לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1820118,201 עוקבים אודות עסקים

פורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ

12 מאמרים בקטגוריה

הדפס

אמפתיה

חנה צור – מרצה בתוכנית שוורץ, לימודי מוסמך לגיל הרך. עושה עבודת דוקטורט בנושא. המאמר פורסם במסגרת "הד הגן" רבעון לחינוך בגיל הרך חוברת ד´, סיוון תשנ"ט והותר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז...
מאת: חנה צור   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

ביטויי תוקפנות אצל ילדים ומתבגרים

המאמר פורסם במסגרת הד הגן רבעון לחינוך בגיל הרך חוברת ד´, סיון תשנ"ח ואושר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז באדיבותה של הגב´ מרים סנפיר עורכת הד הגן. למען הסר כל ספק, אין להעתיק ולפרסם את...
מאת: ד``ר קלודי טל   פורסם: 24/12/2003   עדכון אחרון: 23/05/2005  

גיל שנתיים-שלוש לא כל כך איום

דב דוברוב, פסיכולוג, מנהל תל``ם תל אביב. המאמר פורסם באתר תל``ם http://www.telem.org.il/about_odot.html ואושר לפרסום בפורום באדיבות דב דוברוב.
מאת: דב דוברוב   פורסם: 27/03/2007   עדכון אחרון: 27/03/2007  

גישות פסיכולוגיות בנוגע לתפיסת המוות אצל ילדים

המאמר הינו חלק מתוך עבודה סמינריונית שכתבה א י ו ש י בנושא, ותודה רבה לא י ו ש י על הסכמתה לפרסום המאמר. "המוות הינו תופעה טבעית והכרחית המלווה את חיינו, בהיותו הסיום הבלתי נמנע של כל חי...
מאת: א י ו ש י   פורסם: 11/11/2004   עדכון אחרון: 23/05/2005  

הורים יקרים - בגן שלנו אנחנו לא לומדים, אנחנו רק משחקים

ד"ר קלודי טל, פסיכולוגית התפתחותית המאמר פורסם במסגרת "הד הגן" הרבעון לחינוך בגיל הרך חוברת ד´, תש"ס, והותר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז באדיבותה של הגב´ מרים סנפיר עורכת "הד הגן". למען הסר כל...
מאת: ד``ר קלודי טל   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

הקנאה

מספר דברים לפני שמתחילים לקרוא: גליה רבינוביץ היא מומחית בכירה בפסיכולוגיה התפתחותית. עובדת במסגרת אוניברסיטת תל אביב ופרקטיקה פרטית. המאמר פורסם ב"הד הגן" בנובמבר 1975. הוא עדין תקף ורלוונטי לימינו...
מאת: גליה רבינוביץ   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

התקשרות (Attachment) - תיאוריה וממצאי מחקר

ד"ר קלודי טל- פסיכלוגית חינוכית, מרצה במכללת לוינסקי המאמר פורסם במסגרת "הד הגן" רבעון לחינוך בגיל הרך חוברת ג´, אדר תשנ"ח והותר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז באדיבותה של מרים סנפיר עורכת "הד...
מאת: ד``ר קלודי טל   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

חפץ מעבר מה הוא, מה יעודו ומה חשיבותו

דב דוברוב, פסיכולוג, מנהל תל``ם תל אביב. המאמר פורסם באתר תל``ם http://www.telem.org.il/about_odot.html ואושר לפרסום בפורום באדיבות דב דוברוב.
מאת: דב דוברוב   פורסם: 27/03/2007   עדכון אחרון: 27/03/2007  

מקל וגזר – על חיזוקים ועונשים וההקשרים שבהם הם מופעלים

המאמר פורסם במסגרת הד הגן רבעון לחינוך בגיל הרך חוברת א´, תשרי תשס"ב ואושר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז באדיבותה של הגב´ מרים סנפיר עורכת הד הגן. למען הספר כל ספק, אין ללהעתיק ולפרסם את המאמר...
מאת: ד``ר קלודי טל   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

סגנונות התמודדות של הורים עם קונפליקט הנאמנות

המאמר פורסם במסגרת הד הגן רבעון לחינוך בגיל הרך חוברת ב´, כסלו תשנ"ח ואושר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז באדיבותה של הגב´ מרים סנפיר עורכת הד הגן. למען הסר כל ספק, אין להעתיק ולפרסם את...
מאת: חיים עמית   פורסם: 24/12/2003   עדכון אחרון: 23/05/2005  

שיר הערש כאספקלריה לבעיות בהורות המוקדמת

באחת משעות הטיפול, נפתח לפני פרק חשוב במאבק בין החושך והאור בשעת הערב ליד ערישת התינוק. הפציינטית, אם צעירה לשניים אמרה: "מרוב רוגז שאיננו נרדם לא יכולתי אפילו לשיר לו שיר ערש". והיא מצטטת בקול רועד:...
מאת: ד``ר רמי בר גיורא   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

תיאוריית האינטליגנציות המרובות של פרופ´ הווארד גרדנר

ד"ר נאוה כה, מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, ירושלים. המאמר פורסם במסגרת מתוך "הד הגן" רבעון לחינוך בגיל הרך , חוברת ב´ תשנ"ט, והותר לפרסום בפורום חינוך לגיל הרך בתפוז באדיבותה של מרים סנפיר עורכת...
מאת: ד``ר נאוה כהן   פורסם: 23/05/2005   עדכון אחרון: 24/10/2007  

הודעות אחרונות

16:18 | 20.08.19 אורחים בפורום
10:31 | 08.07.19 אורחים בפורום
15:20 | 29.05.19 אורחים בפורום
16:01 | 23.05.19 פיקוס123
04:12 | 24.02.19 מיטל בר אילן
09:43 | 15.02.19 סתיו7337
17:11 | 09.01.19 חולית 10
10:34 | 15.10.18 יום טוב22

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ