לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

GS מול GPZ - רשמי בעלים

מאת: ליטל מקס ומיטק`ה  פורסם: 28/04/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
little max:
בשלוש השנים האחרונות ניהלתי רומן אישי וצמוד עם אופנוע סוזוקי gs בו למדתי להכירו בצורה אינטימית עד לקצה ה´שוואנצים´ שעל הצמיג.
היום, תודות לידיד עלום שם (), היה לי את העונג לרכב על קאווסאקי gpz מבציר משובח ומבחינתי לפחות, לענות על אם כל השאלות בפורום - מה עדיף, gs או gpz.
(אגב, ה- er של קאווסאקי וה- gs הם דומים מאד מבחינת מעטפת הביצועים, ולמרות שטרם יצא לי לאלף er, אני מניח שאם לאורך ההודעה נחליף את האותיות gs ב- er נגיע לאותה מסקנה).
נקדים ונאמר שאני לא אבצע כלל השוואה לנושאים יום יומיים כמו עלויות רכישה, טיפולים, תיקונים, חלפים וצריכת דלק (בכולם ה- gpz יקר יותר), או להתנהגות יום-יומית בעיר ובפרברים, אלא רק לרכיבה על הכלים למטרות הנאה בסופי שבוע.

תנוחת רכיבה
אמנם ה- gs איננו בדיוק gsxr, אבל בהחלט ניתן לומר שהישיבה עליו נותנת תחושה סמי קרבית - רגליות גבוהות יחסית וידיים פשוטות קדימה. ב- gpz התחושה שונה לחלוטין - הישיבה עליו זקופה בהרבה (ונוחה בהרבה) מאשר ב- gs. הרגליות נמוכות בהרבה (מה שבהכרח גם אומר מרווח הטיה קטן), פלג גוף עליון הרבה יותר זקוף, וכל התחושה איננה משדרת קרביות בעליל. מיגון הרוח נוח מאד ואפקטיבי והיה נחמד לנסוע ב- 140 קמ"ש פלוס ולשם שינוי לא לאמץ את שרירי הצוואר והיידים. אמנם לא צברתי יותר מדי קילומטראז´ על האופנוע, אבל יש לי הרגשה שגם לאחר שעות נסיעה מרובות, לא הייתי יורד מה- gpz עם גב וכתפיים דואבים כמו שקרה לי לא אחת ולא פעמיים עם ה- gs (אגב, אמנם יש על ה- gpz מראות, אבל חוץ מהמרפקים הסקסיים שלי, לא ראיתי בהם שום דבר).

מנוע הgpz
שלא במפתיע, הנתונים על הנייר מתורגמים גם לכוח במציאות. ה- gpz מרגיש עם 7-8 סוסים יותר מה- gs ועם מומנט חזק במעט. בשני הכלים "מכת הכוח" (הכל יחסי כמובן) מתקבלת החל מ- 6000 סל"ד ובשניהם האיזור הבריא הוא בין 7000 ל- 9500 סל"ד, פלוס מינוס. ה- gpz מהיר יותר בקו ישר.

מתלים
גם כאן התחושות דומות מאד - שני האופנועים מגהצים לא רע מהמורות ובאמפים בקו ישר, ובפניות שניהם מרגישים רכרוכיים למדי ורוקדים all over the place. בפירוש לא מתלים של אופנועי ספורט מהשורה הראשונה.
כמובן שרכרוכיות זו נותנת לכלים יתרון ברכיבה יומיומית או למרחקים ארוכים, בלי להרגיש כאילו "כושי גדול עבד עליך שעות נוספות", אם להשתמש בהגדרה היצירתית של אותו ידיד עלום שם, בהקשרים אחרים.

התנהגות בפניות
אמנם המשקל היבש של שני האופנועים דומה (כ- 170 ק"ג על הנייר), אבל, אולי זה בגלל חלוקת המשקל, ואולי בגלל השלדה הרכרוכית, ה- gpz מרגיש כאילו הוא כבד ב- 30 ק"ג לפחות מה- gs - קשה לו להיכנס לפניות, קשה לו לעשות שינויי כיוון מהירים, קשה לו לתקן קווים בפנייה, בקיצור, אולי על הנייר הוא 170 ק"ג, במציאות הוא מרגיש כבד בהרבה.
רבות כבר דווח על מרווח ההטייה הלא קיים של ה- gpz. מדיווחי חברים, כבר לאחר מספר דקות של נסיעה לא אינטנסיבית במיוחד על ה- gpz, התקרבתי למגבלות האופנוע (רגליות הצד ורחמנא ליצלן - הפיירינג התחתון. הורג אותי איך מעצבים של אופנוע מגיעים למצב הקטסטרופלי הזה שבפנייה הדבר הראשון שנוגע באספלט הוא הפיירינג ולא הרגליות או האגזוזים).
ב- gs צריך לעבוד, וקשה, כדי לגרד (תרתי משמע), את שיא יכולת ההטיה שלו (ומהרבה בחינות, גם את מהירות הפנייה). ב- gpz, עם מעט נסיון נצבר, בקלות אפשר "לגמור את האופנוע", להגיע לשיא יכולת ההטיה שלו, כשב- gs יש לך עוד הרבה מאד לאן להתקדם.
לראייה, בתקופה שעוד היה לי gs ורכבתי עם gpz-ים, כשהם כבר היו עסוקים באופן אינטנסיבי בחילופי חומרים בין הרגלית (והפיירינג ) לאספלט, ל- gs עוד היה הרבה מאד לאן להגיע. בהתאם, הוא יכול היה לפתח מהירות פנייה גבוהה יותר.

סיכום
לא באתי להעביר בהודעה קצרצרה זו מאמר ארוך ומקיף על ה- gpz וה- gs. לא נגעתי במנות הראשונות, הקינוחים או הקפה שאחרי (החשובים מאד, אגב) אלא הלכתי ישר למנה העיקרית. ברכיבה הקצרה שלי עם ה- gpz לא יכולתי לקבל יותר מאשר התרשמות כללית, אך מספקת מבחינתי (וכבר אמרו חכמים - "אורח לרגע רואה כל פגע" וגו´).
לאחר השוואת הרכיבה על שני הכלים המסקנה שלי ברורה.
בחיפוש אחרי אופנוע ספורט ראשון שיהווה את שלב הביניים בדרך לאיזה 600 מרובע צילינדרים או 748 עם מנוע v-twin (אחח... חלומות), ה- gs מנצח ובגדול, מהסיבה הפשוטה - ה- gpz אינו אופנוע ספורט. נקודה, סוף פסוק.
למרות מקדם הוואסח, הנובע מפיירינג שבעיני יפה למדי ו- 8 הסוסים הנוספים במנוע, ה- gs מתנהג טוב יותר בכניסה לפניות ובפניות עצמן (אבל, וחשוב להדגיש, טוב הרבה פחות מכל אופנוע בעל ייעוד ספורטיבי בנפח 600 סמ"ק ומעלה) וייתן לרוכב המתחיל מהירות פנייה טובה יותר ובפחות מאמץ.
ה- gpz מרגיש כבד בהרבה מ- 170 הק"ג שלו, עם מרווח הטייה אפסי ועדיפות בעיקר בקו ישר ולכן, יתאים הרבה יותר כאופנוע טורינג.
בקיצור - רוכבים מתחילים המחפשים ספורטיביות והכנה טובה לאופנוע ספורט עתיר נפח וכ"ס ימצאו את מבוקשם ב- gs (או כנראה ב- er), לא ב- gpz.
מי שמחפש את הנסיעה הרגועה מחוץ לעיר, למרחקים ארוכים, בלי להתאמץ יותר מדי, ובלי להוציא סכומים גבוהים על אופנועי טורינג בנפחי 750-900 סמ"ק, ימצא את מבוקשו היטב ב- gpz. אופנוע ספורטיבי - הוא לא.

מיטק´ה:
בתור רוכב על gpz כבר כמעט שנתיים.
א. ה-gpz ממאן להכנס לפניות במהירות גבוהה
ב. ה-gpz נופל לתוך הפניה במהירות איטית
ג. מרווח ההטיה שלו מחורבן לאללה (יחסית ל-gs)
ד. הוא כבד ב-30 קילו.
ה. הטיפולים שלו יקרים יותר.
ו. המתלים שלו, בעיקר הפרונט רכים כמו חמאה, והאופנוע נוטהה לג´עג´ע בהשכבה עם מעט באמפים, או בנסיון לפתוח גז, או בנסיון לתקן קו.
מאותה סיבה, הפרונט פשוט צולל ונעלם לך תחת בלימה.

אבל מצד שני...
א. יש לו פיירינג.
ב. הוא נוח מאד, גם לנסיעות ארוכות במהירות גבוהה (יחסית ל-gs)
ג. הוא נוח מאד להרכבה, גם למרכיב וגם למורכב, למרות העובדה שאחרי 2 וחצי דקות בכביש מפותל, הג´ק אמצע והחרב עשו קקקחחחחחחחחקקקקק ארוך ונחמד
ד. הוא יפה (לדעתי, כrובי, לדעתי)

מסקנות:
א. זהו לא אופנוע ספורט. צריך להתאמץ מאד בשביל לעמוד בקצב של gs בכביש מפותל.
ב. זהו אופנוע טורינג. ולא רע בתור שכזה

חזרה לסקירת אופנועי העד 500 (אינדקס)
מבחן השוואתי בין הgs לgpz
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ