לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923029,230 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

מהם ה``STREET FIGHTERS`` ? חלק 2

מאת: כRובי  פורסם: 28/03/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
אז רק מרובעי צילנדרים גדולי נפח ?
גם כאן יצרו קטגוריה חדשה היוצאת מן הכלל,
(זה הרי כל הרעיון בפייטרים כאמור , לשבור את הכללים).
לא חייבים מנוע מרובע צילנדרים (גם וי טווין יכול "לתפקד" כפייטר) , לא חייבים נפח גדול -ישנם גם אופנועי בנדיט 400 (בתמונה למטה) או דיורז´ן 400 שהוסבו לפייטרים. ולא צריך השקעה של אלפי דולרים כדי להגיע לתוצאות מרשימות .מה שקובע וחשוב הוא הפן האישי והייחוד שבעל האופנוע העניק לאופנועו.


דבר זה בא להביא ייחוד ובידול גם לאופנועים היפניים ש"הואשמו" תמיד בחוסר ייחוד ובסטנדרט קווי הייצור שגרם לכולם להראות אותו הדבר.
הפייטרים היו מעין "התשובה היפנית" לאופנועי הקאסטום (בד"כ מתוצרת הארלי דוידסון) שהתפארו בייחוד ובבידול בין אופנוע לאופנוע.

עם הזמן , בהתאם ל"שריטה העמוקה" של האירופאים (בעיקר מהעמים הנורדיים), התרחבה האופנה ושברה גבולות.
מאופנועים זולים אחרי תאונה ששופצו חזרה לכביש (ונראו ככה), הפכו הפייטרים להיות אופנועי פרויקט של ממש ,המושקעים בעשרות אלפי דולרים כדי להיות הכי קיצוניים , הכי מושכי תשומת לב והכי מוזרים (כל אחד בוחר את הנישה שלו).
צביעה מטורפת (כל שילובי הצבעים הולכים) ,אגזוז מרעיש (כדי שכולם יסתכלו עלייך כשתגיע) ושיפורים מטורפים שכולם נועדו להסב את האופנוע מהכלי הסטנדרטי שהיה כשיצא מהמפעל לכלי
ייחודי שאין דומה לו.
לשם כך (לסיפוק הצורך הכמעט בלתי מוסבר של בוני הפייטרים) ,הוקמו חברות שנועדו לספק רק את הצורך במוצרים המייחדים את האופנועים הלל, ומה לא ניתן לשנות ולהחליף באופנוע כדי להתאים לרצון בעליו : ברגים צבעוניים למנוע , מראות בגדלים,צבעים,צורות וחומרים שונים , "חרבות" בתחתית האופנוע , מסיכות חזית ווריאציות שונות של פנסים , מדבקות , קיטים שונים ומשונים למנוע ואפילו קסדות ייחודיות , מעילים ופאצ´ים שישדרו לכל העולם על מידת ה"קשיחות" של האופנוען שלפניהם.

בסופו של דבר , גם יצרניות האופנועים גילו את הפוטנציאל הנ"ל.
הקאג´יבה רפטור , הטריומף ספיד טריפל (בתמונה למטה)ועוד - הם דוגמאות לפייטרים "סטנדרטיים".
אופנועים שנבנו בצורה סדרתית כדי שייראו כמו הסטריטפייטרס תוצרת בית שמסתובבים ברחובותיה של אירופה, אך ללא צורך בהשקעה נוספת על ידי הבעלים.
אופנועים אלו מצביעים על הפוטנציאל שיצרניות האופנועים "הריחו" בתחום זה.




ובישראל ?
המצב בארץ לא מזהיר (וזאת עוד בלשון המעטה קיצונית).
מחירי האופנועים גבוהים מאוד וכך גם מחירי ביטוח החובה ואחזקת האופנוע.
דבר שמותיר מעט מאוד שקלים פנויים לטובת שיפורים לאופנוע שמעולם לא צפויים להחזיר את שווים בעת מכירת האופנוע.
בעיה נוספת הגורמת להימנעות של אופנוענים ישראליים מכניסה לתוך "פרויקט בניית סטריטפייטר" נובעת מההסבר ,הפשוט יחסית , לפיו האופנוע יעוצב בסופו של דבר לפי משאלת ליבם, והסיכוי למצוא קונה פוטנציאלי בעתיד שגם יירצה באופנוע ספורט ערום ומשופר וגם יירצה בצבעים ובצורה שבחר לו הבעלים הקודמים , קטנה מאוד.
אך למרות כל זאת , בשנים האחרונות , החלו ניצנים ראשונים של האופנה (האירופאית בעיקרה) לצוץ גם על אדמת ארץ הקודש.
בעלי אופנועים ישראליים (חלקם לפחות) הוכיחו, כי לא תמיד יש לראות באופנוע נכס ורכוש שצריך לשמור על ערכו בשוק המשומשים על מנת שיחזיר את שוויו בעת המכירה, והבינו כי הגישה האירופאית לאופנוע כהמשך של אישיות הבעלים וכאמצעי להתבדלות ממוצרי "הסרט הנע" היפניים – אכן יכולה להיות מיושמת גם בארץ הקודש.
עם הגעתם של מגזינים בנושא ארצה , התרחבות השימוש ברשת האינטרנט, גילוי האתרים המתעדים את פעילות ההסבה של אופנועים לסטריטפייטרס וצפייה באופנועים אלו בביקורי ישראליים בחו"ל ,
החלו להופיע על כבישי הארץ אופנועים ששופרו והושקעו ברמות מעוררות הערצה.
אומנם אמות המידה שנמשכות כל העת כלפי מעלה על ידי האירופאים עדיין רחוקות מרוב היצירות המקומיות, אך בהתחשב בכך שחברות השיפורים והתוספות אינן נגישות ל"פייטר" הישראלי כפי שהן זמינות לאופנוען האירופאי (וגם מחירי ההובלה של החלקים/שיפורים ארצה ,יחסית גבוהים), עדיין ניתן לראות שהכלים המעטים שכן הושקעו במטרה להופכם ללוחמי רחובות , מספקים לא מעט תאווה לעיניים ותמונותיהם מככבות בכבוד רב על דפי אינטרנט של אתרים המיועדים לפייטרים באירופה , כתף אל כתף עם אופנועי פרויקט בשווי אלפי דולרים.


ברצוני להודות לסקוטרמן , חבר הפורום , על ההערות וההארות שנתן לגבי מאמר זה.

חזרה לחלק הקודם
גלריית תמונות סטריט פייטרס (גלריית התמונות בתפוז)
אופנועי סטריטפייטרס בישראל - אתר בניהולו של כותב מאמר זה.
אין תגובות

הודעות אחרונות

19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ