לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922829,228 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

YAMAHA TDM850 רכיבת התרשמות

מאת: כRובי  פורסם: 16/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
ביום ראשון , ה29/7/2001, לקחתי ממטרו לנסיעת מבחן את ה850TDM סתם כך , כדי לראות מה עומד מאחורי הכלי הנ"ל שעל הנייר לפחות , נראה בעל נתונים נאים למדי.
לפני הכל חשוב להזכיר שלא שיניתי ולא ניסיתי לשנות כיוונוני מתלים , גובה או מרחק כידון – לא הורכבתי ולא הרכבתי אף אדם מאחור.
אז יאללה..נתחיל..
מראה חיצוני : (הרי זה מה שפוגשים קודם כל , לא ?).

האופנוע עליו רכבתי (3300 ק"מ על השעון) היה בצבעי אדום/שמפנייה. הקווים שרצים לאורך האופנוע יוצרים גרפיקה מאוד מעניינת וייחודית – מרשימה מאוד (לפחות את הנהגים שלטשו עיניים האופנוע כשעמדתי לצידם ברמזור). הצביעה הזו מקרינה מעין ספורטיביות אלגנטית כמו שמנסים ב ימהה לשדר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. המסיכה הקדמית עם מראה זוג הפנסים הכפולים והזועמים מוסיף לאגריסיביות המראה של האופנוע שמרוככת על ידי הקווים העגולים של הפיירינג העליון.
האופנוע גבוה וצר אך כשמתיישבים עליו נחשפים לגודלה ולרוחבה הרב של החופה הקדמית.
במרכז החופה ממוקמים השעונים – סל"ד , ספידומטר ושעון דלק (מאוד שימושי) אנלוגיים כשבתוך שעון הספידומטר ישנו מד צג דיגיטלי המאפשר (מלבד הצגת מס´ הקילומטרים אותם עבר האופנוע) גם שעון ואפשרות למדידות 2 קטעי דרך – מה שנקרא 1TRIP ו 2TRIP . הבעיה היא , שלאחר בחירת המוד הרלוונטי לפני תחילת הנסיעה , די קשה לעבור ממוד 1TRIP למשל למוד השעון – וזאת בשל המרחק הרב בין המושב לחופה.
לוח השעונים מעוצב בצורה יפייפיה (שעון הסל"ד וסביבתו נושאים מדבקות של "דמוי קרבון" מלבד הלוגו של דגם האופנוע)
תא הטייס בTDM מקרין יוקרה ואיכות והוא מאוד נוח לקריאת הנתונים במהלך הרכיבה.
תנוחת הישיבה זקופה והכידון (אותו דווקא לא אהבתי) נמצא בדיוק במרחק הנכון ממושב הרוכב.
יחידות המתגים (אור , איתות , צופר וכו´) הן סטנדרטיות למראה אך לדעתי הן רחוקות מדי מידיות הכידון ולא קל "לשלוח" אצבע כדי להדליק אורות – זה מצריך התמתחות קטנה של כף היד. בניגוד להונדות למשל , שם היד מוצאת מייד את מקומה הטבעי ומתמצאת די בקלות על פני יחידות המתגים , בTDM נאלצתי לקרב את כף היד לפנים הכידון כדי להגיע לכפתור הצופר.
זה קצת מרגיז , לא מתאים לתחושת הפינוק שהאופנוע מנסה ומצליח לשדר וייתכן שאפשר להתרגל אל זה. לי זה הפריע.
המושב הבנוי כיחידה אחת (רוכב ומורכב) הנו בעל מדרגה קטנה שלא נראית משמעותית אך נותן תמיכה נפלאה לאזור עצם הזנב ומונעת גלישה לאחור בזמן האצות. עזרתה מורגשת במהלך כל הרכיבה. כל הרגשת הישיבה על האופנוע משדרת ומרגישה נוחות – הרגשתי מייד שניתן לרכב עם הTDM לאורך קילומטרים רבים ולמעשה לעצור רק כדי לתדלק.
האופנוע שקיבלתי לידיי היה נעול בצמיגי באטאלקס 054BT (רוחב 110 מקדימה ו150 מאחור) שניכר עליהם שבמשך כל ה3000 ק"מ האחרונים נסעו עליהם רק ישר.. רשמתי לעצמי מייד לטפל בנושא ! ;-)
הוסבר לי באולם התצוגה , על הפטנט של ימהה לגבי הבולם האחורי – למען האמת , אלו הם 2 בולמים הממוקמים זה מעל זה כדי לאפשר (בעזרת הבולם העליון) לכוון את גובה המושב וקשיחות המתלה לטעמו האישי של המורכב (שימו לב – מורכב ולא רוכב!) . איש המכירות של מטרו טען שזו חלק מהחדשנות של ימהה – לדעתי , בולם אחד איכותי היה נותן פתרון דומה אבל בגלל שבמהלך הנסיעה לא "סבלתי" מהבולם האחורי (גם בכבישים מאוד משובשים) אולי אפשר לומר ש"הצליח" לימהה.
נתונים :
משקלו היבש של האופנוע עומד על 198 ק"ג – הוא נראה פחות למראית עין אבל מרגיש כל ק"ג..
במיכל הדלק נכנסים להם 20 ליטרים השותים דלק מסוג 98 (לא הייתה לי האפשרות לבדוק את קצב שתיית הליטרים לעומת הקילומטרים) .
האופנוע , העושה שימוש בקונספט של מנוע הסופר טנרה , מגיע בתצורה של 85 מעלות (כך טוען איש המכירות- שאומר שבניגוד לזויות ה90 מעלות , מייצרת התצורה הנ"ל פחות ויברציות-פרוספקט הפרסום של ימהה טוען לזוית של 270 מעלות) והמנוע הנ"ל מייצר 80 כ"ס ב7500 סל"ד ו8.2 קג"מ 6500 סל"ד.
עכשיו – פה הבעיה שלי עם האופנוע שמיועד לספורט תיור ולרכיבת פאן (מישהוא חושב אחרת?).

(קודם כל , שלא יהיה ספק , פרוספקט המכירות של מטרו טוען לאותה גישה בדיוק שאני חשבתי שהאופנוע פונה אליה..)
האזור האדום מתחיל ב8000 סל"ד כיאה לאופנוע טורינג שאמור לייצר מומנט נוח (ולהביא את הרוכב למעט במשחק בתיבת ההילוכים) ולהספק רב יחסית בתחתית הסל"ד (כך לפחות אני מאמין שאופנוע כזה אמור להיות) .
אז אם האזור האדום מתחיל ב8000 סל"ד ושיא ההספק מתקבל 500 סל"ד קודם לכן (מי אמר טורינג??) ושיא המומנט מגיע ב6500 סל"ד אז איפה פה האות R על האופנוע ?
זה לא טורינג אם כך.. במשך כל הרכיבה שלי בכביש הבין עירוני ואפילו בתוך העיר – נאלצתי לשייט בחלק העליון של הסל"ד – בין 5000 ל8000 סל"ד פלוס פלוס פלוס..(כן – נכנסתי מבלי לשים לב , לא פעם ולא פעמיים ,עמוק לתוך האדום). עקיפות רכבים ויצירת האצה עם האופנוע הצריכו הורדת הילוך ולפעמיים שניים כדי לייצר זינוק ראוי של האופנוע קדימה. ואני לא מדבר על מהירויות מפלצתיות : משהו שבין 80 ל140 קמ"ש (באיילון) . בהתחלה הרגשתי קצת לא נעים עם רעיון הנסיעה בסל"ד גבוה כל הזמן (בהתחשב שהאופנוע לא שלי) אך מהר מאוד הבנתי שרק כך ניתן להתקדם בקטעים ה"מהירים" יחסית .

יוצאים לדרך העירונית.
האופנוע מאוד נוח לרכיבה בתוך העיר – למעשה , זהו הכלי האולטימטיבי להתניידות בתנועה כבדה – כן , אפילו יותר מקטנוע ! .מנוע הטווין עובד בצורה חלקה ורגועה בכל סל"ד והמראות הגבוהות וזוויות הצידוד של הכידון , מאפשרות השתחלות קלילה בין כל המכשולים שבדרך גם במהירות איטית במהירות הליכה. למרות האנמיות של המנוע בסל"ד נמוך , הכח המתקבל בסל"ד זה הנו לינארי וצפוי ולא נשמעים גרגורים לא סדירים בשל המהירות הנמוכה (בדומה למרובעי צילנדריים יפניים וספורטיביים)
כאדם גבוה , 188 ס"מ , היה גובהו של המושב (805 מ"מ) נוח מאוד בשליחת הרגל למטה לאספלט עם הגיעי לקו עצירה/אור אדום.
האופנוע מאוד יציב בכל מהירות ובכך מאפשר גלישה רגועה בחצי קלאץ´ גם בפקקים העמוסים ביותר שתל אביב מייצרת באמצע היום.
הTDM אומנם אינו קרוב אפילו לאופנוע שטח אך מרווח הגחון שלו (העומד על 165 מ"מ) מאפשר עליית מדרכות ללא כל חשש להשחזת חלקים שלא נועדו להשחזה..

מתלים
(כאמור – לא שיניתי שום כיוונונים ויכול להיות שהייתה מתקבלת תוצאה טובה יותר אם אכן הייתי מבצע בהם שינויים)
המתלה האחורי עובד בסדר גמור – מטפל די טוב בבורות מע"צ ורק בורות "איכותיים" מצליחים לשדר מכה מורגשת אל אחורי הרוכב. המתלה דאג לשמור גם במהירות גבוהה בכביש משובש על מגע רציף בין הבאטאלקס לאספלט.
המתלה הקדמי לא הרשים אותי – בלשון המעטה.
השיכוך היה פחות מבינוני – כמעט כל המהמורות מורגשות והן גורמות לרעד ואפילו לסטירות ממש - דרך הכידון לידי הרוכב.
בזמן בלימה עם הבלם הקידמי , גם בלימה לא חזקה - הפרונט של האופנוע פשוט צונח בצורה מהירה כלפי מטה , לכיוון הצמיג הקדמי. כמעט עד כדי סגירה (כך לפחות ההרגשה המקבלת אצל הרוכב) – הדבר יוצר תחושה לא נעימה הפוגמת גם בהרגשת הבטיחות של הרוכב וגם בנוחות הכללית. (לדעתי , גם המורכב מאחור יסבול לא מעט מבלימות שלא יגובו בצורה מאסיבית עם הבלם האחורי). ההחזרה של המתלה הקדמי כבר עבדה בצורה יותר הגיונית ומנעה זינוק (הפוך הפעם) של האופנוע כלפי מעלה , עם פתיחת הטלסקופים בסוף הבלימה . ייתכן מאוד ששינויים בכיוונוי השיכוך וההחזרה של הטלסקופים מקדימה יפתרו את הבעיה וייתכן שבכלל ידרשו החלפת קפיצי הטלסקופים לקשיחים יותר (לבנדיט שלי הם עלו רק 70$ והשיפור הוא אדיר) מה שבטוח הוא , שההנאה מהרכיבה נפגמת בגלל בעיה זו.
בלמים – פשוט מעולים.
הבלם הקדמי העושה שימוש בשני דיסקים בקוטר 298 מ"מ מכובדים ,מייצר המון רגש ועוצמה ויכול להעמיד (בעזרת הרוכב הנכון ) את האופנוע על הגלגל הקדמי בלבד. (חבל רק , שלא מתקבל גיבוי מתאים מהמתלה הקדמי כדי לתמוך בבלם הנפלא הזה).
גם הבלם האחורי (דיסק בקוטר 245 מ"מ) בולם נפלא ומעביר תחושות מדויקות לרוכב המתארות בדיוק את הנקודה בה ינעל הגלגל האחורי. (אני "חותם" עכשיו על כאלו בלמים לאופנוע שלי).
המראות יציבות ונותנות תמונה מלאה של הקורה מאחור - התמונה הזו מתקבלת יציבה וברורה ללא כל רעידות בכל מהירות ובכל סל"ד – עוד פריט שהייתי מוסיף שמחה למפרט האופנוע שלי..

המשך המאמר
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ