לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

סופרמוטו – מה זה?

מאת: גידי פרדר  פורסם: 23/05/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
סקירה זו הוכנה על ידי גידי פרדר לכבוד השקת אופנועי הסופרמוטו של ktm (הדיוק והlc4) בישראל.
ברשותו של גידי , מפורסמת הסקירה ההיסטורית של התחום בקצרה לפניכם.

לגלריית התמונות שצילמה "היועצת החינוכית" במהלך ההשקה - הקש כאן !

לאורך המאמר שולבו תמונות אופנועי סופר מוטו (לאו דווקא של ktm) שנאספו ברשת.

הרעיון הכללי
כמעט כל אופנוע שיורד מפס ייצור כלשהו עובר תהליך התפתחות דומה – הרעיון הכללי נולד במחלקת השיווק של החברה, ומשם הוא עובר אל שולחנות השרטוט של מהנדסי החברה ומחלקת הפיתוח, כדי להפוך לאופנוע. מעט מאוד אופנועים לא התפתחו בתהליך הרגיל, ומעט עוד יותר התפתחו מהכיוון ההפוך – מהרחוב.



הסופרמוטו הוא דוגמא לאופנוע שהתפתח מהרחוב, כאשר הרעיון המרכזי הוא שילוב תכונות של אופנועים מתחומים שונים, שטח וכביש, במטרה להשיג ביצועים שאין להם אח ורע באף אחד מהתחומים בנפרד. שילוב שני העולמות באופנוע אחד לא רק יוצר אופנוע מיוחד, אלא גם דורש רוכב מיוחד. כך בעצם נולד הרעיון המוזר הנקרא סופרמוטו - מתוך השאיפה להתחרות על תואר הרוכב האולטימטיבי.
הרוכב האולטימטיבי יודע לרכב גם בכביש וגם בשטח, שולט בהחלקות זנב בכניסה ויציאה מפניה, מרים גלגל קדמי לאוויר מתי שמתחשק לו, מרים גלגל אחורי לאוויר ונוסע על הקדמי כמה שמתחשק לו. הוא יודע להשכיב, לקפוץ, לדלג, ללהטט ולתמרן את האופנוע בכל מיני מצבים מצחיקים וזוויות מוזרות, בקיצור – סופר-רוכב, או בצרפתית: סופר-מוטארד. הגדרת הרוכב הובילה גם להגדרת האופנוע, אשר באופן טבעי נקרא סופר-אופנוע, או בצרפתית: סופרמוטו.




היסטוריה
הרעיון המקורי של שילוב אופנוע שטח וכביש שייך לאמריקאים. הם הגו את הרעיון כבר בשנות ה-70´ וקיימו סדרת מרוצים בשם superbikers . הסדרה הפגישה רוכבים מובילים מכל הקטגוריות על מסלול אחד המשלב קטעי עפר ואספלט. האופנועים הנבחרים היו אופנועי שטח בעיקר, שנשאו חישוקים וצמיגים רחבים, ועברו עוד אי אילו התאמות לרכיבה על אספלט. אופי התחרות דרש מהרוכב מיומנות נרחבת מאוד, ושליטה גבוהה בטכניקת הרכיבה הן בכביש והן בשטח. הסדרה, שצברה תאוצה לקראת סוף שנות ה-70´ עוררה עניין רב בתחילת דרכה, אך דעכה עם התפתחות קטגוריות המרוצים האחרות כמו סופרבייק וגרנד-פרי. הטלביזיה והספונסרים האמריקאים איבדו עניין, משכו ידיהם מהעניין, וכך קברו בעצם את הסופרבייקרס.

אבולוציה
אולם הרעיון לא מת לגמרי, הוא הצליח להתגנב לאירופה, נחת לחופי צרפת, והדביק את הצרפתים בסערה.
הצרפתים, בניגוד לאמריקאים, לקחו את העניינים הרבה יותר ברצינות. הם הפכו את מרוצי הסופר-מוטארד לתחום התמחות בפני עצמו, וייסדו אליפות סופרמוטארד לאומית. האליפות משכה תשומת לב רבה בזכות הביצועים המדהימים: השכבות מטורפות עד לשיוף השלדה, החלקות זנב היסטריות בכל פניה, והכל תוך כדי שליטה וירטואוזית של הרוכב בווילי וסטופי כיד המלך.
במהלך שנות ה-90´ התפתחה סדרת הסופרמוטארד הצרפתית לרמה מקצועית גבוהה ביותר, והעבירה את החיידק לכל מדינה אירופאית בעלת תודעה גבוהה לספורט מוטורי. אליפות גרמניה נחשבת כיום לאחת הקשות והיוקרתיות בתחום זה, וכמוה גם אליפות אטליה, צ´כיה, אוסטריה, ועוד. היתרונות החשובים ביותר של קטגוריית מרוצים זו הן עלויות השתתפות נמוכות מצד הרוכבים, ועלויות נמוכות גם למארגנים ולספונסרים. המרוצים מתקיימים על מסלולי תעופה קטנים, מסלולי קרטינג, מגרשים גדולים, או כל חלקת אדמה אחרת בה ניתן לאלתר מסלול משולב של אספלט ועפר.
סופרמוטו בייצור סידרתי
יצרני האופנועים צופים בהתפשטות מגפת הסופרמוטו במהלך העשור האחרון, אך רק מעטים נכנסו עד כה לתחום זה. חברת ק.ט.מ היא הראשונה שהרימה את הכפפה, כאשר הציגה את דגם הדיוק הראשון באמצע שנות ה-90´. הדיוק אמנם אינו נחשב סופרמוטו במלוא מובן המילה, אך הוא בהחלט האופנוע הסדרתי הראשון הקרוב ביותר לרעיון המקורי. הדיוק סלל את הדרך, והופעתו של סופרמוטו טהור לא איחרה לבוא. במקביל לייצור הדיוק הייתה ק.ט.מ מעורבת במרוצי סופרמוטארד, צברה יידע וניסיון בתחום, והוסיפה לצד הדיוק גם דגמי סופרמוטו כשרים למהדרין. כיום מציעה החברה שני דגמי סופרמוטו בעלי רישוי לכביש ציבורי. הדגם המתון יותר הוא ה-lc4 640 supermoto – גרסה זו מיועדת לשימוש יומיומי ולפאן טהור בסופי שבוע. הדגם השני, ה-lc4 640 sc supermoto, ספורטיבי יותר. דגם זה קל ב-15 ק"ג, נטול מתנע חשמלי, ומצוייד במפלט אלומיניום קליל וספורטיבי, ומאייד מסוג fcr בקוטר 41 מ"מ. בנוסף מייצרת החברה דגמים מיוחדים (כמו ה-sm 660), המיועדים לתחרויות ואינם חוקיים לכביש.





מאפייני סופרמוטו מודרני
הפלטפורמה עליה מבוסס הסופרמוטו הוא אופנוע שטח, המתאפיין במשקל קל, מרכז כובד גבוה, מרווח גחון נדיב, מתלים ארוכי מהלך, ממד רוחב צר להפליא, כידון רחב, ומנוע סינגל חזק. במקום חישוקים דקים וצמיגי קוביות, מצויד הסופרמוטו בחישוקי "17 רחבים ונועל צמיגים ספורטיביים במידות מכובדות. גלגל "17 מלפנים מעניק לאופנוע הגוי מהיר ומדויק בהרבה לעומת ציוד השטח, ורמת האחיזה של הצמיגים גבוהה מאוד ביחס למשקל האופנוע.
סך כל תכונות אלה מקנה לאופנוע כושר תמרון וזריזות גבוהים ביותר, מנוע נשלט וחובב החלקות, וכושר ספיגה מעולה בעת מפגש במהמורות, טיפוס מדרגות, וקפיצות לגובה רב.
הרעיון המקורי של הסופרמוטו נועד לרכיבה המשלבת אספלט ודרכים לא סלולות. אולם בחיי היום-יום, במיוחד לגבי רוכבים עירוניים, אין שימוש לתכונות השטח של הסופרמוטו. כאן נכנסים לתמונה אופנועים מסוגו של הדיוק, אשר מיישם את רעיון הסופרמוטו בגרסה המכוונת יותר לרכיבה על אספלט. הדיוק מצויד במתלים בעלי מהלך קצר יותר, וחישוקי "17 יצוקים. ההבדל מתבטא בעיקר ביציבות גבוהה, בקו ישר ובהטייה, על חשבון זריזות ההגוי. למעשה מדובר בפלטפורמה כמעט זהה לזו של הסופרמוטו, למעט, כאמור, מהלך המתלים וסוג החישוקים.


סופרמוטו lc4 640 – דיוק 640

מה משותף
בתוך שלדת הסופרמוטו והדיוק מפעם מנוע ה-640 lc4 המיתולוגי של ק.ט.מ. המנוע החל את דרכו בשנות ה-80´ עם נפח של 553 סמ"ק וצמח לנפח הנוכחי באמצעי שנות ה-90´. זהו מנוע חזק מאוד, וגמיש להפליא, ויחד עם זאת אמין מאוד. מנוע זה שימש דגמים רבים – החל מדגמי הסופר-קומפטישן הקיצוניים, ועד לדגמי הראלי הנוטלים חלק במרוצי מדבר ארוכי טווח. עם הולדת סדרת ה-racing המודרנית, בתחילת שנות ה-2,000, הופנה ה-lc4 לכיוונם של דגמי הדו"ש, האנדורו, ה-adventure, הדיוק, והסופרמוטו. תכונותיו הבולטות של המנוע: כוח וגמישות, מתאימות מאוד לסגנון הרכיבה הנהוג באופנועים מסוג זה. גם האמינות הגבוהה היא תנאי חיוני באופנועים מסוג זה, ואין כמו ה-lc4 כדי למלא את התפקיד.
המנוע שוכן בתוך שלדת צינורות חזקה, אותה שלדה הנושאת את דגמי הראלי וה-adventure. עוד פרטים זהים בשני הדגמים הם הבלמים, קוטר החישוקים, ומידות הצמיגים.

מה שונה
מי שמחפש על דף הנתונים את ההבדלים, ימצא כי לדיוק מהלך מתלים קצר יותר - 140 לעומת 295 מ"מ בסופרמוטו מלפנים, ו-170 לעומת 320 מ"מ מאחור. גם סוג החישוקים שונה, וכן סוג הצמיגים – הסופרמוטו משתמש בחישוקי שפיצים ועונד צמיגי פירלי mt60, צמיג דו-שימושי עם ביצועים גבוהים מאוד על אספלט ועל שבילים.
סגנון העצוב של שני האופנועים מדגיש את ההבדל בינהם באופן בולט. הדיוק אופנוע כביש מסוגנן, עם מראה נקי ומרשים, ממש כלי תצוגה שכיף להסתובב עליו ברחובות. הוא מצויד במסכת חזית בעלת מראה ייחודי, צמד מפלטים שחורים ומרשימים מתחת לזנב, וצבוע בשחור ירוק, או שחור אדום, ללא פריטי ניקל או אלומיניום מלוטשים. לעומתו הסופרמוטו נראה אופנוע שטח לכל דבר, ורק החישוקים הרחבים, שנועלים צמיגים שמנים ויוצאי דופן, מעידים כי מדובר באופנוע שטח שהמיר את דתו.

התרשמות רכיבה
ההבדל הגדול ביותר בין שני הדגמים מתבטא ברכיבה. דף הנתונים מטעה את הקורא לחשוב כי מדובר בשוני לא מהותי, ועד שלא יוצאים לסיבוב התרשמות על כל אחד מהאופנועים, קשה להבין עד כמה שונים הם האחד מהשני.
הדיוק או אופנוע שמיועד לכביש, וכך בדיוק הוא מרגיש. התחושה המתקבלת מייד עם תחילת הרכיבה היא של אופנוע נוקשה, אשר שומר על יציבות וקווי פניה באופן יוצא מן הכלל. היציבות בולטת במיוחד במהירות גבוהה, ואין כמו הדיוק לרכיבה מהירה בכבישים מפותלים. יחסי ההעברה ארוכים יחסית, אך המנוע שופע כוח ומפגין גמישות גבוהה מאוד בכל תנאי הרכיבה. ההגוי יציב וכבד במקצת במהירות נמוכה, אך הבונוס הוא היגוי יציב ונשלט במהירויות הגבוהות.
הסופרמוטו הוא חיה אחרת לגמרי, החל מתפעול חלק וקל להדהים, דרך הגוי מהיר וקל בכל מצב ובכל מהירות, ועד לאחיזה פנומנלית בהטיה מכסימלית. המתלים סופגים כל מהמורה בקלילות, גם בזמן הטיה חריפה, והבלמים מספקים רגש אדיר, המאפשר בלימה מדויקת על חוט השערה.
הגדולה של הסופרמוטו היא ביכולת שלו לשמור על רמת ביצועים גבוהה בכל תנאי רכיבה אפשרי, כולל בשטח. הסופרמוטו מתמרן בזריזות מדהימה בעיר, מטפס מדרכות וגרמי מדרגות בקלילות, יוצא לכביש המהיר ו"סוגר" 180 קמ"ש, מתפתל ומשכיב עד האוזניים בכבישים מפותלים, ושועט על שבילים כאופנוע שטח לכל דבר. לסיכום, ניתן לומר כי הסופרמוטו הוא פשוט אופנוע אולטימטיבי, ממש סופר-אופנוע. אין עוד אופנוע עם תחום שימוש כה רחב, וברמה כה גבוהה של ביצועים.


סקנייה , חבר הפורום , השתתף בהשקה של ktm בארץ ואף רכב על 2 האופנועים שהוצגו. להלן התרשמותו הקצרצרה מהרכיבה שהספיק לעשות :

"אני הגעתי עם מטען סקפטיות גדול.
לא נראה ,היה לי, שיש בכלל נישה לסופרמוטו.דו"ש עם צמיגי כביש
יעשה את אותה עבודה.אין מקום להשקעות מטורפות בדו"ש ע"מ להסב אותו
לסופר.

לסיבוב על שני האופנועים לא הוקצו לי יותר ממספר דקות מועט במגרש
סגור.אבל זה הספיק כדי להבין את ה"ראש" של הכלים.זה גם היה המקום
הטוב ביותר לבחון כלי כזה.במקום צפוף,ללא יכולת אמיתית לפתח מהירות,
שכן מהירות- היא לא הצד החזק בסופר-ים.אחרי הכל שורשיהם מהשטח..

ראשון היה תור הדיוק.כן,דיוק ירוק-נערת הגלגל...
הישיבה עליו גבוהה.אולי גבוהה מדיי.הכיסא מרופד אולי מרופד מדיי.
המושב,יחסית למה שאני מכיר מק.ט.מ-ים אחרים,רך ומפנק.
הרגליות,למרבה הפלא,גבוהות ויוצרות תנוחת ישיבה מוזרה במקצת.
החלק התחתון גבוה כמו אופנוע כביש,אך החלק העליון זקוף והכידון רחב.
מוזר,אבל זה עובד.לאחר שניות מעטות,התנוחה מרגישה טיבעית ונוחה.





הדיוק נעול בצמיגי כביש ספורטיבים,עניין שתרם רבות להרגשת הביטחון.
עם שחרור המצמד,האופנוע לא מבקש אישור המראה ממגדל הפיקוח ומתחיל בנסיקה
מהירה...הופה,תירגע.
לאחר פרק חימום (צמיגים ורוכב) קצר מאד נבדקו מרווח ההטיה וההיגוי.
אז למי שהיו דאגות בעניין, זה בסדר.
את מבחן מרווח ההטיה הדיוק עבר בלי בעיה.יש מרווח יותר ממה שנחוץ
לכל רוכב שינסה להוריד כפפה לאספלט.האופנוע בהטיה מרגיש מאוזן להפליא,
ממש לא מתרגש משינויי כיוון בתוך ההשכבה.המיתלים עובדים מצויין,
עד כמה שאפשר היה להרגיש במגרש בעל אספלט משובח.החלקות זנב קלילות
(אחרי הכל זו רכיבת היכרות מאד שיטחית עם האופנוע..) מבוצעות ללא מאמץ מצד האופנוע או הרוכב..
ההיגוי אינו מהזריזים שבנמצא,אך בשום אופן אינו עצל.מאוזן ובטוח.
לפני תחילת הנסיעה שאלתי את הפנגס (שמבון) אם אצבע בודדת על ידית הברקס
הקידמי תספיק?הילד חייך...
אז זה מספיק.
בלי הרבה בילבולי מח,אני אהמר על הבלימה הטובה ביותר (ממהירות לא גבוהה)
שבה נתקלתי מעודי.וכבר הרגשתי לא מעט בלימות בחיי.
שילוב של משקל קל,כידון רחב,תנוחה זקופה,צמיג ספורט,דיסק גדול ומזלג
בעל זוית היגוי שתתאים לשטח מספק עוצמת בלימה מאד מכובדת ובעלת ים
של רגש.כמות הסטופים שרצו שם שיכנעו סופית.הבלימה מעולה.נקודה.
את מי שזה יעניין,הוצאת רגלית הצד דורשת מעט אקרובטיקה וטכניקה.ניתרגל.

תור ה-640.אדום-למי ששאלה..((:
לצערי הפנגס לא "נתן לי" יותר מדי זמן על האופנוע,ולכן לא ממש הספקתי
להתחבר אליו ולהבין את הדקויות.
בגדול:
הרגליות מזכירות חזרה אופנוע שטח.נמוכות ולא מצופות בגומי כמו בדיוק.
כלומר אולי לא נמוכות,אך המרחק בינן לבין המושב גדול יותר..
האופנוע מרגיש קליל לעומת הדיוק וההיגוי מעט זריז יותר.
קצת יותר ויברציות,אבל הרבה פחות מק.ט.מ-ים שטח.
החלקת זנב תחת בלימות נשלטת וקלה לביצוע.הבלמים מעולים עם המון רגש.

את המנוע,בשני האופנועים לא ממש היה אפשר לבחון.
מהמעט שאפשר היה להתרשם, המנועים מושכים יפה מסל"ד מאד נמוך ללא "בורות"
או היסוסים.תגובת המצערת ,בשני הכלים,טובה מאד עבור סינגלים.
המגרש הקצר והצפוף פחות או יותר ניטרל את המשחק בתיבת ההילוכים.
המהדרין שיחקו בין ראשון לשני...אני לא.

אז יש הצדקה?
כששאלתי את כפיר מה דעתו על האופנועים, וכפיר למי שלא יודע,הוא בעל
xr שעבר הסבה לסופרמוטו,הוא ענה ששניהם מרגישים יותר "אופנוע לחיות איתו"
בעוד שההונדה הפרטי שלו מרגיש יותר "רוצח".
חבורת המדריכים של גידי בילו עם האופנועים קצת למעלה מ-2000 ק"מ.
זה הספיק להם כדי להחליט לטוס לבי"ס לרכיבת סופרמוטורד של פאסולה
באיטליה.טוב,הם משוחדים.שלושה מתוכם הם בעלים של סופר-ים מוסבים.
לדעתי?
כמובן שהתרשמות קלילה שכזו היא לא יותר מרושם ראשוני.פגישה חפוזה.
אז אני השתכנעתי.יש מקום לסופר-ים.
מה זה יש?
יש הרבה יותר מקום מאופנוע ספורט.פוטנציאל הפאן שהאופנועים האלה מקרינים
לא מוקרן בשום קולנוע בארץ...רושם ראשוני של "אוי,תן לי יומיים ,תראה מה אני עושה איתו"..כמויות אדרנלין שיכולות למלא את מחסן החירום בתל-השומר..
וזה במבט חטוף.
כמובן שיש צורך לבחינה מעמיקה הרבה יותר.לראות אם יממש את הפוטנציאל.
לבדוק אם קיים את ההבטחות שהבטיח.אני רכבתי פחות מ2 ק"מ..

אה,כן.וגם להחליק לו עוד קצת את הזנב ביציאה מסיבוב..
(בתמונה למטה : כפיר לוין מדגים את יכולת הבלימה של הlc4 בהשקה בארץ)



לגלריית התמונות שצילמה "היועצת החינוכית" במהלך ההשקה - הקש כאן !
לגלריית תמונות הסופרמוטו שנאספו ברחבי הרשת
אין תגובות

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ