לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

KAWASAKI GPZ500S - סקירת בעלים

מאת: mitke  פורסם: 07/05/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
לקראת פרידה, על כוס קפה עם ה- mousemobil הלא הוא ה-kawasaki gpz500s.

אח, אני זוכר את הפגישה הראשונה בנינו. באתי עם הדיוק 125, אתה חנית בצד, קשור בשרשרת ברזל עבה.
דרור התיר את השלשלאות והניע. התעוררת לחיים בלחיצת כפתור ללא כל בעיות.
אני ידעתי שעד סוף השבוע תהיה שלי.

ככה התחיל הרומן הארוך בנינו, שנמשך שנה ושמונה חודשים ו-25,000 ק"מ.
יחד נסענו לעבודה כל בוקר, יחד נסענו למילואים, טיילנו ברחבי הארץ, עשינו קורסים ברכיבה.
יחד עשינו תאונה, אבל שנינו החלמנו במאה אחוז ואף יותר. אני מרגיש שאני מכיר כל חלק בך, כל צליל, כל סימן.
אני כבר יודע כמה אפשר ללחוץ עליך, ומתי צריך להרפות, הכל, בעצם.



כללי
ה-gpz הוא אופנוע כביש בעל מנוע טווין-רוחבי בנפח 499 סמ"ק קירור מים/שמן. המנוע מוצלח ואמין מאד ושוכן בקרבם של ארבעה בני דודים ממשפחת קאווא- gpz, en, kle, er.
כשהוא על ה-gpz, שיא ההספק עומד על 60 כ"ס המתקבלים ב-9,800 סל"ד ושיא מומנט של 4.7 קג"מ ב-8,500 סל"ד.
הבלם הקדמי כולל דיסק כפול, שתי בוכנות לקליפר המספקות יכולת בלימה חזקה, אך חסרת רגש משהו. מאחור דיסק בודד,
עם בוכנה אחת. לאחר אימון וצבירת ניסיון, שילוב נכון של הבלם הקדמי והאחורי תספק יכולת בלימה משובחת. המתלים, למרות שבנסיעה בכביש פתוח וישר יספגו מהמורות בצורה טובה, סובלים מרכות יתר ובשילוב עם הבלם הקדמי החזק יחסית, גורמים לפרונט לצלול ל-20,000 מיל מתחת למים בבלימה חזקה.



השילדה עשויה צינורות פלדה בחתך ריבועי
אינה מהעמידות שיש בנמצא כיום ועלולה לסבול מעיקומים אפילו כתוצאה מתאונות קלות.
האופנוע עטוי בפלסטיקה יקרה להחריד במקרה של פגיעה, נפילה, תאונה חו"ח.
בסה"כ, זה נשמע רע, רע מאד אולי, אבל לא כך הדבר, תמשיכו לקרוא.

התנהלות יום יומית
נסיעות יום יומיות על ה-gpz הן עניין של מה בכך.
בתוך העיר, במהירות איטית, הוא יכול להרגיש מעט כבד לרוכב שעולה עליו בפעם הראשונה, אך ברגע שמתרגלים,
ההשתחלות בין המכוניות קלה ונעימה. עקב המשקל, קיימת נטיה של האופנוע "ליפול" לתוך פניות במהירות איטית, לא משהו
נוראי, אבל בהחלט צריך להתרגל לזה. הילוך שלישי מספק את כל טווח המהירויות כמעט עד לעצירה מוחלטת כל עוד
המצערת מתופעלת בעדינות (עניין של ניסיון ואימון). עלית וירידת מדרכות לא מומלצת, החרב נמוכה מאד ורגישה למכות.
עדיף למצוא את המקומות בהן המדרכה נמוכה (מעברי חציה, כניסה לחניונים...) ולא להסתכן. גם מכה עדינה שלכאורה
לא תגרום לנזק נראה לעין, יכולה בקלות לעקם את תושבות החרב, לגרום לה להתקרב מדי לצינורות הפליטה ומכאן ועד
להתכת החרב והיווצרות סדקים מהחום הרב, הדרך קצרה ביותר והתיקון- לא זול בכלל. עם תיק מיכל גדול ותיק גב,
אפשר אפילו ללכת איתו לקניות, למרות שכרוכה בכך אי-נוחות גדולה, אבל לא בשביל זה קנינו אופנוע.






בכבישים בינעירוניים, במהירויות שיוט של 120-140 הוא מרגיש ממש בבית, המתלים הרכים סופגים את תחלואי הכביש,
כל עוד לא מדובר על בורות גדולים אשר יגרמו למתלה הקדמי להסגר מלא מהלכו ואוי לגב של הרוכב.
המושב רחב ומאפשר תנועה רבה על מנת למצוא את התנוחה הנוחה לך. הרגליות ממוקמות לא גבוה ולא אחורה מדי
בתנוחה טוררית נוחה למדי. בין אם בכביש פנוי, או עם מכוניות, הרכיבה קלה וזורמת. תנוחת הרכיבה הזקופה משהו,
ממקמת את העיניים מעל גגות המכוניות, מה שמאפשר את בחינת מצב התנועה לא רק בטווח המיידי.

אני נסעתי עליו יום יום כ-50 ק"מ בכבישים מהירים ועירוניים כאחד. בסה"כ אין תלונות. הוא מתפקד נהדר בשני סוגי הכבישים.
הרכיבה חלקה, ההרגשה בטוחה, המנוע גמיש וחזק. אם בכביש הפתוח, על השוליים, בין המכוניות, התפעול שלו קל וחלק.
תיבת ההילוכים נוקשה מעט, אבל גם כאן, עם תרגול וניסיון, אפשר להגיע לתפעול חלק ונקי שיוסיף לתחושת הביטחון ברכיבה.

סוגרים את המשקף
יוצאים אל הכבישים הפתוחים והדלילים במכוניות. אחחחח.. מיד האופנוע מרגיש בבית. מיגון רוח טוב, משקל רב, מנוע חזק (יחסית),
מושב נוח, תנוחה זקופה, מתלים רכים. כל הגורמים ביחד מעידים שבדיוק לזה האופנוע יועד. איך אפשר שלא לחייך ולשיר לעצמך
שירים מתחת לקסדה. למרות שאין צורך פיזי לעצור לתת מנוחה לגב, אני בכל זאת מחליט לעצור, רק כדי להאריך את הרגע. אין כמו
לשבת על כוס קפה במזנון של תחנת דלק. הרגשת החופש עוטפת אותך, ואתה לא יכול שלא להרגיש טוב. כל דאגות היום מתפוגגות
באחת וכל מה שנשאר זה אתה והאופנוע – חוויה אופנוענית.
גם ברכיבה בשניים, האופנוע לא מאכזב ונותן את הסחורה. המשקל העודף מורגש בתגובת המנוע, אבל בסוג הרכיבה הזה, במילא לא
באתי לדפוק ווילי ביציאה מהרמזור. מה שאני אוהב באופנוע הזה, זה את היכולת שלך לזרום אתו בלי עצבים, בלי תלונות, בלי מתח.
פשוט לרכב עליו חלק ונקי. אם אתה מחפש סוס פרא, אתה מחפש במקום הלא נכון.





הולכים לחפש סוס פרא במקום הלא נכון
פונים לכיוון ההר לראות מה הוא נותן מבחינה ספורטיבית. איך שמגיעים העיקולים, אני מנסה ללחוץ אותו ומיד מבין שזהו לא שטח
המרעה הטבעי של הסוס הזה. רכיבה ספורטיבית עליו דורשת מאמץ רק כדי להוציא ביצועים דלים. המתלים הרכים גורמים לאופנוע
להתנדנד בפניה חזקה, שלא לדבר על פתיחת גז ביציאה מהסיבוב, או תיקון קו רחמנא ליצנן. מרווח ההטיה מעורר את גיחוכם של
אופנועי כביש בנפח זהה (כדוגמת ה-gs של סוזוקי, או ה-er) ובאופן מוזר, החלק הראשון לגעת באספלט הוא גשוש הרגלית ואתו
ביחד- החרב. אני מבין שקוואסאקי לא יעדו את האופנוע הזה לפניה במהירות גבוהה, אבל החרב? ראבק! חובבני אפילו.
למרות כל זאת, אני חושב שהוא כן יכול להיות כלי לימוד ראשוני לרוכב מתחיל בעל שאיפות ספורטיביות. הוא מכריח אותך לרכב מדויק
ונקי, על הקווים הנכונים ואתה לומד מהר מאד שהקטע על האופנוע הזה, זה לרכב לאט יותר ונכון יותר וזה מה שבונה בסיס נכון
לאופנוע ספורטיבי יותר.
רכיבה בשניים בכבישים האלה הא חוויה ווקאלית בכיכובו של הג´ק אמצע. תוספת המשקל מאחורה סוגרת את המתלה האחורי בצורה כזאת,
שבכל עיקול כמעט ישמע קקקחחחחחחקקקקק. לא מומלץ לבעלי לב חלש, נשים בהריון וכולי...

אחזקה
צריכת הדלק ביום יום עומדת על כ-18 עד 19 ק"מ לליטר. בנסיעה איטית, או עמידה ממושכת, נראה כי מד החום מזנק לכיוון
התחום האדום, אך בטרם הגיעו לשם, המאוורר מתחיל לפעול והמחט לא זזה יותר. האופנוע לא אוכל שמן, או מי קירור ובכל
20 החודשים שהוא ברשותי לא הוספתי טיפה מזה או מזה. מה שהיה חסר, הושלם במסגרת הטיפולים השוטפים הנערכים כל
6,000 ק"מ (פעם טיפול קטן ופעם טיפול גדול, לסירוגין). עם הרכישה, ביצעתי החלפה של שרשרת וגלגלי שיניים, שהחזיקו כמעט
22,000 ק"מ וזאת אחרי שימוש יומיומי וגם רכיבות אגרסיביות בסופי שבוע.

הטיפולים של ה-gpz יקרים יחסית, כיאה לבן ממשפחת שוכני הביצה הירוקים, וזאת עקב מחירי חלפים גבהים של היבואן (מטרו).
קיימים בשוק חלפים לא מקוריים (כמו דיסקים, פילטרים, רפידות וכ´ו...) והמחירים בהתאם. הטיפולים הקטנים, הם פשוטים למדי
וכל רוכב בעל ידיים טובות וחוש טכני ממוצע ומעלה יוכל לבצעם בקלות, תוך שימוש בספר הטיפולים (המעולה דרך אגב) של heynes.
טיפול לבד באופנוע, במסגרת היכולת כמובן, יכול לחסוך מאות שקלים בטווח הארוך.

מחלות תורשתיות ודברים לתשומת לב לפני קניה
הטלסקופים של ה-gpz מושחרים, אך הצבע השחור נוטה להתקלף עם הזמן. לא מהווה שום בעיה. סתם לא יפה.
דודי האגזוזים נוטים להירקב. מחירו של דוד מקורי אחד הוא 1150 ש"ח. קיימים דודים תחליפים מעט זולים יותר.
השלדה לא מהחזקות בעולם, לבדוק טוב לפני הקניה.

סיכום
כמעט שנתיים של הנאה. בתור כלי יום יומי הוא פנטסטי. בסופי שבוע, טיולים רגועים לבד, או בשניים, בכבישים פתוחים- פאן אמיתי.
ברור לחלוטין שהאופנוע הזה הוא אופנוע כביש. אם תרצו, אופנוע כביש עם נטיות טורריות. הוא בהחלט לא אופנוע ספורטיבי. אם השאיפות
שלכם הן ספורטיביות בלבד, זה לא האופנוע בשבילכם, אבל כמו שאמרתי קודם, אפשר ללמוד עליו רכיבה ספורטיבית.
אם הייתי צריך היום לבחור שוב אופנוע 500 להתחיל עליו, אם אני לוקח בחשבון את אופי הרכיבה שלי וההנאות שלי מרכיבה, הייתי בוחר
ב-gpz שוב, בלי ספק. אופנוע מהנה ופרקטי. אהבתי הראשונה.

נתונים טכניים
מנוע........................................... 4 פעימות טווין לרוחב
שיא הספק (כ"ס/סל"ד).................... 60@9,800
שיא מומנט (קג"מ/סל"ד)................. 4.7@8,500
נפח............................................. 498 סמ"ק
קוטר/מהלך בוכנה......................... 74x58 מ"מ
שסתומים..................................... dohc 8 שסתומים
קירור......................................... שמן/מים
שלדה......................................... פלדה, עריסה כפולה בחתך ריבועי
מתלה קדמי.................................. טלסקופים 37 מ"מ
מתלה אחורי................................. uni-trak עם כיוון עומס קפיץ
בלם קדמי.................................... דיסק כפול, 2 בוכנות לקליפר
בלם אחורי................................... דיסק בודד, בוכנה אחת לקליפר
צמיג קדמי.................................... 110/70-17 54h tubeless
צמיג אחורי................................... 130/70-17 62h tubeless
אורך x רוחב x גובה....................... 2095 x 700 x 1160 מ"מ
בסיס גלגלים................................. 1440 מ"מ
גובה מושב.................................... 770 מ"מ
רדיוס סיבוב מינימלי....................... 2.8 מ´
קיבולת מיכל................................. 18 ליטר סה"כ, 2.2 ליטר ברזרבי.
משקל יבש................................... 176 ק"ג

gs מול gpz
אופנועי העד 500 סמ"ק
  3 תגובות למאמר
°
מאמר מצויין !ל_ת  
lirandrו | 10/09/2004 17:37:55
ספר טיפולים  
matliranו | 30/05/2005 14:33:46

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ