לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

סקירת בעלים - בורגמן 400 שנת 2002

מאת: אייל 30  פורסם: 19/01/2003  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
טוב, אני מוכרח לספר לכם על התרשמותי מהקטנוע הגדול הזה שנקרא בורגמן
רצוי לציין כי אני לא איש המבין במכונאות או באופנועים כל כך, אלא פשוט "איש רגיל" המחפש כלי תחבורה נוח לעיר ולמחוץ לעיר. החלטתי לנסוע לטיול ולבחון את התנהגותו בכל מיני מצבים ,אז התכנון הוא מתל-אביב לכיוון ירושלים דרך בית שמש לעין כרם.
מבט על הכלי נותן הרגשה של "איזה כלי ארוך" 2260 מ"מ והרוחב 765 מ"מ - מספיק כדי לעבור בין טורי המכוניות.

מושב רחב עם משענת גב מתכווננת קדימה אחורה ומשענת גב לרוכב מאחור- מקום לרגליים
בשפע. הישיבה היא "קאסטומית" אם כי לפעמים אני יושב זקוף ולא נשען על המשענת גב עד כדי העברת משקל הגוף לקדמת הקטנוע.. גובה המושב יחסית נמוך והרגליים מרגישות בסדר בעמידה ויש המון מקום לשלוח את הרגליים קדימה עד כדי יישור הרגליים. לאנשים גבוהים לא תהיה בעיה של מקום לרגלים. אפילו לרוכב נוסף יש מקום בשפע ולא מרגישים בו בנסיעה של שניים יחד.

העיצוב לטעמי שופר מאוד מהדגמים הישנים יותר, פנס אחורי גדול וברור, לוח שעונים מספק את כל הנתונים החשובים מד דלק, מד טמפרטורה , מד קמ"ש…
רמת הגימור ( הפלסטיקים ) נראים יושבים טוב ,שום דבר לא השתחרר עד היום. אומרים שהיפנים יודעים לעשות את הגימור ברמה מקצועית גבוהה.
מתחת להגה "מעצור יד" משיכה קלה והקטנוע עומד חזק.

מתחת לכסא מסתתר "סליק" ענק שיכול להכיל 2 קסדות מלאות ועוד תיק קטן. בתא האכסון ניתן להאירו ע"י מתג הנמצא בתחתית המושב. בקדמת הקטנוע ישנם תאים קטנים למשקפי שמש ולפלאפון אך איני משתמש בהם. משקף רוח רחב המסתיר את הכתפיים מפני הרוח ובגובה מספיק כדי לראות את הדרך מעל המשקף.
ניתן לחבר ארגז+ סרבל לקטנוע אבל אני לא רואה צורך בכך , אני
שם כיסוי לקטנוע +שרשרת+ חליפת גשם - מגפיי גשם + תיק צד והכל נכנס.
המראות ממוקמות בצורה טובה שעוברות מעל מראות הרכבים ונותנות מבט טוב על הנעשה מאחור אם כי הייתי אומר שעיצובן קצת חורג מכל מבנה הקטנוע.
גלגלים דיי גדולים הקדמי 13-90 רוחב 110 והאחורי 13-70 רוחב 130
פטנט נוסף המציאו בסוזוקי הוא מנעול הגנה על פתח הכנסת המפתח- ישנה לוחית היורדת
ומכסה את פתח המפתח, ורק בעזרת המפתח בצידו האחורי ישנו ראש קטן מרובע הנכנס לשקע
ומשחרר את הלוחית. נחמד !? לא בטוח שירתיע גנבים.
התנעתי ונסעתי. יש צוק אוטומטי -לחיצה על אחד הברקסים ועל מתג ההפעלה והמנוע קם לחיים.

מהירות שיוט על 120/110 קמ"ש והקטנוע מרגיש יציב מאוד הידיים והמרפקים לא נעולים ולא
מתאמצים. המנוע שקט ולא נשמע מתאמץ.
המנוע הוא 385 סמ"ק חד בוכנה 4 פעימות המוציא 32 כ"ס המספיקים בהחלט להשיט את הממותה השוקלת 180 ק"ג.

עצרתי לתדלוק .לשם כך נדרשת הוצאת המפתח ופתיחת פתח המילוי בחצי סיבוב והמכסה נפתח וקופץ למעלה. הזרנוק נכנס ללא בעיה . ניתן לתדלק גם בישיבה.
ל 260 ק"מ בנסיעה רגועה מספיק המיכל המלא.

עוד דבר שבדקתי היה את רמת קושי המתלים האחוריים. ניתן ע"י ידית בסיבוב לקבוע את רמת הקשיחות, במצב שהקטנוע מגיע ,הידית באמצע -כלומר פשרה בין מתלים רכים המתבטאים ברכות " ספינתיות " וקצת קשיחות. החלטתי לסובב עד הסוף לקבלת התנהגות יותר ספורטיבית- מתלים קשיחים הכי שאפשר.

הגעתי לכביש הפיתולים. מוריד מהירות נשען קצת קדימה גב זקוף . לא כל כך בטוח אני מרגיש בסיבובים חסר משהו בביטחון שהכלי משדר לרוכב, אפילו שמרכז הכובד נמוך בקטנוע אני מנסה קצת "להשכיב" אבל נורא נזהר מחשש החלקה ושפשוף האגזוז הנמצא ממש נמוך. אז בשביל "ההשכבות" הקטנוע אינו מתאים לקטגוריה הזאת, אבל הבלמים עושים עבודה נפלאה, כאן נכנסת המערכת המשולבת( לחיצה מפעילה -הברקס ביד שמאל מפעיל את הדיסקים בשילוב כוח 30% לגלגל הקדמי ו 70% לאחורי ) יש הרבה רגש ומספיק ללחוץ בעדינות והגלגלים לא ינעלו.

בחזרה החלטתי לנסוע דרך הכביש החדש " כביש האגרה" מצומת מודיעין עד צומת קסם. עוד בימים שלא היה צריך לשלם. אמרתי עכשיו אני סוחט את המצערת, המחוג טיפס ועלה וטיפס ונעמד על 140 קמ"ש וקצת. אני מוכרח לציין כי הרגשתי שהקטנוע יכול לתת עוד.
בעיר התמרון בין המכוניות כשמתרגלים ממש לא מרגישים את כבדות הקטנוע אני מתנהג אתו כמו על כלי של 50 סמ"ק.

לסיכום:
אני והכלי יחדיו כבר 9 חודשים ונסענו 10,500 ק"מ. טיפול אחרי הרצה 110 ש"ח - טיפול 6000 ק"מ 380 ש"ח -החלפת שמן ב 9000 ק"מ 90 ש"ח (החלטה שלי לא מחויב עיי היצרן )
טיפול 12,000 ק"מ אמור להיות יקר יותר כי מחליפים רצועת וריאטור שעולה 800 ש"ח + הטיפול יגיע לכ- 1200 ש"ח.
לא סתם קראו לבורגמן מלך קטנועי המנהלים -הגודל כן קובע !
נוחות של קטנוע מהדרגה הראשונה, נמצא על הכביש מספיק שנים להוכיח את אמינותו, שלדה חזקה ,גלגלים גדולים ,בלמים מצוינים, מנוע חזק למי שרוצה לרכוב רגוע וליהנות ממרחב פנימי גדול במחיר סביר של 34,000 ש"ח.



  3 תגובות למאמר
°
עלויות אחזקה.ל_ת  
gefen25ו | 16/11/2003 19:52:32
עלויות אחזקה.דחוף!  
gefen25ו | 16/11/2003 19:53:22
בורגמן 2000  
giladz11ו | 18/07/2004 16:51:27

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ