לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922829,228 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

GPX250R – האח הקטן עם הביצים הגדולות

מאת: ציון טיטו  פורסם: 05/05/2003  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
סקירה זו נכתבה למען כל המתלבטים והמתעניינים, שהרשיתי לעצמי לצאת מתוך נק´ הנחה שזהו אופנועם הראשון בקטגוריה, ולכן נכתב בשפה ברורה ככל הניתן, ללא מינוחים טכניים או מקצועיים, ללא פירוט לגבי מרכיבי האופנוע , ותוך נסיון נואש להעביר את תחושותי וחויותי מהכביש אל המסך.

ה-GPX.
האח הקטן במשפחת "עד חמשמאות". רבים הישראלים אשר מרגע הוציאם רשיון ("מחליפים את ה-TS אחי!!!") מזלזלים ופוסלים בהינף יד ("מה 250? אני? נראה לך? אני אלוף השכונה ברכיבה על הסופר-פיור – משכיב עד האזניים וחוצמזה הרשיון הוא ל-500, מי יקנה 250??").
מוצדק הזלזול? שאלה אחרת.
והתשובה: לא.
אחרי שלוש וחצי שנות רכיבה על GPX ואקח לעצמי את הקרדיט ואומר שכבר הייתי איתו בכ-ל מצב אפשרי, אני יכול להיות שקט ורגוע כשאני אומר שהכלי הוא כ-ל-י.

העלייה הראשונה-
על האופנוע גוררת שוק קטן. בעצם קטן זו המילה המדויקת. האופנוע נמוך - אין לאן לברוח.
מבחינת נוחות, היחידים שיפריע להם עניין הגובה הם רוכבים גבוהים במיוחד (לשם השוואה – אני, עם כל מטר ושמונים הסנטימים שלי לעולם לא הרגשתי מוזר או לא נח), הודות לעיצוב הארוך ביחס לגובה, הברכיים מוצאות את מקומן.

מתחילים נסיעה?
מתחילים. בתוך העיר – יכולת תמרון מעולה, זריזות ורדיוס סיבוב לא גדול במיוחד גורמות לנו להגיע במהרה לכל סוף פקק ולהיות מתחרים לא רעים לקטנועיאדה התלאביבית. בנסיעות עירוניות צפופות בימים חמים יש לצפות כי מד הטמפ´ יעבור את מחציתו וישאר שם עד תחילת הנסיעה. לא לדאוג, יש ונטה ששומרת עליו מתחת לקו האדום...


יורדים לאיילון?
מפחיד, אבל כן.
2 מצבים כדלקמן: מצב 1. תנועה ערה. נחסוך מכם את החלק הלא מעניין של ההגעה למהירות התנועה (מה גם שהוא אורך מס´ קטן של שניות) ונעבור לשלב העבירות. משקלו הקל (מאד) של ה GPX מפצה על גודל הג´אנט ("16) ועל הצמיגים הלא ממש ספורטיבים שמגיעים בשבילו לארץ הקודש, והזיגזוגים בין המכוניות הם בערך הדבר הכי קל בעולם. כמו שאומרים "ללכת עם , להרגיש בלי" – הטיית האופנוע לזוויות מטורפות נעשית בקלילות שלא תאמן. ומצב 2. ללא תנועה (או: כביש ריק.) הנסיעה במצב שכזה היא כמובן העדיפה והבטוחה מבין השניים, וגורמת לך לתת קצת דרור ליכולתו של הדבר הקטן הזה שכתגובה ישירה מטיס אותך במעלה הסל"ד ועולה, ועולה... כמעט כמו גדול! (כמעט, כן?) כשאני קניתי את האופנוע, הוא היה מגיע מהר מאוד וללא כל היסוס למהירות סופית של 180 קמ"ש (110 מייל על השעון) שהוכיחה את עצמה כמה וכמה פעמים בהשוואות לאופנועים אחרים ומכוניות למיניהם. לאורך הזמן ירד הסטטוס לכ-170 קמ"ש מכובדים כיום ללא כל קושי, ואם מתאמצים אז לפעמים מגיעים גם ל-180. מה שיפה? שגם במהירויות האלו – האופנוע וגם אתה , מרגישים ממש בבית... בלי רעש, בלי צעקות, בלי אי אילו חימומים, בלי מאבקים עם הרוח – פשוט כיף.

שמאלה בערד.
איך הוא בכבישים הטכניים שאלתם? כמו בכביש המהיר – מפתיע.
למרות הצמיגים ה"לא משהו" בלשון המעטה, הנסיך יודע את מלאכתו. מספיק שחשבת "120° ימינה" והופ! אתה כבר מרגיש גשש מזיל ריר ומחכה שתאשר לו "לגעת בסאגה"...
´כחחחחחחח´ ניתן האישור, והצליל הערב לא מאחר לבוא.
הנסיך יודע לתת בראש בסיבובים ובמהירויות, אך בואו נגיד שאין הוא משרה שם תחושת ביטחון יתר, כזו שמאפשרת לך לפתוח משקף ולגרד באף באמצע ההשכבה. מה גם שבכדי למצוץ ממנו את כל ה´טעים´ בסיבובים, יש למשוך את המנוע לסל"ד גבוהה יחסית, שלא ממש עושה לו "נעים בגב".



"מה, לא קטן לך 250?"
השוואות זריזות לילדים האחרים במשפחה.
מלמעלה למטה, וכמובן שללא התיחסות ל-RGV שמבחינתי אינו מתקרב להכלל בקטגוריה:
1.GPZ – חזק יותר באופן מורגש. יותר מהיר, גם בפתיחה וגם בסגירה, אך מבחינת התנהגות כביש ה-GPX לוקח – ובגדול.
2. Bandit 400 – יותר מהיר ופחות זהיר. חוץ ממיגון הרוח אין ל-GPX יתרון עליו.
3. GS*,ER,CB – "חכהההה חכהההה לנוווווו....." ה GPX הוכיח את עצמו ב-ה-ר-ב-ה נסיעות משותפות ולא השאיר הרבה מקום לדמיון: בהתחשב בכך שהוא בעל חצי מהמנוע שלהם, הוא משאיר אותם יפה מאחור ברוב המצבים (פתיחה – קצת פחות, רול-און – 500 לוקחים, סגירה – GPX, נוחות – GPX בק-ל-ו-ת (את המשמעות האמיתית של פירינגים ומיגון רוח יבין רק אחד שרכב על GS\ER במשך מספר שעות במהירות של מעל 150 קמ"ש) וכבישים טכניים – התנהגות ספורטיבית בהרבה של ה- GPX לעומת השאר) *אין האמור מתייחס לכלים בעלי פיירינג מלא – אותם לא יצא לי לבחון.
4.GN/TU/EN – השוואה מיותרת. נכנסו לכאן רק בגלל שמדי פעם שואלים שאלות כמו "GPX או GN?" –
לדעתי מי ששואל שאלה כזו – שילך על ה GN. בלב שלם.
5. R1100GSX – אין בכלל מה להשוות. מומלץ שלא לצאת לרכיבות משותפות, אלא אם כן לרוכב ה GPX יש הרבה סבלנות לשבת בצד הכביש ולחכות ל-R שיגיע..




טיפולים ועניינים כלכליים למיניהם.
טוב, כידוע, הקוואסקים יקרים יחסית לאחזקה. טיפול קטן (שמן,פילטר שמן, פלגים ופילטר אוויר) בסביבות ה 600 ₪ במוסך, 150-200 אם עושים לבד, ואפשר ואפילו קל לעשות.
טיפול גדול , הכולל גם כיוון קרבורטורים ושסתומים – בסביבות ה-1000 – 1200 אם לא מוצאים שום דבר נוסף לעשות. ההסבר- "הכל קטן וקשה לגשת".
הדבר שמפחיד קונה פוטנציאלי הוא הפיירינג ה"יקר לתיקון". אז חבר´ה – פיצוץ מיתוס: הוא לא כ-ז-ה יקר לתיקון... תיקון קומפלט אחרי תאונה , כולל צביעה יעלה לא יותר מ- K3. (וגם זה יותר מדי)

"אחי! מוכר? מוכר?"
שכירותו של ה GPX בכי רע. מה שמחזיר אותנו לאחד המשפטים הראשונים ("מה 250? אני? נראה לך? ...וכו´ וכו´ וכו´) ולמצב הרע שבו נמצאים רוב הכלים ששוכבים למרבית הפלא כמה חודשים בסוכנויות עם 7 בעלים קודמים פלוס במקרה הטוב. לא יודע למה, תגידו שאני שרוט – אני לא הייתי קונה בחיים אופנוע שעבר כ"כ הרבה ידיים.
בתור בעליו של GPX שנת 1996 מזה שלוש וחצי שנים (היד השניה) הייתי מקבל הרבה טלפונים מכאלה שרוצים לקנות ו´מוכנים´ לתת לי 7000 מתחת למחירון בלי בדיקה כי "מי קונה במחירון" (וזה עוד בלי לראות את האופנוע). כמובן שאלה נשלחו להמשיך לחפש את המציאה שלהם במקום אחר, ואני זכיתי לעוד כמה וכמה חודשים של הנאה. מהפיכת המחירון של מוטו אגב- הורידה את ´שוויו´ מ-18,000 ל-14,000 מרשרשים בתוך יום.


"לפעמים החגיגה נגמרת"
אז האמת היא שמה שמביא אותי לכתוב את כל זה, שבוע ויומיים לפני הפרידה, הם הרגשות הרבים והמעורבים שיש לי כלפיו וכלפי המכירה. היום במהלך ´קטנה´ באיילון, בין התחמקות מנהגות חביבות לבין פתיחת מצערת ששולחת אותי קדימה עד הסבתא בסקודה הבאה עלו בראשי מחשבות מתחרטות לגבי ההחלפה...
אלה כמובן רבצו בראשי עד שחלפה בנתיב לידי טיסה 0-5-7 קו נטוי R.

דיסקליימר:
כמובן שכל מה שנאמר, נכתב, נקרא הובן או לא הובן וכו´ מסקירה זו הוא באחריות המשתמש בלבד. אין הכותב שורות אלה לוקח על עצמו אחריות כלשהיא – כזו או אחרת על שום דבר וכו´ , וכמו כן אין הוא מתיימר לדעת על מה הוא מדבר, או להבין הבנה כלשהיא בנושא אופנועים בכלל, וGPXים בפרט.


בברכה ובהצלחה
טיטו ציון
  2 תגובות למאמר
מאמר טוב בטירוף!!  
elad ninjaו | 12/10/2003 10:46:49
האופנוע שלי עכשיו אגב  
lock23ו | 09/04/2007 19:46:50

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ