לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

סוזוקי DL1000 - V-STROM סיבוב התרשמות וסקירה ראשונה

מאת: איזי ריידר  פורסם: 29/04/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
אי אפשר להתחיל סקירה על הסוזוקי dl1000 החדש מבלי להתייחס לעיצובו השנוי במחלוקת, דווקא משום כך אני מבקש שתתעלמו לרגע מכל התמונות שראיתם, תעצמו עיניים, ותנסו לדמיין לעצמכם את האופנוע הבא: מנוע v טווין 1 ליטר (במקור tl1000), פאןדורו ענק כדוגמת גל "קטרי האוטוסטרדות" שזוכה לעדנה בשנים האחרונות (אפריליה, ימאהה), כביש פתוח אל עבר המרחבים, מה עוד אפשר לבקש ?
סוזוקי לא יכולים להרשות לעצמם להשאר מאחור וכך יצא לאוויר העולם ה dl1000 v-strom.




מצוייד במנועו של ה tl עם הזרקת דלק ו 105 כ"ס בריאים (במקור בגרסא הספורטיבית עם בסביבות ה 130 כ"ס), אמור הסוזוקי להוות אופנוע לשימוש יומיומי ולענות על כל הדרישות. הן ככלי עבודה וניוד, והן למשימות תיור וטיול סוזוקי מקטלגים את האופנוע הזה כאופנוע רב משימתי, אבל יותר מכל הוא מיועד לאלו אשר מבלים הרבה באוכף.

האם יש ממש מאחורי ההצהרות השיווקיות והאם ה dl1000 אכן עומד במשימות שיועדו לו ? מיד נצא אל הדרך ונבחן אותן אחת אחת ...
אני מתאם לעצמי את האופנוע לרכיבה, מתקשר ל dmx ומבקש ליווי (עם מצלמה כמובן).

מבט ראשון אל אופנוע המבחן הצהוב (רק תשימו עליו מדבקות של מכבי, ואני לוקח אותו לבולוניה), ואני מתרשם בראש ובראשונה מהגודל.
האופנוע השוקל 207 ק"ג פשוט נראה גדול (וצהוב כמובן, אי אפשר לפספס)! העיצוב אגרסיבי (חלק מהאנשים טוענים שהוא מזעזע אבל את זה אני אשאיר לקונה הפוטנציאלי להחליט), הרבה מאד פלסטיק בקויים ישרים וחדים, ישבן מאסיבי עם מפלטים אה-לה ה vfr החדש (כפולים, מתחת לזנב), בסה"כ האופנוע משדר עוצמה, ומאסיביות (מכוער, מכוער, עשיתם לו כבר רצח אופי, מה אפשר להגיד ...).
הנתונים מדברים על גובה מושב של 83 ס"מ מעל פני האדמה, הנפת רגל ימין, והופ ... אני מתיישב בקוקפיט ומוכן להמראה.
האופנוע הזה אכן גדול, ואני זוכה להכיר את גגותיהם של המכוניות שחונות לידי. מקום לא חסר, המושב רחב ומפנק, אומנם בנסיעה כל כך קצרה אי אפשר לעמוד על טיבו בנסיעות ארוכות, אבל על פי הרושם הראשוני הוא נוח.
המנוע מטרטר בנחת מתחתי, זה לא הסאונד שאני מכיר ממנועי ה 4 צילינדר, זה שונה. אין כאן יבבה או הרעש המוכר של היניקה עם צבירת הסל"ד, למי שלא מורגל במנועי v זה בהחלט עלול להזכיר טרקטור...

לחיצה על המצמד, אוי, הוא אמנם חלק, אבל קשה (הידראולי!), שילוב קל להילוך ראשון ולדרך.

האמת היא שכל הדיבורים על כמה שהאופנוע הזה מכוער (ואני לא חושב כך למען האמת), רק דירבנו אותי לרכב עליו כמה שיותר מהר.
מבחינת הנתונים היבשים יש לסוזוקי אופנוע שפונה בדיוק לאנשים המטיילים והמתיירים שביננו, מה גם שאופנועים מהז´אנר הזה (tdm לדוגמא, ועוד נחזור אליו - בסוף) מצליחים בארץ לא רע.


אי אפשר לבחון אופנוע בשעה וקצת, אפשר רק להתרשם, ולכן הרכיבה התבצעה בחלקה הראשון בכביש המהיר והישר, בחלק השני במגרש, והסיומת - חציית העיר תל אביב מצפון לדרום (פקקים, שליחים, פחיות וכו´).
הכביש המהיר, עם מהירות שיוט נינוחה ונוחה טיפ טיפה מהירה מקצב התנועה, מאפשר לבחון את סביבת הרוכב.
שדה הראיה מצויין, אני פשוט יושב זקוף לחלוטין במושב, מרגיש כמו בכורסא, הידיים שלוחות לפנים, אבל לא יותר מידי. הרגליות ממוקמות ממש מתחתי, זה יוצר ישיבה "ישרה", ממש כמו בפאןדורו הקטנים יותר (f650, kle) או לחלופין בדו"שים השונים.
ממשיכים לצבור מהירות בנחת, ואני קולט בזווית העין נורה ירוקה נדלקת בלוח המכוונים. od רשום עליה, והיא מסמנת את שילוב ההילוך השישי (over drive - הילוך יתר).
האופנוע נינוח מאד, משרה הרגשה מאסיבית ובטוחה. אין צורך למשוך את ההילוכים, אני על 4000 סל"ד בהילוך אחרון וכבר במהירות בלתי חוקית כמעט ...
זה בדיוק הזמן כדי לבדוק את התאוצה, ואת חלקות המנוע. הילוך שישי, מוריד מהירות לאזור ה 3000 סל"ד (בסביבות ה 80 קמ"ש), ו... נותן בגז !
המממ... נו... מערכת ההזרקה מתבלבלת ? אולי זה המחשב ? בואו נגיד שלוקח למנוע משהו כמו שניה להבין מה רוצים ממנו ולפעול בהתאם. לא נעים ...
מעל 4000 סל"ד כבר אין שום בעיה והמנוע הזה מראה איפה הוא נולד ומושך יפה בכל הילוך. כמה זה יפה ? בואו נגיד שאין שום בעיה להגיע למהירות כפולה מהמותר, אבל אם אתה לא בגובה של רוכב gp יפני ממוצע הראש עלול להיתלש.
מיגון הרוח טוב מאד על למהירות של 130 קמ"ש בערך, ולי על כל 186 הס"מ נהיה קצת מעיק במהירות יותר גבוהה.
אפשר כמובן להורי את הראש מעט, והמשקף באמת חוסם את כל הרוח ומנתב את המערבולות אל מעל הקסדה, אך התנוחה אינה נוחה לאורך זמן וזו הרי לא המטרה.

אני מנצל את הכביש הישר כדי לשחק קצת עם ההילוכים (העברה חלקה ונקיה), לבדוק את התאוצות, ומגלה שהאופנוע הזה מושך פשוט טוב, המילה המדוייקת להגדיר את הרכיבה בכביש המהיר היא "נינוחות".
הישורת שבין גלילות למחלף שבעת הכוכבים דלילה במכוניות, ומאפשרת לבדוק את יכולת ההאצה של האופנוע.
מהבחינה הזו יש מספיק כוח זמין כדי להוציא אותך ממצבים בהם נדרשת המהירות.

מגיעים למגרש שהינו מספיק גדול (וכמובן ריק) כדי לנסות קצת תמרונים בביטחה, אבל לפני זה מבט קצר מסביב לאופנוע כדי לראות מה כוללת החבילה.
כבר ציינתי שהאופנוע משדר מאסיביות ונראה גדול. למען האמת הוא ממש קל לניהוג, וצבירת הכח ליניארית, כך שברכיבה עצמה אתה לא ממש צריך להתייחס לעובדה שיש לך יותר מ 100 כ"ס בין הרגלים (הנתון שנאמר לנו בסוזוקי מדבר על 105 כ"ס בגלגל).
מבט על המנוע, 996 סמ"ק, מגלה שני מצננים, אחד גדול (קרור מים) והשני קטן יותר (מצנן שמן), חרב פלסטיק שחור אמורה להגן על פילטר השמן ועל המצנן הקטן, מה שלא נראה לי כ"כ עמיד בטיפוס מדרכות מאסיבי בעיר, אבל בכל מקרה עדיף על השארת כל האלמנטים הללו חשופים.
בולם אחורי סטנדרטי (להבדיל מה tl) ושני אגזוזי ענק מפארים את החלק האחורי.
במסגרת הכנתו של האופנוע לתיור בזוג מותקנים על האגזוזים מגני חום, ע"מ לא להתיך את סוליית המורכב, ויותר חשוב למנוע כוויה אפשרית ברגל. חשיבה נכונה וביצוע טוב.
מתחת למושב מסתתר תא זעום המאפשר איחסונם של 2 פלאפונים, ארנק, ומנעול דיסק (ראיתי כבר אופנועי ספורט עם יותר מקום מתחת למושב), וכמובן ערכת כלי עבודה מקורית.
הפתיחה, ד"א מתבצעת מאחור ע"י המפתח (חור המנעול נמצא בדיוק מתחת לפנסים האחוריים), נוח מאד לגישה.
עוד פרט קטן בשיפור איכות החיים הוא מנעול קטן הנמצא בצד ימין למטה ומאפשר קשירה של (לדוגמא) הקסדה לאופנוע.

בסה"כ ניכר כי סוזוקי שמו לב לפרטים הקטנים, לוח השעונים מכיל בנוסף למדי המהירות והסל"ד (שווים בגודלם) גם מד חום מנוע וחשוב מכך - מד דלק דיגיטאלי (אין מיכל רזרבי), שעון זמן, ושני מדי מרחק מתאפסים.
פטנט נחמד הוא מתג הפעלת ארבעת המאותתים ביחד (בעצירה בצד הדרך בלילה למשל).


התמרונים במגרש מאפשרים להרגיש את המנוע בסל"ד אפסי כמעט. בהילוך ראשון ושני המנוע מושך יפה מאד מסל"ד סרק, ויכולת שינויי הכיוון והתמרון של האופנוע יפה. המשקל אינו מורגש, ולמעט תנוחת הרכיבה בה אתה מרגיש קצת מוזר להשכיב את האופנוע עד לרגלית כמעט, האופנוע מתמרן יפה וקל.
הצמיגים המקוריים איתם מגיע האופנוע הינם מתוצרת ברידג´סטון, מדובר בצמיג טורינג מובהק, בחתך 80 מלפנים ו 70 מאחור.
צמיג קידמי בקוטר 19 אינץ´ הוא לא המתכון הספורטיבי המקובל, אבל האופנוע יציב בסיבוב, ואתה מקבל פידבק חיובי מהגלגל הקידמי (וזה חשוב !).
הדרך חזרה הוקדשה לרכיבה עירונית, וכך מצאנו את עצמנו נכנסים לת"א מדרך נמיר, כאשר אני בוחר במכוון את הנתיב הימני - אספלט ארצישראלי משובח, קרי - המשובש ביותר...
המתלים מספקים את הסחורה, ומגהצים את המהמורות עד כמה שניתן. מעט מאד מגיע לרוכב, וזה מבלי שנגעתי במתלים כלל שהיו על מצב בינוני (ישנו בורג המאפשר לברור את רמת השיכוך).

בתוך העיר עצמה, בין הפחיות, ובתנועה ערה ה v-strom מרגיש הרבה פחות כבד ממה שהוא נראה. עדיין, לא הייתי בוחר בו לתעבורה עירונית יום יומית (בשביל זה יש קטנוע), והדו"שים יספקו את הסחורה טוב הרבה יותר. אבל זה לא כל כך נורא כמו שזה נראה במבט ראשון כאשר מסתכלים על האופנוע.
ראשית, אתה יושב גבוה מאד ויכול לצפות מעל לגג המכונית שלפניך ולתכנן את הנתיב.
שנית, למרות הרוחב, הכידון גבוה יותר ממראות המכוניות שמסביבך, ומאפשר לך לעבור ביניהן ללא חשש.
בתנועה העירונית המנוע מספיק גמיש כדי להשאר בהילוך שלישי כמה שצריך ולמעט בהעברות הילוכים.

מערכת הבלימה של ה dl, המספקת צמד דיסקים מלפנים ודיסק בודד מאחור לא נבדקה בבלימות חרום או בתנאים קיצוניים, התפעול נוח אבל האופנוע די שוקע לפנים בבלימה.

המילה אשר יותר מכל מאפיינית את האופנוע הזה היא נינוחות.
הכל בשקט ושלווה, סע לטייל - המפתחות בפנים.
אני לא חושב שהוא בן לוויה גרוע בעיר, אבל הייעוד האמיתי שלו הוא בכבישים פתוחים, ישרים, וארוכים.
במהירויות שיוט סבירות אתה מרגיש כ"כ יציב ושקט שפשוט כיף לרכב עליו, הרוח לא מציקה, המנוע בקושי נשמע (בהילוך שישי), ועם 22 ליטר אוקטן 95 במיכל אתה יכול לגמוע מרחקים מכובדים ביותר בין תדלוק לתדלוק (כ 300 ק"מ להערכתי) בנסיעה רגועה.

המתחרה הישיר של ה v-strom כפי שאני רואה הוא הימאהה tdm900 החדש, קלף מנצח בתחומו, שסוזוקי יצטרכו לעמול קשה כדי לבנות ל dl1000 את המעמד לו הוא ראוי בקרב "קטרי האוטוסטרדות".

דוממתי מנוע, הורדתי קסדה, צעיר אמנם לא נהייתי, אבל הייתי שמח לבחור בו ללוות אותי לאיזה טיול של סוף שבוע בארץ.
אולי אילת, מה אתם אומרים ?

נתונים טכניים:
מנוע - 998 סמ"ק, 105 כ"ס, 4 פעימות, v2
משקל - 207 ק"ג
אורך - 2290 מ"מ
רוחב - 865 מ"מ
בסיס גלגלים - 1550 מ"מ
גובה מושב - 830 מ"מ
מיכל דלק - 22 ליטר
מחיר - 73,318 ש"ח (במזומן, כולל מע"מ, מס בולים, אגרות ושונות) - על הכביש
צבע - צהוב, שחור, כחול

טיפולים (המחיר כולל מע"מ, עבודה, וחלפים, כפי שנמסרו ע"י המוסך המרכזי):
טיפול ראשון (1000 ק"מ) = 400 ש"ח
טיפול 6000 ק"מ (קטן) = 480 ש"ח
טיפול 12000 ק"מ (גדול) = 796 ש"ח
טיפול 24000 ק"מ (גדול + כיוון שסתומים) = 1400 ש"ח

אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ