לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922829,228 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

האופנועים ``השפויים``

מאת: איזי ריידר  פורסם: 17/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
האופנועים "השפויים"


"השפויים":דו"ש זה לא, מה כן ?
מאת: EASY RIDER חבר הפורום

לפני מספר ימים בשעה ששוחחתי עם מנהל הפורום היקר בתחנת דלק אי שם במרכז הארץ, עצר לידנו בחור צעיר והתעניין לגבי האופנוע שלי (מסוג KLE).
" אני רוצה משהו להסתובב איתו בשטח בשישי שבת, איזה דו"ש..." , כך הוא אמר,
ובתגובה ממני "דו"ש זה לא, שטח ? לא בבית ספרנו...".
דו"ש זה לא, אז מה כן ?
המאמר הזה נולד ממספר שאלות שעלו בפורום בזמן האחרון מאנשים שלאחר תקופה מסויימת נטולת כלי דו גלגלי רוצים לשוב ולרכב, רובם בעלי ניסיון כזה או אחר ברכיבה, ורובם ככולם מחפשים כלי שמילת המפתח בהגדרתו תהיה השימושיות.
הגדיל ואמר נעם בפורום "לי אין יומרות? יש לי המון, והראשונה שבהן היא להישאר בחיים..."

כאשר אנו ניגשים לבחור אופנוע אנו צריכים להתאים אותו לפי שלושה פרמטרים עיקריים.
הראשון הוא:מה אנחנו מחפשים, מה הייעוד, למה הוא ישמש.
האם זה כלי "פאן" לשבתות, האם זה כלי שטיולי סוף שבוע ארוכים, האם זה כלי התחבורה שלנו ביום יום.
הפרמטר השני הוא, מידת הניסיון שלנו ברכיבה.
הרי לא נרצה לרכב על כלי שיהווה סכנה עבורנו, ועבור המשתמשים האחרים בדרך, הכלי עליו אנו רוכבים צריך להתאים לרמת הרכיבה והניסיון שלנו.
המרכיב השלישי הוא כמובן העלות הכספית, מין הראוי לקחת בחשבון גם עלויות נוספות מעבר לרכישה הבסיסית, נושאים כגון עלויות אחזקה, טיפולים, חלפים וכו´.
אנסה לסקור כאן 4 אופנועים שהמכנה המשותף לכולם הוא השימושיות הצרופה, אופנועים אלו מכונים משום מה "פאנדו"ש" :צורתם היא אכן כאופנוע דו שימושי, ותנוחת הרכיבה זקופה, אולם אין הם אופנועי דו"ש כיוון שיכולת השטח שלהם מוגבלת ביותר.
מהלך המתלים ומרווח הגחון שלהם מאפשר ירידה מהכביש לדרכי עפר ואף שטח מתון, אך המשקל העצמי הגבוה, בשילוב מהלך מתלים ארוך אינו מאפשר ביצועי שטח ויכולת עבירות ברמת הדו"שים האמיתיים.
אקדים ואומר כי האופנועים המוצגים כאן אינם אופנוע ראשון, הן בגלל נפח המנוע והן בגלל ההספק והמשקל, לאלו המחפשים אופנוע ראשון מומלץ בחם לקרוא את סקירת אופנועי ה:עד 500 סמ"ק מאת תמיר להתרשם, לרכב, ולחזור לקרוא...
הם מיועדים בראש ובראשונה למי שזה יהיה כלי התחבורה היום-יומי שלו, מי שירכב רב הזמן בעיר וינצל את היכולות לטיולים ארוכים ונסיעות בין עירוניות.
כמו שציינתי קודם, המאמר הזה נולד בראש ובראשונה משאלות המשתתפים בפורום, אשר בסופו של דבר הובילו למספר של אופנועים שאני מוצא לנכון לכנות אותם, אופנועים "שפויים", וזאת משתי סיבות עיקריות.
הראשונה, הם יעילים להפליא ומסוגלים להוות כלי תחבורה יום יומי מצויין, מבלי להזדקק לביקורים תכופים אצל האורטופד (וזה מבלי להיכנס לדיון על תנוחות הרכיבה), והשניה, הם ידידותיים למשתמש (ממש כמו windows ..., רק שהם לא קורסים כ"כ מהר בעומס), ומבטיחים התאמה מרבית גם לרוכבים בעלי ניסיון סביר של רכיבה.
על שולחן המנתחים עלו ובאו 4 אופנועים, בטווח מחירים (חדש: מחירי אפריל 2001) של 55-70 אלף ש"ח.

ימהה TDM 850
סוזוקי XF650
הונדה טרנסאלפ 650
ב.מ.וו F650GS
אכן בחירה קשה, שלכל אחד מהם ישנם היתרונות והחסרונות שלו.

סוזוקי XF650


סוזוקי בחרו שלא להסתבך, המתכון בטוח ומוכח.
מכלולים שהוצגו ב-DR650, הדו"ש המוכר, מנוע סינגל קירור אוויר שמן המפיק 47 כ"ס מתונים אך מספקים.
על טעם וריח אין מה להתווכח, והאם העיצוב משכנע או לא אשאיר לכם.
סוזוקי בחרו בנוסחה ידועה שמצליחה מצויין בארצות שמעבר לים, אופנוע כביש במסווה של דו"ש.
הוא לא אמור לרדת מהכביש, אך מהלך מתלים ארוך מאפשר ניוד גם על שבילי כורכר ודרכי עפר כבוש (לא מומלץ לחלוטין).
לזכותו של האופנוע עומד מחירו הנמוך ואמינות המכלולים.
נקודה שחייבים לקחת בחשבון:האופנוע לא הצליח בארץ, אינו מבוקש ומידת הסחירות שלו נמוכה.
הסוזוקי "freewind” הינו כלי תחבורה נח ושימושי להפליא, מאפשר תנועה עירונית וטיולי סוף שבוע במהירות שיוט של 120-140 קמ"ש.

הונדה טראנסאלפ 650

1. רב מכר באירופה
2. נחשב לאחד האופנועים הנוחים ביותר שקיימים

יחידת הכח שמניע את האופנוע הינה V טווין 650 סמ"ק, מקורר מים, המפיק ... 55 כ"ס.
לא ממש הרבה בהתחשב במשקלו של האופנוע העומד על 191 ק"ג.
האופנוע רך, נעים, ומיושב. בהחלט אופנוע נעים ונח לתפעול ולרכיבה (רכיבות מבחן בתאום מראש בסוכנות הונדה בדרך השלום בת"א, להתקשר ולהזמין יום מראש, בניגוד ליבואנים אחרים שאני מכיר, אין שום בעיה לקבל כל דגם שהוא לרכיבת מבחן).
ההונדה חדש יחסית בארץ, וסביר להניח שכמו רב דגמי הונדה גם הוא יתאפיין באמינות מרובה.
לסיכום:
רך, נעים, שימושי, אבל יחד עם זאת :אנמי, לא מרגש אך כלי תחבורה נעים ביותר לחיות אתו.



ימהה TDM850

הימהה TDM, היקר שבחבורה, הוא אופנוע כביש. נקודה.
שום דו"ש ושום "פאנדו"ש", אופנוע כביש (שימו לב לחתך ומידות הצמיגים) שמאפשר לך חיי יום יום רגועים ושלווים, והסתערות סוף שבוע על המרחבים.
מנוע ה: TDM הוא בעצם המנוע הזכור לנו לטובה מהסופר טנרה 750, שהצטיין בגמישות ובכוח זמין.
ה- TDMהינו אופנוע חזק, בעל מהירות שיוט של בסביבות ה:180 קמ"ש (מירבית:221 קמ"ש/ע"פ נתוני יצרן).
אני באופן אישי אוהב מאד את הימהה, הוא מסוג האופנועים שאני קורא להם "שפויים" אופנוע שיצלח לחיי יום יום משותפים, אך יחד עם זאת יוכל לקחת אותך (ואת בת זוגתך אם יש) לטיולי סופי שבוע ארוכים , ולנייד אותך ממקום למקום בנוחות ובנינוחות.
בנוגע לתנוחת הישיבה באופנוע,(זה לא אופנוע ספורט או ספורט תיור כדוגמת ה- ZZR או ה:VFR ספורט תיור מוצהרים) תנוחת הישיבה היא יותר דו"שית, כלומר זהו streetbike לכל דבר ועניין.
חבילה שלמה ומאוזנת, למי שמחפש את הכח, המהירות, אך יחד עם זה את הנוחות והנינוחות.

BMW F650GS

ה- GS של BMW נראה דו"ש אך הוא דו"ש בערך כמו freewind של סוזוקי
(XF650) כלומר, נראה שאפשר לרדת אתו לשטח, אך בפועל כל ירידה לשטח שאינו שבילים סלולים (עבר, כורכר וכו´) תסתיים במפח נפש.
לזכותו של ה- GS יאמר שהוא מגיע בשתי גרסאות , ושגם עם הגרסה הבסיסית ולא עם הדקאר אפשר לבצע טיולי שבילים מתונים ורגועים.
המנוע מתוצרת "רוטקס" האוסטרית מפיק 48 כ"ס ממנוע בנפח 652 סמ"ק.
הנדסת האנוש ואיכות הגימור והייצור ברמה גבוהה ביותר כיאה ליצרן הבאווארי.

ולסיכום:

אכן בחירה קשה ביותר, לכל אחד את היתרונות והחסרונות שלו:
סוזוקי :מחיר, אמינות
הונדה :נוחות
ימהה – ביצועים
ב.מ.וו :רב גוניות, יכולת תיור בשטח, הנדסת אנוש

לכו בעקבות הלב...
אני עדיין מתלבט,

Easy
הערתו של כרובי - מנהל הפורום:
שבוע לאחר פירסום מאמרו זה של איזי , פורסמה כתבה
במוטו (במהדורה הכתובה) שעסקה בסוג זה בדיוק של אופנועים
הקישור מצורף



אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ