לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922029,220 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הונדה HORNET600 - רכיבת התרשמות

מאת: NATLA  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 11/03/2007  
 
דבר מנהלי הפורום:
NATLA רוכב ER שזה עתה הוציא רישיון בלתי מוגבל בסמ"ק - יצא לבחון את ההורנט כאופנוע ראשון לאופנוענים שזה עתה החליטו לעבור מאופנועי ה500 לעולם ה100 כוחות סוס פלוס..
ההורנט , שעונה על ההגדרה "אופנוע תקציב" ,בשל מחירו הנמוך , הינו אופצייה מושלמת לאופנוענים ישראליים שהמציאות הכלכלית גורמת להם לחשוב פעמיים לפני רכישה של אופנוע חדש או משומש..
ומאחר , וכל המגזינים בעולם בחנו את האופנוע בעיניים של רוכבים מקצועיים , אנחנו שלחנו את נטלה , שייראה איך האופנוע נראה לאדם שהקטגורייה הזו חדשה ובלתי מוכרת..וכדי שייספר לנו , בגובה העיניים , איך האופנוע "מרגיש"..(כמו בעצם , כל מי שזה עתה סיים את שלב "ה500 סמ"ק)
תהנו !



ראשית דבר :
עת הגיע הרב מכר מבית הונדה, הלא הוא ההורנט 600, ניגשתי להונדה וערכתי נסיעת מבחן.
אולם, הפעם נסיעת המבחן קצת שונה ממה שאנו בדרך כלל מכירים.להבדיל, משאר נסיעות המבחן שנערכו על האופנוע הזה על ידי מגזינים עולמיים הפעם האופנוע נמדד על ידי, רוכב עם נסיון יחסית מועט, בפרט על אופנועי 600 סמ"ק ובכלל אפשר לומר לא מיומן ומקצועי כשאר הבוחנים (ותקחו הכל בפרופוציות, כמובן). לאור זאת, עולה השאלה מדוע לנו לייחס חשיבות או בכלל תשומת לב לנסיעת מבחן זו?
ובכן התשובה טמונה במטרה. והיא כיצד בוחן ,רוכב מתחיל, כלי מסויים כשאין לו כלים מולו להשוואה?
הנשווה אופנוע 600 סמ"ק לאופנוע 500 סמ"ק?
בוודאי שלא. יותר מזה, גם השוואה לאופונוע 600 אחר אינה אפשרית מאחר ואין בעברי כלי שכזה. על כן, בנסיעת מבחן זו נמדד הכלי כבעיניו של רוכב מתחיל, הכלי שלעצמו, האם הוא מספק את התמורה לכספו או לא?
ולא אל מול קולגות אחרות בתחום כפי שנעשה על ידי שאר המגזינים. מקווה שתהנו.

חילוץ עצמות
השעה 10:00 בבוקר של יום שישי. עם תנועה רועמת ורועשת אני ניגש לאחד מהמוכרים בחנות, מוסר את שמי ומזכיר לו שבאתי לקחת את ההורנט לנסיעת מבחן. אחרי החלפת פרטים ושאר ביורוקרטיה מיותרת המוכר מוביל אותי את ההורנט, העומד על רגלית צד בתמימות של נער. אחרי הסבר קצרצר המפתחות מועברות אליי וחיוך מרושע קטן עולה על פניי ביודעי איזו מסכת עינויים והתעללויות צפויה הצרעה "הקטנה" הזו לעבור בשעתיים וחצי שהוקצו לי. עת הגיע הזמן לקחת אותו אל המרחבים הפתוחים אני עושה סיבוב מקדים מסביב לאופנוע מנסה להתרשם מנוכחותו. והיא לא מרשימה. ספק CBR ספק GS מגודל, מעין הכלאה לא ברורה. נסו אתם לשלב חרק מעופף עם בהמת עבודה על ארבע, נראה אם תצליחו.
מבט על ההורנט מהצד מזכיר את ה- GS וה- ER, לא משהו. כך גם החזית עם המשקף והמסיכה האנמית משהו. לא משדרת אגרסיביות אך גם לא עדינות. מה עבר להם בראש היפנים הקטנים האלו עת חשבו על תכנון המסיכה ? אפילו אלוהים מחמיץ פנים לשאלה זו. אולם, מבט מאחור מקרין משהו אחר לגמרי, כאילו מדובר פה בחיית פרא, בשור, עם אגזוז בשמיים וצמיג 180 רחב ושמן אין ספק שהוא מקרין אגרסיביות, אבל רק מאחור,חבל.
נגמר הריטואל האינדיאני ועכשיו הגיע הזמן לשנע מותניים, לחלץ עצמות ולצאת למרחבים על גבי ההורנט.
אני מתיישב עליו ולהפתעתי כפות רגליי נוגעות במלואן ברצפה, מה זה? אופנוע לגמדים? עיון מהיר בנתוני יצרן גורר הלם ושוק כאחד. אכן גובה מושב הוא עומד על 790 מ"מ, ממש כמו ב- ER. ההורנט נמוך, נמוך מאוד אפילו.

"אל המעיין...בא גדי,בא גדי קטן..."
סיבוב הסוויץ´ והוייסה אני בדרך. עולה על כביש 1 דרום לכיוון ההרים, מאיץ לכיוון בית שמש. ההורנט מאיץ יפה מאוד, חלק, ללא השתהויות מיותרות ואני בזריזות מוצא עצמי משייט לתומי במהירות של 120 קמ"ש. יש לציין שההורנט נוסך בך רגש של בטחון, הוא מרגיש יציב ובטוח על הכביש, ההיגוי זריז מאוד ואין צורך להפעיל כוח על הכידון כדי שהוא יפנה, רק תבקש. להפתעתי גיליתי שדווקא נסיעה במהירות שיוט של 140 קמ"ש היא האופטימלית והאידיאלית להורנט. ההיגוי קליל, אין מאבקים עם הרוח והמנוע מרגיש במיטבו. אולם, עלייה צפונה מעל מהירות השיוט מראות אותותיה על הרוכב עת הוא נאלץ להאבק עם הרוח המתחזקת ככל שאני מצפין. המסיכה עוזרת חלקית, עד 140 קמ"ש. צפונה מכך צריך להתכופף ולהסתתר מאחורי המשקף.

כשאני מגיע לאזור בית שמש אני רוצה לבדוק את מצב הדלק. חיפוש של מד דלק, נורית אזהרה, משהו מעלה חרס בידיי. אני עוצר בצד לבדוק איך לעזעזל אני יודע מה מצב הדלק שלי?
מחפש, בודק, וחורש כל פינה חשוכה ואזור לא מואר בלוח השעונים אך כלום. אפילו מד קילומטרים לטיול אין. אתם יודעים, אלו שאפשר לאפס אחרי כל תדלוק. הדרך היחידה לדעת מה מצב הדלק היא לזכור על מה עמד הקילומטראז´ של האופנוע בעת התדלוק, לבצע תרגיל חשבונאי בו מוסיפים 200 ק"מ לקילומטראז´ הנוכחי וככה נדע מתי נצטרך לתדלק שוב או לחליפין לפתוח את מיכל הדלק ולהציץ פנימה לראות מה גובהו של הדלק.
על מנת למנוע מצב בו אתקע ללא דלק אני מחליט להכנס לתחנת דלק בכל מקרה. מוציא את המפתחות מהסוויץ´ ופותח את מכסה מיכל הדלק ולתדהמתי המכסה נשאר לי ביד!!!
מה ? ביד ? לא יכלו לשים פה ציר מחורבן ולהשאיר את המכסה מעוגן למיכל הדלק ? למה אני צריך להחזיק את המכסה ביד אחת ולתדלק בשנייה קיבינימט ? אני מסיים לתדלק, מתאושש וממשיך בדרכי.

עולה בדרך ההררית ופוגש בשני רוכבים על גבי 600-ים על ציודם המלא נחים בצד הדרך. אני עוצר לידם לראות האם ההורנט מעורר איזשהיא פעילות מוחית. אולם, מאומה.למעט שלום, מה נשמע ואיך ההורנט אני ממשיך לדרכי מאוכזב מה ומנסה, ללא הצלחה, לעודד עצמי אולי דווקא הם לא האנשים הנכונים לקבל מהם חוות דעת והתרשמות.

בחרבות שלופות ובשיניים חשופות
הגיע הזמן למסכת העינויים וההתעללויות כשאני מגיע לפסגה ועושה פניית פרסה בדרכי למטה. הגיוני לומר כבתור רוכב חדש יחסית ועל כלי חדש בפרט ניסע יותר לאט ובזהירות נכון ? אז זהו שלא!!!
ההורנט כל כך יציב שאני מוצא את עצמי נכנס לפניות יותר מהר מאשר עם הכלי אני רוכב עליו ביום יום.
מעל 2000 ק"מ בחודש, שיוף רגליות הן ימין והן שמאל עדיין לא העזתי להכנס עם האופנוע הפרטי שלי לפניות כמו שניכנסתי עם ההורנט. ההורנט אוהב פניות והרבה, ללא ספק. לו היו בונים כבישים בזיגזים הייתי קונה את ההורנט, בטוח הייתי מגיע בין הראשונים (דווקא רעיון טוב, לא ? אנשים בטוח יסעו לאט יותר, לא?). או כאלטרנטיבה נוספת לאלו מכם שכבר התאכזבו מהמצב הבטחוני הארצנו והחליטו להעתיק הונם לחו"ל אפשר לקנות אותו ולעבור לאלפים.
הגעה במהירות המתאימה לפנייה אינה מצריכה נגיעה בבלמים ופקודה קטנה לפרונט וההורנט נשכב על צידו. אולם, לא כולנו מושלמים ולא תמיד אנו מצליחים להעריך נכון את מהירות הפנייה הנכונה. לשם כך יש בלמים. מה יש לי לומר על הבלמים ? אח...אילו בלמים. אין לי מה לפרט למעט מילה אחת ובודדת שבטוח תספק את התשובה ...לגמור. נגיעה ולו הקטנה ביותר על המנוף וההורנט עוצר ונעמד כמו חייל במסדר בריטי עם זקפה. לא ימינה, לא שמאלה, כלום פשוט בולם וזהו. אומנם בבלימות חריפות יש שקיעה מסויימת של המתלים הקדמיים אך לא עד כדי סגירת מהלך ובטח לא משהו שיערער את יציבות האופנוע.

בחזרה לכיוון המרכז אני רוצה לבדוק עד כמה באמת שואף ההורנט לעמוד ברף הדרישות של אופנועי 600 ספורט איך לא אם בהיבט הספורטיבי? האצה חולנית ממצב עמידה עמוק אל תוך הקו האדום, העברה לשני, שלישי....תוך שניות ספורות אני כבר בשישי, הסתכלות מהירה אל לוח השעונים והמחוג מצביע על מהירות תלת ספרתית שאופנועי 500 רק יכולים לחלום עליה. ושיהיה ברור, המספר תלת ספרתי,לא מתחלק ב- 100 וב-10 באופן שלם , אך מתחלק ב-5. תעשו אתם את החישוב (או שתיצרו איתי קשר אם אתם כל כך מעוניינים לדעת).
כך גם רול און ממהירות של 80 קמ"ש מניב תוצאות מכובדות, שלא היו מביישות אופנועי 600.
על פי נסיונם של אחרים נאמר שההורנט יכול לעמוד גם בקצב של אופנוע 600 ספורט בנסיעה אגרסיבית. אני לא יכול לומר זאת כאמור מחוסר נסיון, אך אפשר לומר ללא ספק שהכלי הזה יודע "להרביץ". חזק והרבה.

"מותק, צריך לקפוץ למכולת.."
נגמר הפרק ההררי הגיע הזמן לבדוק את ההורנט בעיר. עלייה בשלום שמאלה לאזור דיזינגוף באמצעו של יום שישי בשעה 12:00 בצהריים. ים מכוניות, ים אנשים, ים פיח והורנט אחד. מנווט וחולץ דרכי בין המכוניות התקועות בפקק. פונקצונליות יש פה ובשפע. קל לתמרן איתו בין המכוניות והפקקים תוך גלישה איטית וחלקה ללא צורך בהחלפת הילוכים תכופה. ההורנט גולש לו להנאתו בנסיעה איטית ומהנה, פשוט תענוג. אפילו בפקק.

אם כי דבר אחד כן הפריע לי, הצידוד. המשקף והמסיכה מעוגנים דרך קבע למיכל הדלק ולא למשולש ההיגוי. כך שפנייה גורמת רק לגלגל לזוז ולא למסיכה ולמשקף. הם מגיעים אחרי שהגלגל סיים את תפקידו ומעביר אותו אליהם. ממש כמו במשאית.
זהו.נגמרת נסיעת המבחן ואני נוסע בדרכי להונדה להחזיר את ההורנט לבעליו החוקיים.
אני מגיע לסוכנות מחנה אותו, קם ולהפתעתי שום כאבים. כלום. אחרי רכיבה כמעט רצופה של שעתיים וחצי, בחלקה מאומצת, ציפיתי לכאבי ברכיים,גב משהו. אבל כלום. ההורנט פשוט כלי נוח בצורה שלא תיאמן. תרכב עליו יום שלם, 9 שעות רצוף ולאחר שתעצור לא תרגיש כלום, ממש כלום. וזו מעלה, ומעלה טובה מאוד.

ההורנט כאופנוע המהווה ככלי תחבורה על בסיס יומי ופונקציונלי יעשה את העבודה מצויין כמו ששום כלי 600 אחר יעשה (אלא אם כם יוכיח אחרת הפייזר 600 העתיד לבוא בחודשים הקרובים). כך גם ככלי פאן בסופי שבוע יניבו סיפוק והרגשה שהתמורה לכספך הייתה מלאה. ההורנט כלי מהנה ביותר למרות חסרונותיו ומי שרכיבה ספורטיבית איננה במעיינות ראשו אלא מדורגת איפהשהוא באמצע יהנה ממנו מעל ומעבר, ללא ספק. מה עוד שעם מחיר אטרקטיבי שכזה אולי צפוי לו שוק טוב? מי יודע? נחכה ונראה.


נכתב ע"י natla בתאריך 9.3.2002


הקש כאן לאתר של הונדה ישראל


אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ