לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

רזי הווילי

מאת: Rמי  פורסם: 23/07/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
מתנת גיוס לroi חבר הפורום.

ווילי? למה זה צריך לעניין אותי?
האם שאלתם את עצמכם אי פעם מדוע לאופנוע שני גלגלים?
טוב גלגל אחד נחוץ כדי להעביר כח מנוע לכביש (לכן לחד-אופן יש גלגל א-חד), אז למה משמש השני? טוב, חוץ מלספק מראה יותר אסתטי ומושך, לגלגל הקדמי שלוש מטרות.
-היגוי האופנוע
-מונע מהמנוע לקרוס קדימה לרצפה כאשר בולמים (קצת דמיון ותבינו ר.מ)
-עוד סיבה להגדלת הרווחים של יצרני הצמיגים

ואז השאלה המתבקשת מה עלי לעשות עם הגלגל הקדמי לא בזמן פניה או בלימה? טוב, אתם לא חושבים שהתשובה ברורה?

גם אם אין הסכמה על כל הסעיפים אז הרמת גלגל בריאה היא עדיין חוויה משביעת רצון. וכמו כל דבר בחיים אתה תשאף לארוך יותר, גבוה יותר ומהיר יותר בכל פעם, אבל ווילי טוב עדיין יגרום לתחושת להט פנימית בלתי נשלטת. הווילי הראשון שלכם זו חוויה שתלווה אותכם תקופה ארוכה.

רזי הווילי...?

קיימים שני סוגי ווילי:

שימוש במצמד (פחחחחחח)
אזהרה: לא מומלץ לבעלי yamaha. (ככה במקור ר.מ)

ווילי עם מצמד באופנוע שלכם, רק אם אתם חייבים. מומלץ לתרגל על אופנוע של מישהו אחר או על אופנוע לרכיבת מבחן מהחברה.

קודם כל וודאו שהילוך ראשון משולב ואתם על 3500סל"ד בערך (רכיבה רגילה ואיטית), שבו ישיבה זקופה ככל האפשר וזאת ע"מ להעביר את מרכז הכובד אחורה, מישכו את הגז למקסימום ואת ידית המצמד אליכם (הטורים יזנקו למעלה) ואז בערך ב-4500סל"ד (תלוי בסוג האופנוע) שחררו קלץ מיד.

גלגל קדמי התרומם?

אם לא – עליכם לשחרר את הקלץ בסל"ד גבוה יותר. האידיאלי הוא טיפה מעל הסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימלי. ככל שהמנוע חזק יותר ככה נתון זה הופך לחשוב פחות. ערכי הסל"ד הם הליך של ניסוי וטעיה אולם זכרו, לעולם אל תמשכו מצערת עד הסוף ותשחררו את המצמד כשהאופנוע עומד – מוטב להכשל כמה פעמים מאשר להתהפך אחורה עם הנסיון הראשון.

אתה בחדר מיון?

חתיכת אפס – אתה על הפנים והכל באשמתי (לא שלי אני רק תרגמתי ר.מ). לא נורא, אחרי שתחלים נסה שוב.

האופנוע פורק לחתיכות?

yamaha נכון? אמרתי לא על yamaha !! לאופנועים אלו מוניטין של קלץ חלש (ככה במקור ר.מ).

ווילי תוך שימוש בגז בלבד

טכניקה זו דורשת מעט יותר מהאופנוע שלך, וזה מאוד יתכן "שהאופנוע שלך" לא ירים גלגל בעזרת המצערת בלבד. אבל לא מזיק לנסות (בעצם אולי כן – אבל אל תתן שמשהו יעצור אותך).
קודם כל מה שהאופנוע באמת צריך זה מנוע שמגיב לגז מהר, וזאת מכיון שטכניקה זו צריכה לגרום לבולמים הקדמיים להתכווץ ולהשתחרר במהירות, כדי לסייע בהנפת הקדמי. כמובן שאם אתה רוכב על r12zx או 1000r או כל ליטר עצבני אחר, אתה יכול לוותר על המשך הקריאה. (פשוט שב אחורה ותעביר לראשון)

כמו שנרמז למעלה, הרעיון הוא לרתום את הבולם (לא בלם) הקדמי לשם הנפת הגלגל הקדמי. אתה מאיץ חזק, סוגר מצערת בבת אחת (בולם קדמי מתכווץ כמעט למקסימום), ואז פותח פול גז חזרה. (לעמוד, להזדקף או להשען אחורה זה הכל לפי בחירתך) ואפילו יכול להיות הכרחי.

"בולם קדמי מתכווץ למקסימום" זה קל להגיד אתם אומרים - אבל כשאתה צריך להתרכז גם בלהשאר על האופנוע זה מתחיל להיות קצת מסובך. אז שננו לעצמכם שכל זה הוא סה"כ פיסיקה. כל התהליך ניתן לשיחזור יחד עם שינוי של פרמטר זה או אחר. פתיחת גז בסל"ד זה וסגירה באחר, הכל ניתן לשינוי. תרגלו עד שתתקבל התחושה שאתם בדרך הנכונה.

במהלך התרגולים תחשבו גם על האופנוע. אין ברצונכם לחסל אותו לגמרי, אז אל תבלו את שלושת החודשים הבאים בנסיונות ווילי כושלים. לא הולך? תחשבו מה לא בסדר? ואיך אני יכול לעשות את זה אחרת?

האופנוע מסרב לווילי...

אז לפני שאתה רץ להחליף אופנוע, הנה כמה דברים שכדאי לבדוק קודם. אתה תופתע כמה דבר קטן עשוי לגרום לשינוי גדול.

העברת משקל לאחור

הזזה קטנה לאחור יכולה לעשות את כל ההבדל. אם אתה ארוך מספיק, נסה לשבת על המושב האחורי או לפחות אחורנית ככל שניתן.

סע עד הרזרבי

מיכל דלק מלא זה 10ק"ג מיותרים

התאמת מתח שרשרת

מאחר ואנחנו סומכים על מכת כוח מהמנוע, טיפה חופש בשרשרת יאפשר למנוע לבנות מומנט מעט יותר גבוה לפני שהאחורי יתחיל להעמיס. זה אולי נשמע גבולי אבל היה הבדל משמעותי בין חופש של 20מ"מ ל 40מ"מ. (בפיירבלייד של הכותב) אל תכוון למתח שרשרת נמוך מהמומלץ ע"י היצרן.

סבבה, הרמתי גלגל. מה עכשיו?

עכשיו כשאתה שולט בווילי עם הילוך אחד, הצעד הבא כמובן הוא העברת הילוכים. לאחר מכן אולי תרגיש צורך גם לשנות כיוון פן תמצא עצמך בתעלה או גדר הפרדה. שולט בטכניקה? עכשיו תוכל לעטר במבטים מסביב, ניפוף לשלום, צפירה בצופר או ווילי בעמידה. אחרי שהפגנת שליטה בווילי אתה יכול לשתף אחרים בכשרונך החדש.

יחסי ציבור בעליל והפצת כשרונך ברבים

ילדים – כשהייתי צעיר ונמשך לאופנועים (במקור ר.מ), הייתי מוכן לעשות הכל רק כדי לראות ווילי. לאו דווקא ווילי ענק, כל ווילי. ילדים באופן כללי יעריכו את מאמציך (אם כי הם עלולים לקטול אותך היה ותיפול).
ראה זאת כתרגיל יחסי ציבור פשוט.

פועלי מע"ץ – מאז למדתי לבצע ווילי אמין, אני לא זוכר שעברתי אי פעם על פני עובדי מע"ץ על שני גלגלים. תמיד זכיתי לתגובות עידוד, נפנופים או תרועות שמחה לא היו מחזה נדיר. שים עצמך שם במקומם, באמצע הכביש יום שלם, שמש קופחת על הראש, לא היית רוצה לצפות במישהו חולף רק על גלגל אחורי?
אבל, עליך להשמר פן תכנס בגדר הפרדה או שלט, זה יראה די מטופש מבחינתך. שוב, דוגמא נוספת ליחסי ציבור.

שוטרים – הלו, סתם צוחק. למען האמת אני לגמרי נגד. למרות שאין כל חוק שאוסר מפורשות על ווילי, לא חסרות האשמות שישלפו כנגדך ולמרות חוסר שביעות רצון מצידך. נכון, יכול להיות מאוד אם כי לעתים נדירות בלבד, שתיפול על שוטר הגון ומחושב אשר ישבח אותך על כשרונך המופתי, אבל מה שיותר צפוי זה שתואשם על המקום "באי שליטה מספקת ברכב".

ווילי בצינעה – המקומות הטובים ביותר לתרגול הם שקטים ומבודדים. אם יש לך אגזוז רועש, נסה לתרגל רחוק ממקום מיושב. איזורי תעשייה בשבת מצויינים עבורך, אין תנועה, כבישים רחבים ואין שכנים להפריע להם. מגרשי חנייה נטושים עוד יותר טובים אפילו (מגרש חנייה לא מוגדר "כדרך").

rמי

המאמר המקורי



זהו תרגום חופשי של המאמר מהאתר האמור.
השתדלתי לשמור זהות המאמר עד כמה שניתן, אולם איני מתחייב לתרגום מקצועי.
מאמר זה תורגם כדי להעשיר את הקורא בידע כללי ואין בו משום קריאה או עידוד או הכוונה למעשים כגון אלה המתוארים בהודעה.
כל הרואה לנכון לקחת דוגמא כלשהיא מהמאמר עושה זאת באחריותו האישית בלבד ותוך ידיעה כי הוא עלול לסכן עצמו ואחרים.
וכל מה שכתוב כאן זו צואת שוורים אחת גדולה.
בקריאת שורות אלו, אתם מסכימים עם על האמור לעיל.
אין תגובות

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ