לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923729,237 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

נסיעה לסיני עם האופנוע - כל שרצית לדעת

מאת: אMור  פורסם: 04/08/2003  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
נסיעה לסיני עם האופנוע הנה חוויה מאלפת והדהירה על הכבישים האדומים לאורך רצועת החוף המדהימה המשלבת בתוכה את הנוף ההררי מימין ואת ים סוף משמאל היא חלום שבהחלט ניתן להגשימו, אם כי יש לזכור כי ההגעה למסוף הגבול בטאבה, מעבר הגבול עצמו והדרך חזרה (כל זאת בהנחה שהיציאה היא מאזור המרכז) מצריכים שעות לא מעטות של אורך-רוח בנסיעה חד-גונית המלווה במספר עצירות למען שיחות מוטיבציה עם הישבן / עצם-הזנב / גב וקילוגרמים נוספים של סבלנות במעבר הגבול המצרי, שלעת עתה הוא בגדר פיקציה בלבד.

בירוקרטיה
בטרם היציאה, יש לוודא כי הדרכון בר תוקף לחצי שנה לפחות.
מסוף טאבה פתוח 24 שעות ביממה בכל ימות השנה למעט יום כיפור וחג הקורבן המוסלמי.
המעונינים לבקר באזורים שמעבר לשארם, דוגמת ראס-מוחמד והורגדה או למעונינים להישאר בסיני מעבר לשבועיים, יש להצטייד בויזה אותה ניתן לקבל בשגרירות המצרית. תהליך הנפקת הויזה אורך כשבועיים ובעת ההגעה למעבר הגבול, יש לציין כי ברשותכם ויזת כניסה למצריים.
השגרירות המצרית ממוקמת ברח´ באזל 54, תל אביב ופתוחה בימים א´ – ה´ בין 09:00 – 11:00.
טל. 5464151-03.

ניתן לעבור את הגבול עם כל סוגי אופנועי הכביש והדו"שים למיניהם, אך הכניסה תותר אך ורק לבעלי האופנועים הרשומים ברשיון הרכב (קרי, למי שחושב על השאלת אופנוע מחבר לצורך נסיעה לסיני, שישכח מזה).

טלפונים למידע ולברורים במסוף טאבה:
מ.מ.ס.י. + החלפת כסף: 6340502-08
קו מידע מוקלט: 6360999-08

ביטוח לפני המעבר
מבירורים שנערכו בסוכנויות ביטוח שונות וקופות החולים, מסתבר כי ביטוח רפואי מהסוג הפשוט אותו אנו נוהגים לרכוש בעבור נסיעות שגרתיות לחו"ל, יתפוס גם במקרה הזה. ממוקד השירות של ´מכבי שירותי בריאות´ נמסר כי עלות הביטוח הרפואי הנה 7 ₪ ליום כולל מטען והכיסוי הרפואי חל על הוצאות אשפוז, בדיקות וניתוחים לא עלינו במקרה הצורך. כמו כן, לבעלי כרטיס אשראי בינלאומי, חברות כרטיסי האשראי מעניקות ביטוח רפואי לחו"ל בחינם עד 45 יום. לנסיעה למספר ימים לסיני, מומלץ לרכוש את הביטוח של קופות החולים. פרמיית המינימום הנה 49 ₪.
ביטוח צד ג´ ישולם "בכפייה" בצד המצרי.

הנסיעה בתוך סיני
יש להימנע בכל מחיר מנהיגה בסיני לאחר רדת החשכה. נהגי המוניות הבדואים ידועים בחסכנותם ונמנעים מלהדליק אורות בלילה (!!). כמו כן, יש להגביר ערנות גם בשעות היום, עקב נטייתם (הבאמת לא ברורה) של הנהגים המקומיים לנוע בנתיב הנגדי ללא כל סיבה. מומלץ ביותר לארוז בתיק סט כלים לטיפול חירום ו"פאסט" למקרה שדורבן מפוחד ישלח את חיציו לעבר הצמיגים המאיימים, או לחילופין, יחליט לו איזה מסמר סורר וחלוד להינעץ כך סתם ללא סיבה מיוחדת ב"סוליות".

דלק לכלי
יש לתדלק באילת טרם ההגעה למעבר הגבול. בסיני מוכרים דלק 91 אוקטן בלבד. למתכננים טיול ארוך, מעבר לקיבולת טנק הדלק, מומלץ להצטייד במכלי דלק רזרביים. יש הטוענים כי אין כל חשש להשקות את האופנוע בנוזל המצרי המהביל וכי לא נעשה להם כל נזק בעת הרכיבה ולאחריה. לבריאות.

מנעולים ואבטחה
בעיקרון, לא דווח על גניבות של אופנועים עד כה בסיני. יחד עם זאת, מומלץ לפחות מנעול דיסק, למרות שהאופנוע נמצא כמעט תמיד בטווח ראייה. למודאגים ולמחפשי השקט הנפשי, אם יש מקום וסבלנות לסחוב מנעול ושרשרת חוליות בנוסף, כבוד.

כסף לעבר השני
ניתן להמיר שקלים ללירות מצריות בשני צידי הגבול, למרות שהמצרים נותנים ערך גבוה במעט בתמורה. לממירים בצד המצרי, יש לספור את הכסף שניתן מפקיד ההמרות בקפידה. לא פעם קורה שהפקיד מחליט להפריש לעצמו "בקשיש" על חשבונך וללא ידיעתך.
ערכה של הלירה המצרית נע בסביבות השקל. באם קרה ואזל הכסף המצרי תוך כדי השהיה בסיני,
אל דאגה – המקומיים יקבלו בברכה גם שקלים (בערך של 1 ₪ ללירה מצרית).

שיקוף המטען במעבר הגבול המצרי
בצד המצרי יתבצע שיקוף של כל הציוד שברשותכם. בעת אריזת התיקים, יש לוודא כי לא השארתם בטעות אפס קצהו של קליע שנשאר מהמילואים של שבוע שעבר או כל ציוד צבאי אחר. עד כמה שיישמע הדבר מגוחך, חל איסור על הכנסת חומר פורנוגרפי לתחומי מצריים, אז לכל מאותגרי הטסטוסטרון למיניהם, ראו הוזהרתם.

טלפונים סלולריים ואינטרנט
מותר להכניס טלפונים סלולריים, אולם הקליטה אפשרית עד לאזורים שמצפון לנואיבה (קרי: טראבין).

הנחיות משרד החוץ
על פי הנחיות משרד החוץ, הכניסה למצריים נחשבת למסוכנת ואינה מומלצת. גורמים במשרד מתנערים מאחריות ועומדים על כך כי הנכנסים לשטח מצריים עושים זאת על אחריותם הבלעדית.
למרות אזהרות משרד החוץ, חוצים אלפי ישראלים את הגבול לסיני מדי שבוע והשהייה בחופים, בד"כ אצל הבדואים, נחשבת לשלווה ובטוחה. הבדואים עצמם אוהבים מאוד את הישראלים וידועים בחמימותם כלפינו ואף הם נשמרים ממגע מיותר עם השלטונות המצריים בסיני. יש לציין כי החיילים המצרים הפרוסים בבסיסים לכל אורך רצועת החוף אינם נוטים להיכנס לחופים ומומלץ להנמיך פרופיל אם וכאשר נתקלים בהם (אגב, נפנוף לשלום לחיילים תוך כדי רכיבה ישפר פלאים את מצב רוחם, ככה).

היציאה לדרך וקצת על החזרה
מומלץ לצאת לכיוון אילת בסביבות חצות, על מנת להגיע למסוף טאבה בשעות הבוקר המוקדמת ולהימנע מנסיעה בחום הכבד של מדבר סיני וכמו-כן מהתורים העמוסים במעברי הגבול בשעות הבוקר הסבירות. עצירה ראשונה בתחנת הדלק הקרובה לווידוא טנק מלא, שמן ולחץ אוויר. מומלץ לקחת גזיה, פינג´אן וקפה (לא לשכוח גם סוכר, כמובן) לעצירות בדרך. לאחר נסיעה של כשעתיים, וחצייתה של דימונה (יותר קצר לנסוע דרך דימונה ולא דרך ערד), יש לשים לב ולשמור על ערנות מוגברת בכניסה לירידות התלולות והמסוכנות של סדום. אין אזהרה מוקדמת והעיקול החד הראשון מתקרב במהירות ובהפתעה. לאחריו, אופי הנסיעה המשעמם מפנה את מקומו לרכיבה מהנה ורבת עיקולים. הכבישים ריקים והמצערת מפתה. יש לזכור כי לא מדובר בנסיעת השחזות של שבת בבוקר. חושך, לילה, מסוכן. פרט לכביש עצמו, ישנם באזור סוגי שפנים ומכרסמים בעלי נטיות התאבדותיות. לשים לב.

עם סיום הקטע ההררי, יוצאים לכיוון כביש הערבה המתיש. זה הזמן לתת בגז. מומלץ לעצור ל"קפה של הבוקר" בדקות הזריחה. עוצר נשימה. במידה והנסיעה עברה חלק וללא מעצורים לא צפויים, נכנס את העיר אילת בסביבות השעה חמש בבוקר. לרעבים – מומלץ לעשות עצירה לסנדביץ´ אליפות העולם בקפה ´ארומה´ הממוקם על הטיילת של מלון דן. אוכל, שתייה, ניקוטין והלאה למעבר הגבול.

בדרך חזרה, מומלץ לצאת מהחוף כשעה לפני השקיעה על מנת להימנע מנסיעה בחושך בתוך סיני. עם הכניסה לכביש הערבה, רצוי שלא לפנות שמאלה ולבחור באופציה של מצפה רמון. הכביש חשוך להחריד ומסוכן לנסיעה לילית וכמו כן מאריך את השהות בכביש.


מעבר הגבול
הצד הישראלי: כניסה עם האופנוע למתחם החניה וביצוע כל הקריטריונים המקובלים של מעבר הגבול, הכוללים: תשלום של 69 ₪ בעבור אגרת נוסע ועוד 35 ₪ בעבור תרגום רשיון הנהיגה בדלפק מ.מ.ס.י. (ניתן לבצע את תרגום הרשיון גם בסניפי מ.מ.ס.י. השונים ברחבי הארץ בטרם הנסיעה. אם וכאשר ימליצו בפניכם על הנפקת רשיון בינלאומי במקביל, יש לסרב בנימוס. פשוט לא צריך). הלאה להחתמת הדרכון על-ידי בנות משטרת הגבולות, חזרה לאופנוע ומעבר לחניה המצרית.

הצד המצרי: כאן הסיפור מסתבך ומתארך ויש להצטייד בכמות נכבדת של סבלנות ואנרגיות חיוביות. הפרוצדורה כדלהלן: החניית האופנוע במגרש החניה בצד המצרי וכניסה ברגל למסוף מעבר הגבול, שם יעברו התיקים שיקוף ויוחתמו הדרכונים. זה גם הזמן להמרת הכסף במידה והוחלט על המרה בצד המצרי. לאחר מכן, חזרה ל"בית המכס" המצרי, שם ניתקל, מן הסתם, בתור ל"קונסיליירי", פקיד המכס, הגרסה המצרית למרלון ברנדו. לאחר דקות ארוכות, הוא יזמינך לשולחנו, כשלצדו יושבים שני "עוזרים", שתפקידם להעביר את המסמכים לידיו ובחזרה וכמו כן, להגיש לו קפה ולהצית לו סיגריות. הנ"ל יבקש למסור לידיו את רשיון הרכב הישראלי מלווה בתרגום הרשיון שנעשה קודם לכן בדלפק מ.מ.ס.י. וביטוח החובה. ניירת, חותמות ו- 135 מרשרשים מצריים (לירות מצריות בעברית, פאונד באנגלית ו- באונד בערבית) בעבור "מכס", לדבריו. הסבר מפורט יותר גרם לי להבין שהתשלום כולל גם ביטוח צד ג´.

ממשיכים הלאה. היעד הבא: חדר הממוקם ממול לדלפק לוחיות הרישוי, שם יושב פקיד (בתחפושת של חייל וכפכפים ירוקים תוצרת חוץ). הוא ידרוש ממך 20 לירות מצריות בעבור ה"מכונאי" ש"יבדוק" את האופנוע וישלח אותך לחפש איש בסרבל של מכונאים. כעבור שניות אותר הליצן והובל אחר כבוד אל הכלי. הוא ישלוף את כלי העבודה שלו מכיס הסרבל: פיסת נייר קרועה ועיפרון לא מחודד, כאשר את הנייר יצמיד אל מספר המנוע ויעבור עליו עם העפרון (כן, בדיוק כמו שלמדנו אצל בתיה עוזיאל אודות קישוט מניפות). תם גם שלב ה"מכונאי" והלאה ללוחיות הרישוי, שם תחכה עמידה מייגעת בתור עקב טיפול הנמשך כ- 30-40 דקות בארבעת האנשים שלפניך, לא כולל את מנוחת הפקיד, שהזיע קשות על מנת להנפיק להם רשיונות מצריים. עם הגשמת החלום וההגעה לדלפק, תתחיל הפרוצדורה מחדש ולאחר כרבע שעה נישלח לחדר נוסף, שם נצטרך להיפרד מעוד 35 לירות מצריות בעבור לוחיות הרישוי. 10 דקות המתנה נוספות עד להגעת הלוחיות הישנות והדהויות (מאיפה לעזאזל הם מביאים אותם???) וזהו. רק אז אתה מבין מדוע האנשים שפגשת עם לוחיות רישוי ביד עם כניסתך לבנין נראו כאסירי עולם שיצאו לחופשי.

כל שנותר הוא להרכיב לוחית אחת על המספר מאחורה, את השנייה לזרוק לתיק ולצאת סוף סוף לדרך, אך אל דאגה, לא יחלפו 3 דקות עד שניעצר שוב על-ידי ש.ג. מפוקפק, שידרוש מאתנו, איך לא – עוד 25 לירות מצריות פר בנאדם ו- 10 נוספות בעבור האופנוע (גם הוא הרי בנאדם, לא?). אגב, כל המאמצים להבין בעבור מה התשלום הנ"ל עלו בתוהו. בסופו של דבר, משחררים: "יאללה, קח קח ועזוב אותי בשקט...". וכאן בעצם יחל המסע הקסום לאורך רצועת החוף מהיפות בתבל.

הנסיעה לאורך החוף
עד כמה שיישמע הדבר הזוי, הסיוט המתמשך במעבר הגבול המצרי הופך את הנסיעה לאורך רצועת החוף למהנה עוד יותר. הנופים עוצרי נשימה והכביש, ראוי לציין, במצב טוב. חלקים ממנו אף נסללו מחדש.
לאחר דקות מועטות של נסיעה, ניתן להבחין במבצר סאלח-א-דין הממוקם על אי כ- 50 מטר מהחוף וקצת אחריו מגיע עיקול העיקולים שבסופו נגלית לעין הלגונה המהממת. למעונינים לצאת את הכביש למנוחה על שפת הלגונה מצפה אכזבה. המצרים עלו על העניין והציבו שם מחסום ושני so called חיילים, שיבקשו ממך לקנות כרטיס לביקור בסאלח-א-דין בתמורה לכניסה למתחם. מאמצי השכנוע עלו בתוהו. חוצפה.


בהמשך, צפויה נסיעה נעימה לאורך רצועת החוף, כאשר הכביש מתעקל לפרקים אל בין ההרים וכולל עליות ומורדות. ת ע נ ו ג. לאחר כעשרים דקות עד חצי שעה של נסיעה, יצוצו להם החופים עמוסי החושות של הבדואים, כאשר לכל חוף ישנה גישה של דרך עפר מהכביש. בדבוקת החופים ניתן למצוא את ראס-אל-שטן הידוע, מעגנה, פרידום ביץ´ ובאסאטה היפהפייה. כמו-כן ניתן למצוא על אם הדרך גם כפרי נופש המכילים פעילויות ימיות ענפות, כגון: Best Western ו- AquaSun.

חצי שעה נוספת של נסיעה תביא אותנו בואכה נואיבה, כאשר בדרומה ממוקמת טראבין הידועה וההמונית ובהמשך, לכיוון דרום העיר ניתן למצוא את הדיונה הגדולה (שהיא קטנטנה ומהממת) ומיד לאחריה, את רצועת החוף הגדולה: הדיונה הקטנה. בדיונה הקטנה ניתן למצוא גם חושות על המים וגם בתי אבן ממוזגים הכוללים מקלחת ושירותים למפונקים בחוף של "סולטנה". לתוהים באשר לגודלן ושמותיהן של הדיונות: הדיונה הגדולה, למרות גודלה היחסית קטן, קרויה כך על שום היותה גדולה יותר מהדיונה הקטנה, הממוקמת מאחורי רצועת החופים הגדולה, שקיבלה את שמה: הדיונה הקטנה. מסובך? סעו ותיווכחו.

המרחק ממעבר הגבול בטאבה ועד לדרום נואיבה הוא כ- 80 ק"מ. נסיעה עד לדיונות וטיול קצר באזור כולל הדרך חזרה אמורה לעבור חלק ללא הזדקקות לתדלוק. יש לקחת בחשבון כי אין חופים מסודרים דרומית לנואיבה וכי היעד הבא הוא: דהב, במרחק של כ- 45 דקות עד שעה. נסיעה שתגרד לאופנוע בבטן ותחייב תדלוק.


נסיעה נעימה, יא זאלאמה...

(אMור)
אין תגובות

הודעות אחרונות

15:25 | 21.11.19 dordor102
13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ