לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

VFR750 של הונדה - סקירה מפי בעלים של אופנוע מדגם זה

מאת: שמופ  פורסם: 23/10/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
To VFR or not to VFR ?
(שמופ , חבר הפורום , החליף את הCBR600 שלו בVFR שנת 98 ולרגל ההחלפה , חלק עימנו את רשמיו הראשוניים יחסית, מהחיים במחיצת האופנוע שנחשב על ידי רבים ל "אופנוע הטוב בעולם"..)
השאלה האמיתית אינה זו שמופיעה בכותרת, השאלה האמיתית סבוכה הרבה יותר ואת התשובה אליה איש לא יודע לאשורה. השאלה האמיתית היא מה הופך "אופנוע" לאופנוע טוב. באופן אינטואיטיבי קופצים מספר פרמטרים חשובים, הספק, מהירות, תנוחת רכיבה, משקל, בולמים, שלדה והתנהגות כללית על הכביש.
חלק מהרוכבים יוסיפו שהם רוצים גם מערכת סטריאו, בגאז´ מרווח ומראות חשמליות.
אין ספק ש- 6R, 1R, 900CBR, CBR600, כולם אופנועים טובים. כולם גם אופנועי ספורט.
וכולנו כאחד תאבים הספק, מהירות, האצה והשכבות תרתי משמע ולכן לקחנו את אופנוע הספורט, חיית מסלול שעברה מספר שינויים והפכנו אותה לכלי הרכב היום-יומי שלנו. בנקודה הזו החל קיומו של ה- VFR לחלחל במוחם של מהנדסי הונדה.
הכביש הציבורי, מה לעשות אינו ממש מסלול, ובניגוד לרכיבה על מסלול לעיתים אנחנו גם מרכיבים וגם רוצים שיהיה נוח למורכב ולנו. אנחנו גם עומדים בפקקים מה שלא ממש קורה במסלולים.
למעשה נולדה כאן קטגוריה שבאה לספק את מאוויינו הספורטיביים ולספק את האמינות והנוחות שאופנוע מסלול לא יכול להתהדר בם, המחיר נמדד הן בשקלים והן על המסלול למי שינסה להעמיד את ה- VFR שם.

אבותיו הקדומים של ה- VFR הנם אופנועי מסלול (45RC מבית הונדה).
הונדה לקחו את האופנוע המדובר, השאירו את המרכיבים שהפכו אותו למוצלחים והוסיפו מה שלדעתם היה חסר על מנת לייצר את אופנוע ה- ספורט תיור האידיאלי. האופנוע קיים מאז שנות ה- 80 כאשר הוא עבר שינויים ושיפורים לאין ערוך. הגרסה האחרונה הנה משנת 98, שם הפך מנוע ה- V4 - 90° למוזרק / מנוהל מחשב, לוח השעונים השתנה והתווספו תוספות דיגיטליות מבורכות, ההספק והמומנט עלו ועימם המהירות הסופית וזמני ההאצה, האופנוע קיבל נטייה ספורטיבית מעט יותר מבעבר ומערכת הקירור השתנתה וכעת הוא מתהדר בזוג רדיאטורים של מים ורדיאטור שמן נוסף מקדימה.
בגרסאות ה- 750 שיוצרו לפני שנת 98, זוג הצילינדרים האחוריים היו מתחממים יותר מהקדמיים ומכאן השינוי. תנוחת הרכיבה נוחה מאוד הן לרוכב והן למורכב, האופנוע מרווח מאוד.
האופנוע מתהדר בזרוע חד צידית פרי פיתוחה של הונדה, יתרונותיה של הזרוע הנ"ל ידועים ומוכרים על מסלולים אך גם בכביש הציבורי תשמחו לדעת שאצל כל פנצ´ר מאעכר אפשר לתקן פנצ´רים ולא צריך לכוונן את מתיחות השרשרת לאחר מכן (!).

האופנוע ידוע בגמישותו וברציפות הסחיבה שלו לאורך כל תחום סל"ד העבודה שלו (ואני אוסיף... גם מעבר לו).

בתור רוכב CBR 600 טרם עברתי ל- VFR היו חסרים לי מספר דברים שהיו ברורים מאליהם על ה- CBR כגון משקלו הנמוך, "מכת" הכוח שהוא מקבל בסביבות ה- 11,000 סל"ד וקיומו של הקו האדום ב- 13,500 במקום ב- 12,000..
היו אי הבנות רבות בין ה- VFR לביני כשהתחלנו, הוא מתחיל לחיות ב- 4500/5000 סל"ד, ואני לא מוכן לשחרר לו את הגז עד שהוא מגיע ל- 7000 סל"ד.., כך הרגיל אותי ה- CBR... ה- VFR הצטייר בעיניי כעצלן עד שהתחלתי להקשיב לו, וללכת בדרכו. ומאז ועד היום אנחנו חברים טובים ונותנים בראש גם ל- CBRים. הנדסת האנוש שלו מעולה, האופנוע מאפשר תנוחת רכיבה ספורטיבית ותיורית בהתאם לרצונך, יש לו צליל מיוחד יש לו לוק מיוחד, הופתעתי לגלות מצמד הידראולי ושאר פינוקים, השקיעו בו הרבה בתכנון כמו גם במכלולים, לא סתם הוא נבחר לאופנוע השנה מזה מספר שנים ברציפות.

קצת נתונים טכניים יגלו 110 כוחות סוס, משקל של כ- 208 ק"ג, מהירות סופית באיזור ה- 260 וכן כן.. מיגון הרוח שלו משמעותית טוב יותר מזה של ה- 600תים למיניהם, מומנט בשרני ומנוע V שמספק את הכח בפעימות המיוחדות רק לו.
את נסיעת המבחן טרם נרכש ה- VFR עשיתי מעט בלחץ, זה היה באמצע השבוע, התחיל כבר להחשיך והונדה העמידו לרשותי את האופנוע המדובר. יצאתי מהסוכנות, ירדתי לאיילון לכיוון דרום, שפע של כח הפתיע אותי בכל סיבוב מצערת, שמחתי לגלות שהפנסים הראשיים מפיקים אור משמעותית יותר נוח מזה של ה- CBR שלי (אולי מפני שה- VFR מתהדר בזוג נורות של 55/60 וואט כ"א ?), היה עומס תנועה ואף פקוק פה ושם, נסעתי קצת בין המכוניות, קצת על השוליים, נכנסנו לכמה בורות והופתעתי מתגובת הבולמים.
הגעתי לקטע כביש פתוח ושם "הרבצתי" קצת, האופנוע בהחלט ענה לציפיות. חזרנו באיילון צפון ונסענו עד להרצליה, שם עלינו למהירויות מעט גבוהות יותר ומיגון הרוח העלה חיוך על פניי, את הסיבוב בעליה לשבעת הכוכבים לקחנו במהירות של בערך 70, האופנוע התנהג ללא דופי, חששתי מעט מהמשקל הכבד שלו, אך לא נדרשה יותר מאשר מחשבה על פתיחת מצערת על מנת שהאופנוע יגרגר כמו שהוא אוהב והעקומה תגוהץ אף טוב יותר מאשר הורגלתי על גבי ה- CBR.
סיכום נסיעת המבחן ביני לבין עצמי כלל נסיעה בפקקים, ספיגת מהמורות השוליים, נסיעה בעומסי תנועה, והתנהגות האופנוע גם בתנאים קצת יותר ספורטיביים. סה"כ זה מה שאנחנו עושים ביום-יום, לא ?
מאוחר יותר בנסיעה ספורטיבית נטו גיליתי שאני יכול להכנס לעקומה נתונה במהירות זהה לפחות לזו של CBR פרטים על הנסיעה הספציפית הזו יש איי שם בפורום.

מאמרים רבים ניתן למצוא כאן.
קצת נתונים טכניים...
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ