגי הרשויות (נת"י, רלב"ד, משטרה) באו לכנס עם המון רצון טוב לשנות ולשפר.
לצערי לא רואים בכבישים שיפור בהתנהגות הרוכבים : ביגוד זוהר ובולט, נצנצים, רכיבה עמוק בשול, הימנעות ממחלפים גדולים וכבישים מהירים.
...אבל טענות וקיטורים - בלי סוף.
לצפיה ב-'לגבי התנהגות הרוכבים אני מסכים איתך'
לגבי התנהגות הרוכבים אני מסכים איתך
10/03/2019 | 21:52
59
בגדים שחורים ,רכיבה לא בשול וכו'
אבל המשטרה לא נמצאת בשטח בעיקר בעמק האלה שהוא בשבת "ארץ האופניים"
 אבל גם של האופנועים המשוגעים והמכוניות "מירוץ" והמשטרה? איננה!
ונת"י? שולים מלאים חצץ וליכלוך שלא מנוקה (אפילו אחרי שיפוץ!)
כמעט בכל מקום בארץ לא רק בעמק האלה.
אז שרשויות אלו יתחילו לתפקד ואז נראה גם שינוי אצל הרוכבים.
כל הנכתב אינו מוריד מאחריות הרוכבים אבל אמור להזכיר לרשויות למלא את תפקידן...
    רכיבה בטוחה לכולם...
לצפיה ב-'תודה שערכתם את הכנס'
תודה שערכתם את הכנס
23/03/2019 | 19:50
17
רציתי להשתתף הפעם, אבל מילואים...
 
אנא המשיכו בפרסום כנסים דומים בעתיד.
אם אפשר, גם בפייסבוק.
תודה
לצפיה ב-'דוגמה ל"יללה באפילה"'
דוגמה ל"יללה באפילה"
04/03/2019 | 15:16
137
מתייחס לשרשור למטה
לצפיה ב-'ניצחון ראשון לסייקלינג אקדמי בעונת 2019'
ניצחון ראשון לסייקלינג אקדמי בעונת 2019
28/02/2019 | 10:18
4
88
הספרינטר הקולומביאני של הקבוצה, אדווין אווילה, ניצח בקטע 4 של טור רואנדה. במקום השלישי בדרוג הכללי במרוץ, נמצא אחד מהגיוסים החדשים של השנה באקדמי, הרוכב השוויצרי מטאו בדילאטי. במרוץ 8 קטעים והוא יסתיים ביום ראשון הקרוב.
עד עכשיו התוצאות של האקדמי היו מאכזבות וזאת בלשון המעטה. רוב המרוצים שהם השתתפו בהם לא כללו את כל אריות הדבוקה ודווקא שם היה עליהם לצבור הישגים ונקודות. מעכשיו מתחילים המרוצים עם התותחים הכבדים ושם הסיכוי להביא הישגים ונקודות UCI הוא נמוך בהרבה.
לצפיה ב-'שבת, שידור חי של האומלופ הט ניוזבלאד'
שבת, שידור חי של האומלופ הט ניוזבלאד
01/03/2019 | 09:35
36
המרוץ שנחשב כפותחן של עונת המרוצים הקלאסיים ייערך בשבת. המסלול של כ-200 ק"מ, כולל חלק מהמעלות המרוצפים שנרכבים גם ברונדה של פלנדריה, כשהמפורסם ביותר הוא ה"מור".
תחזית מזג אוויר: קריר (כ-12 מעלות). סיכוי קלוש לגשם (בעיקר בחלקו הראשון של המרוץ), אבל רוח משמעותית של כ-20 קמ"ש.
שידור חי ביורוספורט 2 משעה 15:15 ועד 18:00.
לפני שנה ניצח הדני ואלגרן שהיה באסטנה ועכשיו רוכב בדימנשן דאטה ובא להגן על התואר.
לפני כן, ניצח במשך שנתיים ון אוורמאט, שרוכב עכשיו בקבוצת CCC (שירשה במידה רבה את BMC)
עוד לפני כן ניצח במשך שנתיים איאן סטאנארד מטים סקיי שיהיה גם הוא בזינוק. עוד מספרי 1 בקבוצות הבולטות הם:
דקנינק-קוויקסטפ: איב למפרט
לוטו-סודאל: טיס בנוט
AG2R: אוליבר נייסן
EF: ספ ונמרקה
גרופמה FDJ: ארנו דמאר
מיצ'לסטון-סקוט: מטאו טרנטין
יומבו-ויסמה: ווט ון ארט (מס' 2 העולמי בסייקלוקרוס)
טרק סגפרדו: יספר סטויבן
דירקט אנרג'י: ניקי טרפסטרה
קופידיס: כריסטוף לאפורט.
יש עוד הרבה מועמדים לניצחון, כך שאמור להיות מרוץ מעניין.
מטאו טרנטין נמצא בכושר טוב והוא בא עם קבוצה חזקה. אז הוא ההימור שלי.
 
 
 
לצפיה ב-'והיום מתחיל טור ערבה '
והיום מתחיל טור ערבה
01/03/2019 | 10:21
2
55
היום בצהריים, מרוץ UCI נגד השעון לנשים בעלייה של מעלה העקרבים.
מחר בבוקר, מרוץ UCI מחצבה להר אבנון (כולל מעלה העקרבים) לנשים.
משתתפות כל הרוכבות הבכירות של ישראל ורוכבות מחו"ל, כולל הקפריסאית אנטרי כריסטופורו שניצחה במרוץ שהיה ב-2016.
במקביל, מרוץ לא מדורג של הגברים.
כתבה של אור דיין בשוונג מנסה להסביר את כל הסיבוך הזה.
לצפיה ב-'תוצאות. מנצחת הקפריסאית אנטרי כריסטופורו'
תוצאות. מנצחת הקפריסאית אנטרי כריסטופורו
01/03/2019 | 22:17
53
בפייסבוק של האיגוד יש הרבה תמונות. רבות מהן יפות. את המנצחת לא צילמו, אולי תמונה אחת, לא בטוח.
לצפיה ב-'במרוץ הנשים השני ניצחה רותם גפינוביץ'
במרוץ הנשים השני ניצחה רותם גפינוביץ
02/03/2019 | 19:32
56
תוצאות מאתר פרוסיקלינגסטאטס https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-arava....
באתר האיגוד אין תוצאות של הנשים ואין תוצאות מלאות ממרוץ הגברים (יש קובץ אקסל באתר האיגוד אך הוא חלקי). יש מזל שיש את הפייסבוק של קניון סראם - קבוצתן של רותם גפינוביץ ועומר שפירא שמפרסם את הקטע הבא:
Congratulations to Rotem Gafinovitz for winning Tour of Arava today in Israel!!
Riding with the Israel national team, alongside her CANYON//SRAM Racing teammate Omer Shapira, Gafinovitz went solo to the finish line in the UCI 1.2 race.
Gafinovitz's victory came on the back of a double podium yesterday when Omer Shapira and Gafinovitz came second and third respectively in the Scorpion's Pass Time Trial, also in Israel.
Following the race, Gafinovitz admitted she was taken aback with her win today.
"I knew that it would be a tough course, but we had a good plan in the Israel national team," said Gafinovitz.
"We knew that Christoforou (Cyprus) who won the time trial yesterday, would be one of the strongest climbers on this course, so we wanted to make sure we had numbers on the top of the Scorpion's Pass climb."
"We were able to do that, when we had three Israelis present. I followed the attack of Naima Diesner (Wheel Divas) soon after and we stayed away together until the final climb."
Gafinovitz continued, "I didn't know the strengths of the Diesner so I decided to not let it come down to a two-up sprint. I attacked on the final 2km climb and it worked out! I'm very happy, and still can't believe that I won."
Second in yesterday's individual time trial, Omer Shapira said she had hoped for a better result.
"I'm not really that happy with my second place yesterday. I came here to win and on that course I expected that I could do that. I rode in control with my numbers and I divided the power well over the course. I was absolutely pushed to my limit at the end, but it wasn't good enough for winning," said the Israel national road champion Shapira.
לצפיה ב-'כביש 70 בין היציאה מכביש 6 ועד סומך/אעבלין'
כביש 70 בין היציאה מכביש 6 ועד סומך/אעבלין
27/02/2019 | 22:47
6
80
שלום,
לקראת סיום העבודות על כביש 6 הצפוני, הקטע של כביש 70 בין סופו של כביש 6 ועד סומך בערך, בשני הכיוונים, סומן ככביש מהיר (כביש כחול, הגבלת מהירות מלמטה של 55 קמ"ש) מה שמבחינה חוקית אוסר רכיבה עליו. אני מאמין שזה שם כדי להשאר. איך מגיעים עכשיו ברכיבה מהחלק האדום של כביש 70 לסומך וצפונה?  
תודה.
לצפיה ב-'חייבת להיות חלופה לרכב איטי'
חייבת להיות חלופה לרכב איטי
03/03/2019 | 21:30
16
לצפיה ב-'את הדרך מנופית עדיין איני מכיר,וההמשך הוא הבעיה, להגיע לסומך'
את הדרך מנופית עדיין איני מכיר,וההמשך הוא הבעיה, להגיע לסומך
03/03/2019 | 22:32
4
32
שווה מחקר, כיוון שאיני עובד כרגע אקדיש לכך יום
לצפיה ב-'תודה איציק. אשמח לשמוע תובנות.'
תודה איציק. אשמח לשמוע תובנות.
04/03/2019 | 21:53
3
26
מאוד מוזר כל העניין הזה.
לצפיה ב-'צר לי, החלופה לא משהו'
צר לי, החלופה לא משהו
06/03/2019 | 15:42
2
25
מיקנעם עד כביש 762 לא בדקתי, זה אמור להיות די ברור, רק שכדאי לדלג על 77 דרך 722 [דרך תחנת כפר יהושע], וקרית טבעון עצמה. מה שניסיתי לברר הוא מעבר דרך נופית לכיוון סומך, מה שגוגל מפס מראה הוא במציאות דרכי עפר במקרה הטוב. לו היה זמני בידי הייתי מנסה, אחת מהן נראתה רכיבה. אז כל שנותר הוא להמשיך עם 762 דרך רכסים וכפר חסידים לכביש 70 בחלקו הבא לכיוון סומך - חוקי אך מעיק ומסוכן. אפשר לעקוף את רובו דרך קרית אתא [כביש 780-781], ולהגיע לצומת אבליים.
לצפיה ב-'תודה רבה.'
תודה רבה.
06/03/2019 | 21:42
1
16
בקיצור, המצב כרגע נראה גרוע ואין דרך סבירה (וחוקית) להגיע מאיזור צומת יגור (וחיפה באופן כללי יותר) לכרמיאל וצפונה. :-|
לצפיה ב-'אבדוק עוד. יש חלופות הרפתקניות בגראבל'
אבדוק עוד. יש חלופות הרפתקניות בגראבל
06/03/2019 | 23:16
8
לצפיה ב-'חשד לפגע וברח: רוכב אופניים נהרג ליד רהט'
חשד לפגע וברח: רוכב אופניים נהרג ליד רהט
16/02/2019 | 07:27
29
135
מבזק
כתבה
 
יהי זיכרו ברוך.
 
טל.
 
לצפיה ב-'נכתב שהיה חלק מקבוצה שרכבה מאילת'
נכתב שהיה חלק מקבוצה שרכבה מאילת
16/02/2019 | 14:31
28
128
מתאים למסלול המסורתי של ברווט 400 שיהיה בשבוע הבא.

מפחיד ועצוב.

 
לצפיה ב-'המדובר בתייר מבלארוס. תפסו את הנהג הפוגע. בנוהל הרגיל'
המדובר בתייר מבלארוס. תפסו את הנהג הפוגע. בנוהל הרגיל
23/02/2019 | 19:12
27
86
לצפיה ב-'אלכס מטראצי ז"ל, היום נערכה רכיבה לזכרו'
אלכס מטראצי ז"ל, היום נערכה רכיבה לזכרו
23/02/2019 | 23:51
26
122
שמו של ההרוג הוא Александар Матрацци
או אלכס מטראצי, אם אני מבין נכון.
קבוצה של רוכבי כביש ישראלים דוברי רוסית רכבה היום למקום התאונה, הניחה על השול במקום הוא נדרס זר פרחים, והדליקה נרות זכרון.
 
 
לצפיה ב-'תיקונים ותוספות'
תיקונים ותוספות
25/02/2019 | 14:15
25
89
השם ככל הנראה היה Александре Молочко למרות שגם Matrazzi מופיע בבאחד המקומות. הבחור היה טריאטלט ותכנן להשתתף במרתון תל אביב. 
כמה קישורים לקוראי רוסית (כולל תמונות)
יהי זכרו ברוך.
לצפיה ב-'המשטרה טוענת שהוא רכב במרכז הנתיב, בחושך, למרות שיש שם שול'
המשטרה טוענת שהוא רכב במרכז הנתיב, בחושך, למרות שיש שם שול
25/02/2019 | 20:00
24
97
אם זה נכון והוא רכב עמוק בתוך הנתיב, בכביש חשוך ללא תאורה, ליד רהט...
 
לצפיה ב-'עם נצנץ ואפוד זוהר'
עם נצנץ ואפוד זוהר
26/02/2019 | 22:58
23
76
כלומר לא ניתן להאשימו בחוסר זהירות. הטיעון על רהט לא יעמוד לחברת הביטוח בבית המשפט
לצפיה ב-'כמה מדויק בוחן תנועה יכול לקבוע את מיקום הרוכב בזמן התאונה?'
כמה מדויק בוחן תנועה יכול לקבוע את מיקום הרוכב בזמן התאונה?
27/02/2019 | 11:02
22
16
לצפיה ב-'כדי לבנות תרבות של בטיחות, צריך להעלות מקרים כאלה בתדריכים'
כדי לבנות תרבות של בטיחות, צריך להעלות מקרים כאלה בתדריכים
27/02/2019 | 12:22
21
59
 
אותי מעניין איך אנחנו כרוכבים יכולים להפחית את הסיכוי לתאונות כאלה בעתיד, ופחות הצד המשפטי.

לפני חצי שנה נועה חייט ז"ל נהרגה כשנכנסה בירידה אל תוך צומת מסוכנת (בירידה של פרויד, בחיפה).
ועכשיו נהרג רוכב מנוסה שנטען לגביו שרכב במרכז הנתיב בכביש בינעירוני חשוך, למרות שהיה שול. אותו רוכב היה אחרי 300קמ רכיבה מאילת, וייתכן שהעייפות השפיעה על שיקול הדעת שלו.
 
צריך דווקא להכין פירוט של תאונות שבהן הרוכב רכב בצורה שסיכנה אותו ותרמה להתרחשות תאונה, או כמעט תאונה, ולהתחיל להעלות את המקרים האלה בתדריכי בטיחות בקבוצות כדי ליצור תרבות של בטיחות.
 
בקבוצות מאורגנות, צריך להיות בכל קבוצה אחראי בטיחות שמדווחים אליו מקרים של רכיבה לא בטוחה, המקרים האלה צריכים להיות מתוחקרים, צריך להפיק מהם לקחים ולחזור על זה בתדריכים.
 
בקבוצות פחות מאורגנות, לכל אחד מאיתנו, כשהוא רוכב עם רוכבים אחרים, יש אחריות להתעקש להקפיד על בטיחות, גם אם רוכבים אחרים מעקמים את האף ולא אוהבים את ההקפדה הזו. כי רק ככה בונים תרבות של בטיחות.
לדוגמה, באחת הרכיבות האחרונות שלי עם חברים, בשבת מוקדם בבוקר, הגענו לצומת מרומזרת שבה היינו צריכים לפנות שמאלה, והרמזור נשאר אדום (מתחלף רק כשמגיע רכב). אחד הרוכבים רצה לפנות שמאלה באדום, ואני אמרתי שזה מסוכן, והובלתי את כולם מסביב דרך מעברי החציה.
לצפיה ב-'מאוד בעייתי'
מאוד בעייתי
27/02/2019 | 17:22
17
52
ראשית במקרה התאונה הזו, כמו בכל תאונה אחרת, מטרת כל המעורבים היא להתנער מאחריות ולהטילה על הרוכב עד כמה שניתן - גם משטרת התנועה, גם הנהג הפוגע ועורך דינו, גם חברות הביטוח [ד"א הנהג לא היה מבוטח].
התיקון החדש בתקנה 129 מחייב את הרוכבים לרכוב בשול, והוא עצמו מאוד בעייתי כי יש מצבים רבים בהם רכיבה בשול מסוכנת לא פחות ואף יותר מרכיבה בנתיב, ואין התחייבות של נת"י לתקינות השול ולהתאמתו לרכיבה, בניגוד לנתיב. אם למשל היה הרוכב במהירות גבוהה יחסית, וידוע כמובן שרכב בחושך, דווקא רכיבה בשול מסוכנת יותר מאשר רכיבה בימין הנתיב צמוד לפס הצהוב. נסיוני האישי יעיד, התאונה הקשה בחיי ארעה בדיוק בתנאים האלו, בימין השול במהירות גבוהה בתאורה מוגבלת.
הטענה שהעייפות השפיעה על שיקול דעתו מופרכת, מדובר ברוכב מנוסה בברווטים, וזמן סביר לחלוטין מתחילת הרכיבה.

 
לצפיה ב-'תסתכל בתמונות, השול תקין, לא צר מידי, לא מלוכלך וחובה פנס'
תסתכל בתמונות, השול תקין, לא צר מידי, לא מלוכלך וחובה פנס
27/02/2019 | 18:10
16
54
 
תרבות של בטיחות:
לפני כל רכיבה, ועל אחת כמה וכמה רכיבה לא רגילה כזו, חובה לנתח את המסלול ולאתר נקודות תורפה בטיחותיות בו. קטעי כביש חשוכים צריך לרכב עם פנס. רוכב שאין ברשותו פנס, חייב להשאר צמוד לרוכבים שיש להם פנס, כשהרוכב שרוכב מלפנים מאיר עם הפנס את הכביש. ספציפית במקרה של התאונה הזו, היה ירח כמעט מלא, אבל אני לא יודע אם הייתה עננות, או רכבים מסנוורים ממול. בכל מקרה צריך פנס.
בנוסף,בתדריך בטיחות לפני הרכיבה צריך לציין אם יש כבישים חשוכים. ובאזור הזה בנגב, גם להזהיר את הרוכבים שיש נהגים עבריינים שנוסעים במהירות מופרזת ובצורה מסוכנת על הכביש. כשרכב מגיע מאחוריך במהירות של 140קמש, יש פחות זמן לשמוע, להבין, להגיב ולהספיק לרדת לשוליים לפני שהרכב פוגע בך.
 
אני לא יודע למה בכתבה ב ynet נכתב שהפרקליטות טוענת שהרוכב רכב במרכז הנתיב ואם זה אכן מה שקרה. אבל אם הוא אכן רכב במרכז הנתיב, אז זה שוב פעם עוד מקרה של מוות שהצד "שלנו" של הרוכבים היה יכול למנוע. (בלי להפחית מהאחריות של העבריין שדרס והפקיר את הרוכב למות).
לצפיה ב-'ודאי שהיה לו פנס, גם לי היה פנס באותה תאונה'
ודאי שהיה לו פנס, גם לי היה פנס באותה תאונה
27/02/2019 | 21:47
60
אני מבחין בין החשיבות שלנו כרוכבים להסיק מסקנות וללמוד, לבין האינטרסים שהזכרתי. ד"א אתה מוזמן לברר אצל הרלב"ד כמה נתונים יש להם על תאונות רוכבי כביש [רמז - אין שום כלום כי אין להם פילוח כזה של הרוכבים].
לרוכב חייב להנתן שיקול הדעת, והנהג אמור להביא בחשבון נוכחות רוכבי אופניים בנתיבו. מנסיון אותה תאונה למדתי, שעדיף לי להשאר בנתיב ולהדרס, כך לפחות יהיה לי כיסוי מהביטוח. אבל המקרה הזה שולל אפילו את האפשרות הזו, כשהביטוח עלול להתחמק בתואנה של "רשלנות תורמת".
לצפיה ב-'ואני חוזר ומדגיש, הלימוד שלנו מהתאונות לא קשור'
ואני חוזר ומדגיש, הלימוד שלנו מהתאונות לא קשור
27/02/2019 | 21:48
11
53
למלחמה שלנו על מקומנו בכביש - זו מלחמה לכל ענין ודבר
לצפיה ב-'הקהילה לא לומדת מהתאונות, הולכים כמו כבשים לשחיטה בכביש'
הקהילה לא לומדת מהתאונות, הולכים כמו כבשים לשחיטה בכביש
28/02/2019 | 14:21
10
62
 
אתה מוזמן להראות לי רוכב כביש אחד שקרא להפיק לקחים, לא לרכב במרכז הנתיב בחושך, לשנות את הגישה בכל מה שקשור לבטיחות בעקבות ההרג ליד רהט. לא ראיתי אף רוכב עושה את זה חוץ ממני.
 
מי שנזהר מקודם, יזהר גם עכשיו. מי שלא ידע איך לשמור על עצמו בכביש, ימשיך לא לדעת, וכמעט כל מי שזלזל, ימשיך לזלזל. חציית צמתים ברמזור אדום תמשיך להיות מנהג נפוץ בקרב קהילת אופני הכביש של ישראל, וכך גם התנהגויות מסוכנות אחרות.
 
בחצי השנה האחרונה בלבד נהרגו לפחות 2 רוכבי כביש בתאונות שלכאורה נראה שהתנהגות הרוכב הייתה יכולה למנוע, ועל אלו ש"רק" נפצעו קשה אנחנו לא תמיד שומעים. זה אחוז גבוה מאוד בהתחשב במס' הקטן של הרוכבים הפעילים בארץ.
 
גם בשנים הקרובות יתרחשו תאונות דומות שבהם רוכבים נוספים ישחטו על הכביש בגלל חוסר הידע הזה, והתרבות הזו של זילות חיי אדם.
 
אני בטוח ב 100% שניתן להפחית משמעותית את מס' התאונות הקשות והקטלניות ללא שום השקעה של נת"י, או שינוי במצב הכבישים, וללא שום שינוי בהתנהגות הנהגים. אלא רק ע"י שינוי התרבות של קהילת רוכבי הכביש של ישראל. לצערי, אני לא רואה שום סימן לכך ששינוי כזה יקרה בשנים הקרובות.
לצפיה ב-'לא רק רוכבים אשמים. מי שהשתתף בכנס קיבל מושג טוב ומקיף יותר '
לא רק רוכבים אשמים. מי שהשתתף בכנס קיבל מושג טוב ומקיף יותר
02/03/2019 | 10:45
44
שלחתי לפורום "רוכבים בטוח" את המצגות עם תובנות לגבי המצב הפיזי והבטיחותי. נציג המשטרה הביא נתונים עדכניים של השנים האחרונות.
מחכה למצגת הרלב"ד ובה הוכחה שרוכבים נהרגים עקב טעויות במחלפים הגדולים.
לצערי הפורום הזה עייף- מחוסר עניין- או מסיבה אחרת...
מי שמעוניין יצור אתי קשר אישי.
לצפיה ב-'ולמה לא תעשה משהו בענין? הסתייגות אחת חשובה'
ולמה לא תעשה משהו בענין? הסתייגות אחת חשובה
03/03/2019 | 13:22
8
43
אתה יכול למשל לפנות למחוקק בדרישה לחייב רוכבים לפעולה. זה הפתרון הקל - והשגוי. המחוקק יקפוץ על המציאה, אם ניתן להגביל את הרוכבים בטענה של פעולה למען בטיחותם - הכי טוב. זה בדיוק התיקון בתקנה 129 שמחייב רוכבים לרכב בשול - הרי בטיחותית ברור שעדיף להצמד לימין עד כמה שניתן, והחוק הקודם כבר אפשר זאת, במצב הנוכחי יתכן מצב שחברת הביטוח של הרכב הפוגע תתנער מאחריות בטענת רשלנות תורמת, גם אם הרוכב שנפגע הפעיל שיקול דעת סביר. כבר עכשיו שמענו שהפרקליטות נמנעת מכתב אישום על הריגה, רק מפני שהרוכב לא רכב בשול, מן הסתם מהנימוק הזה.
 
לדעתי הערוץ הראוי להדרכה הוא היבואנים והסוחרים, ודרכם ניתן להגיע לקונים ולרוכבים בהפצת מידע ואף בהדרכה יזומה, וכאן יש יותר מיעד אחד - לא רק רוכבי כביש אלא כלל הרוכבים בכל התחומים. אבל בואו נתחיל מהגדרת המידע הזה שנדרש להעביר.
לצפיה ב-'אני מוכן לעשות מעט מאוד, כרגע'
אני מוכן לעשות מעט מאוד, כרגע
03/03/2019 | 17:56
7
37
 
חשבתי על השאלה שלך עוד לפני ששאלת אותה. והתשובה היא שהשנה יהיה לי קשה להשקיע זמן בפעילות של התנדבות למען הקהילה. אם יהיו רוכבים אחרים שירצו להוביל פעילות שתוביל להתנהגות בטוחה יותר של רוכבים בכביש, אז אני אהיה מוכן לסייע ולתת _מעט_ מהזמן שיש לי כדי לעזור. מצטער שאני לא יכול לעשות הרבה יותר.
 
אני מסכים שכדאי לעבוד בצורה יסודית, ולכן קודם כל להגדיר את המטרה.
אני הייתי מתחיל פחות שאפתני - הקטנת מס' ההרוגים והפצועים קשה בלבד בקרב קהילת רוכבי הכביש הקבועים בלבד, ורק ע"י פעילות שתוביל לשינוי התנהגות הרוכבים בכביש.
 
אחרי שמסכימים על מטרה, צריך לחשוב איך לבצע אותה, ולדעתי צריך ליצור תרבות של בטיחות. אבל צריך לחשוב איך לעשות את זה בלי להתקל בהתנגדות לשינוי התרבותי הזה. איך לגרום לרוכבים לשנות גם את ההתנהגות וגם את צורת המחשבה שלהם בנוגע לבטיחות בכביש, ואחר כך, איך לתחזק לאורך שנים את התרבות הזו.
 
יש לא מעט ידע שניתן להעביר, כולל גם ידע שמסביר למה בכלל חשוב שתהיה תרבות של בטיחות, ולמה חשוב להקפיד לחומרה ולמנוע גם הרגלים פחות מסוכנים כדי למנוע תאונות קטלניות.
לצפיה ב-'הפצת מידע\הדרכה=חומר מודפס,מצגות,הרצאות לקבוצות,אתר אינטרנט'
הפצת מידע\הדרכה=חומר מודפס,מצגות,הרצאות לקבוצות,אתר אינטרנט
03/03/2019 | 18:50
23
 
האם אפשר לתת כלים לתכנון של מסלולי רכיבה בטוחים יותר?
ומה ממליצים לעשות כשהחוק מחייב התנהגות בעייתית (מחוץ לעיר או בעיר)?
 
לא פשוט...
לצפיה ב-'מהו "קהילת רוכבי הכביש הקבועים בלבד"?'
מהו "קהילת רוכבי הכביש הקבועים בלבד"?
03/03/2019 | 21:28
4
35
לפי הערכה ששמעתי מסוחרים, מדובר על כ-50000 רוכבי כביש בארץ. זה אומר בעליהם הגאים של אופני כביש, לא אומר אם הם בכלל רוכבים עליהם, ואולי רק בראשצי.
הנחת מוצא היא שקבוצות המאוגדות באיגוד האופניים,  האיגוד ומנהלי הקבוצות נושאים באחריות להדרכה בטיחותית של הרוכבים. גם אם יכול להיות שיש לנו השגות חכמות על פרט כזה או אחר, זה מחוץ לתחום שלנו להתערב.
בתחום הטריאתלון המצב בעייתי הרבה יותר, כי זה ענף  יחידני, הרוכבים לא בהכרח מאוגדים ולא כפופים לקבוצה ברכיבות שלהם.
ונותרו רוכבים עצמאיים שלא מאוגדים בשום קבוצה.
לדעתי כשמדובר ברוכבים בודדים כאלו, אין כל כך מקום להבחין בינם לבין רוכבים שאינם רוכבי כביש כלל, מבחינת ניסוח והעברת כללי בטיחות בסיסיים בכבישים בין עירוניים. צריך לנסח מקבץ פשוט וממוקד ככל האפשר של כללי אצבע קריטיים לבטיחות, ואותם להעביר בכל אמצעי אפשרי. היבואנים והסוחרים הם הכתובת היחידה לדעתי, שדרכה ניתן להפיץ את המידע הזה. אח"כ אפשר לדון בהדרכות מתקדמות.
אבל את הרעיון הזה העליתי כבר לפני משהו כמו 10 שנים, ואיני רואה שזה ממש התקדם מאז.
 
לצפיה ב-'לדעתי "מקבץ כללי אצבע" לא יספיק, צריך סוג של "אור ירוק"'
לדעתי "מקבץ כללי אצבע" לא יספיק, צריך סוג של "אור ירוק"
03/03/2019 | 23:02
3
26
אני לא רואה איך רשימת כללי אצבע כזו הייתה מונעת את התאונות הקטלניות שהיו השנה (אני זוכר את התאונות בחיפה, ליד גבעת השלושה וליד רהט).
 
כדי לשנות את תרבות הרכיבה צריך לדעתי משהו שיותר דומה לעמותת "אור ירוק" עבור רוכבי אופניים.
לצפיה ב-'המשותף לשלושתן הוא ההנחה שהנהג רואה אותך ומגיב בהתאם'
המשותף לשלושתן הוא ההנחה שהנהג רואה אותך ומגיב בהתאם
05/03/2019 | 00:46
29
אבל תבחין בין רשימת תרחישים מפורטת והדרכה ברמה של קורס נהיגה, לבין כללי אצבע שמאפשרים הפעלת שיקול דעת סביר ומהם אפשר להתחיל. אנשים טועים לחשוב שהדברים הבסיסיים האלו "מובנים מאליהם" וכולם יודעים אותם - הרבה ממה שלנו נראה מובן מאליו נלמד דרך נסיוננו, ולפעמים הנסיון הזה עלול להיות קטלני.
ד"א לגבי תרחישי סיכון נפוצים יש הרבה מידע ברשת, אבל כאמור זה לדעתי ברמה מתקדמת יותר. הייתי רוצה לראות כל רוכב אופניים - *כל* רוכב, לא רק רוכב כביש - מקבל דף הדרכה כזה, כפתיח, ובסיומו המלצות להדרכה מתקדמת יותר, עם פילוח לפי תחומי רכיבה. ד"א אם כבר מדברים על תחומי רכיבה, אין זה נכון שרוכבי שטח לא זקוקים להדרכה כזו, אם ראית אי פעם רוכבי שטח שבמסלולם נקלע במקרה כביש...
לצפיה ב-'כלומר - כללי אצבע בסיסיים כאלו לא אמורים לענות על כל תרחיש'
כלומר - כללי אצבע בסיסיים כאלו לא אמורים לענות על כל תרחיש
05/03/2019 | 00:49
31
מבין התאונות שארעו, כי אם לספק כלים ראשוניים לשיקול דעת בסיסי, כשהדרכת בטיחות יסודית יותר תבוא בהמשך לפי הצורך וביוזמת הרוכב לאחר שהסבנו את תשומת ליבו לצורך בכך.
לצפיה ב-'רק כדוגמא טריוויאלית, אני שומע שוב ושוב רוכבים חסרי נסיון'
רק כדוגמא טריוויאלית, אני שומע שוב ושוב רוכבים חסרי נסיון
05/03/2019 | 19:10
28
מדברים בשבח השוליים שמקנים להם בטחון.
לצפיה ב-'אני רואה חשיבות למיקוד המסרים'
אני רואה חשיבות למיקוד המסרים
03/03/2019 | 22:36
29
הנחיות תמציתיות, ממוקדות היטב, מעטות ככל האפשר - כמה שפחות, יותר אפקטיבי, יותר קל להעברה ולשינון
לצפיה ב-'השול בכביש הזה צר ומלוכלך.'
השול בכביש הזה צר ומלוכלך.
03/03/2019 | 11:13
2
67
הרוחב בקושי לזוג אופני כביש. חלקים גדולים מהכביש כוללים גדר בטיחות סטנדרטית שלוקחת חלק מהשול או מאלצת התרחקות מסוימת ממנה מסיבות בטיחותיות. מדי פעם גרוטאה או חפץ שמאלצים כניסה לנתיב הרכבים. רמת לכלוך לא נוראית, אך מורגשת.
לצפיה ב-'יללה באפילה'
יללה באפילה
04/03/2019 | 15:19
1
50

אנחנו מזמן למדנו שצריך לתקשר עם נת"י (דרך #2120) ולהתריע על מפגעים.
אנחנו בקשר עם מנהלי האזורים והחוליות שעוסקות באחזקת הכבישים, אנחנו מדברים על כבישים שיש לשדרג על פי סדר עדיפויות...
...ואתה משגר פוסט "לחלל"- עבור מי? על איזה כביש מדובר? מתי ראית? האם הודעת לרשויות?
פשוט מייאש לראות איך הרוכבים כאן עוסקים ביללות אוי ויי במקום לנסות לתקן ולשפר את המצב.
 
לצפיה ב-'אני פונה לניקוי 375 מדי פעם. בשוליים מצור הדסה לעמק אלה.'
אני פונה לניקוי 375 מדי פעם. בשוליים מצור הדסה לעמק אלה.
05/03/2019 | 13:18
42
בינתיים ניקו פעם אחת בספטמבר 2017
פעם נוספת בינואר 2019
אחרי סיור הצוות של 'רוכבים בטוח' עם מעצ בעמק האלה ב-2017, וביצוע כושל של חריצה שם שרק פוגעת בבטיחות הרכיבה, ומאז לא הוסרה.
הבטיחו לנקות פעם בחודש שוליים לפחות. לראיה - מנקים פעם ב16 חודשים (כולל גיזום צמחיה) בסמיכות מפתיעה לישיבה שלכם בפברואר השתא.
האם להמשיך לבקש שינקו שם שוליים, או שפניות למעצ הן 'יללה באפילה' גם כן?
לצפיה ב-' לא נכון'
לא נכון
13/03/2019 | 00:14
2
26
נועה חייט למיטב זכרוני לא רכבה לתוך.צומת מסוכנת ,אלא בירידה  רגילה אשר המסלול הנגדי מאפשר לנהגים העולים לפנות שמאלה אל שכונת מגורים.
אין שם בכלל צומת למיטב זכרוני.
לצפיה ב-'מה שאתה מתאר זה צומת T. במקרה הזה צומת T מסוכן.'
מה שאתה מתאר זה צומת T. במקרה הזה צומת T מסוכן.
13/03/2019 | 09:28
12
לצפיה ב-'זו צמת T שהוא רולטה רוסית, בלי רמזור, בירידה של 8+%'
זו צמת T שהוא רולטה רוסית, בלי רמזור, בירידה של 8+%
17/03/2019 | 19:04
24
 
ביום כיפור האחרון, זמן קצר אחרי התאונה הקטלנית שקרתה, ירדתי ברכיבה מצמת חורב אל הצמת שבה נעה ז"ל נהרגה, וניסיתי לבלום עוד לפני הכניסה אל תוך הצמת. היה לי קשה להצליח לבלום בזמן, והחישוקים התחממו מאוד.
 
אם אני זוכר נכון, השיפוע שם הוא לפחות 8%. אין שם רמזור, וביום חול כשיש תנועת רכבים ערה בפרויד, אז נהגים חסרי סבלנות שמגיעים מהמסלול הנגדי מנסים "לגנוב את הצמת" כדי להצליח להכנס אל תוך שכונת רמת אשכול.
 
אם נהג חסר סבלנות כזה נכנס רגע לפני שרוכב כביש מגיע במהירות מלמעלה, אז אין לרוכב יכולת לבלום בזמן, ואין לו לאיפה לברוח. רכב שנכנס אל תוך הצומת חוסם את 2 הנתיבים.
 
ואם זה לא מספיק, אז הרוכב שמגיע מלמעלה רואה את הצמת רק 200מ' לפני שהוא מגיע אליה, כי לפני זה יש סיבוב חד. ובעייתי להחזיק את הבלמים כל הדרך כדי לרכב לאט, גם בגלל הירידה התלולה הארוכה והחישוקים שמתחממים, וגם כי רכבים שמגיעים מלמעלה טסים שם במהירות גבוהה והם לא רואים מה נמצא לפניהם, בגלל הסיבוב החד, אז רוכב שיאט עלול להפגע מרכב שמגיע מאחור !
 
בשעות של תנועת רכבים ערה, ניסיון לרדת באופניים את פרויד דרך הצמת הזה - זו רולטה רוסית.
ועובדה שכבר קרתה בצומת הזה תאונה דומה שבה רוכב נפצע קשה.
לצפיה ב-'כנס רוכבים בטוח אתמול "הצטיין" בנוכחות דלה של רוכבים'
כנס רוכבים בטוח אתמול "הצטיין" בנוכחות דלה של רוכבים
14/02/2019 | 21:20
1
109
אבל בהצגה יפה של כל הפרטנרים: נת"י, רלב"ד, משטרת ישראל, איגוד האופניים, יב"א. מסתבר שיש הבנה והכרה בזכות הרוכבים להיות על הכבישים.
הקוטרים נשארו בבית. אנחנו נמשיך לפעול.
לצפיה ב-'כל הכבוד על פעילותך'
כל הכבוד על פעילותך
16/02/2019 | 12:01
71
מקווה שכל הנציגים שהיו ובוודאי גם הבטיחו הבטחות יעמדו בהבטחותיהם.
גם מקווה שאחת הבעיות שהועלתה היתה- חוסר ניקוי השוליים ובמיוחד אחרי תיקונים שאז השוליים מלאים חצץ ואפילו גשמי החורף לא מצליחים לסלקם!
  ושוב ,תודה על פעילותך ובהצלחה
לצפיה ב-'רכיבת ימי זיכרון ועצמאות 2019'
רכיבת ימי זיכרון ועצמאות 2019
15/02/2019 | 17:45
85
בשנים עברו (למשל, ההודעה מהשנה שעברה,) "רכבתי"(*) במסלול ברוח ימי הזיכרון (שואה, ולחללי צה'ל) ויום העצמאות.
זו תהיה הפעם התשיעית שארכוב במסלול הזה, בתקופה זו של השנה.
השנה אצא למסלול דומה.

אתרים בהם אעבור:
אנדרטת גווילי אש
הר הטייסים
הקסטל
בית הקברות בקרית ענבים

אצא מצומת נחשון ביום שישי 3 במאי, בשעה 07:00.
אורך המסלול כ 75 ק'מ.
 
(*) במקרה, היו עוד רוכבים שרכבו בכבישים ציבוריים באותו מסלול שבו אני רכבתי.

טל.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ