לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

YAMAHA FAZER 1000 רכיבת התרשמות

מאת: מיצו  פורסם: 03/12/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
לאחר סופשבוע של גשמים ולאחר מספר דחיות הגיע סופסוף זמנו של ה- Fazer 1000 מבית ימאהה לטעום את נחת זרועותי המסוקסות. הכלי הובטח לי למשך מספר שעות, כשהזהירו אותי להחזירו בזמן מכיוון שאחרי היה מתוכנן לנסוע בו גב"ב ולא אחר. אז גב"ב, אני מקווה שאתה מודע לעובדה שבגללך הייתי צריך למהר מאוד ולא היה לי זמן אפילו לפחית קולה אחת בדרך, שלא לדבר על המעורב הרשמי של ירושלים...

כרגיל בנסיעות אלה אני עושה סיבוב התרשמות קצר סביב האופנוע. למרות המנוע שמבטיח להיות אימתני, הכלי עצמו קטן בגודלו ונראה יותר כמו איזה 600 מאשר 1000 עתיר נפח. המסכה הקדמית הסמלית יחד עם מגן הרוח הפיצפון מהווים את כל הפלסטיקה המיותרת של האופנוע. חיצונית הוא נראה כמו שכל אופנוע ערום צריך להיראות. לחשוף את מיטב הקרביים ולשדר אוירה של פשטות מעורבת בכוח. חיצונית הוא עושה את העבודה לטעמי. אמנם הוא לא סטריטפייטר כמו שכרובי היה רוצה, אבל אני בטוח שבחו"ל ניתן למצוא מספיק משוגעים שיהפכו אותו לחוויה ויזואלית מרשימה.

האופנוע קטן. את זה כבר אמרתי. אבל כשעולים עליו מבינים עד כמה. מיכל הדלק ממוקם באופן מוזר ושונה מהרגיל ומפריע במאה הקילומטרים הראשונים עד שמתרגלים אליו. מוזר. מי שתיכנן את מיכל הדלק עשה עבודה רחוקה ממושלמת כמו שנגלה בהמשך הנסיעה. המושב צר ובעל ריפוד שנראה בהתחלה כנוח. אבל בדיעבד, לאחר כמעט 300 ק"מ רצופים בלי לרדת ממנו, התחת כואב והאיזור האסטרטגי בין הרגלים דורש איוורור דחוף. לא נוח נקודה. הוא אולי מתאים לגיחות קצרות, אבל מבין כל האופנועים עליהם רכבתי זהו המושב הכי פחות נוח.

קל להזיז את האופנוע קדימה ואחורה. קל להעלות על רגלית האמצע, אבל רגלית הצד ממוקמת באופן מוזר בין מדרך הרגל לבין רגלית ההילוכים, דבר שמצריך התרגלות. שעות חיפשתי את הרגלית מאחורי ההילוכים. לא יכלו לשים שלט קטן "ים"? מוזר.

אחרי המוזרות של מיכל הדלק והרגלית אני מתפנה לשים לב למתלים ששוקעים תחת נטל הכובד. כן גבירותי ורבותי, המתלים שוקעים. מה שלא עשיתי ל- ZX12, ל- FJR, ל- TMAX או לכל אופנוע אחר עליו נסעתי בשנתיים האחרונות קורה ל- Fazer. המתלים פשוט שוקעים, וגם בעת בלימה עם הקדמי הפרונט פשוט הולך לאדמה. ביררתי עם רפי ואחרים במטרו והם טוענים ששיחקו עם הכיוונים יותר מדי ושהעניין ידוע. יתכן, אבל מבחינתי זהו הרג´קט הראשון ואולי החמור ביותר באופנוע. עניין של טעם אישי. לא יתכן שבבלימה קלה עם הקדמי המהלך של הטלסקופים כמעט ויגמר. אני אולי מגזים, אבל זו התחושה שהיתה לי במהלך כל הנסיעה של היום. גם האחורי לא משהו. אני מקווה לטובת הרוכשים הפוטנציאליים שיש אפשרות טובה יותר לכוון את המהלך, גם מבחינת קושי וגם מבחינת ההחזרה.

התחלתי כהרגלי בנסיעה מנהלתית בעיר. יציאה לכיוון לה-גארדיה, תדלוק (אחד מ- 3) והמשך התברברות של כ- 20 דקות בתוך העיר עד שעליתי לדרך השלום לכיוון מחלף אלוף שדה בר"ג. איך הוא בעיר? פרט למתלים שהצליחו להביא לי את הקריזה עושה רושם שהוא מספק את הסחורה בצורה טובה למדי. הברקסים טובים למדי, תמרון בין מכוניות סביר בהחלט, מראות לא נמוכות מדי כדי לא לדפוק את הפחיות שמסביבי, ישיבה זקופה ועירנית, רגלים מגיעות מהר לרצפה.

3 נקודות בשלב זה: האחת - אתה מרגיש נמוך על הכלי בגלל שקיעת המתלים כך שהרגלים מגיעות מהר מאוד לרצפה ואתה לא צריך לעמוד על קצות האצבעות או משהו כזה. למשל בטימקס או ב- ZX12 אתה חייב להתמתח כדי להגיע לרצפה, וזה ממיצו שגובהו ביום טוב כ- 184 ס"מ של שרירים מסורגים. כאן אתה מרגיש בנוח, אבל הנוחות הזו היא עניין של טעם, ושוב, בגלל המתלים הרכים מדי.

השניה - המראות קפיציות וגמישות למדי, כך שנגיעה בפחית לא עושה נזק כלל.

השלישית - הבונגילה של הקלאצ´ או לא יודע מה זה מצד ימין של הכלי יושבת בדיוק בשוק הימנית שלי ומחממת לי את הסעיף. בחורף זה לא נורא אבל נראה אותך נוסע עם זה לים בקיץ... זה נוגע לך בשוק הפנימית בכל פעם שאתה עוצר, או שפשוט לא מורידים רגל ימין.

ואז אני מתפנה לבדוק את הנושא החשוב מכל - המנוע. מנוע ה- 1000 של ה- R1 שעבר הסבה מקצועית ליישור עקומת המומנט והקטנת ההספק עושה עבודה נפלאה. בעיר ראשון יודע למשוך חזק, חזק מאוד, עד למעבר ל- 110 קמ"ש. שני ושלישי עושים את העבודה. תתן יותר מדי גז בראשון והוא עולה לשמים, ממש כך. ווילי בלתי רצוני, וצריך להקפיד לא לפתוח את כל המצערת. המנוע מרגיש חזק, וכך צריך להיות. אני מתפתה מרמזור לרמזור לתת יותר ויותר גז, ובכביש אלוף שדה אני כבר דופק פתיחות עצבניות עם כל ירוק. המנוע מספק את התמורה לאגרה, ואני מתחיל להרגיש בבית.

יוצא לגהה. תנועה ערה ואני בודק נסיעה מנהלתית במהירות בינונית. עולה לשלישי, לרביעי, כבר 160 על השעון. חמישי ושישי כדי להישאר בתחום המהירות הזה, ואז מגיע הרג´קט השני (פרט למתלים):

מיגון רוח שואף לאפס. נאדה. זירו. כלום. גי´ אס נותן יותר מזה. ראבאק! על הטימקס אני נוסע 150 יותר בנוח מזה! ב- 140 אתה מתחיל להיאבק. ב- 160 קשה. הרוח מכה בקסדה. אני מתכופף, אבל אז אני מרגיש שאני נשאב למעלה. לא נוח בהחלט.

המשך המאמר
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ