לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

רכיבת התרשמות - ימהה בולדוג 1100

מאת: ג`רמי  פורסם: 26/06/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
ה bt1100 אופנוע קצת מוזר במפגש הראשון.
מנוע 1063 סמ"ק, אבל רק 65 כ"ס.
צמיגים ספורטיביים, אבל קו אדום ב 6250 סל"ד.
בלמים קדמיים ישירות מה r1, אבל מהירות מירבית בסביבות 180 קמ"ש.
מופיע באתר של מטרו בקטגוריית הקאסטום, אבל הרוכב נשען קדימה מעל מיכל הדלק.

לטעמי האופנוע נראה נפלא. הוא מזכיר..... בולדוג.....
כתפיים רחבות, בית חזה מנופח, ראש מלא בטחון עצמי, ואחוריים צנומים ורזים. רק צמד האגזוזים השמנים בולטים יותר מדי לצדדים והורסים לטעמי את המראה השרירי.

מי בכלל עשוי להתעניין באופנוע הזה?
מי ישים את מיטב כספו, כ 69000 ש"ח לאחר עליית המחירים האחרונה, על אופנוע שנראה על הנייר כאילו הוא לא ממש נותן את כל מה שהוא היה יכול בנתונים האלה.

הבוקר יצאתי לבדוק.

8:30 אני מתגלגל עם ה xt600 לפתח מטרו בכפר סבא. הבולדוג מחכה לי בחוץ. מיכל מלא בדלק ממיטב האוקטן הנמכר בארצנו, ורק מחכה למתוח קצת את איבריו.
סוף הרכיבה תגלה צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר.

בשלב הזה, אעשה אתנחתא קצרה על מנת להסביר שרוב נסיון הרכיבה שלי הוא על אופנועי דו"ש. מעולם לא היה בבעלותי אופנוע ספורט, ולעולם לא יהיה לי כזה, ולכן כל ההתרשמויות שלי מתקבלות בהשוואה ישירה לאופנועים מהסוג לו אני מורגל.

סיבוב המפתח, בדיקת שעונים, לחיצה קצרה על הסטארטר, והמנוע ניעור לחיים בגרגור חרישי ורגוע. צליל שהוא מאוד פוליטיקלי קורקט, לא מרעיד חלונות, אבל בהחלט רומז על הפוטנציאל החבוי במעלה מד הסל"ד.
יציאה זהירה לדרך, ואני מגלה שהקלאץ´ מתפקד באופן נפלא. הוא קל, הדרגתי, חלק ונעים.
המנוע כל הזמן נוהם תחתי. כל עוד מדובר בשיוט במהירות קבועה הנהימה נשארת עדינה, אבל ברגע שיד ימין נותנת פקודה של פתיחת גז, הטון משתנה, ופמפום עוצמתי שהולך וגובר עם סיבוב המצערת מורגש דרך המושב הרחב והמעוצב.
המושב המדובר מכתיב תנוחת רכיבה יחידה. אין אפשרות לנוע קדימה או אחורה לחלוקת משקל אחרת, ופלג הגוף העליון שעון מעט קדימה. בתנועה איטית זה אומר שיש משקל על הידיים. בתנועה מהירה יותר הרוח מאזנת את המשקל.
מסיכת החזית הזעירה היא אלמנט נוסף שנראה לא במקום באופנוע הזה, אבל היא עושה עבודה יעילה בהסתת הרוח מאזור הבטן ובית החזה. עד 140 קמ"ש האוויר שמתחת לגובה הסנטר נשאר נייח ורגוע, בעוד שבגובה הקסדה הרוח חובטת ללא לאות. הרגשתי היטב את שרירי הצוואר בסיום הרכיבה.
מעל 140 קמ"ש הרוח מתחילה לחבוט בכל הגוף, ומנערת את הכתפיים בצורה מאוד לא נוחה.
לקראת 180 קמ"ש האופנוע מצטרף למלאכת הטלטולים ומבהיר שהקצה הזה של מעטפת הביצועים הוא מקום שלא רצוי להגיע אליו הרבה.

א-ב-ל בתחום המהירויות שעד 140 קמ"ש, האופנוע הזה פשוט שד. היציאה מהמקום והאצות ביניים כמעט בכל מצב ובכל הילוך מתבצעות בקלילות מדהימה. 9 קג"מ של מומנט עושים את שלהם כבדרך אגב, וההרגשה שלי היא שאפשר לקבל 80-90% מיכולת האופנוע מבלי לפתוח יותר משליש מצערת, וזה מספיק בשבילי 100% מהזמן.
הבולדוג לא יצייר פסים שחורים על הכביש בפתיחת מצערת בקו ישר בהילוך שני כמו ש vmax יכול, אבל ביחס למה שאני מורגל, זה נראה לי שאני משוגר מעמידה ל 140 קמ"ש כמעט באופן מיידי.

15 ק"מ אל תוך הנסיעה. אני מרגיש שאני מכיר את האופנוע קצת יותר, ואני מגיע לכבישים שיש בהם גם סיבובים.
המנוע החלק, תיבת הילוכים קצרה מאוד וקו אדום ב 6250 סל"ד גורמים לכך שאני מבלה ליד הקו האדום הרבה יותר מאשר אי פעם עשיתי על כלי כלשהו. בהאצה בהילוכים הנמוכים אין תחושת חוסר נשימה או ירידה בכוח כשמגיעים לקו האדום. גם אין מנתק הצתה, לפחות לא לפני 6800 הסל"דים שהגעתי אליהם (השעון נגמר ב 7000).
מהר מאוד אני מגלה שאני מוריד הילוך אחד יותר מדי בכניסה לפניות. בסל"ד גבוה קשה למתן את העברת הכוח, והאופנוע עושה את הכל הרבה יותר טוב אם אני מקפיד להוריד הילוך אחד פחות ממה שתכננתי.

הבולדוג מתגמל רכיבה רגועה וחלקה.

האצות הביניים לא יפילו אף רוכב של אופנוע ספורטיבי מהכסא, אבל בשבילי זה היה פשוט מדהים איך רבע מצערת ב 4000 סל"ד מטיס את מחוג המהירות כלפי מעלה.
לי היתה תחושה שבהילוך רביעי כמו גם בחמישי, האצת ביניים מ 120-140 אורכת פחות זמן מההאצה 100-120.
נכון, המנוע ימשוך באופן חלק מ 1500 סל"ד. הוא ימשוך חזק מ 3000 ומעלה, אבל מ 4000 עד לקו האדום הוא פשוט זורק את כל כובד משקלו למערכה, וכמו בקרב "הורדות" בין בודי-בילדרס, אחרי שהתנועת ההורדה החלה, אין לעצור אותה.
אני מעריך שאם אותו מנוע היה מורכב בשלדה עם פיירינג, ועם יחס העברה סופי ארוך ב 40%, האופנוע הזה בהחלט היה יכול להגיע גם ל 250 קמ"ש בקלילות.

ההפניה לסיבובים היא אינטואיטיבית מאוד. הבולדוג "מתגלגל" לתוך הפניות על הצמיגים הספורטיביים (170/60 מאחור ו 120/70 לפנים - שניהם 17"). לא קשה להכניס אותו להטייה, והוא לא נוטה ליפול אל תוך הסיבוב. פשוט איזון מושלם. אני נדהם לאחר רכיבת המבחן לגלות שהכלב שוקל 240 ק"ג! ברכיבה בכביש מפותל לא ניתן לנחש זאת.
וזה מביא אותי לנקודת זכות אדירה נוספת:
אופנועי ליטר פלוס אחרים מפחידים אותי.
אני לא בטוח שהייתי מצליח אפילו להוריד gs1150 של ב.מ.וו מהג´ק.
מבנה השלדה של הארלי דייוידסון פשוט לא מאפשר לי להרגיש שאני בשליטה מלאה, ואופנועי הספורט בקטגוריה הזאת מפחידים מדי במנועם האימתני ותנוחת הרכיבה הקרבית.
הבולדוג, מחוסר מילה מתאימה בשפת הקודש, הוא unintimidating.
כן אני יודע. זה כתוב גם באתר של ימאהה, אבל נשבע לכם שאני חשבתי על המילה הזאת לפני שגלשתי לשם.

והבלמים! אויש הבלמים! מעולם לא חוויתי עוגנים כל כך יעילים. פשוט לא ייאמן שאפשר לעצור כל כך מהר בבטחון מלא, בלי חשש מנעילת קדמי בלתי רצונית. עוצמה אדירה ורגש בשפע.
הבלם האחורי, לצערי, לא באותה ליגה. נסיונות לשתף את הבלם האחורי בבלימות חזקות (כמו שאני רגיל ב xt600) נגמרו בנעילת אחורי. הרגלית חסרת רגישות (או אולי רגל ימין שלי היא שחסרת רגישות...) ולכן נתתי לרגלית לנוח למעט שימוש עירוני במהירות נמוכה.אחד הכבישים ששילבתי במסלול הבוקר הוא כביש משובש למדי. חלקים רבים שלו מלאים בטלאים בצורות שונות וחומרים שונים, והאזורים החדשים בלי הטלאים נסללו כנראה ע"י המכבשים עם הגלגלים האליפטיים המפורסמים של מע"צ...
הכביש הזה משמש אותי פעמים רבות לבחינת היכולת של מכונית לשמור על אחיזה בסיבוב חרף נסיונותיהם הבלתי נלאים של מפגעי מע"צ לגרום לניתוק מגע של הצמיג.
בכביש זה המתלים התגלו כנוקשים, ואפילו קופצניים על מהמורות מסוג מסויים.
המושב המעוצב והרחב מפצה חלקית על הזעזועים העוברים דרך השלדה הקשיחה בכך שהוא מפזר את הזעזוע על פני שטח עור רחב, אולם האיזון של האופנוע מתערער, וכך גם הבטחון שלי, בניגוד מוחלט לאותם פניות עם ה xt600 שלי, שלא מתרגש בכלל מתפרים ומהמורות בשיא הפנייה.
בקיצור - האופנוע הזה ייתן את מיטבו על כבישים סלולים היטב.

וזה מחזיר אותנו לשאלה ששאלתי בהתחלה:
מי בכלל עשוי להתעניין באופנוע הזה?

והתשובה, רבותי (וגבירותיי), היא: אני

הבולדוג מאפשר לי להנות מכוח אדיר, בלי הפיתוי לעלות ל 200 קמ"ש בכל קטע בינעירוני.
הוא מאפשר לי להנות ממיטב ההנאות של אופנוענות, מבלי להסתכן בלהפוך לחוליגן.
הוא מאפשר לי להוציא את המיטב מהאופנוע, מבלי שאצטרך לחפש את 20 האחוזים הקיצוניים של מעטפת הביצועים.
הוא גם נראה נפלא (למעט מגן הרוח והאגזוזים השמנים), והפמפום של הוי-טווין מחרמן את אשתי.

וזה מתאים לי.

מתי אצלי?
כרגע אני עדיין נהנה מרכיבות שטח מדי פעם.
עם הזמן, המרווח בין רכיבות שטח הולך וגדל. בסוף כבר לא יהיה טעם להמשיך להחזיק אופנוע שטח.
חשבתי על כמה כיוונים. האפשרויות הן f650, טראנסאלפ, ktm דיוק או סופרמוטו, או הבולדוג.

לפחות בינתיים, אני יודע לאן הלב שלי מושך....

אה.... והעניין הקטן של הכסף....

לסיום, זו הפעם הראשונה שאני עושה רכיבת מבחן על אופנוע. אני מקווה שנהניתם, ואני אשמח לקבל ביקורת בונה.

ולסיום באמת - בקונטרה למבחנים של מיצו - קבלו את ה claimer שלי:

(הערה משפטית: כל הכתוב בהודעה זו מייצג את דעותיו האישיות של הכותב. כל הדמויות בהודעה זו, בין אם חיות ובין אם מתות או מרוסקות הן אמיתיות לחלוטין ויש קשר ישיר ביניהם לבין המציאות. הודעה זו נכתבה ע"י אדם לא מיומן, מומלץ לכולם לנסות את זה בבית. בעת כתיבת הודעה זו בהחלט ייתכן שנגרם נזק נפשי ו/או פיזי לחיה או לחרק מזדמן. לא נדרשת השגחת הורים. מותר לצטט מהודעה זו ככל שיעלה על רוחכם. האחריות על תוכן הודעה זו היא לכל החיים. מובטח כי קריאת הודעה זו לא תגרום לכל נזק נפשי או פיזי. בקריאת הודעה זו אינך מתחייב להסכים לשום דבר.)

רכיבת התרשמות נוספת שבוצעה על ידי חבר הפורום פאנג´אן (כולל מפרט טכני של הבולדוג)
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ