לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2921929,219 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

רכיבת התרשמות על פייזר 1000 - R1 שפוי ?

מאת: אביב אבוט  פורסם: 20/05/2003  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
סקירת הפייזר שלפניכם, נכתבה על ידי אביב והיא מייצגת את דעתו והתרשמותו האישית בלבד מדו"ג זה.

תהנו !

R1 שפוי ???
הגעתי למטרו עם עוד שני חברים. אחד על RF600 והשני על CBR600 FS. אני עצמי רוכב על בנדיט 1200 ולכאורה המעבר מהבנדיט לפייזר 1000 לא אמור להיות טראומטי עבור הרוכב המצוי (אבל רק לכאורה).
הפייזר נראה קרבי, חד ומושחז הרבה יותר מהבנדיט הגדול והמגושם. יצור קטן ודחוס המעוצב אגרסיבי ובוטה, ובעל קווים חדים השופעים מכל עבר, בעיקר בגרסה הכל שחורה המהממת שגם נבחנה על ידי. לכאורה הכלי נראה קטן, דחוס וצפוף, אך בפועל זהו כלי ארוך, גבוה ובעל בסיס גלגלים ארוך יותר מהבנדיט. המראה פשוט מטעה. גם בתחום המשקל אין מדובר כאן באופנוע בעל משקל נוצה- 208 ק"ג יבשים + מושב גבוה (820 מ"מ) אינם מבשרים טובות לבחור קל ולא גבוה שכמותי.
חתמתי על הטפסים (השעה הייתה 12:00 בצהריים) והתחייבתי להחזיר את האופנוע בתוך שעה (נו באמת? לפני שלוש אני לא חוזר). יוצאים לדרך.
מנסה לפלס את דרכי בתוך התנועה הצפופה המובילה לכביש ירושלים- ת"א ומייד מבין שאין מדובר כאן באיזה בנדיט או מנוע ששמאותי אופייני אחר. פער ההספקים מורגש מייד ובכל נגיעה במצערת נדמה שהכלי רוצה לקצר את המשוואה זמן/ מרחק. אין ספק, האופנוע הזה מסוגל לצמצם טווחים בין מכוניות במהירויות שדורשות הסתגלות חדשה לרוכב המצוי שזה עתה עבר מאופנוע 600 ספורטיבי (או מבנדיט 1200). לא משנה באיזה הילוך או באיזה סל"ד אתה נמצא, המנוע הזה שועט קדימה באופן שמותיר את שני חבריי למבחן שבד"כ נוסעים צמוד אליי, הרחק-הרחק מאחור. אפילו ה-R750 החדש הכה קיצוני ומאיים מרגיש חלש ואיטי לידו.
עוצמת מנוע ברוטלית וכוח בלתי נגמר אם כן הם גולת הכותרת של האופנוע, אולם מה בנוגע להתנהגות הכביש? יורדים בצומת נחשון ומשם פול גז לצומת שמשון. הכביש ריק לחלוטין וזהו קטע מהיר שמאפשר לבחון את עדר הסוסים הבהמתי של הפייזר, אך גם את המתלים והתנהגות האופנוע תחת עומס של בלימות-תאוצות. קטע הכביש, הרווי בבמפים קופצניים, גרם לי לא אחת לסגור גז עקב עבודת מתלים רכה מדיי לטעמי, אך אין סיבה לדאגה. לראשונה בנישת העירום המתלים כאן מציעים את מילוא אפשרויות הכוונון, כך שניתן להקשיח את המתלים באופן משמעותי לטובת רכיבה ספורטיבית יותר. מאידך מי שמרבה לרכב בתוך העיר ומרבה ברכיבות מנהלתיות יעדיף מן הסתם את האופציה הרכה והידידותית יותר.
ממשיכים בכביש המוביל ללי-און, וזהו אולי המקום בו אפשר באמת לפתוח פול גז, ולבחון את תגובות האופנוע למצערת גם בסל"דים האולטרא גבוהים. מביט לרגע במראות כדי לראות את שני חבריי למבחן וכביש ריק מתבונן בי חזרה. מה קורה כאן? מילא הבחור עם ה- RF שבד"כ מפגר בכמה שניות אחריי, אך מה בנוגע ל- FS ? הוא בד"כ רוכב מהר יותר ממני ועכשיו אנחנו אפילו לא באותו טווח זמן. מוריד שני הילוכם ומאט טיפה והנה מגיעה לה הנקודה האדומה כפולת הפנסים של ה- FS המשתקפים במראה השמאלית. עכשיו אני רגוע, אפשר לתת בגז. נכנסים לבית ג´וברין ולספרינטת הפניות שמלווה אותו לכל אורכו. הכביש ריק לחלוטין באמצע השבוע ,(מומלץ בחום להגיע לשם), והאספלט חם ויבש בדיוק כמו שצריך. זהו כביש אופטימלי לאופנוע כמו הפייזר 1000: רחב ופתוח, הפניות לא נסגרות ולא מתהדקות, והרוכב לא נדרש לבצע שינויי כיוון מהירים. והרי אני גם לא ממש מצפה מבהמה שכזאת בעלת בסיס גלגלים של 1450 מ"מ ומשקל של 208 ק"ג ליפול על הצד בשיא הזריזות. עדיין הייתי מופתע ממהירות ההיגוי של הכלי, ובעיקר מיכולת האופנוע לתקן את הקו שבחרתי עבורו ממש בתוך הסיבוב. מה שכן הורגש זה שהאופנוע "רוצה לצאת רחב" בפניות, ודורש מהרוכב להפעיל כוח רב יותר כדי לשמור על הקו הרצוי.
לזכותו של האופנוע יאמר כי לא נדרשה כל עבודה על הבלמים במהלך הכביש כולו. בלימת המנוע פשוט אדירה, מורידים טיפה גז והאופנוע עוצר, לא יאומן. ולא תגידו שאני בא מעולם הששמאותי, אלא דווקא רגיל לבלימות מנוע אינטנסיביות ואגרסיביות מהבנדיט שלי. אך יש לזכור כי לעיתים מדובר בחסרון, שכן הורדה לא מבוקרת של שני הילוכים או יותר, עשויה לשלוח את האופנוע ואת רוכבו לסיבוב לא רצוי בקרבת אבני השפה החיצוניים.
בשלב זה לקראת סיום הכביש היוצא מן הכלל הזה אני מתחיל לצבור ביטחון רב בכלי ואולי אפילו מופרז. וזוהי גם גדולתו. הוא מאפשר לך אחרי פרק זמן מאוד קצר להתרגל אליו ולהרגיש "כמו בבית". ההתחברות לאופנוע היא מהירה מאוד ומיידית, ואחרי שעה רכיבה לא חששתי לפתוח את הברז בפראות ביציאה מכל סיבוב וליהנות ממראה זוג הפנסים של ה-FS נעלמים הרחק מאחור. האופנוע אוהב סל"ד ומפתה את רוכבו למשוך כל הילוך עד ממש סמוך לקו האדום הממוקם ב- 12,000 סל"ד. נכנסתי מס´ פעמים עמוק לתוך התחום האסור, וכל התמתנות או ירידה בכוח לא הורגשה. להיפך, המשיכה רק הולכת ומתגברת ויוצרת רושם שמדובר במנוע תאב סל"ד בעל נפח קטן בהרבה. תאוצות ביניים? – אין שום בעיה. גם בהילוך גבוה ב- 4,000 סל"ד המנוע מושך מצוין ללא קרטועים וקרקושים, עולה יפה בסל"ד, וכאן אתה מודה לגמישות ולמומנט האדיר של ימאהה שלא פוגע כהוא זה בהספקו המרשים.
כל מי שחושב שמדובר באופנוע נחמד וסימפטי, שאינו דורש מהרוכב רמת מיומנות ספורטיבית בסיסית- טועה בהחלט. ניתן אף לומר כי האופנוע הזה מסוגל לבייש כל רפליקה ששמאותית ספורטיבית הלה R6 או R600 בכבישים מהירים ופתוחים כמו בית ג´וברין או כביש הצפון- ובהפרש לא מבוטל! ובכלל, בכל כביש שבו כוח מנוע הוא שם המשחק, הפייזר יכה בבושת פנים כל מתחרה היפר ספורטיבי מתחום ה- 600 סמ"ק ואפילו מתחום ה- 750.
מה שפחות מצא חן בעיני זה מיגון הרוח המזערי והלא ממש יעיל של האופנוע. עד 160 קמ"ש המצב טוב וניתן לשייט בנינוחות, אולם מעבר לכך ובעיקר כשמתקרבים לאזור ה- 200, האחזות בכידון מזכירה יותר רוכב רודאו המנסה להיאחז בכל כוחו בשור הזועם מאשר רוכב אופנוע כביש.
R1 שפוי?- ייתכן בהחלט, שכן חרף כוח מנועו האדיר והספורטיביות שהוא משדר, בל נשכח שהאופנוע במהותו לא נועד לרוכבי מרוצים ולאנשים המחפשים אופנועי קצה (מרווח הטיה מוגבל, ישיבה זקופה וכידון גבוה), והוא אמור לשמש גם כלי פונקציונאלי ומתון לרכיבה רגועה בתוך העיר ולהרכבה. לא מדובר כאן במנוע מתפרץ ומאיים שיזרוק אותך קיבינימט אחרי כל איבוד ריכוז קל של הרוכב. בסה"כ המנוע מרגיש ליניארי וחלק, משתף פעולה עם הרוכב ולא מפתיע אותו בשום שלב במהלך הנסיעה. גם אין כאן את אותה בעיטה מטורפת של ה-R1 שמתקבלת באזור ה- 8,000 סל"ד, שמאיימת למרוח את הרוכב בכל שנייה נתונה על האספלט במידה וטיפה הגזמת עם יד ימין.
את תחום הבלמים בכוונה השארתי לסוף, והרי כאן מגיעות לימאהה מירב השבחים והמחמאות. הבלמים פשוט מדהימים, נגיעה קלה והאף ננעץ באדמה! שום אופנוע שרכבתי עליו לא מתקרב לעוצמת בלימה איכותית ומדויקת כל כך, ובשילוב עם בלימת המנוע האימתנית מדובר באופנוע שפשוט עוצר בכל מצב, דבר שמשרה על הרוכב בטחון רב.



שווה?
מחירו של הפייזר עלה ביותר מ- 10% בחודשים האחרונים ונכון להיום עומד על 87,000 ש"ח, ולמרות זאת אין ספק שהוא מעניק יותר מתמורה הולמת למחירו הלא נמוך של הכלי. ובכל זאת לפני שנשלוף את המזומנים נמתין לנחיתתו של העמלץ הירוק החדש של קווא´, הלא הוא ה- Z1000 , שאמור להגיע לארץ בחודש הבא. המפגש שבין שני הסטריטפייטרים הללו צפוי להיות מרתק, ואני כבר קצר סבלנות להמתין למבחן ההשוואתי הבא.



אביב אבוט
לתגובות:Avivabot@yahoo.com
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ