לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923229,232 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

מהם ה``STREET FIGHTERS`` ?

מאת: כRובי  פורסם: 28/03/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
הם מדליקים , מיוחדים , מרעישים ומושכים תשומת לב ..

בעליהם מבריקים אותם על בסיס של פעם בשעה וחוששים מכל שריטה מיותרת..
מצד שני , הם משדרים אגרסיביות, אווירה של לוחמת רחוב פרועה וחסרת מעצורים
ובעליהם טורחים רבות כדי להגביר את התחושה שהאופנועים האלו גורמים לך להרגיש..
חשבתם על הארלים ועל מלאכי הגיהנום ? חשבו שנית..

מדובר על הסטריטפייטרס ("לוחמי רחובות"-בעיברית) אשר מתפקדים בעולם האופנועים על
תקן "הקאסטומים של אופנועי הספורט".
אופנה זו פופלרית מאוד באירופה (מגזינים וכנסים המיועדים רק למוטרפים לדבר)
והיא מושכת לתוכה לא מעט חובבי אופנועים מהירים שמאסו בסטנדרטיות ובחוסר הייחוד
של האופנוע שברשותם.
לא רק הארליסטים יכולים לעצב את האופנוע שלהם לפי טעמם האישי- מעכשיו גם
ל"חוליגנים המהירים" מותר..
(השם שנתנו השוטרים הבריטיים באחד מפרברי לונדון לתופעה)



אופנת הסטריטפיטרים התחילה בתחילת שנות ה90 .
חלק מאמינים , ואני ביניהם , שהיא פרצה ,בתצורה שונה ,עוד קודם לכן, ששורשיה נעוצים עוד באופנת הקפ´ה רייסרס של שנות ה60 וקיים קו רציף מחבר בין הקפ´ה רייסר של שנות ה 60 למנועים היפנים בשלדות אירופאיות בשנות ה 80 ועד לסטריטפייטרים כיום . (בתמונה מתחת , קפ´ה רייסרס אופייניים)



חלק מאתרי האינטרנט העוסקים בתחום , טוענים שהתופעה התחילה כפתרון זול לאופנועי ספורט שעברו תאונה ולבעליהם לא היה את הממון הדרוש (או החשק?) להחזירם למצבם המקורי ויש הרואים באופנועים ההרוסים רק "טריגר" וסיבה שולית לפריצת התופעה והמקור שלה בכלל נעוץ בדחף האינדיוודואלי העמוק אצל אופנוענים כחלק ממגמה ארוכת שנים של אופנוענים לשלוט, לעצב ולשנות את האופנוע שלהם כרצונם.

נכון שכיום מוצרי המדף היפנים אותם ניתן לרכוש בכל סוכנות (והם אלו שלרוב משמשים כבסיס לפייטרים) כל כך טובים שאין צורך לשפרם בדומה לשנות ה 80(באותם שנים ,סדנאות השיפורים לכלים יפנים פרחו וגם התופעה של אופנועים יפנים משופרים הייתה דומה במהותה לאופנת סטריטפייטרים של היום).
אך כיום , אם אתה רוצה לשנות אופנוע, לא נותר לך אלא לבצע בו "מעשה מגונה" בעלות מינימלית יחסית , ולהפוך אותו למשהו שהמהנדסים לא חלמו עליו – סטריטפייטר . כשהדגש הינו על הצורה החיצונית – על המראה האסתטי של האופנוע.
אז מה בדיוק הם שינו בהתחלה ?
השינוי הבסיסי הראשון שעבר אופנוע הספורט בדרכו לסטריטפייטר היה בכידון וכנגזרת לכך, תנוחת הרכיבה.
מאחר ויכולת הניוד של האופנוע בכביש הבין עירוני המהיר ממילא ירדה בעיקבות הסרת הפיירינג ומיגון הרוח (זוכרים ?תאונה?), צויד האופנוע הערום בכידון שטח או כידון שטוח .
הכידון הגבוה הביא לתנוחת רכיבה זקופה (שרק מועילה להתניידות עירונית) ובעזרת הכידון הגבוה והרחב , ההיגוי נהיה קל ונשלט יותר- דבר שמקל על התחמקויות ממכשולים ושינויי כיוון מהירים ללא מאמץ.
(אגב ,הקיצוניים אפילו החליפו את הקליפ-אונים של אופנועי הספורט בצינור ישר כמעט לגמרי).

השינוי השני שהיה למאפיין בסיסי של הסטריטפייטרס היה האגזוז המרעיש.
הרצון היה , למשוך תשומת לב בעזרת המראה האגרסיבי (שנוצר בעיקבות הישיבה הזקופה על אופנוע הספורט ), ואגזוז מרעיש יכול היה להסב את תשומת הלב של העוברים ושבים אל "היצירה" של האופנוען המתקרב.
חלק מהאופנועים נשאו אגזוזים "קרביים" עוד מהתקופה ששימשו האופנועים לרכיבה ספורטיבית ועם הזמן , בעיקבות התחזקות האופנה , התחילו חברות אביזרים לייצר אגזוזים ייעודיים לפייטרים : צבעוניים , מרעישים ומיועדים למיקומים שונים על זנב האופנוע (בהתאם לרצון בעליהם) - מתחת לזנב האופנוע , מתחת למנוע , אגזוזים כפולים (בימקום אחד) ועוד..

השינוי השלישי והאחרון שאפיין את הפייטרים באותה תקופה בסיסית היה מראה האופנוע :
בעזרת צביעה מטורפת , פסיכודלית לעיתים ,בצבעים צעקניים ובלתי תואמים ניסו ליצור לפייטרים מראה בלתי אסטטי ובכוונה .
שבירת המסגרות של האופנוענים הללו התבטאה בצביעת האופנוע (יש יגידו שאותם אנשים רואים באופנוע את ההמשך או ההשתקפות של אישיותם) וכמובן , שאין להתעלם מהרצון למשוך בעזרת הצביעה הקיצונית ,תשומת לב ל"יצירה שבנו"..
והתוצאה ?
בזכות תנוחת הרכיבה הזקופה(כידון גבוה אך שטוח שגורם לרוכב לנטות קצת קדימה עם כתפיים מורמות ומרפקים שבולטים לבחוץ) ובתוספת המנועים החזקים,האגזוזים המרעישים והצביעה מושכת תשומת הלב, זכו הסטריטפייטרס לתדמית החוליגאנים.
וויליז (הנפת הגלגל הקדמי-בתמונה למטה) , ברנאאוטס (פירפור הגלגל האחורי עד להוצאת עשן)
ומירוצי דראג ("פתיחות") מרמזור לרמזור הפכו לשם נרדף לפייטרים.



האופנועים הפופלריים ביותר לשמש כפייטרים הם בעיקר ה-
suzuki bandit1200
(בעיקר בגלל שהאופנוע מיוצר גם בגרסה ערומה ומעוצב הייטב גם ללא פיירינג)
yamaha v-max
suzuki gsxr750/1100
ועוד...
אך כמו שנאמר קודם לכן ,בעצם כל אופנוע רב עוצמה יכל להפוך לפייטר
הכל בהתאם למידת ההשקעה שבעל האופנוע מוכן להשקיע..

אז רק אופנועי ספורט חדישים ?
בכל כלל יש יוצא מן הכלל.
בין השאר , בגלל העלויות הגבוהות (מבחינת כסף אך גם רצון ,זמן וסבלנות)
גם אופנועי סופרבייקס ישנים משנות ה70 וה80 הפכו לפייטרים.
במקרים האלו הבסיס , קרי , האופנוע , הוא זול מאוד ולכן ניתן להשקיע יותר בעיצוב שלהם (שכפי שהוסבר בפסקה הראשונה , זו המהות וזהו העיקר בפייטר).
ולדוגמה : האופנוע של voygers , חבר הפורום , המבוסס על
gsx750es84(בתמונה מתחת)





המשך לדף הבא
  תגובה אחת
הסבה ל-ST קסטום   
קאפקאו | 01/06/2006 14:23:48

הודעות אחרונות

13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ