לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

FJR1300 - חלק אחרון

מאת: מיצו  פורסם: 18/11/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
חד משמעית האופנוע הזה לא בנוי להשכבות. זה לא שאי אפשר להשכיב איתו או להשחיז רגליות. זה קרה לי כמה פעמים. אבל הבעיה היא גם בצמיגים (מצלר, לא זוכר הדגם, 180 מאחורה) שממש לא בנויים להשכבות היסטריות, ובעיקר במתלים ובמזלג הקדמי.
חבר´ה, זה לא R1, לא ZX12, ואפילו לא ZZR1100 או 600 (אם אני מחפש לו מקביל שקרוב אליו בתכונותיו). הדבר הזה, למרות שהוא יודע לנסוע מצויין בקו ישר, סובל מבחינתי ממחסור ביציבות אורכית בזמן השכבות. אני לא יודע מה גורם לזה, אבל מהמורה קלה בזמן פנייה הדוקה גורמת לאופנוע לרצות לצאת מהסיבוב ולהתיישר. הוא לא נופל לסיבוב, אלא רוצה לצאת ממנו. הגלגל הקדמי החליק לי לפחות 3 פעמים, וגם האחורי עשה לא מעט צרות בנס-הרים. ב- ZX12 ההיגוי היה חד כמו סכין יפנית, ומרגע שהפלת את הכלי לפנייה הוא לא הלך לא ימינה ולא שמאלה. פלס. כאן הוא עושה לך טובה שהוא יורד, ובאמצע הוא עוד מתלונן ורוצה הביתה. מה זה?
לא התלהבתי תרתי משמע. זה לא האופנוע שאיתו תרצה לרדת לגלח רגליות. נקודה.
בסיבובים אתה גם מגיע למגבלות של מערכת הבלימה המשולבת. בגלל שהתרגלתי להשתמש בה וכמעט רק בה, מצאתי את עצמי "מיישר" איזה סיבוב אחד או שניים עד שהתעשתתי וחזרתי לשימוש בלעדי בקדמי. זה לא שהאחורי לא בולם טוב. להיפך. הוא בולם יותר מדי טוב, וזה גורם לך לרצות להשתמש אכך ורק בו. למה לעבוד עם הקדמי כשהאחורי שותל אותך בכביש?

עכשיו, אחרי שהקדמי היה מחומם מספיק, הוא התחיל גם לעבוד. בניגוד לבלימה האנמית אותה סיפק ברכיבה בעיר, עכשיו הקדמי לא מבייש גם את הברקסים המדהימים של ה- ZX12. ואם נוגעים גם באחורי, אתה מקבל חווית בלימה שלא מעולם הזה. צריך רק להתרגל לא לגעת בו בזמן כניסה מהירה לסיבובים. 5:2.

ממשיך לבית-שמש, עובר דרומה ועוצר לתדלוק. הייתי בקצת פחות מרבע טנק, ומילאתי 17 ליטר. אני מניח שנכנסים למעלה מ- 20 ליטר וזה יפה. הרי מדובר באופנוע תיור בסופו של דבר...

ממשיך לצומת בית-האלה. עלה לגוש עציון עם כמה סיבובים יפים. נוסע טוב הכלי, רק אל תנסה להשכיב איתו יותר מדי. באחד הסיבובים אני מוצא את עצמי מיישר קו מול ג´יפ צה"לי ממוגן וכבד שגם הוא מיישר את הסיבוב מולי. היה קרוב אבל יצאתי מזה...

חוזר מגוש-עציון, עולה לנס-הרים ובר-גיורא לתת קצת מכות בכביש מוכר. שוב, חוזר מאוכזב. זה לא זה. האופנוע נוטה לצאת מסיבובים בכל פעם שהוא פוגש שקע או מהמורה, ובריחת גלגל קדמי זה לא דבר נעים. החלטתי לוותר.

ואז מגיעה ההארה.

למען השם, הרי מדובר באופנוע תיור לזקנים, מה פתאום אני משווה אותו ל- ZX12? מה פתאום אני שופט אותו לפי קריטריונים של אופנועי ספורט? תן לו את הכבוד המגיע לו. אל תבקש ממנו לעשות משהו שהוא לא תוכנן עבורו. סע עם מזוודות ואיזה בלונדינית שוודית מאחורה באיזה כביש מפותל באלפים או באיזה אוטוסטרדה מהירה בגרמניה. זה לא כלי למסלולים ולא לבדיקת איכות האספלט. נקודה.

ואז התחלתי להנות. החלטתי שאני לא משכיב יותר ולא עושה יותר ווילים (כן, הוא עושה, ודווקא לא רעים, כל עוד אתה מוריד את הגלגל ב- 80 או מקפיץ לשני. ב- ZX12 - ואני ממשיך לשפוט - אתה גומר ווילי ב- 140 או שאתה עולה לשני ואז יש לך עד 170...). אני נוסע תיור. רגוע. נותן גז איפה שאפשר, ואיפה שלא יורד ל- 100.

החלטתי לאפס את המונה ולקבל עלי את הדין.

חוזר חזרה למעלה, פונה לצור-הדסה וממשיך בכביש המנהרות דרך בית-ג´אללה אל ירושלים. כביש מדהים, בעבודות בינוי בחלקו, אחלה סיבובים מהירים של 180 ומעלה, אחלה מנהרות, מלא צבא, מלא מכוניות, אבל אחלה נסיעה. הכלי מרגיש בבית. סוף סוף הגענו להבנה. אני נותן גז אבל רגוע, והוא מספק לי את הסחורה בלי בושה.

מגיע ונכנס לירושלים, עוצר למעורב אצל סימה (31 ש"ח למנה פלוס פחית קולה פלוס סלטים. שווה כל שקל). ממשיך בפקק אל נתיבי בגין שלהם, יוצא צפונה אל פסגת זאב. כבישים רחבים, מהירים מאוד, תנועה ערה אבל מפוזרת ומאפשרת עקיפות מהירות.

מגיע לצומת של פסגת זאב איפה שהכביש חרוש, ויורד לכביש 443 אל מודיעין.

בכביש הזה אני זוכר טיול שלי, של שדון, ארז וסקניה, בו נתנו בראש במבנה במהירויות מטורפות של למעלה מ- 270. היה מדהים. היום אני מחליט לראות מה יש בקנה של ה- FJR מבחינת מהירות.

חמישי לא סוגר יותר מ- 240 בקו ישר, אולי 250 בירידה עם רוח גבית ומשקף סגור. לא נורא. אנחנו כבר חברים. מי אני שאתלונן?

שוב, נדהם כל פעם מחדש מיכולת הבלימה ומגמישות המנוע. הכלי הזה מגיע מבוזבז. יכלו לייצר אותו עם 2 הילוכים. ראשון וחמישי. ממילא כל השאר זה חארטה. מה זה הילוך שצריך להחליף אותו אחרי 2 שניות? תן ראשון עד 80, תעלה לחמישי וסע עד 240 בלי בעיה...

המושב הרחב מרופד למשעי ומספק מרבץ נוח לישבן שלי. 400 ק"מ ועצירה אחת לאוכל ועדיין אני מרגיש בסדר. גם ב- ZX12 זה היה לא נורא, אבל שם היה מתחיל לגרד לי התחת במרחק כזה. כאן אתה מרגיש במלון.

מיקום מראות לא מספק, אבל יותר טוב מחלק גדול מאופנועי הספורט. המראות נוטות לאבד כיוון במהירויות גבוהות, שלא כמו ב- ZX12 בו הן שתולות בתוך קונכיות אוירודינאמיות. כידון רחב ובעל זווית מצויינת לתיור. כל המתגים נוחים למדי. שעונים ממוקמים מצויין, שפע מידע דיגיטלי. רק חסר טטריס...

רגליות נמוכות ונוחות מאוד. מיקום רגלית ההילוכים מפתיע שכן היא נמצאת מעט פנימה ממה שאני רגיל, אבל לא נורא. מצד שני, רגלית הבלם גדולה ובולטת החוצה. נוחה למציאה בעת חירום.

רעש ההילוכים ממשיך לעצבן. על זה אני לא מוותר. אני מתעצבן ומוצא את עצמי מעביר כמה שיותר מהר לחמישי כדי לא לשמוע את הקירקוש.

מיגון הרוח החזיר לעצמו את הכבוד האבוד לאחר ששפטתי אותו בחומרה בהתחלה. ברגע שמתרגלים זה נהיה סביר וסביל, ולמעשה אפילו די נוח. רוב הזמן הייתי עם מגן מכונס ולא פתוח בעיקר בגלל אפקט השאיבה המעצבן. אבל כשפותחים אותו ונשענים קדימה על המיכל קורה דבר מדהים: נהיה שקט. ממש שקט. אין רעש. ממש נחמד. לא נוח אבל נחמד. גם עם משקף סגור דווקא נוח לנסוע בו זקוף גם ב- 200, ולא מצאתי את עצמי מתכופף כמעט בכלל. תנוחת הרכיבה נוחה למדי ומספקת זווית ראיה טובה של הכביש, הגנה טובה מפני הרוח, ללא לחץ על הרגלים או הידים, ועמידות טובה לאורך זמן. דווקא מקום אחד בו הרגשתי רוח במהירויות גבוהות היה הרגלים. מוזר.

התנועה חזרה לכיוון ת"א נעשתה במהירות גבוהה. אחטא ואומר שלקח לי מהיציאה של ירושלים דרך פסגת זאב לעבר מודיעין, ואז כביש מספר 1, נתב"ג ות"א - לא יותר מ- 28 דקות עם כל התנועה. וזה מאופנוע שלא אמור להיות אופנוע ספורט. בכביש מספר 1 תימרנתי בין מכוניות בעדינות מופתית, כשיכולתי במהירות מעל 200, וכשלא, ירדתי ובלמתי לכיוון ה- 100. כל זה בהילוך חמישי בלי משחקים.

לא היתה אפילו ניידת משטרה אחת לרפואה בכל הטיול הזה. כנראה כולן עסוקות במשהו יותר חשוב.

הגעתי למטרו ימאהה מאושר וטוב לב, החזרתי המפתחות לרפי, אמרתי לו תודה והזהרתי אותו שבעוד שבועיים אני לוקח Fazer 1000 לנסיעה. קיפצתי אל עבר המיניבוס הצהוב שלי, הטי מקס החמוד. והשתחלתי לי להנאתי, בלי הילוכים, בלי רעש, בלי עצבים, בין הפחנועים של פקקי ת"א, אל עבר ביתי הקט אי שם בפאתי ראשל"צ, רק כדי להחליף חולצה ולרוץ חזרה לעבודה.

לסיכום, מנקודת מבט שלי ורק שלי, אני אומר שאני אישית לא הייתי במצבי העכשוי רוכש את ה- FJR 1300. הוא לא מתאים לי לחליפה שתפרתי לעצמי בראש. אני צריך משהו יותר עצבני.

לא כלי שמתאים למנטליות הארצישראלית, וזה מתבטא במכירות צנועות של 12 כלים בלבד עד כה.

אבל מצד שני, הכלי הזה יתן תמורה מצויינת למחיר שלו לכל מי שמחפש כלי חזק, אמין, נעים ונוח שיקח אותו לכל נקודה במינימום כאבי תחת וביצים, תוך כדי סחיבת מורכב/ת ומזוודות, ועוד יעשה את זה במהירות ובשקט מופתי.

זה דברי לערב זה.

מקווה שהחכמתי חלק מכם. אשמח לקבל הצעות ותגובות במיוחד לקראת המבחן הבא שלי, ה- Fazer 1000 של ימאהה.


מיצו.

המשך לדף הבא - נתונים טכניים
חזרה לדף הקודם
חזרה לתחילת המאמר
לסקירה שבוצעה על ידי מוטו לאופנוע

אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ