לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

סקירת הקטנוע ראנר VXR180 של ג´ילרה

מאת: casper  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 08/11/2005  
 
בוקר יום שישי האחרון היה אחד מהארוכים בחיי...השעות לא זזו, כנראה שזה הכל קשור לכך שאחרי העבודה אני אומר לקבל את הראנר 180 לסוף שבוע.

אבל בסוף זה הגיע, קיבלתי את המפתחות ליד, עכשיו זה רק אני והוא!! יאללה!!

תמיד היתה לי חיבה לכלים על שניים ולקטנועים במיוחד, בגיל 16 כבר הייתי על אחד.


היכרות

הג´ילרה הוא לא כלי חדש בארץ אבל בהחלט מחזה נדיר, לא בטוח שגם אם תראו אחד ברמזור תצליחו לזהות שמדובר באח הגדול ולא ב-50 סמ"ק...הם ממש דומים.
חדי העין יזהו לפי משקף קדמי גבוה, תיבת אויר ענקית, צביעה שונה וגירגור 4 פעימתי בשרני וערב לאוזן.
אותי העיצוב קנה, לא מדובר בקטנוע שיגרתי למראה, מדובר בקטנוע עם עיצוב שיותר מקורץ לכיוון אופונועים (מישהו הזכיר ג´ילרה dna?).
המנוע הוא פיתוח של פיאג´ו (בעלת הבית) ושמו leader, שיהיה. מנוע זה מצוי במספר קטנועים מבית היוצר האיטלקי (פיאג´ו הקסגון 180,ג´ילרה dna) והוא בעל צילנדר אחד ו-4 שסתומים.
הקירור הוא באמצעות נוזל.
לוח השעונים כולל מד מהירות,חום מנוע,דלק,נוריות חיווי רלבנטיות ומד מרחק מתאפס.
מיכל הדלק בעל קיבולת חריגה של 12 ליטר (3 רזרבה)
דיסקים קדימה+אחורה (קאליפר כפול בוכנות בחזית), חישוקי 12", צמיגים נמוכי חתך ומבנה ספורטיבי, שני בולמים מאחור (ניתנים לכיוון), מזלג קונבנציונלי עב קוטר מלפנים. נשמע ונראה טוב.


ישיבה

ישיבה על הראנר 180 גורמת לך לברך את בורא עולם שלא חסך ממך אי אלו ס"מ, הכלי הזה גבוה ותנוחת הישיבה בהתאם, אתה יושב על הכלי ולא בתוכו, ישיבה המזכירה באופן מסוים ישיבה על מוטוקרוס.
הכידון הרחב הסתדר לי יופי עם תנוחת הרכיבה אך מעלה סימני שאלה לגבי יכולת התימרון בתנועה צפופה ולגבי היציבות במהירויות גבוהות.
מבנה הקטנוע עם בליטה גבוהה המקשרת בין החזית למושב מונעת יציאה למסע קניות בסופר אבל לא לשם כך התכנסנו כאן.
להפתעתי, למרות מבנה מדרס הרגלים יש הרבה מקום לכפות הרגלים על שני המדרסים הנפרדים בצידי הקטנוע.
המושב קשה אך ולא נוח לנסיעות המתארכות לכיוון שעה וצפונה מכך.
הכלי לא אידאלי לרכיבה בשניים מפאת שטח המושב המצומצם שנשאר לנוסע, ידיות האחיזה לנוסע ממוקמות מאחור מעל הפנס האחורי וזה לא נוח בעליל. רגליות הנוסע מתקפלות ויעילות מאוד.


ת´כלס (ביצועים+התנהגות)

במילה אחת....וואווו!! (במונחים קטנועיים כמובן).
עמידה ברמזור, מצד אחד ch, מצד שני "קרוס" 50 סמ"ק מעודכן. שניהם חושבים שהנה הם הולכים לטחון לראנר 50 ת´צורה. צהוב, ירוק....סחיטה מלאה של המצערת ולאחר שילוב ראשוני מעט מהוסס של הואריאטור המנוע עולה מהר מאוד בסל"ד ואיתו גם המהירות. שני חברי לרמזור מביטים בהשתאות ואז נפל להם האסימון, ברמזור הבא מתחילות השאלות..."זה לא 50,נכון?", "כמה עולה?" וכו´.
כפי שכבר הבנתם ה-vxr הוא כלי חזק מאוד, בכל מהירות ובכל סל"ד תניב סחיטת המצערת האצה מהירה. מעבר לאספקט הפאן יש לכוח המנוע מימד בטיחותי לא מבוטל התורם לביצוע עקיפות זריזות ולנסיעה בקצב אחיד עם התנועה בכביש מהיר.
בכביש המהיר גם באה לידי ביטוי אחת מנקודת החולשה העיקריות של הראנר, יצבות. מעל 110 קמ"ש מתחילה תחושה של חוסר ביטחון הנובעת ממספר גורמים: מתלה קדמי קשיח,בסיס גלגים קצר,תנוחת ישיבה גבוהה,כידון רחב המושפע מאוד מכל תנודה. ההרגשה אכן לא נעימה ודורשת תשומת לב מיוחדת בזמן נהיגה מהירה. נסיעה על קטע אספלט מקורצף באיילון נותנת הרגשה מפחידה.
אם כבר במהירות גבוהה עסקינן...אז נמשיך, המשקף בגובה בינוני אינו יעיל והזרים לי את האויר ישר לאזור הקסדה. ברכי הרוכב נופלות קורבן למבנה הקטנוע ונשארות חשופות בחלקן לשפטי הרוח למרות פתחי הזרמת אויר חם אליהן מכיוון המצנן.
בתנועה עירונית מפריח הראנר את החשדות המוקדמים, למרות זוית צידוד לא מצטיינת אין בעיה להשתחל בין מכוניות.

בפניות מהירות על כביש "לא מושלם" (90 % מכבישי ארצנו)לא מרגיש הראנר במיטבו, אולי בגלל מצב הצמיגים של הכלי הספציפי עליו נסעתי אבל סביר יותר להניח שזה בגלל קשיחות המיתלים שלא מצליחים לעקוב אחרי פני הכביש ומכאן תחושת חוסר היציבות.
בכל אופן לא מדובר במשהו שלא חולף לאחר תקופת הסתגלות מסויימת להתנהגות הקטנוע.
על כביש סלול היטב בנהיגה דורשנית נותן הראנר הרבה, מה זה הרבה...המון! בלימה מאוחרת מלווה ב"טונות" של רגש על עוצמת הבלימה , יציאה מפניה עם מצערת פתוחה לרווחה מוציאה אותנו מהר מאוד אל הפניה הבאה אך מספיק שהאספלט יהיה קצת חלק והגלגל האחורי מאבד את עצמו לדעת ומכאן הדרך למטה (או למעלה, תלוי מתי מקבל האחורי אחיזה) קצרה.
מבנה המושב נותן יכול תימרון על ציר האורך ומאפשר שינויי תנוחה מהירים בנהיגה טכנית.

נוחות הנסיעה כצפוי מכלי בעל יומרות ספורטיביות אינה מהגבוהות אך במעבר על פני מפגעים בכביש נותר הג´ילרה יציב ,אינו משנה כיוון ומסנן את מירב עוצמת המכה בדרך אל ידי הרוכב.

גובהו של הג´ילרה מעניק יכולת טיפוס על מדרכות ללא פגיעה בגחון, רגלית האמצע נוחה לתפעול....יש גם רגלית צד.


איבזור

כמקובל, מתחת למושב ישנו תא איחסון שמסוגל להכיל קסדה שלמה+תיק קטן+קופסת קונדומים, זהו...אין תא כפפות.לא מספק.
המתגים ומנופי התיפעול עושים רושם איכותי וכל הנוריות קריאות באור יום.
עוצמת התאורה מצויינת ותאורת המעבר מצויינת אף היא. לא הייתי מתנגד לשעון זמן דיגטלי.
פתח התידלוק ממוקם מצד שמאל מתחת לכידון, מצאתי מיקום זה כנוח למדי אך העייתי בגלל שהוא נגיש לפתיחה לכל עובר ושב.


סיכום

הראנר 180 הוא כלי נישה, כלי המיועד לקבוצת רוכשים מסויימת. ההיסטוריה שוק הדו גלגלי בארץ אינו מיטיב קטנועים הפונים לקהל היעד אליו פונה הראנר הגדול (ע"ע איטלג´ט פורמולה,ימאהה מאקסטר,אפריליה לאונרדו).
המתחרים העיקריים של הראנר הם המאקסטר מבית ימאהה שהוא חלש יותר (125 סמ"ק) אך מציג מכלולי שילדה די דומים ומחיר דומה.
מתחרה נוסף הוא הקימקו b&w 250/150 כשה-250 יקר יותר וה-150 חלש יותר, שניהם מציעים רמת איבזור עדיפה מהראנר.
הראנר מיועד לצעירים ברוחם ועוד יותר בנפשם המחפשים כלי לתנועה עירונית ופרברית למרחקים בינוניים יחד עם יכולת ספורטיבית לא מבוטלת ופאן טהוא מלווה במיכולולם איכותיים ובטיחותיים.


אישי

אני החלטתי, אם אני יורד מה-205gti זה יהיה רק לראנר 180vxr. בתור חובב אופנועי סופרמוטרד הראנר 180 מציג תפיסה די דומה.

אין תגובות

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ