לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הקצפת בעוגה 2

מאת: שלמה כהן  פורסם: 15/03/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 

"...אל העורך:

יש לי מספר הערות בנוגע לסקירה שלך מנקודת המבט של רוכב מתחיל. קראתי את ההיסטוריה שלך, ונשמע לי שאתה רוכב כבר חצי משנות חייך. נראה לי גם שאתה נהנה למצות את יכולות הרכיבה שלך. אבל כשאני קוראת "ה-cbr600f4 הוא אופנוע נהדר לרוכבים מתחילים ומנוסים כאחד: לרוכבים חדשים אין צורך לחשוב כיצד לרכב, יש פשוט לרכב..." אני תוהה שמא החוויה של להיות אופנוען חדש נשכחה ממך.

ל-cbr600f4 יש כמעט 100 כ"ס ואין לו שום בעיה להגיע למהירויות מעל 200 קמ"ש במשיכת גז קלה. כמו שכתוב ב-"המדריך השלם לאופנועים" (the complete idiot´s guide to motorcycles מאת darwin holmstrom וצוות motorcyclist), "... גם אם ה-cbr נראה כאופנוע קטן, ה- cbrיכול להוות סכנה משמעותית לרוכב שאינו מוכן."

אני מכירה אופנוענית עם יותר מ-35000 ק"מ של רכיבת כביש שלא הייתה מאומנת לרכב על אופנוע ספורט בנפח 600 סמ"ק שנצלה במזל מהתרסקות. היא נכנסה לפניה מוכרת במהירות גבוהה מדי לרמת הניסיון שלה ברכיבה על סוג כזה של אופנוע. ההצהרה שלך עלולה לפתות רוכב חדש בדיוק לסוג כזה של טעות קשה.

כרוכבת מנוסה, אני מזועזעת מן השימוש במשפט "אין צורך לחשוב כיצד לרכב." אני מאמינה שרכיבה על אופנוע דורשת ריכוז מרוכבים חדשים וותיקים כאחד. בדומה, אני נרתעת מן השימוש במילים "לחיוב ניתן לאמר כי השתקפות דמות הרוכב במד המהירות מעניקה תחושה של אופנוע מרוץ..."

אני מקווה שרוכבים חדשים שמעיפים מבט במד המהירות או הסל"ד לא חולמים על מרוצים – עדיף קודם להשלים את הידע בכל הנוגע לדברים הבסיסיים. ובואו נעשה את זה על אופנוע שלא נותן לנו את האשליה כאילו אנחנו רוכבים טובים בגלל שקל לרכב עליו ובגלל שקל לנו להגיע עליו למהירויות שאין לנו את הכישורים לשלוט באופנוע בהם. אני דווקא בעד שמומחים או "רוכב בעל ניסיון מסוים שסיים קורס מרוצים" (motorcycle online, "1999 600cc supersport shootout") ייהנו מהאופנועים האלו. נראה לי שאופנוענים כאלה דווקא ייהנו מאוד להוציא את המקסימום מכלים כאלה. אבל רוכבים חדשים יכולים להפיק יותר מ-7000$ שעולה אופנוע כזה בזה שיתחילו עם אופנוע בסיסי מתוחזק היטב. טוב יותר לרוכבים חדשים שיוציאו את יתר הכסף על ציוד מיגון וקורסים לרכיבה בטיחותית, מה שמהווה גם השקעה חכמה יותר לטווח הארוך.

לי יש מזל. יש לי תמיכה מהרבה חברים רוכבים ופורומים שונים. אני נעזרת באופן קבוע בתמיכתם ובאינפורמציה מרוכבים מנוסים יותר. אבל לא לכל רוכב מתחיל יש רשת כזו של קשרים שעליה הוא יכול "לגדול". יש רוכבים חדשים שיקראו מאמרים כמו שלכם ופשוט ילכו וייקנו [אופנוע מרוץ סדרתי 600 סמ"ק] כאופנוע הראשון שלהם. הם יגידו שאתה מכיר אופנועים, ושאתה המלצת על אופנוע כזה – אבל זה בגלל שלאופנוענים חדשים לפעמים אין אף מדריך מנוסה מלבד העיתונות המקצועית או אתרים באינטרנט. אני חושבת שאפילו היצרן של האופנועים האלו, אפילו שהוא רוצה למכור יותר אופנועים, ירגיש לא נוח להמליץ על אופנוע כזה לרוכב מתחיל. בפעם הבאה שאתה מכוון רוכב מתחיל בכיוון מסוים תנסה לזכור איך זה היה כשרק למדת לעשות את כל הדברים שאתה עושה על אופנוע באופן אינסטינקטיבי, ותנסה לתת עצות שיעזרו לרוכב המתחיל לשרוד מספיק זמן כדי לאסוף לא רק את האופנוע שהמלצת עליו, אלא גם אופנועים נוספים..."


כותבת מכתב זה, ששמה אינו מפורסם על מנת להגן על פרטיותה, מדייקת ביותר. מדייקת כחוט השערה מתאר אף טוב יותר את מצבם של אלו אשר מרחקם מתאונה רחוק מרחק זה מאסון משהגיעו כישורי רכיבתם לגבולות היכולת הנדרשת מאופנועי ספורט אלו. גורלם העגום של אופנוענים אלו נסקר במדור "final analysis".

מחשבות דומות לאלו המובעות במכתב לעיל הדהדו במוחי בחלפי בנופיו עוצרי הנשימה של אחת הדרכים המאתגרות ועם זאת מרובת התאונות במחוז, רכוב של אופנוע yzf-r1 של חבר. למרות נסיוני במסלולי מרוץ ומספר לא מבוטל של קורסי רכיבה, 16 שנות ניסיון ברכיבת כביש ושטח כאחד, עדיין נשארתי פעור פה מביצועיו עוצרי הנשימה של ה-r1 בהאצה ובלימה כאחד. בדקתי את האופנוע על מסלול המרוצים, יחד עם עוד אופנועים עתירי ביצועים, אולם התאוצה המדהימה כמו גם הבלמים המאפשרים נעילה של הגלגל הקדמי באצבע אחד, הם מבהילים. אין זה קשה לראות כיצד יכולת התאוצה והבלימה של ה-yzf-r6 (אחיו הקל יותר של ה-r1 בעל זמנים דומים על מסלול המרוצים) עלול להביא, במהירות, רוכב בלתי מנוסה לחדר המתים.

רכיבה על אופנועים כאובססיה שונה רבות מרכיבה על אופנועים כבילוי של סוף שבוע או מדרך להבעה או יצירה של זהות עצמית כטיפוס עשוי ללא חת. רכיבה על אופנועים דורשת שעות ארוכות של עבודה קשה, לעיתים מייסרת, שפרותיה בסוף הדרך. רוכב חדש הרוכש אופנוע מרוץ סדרתי בסוכנות האופנועים, מגדיל יותר את סיכוייו לתרום לשירותי רפואה שונים או שירותי הקבורה, מאשר לסיכוייו לשרוד מספיק זמן ולהפוך לרוכב מאומן. רוכב כזה, אף אם ישרוד תאונה בלא פגיעה רצינית, ימצא ככל הנראה את הניסיון מבהיל במידה כזו שינטוש כליל את הספורט.

כרוכבים מוטל עלינו לעזור לרוכבים חדשים לאבחן את הרטוריקה המסוכנת בירחונים ופרסומים שיעדה שיווק ולא רכיבה על אופנועים. עלינו להיות נכונים לכל מאמץ, כחברים ומכוונים, לעזור לאלו הרוצים להפוך לאופנוענים. בדך זו יגדלו הסיכויים שחלק מאנשים טובים אלו ישרדו מספיק זמן כדי לקנות את אופנועם השני וליהנות ממנו, במקום להפוך לעוד פרט סטטיסטי.

חזרה לדף קודם

אין תגובות

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ