לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

קאווסקי ER5 - סקירת בעלים

מאת: ארגוס  פורסם: 27/05/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
kawasaki er-5 סקירת אחזקה

במשך קצת יותר מ- 18 חודשים רכבתי על er-5 משנת 97, אותו קניתי משומש. הסקירה הזו תתאר את האופנוע, וכן את הכרוך באחזקה של אופנוע משומש כזה, מניסיוני האישי.

כללי (לגבי האופנוע)

ה- er-5 הוא אופנוע כביש בעל מנוע שני צילינדרים, ארבע פעימות, בנפח 498 סמ"ק מקורר מים, 8 שסתומים, 6 הילוכים.
המנוע המוצלח והאמין מצא את מקומו גם באחיו הדו-גלגליים של ה- er מבית קאוואסקי : gpz, kle, en.



הוא מפיק 50 כ"ס ב- 8,500 סל"ד. המומנט עומד על 4.6 קג"מ ב- 9000 סל"ד.

הבלם הקדמי כולל דיסק יחיד, בקוטר 280 מ"מ, שתי בוכנות לקליפר. את הגלגל האחורי עוצר בלם תוף בקוטר 160 מ"מ.

השילדה היא מסוג עריסה כפולה, והמתלים כוללים טלסקופים בקוטר 37 מ"מ מלפנים, ושני טלסקופים מתכוונים מאחור.


האופנוע עצמו "עירום". מי שמחפש מראה "קרבי" בצורת פיירינגים יקרים שעוטפים את האופנוע, לא ימצא אותם כאן.
למעט מכסי צד שמכסים את פילטר האוויר, וכן כיסויי הזנב, לא ימצאו חלקי פלסטיק נוספים.



אה ! כן. את לוח השעונים עוטף כיסוי פלסטי-דמוי מתכתי שמאבד את הברק שלו ומתקלף במשך השנים. החיסרון במיקום שלו הוא שבמקרה של החלקה הוא פגיע, ולרוב יש צורך בהחלפה. עלות : כ- 450 ש"ח.

כללית, האופנוע מעוטר במלא מעט חלקים מצופי ניקל או בצבע מתכתי, ולהם יש נטייה לדהות במשך השנים. במיוחד כיסויי הצד הדקורטיביים לרדיאטור, וכן הטלסקופים הקדמיים והאחוריים.

המלצה : ניתן למנוע את הדהיה ע"י מריחת וקס (משחה) רגיל.

הטלסקופים מאחור עושים עבודה מצוינת בשיכוך, גם עם נוסע מאחור.
נכון, הם לא יכולים להתחרות במתלה מונו-שוק, ואפשרות הכיוון שלהם מסתכמת בעומס קפיץ בעל חמישה מצבים בלבד, אולם הם עדיין מראים שבולמים טלסקופיים לא לגמרי עברו מהעולם.

המראה הכללי של אופנוע ש"יושב" על טלסקופים מאחור גורם לחלק מהרוכבים צמרמורת. אני משער שזה עניין של טעם והעדפות. בכל מקרה אין אפשרות להחליפם במתלה מסוג אחר.


משנת 98 יובא האופנוע עם תוספת של שעון דלק ואפשרויות כיוון של ידיות בלם הקדמי והמצמד.
לאחרונה עבר האופנוע שינויים קוסמטיים קלים במכסי הצד והזנב. מעבר לכך לא חלו שינויים מכאניים.



רכיבה

הישיבה זקופה, הכידון הוא מסוג צינור ולא קליפ-און. המושב מרופד בנדיבות ורחב, גם למורכב/ת.
משקלו היבש עומד על 174 ק"ג. סביר, אם לא מעט כבד.



למרות המשקל, האופנוע מתנהל בקלילות, ההיגוי נהדר. בתוך העיר הוא מתמרן נהדר.

החיסרון שלו מורגש בנסיעות מחוץ לעיר : הישיבה הזקופה והעדר כל מיגון רוח, הופכים את הרכיבה במהירויות של מעל 120 קמ"ש למעייפת בלשון המעטה.
כאבי הצוואר מופיעים ראשונים. הרוח פשוט עושה בו שמות.

הבלם הקדמי נהדר, וכל שינוי בידית יורגש בעוצמת הבלימה.
הבלם האחורי לעומת זאת, כיוון שמדובר בבלם תוף, הוא חסר רגש. ההפעלה מכאנית, ויש לרכוש ניסיון עם העוצמה שיש להפעיל על הדוושה בעת בלימה.

ככל שרמת הרוכב עולה, ואיתה גם המהירות, הבלמים מתגלים כמאכזבים משהו.
בתוך העיר הם יעשו את עבודתם על הצד הטוב ביותר, אולם במהירויות גבוהות יש לשלב בין שני הבלמים, כיוון שהקדמי לא חזק מספיק.

האופנוע עצמו מרגיש נמוך והוא אכן נמוך. גובה מושב של 800 מ"מ, ביחד עם שינוי עומס הקפיץ מאחור הופך את האופנוע לאידיאלי למתחילים ולרוכבים נמוכים. עומס הקפיץ המקורי מכוון על דרגה 3. אני כיוונתי אותו ל- 4 מפאת היותי כבד… יותר, וכן בגלל שהרכבתי מדי פעם על האופנוע.




הרכבת נוסע היא דבר של מה בכך, אולם העומס הנוסף על החלק האחורי יורגש מעט מקדימה אבל רק רוכב שמכיר את האופנוע ישים לב לכך, ובכל מקרה הם לא פוגעים בהיגוי או בתחושת הביטחון.

כמו שכבר ציינתי, ברכיבה מחוץ לעיר מתגלה האופנוע במלוא… מערומיו.
הרוכב חשוף למעללי הרוח, ונסיונות להתכופף נמוך יותר לא יעזרו במיוחד.
כניסיון להקל עלי במלחמה האבודה הזו, הרכבתי מסיכת פנים שיוצרה ע"י אחד מבתי העסק שמתמחים בדברים הללו.



המסיכה עלתה כ- 1000 ש"ח, והדעות לגבי המראה שלה נעו לכאן ולכאן: יש מי שאהב ויש מי ש… לא. למרות זאת היא תרמה משמעותית להורדת התנגדות הרוח והרעשים הכרוכים בכך, ובעיני גם למראה הכללי של האופנוע.

ניתן להשיג גם משקפים קצרים לאופנוע אצל בתי עסק שונים, מיצרנים שונים. הם זולים יותר, כ- 500 ש"ח, ועושים את אותה עבודה. בכל מקרה, התקנה של משקף / מסיכה אכן עוזרת.

אחזקה ואמינות

כללית, האופנוע זול לאחזקה. טיפולים יש לעשות כל 6000 ק"מ.

צריכת הדלק ברכיבה יום-יומית עומדת על 20-22 ק"מ לליטר. ברכיבות קיצוניות היא תעלה, אבל לא באופן משמעותי.

המנוע אמין מאד, לא "אוכל" שמן ולא נוזל קירור. ההתנעה מיידית. בחורף דורש משנק (צ´וק).
אגב, יש בו לא פחות משש שרשראות מתכת שונות שגורמות לו לנקוש ולהרעיש. כל מני "מבינים" נהגו להגיד לי שהשסתומים צריכים כיוון כשבעצם זה הרעש של המנוע.

כיוון שסתומים עשיתי רק פעם אחת בכל התקופה שהחזקתי באופנוע. כך גם כיוון קרבורטורים.

אני משתמש בתוסף דלק של מוטול, אותו אני מוסיף (כשליש קופסא) למיכל הדלק בכל 2500 ק"מ. עוזר לנקות את המערכת, ומונע גמגומים והשתנקויות.
תוסף כזו עולה 53 ש"ח.

את כל הטיפולים עשיתי במוסך. לי עדיף היה לשלם כדי שאיש מקצוע יעשה את זה בשבילי מאשר לטפל לבד.
המנוע עצמו פשוט, ואני משער שכל אחד עם ידע קודם וידיים טובות, ביחד עם סט כלים מתאים יוכל לעשות טיפולים לבד.

המנוע לא בנוי לשינויים קיצוניים. כל ניסיון להלהיב את המכונאים שלי בשיפורים נתקלו במחסום כגון "עזוב, זה אופנוע מעבר. תעלה ליותר גדול ואז תשפר אותו".

למרות זאת, שיפרתי את מערכת ההצתה : החלפתי לפלאגים משופרים וכבלי פלאגים עבים יותר, ביחד עם שיפור קטן בקרבורטורים. המנוע מגיב טוב יותר לשינויי מצערת גם אם לא מורגש שינוי רדיקלי בהספק.




עלויות אחזקה

שימו לב : העלויות מתייחסות לספטמבר 2000 ואילך, כך שיתכנו התייקרויות

האופנוע נרכש כשעל מד המרחק שלו כבר היו 45,000 ק"מ. בבדיקה לפני הקניה שנערכה לו ההערות היחידות שנמצאו היו צמיגים שזקוקים להחלפה, מיסבי היגוי שחייבים להחליפם ו"מדרגות" בעת משיכה של ידית הבלם הקדמי.

המיסבים הוחלפו בעלות של 450 ש"ח.

ה"מדרגות", כשבהתחלה חשדו בקליפר, התגלו כשימון קל של ידית הבלם. עלות : 0 ש"ח.

קצת קוסמטיקה : כיסוי לוח השעונים היה שבור והוא הוחלף ביחד עם עוד תושבת פנימית (יקר, יקר), וכן נוריות שרופות. עלות : 920 ש"ח

החלפת צמיגים. כיוון שתמיד הייתי חסיד של דאנלופ הוחלט להתקין צמיגים מסדרת arowmax. מקדימה ברוחב 110 מ"מ ומאחור 130.
עלות : 1100 ש"ח.

הדאנלופים מספקים בעיני רמת אחיזה נהדרת. הם מגיעים לטמפרטורת עבודה יעילה מהר מאד, וכבר ביציאה הקרובה מהבית שלי (במרחש של פחות מקילומטר) אני מרגיש שהם כבר אוחזים מצוין. הם הוכיחו את עצמם ברכיבה בגשם, בלי החלקות מיותרות.

46,000 ק"מ : החלפת רפידות בלמים קדמיות. עלות : 150 ש"ח.

48,000 ק"מ : טיפול קטן והחלפת רגליות הנוסע. במשך הזמן, אם המורכב עולה ויורד על האופנוע תוך כדי דריכה על הרגליות, הן נשחקות ומתחילות לנטות כלפי מטה, מה שהופך את השימוש בהם לכמעט בלתי אפשרי.
ניתן למצוא במוסכים רגליות משומשת שפורקו מאופנוע אחר. אלו שב- kle זהות ולחלוטין וניתן להרכיבן גם. חוסך בהוצאה.
הקרבורטורים כוונו. מלאכה פשוטה למוסכניק, ביחד עם ציוד מתאים. הם לא רגישים ולא דורשים תאום מיוחד – עוד נקודת זכות למנוע.
עלות : 717 ש"ח.

54,500 ק"מ : טיפול גדול. שום דבר מעבר. עלות : 740 ש"ח

55,900 ק"מ : החלפת שרשרת וגלגלי שרשרת. הסט מתוצרת france equip. לא המקורי של קאוואסקי. עלות : 700 ש"ח

59,100 ק"מ : החלפת רפידות קדמיות. האחרונות החזיקו 13,000 ק"מ. עלות : 175 ש"ח

60,500 ק"מ : טיפול קטן. בנוסף התקנתי זוג צופרים (רכישה מהיבואן, 52 ש"ח) והחלפתי את ידיות האחיזה (של pro grip גם הן לא נרכשו במוסך).
עלות : 590 ש"ח

62,500 ק"מ : הצמיג האחורי החזיר את נשמתו לבורא בטרם עת בגלל בורג שנתקע בו. הדאנלופים נוטים לספח אליהם כל מה שיש על הכביש. מסקנה : לא לנסוע על השוליים.
עלות : 540 ש"ח.

63,500 : החלפת רפידות בלמים אחוריות, חריטה של הגלגל האחורי בגלל מדרגה שנוצרה, והחלפת נוזל הטלסקופים הקדמיים.
מכיוון שקוואסאקי חסכו באופן כללי בעלויות היצור של האופנוע, הטלסקופים הקדמיים לא באים עם בורג ריקון. לכן החלפת הנוזל מחייבת פירוק של הפרונט. לא מסובך, רק גוזל זמן
עלות : 500 ש"ח

65,300 ק"מ : החלפת רפידות הבלמים הקדמיות. עברו בסה"כ 6000 ק"מ מההחלפה האחרונה. כנראה שהבלימות שלי הפכו להיות חריפות יותר. מהירות הרכיבה עלתה.

66,500 ק"מ : טיפול גדול והחלפת נוזל בלמים קדמיים.
הותקנו פלאגים בעלי ראש כפול. הניצוץ הכפול אמור לשפר בעירה ולהוציא קצת יותר מהמנוע.
עלות: 880 ש"ח.

66,900 : הותקנו כבלי פלאגים של אותה חברה כמו הפלאגים. הם עבים יותר ומעבירים ניצוץ בריא יותר. כמו כן, שונו קצת הקרבורטורים באופן כזה שבפתיחה של המצערת יזרימו יותר דלק.
עלות : 400 ש"ח

בדיקה של התוספות : כללית המנוע מגיב לשינויי מצערת טוב יותר. השינוי מתבטא בכך שהאופנוע עובד בסל"ד מעט נמוך יותר – לאותה מהירות.
אין שינוי בצריכת הדלק. טוב, לפחות צריכת הדלק לא עלתה.

68,500 ק"מ : החלפת מצבר. המצבר המקורי, אחרי למעלה מ- 4 שנים, החליט שהוא יוצא לפנסיה.
עלות : 380 ש"ח.


לסיכום

במשך כ- 18 חודשים ה- er ואני עשינו ביחד 23,000 ק"מ. הבחירה באופנוע הזה כאופנוע שיחזיר אותי לרכיבה לאופנועים (אחרי zx-6 ו- vn נאלצתי למכור ולרכב על קטנוע) היתה מוצלחת.

אופנוע זול להחזקה, אמין, קל לרכיבה ולשליטה, חזק מספיק לרוב השימושים היום-יומיים וגם לטיולים.

נכון, מי ששואף לרכיבה מעט יותר ספורטיבית, ה- er קטן עליו באיזשהו שלב.

בכל מקרה, זהו אופנוע מהנה מאד, אידיאלי למתחילים או למי שלא מחפש לעלות על אופנוע שרירים כזה או אחר.

ובנימה קצת יותר אישית

עכשיו, אחרי שהוא נמכר (החלטתי להתקדם לאופנוע גדול יותר), אני מסתכל אחורה לתקופה נהדרת. שנה וחצי של כיף, בלי לדאוג אם בבוקר הוא יתניע או לא, בלי לחשוש שהוא יתקע, בלי פחד אם אחרי הטיפול במוסך אני אכנס לאוברדראפט.
אופנוע נטו, בלי קישקושים (למרות שהאופנוע הבא שלי יהיה מקושקש), לא חזק מדי, ולא חלש מדי.
לא ספורטיבי, אבל נענה לקריאת תיגר של כביש מפותל.

אופנוע נהדר, בלי ספק.



אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ