לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

``יופי פנימי`` - בחינה של הב.מ.וו F650CS חלק 3

מאת: טל שביט  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 06/02/2010  
 

כבר בכביש המהיר מתגלה שהזמן שבילינו בתוך העיר היה מבוזבז: אספלט פתוח כבר הרבה יותר לענין, כל עוד לא עוברים 140 בערך (מה שאנחנו כמובן לא, כי זה מהיר ומסוכן). עד השלב הזה יש מיגון רוח סביר, למרות תנוחת הרכיבה שכאילו מחבקת את הרוח, יוצרת מפרש-ספינייקר ואומרת לה "בואי, בואי לפאפה, מותק. אני יעשה לך טוב". יש פיירינג-חרטום קטן (אבל שוב, מאומן), שאולי לא הכי יפה בעולם אבל יעיל, שהופך את השיוט הדי-מהיר הזה לנסבל ואף למעלה. המנוע מושך יפה, בלי יותר מדי ויברציות. הן קיימות, אבל כאילו לא ממש מעיזות להרים את הראש מחשש שיקבלו בראש מהבאלאנסר (שזה, לקוראינו באנגליה, גל-איזון). המנוע דווקא די חלק, אבל ברור שאין טעם לצפות לפעולה משיית וחלקה כעכוזה של מולאטית ברזילאית עטויית חוטיני בקרנבל בריו... אה, סליחה. מרגישים היטב פעימות-כוח אופייניות של הבוכנה הבודדה, במיוחד בסל"ד נמוך ובינוני כשהמצערת פתוחה עד הסוף, אבל זו דווקא אחת התכונות שאני אוהב בסינגלים. מי שגדל על מרובעילינדרים (© טל) לא יבין על מה אני מדבר, וגם לא מבין איך אני אומר שהמנוע מגיע בקלות לקו-האדום בכל הילוך, כאשר הוא בסך-הכל מגיע ל7,000-. אבל במונחים של סינגלים, המנוע הזה בהחלט שש אלי סל"ד. אני מתעקש איתו, מתחפר מתחת לצבע של המיכל, ומגיע ל-185 על השעון, אולי טיפה יותר. יפה מאד. מהירות אמיתית מוצהרת, אגב: 175 קמ"ש.
בכביש הפתוח אני גם מגלה שהתנוחה, בניגוד לכל הציפיות, נוחה. גם מבחינת המושב. לא חשבתי שמושב בעל חתך מעוגל ולא שטוח יכול להיות כל כך נוח, במיוחד כשהרגליות והכידון חיים בדיסוננס תמידי, אבל עובדה. הנדסת אנוש הם יודעים, הבאווארים.
או אולי לא. מי שם פה את מתג הצופר, איפה שצריכים להיות המאותתים? ולהיפך? מתגים זה משהו שאנשי ב.מ.וו מנסים להתחכם איתו מאז הופעת ה-K100 הראשון (1983, חבר´ה), ואני מצטער אבל זה עדיין לא זה. פגיעה, כן. בול, לא.






או-קיי, הגענו לקטע המעניין, כי – בינינו, ואל תספרו לאף אחד – זה היה התירוץ שלי לקחת את האופנוע. נסרים. למרבה הצער/מזל, לא היה זמן חוץ מבשבת, כך שמראש הוגדר שניסע באיזי (למרות שאיזי לא בא בכלל). זה המקום – ההקשר יתברר מייד – להזכיר את הבדיחה המפורסמת על הנהג-מונית האיטלקי שלוקח נוסע משדה-התעופה, ולא עוצר בשום רמזור אדום. הנוסע המבועת שואל אותו למה, עונה הנהג "אבא שלי מלמדת אותנו, אני יחד עם אחות שלי גדול, אף פעם אסור עוצרת באדום". ככה זה נמשך עד שמגיעים לרמזור ירוק, ודווקא אז הנהג עוצר. משוגע, אומר לו הנוסע, עכשיו אתה עוצר?? "אני צריך נזהר", עונה לו הנהג, "אולי בדיוק אחות שלי בא".
אז באותו קו מחשבה – עלינו באיזי, כי אולי אחות שלנו סיליקון המשחיזה בדיוק באה מלמעלה. ו"איזי", מתברר, בדיוק סוג הנסיעה שמתאימה ל-CS. זורמת, רגועה – ודי מפתיע לגלות כמה מהר הקילומטרים עוברים מתחת לגלגלים.




אופנוע ספורט הוא לא, שלא תהיה טעות. המשקל, 189 קילו עם מיכל מלא, עובד נגדו, כמו גם גיאומטריית היגוי מאד איטית (ראה קטע טכני נפרד) ורכות מופרזת של המיתלים. אלו אמנם מתלי-כביש מבחינת המהלך, אבל הם בהכרח פשרה. בעיר הם היו נוחים, בכביש המהיר ובסוויפרים מהירים – לא רע, אבל הם רכים מדי בשביל עבודה נמרצת על הגז-ברקס-פקודות היגוי אגרסיביות. אפשר לשכוח מלנעוץ את החרטום באספלט בבלימה עמוק לתוך הפניה – ממילא הבלמים לא מספיק חזקים בשביל זה – ובמקום זאת עדיף לזרום עם האופנוע במקסימום חלקות. רצוי להשלים את הבלימה מוקדם (היתרון באופנוע חלש הוא שלא צריך כל כך לבלום), לתת פקודת היגוי מתונה, ולקחת את הפניה במצערת קבועה ואחידה. שינויים בגז יגרמו לכל האופנוע להתנדנד ואז אתה מרגיש כמה חסרים כיוונים במיתלים... רגע, מה זה? אין כיוונים במיתלים? לא, אין. אפילו לא עומס קפיץ מאחורה, שלא לדבר על שינויי שיכוך כלשהם. קצת מעצבן, באופנוע של קרוב ל70,000- שקל, לא? גם הרגש מהפרונט לא משהו – נדמה לי שחלוקת המשקל נוטה לאחור במידה די רבה, אז אולי זו הסיבה, יחד עם המיתלים הרכים.
אבל, מתברר, זה לא כל כך חשוב. הרי לא מדובר באופנוע סופרמוטרד, שבנו אותו בשביל דבר אחד, אלא בכלי-מתחילים רגוע וסולידי. ככזה, יכולת-הכביש שלו הרבה יותר ממכובדת, וברצף הסיבובים המוכרים של נסרים, ואחר-כך בירידה המגניבה לעמק האלה, אני מרגיש רגוע ובטוח תוך כדי נסיעה ש... איך נאמר זאת בעדינות? לא גרמה לרוכב ה-GSX-R1000 שנסע מאחורי להשתעמם יותר מדי, אני חושב, או לעמוד על הברקסים כדי לא להכנס לי בזנב (פעולה, אגב, שהיתה יכולה להסתיים בשיפור עיצובי לגבי ה-CS. אופס, אמרתי שהנושא הזה סגור). הכידון הרחב הופך את ההיגוי לקל מאד, המנוע לא מספיק חזק כדי להכניס אותך לצרות (או להוציא את הזנב ביציאה מפניות, כך שאין בעיה לפתוח גז ולא צריך לפחד), וכל העסק מאד ידידותי, נעים ולא מאיים. צמיגי ה-D207 נותנים מספיק אחיזה כדי – למרות הכל – לגרד רגליות אם ממש רוצים. ולגבי הבלמים, ובכן עוצמה אדירה אין שם, אבל אפשר לשלוט בקדמי בצורה מצויינת ולהרגיש מה קורה. הכל עניין של גישה וציפיות: צריך לזכור שה-CS שוקל כמו אופנוע 600 ספורטיבי, פלוס מינוס, אבל מסתפק בדיסק קדמי אחד בלבד. מצד שני, יש לנו פינוק בדמות ABS. זה לא רק בטיחותי אלא גם עזר-לימוד נהדר.
בואו נאמר זאת כך: אני לא אתפלא אם רוכבים חסרי נסיון יהיו יותר מהירים בכבישי נסרים על ה-F650CS מאשר על אופנועי-ספורט מרובעילינדרים 600, עם הספקים כפולים-פלוס. עבור רוכב מיומן הסיפור אחר, ולדעתי אין לב.מ.וו צ´אנס לעמוד בקצב.
וכעת לדובדבן קטן: את היום הזה, שבו המהירות כמעט ולא ירדה מתחת ל120-, ולרוב היתה גבוהה יותר, סיימתי עם צריכת דלק ממוצעת של – מחיאות כפיים, בבקשה – 20.9 ק"מ לליטר. כל הכבוד. בהקשר זה, אגב: אין מד-דלק, וגם לא ברז לרזרבי ושות´. יש נורת אזהרה, וכרגיל בב.מ.וו היא קצת פסימית ונדלקה אחרי שאכלנו 10.5 ל´ מתוך ה15- שיש במיכל.






לפני הסיכום, נזכיר עוד שבב.מ.וו כמו בב.מ.וו – תג המחיר הבסיסי גבוה, 67,000 ש"ח, ויש רשימה ארוכה של אופציות ותוספות למי שמרגיש שאולי בכל זאת לא שילם מספיק. זה אומר, למשל, ערכת שעונים מצופה כרום, או מחשב-דרך כמו של דגמי ה-GS, או חרב תחתונה מקרבון לקישוט המנוע, או כל אותם אבזרים להתקנה באין-מיכל, או ידיות כידון מחוממות, או ביגוד יעודי תואם מיוחד לדגם זה. או ג´ק-אמצע לטיפולים/אחסנה שיושב בחניה בבית ומחכה בסבלנות לאופנוע. או תיק לסבל, ותיק למושב האחורי, שיודעים להתחבר וליצור ילקוט-גב גדול. או... טוב, נו, הבנתם את הפרינציפ.
אז עכשיו אפשר לעבור לסיכום. והסיכום שלי פשוט: למרות מפרט צנוע וחסר יומרות, ה-F650CS הוא האופנוע הטוב ביותר של ב.מ.וו. למה? כי הוא עושה בדיוק את מה שהוא צריך. לא פחות, בדרך כלל גם יותר, ובניגוד לבימרים גדולים יותר קשה למצוא בו מגרעות אמיתיות (אם להיות קטנוניים: המינוסים הם תנוחת הרכיבה, העדר כיוון מיתלים, מחיר). הוא לא אופנוע ספורט, וגם לא אופנוע תיור ובטח לא דו-שימושי. מה הוא כן? אופנוע למתחילים, כמעט אידיאלי. רבגוני, נוח, מסתדר עם מגוון רחב של כבישים וסוגי רכיבה, מתמסר כמו חתול ביתי מפונק, ויודע גם קצת להלהיב כשצריך. ממש, אבל ממש מתסכל אותי שדווקא האוכלוסיה שלה הוא מיועד ולה הוא הכי מתאים, מנועה מלהשתמש בו.

בעד: עיצוב; תפעול ושימושיות; נוחות נסיעה; מתון וידידותי למתחילים; ABS; צריכת דלק; איכות
נגד: עיצוב; תנוחת רכיבה; העדר כיוון במיתלים; תמורה גבולית למחיר







המשך לדף הבא
חזרה לדף הקודם

אין תגובות

הודעות אחרונות

19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ