לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923229,232 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

מי אתה מר KLE ...

מאת: איזי ריידר  פורסם: 17/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
האמת היא שה-KLE הוא רב מכר לא קטן בשוק האופנועים הישראלי, שמתנהג לא אחת בצורה שונה ומפתיעה משאר שווקי העולם.
במקום בו אחרים נכשלו, הצליח האופנוע הזה לרכוש לעצמו מקום של כבוד וליצור לעצמו מעין נישה שמיד ננסה לעמוד על טיבה.
אולי זה נפח המנוע שמתאים בדיוק למדרגות הרישוי הישראליות, ואולי השימוש שנעשה בו במספר יחידות של המשטרה, ואולי סתם מקרה שכזה.
במבט ראשון נראה כדו"ש לכל דבר ועניין, אבל מבט נוסף מגלה אופנוע עטוף מכל עבר בפלסטיקה שבירה, ומנוע, לא עלינו ... 2 צילינדרים שלמים.
לא אמור להיות שם מנוע סינגל עב מומנט שאמור לשלב בין טיולי השטח של סוף השבוע לבין הנסיעה היומיומית ?
עם משקל יבש של 181 ק"ג קשה לצפות ליכולת שטח מרשימה, ואולי הוא לא אמור בכלל ?
מעיון במקורות, היבואן הישראלי למשל, האופנוע מוגדר כדו"ש.
מצד שני, אני מכיר אתר רישמי של יצרן שטוען בתוקף כי GS-500 הוא street-sport,לאלוהי המכירות כנראה הפתרון.
גם סופר-טנרה (XTZ) וגם DR-BIG הם דו"שים, גדולים אמנם, כבדים, אבל עדיין דו"שים.
הקאוואסקי אמור להיות מין מהדורה מוקטנת לדו"שים הגדולים עם נטיה ברורה לכביש.
סוג מסויים של אופנועים המכונה גם פאןדו"ש או ע"פ הגדה שיצרו החבר´ה ממינכן – פאןדורו
(BMW F650).
אופנוע כביש, נראה כמו דו"ש, מי שרוצה יכול לקחת אותו לטיול שבילים קצר, הם לא אחראים לתוצאות...
התוצאה בסופו של דבר היא שילוב של מנוע ומכללים המיועדים לכביש ואילו הצורה הכללית ותנוחת הישיבה לקוחה מעולמם של
הדו"שים.
נחזור לענייננו, קאוואסקי KLE500.
מבט ראשון על האופנוע מסגיר את גילו, למרות הצביעות החדשות, שילובי הצבעים, גווני פנינה וכחול והמהדורה החומה שהצליחה יפה אצל כוחות הבטחון, האופוזיציה האירופאית נראית עדכנית ואף יפה יותר.
לוח המחוונים מספק את כל המידע הנדרש, מד סל"ד ומהירות גדולים, ברורים וקריאים.
מד דלק – אין ...
הכנף הקדמית צמודה לגלגל, מה שמעיד על יומרות שטח מזעריות.
טיפוס לאוכף וישיבה מגלה מושב, איך לומר במילים עדינות ... שיכל להוציא אותך מוועד הורים בקלות.
שקע מאסיבי שמושיב אותך בכל בלימה על מיכל הדלק ...
נאמר כבר רבות על המושב המקורי (עובי ונוחות של דיקט), הבעיה פתירה לחלוטין תמורת כ- 200 ₪.
תנוחת הרכיבה זקופה, הכביש פרוש לפנים ואפשר לצאת לדרך.
יחידת ההנעה משותפת לרביעיית ה- 500 של החברה.
KLE, ER, EN, GPZ חולקים את אותו מנוע בשינויים קלים בכיוון הסופי.
בגדול, מדובר במנוע שמאופיין באמינות מרובה, ובגמישות לא ממש מרובה.
מתחת ל- 4000 סל"ד מורגש חוסר ברור בכח זמין.
רכיבה בתחום של 4000 עד 6000 סל"ד תיתן יכולת תאוצה ושמירת מהירות טובה.
המנוע מפיק 50 כ"ס ב- 8500 סל"ד, משם ועד לקו האדום ב- 11000 סל"ד תשמעו רק רעש, אין יותר מידי משמעות.
מה שכן, המנוע מטפס חלק ויפה מסביבות ה- 6000 סל"ד ועד לשיא ההספק.
בהחלט מנוע חזק יחסית לנפח, אבל שוב, הכח מצריך יד ימין בריאה, שלא כמו הסינגלים המפמפמים בנחת, ב- KLE מרגישים בהחלט את חוסר הגמישות בסל"ד נמוך.
רכיבה סולידית ורגועה, האצות מתונות, ושמירה על קצב קבוע תיתן צריכת דלק של כ- 18 ק"מ לליטר, מה שמאפשר רכיבה של כ- 190 ק"מ על מיכל מבלי להזדקק לעזרתו של המיכל הרזרבי.
מקורות יודעי דבר מספרים על KLE שנסע מת"א לחיפה, במהירות קבועה של 100 קמ"ש והצליח להגיע גם ל- 1:21.
לחיצת האופנוע למגבלות תוריד את צריכת הדלק ל- 1:16, גם כך המיכל בעל קיבולת של 12 ליטר ומאפשר הגעה בטוחה לתחנת הדלק הקרובה.
מהירות השיוט של האופנוע היא בין 120 ל- 140 קמ"ש.
הרבה מאד תלויי בכיוון ועוצמת הרוח.
רוחות צד, עקב תנוחת הרכיבה הזקופה באות לידי ביטויי בקושי מסויים לשמור על היציבות הכיוונית.
באין הפרעה סביבתית ניתן לשמור על מהירות שיוט קבועה של 140 קמ"ש שהם כמעט 7500 סל"ד בהילוך שישי ואחרון.
תיבת ההילוכים בעלת שישה הילוכים כאשר בהילוך שישי על 6000 סל"ד מחוג הספידומטר מראה על 120 קמ"ש.
100 קמ"ש בהילוך חמישי הם 5800 סל"ד.
מיגון הרוח של האופנוע יעיל גם במהירויות תלת ספרתיות, למען האמת עד 120 קמ"ש הוא מצויין, וגם מעבר לזה.
הכל תלויי כמו שאמרתי בתנאי הרכיבה.
המהירות המירבית המוצהרת היא 160 קמ"ש, הצלחתי לראות 180 על השעון, וזה היה קטסטרופלי. חוסר יציבות מוחלט של הפרונט, אבל שוב, לא אמורים להגיע לזה ומהירות שיוט של 130 קמ"ש עם גיחות קצרות ע"פ הצורך גם ל- 150 זה מספיק בהחלט.
ניתן בפרוש להרגיש שגם בהילוך האחרון ב-7000 סל"ד יש לאופנוע עדיין כח למשוך הלאה ולהאיץ.
זה כמובן משפיע על צריכת הדלק בהתאם.
בסה"כ התנהגות הכביש משרה בטחון, האופנוע נעים, ולי אישית היה קל מאד להתחבר אליו.
אתה מתיישב, כל המתגים במקום, המצמד קל לתפעול, שדה הראיה כפונקציה של תנוחת הישיבה מצויין.
אחרי שהאצנו בקו ישר, הגענו למאה ומשהו קמ"ש, בדקנו את המהירות המירבית וכו´, צריך גם לעצור.
בפרק הבלמים והמתלים המצב לא הכי מזהיר.
הבלם הקדמי פשוט חלש, הרגשתי את זה לא אחת.
בעוד ב-GS לדוגמא לחיצה החלטית על הבלם הקדמי עוצרת את האופנוע, ב- KLE ההרגשה היא שהוא מאט.
יאמר לזכותו של הבלם הקדמי כי הבלימה לינארית והדרגתית, הסיכויי לנעול את הגלגל הקדמי נמוך, נמוך מאד.
ע"מ להגיע ליכולת בלימה טובה צריך ללמוד לתפעל במיומנות את הבלם הקדמי והאחורי כאשר צריך להפעיל טיפ טיפה יותר כח מאחור.
מערכת הבלמים כוללת דיסקים מלפנים ומאחור.
בלימה תביא לתופעה אותה אני מכנה "אפקט היאכטה" , האופנוע מתנדנד על המתלים, אך לפני זה ישנה שקיעה רצינית של המזלג הקדמי.
החלפת שמן ושינויי לחץ האוויר יפתרו את הבעיה בקלות ובזול.
הצמיגים המקוריים, 80% כביש, מעבירים את הכח לכביש בצורה טובה ומאפשרים אחיזה טובה לכל הדעות וביצועים מכובדים, המהדרים יחליפו למשהו יותר רציני איש איש ע"פ העדפותיו.
שיכוך המהמורות בסדר גמור !
למי מיועד ה- KLE ?
האופנוע אינו דו"ש קלאסי, והוא אינו מאפשר "השתוללות שטח".
הוא כבד, עטויי בפלסטיקה שבירה, מתלים רכים מידי ומשקל עצמי גבוה מאד.
מי שמחפש כלי לטיולי שטח עדיף לו שיקנה KLR, DR, XT וכו´.
מי שיבלה את רוב זמנו על הכבישים ולא רוצה אופנוע כביש סטנדרטי, בסיסי, ספורטיבי או אחר, ימצא שהחבילה משתלמת ביותר בכביש כל עוד אתה יודע מה אתה רוצה מהאופנוע.
אין לו יומרות ספורטיביות, אבל בהחלט אפשר ללחוץ אותו והוא יענה בשמחה (או במחאה קלה).
תנוחת הרכיבה הדו"שית נוחה מאד ברכיבה עירונית, אבל מקשה בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר.
זה לא דו"ש ואי אפשר לצאת איתו ליומיים טיול במדבר, אבל לעומת זאת הוא מאפשר לך לרכב על הכביש לשם, מה שיכול להפוך לסיוט על XR, או לא עלינו על KTM (...) יהווה טיול נעים לקאוואסקי.
המהירות היא יתרון, וביננו – רוב הזמן מבלים על הכביש, בטח ובטח מי ששוקל את האופנוע הזה.
למי שמסתובב בכביש רב הזמן, אבל לא רוצה אופנוע כביש טהור – אופציה מצויינת.
בין היתרונות מנוע מוכר ואמין, חבילה עירונית מצויינת.
חסרונות – מתלים רכים, מערכת בלימה בינונית.
יכולת השטח מינורית (מאד) ומוגבלת לשבילים בלבד, כל נפילה כואבת (בעיקר בכיס).
לסקירה של הKLE מתוך המאמר "סקירת אופנועים עד 500 סמ"ק" שהוכן על ידי חבר הפורום : THE FINAL CUT
אין תגובות

הודעות אחרונות

13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ