לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922029,220 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

FJR1300 המשך

מאת: מיצו  פורסם: 18/11/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
יצאנו לאיילון במגמה לכיוון ירושלים. תנועה ערה אבל לא מפוקקת גורמת לי להתחיל לאט ולהגביר קצת מהירות ככל שמתרחקים מהעיר.

החלטתי לחלק את מקצה בדיקה ל- 4 חלקים: עיר, חוצלעיר תיור, חוצלעיר השכבות וחוצלעיר מהיר. עיר עשיתי, אז חשבתי להמשיך עם התיור. אמרתי לעצמי "אני אכניס חמישי (כן, יש לו רק 5 הילוכים, גיליתי בעצמי!) ואסע כל הדרך. בלי ברקס, בלי קלאצ´, בלי להוריד הילוך. כל הדרך." וכך היה.

חמישי לוקח אותך מ- 100 קמ"ש ב- 3500 סל"ד, דרך 120 ב- 4250, אל 140 ב- 5000. היי! גם ב- ZX12 עמדתי על 140 קמ"ש בהילוך שישי ב- 5000 סל"ד! הנה משהו מוכר! אבל מה, ב- ZX12 הקו האדום רק התחיל ב- 11500, ומנתק ההצתה התחיל להגיב ב- 12500. כאן, האדום הוא ב- 9000 ואין לו רחמנות. אתה חורג קצת ובום! אתה נעצר במקום! עשיתי חשבון קצר וראיתי שב- ZX12 כל 1000 סל"ד בשישי היו מקפיצים אותי ב- 30 קמ"ש, כך הייתי מגיע ל- 210 בערך ב- 7000 סל"ד, ותארו לעצמכם כמה הוא היה סוגר כשהיית עולה ל- 8, 9, 10 ומגיע לקו האדום... שליש מהירות הקול. כאן, ב- FJR, אתה נוסע בכיף בחמישי, אבל כשאתה מגיע לקו האדום אתה בקושי בקושי מגרד את ה- 240... נו טוב, נגיע לזה בהמשך.

הנקודה החשובה ביותר היא המנוע. המנוע משובח ומושך בכל סל"ד. החל ב- 2000 וכלה בסקאלה העליונה. בלי מדידות אני לא יכול לתת מספרים רשמיים, אבל נדמה לי כאילו הכוח מחולק שווה על פני רוב תחום הסל"ד. בכל אופן, מבחינתי מ- 4000 ועד 9000 הוא מושך בצורה זהה ואין לו כוח מתפרץ כמו ב- ZX12 בו ככל שהיית נוסע מהר יותר כך היתה לך תגובת מנוע טובה יותר (אל תשכחו את ה- RamAir). אז נסעתי חמישי ולא ירדתי ממנו. עקיפות הוא עושה בלי בעיה גם בלי להוריד הילוך. ושוב, חשוב להבין שיש לו כוח זהה על פני כל הסקאלה. אין טעם להוריד הילוך לרביעי, כי ממילא תקבל את אותו כוח.

לגבי העוצמה המורגשת בפתיחת מצערת יש לי השגות. אל תשכחו שלא היה קל להרשים אותי. והא אכן לא הרשים. אולי מי שיבוא מ- GS500 יתלהב. אולי מי שיעלה אליו מאיזה 600 חבוט יתרשם. אבל לא אני. דומה כאילו המנוע כל כך "רוצה" להיות בסדר איתך, עד כדי כך שהוא אומר לך "בשביל מה לך לתת גז? ממילא אני אביא אותך לשם בסוף..." ב- ZX12 הייתי נותן גז ב- 200 ומי שהיה יושב מאחורי היה עף אחורה. הייתי מרים גלגל בשלישי ב- 170. כאן זה בית זקנים לעומתו. כמו שהוא נוסע אני מניח שהשדון עם הספה המעופפת שלו לא רק היה נותן לי בראש, אלא היה גם מוצא זמן לעצור בצד ולחכות לי...

גם בראשון הכוח המתפרץ לא ידהים אף אחד שבא מאופנוע ספורט עתיר נפח. אמנם הוא מרים לווילי בקלות מדהימה, אבל הוא לא עושה את זה בצורה עוקרת סלעים, אלא בעדינות, ככה בלי להבהיל אף אחד. S4 תיתן לו בראש ללא ספק. גם בפתיחות וגם בסגירות. אם מקודם היתה דילמה, עכשיו זה ברור. לפחות 3:1 לטובתי.

עוד אכזבה היתה בתחום מיגון הרוח. לא משנה כמה כסף תשקיע במשקף קדמי שעולה ויורד בלחיצת כפתור. ה- ZX12 היה אוכל אותך בלי מלח. שם הייתי יושב זקוף ב- 220 בלי בעיה. כאן אתה מקבל את הרוח ישר בקסדה, והרמת מגן הרוח החשמלי גורמת לאפקט שאיבה קדימה. התאכזבתי קלות, אבל בסוף היום עוד הייתי צפוי לשנות את דעתי. ככה זה כשבאים עם דעות קדומות... באותו רגע כבר חשבתי לעצמי על 4:1 לטובתי.

לאט לאט הגברתי את הקצב ובדקתי את הכלי בתנועה מהירה בין מכוניות. לא הורדתי הילוכים, אבל בפעמים הבודדות שהייתי צריך כוח מידי וכן עשיתי את הטעות הזאת נתקלתי בכעס רב מצד המנוע שכנראה רגיל לחיות בסל"דים נמוכים לאורך זמן ולא אוהב הקפצות היסטריות מחמישי לשלישי רק כדי להרגיש קצת יותר כוח. איך אמרתי קודם? חבל על הזמן. ממילא תגיע לאותו מקום...

לטרון ימינה. יש שם ישורת יפה. נתתי בראש. סגירת מצערת בכל הילוך הביאה אותי לגרד את ה- 240. לא יותר.

צומת שמשון שמאלה לכיוון בית-שמש. כמה סיבובים מפתים והופה! 5:1 לטובתי.

למה?

המשך בדף הבא
חזרה לדף הקודם (תחילת הסקירה)
לטייל עם הימהה FJR 1300 באלפים (מCYCLE WORLD)
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ