לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922829,228 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

YAMAHA TDM850 נסיעת מבחן - חלק 2

מאת: כRובי  פורסם: 16/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
הרגשת המנוע:
המנוע , על כל 849 סמקי"ו , מכיל בתוכו בעיקר 2 צילנדרים ( 4 פעימות) עם 10 שסתומים והוא מקורר מים.
מתחת ל5000 סל"ד – אין כל כך עם מי לדבר ..
האופנוע יזוז וינוע כנדרש ממנו בתוך העיר אך לא יותר מזה.
פתיחת גז , סגירה ופתיחה מחדש באזור הסל"ד הנמוך , תחנוק קלות את המנוע , עת יזרימו 2 מאיידי ה38BDSR MIKUNI תערובת למנוע ולמרות חיישן המצערת מסוג TPS שעושה עבודתו נאמנה בכל שאר תחומי הסל"ד , עדיין תורגש השתהות (מעין "פאוזה" קטנה) בין סחיטת המצערת לבין תגובת המנוע.
מעל 5000 – שמחה וששון – כל 80 הסוסונים מתפרצים בחדווה ו"ווילי" התקבל בעוצמה מכובדת בסגירת ופתיחת הגז מחדש באזור שבין 5000 ל6000 סל"ד.
המנוע עובד רגוע (גם בסל"ד גבוה) והוויברציות אומנם יוצרות דגדוג בכפות הידיים אך התחושה הכללית היא נעימה ורגועיה – אתה נכנס על גבי הTDM לפאזה אחרת.. שונה.. מעין סוטול של רכיבה גם בתוך הפקק הצפוף. הכל באיזי , הכל בזולא.. ממש כיף..
אגב , המנוע נשמע לאוזני הרוכב כל העת – גם ב160 קמ"ש באיילון המנוע עדיין מווברץ ומשמיע את קולו הטוויני והייחודי .

בבין עירוני :
אז מה היה לנו עד כה ?
אופנוע העובד בתחום הסל"ד העליון , שמנועו נשמע בכל מהירות שהיא – בקיצור , ספורטיבי או לא ספורטיבי ?
האופנוע מושך ומושך חזק. 80 כ"ס מתמודדים היטב עם האתגרים שמציבים הפחנועים לאופנוען המאיץ אך כדי לסחוט מהם את המיטב יש לבצע משחק תכוף (לא "מקדים") עם תיבת ההילוכים כדי להשאר כל העת ברצועת הכח המיטבית (שהיא מעל ל6000 סל"ד) התחושה מהבחינה הזו , היא של מנוע ספורטיבי (רק תחומי הסל"ד שונים).
מיגון הרוח – זוועתי ! – עד 120 קמ"ש הכל טוב ויפה – הרוח מלטפת מהכתפיים ומעלה את צדי הקסדה ואין שום בעיות. מ130 קמ"ש ומעלה המצב פשוט גרוע.נקודה. בכל מהירות. (אגב , סגרתי עם האופנוע 180 קמ"ש וכנראה שהוא יכול לגרד איזה 10 - 15 קמ"ש נוספים עם קצת מאמץ).
זוכרים איך כשהיינו נוסעים באוטובוסים (של אגד ודן – לא על ZX12!) ? זוכרים איך העולם היה רועד כשהייתם מצמידים את הראש לזגוגית החלון שלצדכם ? רעידות קטנות ומהירות שלא יוצרות טשטוש בתמונה הכללית אבל גורמות לעיוות קווי המתאר של החפצים והנוף עליו אתם צופים ? זוהי בדיוק ההרגשה במהירויות הללו בTDM – בעוד המראות יציבות וברורות ,
הראש של ה-ר-ו-כ-ב הוא זה שרועד במקומם – לא מה שהייתי מאחל לעצמי בנסיעות קצרות (כביש ירושלים תל אביב) או ארוכות (טיולי יום שבת).
לפני שהייתי מציע להחליף את המשקף לגבוה יותר , הייתי בודק עם חריץ רחב בתחתית המשקף (בקרבת חופת המסיכה הקדמית) לא יפתור את הבעיה. כנראה שמערבולות הרוח בין גוף הרוכב לפיירינג הן אלו שיוצרות את הנדנודים המרגיזים אלו וחריץ שכזה , ישלח זרם אוויר ש"ישבור" את המערבולות האלו. בכל מקרה , עלות משקף חדש שנעה סביב ה400 ש"ח תוכיח את עצמה במהרה מאחר וההרגשה היא כמעט בלתי נסבלת ומכריחה אותך לרכב במהירות שהיא רק קצת מעל החוק ;-)
הכידון של הTDM הוא רחב וממוקם במרחק הנכון מהרוכב. אומנם נוח אך הזוית בה מתעקלות הידיות כלפי הרוכב היא זוית חדה מדי. נוצרת זוית לא "בריאה" ולא נוחה בין כף היד להמשך הזרוע. ז"א שכדי לאחוז בכידון , יש למקם את כף היד בצורה שהיא אינה המשך ישיר לזרוע.
אולי זה נשמע כואב מבחינה ארגונומית אבל זה לא – מה שנפגם הוא תחושת השליטה באופנוע – גם כדי ליצור היגוי הפוך (לא משנה באיזו מהירות) יש להפעיל מעט כח – שזה קצת יותר מדי כח בשביל פעולת היגוי קטנה ופשוטה – הן בכניסה לסיבוב והן במעבר בין נתיבים , נדרשת הפעלת כח שהיא לא רלוונטית לאופנוע שמציע יכולות פנייה משובחות.
היציבות שהאופנוע משדר גם בתוך שיא הפנייה היא מהנפלאות שיש והידוק הסיבוב במכות היגוי קטנות (ולא "נגיעות" היגוי כנדרש) מורידות את האופנוע בדיוק לזוית הרצויה לרוכב.
בתוך סיבובים , גם הדוקים מאוד , מתקבלת הרגשה שהאופנוע יושב על מסילה – פשוט בחר קו פנייה והאופנוע יעקוב ללא שום נדנודי ראש או רעידות של האופנוע. המתלים והשלדה הקשיחה נותנים פתרון נפלא ומהנה למצבים בהם האופנוע אינו נמצא ב90 מעלות לכביש.
הרגליות גבוהות (אך לא בצורה הפוגמת בנוחות הרוכב) ומרווח הגחון הגבוה , נותנים מרווח הטייה נפלא שלא מעמיד בסיכון מיידי את 2 דודי הפליטה הקטנים והחמודים הממוקמים נמוך יחסית משני צידי האופנוע ומאפשרים להגיע לזוויות נאות. (בואו נגיד ששיפרתי את מראה הצמיג האחורי של אופנוע המבחן ממראה ה"נוסעים רק ישר"..) הבאטאלקסים אגב , ביצעו את עבודתם בצורה מספקת.
ושוב , אם נחזור לנושא הכידון - נפש הקאסטומינג שלי מרימה את ראשה ודוחפת אותי להציע החלפת כידון- עלות משוערת : 150 עד 450 ש"ח .כידון רחב , נמוך ו"פתוח יותר" שישמור על אותו מרחק ממושב הרוכב יעזור לדעתי . ולו רק בגלל העיקרון – לא ייתכן שהורדת אופנוע גבוה שכזה לתוך הטייה (ועוד במשקל יותר קטן מהבנדיט שלי) תצריך מאמץ שכזה.
אז זהו..
לפני שאסכם את דעתי האישית אחזור שוב על הUPS AND DOWNS של האופנוע..
חסרונות : כידון , מתלה קדמי , יחידת מתגים , מיגון רוח (כמעט את הכל – ניתן לסדר ולהפוך את האופנוע לכמעט מושלם בהשקעה של פחות מ700 ש"ח)
יתרונות : בלמים , נוחות נסיעה , יציבות , שלדה , מרווח הטייה וגחון ,מראות , ומראה כללי.


דעתי האישית :
האופנוע מסוגל לייצר כמויות פאן גדולות בכבישים מפותלים ולהגיע לרמת הפאן שמייצר סופרמוטארד (אם נתעלם מהמשקל הגבוה). הוא מאוד שימושי לחיי יומיום ויכול לתת תשובה נאותה לטיולים ארוכים בסופי שבוע. זהו אופנוע של "לחיות איתו".
אופנוע שנותן פיתרון טוב לאספקטים שונים של האופנוענות הבאה בדרישות שונות לצרכים שונים של רכיבה ולא מתרכז בצורה ספציפית בתחום זה או אחר. בניגוד לדו"שים המנסים לתת קצת מתחום היעילות והשימושיות , קצת מהכביש וקצת מהשטח –כשהכל ארוז גם בקצת כיף ,מתרכז הTDM בתחום היעילות העירונית ובסיפוק פאן ספורטיבי בכמויות נכבדות על גבי הכביש והוא עושה זאת כמעט ללא פשרות – פשוט יש לבצע סוויטץ´ מחשבתי לגבי איך אמור להראות אופנוע ספורטיבי לכביש ולדעת להוציא את אותן הרגשות מהTDM (וכמובן להתעלם מכמות הסוסונים הפעוטה יחסית שהוא מחזיק באמתחתו).
אישית , אני אשאר עם הבנדיט שלי ואשמור את ההוצאה של 68850 במזומן (עלות על הכביש ) לתקופה בה אהיה מבוגר יותר (פיזית ונפשית) בה אוכל להנות מהאיכויות הייחודיות שמגיש האופנוע לרוכב על מגש כסף אדום (ושמפנייה ;-) )
אשמח לענות על כל שאלה/קושיה/טענה/הערה או הארה לגבי הסקירה הזו .
כRובי
tbaram@mmm.com
חזרה לחלק הראשון של הסקירה
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ