לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923029,230 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

מה לא מלמדים בקורסים של הMSF

מאת: אנא RF  פורסם: 16/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
טיפים וטכניקות-תורגם ע"י אנא rf


מה לא מלמדים בקורסים של ה-msf:

(msf - motorcycle safety foundation)

שיעורי ה-msf צריכים ללמד כמות אדירה של עובדות וטכניקות אנשים שיש להניח שאין להם נסיון ברכיבת אופנועים בכלל.
אם כך, אין ברשותם הזמן ללמד טיפים וטכניקות כגון אלו המופיעות במאמרים אלו, או שאין להם מספיק זמן בכדי להדגיש רעיונות אלו כמו שלי יש. אגב, אין באה הערה זו להתלונן על הרמה של קורסי ה-msf או על מוריה.

ברכיבה לבד או בראש קבוצה, כשאתם מתקרבים לראש גבעה, זוזו מקו האמצע הכביש. עד שתראו את התנועה ממול מתקרבת יכול להיות שיהיה מאוחר מידי אם רכב עוקף נמצא בנתיב שלכם ולא השארתם לו מקום לעבור בלי "לקטוף" אתכם בדרך.
(למען האמת, טיפ זה כן נלמד בקורס ה-msf - הוספתי אותו רק לשם הדגשה).

ברכיבה בקבוצה, הדבר הכי נכון לעשות הוא למקם את הרוכב הכי מנוסה/מומחה כמאסף. רוכב זה, אחרי הכל, יצטרך להתמודד עם מקרה של תאונה, הוא נמצא במקום הטוב ביותר בכדי לבחון את מיומנויות הרכיבה של הרוכבים האחרים ולהציע שיפורים במקרה הצורך והוא הרוכב שישמור על הנתיב בו אתם רוכבים מפני מכוניות עוקפות עד שתפנו אותו כולכם.
תפקיד זה כולל הרבה פעילות ואחריות ולכן מגיע לרוכב הטוב ביותר בקבוצה, ולא לגרוע/חסר הנסיון ביותר.

ברכיבה בקבוצה, מעבר לנתיב איטי יותר מהנתיב הנוכחי צריך להעשות כמו שאתם עושים בעקיפת רכב - אחד אחד, מהאופנוע הראשון עד האחרון (האחרון שעובר נתיב הוא תמיד המאסף).
שימו לב שכל עוד נוסע האופנוע המוביל בנתיב האיטי ושומר על מהירותו, "החור" בנתיב גדל וכך נפתח מקום לכל שאר הרוכבים כדי שיוכלו לעבור לנתיב (אחד אחד, כזכור) במינימום זמן.
רק לאחר שהאופנוע המאסף עבר לנתיב החדש ניתן להאט את מהירות הרכיבה של הקבוצה. כל זה בתנאי שיש מספיק מקום לפני המכונית הנעקפת. אם אין, נדרש לבצע עקיפת "אחרון עד ראשון" בה האופנוע המוביל מאט את הקבוצה לפני מעבר הנתיב, לאחר שהאופנוע המאסף כבר נמצא בנתיב האיטי.
הבחירה צריכה להיות של המוביל.
במקרה ההפוך בו הקבוצה צריכה לעבור לנתיב הנע מהר יותר ממהירות רכיבתם, יש להתחיל מהאופנוע האחרון (המאסף) - הוא עובר לנתיב החדש "ושומר" עליו כך שכל האופנועים (אחד אחד, מהאחרון לראשון) יכולים לעבור גם כן לנתיב החדש תוך בדיקה אינדיבידואלית של כל אחד מהם שהמעבר ייעשה בצורה בטוחה.
מעבר הנתיב נעשה בצורה זו כיוון שהאופנוע המאסף שומר על מהירותו האיטית יחסית מהנתיב הקודם וכך נוצר "חור" בנתיב המהיר יותר המאפשר לכל הקבוצה לעבור. אם כל האופנועים עוברים בבת אחת, "החור" לא נשמר בצורה טובה והדבר מזמין גם נהגי מכוניות לעבור לנתיב החדש, בין האופנועים.

נושא אחד שנלמד בקורס ה-msf שצריך הבהרה הוא הענין של הנחת רגל אחת על הרצפה בעצירה. זה טוב ויפה כל עוד האופנוע קטן, אבל לדעתי, אם מדובר באופנוע גדול, צריך שתי רגליים. נקודה חלקה על הכביש היא לא כל כך סלחנית וגם מאוד מסוכנת. את הבלם האחורי אפשר לשחרר בלי דאגות אם הקדמי מחזיק ב3- קמ"ש. (כמובן שלא מורידים את הרגלים עד שהאופנוע עצר לחלוטין.)
ה-msf לימד שצריך להוריד את רגל ימין ואת השמאלית להשאיר על הרגלית. הם שינו את הלימוד.

מאמר זה נכתב על ידי ג´יימס ר. דייויס.

מותר לתרגם מאמר זה ו/או לפרסמו בתנאי שאין הדבר נעשה לצורך עשיית רווחים ובתנאי שיצויין שהמאמר מוגן בזכויות יוצרים יל ידי
ה- master strategy group.

המאמר תורגם על ידי אנא rf (חבר הפורום) לצורך פרסומו בידיעון "מועדון האופנועים הישראלי".
לתגובות ו/או הערות, ה-e-mail שלי הוא
s-naveh@barak-online.net

למאמר באנגלית
תרגול,תרגול,תרגול..

אין תגובות

הודעות אחרונות

19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ