לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923029,230 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

בלימה נכונה

מאת: אנא RF  פורסם: 16/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
שיטת בלימה:שאלה של מהירות:

כולנו בטח שמענו פעם שעד 70% מכוח הבלימה מגיע מהבלם הקדמי. אני לא רוצה להתחיל עוד מלחמה בנושא, אבל לדעתי זהו מידע היסטורי,ניתן להגיע עד לכוח בלימה של 100% מהבלם הקדמי.

עם הבלמים המודרניים והצמיגים המעולים של היום, ניתן, במהירות מסויימת ועל כביש איכותי, לקבל כוח בלימה כה רב מהבלם הקדמי עד שהגלגל האחורי מתרומם באוויר (מה שידוע יותר כ:"סטופי":STOPPIE). אבל המקרה הזה נדיר לעומת המקרה הקלאסי והנפוץ יותר בו הבלם הקדמי ננעל והאופנוע מחליק במהירות נמוכה.

בהכשרת רכיבה טיפוסית טוענים שהבלימה האפקטיווית ביותר מתחלקת ל75%בבלם הקדמי ו25%בבלם האחורי בכביש יבש, ו50%בקדמי ו50%באחורי כשהכביש רטוב. זה נחמד מאוד אבל כאן לא מתחשבים ברכיב המהירות.

לדעתי יש להתרכז יותר במה שיטת הבלימה תהיה בתלות במהירות. לדוגמה, אם אתם נעים במהירות של פחות מ30- קמ"ש, למעשה כל כוח הבלימה יכול להתקבל מהבלם האחורי, ובייחוד אם המשטח עליו אתם רוכבים דורש את זה (כביש חלק, דשא, חצץ, וכו´). אני ממליץ להשתמש בשני הבלמים תמיד:אני בסך הכל טוען שניתן לסמוך על הבלם האחורי ברוב העצירות במהירויות נמוכות:אך אני לא אומר שיש להשתמש רק בו. ככל שאנו נעים לאט יותר, כך גדל הסיכוי שהבלם הקדמי יינעל, לכן אין להשתמש בבלם הקדמי כ75%-מכוח הבלימה במהירויות נמוכות.

אם אנו נעים מהר יותר מ30 קמ"ש אז העצה המסורתית (75%/25% או 50%/50%) תופסת בתלות במצב הדרך עליה אנו רוכבים, תוך מתן דגש על כך שאין להפעיל את הבלמים בבת אחת שלא יינעלו, ושבבלימה חזקה יש להרפות מהבלם האחורי מכיוון שהמשקל עובר לכיוון חזית האופנוע.





מאמר זה נכתב על ידי ג´יימס ר. דייויס.

מותר לתרגם מאמר זה ו/או לפרסמו בתנאי שאין הדבר נעשה לצורך עשיית רווחים ובתנאי שיצויין שהמאמר מוגן בזכויות יוצרים יל ידי
הMaster Strategy Group.

המאמר תורגם על ידי אנא RF לצורך פרסומו בידיעון "מועדון האופנועים הישראלי".
לתגובות ו/או הערות, הe-mail שלי הוא :
s-naveh@barak-online.net

בתאריך ה17/9/01 בשעה 07:34 שאל חבר הפורום G@T את השאלה הבאה :
"..אני בכביש המהיר לירושלים בסיבות המאה ארבעים קמ"ש, מתחייבת בלימה מיידית האם בלם קידמי? או אחורי? או שניהם?"
ענה לו טל שביט (האורך) :
"קדמי ! ק-ד-מ-י !
חברים: האחוזים בין קדמי לאחורי אינם קבועים, אלא פעול יוצא של:
א. מבנה האופנוע (חלוקת משקל ראשונית, גובה מרכז כובד - שמשפיע על העברת משקל בבלימה)
ב. רוכב בודד או שניים
ג. (ובעיקר): עוצמת הבלימה. ככל שהבלימה יותר חזקה עובר יותר משקל קדימה. יותר משקל = הגלגל הקדמי מסוגל לספק יותר עוצמת בלימה בטרם ינעל. באופנועים רגילים, עם רוכב יחיד, אפשר בהחלט להגיע למצב של 100% משקל על הגלגל הקדמי, הלא הוא מצב של "סטופי"! גם בבלימה קצת פחות קיצונית, עדיין 80-90 אחוז מהמשקל נמצאים על הגלגל הקדמי.
הענין הוא שהם לא נמצאים שם מההתחלה, אלא כפועל יוצא של פעולת הבלימה. לכן, אם נלחץ עם כל הלב על ההתחלה, יש סיכוי טוב שהגלגל ינעל. לכן - כמו שמלמדים בכל הקורסים - צריך:
- להשקיע את רוב תשומת הלב בבלם הקדמי. רוכב לא מיומן - עדיף שיתרגל תוך כדי נטישת הבלם האחורי לגמרי, עד שיכיר את תגובת הבלם הקדמי שלו.
-בתחילת הבלימה, לסחוט את מנוף הבלם ולא להתנפל עליו. אפילו במצב זה, המפתח הוא פעולה חלקה. להגיע מהר אבל בהדרגה למצב של לחץ מירבי.
- חשוב לזכור שבמהירות גבוהה אנו מכסים יותר מרחק בכל פרק זמן נתון. אין טעם להתחיל לבלום חלש ואז, כאשר המהירות נמוכה, לנעול גלגל. ככל שנגיע יותר מהר לבלימה מירבית כך נקצר את מרחק העצירה. דווקא לקראת וסף הבלימה אפשר ואף רצוי להרפות לחץ - כך נוכל, למשל, לשלוט טוב יותר על האופנוע אם צריך לסטות הצידה כדי להתחמק ממכשול.
- כאשר נפעיל גם את הבלם האחורי, כפי שקורה בדרך-כלל, יש סיכוי טוב שהגלגל ינעל אם אנו לא ממש מיומנים. לא נורא: ברוב המקרים לא יקרה כלום והאופנוע ימשיך ישר. אם הזנב הולך הצידה - יש להרפות את הלחץ ב-ע-ד-י-נ-ו-ת. הבעיה היא שמה שקורה בדרך-כלל כאשר הגלגל האחורי ננעל הוא שאנו עוזבים גם את הקדמי. לא ממש עוזר לקיצור מרחק הבלימה.
- החשוב ביותר הוא להפנים שהבלם הקדמי הוא שנושא במירב העומס, והוא זה שיציל את החיים שלכם.

כל האמור לעיל נכון בבלימת חירום, באופנוע רגיל-עד-ספורטיבי, עם רוכב יחיד. הוספת נוסע מאחור מוסיפה משקל בעיקר מאחור; זה משנה את כמות הבלימה שהגלגל האחורי יכול לספק, דהיינו - אפשר וצריך ללחוץ יותר חזק על הדוושה הימנית. כנ"ל באופנועי קאסטום - שם, גם עם רוכב יחיד, בגלל חלוקת משקל הנוטה יותר לאחור ובגלל מרכז כובד נמוך, אי-אפשר לבלום כל-כך חזק מלפנים ולעומת זאת אפשר לבלום יותר חזק מאחור.
עד כאן, בקיצור נמרץ. ואסיים בסיסמה ישנה: "קדמי קודם".
שיטת בלימה (מאמר באנגלית)
מרחק בלימה וזמן בלימה (אנגלית)
ABS באופנוע
תרגול,תרגול,תרגול..
  תגובה אחת
מה לגבי קטנועים?  
א Ronו | 07/04/2006 01:37:26

הודעות אחרונות

19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ