לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

YAMAHA FJR1300 -רכיבת התרשמות על אופנוע התיור

מאת: מיצו  פורסם: 18/11/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
גזענות ודיעות קדומות

ראשית ברצוני להבהיר נקודה חשובה: מה שאתם עומדים לקרוא כאן הוא לא מבחן ולא בדיקה מקיפה לאופנוע עליו נסעתי. אין בנסיעה של חמש שעות די כדי לכלול את כל מאפייני התנהגות האופנוע, וממילא גם אם כן הרי שחלק גדול מהרכיבה הוא הרוכב, ובחמש שעות של רכיבה עדין קשה להתרגל במאת האחוזים לכלי שהוא חדש עבור הרוכב. לא בחינה ולא בוחן. מדובר בהתרשמות אישית שלי, מיצו, מהאופנוע הקורא לעצמו FJR 1300 מבית ימאהה יפן. קבלו את זה בדיוק ככה. לא יותר ולא פחות.

נקודה נוספת: אני לא קורא מגזינים של אופנועים. נקודה. לא ארצישראליים (עניין של עיקרון. למה להתעצבן כל פעם מחדש?) ולא חו"ליים (למה להתגרות כל פעם מחדש?). אני לא חורש את האינטרנט, ואני לא יודע שום דבר על האופנוע הנ"ל פרט לארץ מוצאו, נפח המנוע שלו, סוג הדלק אותו הוא שותה, איפה הקלאצ´ ואיפה הגז, איפה האורות ואיפה הברקס (גם זה לא כל כך ידעתי כמו שיתברר בהמשך). אין לי מושג בשום עניין טכני ומכאני באופנוע הזה, ואין לי מושג מאיזו תרכובת מתכת עשוי בלוק המנוע, כמה שסתומים יש לו, מה מהלך הבוכנות שלו ומה זווית המזלג הקדמי. כל מה שאני יודע בא מתוך עצמי ומתוך רכיבה על הכלי. לא יודע ולא רוצה לדעת למה הוא עושה את מה שהוא עושה, או למה הוא לא עושה את מה שהוא אמור לעשות. אותי זה לא מעניין. העיקר שיקח אותי מנקודה A לנקודה C דרך נקודה B ושיעשה את זה הכי טוב שאפשר. לא קראתי שום מאמר, מבחן, ביקורת או דברי שבח והלל על הכלי. הכל נקי. דף חדש.

זהו. עכשיו לעבודה.

חודש אחרי שנאלצתי להיפרד בדמעות מהביבי שלי, ה- ZX12R המוכסף הידוע בכינויו "האוטובוס", חזרתי למטרו כדי לשים ידי על כלי מרובה סמ"קים אחר, הפעם של ימאהה. ה- FJR 1300 הכסוף חיכה לי בקריצה, רומז לי, מתגרה בי לנסות ולראות עד כמה אופנוע יכול להיות אופנוע. חיצונית האופנוע נראה בדיוק כמו המראה שהוא אמור לשדר: עצמה חבויה אל הכלים, נוחות ללא פשרות, תיחכום ואלגנטיות יפניות. הכלי נראה טוב. נקודה. יש כלים יפים ממנו אבל בכל זאת מדובר בכלי שמשדר את הכח שלו אל הסביבה.

עליתי על הכלי. האופנוע קליל. קל להזיז אותו, קל להעמיד אותו על הג´ק אמצע. קל ללכת רברס. קל לזוז איתו על המדרכה. וכל זה מכלי שבטוח שוקל הרבה.

ועכשיו הפסקה קלה להסברים: למה קראתי למאמר זה "גזענות ודעות קדומות..."? פשוט בגלל שבאתי עם דיעה קבועה מראש. עם פיקסציה, עם דעות קדומות לגבי כל אופנוע שהוא לא ZX12. "מה כבר יכול לרגש אותי? מה כבר יכולים לחדש לי?" שאלתי את עצמי בזילזול. בהמשך הוא עוד ילמד אותי דבר או שניים על איך נותנים כבוד לאנשים גדולים ממך...

הנעתי והתחלתי לפלס דרכי בפקקי ת"א. החלטתי שאקח אותו דרך ת"א אל איילון, כדי שאוכל לראות איך הוא מתנהג בעיר בין פחנועים.

מבחינת נוחות תימרון בין פחנועים - כמו כל אופנוע גדול. לא מחדש שום דבר. אבל הישיבה ותנוחת הרגלים והאחיזה בכידון משדרת נוחות מרגיעה, ומאפשרת לך להוריד רגל בקלילות במקרה ותצטרך. הוא בסדר.

ראשון נכנס בקירקוש, גל ההינע עושה קצת רעש לא מוכר, המנוע מגיב בעצלות מה ולוקח לו זמן לעלות סל"ד או לרדת ממנו חזרה. ככה זה עם בוכנות בגודל כזה. הקלאצ´ קשה לי ביד שמאל, ואני מתגעגע לחמאה של ה- ZX12.

זוכרים שאמרתי לכם בהתחלת המאמר שאני לא יודע כלום על האופנוע? תיכף תבינו למה. ברקס קדמי קקה. קקה. לא עוצר טוב. לעומת זאת, ברקס אחורי מדהים! אין מילים! משהו לא מהעולם הזה! עוצר אותך כמו קיר בטון. לא יאומן!

רגע! לא יכול להיות שאופנוע כבד כל כך יעצור רק עם ברקס אחורי וכל כך טוב. משהו פה מסריח. אני בולם עם האחורי חזק, גלגל אחורי ננעל, האופנוע שוקע בצורה מקבילית גם מקדימה וגם מאחורה. בולם עם הקדמי, רק הקדימה שוקע. רגע רגע! זו מערכת בלימה משולבת! אההה! זה מסביר הכל.

אני לא יודע מה יש לכם נגד מערכת בלימה משולבת, אבל מבחינתי הופתעתי לטובה. כל כך לטובה עד כדי כך שמצאתי את עצמי נוגע רק באחורי, מה שהכניס אותי לצרות בהמשך היום. נכון לאותו רגע 1:0 לאופנוע נגדי. הוא הצליח להפתיע אותי.

המנוע מגרגר בשקט מופתי, ובנסיעה בעיר כמעט ולא שומעים אותו מתלונן. חלק ושקט. עוד לא ידעתי כמה הילוכים יש לו (זוכרים? לא יודע כלום על האופנוע?) אז מצאתי את עצמי משחק קצת למעלה ולמטה. התיבה מקרקשת. עושה רעשים בהכנסה לראשון, אבל לא קליק עדין כמו ה- ZX12, אלא קראאאקחחק מעצבן ומיותר. גם שני ושלישי עדין מעצבנים. ניוטראל לוקח זמן למצוא, שוב, בגלל שאני רגיל ל- ZX12 בו הניוטראל היה נכנס מיד בעמידה כשמעלים הילוך למעלה. כאן אתה צריך לחקור קצת למעלה קצת למטה. לא נעים.

כוח? בעיר? נו בסדר. ניסיתי קצת. ראשון עושה את כל העבודה עד מקסימום גג 80 קמ"ש. ב- ZX12 ראשון הלך עד 130 - 140. כאן במהירות כזו אתה כבר ברביעי... אבל מצד שני, כל עוד אתה לא צריך לעושת רייס עם איזה ערס, ראשון מספק את הסחורה עד הרמזור הבא בלי בעיה. מבחינתי, הראשון מושך קצר מדי. יותר מדי קצר. שונא את זה. לא פעם ולא פעמיים אני מוצא את עצמי נכנס לתחום האדום ומפעיל את מנתק ההצתה. כל הילוך קצר מדי. באסה. אני רגיל לקחת את השלישי עד ל- 220, ופה שלישי נגמר לך ב- 130. דיכאון. 1:1 אבל אני חושב שאני אפילו קצת מוביל.

נקודה מעצבנת אחרת היא גל ההינע. אמנם הוא בוודאי חוסך את ה- 30 ש"ח עבור ספריי השימון, אבל הרעש שהוא עושה בזמן הכנסה לראשון ונסיעה איטית בגז משתנה לא שווה את זה. לא אהבתי. מצד שני אין את אפקט ה- BMW בו בזמן פתיחת מצערת אתה מרגיש את האופנוע זז הצידה קצת. לא יודע. לא עשה לי כלום הגל הינע הזה. למל"מ.

לא עליתי מדרכות ולא בדקתי יכולות סחיבת פיצות או מצרכים מהסופר. בשביל זה יש אוטו או קטנוע. רק רציתי לראות האם הוא מתחמם או מגביל אותך באיזו שהיא צורה בזמן נסיעה בעיר. הוא לא. הוא מתאים ככל שאופנוע גדול ששוקל איזה מאתיים ומשהו קילו יכול להתאים. ואגב, הוא לא מתחמם בכלל. אפילו לא מעל לחצי.

עזבו אותכם משטויות. בואו נצא החוצה ונראה מה הוא יודע לעשות בכביש המהיר.

המשך בדף הבא
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ