לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

טיפול ברוכבים מייד לאחר התאונה

מאת: מיפלנצת  פורסם: 14/10/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
אחרי התאונה
רק בגלל שהם עומדים על הרגליים לא אומר שהם בסדר.

מתוך אתר ה –master strategy group, מאת קלם קולמן וניק מארקס.

תרגום – המיפלנצת.
ההערות בסוגריים הם הערות המתרגם.

אתם בדיוק יוצאים מהפניה שאתם רואים את חברכם
לרכיבה מחליק, מתהפך, או אפילו נפגע ע"י רכב.
אבל לפני שאתם אפילו מספיקים לעצור את האופנוע, החבר שלכם קם על הרגליים ואתם נושמים לרווחה – נשמע מוכר?
ישנם כמה דברים שאינם מובנים מאליהם שחייבים לזכור בכזה מצב

- גופו של הנפגע יהיה "מפוצץ" אדרנלין. בהחלט יתכן שבלעדי האדרנלין הוא אפילו לא יכול היה לזוז, אבל באותו הרגע המצב שלו יהיה מטעה – הוא יראה ערני, חזק ובריא.
- פציעות הן לא תמיד נראות לעין (בטח שלא עם ציוד רכיבה מלא שאני מקווה שכולם לא עולים בלעדיו על האופנוע) הנפגע יכול להיות בהכרה מלאה, ועדיין לסבול ממספר פציעות קשות ואף מסכנות חיים כמו פגיעה בעמוד שידרה, דימום פנימי או זעזוע מוח.

לכן אני ממליץ על הפעולות הבאות בכל הנפילות, למעט הקלות שבקלות :
- מנעו תזוזה מהפגוע מהר ככול האפשר כדי למנוע החמרה של פציעות, בעיקר פגיעות בעמוד השדרה. אם אתם יכולים לאלתר איזה שהוא קולר מסביב לצוואר, ועם הנפגע לא הוריד עוד את הקסדה, לא לתת לו להוריד אותה ולא להוריד אותה בעצמכם. (גם אם הנפגע נמצא במקום שבו הוא עלול להיפגע ע"י רכב – על הכביש אחרי פניה וכו´, נראה כאילוברור שחשוב יותר להוריד אותו מהכביש אבל לא כך הדבר! בישראל אסור להזיז את נפגעי תאונת הדרכים על פי חוק..כמו כן , עלול הנהג האשם בתאונה , לנצל את הזזת כלי הרכב המעורבים כדי להמלט מהמקום)
- הזמן אמבולנס מהר ככל האפשר (במדינתנו עתירת הפלאפונים לא צריכה להיות בעיה), גם עם הנפגע טוען בתוקף שאין צורך והוא בסדר גמור. אל תיקח אותו ברכב אחר. אמבולנס יספק את הנסיעה הבטוחה ביותר לבית החולים, במיוחד במקרה של פגיעה בעמוד שדרה.
טיפול בפגוע בהכרה הוא קשה בהרבה מבפגוע מחוסר הכרה. אם זה אפשרי, כדאי להשתמש באדם שהפגוע בוטח בו לעזור לשכנע את הפגוע לשטף אתך פעולה.
סביר להניח שהפגוע ידאג למצב האופנוע שלו. זכור שהוא מבולבל ולא חושב בצורה שקולה.
אם כוח האדם במקום מאפשר את זה, דאג שהאופנוע ,יורם ויטופל עד כמה שאפשר.
כשהפגוע שואל על מצב האופנוע, ענה בכנות. הסיבה היא פשוטה, אם הוא יחשוב שאתה משקר הוא ירצה לראות בעצמו.
תרגיע את הפגוע שהאופנוע יהיה בסדר, ושאל אותו לאן הוא רוצה שייקחו אותו. הכי טוב להבטיח לפגוע שהאופנוע יגיע לאן שהם מבקשים, גם אם אין לכם מושג איך זה יתבצע. החובה שלך זה לשמור על הפגוע חסר תנועה ורגוע ככל האפשר

הסיבה שאני כותב את המאמר הזה, היא שלפעמים נראה שאין צורך בכל הצעדים האלה, אבל צריך לזכור שהפגוע עלול להיות פצוע קשה, למרות שהוא מחייך ומתבדח על הנפילה, מכיוון שמכת האדרנלין גורמת לו להרגיש בסדר גמור, ולהתווכח אתך על דרך הטיפול הרצויה (במיוחד עם הוא גבר ישראלי, ועזוב שטויות, אחי...)

כל ההערות הללו מבוסס על חוויה אמיתית שעברתי לא מזמן, כשפגוע שנראה בריא לחלוטין הסתבר
שספג פגיעות חמורות ברקמות הרכות, זעזוע מוח ודרגה בינונית ואולי אף פגיעה בעמוד השדרה.
אני הייתי מספיק חכם להכריח אותו ללכת להיבדק בבית חולים, אבל לא מספיק חכם כדי להבין שזה שהוא עומד והולך לא אומר שהוא פחות או יותר בסדר, ולכן הכרחתי אותו לשבת, אבל לא למנוע ממנו תנועה, ודאגתי שהוא יגיעה לבית חולים ברכב פרטי ולו באמבולנס.
לשמחתי חברי לרכיבה התאושש מהתאונה, ואם כי האופנוע שלו לא התאושש, אני עדיין קורא לחוויות כאלה שיעורים חינם, ואני מקווה שאתם תלמדו את השיעור הזה בדרך הקלה.

קלם קולמן
קנברה, אוסטרליה.

ההערות הבאות נכתבו ע"י ניק מארקס, חובש באמבולנס וכבאי-מתנדב שטיפל בכמה וכמה תאונות אופנוע.

יש לי מספר דברים להוסיף, בהתבסס על ניסיוני כחובש באמבולנס וכחובש מסלול במרוצי אופנועים.
האיסור על הורדת קסדה הוא קריטי. אסור להוריד קסדה מפגוע אלה אם כן יש לך הכשרה בדרך הנכונה לעשות את זה – וזה דורש שני אנשים. אלא שיש דבר אחר שצריך להיות מוכנים אליו:
פגוע שאיבד את ההכרה, אפילו לחצי שניה, בדרך כלל יהיו מאד קלאוסטרופובים ברגע שהם יתעוררו. והם ידרשו להוריד את הקסדה "עכשיו!", בעיקר עם זו קסדה מלאה (ואני מקווה ומאמין שכולכם רוכבים עם קסדה מלאה) אל תיתן לו לשכנע אותך להוריד אותה, למעט עם יש צורך רפואי (למשל עם הפגוע מקיא ועלול להיחנק) כל פגוע שמאבד הכרה הוא בחזקת סובל מזעזוע מוח ו\או פגיעה בעמוד שידרה עד שיוכח אחרת בבית חולים!

אם פגוע הוא מבולבל זה עלול להיות כתוצאה משינוי במצבו הרפואי, למשל התחלה של הלם.
אני הייתי בתאונה בא הפגוע נראה בסדר גמור ושיכננו אותו לבוא איתנו באמבולנס – והסתבר שהוא
היה מת בתוך שעה אם הוא לא היה מגיע לבית חולים מדימום פנימי מסיבי.

ניק מארקס

תוספת מהודעה שפורסמה בפורום ב14/10/01 ע"י scooterman :

העצות במאמר נכונות ב 100%, מנסיון הדחף של הרוכב להוריד קסדה הוא טבעי.
בדרך כלל הנפגע שוכב על הכביש, חם לו הוא בתוך הקסדה הוא מרגיש מחנק ורק רוצה להסיר אותה. תדאגו לו לצל בלי להזיז אותו פשוט לעמוד מעליו ולחסום שמש ישירה.
הוא מבולבל ובנוסף לבלבול הטבעי הוא נאלץ לענות למליון סקרנים שדואגים לו, חשוב לדברר אותו אבל על ידי אדם אחד בלבד ולא להוסיף לבלבול שלו, במקרים רבים הוא יתרום מידע משמעותי על מצבו.
תנו לאדם אחד לנהל את הארוע.
תפחיתו מעליו את הלחץ של סקרנים תעמידו אותם בשורה להצל עליו, לא לתת לשתות לפצוע שלא ברור מצבו, כמובן לא לשפוך מים להרגיע בלי להלחיץ את הפצוע.
לא להזיז שום איבר בגוף לא רק ראש וקסדה, שלא על ידי בעל הכשרה רפואית גם לא כדי לסדר תנוחה טבעית יותר.
נפגע שקם והולך על רגליו זה לא אומר כלום, להושיב אותו ולחכות לאמבולנס גם אם הוא בטוח שהכל בסדר, במו עיני ראיתי אדם ששבר ברך! קם והתהלך רק אחרי חצי שעה הוא התחיל להרגיש שמשהו לא בסדר עם הרגל שלו והרנטגן אישר את הרגשתו.

תזהרו שם בחוץ

  תגובה אחת
לחץ תוך גולגלתי- מסוכן לאחר תאונה  
TISAN1234ו | 31/08/2005 02:28:41

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ